Raskaaksi 2019

Tuli vähän verta aamusta :sad015 ja vaikka kuinka tietää että voi olla normaalia varsinkin hoitoalkuisissa niin on vaan jo olo et tää varmaan oli tässä kun ollu nii heikkoja viivojaki :sorry: rinnatkaan ei oo enää yhtä pinkeät kuin aiemmin, tosin ne on ollu tommoset pinkeet ja kipeet jo ennen punktiota mut silti miettii..


Toivotaan että harmitonta :arghh:
 
Miksi lääkäri pyysi teitä jo puolenvuoden jälkeen käymään? Eikö se vuosi pidä yrittää kuitenkin.. Kauheen ressaavaa jos ei tärppääkkään viim elokuussa :sorry:

En yhtään tiedä, kun siinä synnytyksen jälkeisessä shokissa en tajunnu kysyä. Se sano sen sen jälkeen kun kuuli, kauanko oltiin ekaa raskautta yritetty. Mutta itekin mietin, että jos mentäisiin, niin joku toinen lääkäri torppaisi kuitenkin, että mitä te jo nyt tulette.

Tajusin, että eihän me tavallaan vielä vuotta edes ole yritetty, kun siinä välissä 3 kk olin raskaana ja sitten keskenmenon jälkeinen toipuminen otti aikansa. Siis 12 yk ei ole vielä mennyt. Jos se lääkäri laski, että sitten on. Tai jos se liittyy siihen että oli yksi 2. kolmanneksen keskenmeno... :confused005 Arvailuja vain.

Nyt ainakin tuntuu, että ennen ensi kevättalvea en menisi, kun tuskin ottavat sinne. Saa nähdä.
 
Tuli vähän verta aamusta :sad015 ja vaikka kuinka tietää että voi olla normaalia varsinkin hoitoalkuisissa niin on vaan jo olo et tää varmaan oli tässä kun ollu nii heikkoja viivojaki :sorry: rinnatkaan ei oo enää yhtä pinkeät kuin aiemmin, tosin ne on ollu tommoset pinkeet ja kipeet jo ennen punktiota mut silti miettii..

Mä tiedän tun kamalan tunteen, joka vähäisestäkin vuodosta tulee! Voi, jospa on harmitonta vuotoa! :smiley-angelic001
 
Voi ei :sorry: teitkö tänään testiä? Kunpa nyt olisi kyse harmittomasta vuodosta! :Heartred:smiley-angelic001

Eilen tein pelkän digin enkä tänään tehnyt mitään koska huomasin että tieto lisää tuskaa. En ole siis uskaltanut enkä halunnut nähdä viivoja kun tuntuu etten saa yhtään mitään aikaiseksi silloin jos joku todella stressaa. Otin kuitenkin tämän aamun aamuvirtsan talteen että ehkä teen rfsun verikokeen tuloksen jälkeen jos on vielä toivoa. Kävin heti aamusta kokeessa ja hoitajan pitäisi soittaa siitä iltapäivällä. Jännittää hirveästi. Vuotoa on tullut kaksi kertaa, toisella kerralla toki vaan nuppineulanpään kokoinen jälki. Siis aika vähän sitä on kaiken kaikkiaan tullut mutta saa nähdä miten jatkuu. :smiley-angelic001
 
Kiitos tuesta :Heartred eipä täs voi muuta kun odottaa ja sopeutua oli tilanne sit mikä tahansa. Mut oon miettiny et pystyykö jotkut oikeesti olemaan ns huolettomia koko alkuraskauden? :wideyed: toki itse tässä tilanteessa on ihan liian tietoinen kaikesta mikä voi mennä pieleen ja mitkä asiat voi merkata huonoa että eikai tässä tilanteessa kukaan pysty rennosti vaan olla.
Mielenkiintoista kun kysyin hoitajalta et mikä ois normaali hcg-arvo näillä päivillä (dpo15/pp10) ja näytti heidän jotain taulukkoaan jossa arvot siirtopäivän mukaan ja normin alaraja oli vaan 39 :wideyed: olin kuvitellu et pitäis olla lähempänä 100..
 
Mä kävin silloin itse klo 7 verikokeissa ja se näky kannassa joskus ennen puolta päivää.

Oho ihan kannassa! Multa otettiin siinä 8 pintaan. Mut oon ymmärtäny et tuolla verikokeet jotka otetaan 10.30 (tai 9.30) mennessä, lähetti ehtii ottaa ne mukaansa ja analysoidaan sitten päivällä jossain muualla. Mut ajattelin kyllä ~12 mennä katsomaan josko tulos näkyisi klinikan omilla kirjautumissivuilla..
 
Kiitos tuesta :Heartred eipä täs voi muuta kun odottaa ja sopeutua oli tilanne sit mikä tahansa. Mut oon miettiny et pystyykö jotkut oikeesti olemaan ns huolettomia koko alkuraskauden? :wideyed: toki itse tässä tilanteessa on ihan liian tietoinen kaikesta mikä voi mennä pieleen ja mitkä asiat voi merkata huonoa että eikai tässä tilanteessa kukaan pysty rennosti vaan olla.
Mielenkiintoista kun kysyin hoitajalta et mikä ois normaali hcg-arvo näillä päivillä (dpo15/pp10) ja näytti heidän jotain taulukkoaan jossa arvot siirtopäivän mukaan ja normin alaraja oli vaan 39 :wideyed: olin kuvitellu et pitäis olla lähempänä 100..

Kyllä me myötäeletään ja jännitetään täällä mukana. Olette ajatuksissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin:Heartred
 
tsemppiä smoothie
toivottavasti on harmitonta :Heartred:smiley-angelic001

Ja tsemppiä ovulaation metsästäjille!
Joo on tää ovulaation ettiminen kyl.....
entiedä menikö jo ohi, onko vasta tulossa vai tuleeko ollenkaan, vaikka aktiivisesti testaan nyt on kp17 ja nyt eilisestä asti tullut välillä vessassa pieniä veriviiruja ja tai haalean ruskeaa :scratch
mitä lie sekin ja pieniä menkkatuntemuksia ollut alavatsalla myös.
Tein muuten unettomuuspäissäni viimeyönä rfsun puikon :hilarious: joo tiedän ei mitään järkeä.
ja vissiin se kuuluisa viiva mitä näihin on monella tullutkin, ihan testiajalla, nyt kuivuneena hädintuskin näkyy edes mitään.
Oli vaaleanpunainen ja ylänurkassa punainen värikertymä, voi jessus mikä saa ihmisen testaamaan keskellä yötä vaikka tuskin on edes ovis ollut :coffee2
Ja kuten tavallista laatu menee huonoks aina ei oo yhtään samanlainen ku puhelimen kuvagalleriassa.

Edit: Aloitan varmaan terot ensiviikon alusta jos tässä nyt ei ovista näy ja muutenkin että sais kierron lyhyeksi, megamenkatkin johtuu varmaan siitä älyttömästä kierron venymisestä.
 

Liitteet

  • C94F742B-67C4-4815-A82C-1B7491CAC464.jpeg
    C94F742B-67C4-4815-A82C-1B7491CAC464.jpeg
    13.9 KB · Katsottu: 121
Muokattu viimeksi:
Smoothie kun mietit, pystyykö joku olemaan alkuraskauden stressaamatta. Ilmeisesti pystyy. Itse en ole pystynyt. Alussa se epävarmuus oli ihan kamalaa, ei voinut kuunnella sydänääniä vielä, sitten mullakin lisäksi ne vuodot. Joka kerta kun vuoti, tuntui vessassa että sydän pysähtyy. Sitten kun viikkoja oli enemmän, sen tunteen sai pois dopplerin kanssa (ai kamala jos ei olis kuulunut..). Nykyään kun liikkeet tuntee niin se tietty helpottaa mutta nyt sitä miettii hiljaisimpina päivinä että onko kaikki kunnossa.

Niin voin kuvitella ettei se stressi ihan heti vaan häviä. On nää kyllä niin kaksteräisiä miekkoja kaikki, testit verikokeet ja dopplerikin. Onneks oot jo noin pitkällä niin riskit enää hyvin pieniä ettei selviäisi:Heartred
 
Kiitos tuesta :Heartred eipä täs voi muuta kun odottaa ja sopeutua oli tilanne sit mikä tahansa. Mut oon miettiny et pystyykö jotkut oikeesti olemaan ns huolettomia koko alkuraskauden? :wideyed: toki itse tässä tilanteessa on ihan liian tietoinen kaikesta mikä voi mennä pieleen ja mitkä asiat voi merkata huonoa että eikai tässä tilanteessa kukaan pysty rennosti vaan olla.
Mielenkiintoista kun kysyin hoitajalta et mikä ois normaali hcg-arvo näillä päivillä (dpo15/pp10) ja näytti heidän jotain taulukkoaan jossa arvot siirtopäivän mukaan ja normin alaraja oli vaan 39 :wideyed: olin kuvitellu et pitäis olla lähempänä 100..
Ite oon ollu läpi raskauden lähes täysin huoleton. Jotenkin vaan iskostin sen tukevasti päähäni etten voi itse mitenkään vaikuttaa jos jotain sattuu. Murehdin vasta sitten jos on murehdittavaa ja muuten luotan siihen että kaikki menee hyvin :)
 
No onpa selkeä viiva! o_O voi toki olla rfsu valeviivaa mut voiko sulla olla esim. Dpo 8-9? Tosi aikaisin olis kyl saanu ovis olla.

No niimpä! :hilarious:
kyllä tuli yöllä silmät ristissä ihmeteltyä puhelimen taskulampulla että mitä ihmettä.
no talletteluja kp9 kp12 kp14 kp16
et ois kyllä tosi aikasin saanu olla ovis o_O
en kiinni ainakaan oo saanut, se vois olla melkein mitä vaan dpo5-8 jos olisi. Ja haluaisinkin toivoa niin, mutta en usko.
huomenna olis vielä juhannuksen juhlistamiset anopin mökillä isolla porukalla, voi jestas mihin saumaan :oops:
 
Ite oon ollu läpi raskauden lähes täysin huoleton. Jotenkin vaan iskostin sen tukevasti päähäni etten voi itse mitenkään vaikuttaa jos jotain sattuu. Murehdin vasta sitten jos on murehdittavaa ja muuten luotan siihen että kaikki menee hyvin :)

Hyvä että mennyt hyvin ja huolettomasti ja toivotaan että menee loppuun asti! :)

Mulla ja ehkä monella täällä pitkä yritysaika, km, lapsettomuus tuovat tähän sen oman lisämausteensa eli hullun murehtimisen vaikka tietääkin ettei mitään asialle voi tehdä eli siten oisin voinut tarkentaa viestiäni et voiko joku tälläistä kokenut ottaa rennosti.
 
Hyvä että mennyt hyvin ja huolettomasti ja toivotaan että menee loppuun asti! :)

Mulla ja ehkä monella täällä pitkä yritysaika, km, lapsettomuus tuovat tähän sen oman lisämausteensa eli hullun murehtimisen vaikka tietääkin ettei mitään asialle voi tehdä eli siten oisin voinut tarkentaa viestiäni et voiko joku tälläistä kokenut ottaa rennosti.
Varmasti se pitkä yritysaika/ keskenmenot ym. vaikuttaa, mutta on se raskaus varmasti jokaiselle kuitenkin se maailman tärkein ja arvokkain sillä hetkellä, riippumatta taustasta. En ainakaan koe, että oma raskaus/vauva olisi vähempiarvoisempi sen takia, että meille se kävi helposti :)
 
Takaisin
Top