Raskaaksi 2019

Itse ainakin ymmärsin sen viestin niin, että esim. Yk 1 raskautunut ei luultavasti oleta km jälkeen automaattisesti, etteikö nopea raskautuminen ole uudestaankin mahdollista. Kun taas vuosia yrittänyt voi hyvinkin taas ajatella, että kauan menee seuraavaan plussaan.

Ei kenenkään keskenmeno ole vähemmän traaginen ja vähemmän surullinen juttu.
Eihän se toki helpota jos aina vaan raskautuu ja menee kesken.
Eikä tästä oikeen viitsi tehdä mitään "mun raskaus on tärkeämpi kuin sun koska syyt xyz".

Alunperin smoothienkin pointti taisi olla vaan se, että lapsettomuudesta kärsivillä/ km kokeneilla on luultavasti helpommin pelkoja raskauden aikana.
No juu ja vastasin kysymykseen ettei mulla ole ollut pelkoja ja vastaus oli jotakuinkin, että olisi pitänyt muotoilla kysymys niin, että pystyykö lapsettomuus/km-taustalla raskautunut olemaan stressaamatta alkuraskauden aikana (eli toisinsanoen, kysymys ei koskenutkaan minua koska todennäköisimmin en pelkää, koska ei ole lapsettomuus tai km taustaa) Eli ”minkä takia pelkäisitkään kun tulit niin helposti raskaaksi?”, näin rivien välistä. Joo en pelkää, mutta ihan yhtä lailla voisin pelätä.
 
Hienoa! Toivotaan ettei vuoto lisäänny. Teitkö sen rfsu:n vielä?

Tein mutta ei olis varmaan kannattanu kun en oikein tiedä onko se vahvistunut vai ei :arghh: sori en jaksa laitella niitä nyt tänne, haluaisin unohtaa koko perkeleen tikut :arghh:
 
Tein mutta ei olis varmaan kannattanu kun en oikein tiedä onko se vahvistunut vai ei :arghh: sori en jaksa laitella niitä nyt tänne, haluaisin unohtaa koko perkeleen tikut :arghh:

Sulla ehkä sit erittyy hormonit pissaan huonommin? Olihan se veren hcg jo paljon korkeampi kuin noitten testien herkkyyspitoisuudet. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta sinuna jättäisin noi testit nyt tekemättä kokonaan.
 
Se, että onnistuu heti ei kyllä automaattisesti tarkoita sitä, että seuraava raskaus alkaisi helposti/välttämättä ollenkaan.

se että on kauemmin yritystä takana tai km tai mitä lie ei välttämättä myöskään tarkoita automaattisesti, että pelkää vaikka koko raskauden ajan. Mutta ei se myöskään tarkoita, etteikö helposti raskaaksi tullut voisi pelätä yhtä paljon tai enemmän kuin lapsettomuus/km-taustan omaava. Viestistäsi saa hieman sen käsityksen, että helposti raskautuvan mahdollinen km ei olisi niin ”traaginen” kuin pidempään yrittäneen, koska onhan oletettavaa, että uusi raskaus alkaisi yhtä helposti kuin ensimmäinen.

Sun viesteistä saa sen kuvan että olet täällä tahallasi haastamassa riitaa ja eripuraa. Oikeasti hienoa että raskauduit helposti ja kaikki on mennyt hyvin ja pystyt olemaan luottavainen. Meillä vaan täällä monella muulla on erilaisia kokemuksia, ja ne muokkaa myös ajatusmaailmaa. Ei silti olla mitenkään parempia tai tärkeimpiä kuin sinä, vain erilaisia.
 
Sulla ehkä sit erittyy hormonit pissaan huonommin? Olihan se veren hcg jo paljon korkeampi kuin noitten testien herkkyyspitoisuudet. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta sinuna jättäisin noi testit nyt tekemättä kokonaan.

Juu ehkä erittyy huonommin. Pakko nyt yrittää unohtaa noi tikut. Silti ois kiva nähdä jos ne vahvistuis ja sais varmistusta mutta ei nyt sovi vissiin mun päälle eikä virtsan hormoneille :finger: :hilarious:
 
Sun viesteistä saa sen kuvan että olet täällä tahallasi haastamassa riitaa ja eripuraa. Oikeasti hienoa että raskauduit helposti ja kaikki on mennyt hyvin ja pystyt olemaan luottavainen. Meillä vaan täällä monella muulla on erilaisia kokemuksia, ja ne muokkaa myös ajatusmaailmaa. Ei silti olla mitenkään parempia tai tärkeimpiä kuin sinä, vain erilaisia.
Ai senkö vuoksi, että vastasin että en ole pelännyt ja hyvin on mennyt? Ja sanoin, että mielestäni ei katso yrityksen pituutta, että pelkääkö vai ei? Noh et sinä ennenkään ole mun viesteistä tykännyt, niin taitaa olla siitä kyse :hilarious: eikä tarvitsekaan tykätä.
 
Myönnän et mun olis pitänyt muotoilla kysymys tarkemmin mutta jotenkin oli vain mielessä tai oletus nykyisin että tää ryhmä on "lapsettomuusryhmä" vaikka eihän se sitä silleen oo kun lukee ja kommentoi muutkin kuin lapsettomuutta kokeneet tai sellaisiksi itsensä kokevat mutta aika lapsettomuuspainotteiset jutut täällä kuitenkin. Mutta kyse ei ollut että helposti raskautuneet ei voisi tai saisi olla peloissaan tai että olisivat jotenkin vähempiarvoisia ja kyllä mun on helpompi uskoa että helpommin raskautuneet on stressittömämpiä eli se on musta suht normaalia ja luonnollistakin eikä aiheuta ihmetystä yleisesti mutta se on mun mielestä ihmettelyn paikka et pystyykö huonoja kokemuksia omaavat olemaan suht stressittömiä ja toki ois hienoa jos pystyis mut niinkuin täälläkin moni kertonut että vaikeaa on eli sinänsä sekin näyttää olevan luonnollista vaikeammin raskautuvien keskuudessa.
 
Ihanaa että pystyt luottamaan! Tällä viikolla sain äitiyspakkauksen ja sen jälkeen olen vasta uskaltanut ostaa vaatteita vauvalle. Nyt ehkä pikkuhiljaa alkaa olla sellainen olo, että meille oikeasti tulee vauva.
Tilaukseen pistin myös autoon istuimen ja telakan. Isoimmista hankinnoista puuttuu enää oikeastaan sänky.
Nyt kun tietää ettei vieläkään ole supistukset aiheuttaneet kypsymistä niin sekin pelko alkaa pikkuhiljaa lieventyä.

Mun seuraava etappi on 30 viikkoa, siihen nyt ei enää olekaan kuin 2vkoa.
Ja oi, sulla kohta rakenneultra! Meinasitteko kysyä sukupuolta?

Ainakin yritän luottaa :rolleyes: Välillä onnistuu, välillä ei. Ihana, että alkaa olla jo noin valmista teillä :Heartred Mihin kaukaloon päädyitte? Sai varmaan jo vuoden 2020 pakkauksen? :love017

Kyl me sukupuoli selvitetään, jos hän sen haluaa vain paljastaa  Mun veikkaus on edelleen pojan puolella. Pitikös sun kohdalla uskomukset ja mahan muodot paikkansa? :grin
 
Juu ehkä erittyy huonommin. Pakko nyt yrittää unohtaa noi tikut. Silti ois kiva nähdä jos ne vahvistuis ja sais varmistusta mutta ei nyt sovi vissiin mun päälle eikä virtsan hormoneille :finger: :hilarious:

Teet seuraavan sitten, jos /kun käyt verikokeessa :) Mä halusin tehdä leffaviivat vielä myöhemmin ihan siksi, että mies vielä tässä kolmannessa raskaudessa ihmetteli, kun plussaviiva ei ollutkaan yhtä vahva kuin kontrolli :shifty:
 
Mä tilasin sellaisen maxicosin kun saa sitten rattaisiinkin kiinni, tosin oli niitä muitakin joita sai. 2020 pakkauksen juu saatiin. Venytin sitä hakemista siihen asti kunnes kelan sivuilla oli, että uutta on alettu jakamaan :angelic:
Mä en oikein noista uskomuksista tiedä. Maha on valtava, kuulemma muodoltaan poikamaha. Sanoin mulla on se linea negra ollut aika aikasessa vaiheessa mut sit luin, että voi olla kummalla vaan (lähteestä riippuen). Ennen rakenneultraa tein myös sormustestin ja poikaa näytti (kaikista luotettavin :hilarious:). Olo oli hyvin poikaan viittaava jostain syystä. Miehellä myös.

Joo, linea negrassa kai merkkaa se, tuleeko miten ylös ja onko mutkaa :wink:grin
 
Myönnän et mun olis pitänyt muotoilla kysymys tarkemmin mutta jotenkin oli vain mielessä tai oletus nykyisin että tää ryhmä on "lapsettomuusryhmä" vaikka eihän se sitä silleen oo kun lukee ja kommentoi muutkin kuin lapsettomuutta kokeneet tai sellaisiksi itsensä kokevat mutta aika lapsettomuuspainotteiset jutut täällä kuitenkin. Mutta kyse ei ollut että helposti raskautuneet ei voisi tai saisi olla peloissaan tai että olisivat jotenkin vähempiarvoisia ja kyllä mun on helpompi uskoa että helpommin raskautuneet on stressittömämpiä eli se on musta suht normaalia ja luonnollistakin eikä aiheuta ihmetystä yleisesti mutta se on mun mielestä ihmettelyn paikka et pystyykö huonoja kokemuksia omaavat olemaan suht stressittömiä ja toki ois hienoa jos pystyis mut niinkuin täälläkin moni kertonut että vaikeaa on eli sinänsä sekin näyttää olevan luonnollista vaikeammin raskautuvien keskuudessa.
Ehdottomasti ymmärrän sun kannan ja varmasti pelkoja on enemmän kauemmin yrittäneillä/km-taustaisilla, mun pointtihan oli tosiaan se, että mielestäni syy miksi en pelkää ei johdu siitä, että raskauduin helposti/ tai siitä ettei ole km-taustaa, voisin yhtä hyvin pelätä niin kuin moni muukin.

Ja itse olen täällä myöskin yli vuoden roikkunut, enkä koe, että tämä olisi lapsettomuusketju ja että en saisi tänne kirjoittaa (etkä siis sanonut näin, mutta ajattelin tätä samaa asiaa ennen kuin sanoit tuon).

Ja ymmärrän jokaisen kohdalla pelon raskauden jatkumisesta taustasta huolimatta, kyse oli vain siitä, että kerroin oman kokemukseni. Ja tiedän varsin hyvin, että täällä on erilaisia kokemuksia pelon kokemisesta, mutta haittaako se? Ei minusta.
 
Tissien alle se on kivunnut mulla :hilarious: ja aika suoraa on. Sen lisäksi myös tuntuu, että maha on karvaisempi. Sellasta pientä untuvaa täynnä maha :hilarious:

No niin, eli poikaa povaa linea negran pituuskin :bookworm: Voit siis uskoa rakenneultran uutisia :hilarious:
 
Ehdottomasti ymmärrän sun kannan ja varmasti pelkoja on enemmän kauemmin yrittäneillä/km-taustaisilla, mun pointtihan oli tosiaan se, että mielestäni syy miksi en pelkää ei johdu siitä, että raskauduin helposti/ tai siitä ettei ole km-taustaa, voisin yhtä hyvin pelätä niin kuin moni muukin.

Ja itse olen täällä myöskin yli vuoden roikkunut, enkä koe, että tämä olisi lapsettomuusketju ja että en saisi tänne kirjoittaa (etkä siis sanonut näin, mutta ajattelin tätä samaa asiaa ennen kuin sanoit tuon).

Ja ymmärrän jokaisen kohdalla pelon raskauden jatkumisesta taustasta huolimatta, kyse oli vain siitä, että kerroin oman kokemukseni. Ja tiedän varsin hyvin, että täällä on erilaisia kokemuksia pelon kokemisesta, mutta haittaako se? Ei minusta.

Toki sitähän ei voi varmaksi tietää miten esim. sinä kokisit nyt raskauden jos olisi ollut vaikeuksia niinkuin minäkään en voi tietää miten suhtautuisin jos ei olisi ollut vaikeuksia kun ei olla koettu kun tää yksi oma puoli. Mutta minusta ollaan kyllä suht samalla linjalla asioista mutta niinkuin ennenkin puhuttu täällä niin täällä helposti ymmärtää väärin ja keskustelu olisi voinut olla vähän rauhallisempi jos istuttais kasvokkain kaikki.
 
Ihana kuulla että ultrassa hyvin ja NewMoon kohta on teillä pieni sylissä <3

Samaten Sammie, ihana kuulla uutisia ja toivottavasti vauvan sukupuoli selviää :)
 
Noniin ihan jäätävä hintahan tälle hoidolle tuli mutta toisaalta tuli myös rahalle paljon vastinetta :Heartred Laskin et itse hoitoon hoidonsuunnitteluaikoineen meni 3825e, lääkkeisiin ~560e ja verikokeisiin ~110e (jos en käy toisessa hcg-mittauksessa) eli yhteensä aika lähelle 4550e. Hintaan toi ~500e lisää se että alkioita tuli pakastettavaksi yli 10 ja nuo verikokeet mitkä on ihan vapaaehtoisia ja se et joudun ostaa vähän enemmän tukilääkkeitä kun lääkäri suositteli mun aiemman tiputtelutaustan ja tän vuodon takia et käytän niitä varhaisultraan asti.

Plus muutamia kymppejä raskaustesteihin jos niitä haluaa laskea mukaan.
 
Takaisin
Top