Raskaaksi 2019

Kerään kyl koko ajan rahaa mahdollisuuksien mukaan :) paljos sul nyt tähän mennessä menny rahaa? Jos ei ekal tärppäis (mun tuuri) ni en tiiä oisko sit enää varaa

On se kyllä väärin, että toisinaan poliitikot puhuu, että pitäis saada lapsia, ja sitten se voi joillakin olla rahakysymys. Kyllä pitäisi valtion tukea enemmän tätä hommaa.
 
On se kyllä väärin, että toisinaan poliitikot puhuu, että pitäis saada lapsia, ja sitten se voi joillakin olla rahakysymys. Kyllä pitäisi valtion tukea enemmän tätä hommaa.

Oliks se Ukraina vai missä, niin jos saa 3-4 lasta niin ei tarvi enää veroja maksaa :rolleyes:
 
Kerään kyl koko ajan rahaa mahdollisuuksien mukaan :) paljos sul nyt tähän mennessä menny rahaa? Jos ei ekal tärppäis (mun tuuri) ni en tiiä oisko sit enää varaa

Mä en itseasiassa oo vielä saanu kaikesta tästä laskua, vaan osasta, mutta huomenna saan kun käyn klinikalla niin lasken ja kerron sitten! Ja meilläkin ois pitänyt ehkä tehdä passeja vaan joka toiseen kiertoon kun nekin niin hintavia. Toki ikinä ei tiedä mikä siirto sen pysyvän plussan sitten tuo!
 

Tämän takia myös mietin uskaltaisiko vielä yksityiselle. Ja ei tämä syksy nyt ole paha odottaa kun inssit, ja sit se n. 6kk ois ok odottaa julkisen ivf, mutta jos se odotusaika onkin esim 8kk niin sit tekis kyllä tiukkaa..
 
Onnittelut vielä täältäkin Smoothie ja Vausa :Heartred

Sain tänään mikrosirunkin tulokset, eikä se viisastuttanut mua yhtään :hilarious: home-allergiaa vaan. Vasta-aine taso oli itseasiassa viimeisestä 1645 laskenut 840 eli näyttää kuitenkin siltä, että antihistamiinit on purreet. Lisäksi oli saneltu, että seuraava kokeiltava lääke on biologinen, mutta vielä sitä en aloita, kun vastetta tuolle antihistamiineille vielä on. Täydellinen verenkuva on kuitenkin täysin kunnossa, eikä mitään liitännäistä ole missään.
Ihan oikeasti mietin kyllä nyt vakavissani sitä, että mä olen vaan stressannut niin törkeästi omaa kehoani, että varmaan jo pelkkä ajattelu saa aikaan fyysiset oireilut.
Se joku tutkimus, mistä täälläkin puhuin, ei liene nyt vielä ainakaan ajankohtainen. Ainakaan siitä ei nyt lausunnossa ollut puhetta, ellei postitse tule myöhemmin jatko-ohjeistusta.
Eli dg on ja pysyy kroonisessa urtikariasta, joten raskauskin on täysin mahdollinen. Joskin lääkkeet menee aika varmana koko raskausajan, jos nyt onnistun raskautumaan.

Näin täällä. :)
Nyt me lähetään miehen kanssa kaupoille, mukavaa Juhannuksen aikaa jokaiselle!
 
Nt-ultra käyty ja pienellä muuten kaikki hyvin, mutta niskaturvotusta on reilusti. Odotellaan nyt tarkempiin tutkimuksiin pääsyä, mutta menee varmasti viikkoja, ennen kuin selviää mikä on vialla (vai onko mikään). Olen silti ihan positiivisella mielellä toistaiseksi. Hyvä kun tutkitaan.
 
Nt-ultra käyty ja pienellä muuten kaikki hyvin, mutta niskaturvotusta on reilusti. Odotellaan nyt tarkempiin tutkimuksiin pääsyä, mutta menee varmasti viikkoja, ennen kuin selviää mikä on vialla (vai onko mikään). Olen silti ihan positiivisella mielellä toistaiseksi. Hyvä kun tutkitaan.

Toivotaan ettei mitään vakavaa, hyvä kun et ota suurempaa stressiä asiasta :Heartred
 
Meillä on nyt vuosi yritystä takana. Yksi raskaus ollut, joka tärppäsi puolen vuoden jälkeen ja meni kesken silloin 16. viikolla, kuten kerroinkin aiemmin.

Lääkäri sanoi, että jos ei puolessa vuodessa tärppää uudestaan, tulkaa jo käymään tarkistuksessa. Mutta toivo elää vielä. Ainakin hetkittäin. Toisinaan taas tuntuu toivottomalta. Mutta kuten joku sanoi, tärkeintä on lopputulos ja kyllä siis aikanaan menisin hoitoihin, jos on tarvetta.

Kiitos kommenteista tuossa kuivuusasiassa! Mietin vielä, että onkohan kroppa sitten vielä valmis tulemaan raskaaksi, jos hormonit on sekaisin... Vaikka tuliskin ovis. Keskenmenon jälkeen olen tuntenut oviksen jomotuksena yms, aiemmin siitä ei ollut muuta hajua kuin halut muutaman päivän ajan.

Hormoniasioista.. Mä yritän ajatella niin, että raskauden mahdollisesti alkaessa hormonitasot siitä kyllä nousisi. Kyllähän jotkut imettääkin samalla kun on raskaana, vaikka imetys voi alentaa estrogeenitasoja.
 
Hyvä että tutkitaan! Toivottavasti on kaikki hyvin! Eli nipt edessäkö?
Oliko paljon se turvotus?
Tsemppiä odotteluun! Mutta hyvä että tutkitaan!
Niin paljon, ettei näillä luvuilla nipt auta, koska sillä voi seuloa vain yleisimmät trisomiat. Punktiosta oli puhetta alustavasti, mutta sitä ei ilmeisesti tehdä näin pienillä viikoilla. Rv muuttui ultrassa 11+6, kuten sen pitäisi oviksesta laskien ollakin. Ensi viikolla on kai lääkärin konsultaatio ja ultra, jossa katsotaan miten turvotus edistyy ja keskustellaan tarkemmin eri tutkimusmahdollisuuksista.

Oli joka tapauksessa ihanaa nähdä pieni ultrassa. Harmi, kun saatiin vain tosi suttuisia/suurennettuja kuvia kotiin.
 
Niin paljon, ettei näillä luvuilla nipt auta, koska sillä voi seuloa vain yleisimmät trisomiat. Punktiosta oli puhetta alustavasti, mutta sitä ei ilmeisesti tehdä näin pienillä viikoilla. Rv muuttui ultrassa 11+6, kuten sen pitäisi oviksesta laskien ollakin. Ensi viikolla on kai lääkärin konsultaatio ja ultra, jossa katsotaan miten turvotus edistyy ja keskustellaan tarkemmin eri tutkimusmahdollisuuksista.

Oli joka tapauksessa ihanaa nähdä pieni ultrassa. Harmi, kun saatiin vain tosi suttuisia/suurennettuja kuvia kotiin.

Voi että, kumpa tutkimuksissa kuitenkin osoittautuisi niin, ettei suurempaa huolta olisi:Heartbigred harmi kyllä nuo kuvat, mekään ei sillon saatu mitään kummoisia kuvia:sorry:
 
Takaisin
Top