Raskaaksi 2019

Kiitos!

Jos verikoe huomenna ok niin ehkä sitten pystyy enemmän rentoutumaan.

Onnittelut vielä ja toivottavasti pystyt! :Heartred Mä olin ekat 14-16 viikkoa lähes paniikissa pienen menettämisestä ja pelko seuraa pienempänä edelleenkin mukana. Helmikuinenkos tämä pieni on?
 
Onnittelut vielä ja toivottavasti pystyt! :Heartred Mä olin ekat 14-16 viikkoa lähes paniikissa pienen menettämisestä ja pelko seuraa pienempänä edelleenkin mukana. Helmikuinenkos tämä pieni on?

Juu helmikuinen, la 24.2 :Heartred

tää on huono kun vähän olen googlaillut hidasta hcg nousua jne ja ei kyllä kannattaisi. Luin sellasenkin hyvän pointin että onko järkeä edes mennä hcg-mittauksiin, sillä jos arvo on huonohko tai nousee hitaammin niin mitään ei kuitenkaan voi tehdä asialle kuin odottaa ja stressi ja mielipaha voi olla hirveä ja kun mä stressaan vielä niin helposti.. Mietin siis jo että kannattaako mun mennä huomenna mutta mielenkiinto ja epävarmuus vie silti voiton ja meen silti ja todennäköisesti ensi viikollakin sitten. Jos ei menis niin kyllä sitä kuitenkin joka pv pohtis et miten arvot nousee vaikka tiedän ettei ne hyvätkään arvot tarkoita etteikö vois tulla km ym.
 
Ihanaa onnea smoothie! :Heartred

Me loput tullaan perästä, hitaasti mutta varmasti! :thumleft

Kiitos! Olen samaa mieltä, ja täällä monilla kun hoidot niin alussa tai ei alkaneet niin toivoa on paljon. Ja on todella onni että meidän sukupolvella on näin tehokas hoitokeino kuin ivf, joka auttaa lopulta monia vaikka ensin se voi tuntua todella vieraalta ajatukselta. Kuitenkin loppujen lopuksi vain lopputulemalla on merkitystä:Heartred
 
Täytyy kyl sanoa et tekis niin mieli mennä ivf, kun siinä hyvät mahikset tulla kertalaakista raskaaks, tuntuu ihan tyhmältä vaan odottaa et pääsee joskus siihen :arghh: toki millin toivo et tulis luomusti tai inssillä raskaaks mutta..:oops: täytyy keväällä katsoa mikä tilanne ja mikä jono julkiselle, meneekö yksityiselle vai ei..
 
Juu ei noita kannata lukea! Mäkin varmasti menisin kahdesti verikokeisiin, niin tietää paremmin. Eihän ne hyvät lukemat tarkoita automaattisesti pysyvää raskautta kuten ei huonohkot taas että ei olisi pysyvä. Ja voihan sulla hyvät lukemat verestä tulla vaikkei pissassa niin paljon olisikaan. Tsemppiä!
Oliko sulla tänään se ns. Virallinen testipäivä?

No juuri näin. Mun virallinen testipäivä ois vasta perjantai 4+2 mutta veritesti otettiin varmistamaan tilanne huomiselle jo kun pe klinikka kiinni ja sit jos ois ollut negatiivinen niin oisin ehtiny saada suunnitelman passiin vielä huomenna.
 
Joo. Onhan niitäkin jotka saaneet vasta menkkojen ollessa myöhässä haamun, muistaakseni joku dnaoi et 4+2 tms. Ja sitten ultrassa oli viikot ihan kohdillaan/isompi. Se hcg voi hyvinkin olla hyvä määrä veressä, muttei vaan vielä näy virtsassa kovin vahvasti. Ja onhan niitäkin jotka tehneet negoja ja ultrassa raskaana.

Mää sain vuosi sitten aika hailut viivat dpo13 ja 14 eli rv4+0 ja 4+1 ja vauva siitä synty :)
 
Täytyy kyl sanoa et tekis niin mieli mennä ivf, kun siinä hyvät mahikset tulla kertalaakista raskaaks, tuntuu ihan tyhmältä vaan odottaa et pääsee joskus siihen :arghh: toki millin toivo et tulis luomusti tai inssillä raskaaks mutta..:oops: täytyy keväällä katsoa mikä tilanne ja mikä jono julkiselle, meneekö yksityiselle vai ei..

Toivotaan että inssillä jo tärppäis niin ei tarvis miettiä milloin pääsee ivf. Ja jos mahdollista niin voihan sitä alkaa kerätä jo säästöä yksityisen ivfään ensi keväälle varmuuden vuoksi niin sitten on joku raja miten pitkään joutuu ehkä odottamaan.

Edit. Ja jos tärppääkin aiemmin niin sit on rahaa säästössä vauvan hankinnoille :)
 
Ihanaa kiitos viestistä! :)

Tässä vielä kuva niistä mun viivoista sillon ja tosiaan varhaisultrassa kun käytiin niin vastas joko samaa kun dpot tai päivää pienempää, nt-ultrassa jo kaksi päivää isompaa eli kyse ei ollut myöhäisestä oviksesta tms :)
 

Liitteet

  • IMG_20190613_081135.jpg
    IMG_20190613_081135.jpg
    18.7 KB · Katsottu: 131
Isosti Onnea! :woot:


Kun olen uusi täällä, niin haluatko kertoa lyhyesti, kauanko olette tätä taivalta kulkeneet ja onko lapsia ennestään?

Kiitos! Ei ole lapsia eikä aiempia raskauksia. Yritys aloitettiin 3/18 eli vähän päälle 2v yritettiin. Tämä oli ekan ivfn eka siirto ja tuntuu onnekkaalta jos näin vähällä päästiin loppujen lopuksi :oops: :)
 
Mä oon ite alkanut säästämään töissä palkallisia vapaita ivf aatellen, jos/kun se tulevaisuudessa koittaa. Toisaalta houkuttais myös säästää rahaa tässä jonkin aikaa ja yksityisellä kokeilla, oon ollut niin tyytyväinen tohon meidän klinikkaan missä ollaan inssejä tehty. Täytyy vähän miettiä vielä :)
 
Meillä on nyt vuosi yritystä takana. Yksi raskaus ollut, joka tärppäsi puolen vuoden jälkeen ja meni kesken silloin 16. viikolla, kuten kerroinkin aiemmin.

Lääkäri sanoi, että jos ei puolessa vuodessa tärppää uudestaan, tulkaa jo käymään tarkistuksessa. Mutta toivo elää vielä. Ainakin hetkittäin. Toisinaan taas tuntuu toivottomalta. Mutta kuten joku sanoi, tärkeintä on lopputulos ja kyllä siis aikanaan menisin hoitoihin, jos on tarvetta.

Kiitos kommenteista tuossa kuivuusasiassa! Mietin vielä, että onkohan kroppa sitten vielä valmis tulemaan raskaaksi, jos hormonit on sekaisin... Vaikka tuliskin ovis. Keskenmenon jälkeen olen tuntenut oviksen jomotuksena yms, aiemmin siitä ei ollut muuta hajua kuin halut muutaman päivän ajan.
 
Toivotaan että inssillä jo tärppäis niin ei tarvis miettiä milloin pääsee ivf. Ja jos mahdollista niin voihan sitä alkaa kerätä jo säästöä yksityisen ivfään ensi keväälle varmuuden vuoksi niin sitten on joku raja miten pitkään joutuu ehkä odottamaan.

Edit. Ja jos tärppääkin aiemmin niin sit on rahaa säästössä vauvan hankinnoille :)

Kerään kyl koko ajan rahaa mahdollisuuksien mukaan :) paljos sul nyt tähän mennessä menny rahaa? Jos ei ekal tärppäis (mun tuuri) ni en tiiä oisko sit enää varaa
 
Takaisin
Top