Raskaaksi 2019

Kyllä joku ehkäisy varmasti pitää kierron kunnossa ku ärsyttää tää ku ei mitään hajua dpoista vaan kp33 ja muka dpo4. Ei mahdu kaaliin
 
Mulla ei kapselia laitettu jostakin syystä mut kierukka on mitä oon miettinyt mut pelkään et mun keho hylkii sitä ku oon muuten tällainen et keho hylkii kaikkea kuten alkioita jne. No katsotaan katsotaan josko tässä uskaltautuu sen kierukan laitattaa
 
Aloinpahan tässä taas vaan vähän miettimään... Tekevätköhän ne siellä Naistenklinikalla enää mitään enempiä tutkimuksia vai polttelevatko vaan suoraan sen ektopian menemään? Nyt nimittäin taas dpo 4 tai 5 ja taas alkaa tuttu pieni paineen tunne alakerrassa, mistä tietää, että viimeistään tänään alkaa taas jonkin sortin tiputtelu enemmän tai vähemmän jahka käy vessassa :sorry:

Mitä jos se ei olekaan se ektopia, josta ne vuodot tulee? Onko sitä sitten järkeä hoidattaa jos sama jatkuu kuitenkin.
 
Aloinpahan tässä taas vaan vähän miettimään... Tekevätköhän ne siellä Naistenklinikalla enää mitään enempiä tutkimuksia vai polttelevatko vaan suoraan sen ektopian menemään? Nyt nimittäin taas dpo 4 tai 5 ja taas alkaa tuttu pieni paineen tunne alakerrassa, mistä tietää, että viimeistään tänään alkaa taas jonkin sortin tiputtelu enemmän tai vähemmän jahka käy vessassa :sorry:

Mitä jos se ei olekaan se ektopia, josta ne vuodot tulee? Onko sitä sitten järkeä hoidattaa jos sama jatkuu kuitenkin.

Nämäpä ne niitä kysymyksiä just on. Mulla ne sanoi suoraan, että vuoto ei liity ektopiaan eikä tuskin mihinkään polyyppiinkään, koska on niin säännöllistä että esiintyy tiettynä aika kiertoa. Jos olis ektopia, niin kaiketi vuotais kaiken aikaa? Ja kuulemma polyypitkin vuotelee miten sattuu. Mutta mistäpä näitä tietää. Ootko kokeillut jotain keltarauhaslääkitystä?

Mitäs kk:lle kuuluu? :happy:
 
Aloinpahan tässä taas vaan vähän miettimään... Tekevätköhän ne siellä Naistenklinikalla enää mitään enempiä tutkimuksia vai polttelevatko vaan suoraan sen ektopian menemään? Nyt nimittäin taas dpo 4 tai 5 ja taas alkaa tuttu pieni paineen tunne alakerrassa, mistä tietää, että viimeistään tänään alkaa taas jonkin sortin tiputtelu enemmän tai vähemmän jahka käy vessassa :sorry:

Mitä jos se ei olekaan se ektopia, josta ne vuodot tulee? Onko sitä sitten järkeä hoidattaa jos sama jatkuu kuitenkin.

Ja veikkaan että se naikkarin aika on kyl varmaan toimenpideaika, jos teillä oli siitä juttua, että se tehdään. Mites noi sänkypuuhien vuodot, onks sulla kiitä aina vai vaan sillon kun vuotaa muutenkin? Kiva tää eritekeskustelu, sori:hilarious:
 
Ja veikkaan että se naikkarin aika on kyl varmaan toimenpideaika, jos teillä oli siitä juttua, että se tehdään. Mites noi sänkypuuhien vuodot, onks sulla kiitä aina vai vaan sillon kun vuotaa muutenkin? Kiva tää eritekeskustelu, sori:hilarious:

Hämää vaan kun siinä kutsussa luki mielestäni "Sinulle on varattu konsultaatioaika", mutta toisaalta eihän tää operaatio kestä kun sen max. 15 minsaa, että siinä samallahan se menee. No se nähdään sitten :wink Gyne puhui, että sielä voitaisiin vielä tehdä se ultra tällä litkulla, millä näkisi, onko jotain kohdun sisäisiä polyyppeja vaikkei normiultrassa siltä vaikuttanutkaan.

Keltarauhaslääkitystä en oo kokeillut... Ja sänkypuuhien jälkeen vuotaa 99,9% aina. Ja papassa ei tartte kun ottaa tikku steriilistä pussista, niin se järkyttyy kolmeksi päiväksi :hilarious:

Mut sit toisaalta sen ektopian hoidon jälkeen nyt sit ainakin tietää johtuuko siitä vai ei :shifty:
 
Konsultaatio-aika on luultavasti sellanen et tutkitaan? Tai ainakin kuulostaa siltä. Onko se samanlainen toimenpide kuin se leep missä itse olen ollut (sähkösilmukalla poltetaan?).
Itse toimenpide on yleensä aika nopea mut siinä menee aikaa kun laitetaan maadotuslätkää (mulla joka kerta ongelmia sen kanssa, en maadottunut...) ja puudutteet ym. Voithan sä soittaa sinne ja vielä kysyä?

Niin mä kuvittelisin myös... Ja joo on ilmeisesti sama, eli sähkösilmukalla poltetaan. Tässä mun tapauksessa vaan kuulemma ihan muutama milli. Se toipumisaika siinä järkyttää kun peloteltiin kaiken maailman ruven irtoamisella jne jne :arghh: Muutenkin kun on herkkä vuotamaan, niin se, et sanotaan vuotoa voivan olla 4 VIIKKOA toimenpiteen jälkeen ei kuulosta kamalan kivalta. Eli joka tapauksessa soitan sinne kun siirrän tän hauskuuden lomalta elokuulle.
 
Hämää vaan kun siinä kutsussa luki mielestäni "Sinulle on varattu konsultaatioaika", mutta toisaalta eihän tää operaatio kestä kun sen max. 15 minsaa, että siinä samallahan se menee. No se nähdään sitten :wink Gyne puhui, että sielä voitaisiin vielä tehdä se ultra tällä litkulla, millä näkisi, onko jotain kohdun sisäisiä polyyppeja vaikkei normiultrassa siltä vaikuttanutkaan.

Keltarauhaslääkitystä en oo kokeillut... Ja sänkypuuhien jälkeen vuotaa 99,9% aina. Ja papassa ei tartte kun ottaa tikku steriilistä pussista, niin se järkyttyy kolmeksi päiväksi :hilarious:

Mut sit toisaalta sen ektopian hoidon jälkeen nyt sit ainakin tietää johtuuko siitä vai ei :shifty:

Konsultaatio voi hyvin olla, että tutkivat lisää ja tuo suolalitku on aukkari, ni tulee sitten sekin tehtyä, tietää että tuubatkin virtaa ja pahimmat kuonat lähtee käsittelyssä. Monethan senkin jälkeen raskautuu:happy:

Kyllä kannattaa toi toimenpide ehdottomasti kokeilla. Jos se auttaa, niin on huomattavia elämänlaatuun vaikuttavia tekijöitä. Ja olishan se kiva, ettei koti näyttäisi teurastamolta seksin jälkeen:shy: feel u:Heartred ootte niin varhaisessa vaiheessa yritystä, et nyt jos ikinä:thumright jotain paranemisaikaa siinä varmaan tulee.
 
Juu, siinä on. Normaalisti mullakin (tehtiin siis 4kpl leepejä) kesti sitä jälkivuotoa pari viikkoa, sitten irtosi rupi, kerralla tuli aina kunnolla verta (housuista läpi) ja sit väheni ja loppui. Ei se kivaa kyllä ollut. Se kannattaa ajoittaa ihan alkukiertoon kuukautisten jälkeen että ehtii parantua. Mulla kävi viimeisellä kerralla (poistettiin paljon) niin, että kun lyhyt kierto, menkat alkoi ja sen jälkeen ei enää loppunut kunnes sit vuosin niin paljon et kahdesti jouduin uudestaan polttamaan sen suonen kiinni (tämä onneksi aika harvinaista kun 3 aiempaa parani tuolleen aiemmin mainitulla tavalla). Viimeisin leep mulla oli maaliskuussa - 19 ja vasta kesäkuun puolessa välissä olin täysin parantunut.
Mutta onneksi näin käy vain harvoille.. Mä sain lopulta primot että pitenisi se kuukautisten väli.. Kun vuoti kierron aikana n. 15 päivää (ennen menkkoja+menkat) kierto oli 22 päivää.

:nailbiting:
 
Piti vielä lisätä et mitä oon lukenut niin monilla se vuoto on huomattavasti vähäisempää kuin mulla.
En tiedä mikä ongelma mulla on/oli kun menkatkin oli mallia teurastus viimeiset 2-3v. Söin sitä verenvuotoa ehkäisevää menkkojen aikana ja lopulta viimeisen jälkivuodon kanssa myös.

Pyydän reseptin Cyklokapronille tai menen siskon lääkekaapille ennen toimenpidettä siis.... Aamen.
 
Takaisin
Top