Raskaaksi 2019

Kuvien perusteella toi viimeinen voisi olla ovisplussa, mut hassut noi viivat.

Mut sähän sait sen hymynaaman aiemmin? Ja sitä ennen luulit että on ovis?

Oliko sulla pco? En enää muista? Ku sulla on aika usein pitkin kiertoa ovisplussa / melkein,ni sehän voi vaikuttaa.
Ja mä käänsin noi sillee et testiviiva on oikealla eli se kontrolli on vasemmalla :) eli näkyy selkeämmin se tummuminen
 
Ja mä käänsin noi sillee et testiviiva on oikealla eli se kontrolli on vasemmalla :) eli näkyy selkeämmin se tummuminen

Nyt vasta huomasin kun tulin uudellee kattoo et testi olikin noin päin! Sori! Mut sittenkin sanon et melkeen ovisplus :shy: huomenna vois esim olla... Vai voisko kuitenki raskaus näkyä tai just et loppukierrossa lh kohoaa kun sul oli se digihymy aiemmin..? :scratch mites kauan siitä digihymystä on?
 
Sekavaa omanapaa ja avun kaipuuta

Ei mitään hajua mikä kp kun tiputtelu alkoi jo viimeviikon lauantaina ja välillä niin että oli vaan ruskeeta tuhnua ja välillä piti olla ihan kuukuppi (tämä kaikki kesken terolut kuurin) ja nyt sit olen merkannut että olisi jo kp5 ja vikan terolutin otin siis tämänviikon maanantaina. No pidin kuppia kokoajan tiistaistaista keskiviikkoon, vaikka oli pelkkää pientä veristä limavuotoa jota luulin menkoiksi vaikka mulla on tapana aina vuotaa menkoilla ihan älyttömästi enkä voinut uskoa että voi olla näin ihanat menkat että tulee vaan todella vähän verta, eikä ne sitten kai edes olleetkaan ne menkat vielä :confused2 eilen sitten riemu repesi kun viikon jo vuotanut muutenkin niin nyt taas sellaset megamenkat että kokoajan tulvii yli, luojalle kiitos että oon nyt vaan kotona ollut kun ei tässä tilassa voi mihinkään poistua kun vuoto ihan älytöntä siis eihän näin voi elää? vitutti jo valmiiks kun tiesin että tää vuoto on tulossa kun ensimmäisen terolutin nappasin, mutta kun ei mulla edes ala kierto itsekseen, mitä hittoa mun pitäis tehä, entiedä saako tästä mitään selvää mut pitäiskö mun mennä gynelle? auttaisko se jotain? vai lääkärin kautta jotenkin ohjautua johonkin? turhauttaa tää lapsihaave näin paskasti toimivan kropan kanssa. Kyllä olen ylipainoinen ja kokoajan oon tarkalla ruokavaliolla ja teen asian eteen jotain, ihankun ois kauhee tarve selitellä mutta niin, voiko se olla tämä ylipaino vaan vai mikä kiikastaa että keho ei toimi alkuunkaan. Anteeks sekava teksti ja kiroilu ja kaikki tarviin vaan neuvoa, ymmärrän että ylipaino voi olla kaiken syy mutta uskon vahvasti että mulla vois olla pcos myös, miten sitä lähdetään tutkimaan? gynelle soitto? tk? kiitos ja anteeksi, te olette todella iso tuki tässä asiassa ja tulette ensimmäisenä mieleen kun mietin mistä voisin saada apua vaikka, kuulostan varmaan tosi säälittävältä :banghead::hungover:
Hyvä kun saan yöllä nukuttua pari tuntia kun kuukuppi vuotaa yli :thumleft
äsken vuodin meidän olkkarissa olevalle löhönurkalle:thumleft
Oon vaan ihan loppu tää koko olo on muutenkin kauhea oksettaa, selkäkipee, rinnat kipeet, maha kipee heikottaa, ahdistaa ja vuodan kun teurastettais.
 
Sekavaa omanapaa ja avun kaipuuta

Ei mitään hajua mikä kp kun tiputtelu alkoi jo viimeviikon lauantaina ja välillä niin että oli vaan ruskeeta tuhnua ja välillä piti olla ihan kuukuppi (tämä kaikki kesken terolut kuurin) ja nyt sit olen merkannut että olisi jo kp5 ja vikan terolutin otin siis tämänviikon maanantaina. No pidin kuppia kokoajan tiistaistaista keskiviikkoon, vaikka oli pelkkää pientä veristä limavuotoa jota luulin menkoiksi vaikka mulla on tapana aina vuotaa menkoilla ihan älyttömästi enkä voinut uskoa että voi olla näin ihanat menkat että tulee vaan todella vähän verta, eikä ne sitten kai edes olleetkaan ne menkat vielä :confused2 eilen sitten riemu repesi kun viikon jo vuotanut muutenkin niin nyt taas sellaset megamenkat että kokoajan tulvii yli, luojalle kiitos että oon nyt vaan kotona ollut kun ei tässä tilassa voi mihinkään poistua kun vuoto ihan älytöntä siis eihän näin voi elää? vitutti jo valmiiks kun tiesin että tää vuoto on tulossa kun ensimmäisen terolutin nappasin, mutta kun ei mulla edes ala kierto itsekseen, mitä hittoa mun pitäis tehä, entiedä saako tästä mitään selvää mut pitäiskö mun mennä gynelle? auttaisko se jotain? vai lääkärin kautta jotenkin ohjautua johonkin? turhauttaa tää lapsihaave näin paskasti toimivan kropan kanssa. Kyllä olen ylipainoinen ja kokoajan oon tarkalla ruokavaliolla ja teen asian eteen jotain, ihankun ois kauhee tarve selitellä mutta niin, voiko se olla tämä ylipaino vaan vai mikä kiikastaa että keho ei toimi alkuunkaan. Anteeks sekava teksti ja kiroilu ja kaikki tarviin vaan neuvoa, ymmärrän että ylipaino voi olla kaiken syy mutta uskon vahvasti että mulla vois olla pcos myös, miten sitä lähdetään tutkimaan? gynelle soitto? tk? kiitos ja anteeksi, te olette todella iso tuki tässä asiassa ja tulette ensimmäisenä mieleen kun mietin mistä voisin saada apua vaikka, kuulostan varmaan tosi säälittävältä :banghead::hungover:
Hyvä kun saan yöllä nukuttua pari tuntia kun kuukuppi vuotaa yli :thumleft
äsken vuodin meidän olkkarissa olevalle löhönurkalle:thumleft
Oon vaan ihan loppu tää koko olo on muutenkin kauhea oksettaa, selkäkipee, rinnat kipeet, maha kipee heikottaa, ahdistaa ja vuodan kun teurastettais.

Itsekin samaa mieltä kuin Newmoon eli yksityiselle gynelle soittoa tai tk ja sieltä voi saada joko lähetteen gynelle tai ehkä yleislääkäri voi myös kirjottaa ton caprilon reseptin.. Tosi kurjalta kyllä kuulostaa nää megavuodot teillä joilla niitä on :depressed: vaikuttanee kyllä elämänlaatuun!
 
Nyt vasta huomasin kun tulin uudellee kattoo et testi olikin noin päin! Sori! Mut sittenkin sanon et melkeen ovisplus :shy: huomenna vois esim olla... Vai voisko kuitenki raskaus näkyä tai just et loppukierrossa lh kohoaa kun sul oli se digihymy aiemmin..? :scratch mites kauan siitä digihymystä on?
Tosi kauan mut kp22-26 välinen aika oli selkeästi semmonen mikä oli mulle oireikasta aikaa ja se hymy tuli viikko aiemmin joten vähän ihmetyttää.. mutta selkeästi joko ovis rutkasti siirtyi koska tänään illalla tuli jo plus tohon eli tummempi kuin kontrolli. Joten uskon et ovis oli nyt ja katsotaan mihin etenee... Mulla on hormoni koholla iltaisin aina enemmän jostain syystä :)
 
Sekavaa omanapaa ja avun kaipuuta

Ei mitään hajua mikä kp kun tiputtelu alkoi jo viimeviikon lauantaina ja välillä niin että oli vaan ruskeeta tuhnua ja välillä piti olla ihan kuukuppi (tämä kaikki kesken terolut kuurin) ja nyt sit olen merkannut että olisi jo kp5 ja vikan terolutin otin siis tämänviikon maanantaina. No pidin kuppia kokoajan tiistaistaista keskiviikkoon, vaikka oli pelkkää pientä veristä limavuotoa jota luulin menkoiksi vaikka mulla on tapana aina vuotaa menkoilla ihan älyttömästi enkä voinut uskoa että voi olla näin ihanat menkat että tulee vaan todella vähän verta, eikä ne sitten kai edes olleetkaan ne menkat vielä :confused2 eilen sitten riemu repesi kun viikon jo vuotanut muutenkin niin nyt taas sellaset megamenkat että kokoajan tulvii yli, luojalle kiitos että oon nyt vaan kotona ollut kun ei tässä tilassa voi mihinkään poistua kun vuoto ihan älytöntä siis eihän näin voi elää? vitutti jo valmiiks kun tiesin että tää vuoto on tulossa kun ensimmäisen terolutin nappasin, mutta kun ei mulla edes ala kierto itsekseen, mitä hittoa mun pitäis tehä, entiedä saako tästä mitään selvää mut pitäiskö mun mennä gynelle? auttaisko se jotain? vai lääkärin kautta jotenkin ohjautua johonkin? turhauttaa tää lapsihaave näin paskasti toimivan kropan kanssa. Kyllä olen ylipainoinen ja kokoajan oon tarkalla ruokavaliolla ja teen asian eteen jotain, ihankun ois kauhee tarve selitellä mutta niin, voiko se olla tämä ylipaino vaan vai mikä kiikastaa että keho ei toimi alkuunkaan. Anteeks sekava teksti ja kiroilu ja kaikki tarviin vaan neuvoa, ymmärrän että ylipaino voi olla kaiken syy mutta uskon vahvasti että mulla vois olla pcos myös, miten sitä lähdetään tutkimaan? gynelle soitto? tk? kiitos ja anteeksi, te olette todella iso tuki tässä asiassa ja tulette ensimmäisenä mieleen kun mietin mistä voisin saada apua vaikka, kuulostan varmaan tosi säälittävältä :banghead::hungover:
Hyvä kun saan yöllä nukuttua pari tuntia kun kuukuppi vuotaa yli :thumleft
äsken vuodin meidän olkkarissa olevalle löhönurkalle:thumleft
Oon vaan ihan loppu tää koko olo on muutenkin kauhea oksettaa, selkäkipee, rinnat kipeet, maha kipee heikottaa, ahdistaa ja vuodan kun teurastettais.

Kyllä varmaan voisi käydä gynellä:Heartred kyllähän näitä juttuja on että ali- ja ylipaino voivat vaikuttaa kuukautiakiertoon, mutta pitkiin ovuloimattomiin kiertoihin nyt voi olla muitakin syitä, just vaikka pcos. Tsemppiä paljon:Heartred
 
Mullakin heittää nää kierrot nyt miten sattuu. Luulin 2 viikon takaista 4pv;n tiputtelua menkoiksi, muttei vissiin sit olleetkaan, kun eilen alkoi ne varsinaiset menkat ja nyt tulee kans aika vauhdilla tuota vuotoa. Koskaan aiemmin ei näitä tiputtelu ongelmia ole ollut, mut keskenmenon jälkeen kierto on ollut sekaisempi kuin koskaan. Tosin mulla saattaa tuo tuplalääkitys tehdä näitä omia oikkuja, joten mä mietin, että jos tää tiputtelu jatkuu muissakin kierroissa, niin sitten varaan gynelle ajan. Toisaalta mä luulen, että tuo ihosairaus nyt vaan reagoi jotenkin näiden hormonien kanssa niin, et kun se oli niin pitkään huonossa hoitotasapainossa ja hoitamaton, niin tuo kiertokin on voinut elää sen mukana. Ovuloimattomuutta ainakin aiheutti mulle ja kuukautisten poisjääntiä, kun oli aiemmin näitä tulehdusvaiheita, joita ei saatu kiinni.

Kaikesta huolimatta (jopa runsaista menkoista :hilarious:) mulla on ihan hyvä fiilis ja olo. :happy:
Ollaan paljon pelailtu sulkapalloa (tänäänkin 2,5h putkeen :grin), nautittu toisistamme ja yhteisestä ajasta sekä otettu iisiä lomailun merkeissä :)
Vähän väliä kärsin edelleen kovista nivelkivuista ihan kaikissa nivelissä, mua herkästi kutittaa ja ihoa polttaa sekä turvottaa mm. suuta, kaulaa tai raajoja, mut se on jo kuitenkin hiukan maltillisempaa kuin aiemmin. Vatsakipuja on myös toisinaan edelleen. Ruokia en enää tarpeettomasti rajoita, paitsi maitoa, sitrushedelmiä, pähkinöitä, kalaa, tulisia mausteita, tomaattia ja gluteeniviljoja. Sivusta oon täällä seuraillut teidän tilanteita ja toivon niin kovasti, että saatte ne pienet nyytit jokainen ajallaan :Heartred

Me ollaan kai jo alettu molemmat vähän ymmärtämään, miten isosta asiasta tässä mun sairaudessa on kyse ja ehkä siten ollaan lopetettu se kiirehtiminen, meidän vuoromme on sitten myöhemmin, jos Luoja niin suo. Hassuahan tää on, että sairastan tautia, jota Suomen kokoisessa maassa sairastaa vain noin 1-2% koko väestöstä. On tää siinä mielessä aika erikoinen tilanne :bag::hilarious: Mun paniikkihäiriö katosi, samoin masennukset, kun aloitettiin lääkitys tähän perussairauteen. En mä ollut ilmeisestikään psyykkisesti sairas, vaan fyysisesti.

Mä kuitenkin uskon tarkoituksiin, vaikka niitä onkin vaikea joskus löytää. Mulla olis ollut laskettu aika elokuussa eli samassa kuussa, jossa olisi ollut mun synttärit, mutta niin se vain elämä on yllätyksiä täynnä. En kuitenkaan enää kanna syyllisyyttä tapahtuneeseen, koska mä tiedän, että niin vain täytyi käydä. Oikeastaan sain lopulta paljon enemmän vastauksia, kuin niitä piti koskaan löytyä - monien vuosien osalta ympyrä sulkeutui lopullisesti ja mä olen siitä valtavan kiitollinen. Tämä vuosi tuli olemaan meille se surullinen vuosi, jossa kaikki meni vähän pieleen, mutta myös toivon elämänkokoinen vuosi. Kyllä kaikki vielä järjestyy :Heartred Nyt mä olen vain ihan tavattoman onnellinen, että saan elää tätä päivää ja, että mun keho on näinkin sinnikäs, vaikkei musta tullutkaan koskaan äitiä. Elämä on ihan hyvää näinkin :Heartpink
Loppuun laitan vielä yhden monista itse tekemistä runoistani, joka on nyt nopeasti hutaistu, mutta en tähän hätään ehtinyt keksiä parempaakaan.

"Kultahapsi, surusiipi, oma enkelini joka liiti,
kohti pilveä hopeareunaista ja laaksoa pumpulimaista.

Enää ei tuo suru luokseni jää,
se koskettaa vain, kun sen kiinni sain.
Sil` onhan sul paikka tääl, sydämeni pääl.

Sulle merkin piirsin karttaan,
Sielt mut voit löytää ainoastaan.
Matkalles kun sut saattelin,
mukaas muistos sydämees taittelin.

Vaik tiedänhän et siel` sul on hyvä olla,
Jumalan rakkaan käden alla.
Tuuleen terveiset sulle kuiskutan,
sil` sua ain tääl mä rakastan.

Kultahapsi, surusiipi, enkeli joka
hiljaa sydämiimme kiiti.
Siel ootan sua ikuisesti,
vaik matkamme vain hetken kesti."
 
Mul oli tylsää nii tein sormus testin eka kädenpäältä näytti tyttö, poika, tyttö ja olis varmaan näyttäny ehk lisääkin mut käsi alko väsyy. Sit tein mahan päältä ja se näytti poikaa:bag: nyt on vast dpo4 tai 5 nii en viel ees viitti testaa :angelic:
 
Dpo 12, nega testattu. Itkut on itketty aamulla ja oon lukenut jo etukäteen enemmän ivf juttuja. Vielä yks inssi toki jäljellä mutta luotto ei nyt oo kovin korkealla.

Oliko muita piinailemassa? Toivottavasti jollakin tärppäisi:)
 
Dpo 12, nega testattu. Itkut on itketty aamulla ja oon lukenut jo etukäteen enemmän ivf juttuja. Vielä yks inssi toki jäljellä mutta luotto ei nyt oo kovin korkealla.

Oliko muita piinailemassa? Toivottavasti jollakin tärppäisi:)

Voi kurjuus sentään:sad001:Heartred

Mulla on dpo4, yritän parhaani olla piinailematta, kun ei mitään uskalla kyllä toivoa. Välillä onnistuukin ihan sellainen neutraali fiilis. Nää luget taas tekee omia oireitaan, niin pitää pitää pää kylmänä loppuun saakka:rolleyes:
 
Dpo 12, nega testattu. Itkut on itketty aamulla ja oon lukenut jo etukäteen enemmän ivf juttuja. Vielä yks inssi toki jäljellä mutta luotto ei nyt oo kovin korkealla.

Oliko muita piinailemassa? Toivottavasti jollakin tärppäisi:)

Voi ei miten kurjaa, tsemppiä sinne! :Heartred

Mulla dpo6. Toiveikkaat fiilikset ollu, mutta tänään ollu ihan täys PMS olo??? Väsyttää, tekee mieli mässyä, vituttaa ja vihaan kaikkia. :happy6 tää varmaan voi johtua niistä cyclogesteistä (sama ku luget) joita oon käyttäny keskiviikosta asti? Ei oo yleensä PMS näin aikaisin.

Nyt istun pihakeinussa ja syön salmiakkia ja mietin et onks tää salmiakki nyt jotenkin tärppäyksen kannalta huono. :happy8
 
Voi ei miten kurjaa, tsemppiä sinne! :Heartred

Mulla dpo6. Toiveikkaat fiilikset ollu, mutta tänään ollu ihan täys PMS olo??? Väsyttää, tekee mieli mässyä, vituttaa ja vihaan kaikkia. :happy6 tää varmaan voi johtua niistä cyclogesteistä (sama ku luget) joita oon käyttäny keskiviikosta asti? Ei oo yleensä PMS näin aikaisin.

Nyt istun pihakeinussa ja syön salmiakkia ja mietin et onks tää salmiakki nyt jotenkin tärppäyksen kannalta huono. :happy8

Ei salmiakin pitäisi olla yritysaikana huono. Raskausaikana se on kielletty, koska voi haitata sikiön aivojen kehitystä.
 
Voi ei miten kurjaa, tsemppiä sinne! :Heartred

Mulla dpo6. Toiveikkaat fiilikset ollu, mutta tänään ollu ihan täys PMS olo??? Väsyttää, tekee mieli mässyä, vituttaa ja vihaan kaikkia. :happy6 tää varmaan voi johtua niistä cyclogesteistä (sama ku luget) joita oon käyttäny keskiviikosta asti? Ei oo yleensä PMS näin aikaisin.

Nyt istun pihakeinussa ja syön salmiakkia ja mietin et onks tää salmiakki nyt jotenkin tärppäyksen kannalta huono. :happy8

Ai että, kuulostaa liian tutulle noi sun pms kuvailut. Mutta toivotaan että ei nyt olisi mitään pms! On tää yks työmaa kyllä:bored:
 
Voi ei miten kurjaa, tsemppiä sinne! :Heartred

Mulla dpo6. Toiveikkaat fiilikset ollu, mutta tänään ollu ihan täys PMS olo??? Väsyttää, tekee mieli mässyä, vituttaa ja vihaan kaikkia. :happy6 tää varmaan voi johtua niistä cyclogesteistä (sama ku luget) joita oon käyttäny keskiviikosta asti? Ei oo yleensä PMS näin aikaisin.

Nyt istun pihakeinussa ja syön salmiakkia ja mietin et onks tää salmiakki nyt jotenkin tärppäyksen kannalta huono. :happy8

Joo toi väsymys tulee mullakin, sit tulee kauhee turvotus ja epämääräinen tissikipu. Ja tulee kyllä aina lugekierroissa, että näistä ei vielä viiti kuvitella edes mitään:rolleyes:
 
Jukkapalmu pahoittelut kp1 :sorry: ja toivoa vielä teille piinailijoille! Vausa mä luulen et ne aikaiset pmst voi hyvinkin johtua lääkkeistä!

Vähän jännittää huominen! Noin klo 8 jo soittelevat jos ei oo mitään siirrettävää ja aika peruuntuu:nailbiting: ja hassua muuten et mäkin hyppään huomenna sitten piinailijoihin jos siirto tulee ja suoraan dpo5 :hilarious: tai pp0.. Mulla on päässä kasa kysymyksiä et saa nähdä pääsenkö kyselemään niitä lääkäriltä..
 
Jukkapalmu pahoittelut kp1 :sorry: ja toivoa vielä teille piinailijoille! Vausa mä luulen et ne aikaiset pmst voi hyvinkin johtua lääkkeistä!

Vähän jännittää huominen! Noin klo 8 jo soittelevat jos ei oo mitään siirrettävää ja aika peruuntuu:nailbiting: ja hassua muuten et mäkin hyppään huomenna sitten piinailijoihin jos siirto tulee ja suoraan dpo5 :hilarious: tai pp0.. Mulla on päässä kasa kysymyksiä et saa nähdä pääsenkö kyselemään niitä lääkäriltä..

Tsemppiä:Heartred:Heartred
 
Takaisin
Top