Wau Smoothie, nyt vaan händyt ristiin, että sieltä se nyt tulis
Mä kommentoin tohon pilleriasiaan myös. Mulla siis myös paha migreeni ollut ihan lapsesta, on jokin sekamuoto hormonaalisesta migreenistä, hortonin neuralgiasta että tavis migreenistä. Aivot tutkittiin kun olin noin 5- vuotias särkyjen takia. Mut ei löytynyt muuta kun migreeni, joka on ihme kyllä nyt nämä pari kk ollut tosi helppo.
Mutta siis, aurallisia kohtauksia mulla tulee aina sillon tällön, ei aina, mutta usein kuitenkin ja mulle määrättiin juurikin ainoastaan keltarauhashormonia sisältävät minipillerit - muita en saa käyttää. Ne ei kyllä sopineet yhtään, tiputtelin koko ajan niiden kanssa ja sen vuoksi sitten päädyttiin ihan kumiin, kun se on meillä toiminut aina hyvin. Välillä ollaan menty sitten keskeytetyllä. Näin ollaan tehty viimeiset 5-vuotta, enkä kertaakaan ole tahtomattani ollut raskaana.
Tosin en pillereitä enää kovin heppoisin perustein aloita, paitsi jos olisi jokin painava syy, kuten perussairauden lääkitys. Nyt kuitenkin kumit toimii ihan hyvin tässä tilanteessa. Olen miettinyt myös kierukkaa mahdollisena vaihtoehtona myöhemmin.
Jesbelle piti jo aiemmin kommentoida, että vaikka se vuosikin tässä hommassa tuntuu suurelta ajalta, niin kuitenkin se on sen verran lyhyt aika siihen, että oma terveys saadaan kuntoon. Ihan järkevää ehkäistä hyvin tässä tilanteessa, kun sulla on se bio-lääkityskin. :)Näin mä itse ainakin ajattelen, kun mietin sitä, että miten pitkään vielä menee.. Sitten havahdun kuitenkin siihen, että se on sen lapsenkin kannalta parempi, et äiti on kunnossa ja voi hyvin - ehkä raskausaikanakaan ei tarvita siten niin voimakasta lääkitystä ja keskenmenojen sun muiden komplikaatioiden riskit siten vähenee :)
Tsemppiä kuitenkin!