Raskaaksi 2019

Ei kai sulle sit määrätä pillereitä...? Mulle ainakin on sanottu et sen jälkeen kun on ollut aurallista migreeniä niin en vaan saa käyttää yhdistelmäehkäisypillereitä ikinä enää. Mut se kierukka kai sit on jotenkin eri asia.
Eräs lääkäri neukkarissa määräsi ja ne oli ookoo mut oireilu alkoi sit melkein heti. Nyt on semmonen olo ku olisin vetänyt yliannostuksen progea ku koko ajan oireet lisääntyy enkä ymmärrä.

Kierukka olisi tietty vaihtoehto mutta en oikein tiedä. No toivottavasti nyt jotakin saa tai vaikka se terolut homma. Pitää konsultoida paria gyneä koska esim julkisen sektorin lekureihin en luota ku eivät ota huomioon mahdollista haittavaikutusta esim muiden lääkkeiden kanssa jne
 
Ihana kuulla että muutkin miehet on tommissia :confused: tällä mennään ja muuta ei voi :smiley-angelic003
Mun mies myös sanoo et kyl se tulee kun on tullakseen. No eipä muuten mulla kyllä näy tulevan.... Oon yrittänyt kertoa tota et kuinka vaikeaa se mulle on niin hän totesi et käy verikokeissa ja sit kysytään et oonko esim ovuloinut tms mutta hoitoihin ei oo valmis
 
Juuri toi sama en halua hoitoihin, en oo viittiny kysyy miks? Kun on siinä itelläkin sulateltavaa... tosin viikko sitte olin ihan valmis lopettaa kaikki luovuttaa ja antaa olla!! Mä en jaksannu enää. Siitä vielä viikko aijemmin mies sano kärsivänsä vauvakuumeesta, en mä pysty tekee sitä kun toinen innostuu niin mä heitän hanskat tiskkin ja onhan tänään jo ihan eri fiilis!!
 
Huutelen sivusta, että juu minipillerit ja kaikki pelkkää keltarauhashormonia sisältävät ehkäisyvalmistee

Jep. Näitä käytin muutaman kuukauden ennen yrityksen alkua, enkä haluaisi enää ikinä,et toivottavasti mies innostuu yrittämään toista melkein heti perään tai keksitään jotain muuta...
 
Mulla on itellä aurallinen migreeni niin käy vaan keltarauhashormoni valmisteet kuten minipillerit. Myös kai se kapseli kävis. Mut ei yhdistelmiä, kuten e-pillerit, renkaat ja hormoni kierukat.

Mulla taas minipillerit aiheutti tiputtelua ja menkat oli viikon välein niin lopulta heitin ne menemään ja käytettiin kumia sillon ku muistettiin:rolleyes::facepalm:
 
Jep. Näitä käytin muutaman kuukauden ennen yrityksen alkua, enkä haluaisi enää ikinä,et toivottavasti mies innostuu yrittämään toista melkein heti perään tai keksitään jotain muuta...

Me käytettiin pessaaria, kun noi kumit ei sit oikeen ollut meidän juttu.

Nyt kyllä jos vaan saisin tämän lapsiasian päätökseen juoksisin kiireen vilkkaan hakemaan mitä tahansa hormonaalisia ehkäisyvalmisteita. Oon niin valmis tämän vuoto-ongelman kanssa. Etenkin näin kesällä se tuntuu erityisen ahdistavalta.
 
Labrasta soitettiin ja 17 solua oli kypsiä, 1 hedelmöittynyt epänormaalisti mutta 16 hedelmöittynyt normaalisti :woot: :Heartred en kyllä osannut näin hyvää hedelmöittymisprosenttiä odottaa.

Mut on tää ihmismieli perseestä kun vaikka olen iloinen tästä niin tuli myös mieleen et kun tähän asti mennyt paremmin kuin hyvin niin vika on varmaan sitten oikeasti mun kohdussa joka ei ole hyvä kasvualusta. Toki ei voi tietää vielä moniko jatkaa blastokystiksi et jos onkin geeneissä/jakaantumisessa vika. Mutta maanantaina tiedän sitten sen. Tänään olo on lähes normaali, vähän arka alavatsa jos vatsalihaksia käyttää mut ei ainakaan merkkiä hyperistä. :)
 
Labrasta soitettiin ja 17 solua oli kypsiä, 1 hedelmöittynyt epänormaalisti mutta 16 hedelmöittynyt normaalisti :woot: :Heartred en kyllä osannut näin hyvää hedelmöittymisprosenttiä odottaa.

Mut on tää ihmismieli perseestä kun vaikka olen iloinen tästä niin tuli myös mieleen et kun tähän asti mennyt paremmin kuin hyvin niin vika on varmaan sitten oikeasti mun kohdussa joka ei ole hyvä kasvualusta. Toki ei voi tietää vielä moniko jatkaa blastokystiksi et jos onkin geeneissä/jakaantumisessa vika. Mutta maanantaina tiedän sitten sen. Tänään olo on lähes normaali, vähän arka alavatsa jos vatsalihaksia käyttää mut ei ainakaan merkkiä hyperistä. :)

Mahtava määrä! Ja olihan sulla jo nyt paremman näköinen limis kuin monesti aiemmin? Hyvä tästä kuule vielä tulee, usko pois :)
 
Wau Smoothie, nyt vaan händyt ristiin, että sieltä se nyt tulis :smiley-angelic001

Mä kommentoin tohon pilleriasiaan myös. Mulla siis myös paha migreeni ollut ihan lapsesta, on jokin sekamuoto hormonaalisesta migreenistä, hortonin neuralgiasta että tavis migreenistä. Aivot tutkittiin kun olin noin 5- vuotias särkyjen takia. Mut ei löytynyt muuta kun migreeni, joka on ihme kyllä nyt nämä pari kk ollut tosi helppo.

Mutta siis, aurallisia kohtauksia mulla tulee aina sillon tällön, ei aina, mutta usein kuitenkin ja mulle määrättiin juurikin ainoastaan keltarauhashormonia sisältävät minipillerit - muita en saa käyttää. Ne ei kyllä sopineet yhtään, tiputtelin koko ajan niiden kanssa ja sen vuoksi sitten päädyttiin ihan kumiin, kun se on meillä toiminut aina hyvin. Välillä ollaan menty sitten keskeytetyllä. Näin ollaan tehty viimeiset 5-vuotta, enkä kertaakaan ole tahtomattani ollut raskaana.
Tosin en pillereitä enää kovin heppoisin perustein aloita, paitsi jos olisi jokin painava syy, kuten perussairauden lääkitys. Nyt kuitenkin kumit toimii ihan hyvin tässä tilanteessa. Olen miettinyt myös kierukkaa mahdollisena vaihtoehtona myöhemmin.

Jesbelle piti jo aiemmin kommentoida, että vaikka se vuosikin tässä hommassa tuntuu suurelta ajalta, niin kuitenkin se on sen verran lyhyt aika siihen, että oma terveys saadaan kuntoon. Ihan järkevää ehkäistä hyvin tässä tilanteessa, kun sulla on se bio-lääkityskin. :)Näin mä itse ainakin ajattelen, kun mietin sitä, että miten pitkään vielä menee.. Sitten havahdun kuitenkin siihen, että se on sen lapsenkin kannalta parempi, et äiti on kunnossa ja voi hyvin - ehkä raskausaikanakaan ei tarvita siten niin voimakasta lääkitystä ja keskenmenojen sun muiden komplikaatioiden riskit siten vähenee :)
Tsemppiä kuitenkin!
 
Joo mä oon itse sanonutkin että haluun olla terve kun lapsi syntyy enkä täynnä tulehduksia etten voi hoitaa, vaikka nyt on olo parempi ja suurin osa oireista kadonnut...

Kiitos kaikille vastauksista! Toki nyt on minipillerit mietinnässä ja keskustelua lekurien kanssa ja miten lääkitys alkaa jne. toki nyt on lupa raskautua ettei kai oikeasti ollutkaan kuin pelottelua se et on joko MS tai se skleroderma tms.. mut voi olla et onki niin ei se vara venettä kaada ja tuntuu sit paremmalle kun raskautuu et mieskin on siinä sitte kunnolla mukana ja näin päin pois! :)
 
Labrasta soitettiin ja 17 solua oli kypsiä, 1 hedelmöittynyt epänormaalisti mutta 16 hedelmöittynyt normaalisti :woot: :Heartred en kyllä osannut näin hyvää hedelmöittymisprosenttiä odottaa.

Mut on tää ihmismieli perseestä kun vaikka olen iloinen tästä niin tuli myös mieleen et kun tähän asti mennyt paremmin kuin hyvin niin vika on varmaan sitten oikeasti mun kohdussa joka ei ole hyvä kasvualusta. Toki ei voi tietää vielä moniko jatkaa blastokystiksi et jos onkin geeneissä/jakaantumisessa vika. Mutta maanantaina tiedän sitten sen. Tänään olo on lähes normaali, vähän arka alavatsa jos vatsalihaksia käyttää mut ei ainakaan merkkiä hyperistä. :)

Ohhoh, no nyt on saalis, mahtavaa:Heartred varmasti tulee myös blastoja:thumright ja jospa tuo limakalvoasiakin tässä suttaantuu näiden kaikkien käytettävien lääkkeiden myötä:thumright kumpa nyt pääsisitte tuoresiirtoon:smiley-angelic001
 
Mä oon miettinyt kans tota ehkäisyä, et mitä tän jälkeen. Mut en halua hormonaalisia käyttää, en tosin tiedä mikä noihin Vuotoihin sit auttaa. Kohdun limakalvon polttaminen ei tuu kuuloonkaan ennenkuin on varmaa että lapsiluku on täysi.
Voihan se toki olla et synnytys muuttaisi menkkoja positiiviseen suuntaan.
Mut mitään ehkäisyä ei meidän ehkäisyn tarpeessa tarvi hommata. Ei mitään uskoa että onnistuisi ilman icsiä.

Nipanderi Joo noo vuodot rassaa ja erityisesti kesällä kun on kuuma niin hiostava Side vielä kaupan päälle.. Oliks sulla nyt dpo 1? Vuodot pysyneet poissa? Lugetko sulla oli nyt loppukierrossa?

Toivottavasti synnytys auttaa, kyllä niitä tarinoita on paljon. Mullahan synnytys nimenomaan toi kaikki nää riesat mukanaan:nailbiting:

Just nyt ei vuoda, mutta katsotaan huomenna sitä asiaa uudestaan:bag:
 
Takaisin
Top