Raskaaksi 2019

Pienillä dpo päivillä ei kannata tehdä laimeesta pissasta testiä koska pituisuudet muutenki jo pienet nii eihän ne erity pissaan jos ei oo aamupissa tai 4h pidätys eikä oo juonu liikaa. Toivoa sulla ehdottomasti vielä on :Heartred

Itsekin tein siis tänään Dpo12 hätäisellä pidätyksellä nega/viivan paikka testin. Jään seurailemaan tilannetta ja testaan aamuvirtsasta seuraavaksi.
 
Itsekin tein siis tänään Dpo12 hätäisellä pidätyksellä nega/viivan paikka testin. Jään seurailemaan tilannetta ja testaan aamuvirtsasta seuraavaksi.

Täällä kun lukee muiden plussia/ testejä niin tekis itekki mieli.. :nailbiting: Kuitenkin huomen aamulla vasta dpo8 eli nega taitais olla joka tapauksessa. Ääää haluun tietää jo :grin
 
Oliko sulla ibuprofeeni? Koska sehän voi siirtää ovista. Mä oon itse niin tottunut että ovis on milloin vaan niin en ikinä osaa asettua muiden asemaan, joilla se on aina samaan aikaan. Mut siis toivonmukaan pian tulee!
Oliko sulla munanjohtimet auki? Mulle ei koskaan sitä tehty, eikä tehdä koska meidän hoidot ei sitä vaadi (ivf/icsi)
Joo, ibuprofeiinia 1g ja lisäksi 600mg parasetamolia. Niin toivottavasti on vaan myöhässä, ettei jää tästä kierrosta kokonaan pois.
On kuulema "torvet nätisti auki ja hyvä virtaus".
Meille tulossa luultavasti inseminaatio.
 
Se tosiaan voi siirtää! Toivottavasti inssi tuottaa tulosta! Tai mikä parempi, ettei sinne asti tarvi mennä! Mihin sulle lugesteron määrättiin?
Voi kun olis vaan siirtäny ja kunpa ei tarvitsisi mennä.
Ne määrättiin "tukemaan raskautumista tästä kierrosta", oli minun oma sananmukainen pyyntö ja noista sain sitten reseptin, vaikka hormoniarvot oli kaikki viitteissään. Halusin jotain eroa edelliseen kiertoon ja hätäpäissään kysyin. Nyt ootan että millon pääsen kokeilemaan.
 
Muokattu viimeksi:
Joo, ibuprofeiinia 1g ja lisäksi 600mg parasetamolia. Niin toivottavasti on vaan myöhässä, ettei jää tästä kierrosta kokonaan pois.
On kuulema "torvet nätisti auki ja hyvä virtaus".
Meille tulossa luultavasti inseminaatio.

Vai oliko toisinpäin? Yleensä on 1G panadolia tms. (parasetamoli) ja 600-800mg buranaa tms. (ibuprofeeni). Lääkkeet kyllä saattaa vaikuttaa kiertoon yllättävänki paljo! Ja kaikenlainen stressi myös.
 
Vai oliko toisinpäin? Yleensä on 1G panadolia tms. (parasetamoli) ja 600-800mg buranaa tms. (ibuprofeeni). Lääkkeet kyllä saattaa vaikuttaa kiertoon yllättävänki paljo! Ja kaikenlainen stressi myös.
Hups, sori, oikein korjattu.
 
Beibe, niin kauan on mahkuja ennenku tätönen kurvaa, toivottavasti tälläkertaa ajais ohi:) ei siis hanskoja tistiin vielä!

Dadaplsilla kyl niin jännät paikat, kuulostaa kyl tosi lupaavalle, pari päivää kun maltat vielä, ni vois haamulaisen saada tikutettua:)

Jesbe, mites kuuluuko teillä siellä raskaudenseurantaan varhaisultra? Suosittelen kyllä suurella sydämmellä jos epäilys kalvaa, saapa ainakin selvyyden. 7+ viikoilta kuuluu myös sykkeet ultrassa (oon kuullut että jopa aikaisemminkin).
 
Beibe, niin kauan on mahkuja ennenku tätönen kurvaa, toivottavasti tälläkertaa ajais ohi:) ei siis hanskoja tistiin vielä!

Dadaplsilla kyl niin jännät paikat, kuulostaa kyl tosi lupaavalle, pari päivää kun maltat vielä, ni vois haamulaisen saada tikutettua:)

Jesbe, mites kuuluuko teillä siellä raskaudenseurantaan varhaisultra? Suosittelen kyllä suurella sydämmellä jos epäilys kalvaa, saapa ainakin selvyyden. 7+ viikoilta kuuluu myös sykkeet ultrassa (oon kuullut että jopa aikaisemminkin).

Kuinka "helpolla" noin aikasin saa sykkeet tai ultran?
 
Siis ne ultraa ja siinä samalla kuuntelee sykkeet ultralla, doplerilla ei kuulu, neuvolassakin tais olla joskus kymppiviikolla vasta kun edes kokeilivat (ainakin meillä päin). Toisilla paikkakunnilla saa kinutuksi varhaisultrankin, varsinkin jos on jotain kontrollin tarvetta, jossain on saanut valita joku ar-ultra tai nt (ite ottaisin silti nt:n, jos pitäis valita) tai sitten omakustanteena, löytyy moneen hintaan:)
 
Meillä ei kyllä neuvolassa 10 viikolla edes lähdetty kuuntelemaan, ei edes puhuttu asiasta. Mulla oli eka neuvola vasta 10+0, kävin avoimessa neuvolassa kokeilee jos kuuluisi niin ei saatu dopplerilla kuulumaan. Nt ultrassa kuultiin ja sitten toisella neuvolakäynnillä 14+jotain kuunneltiinkin jo sydänäänet ja ne kuului.

Mä sain varhaisultran naikkarilta kun plussasin inseminaatiosta. Varhaisultra tehtiin 7+3 eikä kuunneltu sydänääniä, sitä ennen kävin 6+3 yksityisellä omaan piikkiin ultrassa ja syke löytyi, ei vaan kuunneltu.
 
Mä kävin esikoisesta 7+5 varhaisultrassa yksityisellä ja siellä ultrattiin kohtu, sikiö ja sykkeet, voi tosin olla ettei niitä kuultu, että olisko ollut että sekoitan nt:hen, mut kyllä mulla silti vahva fiilis on, että myös kuultiin ne varhaisultrassa. Myös meillä neuvolassa ei kuunneltu sykkeitä vasta kun nt:n jälkeen. Avoneuvolassa muistaakseni kävin 12-13 viikoilla kuuntelemassa ja löytyi helposti. Muistan vaan että esikoisen la ryhmässä oli juttua noista ja oli aika vaihtelevat käytännöt kunnittain.
 
Beibe, niin kauan on mahkuja ennenku tätönen kurvaa, toivottavasti tälläkertaa ajais ohi:) ei siis hanskoja tistiin vielä!

Dadaplsilla kyl niin jännät paikat, kuulostaa kyl tosi lupaavalle, pari päivää kun maltat vielä, ni vois haamulaisen saada tikutettua:)

Jesbe, mites kuuluuko teillä siellä raskaudenseurantaan varhaisultra? Suosittelen kyllä suurella sydämmellä jos epäilys kalvaa, saapa ainakin selvyyden. 7+ viikoilta kuuluu myös sykkeet ultrassa (oon kuullut että jopa aikaisemminkin).
Juu mie pääsen ku oli km kesällä ja ne julkisella istutti mua 5 h ku vuosin ku seula. Enää en mee julkiselle ku siellä he ei huomioinut edes et mulla pco ja raskaudessa limakalvo oli ihan liian ohut. No, täällä nyt ovismaista vuotoa taas mikä tää homma on. Vissiin se limatulppa muodostuu. Nooh juu onneks pääsee aikasin käymään siellä lekurissa ja nyt on ehkä vain taloustilanne esteenä eli vasta ens kuussa pääsee blääh
 
Jannn mulla irtosi mun mielestä vasemmalta mut seki on nippaillut. Nauroin kaverille et ei tää raskaus oo ku megaluokan ovis ku mul koko ajan lorisee ja aika ajoin just ovismaista vuotoa parin päivän sisällä.

Sit yks kysymys: onko kellertävä hajuton valkkari ihan normaalia alkuraskaudessa?
 
Minä olen käynyt ekan aikaan varhaisultrassa yksityisellä omakustanteisesti kun en malttanut odottaa sitä kunnan tarjoamaa ekaa. En muista vaan millä viikolla siellä käytiin. :think005 Minun mielestä siellä kuultiin ekat sydänäänet ja saatiin muutama kuvakin jo mukaan.
Onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille! :gen014

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja tosiaankin niitä plussatuulia kaivataan lisää kovasti! :happy:

Itsellä menossa siis dpo7-8 ja kovasti jo r-testit huutelee kaapista.. Josko malttaisi kuitenkin vielä ainakin viikonloppuun odotella. :nailbiting::shy:
 
Juu, ekat kuvat saatiin kans, sellainen pieni matonen siellä<3 heti iskee hirveä vauvakuume kun muistelee:)

Phoenix, parin päivän päästä vois jo näkyä;) jännittävää!
 
Takaisin
Top