Raskaaksi 2017

Pottu ja new moon miten menee?

Kysymys: (ehkä dpo 8) mulle iski aivan uskomaton vatsakramppi joka kesti noin tunnin. Aika kippurassa olin vessan lattialla. Musta se oli niinku supistus tai ainakin suunnilleen sieltä osoitteesta. Mulla ei oo KOSKAAN käyny tämmöstä jos synnytystä ei lasketa. Voisiko olla kiinnittyminen? Onko kenelläkään ollut kipuja/kramppeja kiinnittymisen aikaan?

Kyllä muistan alkuraskaudesta koviakin kipuja. Toi kyllä vois kuulostaa myös kystalta. Ne on helvatan kivuliaita.

Täällä alkukierron käynnissä. Huomenna pääsee taas värkättäväksi. Tehdään aukkari ja otetaan kohdun limakalvolta koepalat ja toivottavasti tehtäis sit jo hoitosuunnitelma.

Ohhoh NewMoon, niin pitkällä jo. Uskomatonta miten nopeasti aika rientää:happy:
 
Mrs. Smith mulla sillon kun se kysta puhkes niin se oli noin viikko oviksen jälkeen ja se oli kyllä todella kovaa kipua. En tiedä mieltä supistukset kylläkään tuntuu. Ja luulen kyllä et jos se ois sulla ollut kystan kaltainen niin kyllä tietäisit.

Täällä tänään 6+6. Perjantaina ois vihdoin se ultra. Mulla on mennyt nyt vähän syvemmissä vesissä, kun on ollut pari kovempaa jomotusta ja oon aatellut, jos se onkin mennyt kesken, mutta lääkkeiden takia ei ala vuoto. Vaikka ihan hyvin ne voi olla endokipujakin.

Väsyttää, koko ajan on kylmä ja nälkä. Ja sit taas toisaalta huono olo. Mut oksentanut en oo.
 
Mrs. Smith mulla sillon kun se kysta puhkes niin se oli noin viikko oviksen jälkeen ja se oli kyllä todella kovaa kipua. En tiedä mieltä supistukset kylläkään tuntuu. Ja luulen kyllä et jos se ois sulla ollut kystan kaltainen niin kyllä tietäisit.

Täällä tänään 6+6. Perjantaina ois vihdoin se ultra. Mulla on mennyt nyt vähän syvemmissä vesissä, kun on ollut pari kovempaa jomotusta ja oon aatellut, jos se onkin mennyt kesken, mutta lääkkeiden takia ei ala vuoto. Vaikka ihan hyvin ne voi olla endokipujakin.

Väsyttää, koko ajan on kylmä ja nälkä. Ja sit taas toisaalta huono olo. Mut oksentanut en oo.

ymmärrän et sua pelottaa mut oireet kuulostaa hyviltä!! :)

Toi kysta saattaa kyl olla aika hyvä selitys..
se oli niinku voimakas lihaskramppi.
 
Me käytiin eilen ultrassa ja vihdoin nähtiin pikkunen! :Heartred Pieni sydän sykki ja kooltaan vastasi täysin viikkojaan eli eilen oli 7+2. Meillä jatkuu tukilääkitys vielä 4.3. asti. Kumma miten tää pelko ei yhtään laantunut. Huomaan myös et on vaikea löytää paikkaansa muiden odottajien joukosta, kun ei oikein oo mitään sanottavaa niille, jotka iloitsee, kuinka tärppäs ekalla tai että joutu jopa viis kertaa yrittään. Tiedän, että kaikilla on oma polku ja oma kokemus mut en tiedä. Mulla on vielä niin kova menetyksenpelko tän kanssa, että en osaa edes täysillä hypätä tähän.
 
Me käytiin eilen ultrassa ja vihdoin nähtiin pikkunen! :Heartred Pieni sydän sykki ja kooltaan vastasi täysin viikkojaan eli eilen oli 7+2. Meillä jatkuu tukilääkitys vielä 4.3. asti. Kumma miten tää pelko ei yhtään laantunut. Huomaan myös et on vaikea löytää paikkaansa muiden odottajien joukosta, kun ei oikein oo mitään sanottavaa niille, jotka iloitsee, kuinka tärppäs ekalla tai että joutu jopa viis kertaa yrittään. Tiedän, että kaikilla on oma polku ja oma kokemus mut en tiedä. Mulla on vielä niin kova menetyksenpelko tän kanssa, että en osaa edes täysillä hypätä tähän.
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :Heartred
 
Me käytiin eilen ultrassa ja vihdoin nähtiin pikkunen! :Heartred Pieni sydän sykki ja kooltaan vastasi täysin viikkojaan eli eilen oli 7+2. Meillä jatkuu tukilääkitys vielä 4.3. asti. Kumma miten tää pelko ei yhtään laantunut. Huomaan myös et on vaikea löytää paikkaansa muiden odottajien joukosta, kun ei oikein oo mitään sanottavaa niille, jotka iloitsee, kuinka tärppäs ekalla tai että joutu jopa viis kertaa yrittään. Tiedän, että kaikilla on oma polku ja oma kokemus mut en tiedä. Mulla on vielä niin kova menetyksenpelko tän kanssa, että en osaa edes täysillä hypätä tähän.

Mahtavia uutisia:Heartred ymmärrän omalla tavallani. Siksihän itse en ole siirtynyt uusiin kuumeiluryhmiin, koska en vain osaa samaistua kenenkään sellaisen harmiin kenen yk1 nyt ei sattunut tuottamaan tulosta. Yleisesti ottaen en ole harmissani muiden vauva uutisista ja ymmärrän että jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa ja harmihan se on iso, oli yk1 tai 50, mutta ymmärrätte varmaan.

Ja tuosta pelkäämisestä. Täysin luonnollista ja ymmärrän hyvin. Mä pelkäsin läpi esikoisen raskauden. Että on tuulimuna, tulee keskenmeno, kohtukuolema, jotain käy synnytyksessä, kätkytkuolema. Varmaan mun vika pyyntökin oli sairaalassa lähdettäessä, että jos voitais vielä kerrata ne vauvan elvytysohjeet:hilarious: mutta kun sitä oli niin kauan toivonut niin ei missään tapauksessa haluaisi sitä menettää:Heartred nyt kun se on jo yli 2, niin ei enää ihan niin paljon pelota kaikki:hilarious: Tsemppiä odotusaikaan! Täällä odotellaan että päästään ensi kierron alussa ilmoittautumaan ekaan inssiin.
 
Mahtavia uutisia:Heartred ymmärrän omalla tavallani. Siksihän itse en ole siirtynyt uusiin kuumeiluryhmiin, koska en vain osaa samaistua kenenkään sellaisen harmiin kenen yk1 nyt ei sattunut tuottamaan tulosta. Yleisesti ottaen en ole harmissani muiden vauva uutisista ja ymmärrän että jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa ja harmihan se on iso, oli yk1 tai 50, mutta ymmärrätte varmaan.

Ja tuosta pelkäämisestä. Täysin luonnollista ja ymmärrän hyvin. Mä pelkäsin läpi esikoisen raskauden. Että on tuulimuna, tulee keskenmeno, kohtukuolema, jotain käy synnytyksessä, kätkytkuolema. Varmaan mun vika pyyntökin oli sairaalassa lähdettäessä, että jos voitais vielä kerrata ne vauvan elvytysohjeet:hilarious: mutta kun sitä oli niin kauan toivonut niin ei missään tapauksessa haluaisi sitä menettää:Heartred nyt kun se on jo yli 2, niin ei enää ihan niin paljon pelota kaikki:hilarious: Tsemppiä odotusaikaan! Täällä odotellaan että päästään ensi kierron alussa ilmoittautumaan ekaan inssiin.

Ihan samoja ajatuksia! Ja oon miettinyt, että varmaan pelkään just vauvan kaikissa vaiheissa, kun on jotenkin elänyt jo sitä polkua, että eikö me saada lasta ja sit jos se tuliskin niin ois niin vaikee luottaa siihen, että se meille oikeesti sallittais! Toivon että seuraava ultra vähän helpottais ja uskaltais vähän jo ostaakin jotain :D Keskiviikkona eka neuvola!

Tsemppiä kovasti inssiin!! :Heartred Toivottavasti se tuottais tulosta :Heartred
 
Me käytiin eilen ultrassa ja vihdoin nähtiin pikkunen! :Heartred Pieni sydän sykki ja kooltaan vastasi täysin viikkojaan eli eilen oli 7+2. Meillä jatkuu tukilääkitys vielä 4.3. asti. Kumma miten tää pelko ei yhtään laantunut. Huomaan myös et on vaikea löytää paikkaansa muiden odottajien joukosta, kun ei oikein oo mitään sanottavaa niille, jotka iloitsee, kuinka tärppäs ekalla tai että joutu jopa viis kertaa yrittään. Tiedän, että kaikilla on oma polku ja oma kokemus mut en tiedä. Mulla on vielä niin kova menetyksenpelko tän kanssa, että en osaa edes täysillä hypätä tähän.
Ihanaa! Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!:love7 samaistun kyllä tuohon pelkoon, vaikka teillä on vielä paljon pidempi taival. Mutta mä uskon, että peloista pääsee eroon, kun antaa itselleen luvan iloita raskaudesta ja vauvasta. Se ei välttämättä ole helppoa ja itselleen saa antaa aikaa tottua ajatukseen. Multa se vaati vielä rakenneultran jälkeenkin tietoisen päätöksen, että jätän puheista ja kirjoitteluista pois ihan kaikki jossittelut ja alan rohkeasti tehdä hankintoja. Ja jos tuntuu, että pelkojen vuoksi on vielä myöhemminkin vaikea kiintyä vauvaan, kannattaa ottaa asia esille neuvolassa ja pyytää keskusteluapua:Heartred
 
Jessss yöllä alkoi ovulaatiokivut! Kahdessa viime kierrossa niitä ei ollu ollenkaan. Olin jo heittämässä kirvestä kaivoon ku eilen illalla tuli taas vähän tuhruvuotoa, mut sit yöllä alkoi kivut ja edelleen on vähän kipeä.
 
Täällä tänään 9+0 ja alkio on kumkvatin kokoinen. Mikä on kumkvatti? Oon ollu superväsynyt, koko ajan on huono olo, vaikka oksennus ei tulekaan. Mut energiaa ei riitä muuta ku käydä töissä ja sit kotiin koomaan. Ens viikolla lopetan tukilääkityksen, josta muuten sanotaan et se hillitsee oireita. Eli vähän jännitän alkaako se oksennus sit sillon viimestään.

Mitäs muille? Käyn täälä kyllä lukemassa taustalla edelleen, aina kun en oo koomassa peiton alla :D
 
Voi Pottu, pikkuinen kumkvatin kokoinen mussukka siellä kasvaa.:Heartred Toivotaan, että olot alkaisivat pikkuhiljaa helpottelemaan.

NewMoonille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.:Heartred

Täällä pyörähti tänään käyntiin jo 27 raskausviikko. Aika hurjaa! Vointi on ollut pääasiassa hyvä, ja jäbä liikkunut hienosti.:love7 Silti jokaista päivää varjostaa tietynlainen pelko, joka vaihtelee kiitollisuuden tunteen, ilon ja riemun kanssa. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
 
Kp 1. Tuntuu että oon väärässä elämässä. Mies on ilmaissut, että ei näe että meistä tulis vanhempia. Kokee niin epävarmana sen että haluaako olla mun kanssa. Mä en tiedä mitä ihmettä mun pitäs tehdä. Mä en haluis erota, en millään. Täytän keväällä 32. Jos erottaisiin niin mulla menis varmaan useampi vuosi päästä yli. Eikä tietenkään mitään takeita siitä, että löytäisin uuden kumppanin joka haluaisi lapsia mun kanssa. Samaan aikaan miehen sisko on onnellisesti raskaana ja on just lähettänyt vk 12 ultrakuvia. Jotenki alleviivaa tätä tilannetta niin kipeällä tavalla. Surullinen ja epäonnistunut ja aivan hukassa oleva olo.
 
Kp 1. Tuntuu että oon väärässä elämässä. Mies on ilmaissut, että ei näe että meistä tulis vanhempia. Kokee niin epävarmana sen että haluaako olla mun kanssa. Mä en tiedä mitä ihmettä mun pitäs tehdä. Mä en haluis erota, en millään. Täytän keväällä 32. Jos erottaisiin niin mulla menis varmaan useampi vuosi päästä yli. Eikä tietenkään mitään takeita siitä, että löytäisin uuden kumppanin joka haluaisi lapsia mun kanssa. Samaan aikaan miehen sisko on onnellisesti raskaana ja on just lähettänyt vk 12 ultrakuvia. Jotenki alleviivaa tätä tilannetta niin kipeällä tavalla. Surullinen ja epäonnistunut ja aivan hukassa oleva olo.

Voi ei pahoitteluni :Heartred ymmärrän että menis varmasti aikaa päästä yli. Uskon kyllä että löytäisit uuden miehen, sekä lapsia voi tehdä nykyään yksinkin. Jos ei suhde tuosta parane pian niin eroaisin kyllä..mutta todella vaikea päätös, voimia :Heartred mulla vähän sama tilanne oli 5vuotta sitten, mutta olin silloin 29v..tai 28. Ja löysin uuden miehen 3 vuotta myöhemmin
 
Takaisin
Top