Raskaaksi 2017

Omia kuulumisia teille :) ihan hyvää itselle kuuluu jos ei tätä ongelmaa lasketa :sad001 Kuukautiset alko 6vk synnytyksestä 10-150kp väliin alussa ajattelin loistaa suht normi kierto jos max 37kp on kierto no sitä loistoa ei kestänyt pitkään :sad001 seuraava kierto oli 6kk. Kävin maksusitoumuksella kauoungin tk puolelta Mehiläisellä tähän vuoo asiaan liittyen.Lääkäri teki gynetarkastuksen siltäosin mitö osasi ja labroja otetiin. Perusverenkuva normaali, mutta tsh lievästi matala, mutta normaalisoitui kun kontroiloitiin sitä pari viikkoa ja samaan syssyyn kierto katkesi.No nyt jo 40kp ja pahalta näyttää, että kierto jälleen pitkittyy. Suunnittelussa oli näin jos tämä toistuu pitkä kierto niin otetaan prolaktiini(maitorauhashormooni) labra olisiko tuo hormooni koholla ja teksi kierron pitkitystä. Luin just tuosta kyseisestä hormoonistä tekee kuukautiskierron pitkäksi ja haluttomuutta(haluttomuutta myös löytyy :sad001)
 
Ensinnäkin ihan valtavasti onnea Pottu:Heartred Oot ollut ajatuksissa ja niin toivoin, että tästä hoidosta tulis teille plussa:Heartred Ihanaa:Heartred Kaikkea hyvää ja tarrasukkia matkalle!

Onnea myös NewMoonille plussasta!:Heartred Pidempään toivoneiden plussat kyllä ilahduttaa aina ihan erityisesti, vaikka me ei samaan aikaan tässä ketjussa kirjoiteltukaan.

Mukava lukea teidän kuulumisista Heitsu! Vitsi, meidän poikien syntymäajat on lähekkäin, kun meillä tulee ensi viikolla se 10 kk. Mitoissakaan teidän poitsu ei paljon häviä meidän kaverille, vaikka meidän poika syntyikin ihan laskettuna aikana:) Tsemppiä sulle noiden kiertohäiriöiden kanssa! Oliko teillä jo toiveissa toinen? Ja jos on, saatteko siihen heti jotain apuja, kun tämäkin poika on saanut alkunsa hoidoilla?

Meille kuuluu edelleen hyvää vauva-arkea. Ainoastaan sitkeät korvatulehdukset on vaivanneet, mutta se nyt on tässä maailmassa loppujen lopuksi hyvin pieni ongelma.
 
Ensinnäkin ihan valtavasti onnea Pottu:Heartred Oot ollut ajatuksissa ja niin toivoin, että tästä hoidosta tulis teille plussa:Heartred Ihanaa:Heartred Kaikkea hyvää ja tarrasukkia matkalle!

Onnea myös NewMoonille plussasta!:Heartred Pidempään toivoneiden plussat kyllä ilahduttaa aina ihan erityisesti, vaikka me ei samaan aikaan tässä ketjussa kirjoiteltukaan.

Mukava lukea teidän kuulumisista Heitsu! Vitsi, meidän poikien syntymäajat on lähekkäin, kun meillä tulee ensi viikolla se 10 kk. Mitoissakaan teidän poitsu ei paljon häviä meidän kaverille, vaikka meidän poika syntyikin ihan laskettuna aikana:) Tsemppiä sulle noiden kiertohäiriöiden kanssa! Oliko teillä jo toiveissa toinen? Ja jos on, saatteko siihen heti jotain apuja, kun tämäkin poika on saanut alkunsa hoidoilla?

Meille kuuluu edelleen hyvää vauva-arkea. Ainoastaan sitkeät korvatulehdukset on vaivanneet, mutta se nyt on tässä maailmassa loppujen lopuksi hyvin pieni ongelma.
Kiitos :) kiva kuulla, ettei hävitä paljon...
Alussa, kun poika oli vielä sairaalassa mietimme, että tottakai halutaan sisaruksia/sisarus pojalle.Poika tuli kotiin mielivaihtui mietimme, että halutaanko edes enää koskaan yrittää edes. No päätimme kuitenkin, että kokeillaan jossain vaiheessa ja loppujenlopuksi päättettiin, että kun mies tulee armeijasta ja poika 3v ja minä palannut kouluun 2022 keväällä voitaisiin ilmoitautua hoitoihin jos meille tarjotaan hoitopaikasta kolmannen raskauden mahdollisuutta kaiken vauvan menehtymisen ja ennenaikaisen syntymän, totaali vuodelevon+komplikaatioiden jälkeen(verenmyrkytys, kohdunrepeäminen ja kohtutulehduksen jäljiltä) Viimeksi hoitoihin aloitus kesti 10kk jonoon laittamisen jälkeen ja jos nyt 1v hätäsektiosta mentäisiin jonoon mies olisi armeijassa silloin kun hoito alkaisi. Miehellä jos sellainen paikka sattui tulemaan missä lähempänä 9,5kk tehtävät lyhyempia. Ehkäisyä meillä ei ole käytössä eikä aiota ottaa tämän historian takia yksi syy tuo. Tietenkin miettii onko raskautuminen enää koskaan mahdollista noiden kaikkien jälkeen ja ennen h-hetkeä haluaisin gynellä käydä selvittelemässä kuukautiskierto ongelmaa ja tilannetta onko koskaan enää mahdollista edes hoitojen kautta raskautta ja ottavatko lääkärit riskit jos kaikki toistuu toiseen kertaan nyt kun ennenaikaisuuden riski on olemassa. Ehkä tässä kevään mittaan käyn jo gynellä tämän kierto asian takia ja samalla kysyn tätä asiaa.
 
Mulla oli tossa muutaman päivän niin huono ja kamala päänsärky, että en kyennyt ku töistä kotiin ja peiton alle ja sama uudestaan. Tänään sitten kun ei ollutkaan huono olo tai särkenyt päätä niin iski huoli, että miks ne loppu.

Testit näyttää hyvältä :Heartred Tein tänään ekan digin ja siihen tuli tulos 2-3! Vitsit mikä fiilis :Heartred
B146995E-EB30-4B42-8851-7159781D1E7A.jpeg
 
Mulla oli tossa muutaman päivän niin huono ja kamala päänsärky, että en kyennyt ku töistä kotiin ja peiton alle ja sama uudestaan. Tänään sitten kun ei ollutkaan huono olo tai särkenyt päätä niin iski huoli, että miks ne loppu.

Testit näyttää hyvältä :Heartred Tein tänään ekan digin ja siihen tuli tulos 2-3! Vitsit mikä fiilis :Heartred View attachment 85667
Ei vitsi! Aivan älyttömän hieno suora testejä Pottu:love7
 
Täältäkin tuuletukset apotulle ja Newmoonille! ♥️

Mä ihmettelen: tippa verta?? Miksi? Ovulaatio mielestäni on tapahtunut ehkä eilen tai toissapäivänä. En tiedä tapahtuiko koko ovulaatiota, koska oon joutunut syömään panadolia päänsärkyyn. Mut viime kierrossa tuli verta ja ei ollu tapahtunut ovulaatiota, onko tässä sama? Hermo menee tähän touhuun.
 
Ja parisuhteen tilanteesta sen verran että mies sanoi että haluaa jatkaa yhdessä. ♥️ Lapsiasiasta on vielä epävarma. Mut ei meillä tosiaan oo mitään ehkäisyä käytössä, mutta tällä historialla on kyllä niin vaikea uskoa mihinkään luomuraskautumiseen.
 
Flunssa ja ovulaatio!?!

Miten teille on käynyt kun flunssa ja ovulaatio kolkuttavat ovelle samaan aikaan??
Onko ovulaatio siirtynyt vai ovatko tulleet samaan aikaan?
 
Täältäkin tuuletukset apotulle ja Newmoonille! ♥️

Mä ihmettelen: tippa verta?? Miksi? Ovulaatio mielestäni on tapahtunut ehkä eilen tai toissapäivänä. En tiedä tapahtuiko koko ovulaatiota, koska oon joutunut syömään panadolia päänsärkyyn. Mut viime kierrossa tuli verta ja ei ollu tapahtunut ovulaatiota, onko tässä sama? Hermo menee tähän touhuun.

seuraatko lämpöjä? Se on kai aika varma tapa saada selville ovuloitko. Mulla on joskus luteaalin keskivaiheilla tullu tippa verta. Jospa sul on tullu ovis pikkusen myöhämmin ja se tippa oli sitä?
 
seuraatko lämpöjä? Se on kai aika varma tapa saada selville ovuloitko. Mulla on joskus luteaalin keskivaiheilla tullu tippa verta. Jospa sul on tullu ovis pikkusen myöhämmin ja se tippa oli sitä?

Se tippa verta onkin ollut nyt kohta viikon jatkunu tiputtelu... Tänään yritin soittaa apua että tutkittaisiin mikä on, mutta kun ei meitä auteta Naistenklinikalla, ja terveyskeskuksessa on ruuhkaa, niin pitää yrittää huomenna uudestaan.

Mä yleensä huomaan ovulaation lämmöt siitä, että loppukierron palelen. Nyt ei oo ollu sitä, eikä ollu viime kierrossakaan. Viime kierrossa vähän mittailinkin lämpöjä ja ei olleet koholla. Mut tosiaan me saadaan ylipäänsä ilmeisesti yhtään mitään apua vasta vuoden päästä keväällä. Mut ois se toki kiva tietää et mikä on vialla, tai että miks nyt yhtäkkiä on tällaista ovuloimatonta.
 
Mulla ovuloimattomuus johtui ilmeisesti estrogeenidominanssista eli liikaa estrogeenia liian vähän progesteronia. Kojautui siis itsestään ajan kanssa. Mulla ehkä liittyi jotenkin yleisesti aineenvaihduntaan ja kilpirauhaseen. Ja mulla olis siis myös tota ihme tiputtelua ja kierron venymistä.

tiiän et täst ei oo kauheesti apua... :/
 
Se tippa verta onkin ollut nyt kohta viikon jatkunu tiputtelu... Tänään yritin soittaa apua että tutkittaisiin mikä on, mutta kun ei meitä auteta Naistenklinikalla, ja terveyskeskuksessa on ruuhkaa, niin pitää yrittää huomenna uudestaan.

Mä yleensä huomaan ovulaation lämmöt siitä, että loppukierron palelen. Nyt ei oo ollu sitä, eikä ollu viime kierrossakaan. Viime kierrossa vähän mittailinkin lämpöjä ja ei olleet koholla. Mut tosiaan me saadaan ylipäänsä ilmeisesti yhtään mitään apua vasta vuoden päästä keväällä. Mut ois se toki kiva tietää et mikä on vialla, tai että miks nyt yhtäkkiä on tällaista ovuloimatonta.

Mä täältä taas vähän pölähdän rauhoittelemaan, että ei kannata repiä ihan pelihousuja vielä ton veemäisen tiputtelun kanssa. Tiedän, hirveää ja ärsyttävää se on.

Meitä tiputtelijoita on oikeen lauma tuolla 2019 Ketjussa. Itse olen sieltä pahimmasta päästä. Jos normaalilla naisella 28 päivän kierrossa on viikon menkat ja kolme viikkoa vuodotonta, niin mulla se on sit ihan toisin päin. Voit kuvitella, että olen repinyt hiuksia tämän vaivan kanssa. Vuoden tätä on tutkiskeltu, mutta missään ei ole mitään vikaa. Värkki toimii niin kun pitää, ovulaatio tapahtuu ja just eilen ultrassa todettiin, että keltarauhanen toimii ja limakalvo on paikallaan, vaikka (eilen dpo4) oon vuotanut jo useamman päivän runsaasti. Ollaan nyt sitten virallisesti lapsettomuushoidoissa ja ens kiertoon aukkari ja samalla napataan koepalat kohdun limakalvosta. Tuskin sieltäkään löytyy selitystä tälle. Tai todennäköisyys on 1/100. Toisaalta, en oo koskaan ollut erityisen onnekas näissä tuuripeleissä.

Pointtini. Koita kestää:Heartred suurimmalla osalla naisista on jossain elämän vaiheessa vuotohäiriöitä, näin on mulle todennut jo useampi lääkäri. Kannattaa käydä hakemassa lääkäristä kokeiluun joku keltarauhasvalmiste, monilla auttavat. Ite oon kokeillut. Teroluteja ja lugesteronia. Mut näihin mun juttuihin niillä ei oo ollut kovin hyvää vastetta.
 
Mä täältä taas vähän pölähdän rauhoittelemaan, että ei kannata repiä ihan pelihousuja vielä ton veemäisen tiputtelun kanssa. Tiedän, hirveää ja ärsyttävää se on.

Meitä tiputtelijoita on oikeen lauma tuolla 2019 Ketjussa. Itse olen sieltä pahimmasta päästä. Jos normaalilla naisella 28 päivän kierrossa on viikon menkat ja kolme viikkoa vuodotonta, niin mulla se on sit ihan toisin päin. Voit kuvitella, että olen repinyt hiuksia tämän vaivan kanssa. Vuoden tätä on tutkiskeltu, mutta missään ei ole mitään vikaa. Värkki toimii niin kun pitää, ovulaatio tapahtuu ja just eilen ultrassa todettiin, että keltarauhanen toimii ja limakalvo on paikallaan, vaikka (eilen dpo4) oon vuotanut jo useamman päivän runsaasti. Ollaan nyt sitten virallisesti lapsettomuushoidoissa ja ens kiertoon aukkari ja samalla napataan koepalat kohdun limakalvosta. Tuskin sieltäkään löytyy selitystä tälle. Tai todennäköisyys on 1/100. Toisaalta, en oo koskaan ollut erityisen onnekas näissä tuuripeleissä.

Pointtini. Koita kestää:Heartred suurimmalla osalla naisista on jossain elämän vaiheessa vuotohäiriöitä, näin on mulle todennut jo useampi lääkäri. Kannattaa käydä hakemassa lääkäristä kokeiluun joku keltarauhasvalmiste, monilla auttavat. Ite oon kokeillut. Teroluteja ja lugesteronia. Mut näihin mun juttuihin niillä ei oo ollut kovin hyvää vastetta.

Kiitos ♥️ sain lääkäriajan kahden kuukauden päähän... En tiedä pitäskö mennä päivystykseen. Mä luulen että ei oo taas tapahtunu ovulaatiota, ei tunnu siltä. Mut oli kyllä kaikkea poikkeuksellista stressiä ovulaatiota ennen, et jospa johtuisi vaan siitä.

Tää vuoto mitä nyt tiputtelee on tummempaa kuin normi kuukautisvuoto, onko teillä ollut näin Nipanderi ja Smith?
 
Takaisin
Top