Pottu ja new moon miten menee?
Kysymys: (ehkä dpo 8) mulle iski aivan uskomaton vatsakramppi joka kesti noin tunnin. Aika kippurassa olin vessan lattialla. Musta se oli niinku supistus tai ainakin suunnilleen sieltä osoitteesta. Mulla ei oo KOSKAAN käyny tämmöstä jos synnytystä ei lasketa. Voisiko olla kiinnittyminen? Onko kenelläkään ollut kipuja/kramppeja kiinnittymisen aikaan?
Kyllä muistan alkuraskaudesta koviakin kipuja. Toi kyllä vois kuulostaa myös kystalta. Ne on helvatan kivuliaita.
Täällä alkukierron käynnissä. Huomenna pääsee taas värkättäväksi. Tehdään aukkari ja otetaan kohdun limakalvolta koepalat ja toivottavasti tehtäis sit jo hoitosuunnitelma.
Ohhoh NewMoon, niin pitkällä jo. Uskomatonta miten nopeasti aika rientää

Pieni sydän sykki ja kooltaan vastasi täysin viikkojaan eli eilen oli 7+2. Meillä jatkuu tukilääkitys vielä 4.3. asti. Kumma miten tää pelko ei yhtään laantunut. Huomaan myös et on vaikea löytää paikkaansa muiden odottajien joukosta, kun ei oikein oo mitään sanottavaa niille, jotka iloitsee, kuinka tärppäs ekalla tai että joutu jopa viis kertaa yrittään. Tiedän, että kaikilla on oma polku ja oma kokemus mut en tiedä. Mulla on vielä niin kova menetyksenpelko tän kanssa, että en osaa edes täysillä hypätä tähän.
mutta kun sitä oli niin kauan toivonut niin ei missään tapauksessa haluaisi sitä menettää
samaistun kyllä tuohon pelkoon, vaikka teillä on vielä paljon pidempi taival. Mutta mä uskon, että peloista pääsee eroon, kun antaa itselleen luvan iloita raskaudesta ja vauvasta. Se ei välttämättä ole helppoa ja itselleen saa antaa aikaa tottua ajatukseen. Multa se vaati vielä rakenneultran jälkeenkin tietoisen päätöksen, että jätän puheista ja kirjoitteluista pois ihan kaikki jossittelut ja alan rohkeasti tehdä hankintoja. Ja jos tuntuu, että pelkojen vuoksi on vielä myöhemminkin vaikea kiintyä vauvaan, kannattaa ottaa asia esille neuvolassa ja pyytää keskusteluapua