Raskaaksi 2017

Ja varmasti hermoja repivää Nipanseri että jo vuoden jatkunu toi tilanne! Toivottavasti saatte pian apua hoidoista ♥️ mehän joudutaan hoitoja odottamaan vielä yli vuosi, en tiedä miten pää kestää...
 
Kiitos ♥️ sain lääkäriajan kahden kuukauden päähän... En tiedä pitäskö mennä päivystykseen. Mä luulen että ei oo taas tapahtunu ovulaatiota, ei tunnu siltä. Mut oli kyllä kaikkea poikkeuksellista stressiä ovulaatiota ennen, et jospa johtuisi vaan siitä.

Tää vuoto mitä nyt tiputtelee on tummempaa kuin normi kuukautisvuoto, onko teillä ollut näin Nipanderi ja Smith?

On se vähän erilaista mulla, enemmän sellaista verimäistä. Ihan kun jostain suonesta vuotaisi, kun kuukautisvuoto on enemmän sellaista "limamaista". Ja mulla on siis tosi runsasta yleensä nää välivuodot. Usein myös hyytymäistäkin.

Voithan sä mennä, mutta en mä oikee usko että ne kattoo tota miksikään päivystysasiaksi. Ei kumminkaan oo kuolemaksi tai muutenkaan akuuttia, valitettavasti. Jos mielenrauhaa haluaa niin suosittelen mieluummin yksityistä gyneä.

Mun hoitopolku oli sellainen, että ensin tutkittiin perusterveydenhuollossa, sitten ostopalveluna naistentautien yksityisellä klinikalla ja nyt sitten ollaan lapsettomuushoidoissa, niin sieltä nyt saatiin lähete että otetaan aukkarin yhteydessä vielä ne koepalat ja tarvittaessa vielä tähystetään kohtu. Ja tosiaan, mitään vikaa ei oo missään.

Ihan ekana varmasti kannattaa otattaa Papa jos viime kerrasta on aikaa, katsoa ettei oo mikään tulehdus käynnissä tai mitään sp-tauteja.

Tsemppiä sulle myös:Heartred
 
Kiitos ♥️ sain lääkäriajan kahden kuukauden päähän... En tiedä pitäskö mennä päivystykseen. Mä luulen että ei oo taas tapahtunu ovulaatiota, ei tunnu siltä. Mut oli kyllä kaikkea poikkeuksellista stressiä ovulaatiota ennen, et jospa johtuisi vaan siitä.

Tää vuoto mitä nyt tiputtelee on tummempaa kuin normi kuukautisvuoto, onko teillä ollut näin Nipanderi ja Smith?

On se vähän erilaista mulla, enemmän sellaista verimäistä. Ihan kun jostain suonesta vuotaisi, kun kuukautisvuoto on enemmän sellaista "limamaista". Ja mulla on siis tosi runsasta yleensä nää välivuodot. Usein myös hyytymäistäkin.

Voithan sä mennä, mutta en mä oikee usko että ne kattoo tota miksikään päivystysasiaksi. Ei kumminkaan oo kuolemaksi tai muutenkaan akuuttia, valitettavasti. Jos mielenrauhaa haluaa niin suosittelen mieluummin yksityistä gyneä.

Mun hoitopolku oli sellainen, että ensin tutkittiin perusterveydenhuollossa, sitten ostopalveluna naistentautien yksityisellä klinikalla ja nyt sitten ollaan lapsettomuushoidoissa, niin sieltä nyt saatiin lähete että otetaan aukkarin yhteydessä vielä ne koepalat ja tarvittaessa vielä tähystetään kohti. Ja tosiaan, mitään vikaa ei oo missään.

Ihan ekana varmasti kannattaa otattaa Papa jos viime kerrasta on aikaa, katsoa ettei oo mikään tulehdus käynnissä tai mitään sp-tauteja.

Tsemppiä sulle myös:Heartred
 
Mulla oli tossa muutaman päivän niin huono ja kamala päänsärky, että en kyennyt ku töistä kotiin ja peiton alle ja sama uudestaan. Tänään sitten kun ei ollutkaan huono olo tai särkenyt päätä niin iski huoli, että miks ne loppu.

Testit näyttää hyvältä :Heartred Tein tänään ekan digin ja siihen tuli tulos 2-3! Vitsit mikä fiilis :Heartred View attachment 85667


Hurja paljon onnea! Tarrasukkia pienelle matkaan! :3some
 
Mulla nyt sitten lähti kierto kunnolla käyntii, ne ihme tuhruttelut aikaisemmin joista tänne kirjoitellu, on ollu varmaa vaa jotain hormooneista johtuvaa.

Mulla oli ovulaatiokipua 18.1-20.1, tein ovulaatiotestejä parit mutta en saanu ovista kiinni. Nyt eilen sitten mulla alkoi menkat ja sen mukaan ois luteaalivaihe n.12 päivää. (+1/-1 päivä..)

Ehkäistä meillä ei tosiaan ole käytössä että katsotaan nyt miten kierrot tästä tasaantuu, lähdetään lasten kanssa Canarialle helmikuun lopulla ja toivon että ei olis silloin menkat taas päällä...
 
Papassa oon käyny vajaa pari vuotta sitten viimeksi, mutta tuli kyllä kutsu jo. Pitäis varata aika siis...

Sukupuolitauteja ei ole, ne on tsekattu. Tää tiputtelu ei sinänsä haittaa jos ovulaatio kuitenkin tapahtuu ja jos raskautuminen ei entisestään vaikeudu. Meillä kun "vika" on miehessä, tutkimusten mukaan mun kroppa kyllä toimii. Pitää nyt seurata tilannetta. Edelleen tiputtelee mutta vähän vähemmän. Kiitos kokemuksien jakamisesta ja pohdinnoista Nipa ja Smith ❤️
 
Ja niin, mulla ei muistaakseni oo ollu tiputtelua muuten ku kerran aikaisemmin vuosia sitten, ja sillon kyseessä oli emätintulehdus. Nyt siis mietityttää että pitäskö kuitenkin varalta käydä päivystyksessä ens viikolla tsekkaamassa ettei tää mikään tulehdus olisi, niin kun Nipanderi sanoitkin...
 
Pottu, onko testikuvia :happy:

En oo enää testannut. Sain sillon ennen virallista testipäivää jo leffaviivat ja torstaina tein digin ja oli 3+. Kaikki on mennyt tosi hyvin kunnes tänä aamuna heräsin alushousut veressä :sad001 Yöllä oli tullut haaleeta verta, mutta ei onneks sen jälkeen enää. Mutta mahaa vähän jomottelee niin kyllä tää pelottaa ja ahdistaa :sad001 Ultra olis 14.2. Tänään 5+4. Googlettelin kyllä, että hoidoissa on tyypillistä että tulis pientä vuotoo, mutta kyllä tää heti omalla kohdalla tuntuu maailmanlopulta.
 
Nyt leuka rintaan ja zen-mielentilaa metsästämään! Ymmärrän NIIN HYVIN miltä toi tuntuu, mutta ei anneta pakokauhulle valtaa. Tiputtelu (runsaskin) on NIIN yleistä!

Tsemppaan sua pottu!! Ja kaikkia muita myös!
 
Kiitos :Heartred Ei oo tullut verta sen öisen jälkeen, mut jotain semmosta ööh värjäytymää, miten sen nyt sanois :D Oon menossa verikokeeseen ottaan ferritiiniä tiistaina niin kysyn huomenna työterveydestä, jos saisin samaan lähetteeseen sen hcg:n.
 
Tsemppiä Pottu, kuten täällä jo todettiinkin, niin tosi yleisiä on vuotelut ihan normaaleissakin raskauksissa. Jos hCG:tä tämän suhteen katsotaan, niin pitää muistaa ottaa parimittaus parin päivän välein - yksi tulos ei vielä kerro mitään, kun arvot vaihtelee suuresti raskaudesta toiseen.
 
Kiitos :) Joo hcg:n mittaus tuttua, kun se kohdunulkoinen kerran koettu. Mutta joo, ei kuulunut hcg työterveyteen. Mieslääkäri sanoi vaan, että apteekin testiä vain tekemään! No moro :D Nään neuvolatädin torstaina, kun haen influenssarokotteen niin kysyn siinä sit mitä mieltä hän on.

Väsymys iski perjantaina ihan kunnolla päälle. Nyt on joutunut ottaan päikkäreitäkin, että edes selviää mutta entäs nyt töissä?! Huhhhhuh...
 
Pottu ja new moon miten menee?

Kysymys: (ehkä dpo 8) mulle iski aivan uskomaton vatsakramppi joka kesti noin tunnin. Aika kippurassa olin vessan lattialla. Musta se oli niinku supistus tai ainakin suunnilleen sieltä osoitteesta. Mulla ei oo KOSKAAN käyny tämmöstä jos synnytystä ei lasketa. Voisiko olla kiinnittyminen? Onko kenelläkään ollut kipuja/kramppeja kiinnittymisen aikaan?
 
Pottu ja new moon miten menee?

Kysymys: (ehkä dpo 8) mulle iski aivan uskomaton vatsakramppi joka kesti noin tunnin. Aika kippurassa olin vessan lattialla. Musta se oli niinku supistus tai ainakin suunnilleen sieltä osoitteesta. Mulla ei oo KOSKAAN käyny tämmöstä jos synnytystä ei lasketa. Voisiko olla kiinnittyminen? Onko kenelläkään ollut kipuja/kramppeja kiinnittymisen aikaan?

Oon kyllä kuullut et kiinnittyminen voi aiheuttaa kramppeja! Täällä vasta dpo4.
 
Jes! Kiitos vastauksista!

Hienoa new moon että vuoto loppui!! Tuntuu että kamalan pitkällä jo toi sun raskaus :) kun itse pyristelee vielä täällä testin väärällä puolella! Lykkyä pyttyyn!!

Ja kyselin tuolla ylempänä potun ja new moonin kuulumisia mutta siis tietenkin kiinnostaa teidän KAIKKIEN kuulumiset :)
 
Takaisin
Top