Raskaaksi 2015

Larissa, joo mut lähinnä vaan vasemmalla puolella :o kektarauhasen tykytyksestä en kyllä tiedä yhtään mitään! :o nyt on vähän tyhmä olo kyllä suoraan sanottuna, vaikka menkoista kokemusta onkin lähes kymmeneltä vuodelta :D jos tää nyt oviksesta ilmottelee, ni ei haittaa vaikka jatkuis jatkossakin, ainakaan tää ei nimittäin voi jäädä huomaamatta! :D jos ei täti tuppaa kylään kierron päätteeks, ni taidanpa käydä satsaamassa ovistikkuihin ni ehkä selviää tämäkin :)
 
liliina: Tiedän tunteen tuon suhteen, kun huomaa, että aika on menny nopeeta eteenpäin ja häät koko ajan lähenee. :) Me aloimme aikoinaan melkein kaksi vuotta etukäteen suunnittelee häitä ja se oli kyllä stressaavaa aikaa, mutta samalla kyllä todella ihanaa. On ne häät vaan niin ihana asia ja tuo ois mahtavaa, jos saisitte kertoa samalla siellä uutisia perheenlisäysestä. :)
 
nennaa, jostain syystä mullakin tuntuu aina oviskivut ja keltarauhasen "tykyttely" lähes aina vasemmalla puolella :grin Itse tunnistan oviksen niin hyvin oireista etten ole jaksanut enää ovistikkuihin rahojani enää laittaa. Ennen ovista ja sen jälkeen toistuu samat oireet joka kierrossa. Joo ja kyllä sitä on tälläkin iällä vielä oppinut uutta oman kroppansa toiminnasta :grin

liliina, en mie sentään noin aikaisin jaksa herätä sun testiä kyttäilemään :grin
 
Kyfi, et nyt päästä tätiä kylään! Plussaonnea sinne ❤
Larissa, joo ajattelinkin ett jos enskierrosta tikuttais ja osuis yhteen tän oireilun kanssa, ni eiköhän se sit siihen jää jos oireet jatkuu jatkossakin :) ja joo, kyllä jännästi kun alkaa täs 20-vuotiaana tutkiskelemaan itseään ni uusia juttuja tulee lähes yhtä paljon ku silloin kymmenen vanhana kun menkat oli ihan uusi juttu :D
 
Nennaa täälläkin oviskivut tuntuvat vain vasemmalla puolella ja ovat hyvin samanlaiset kuin menkkakivut.

Kovasti plussaonnea huomiseen testaajille!! :)

Liliina varmasti olisi ihanaa kertoa perheenlisäyksestä niin tärkeänä päivänä! :) toivottavasti se plussa tulisi pian, vaikka huomenna jo! :)
 
Larissa, kyllä mäkin huomaan harmittomasti flirttailevani miespuolisille asiakkaille kun on se "pakko saada"- tila päällä :laughing002 sitten kun pääsee kotiin niin ei muuta kun miehen kaatoon :grin
 
Larissa, voitko viel sen keltarauhasen tykyttelyn selittää, jos vaikka iteki bongaisin ku on niin kiva oppia uusia asioita :) En tosiaan ollut aikasemmin kuullutkaan moisesta :o
 
Nennaa, keltarauhanen siis alkaa toimia (erittää keltarauhashormonia) ovulaation tapahduttua. Se ylläpitää kohdun limakalvon kiinnittymiskelpoisena siihen asti, että istukka alkaa tuottaa hcg:tä (ja jos alkio ei kiinnity, niin n. 14 päivän päästä oviksesta keltarauhanen surkastuu pois ja alkaa menkat). Sitä hormonia tuottaessaan keltarauhanen saattaa tykyttää, särkeä, vihloa tms., mikä siis tuntuu sitten siinä kohdassa (sen puoleisessa munasarjassa), mistä munasolu on irronnut :)
 
Mulla tuntuu jomotusta ja paineentunnetta kierron loppupuoliskolla toisella puolella alamahaa ja äkkiä ylös noustessa, aivastaessa tms. siellä tuntuu myös repäsykipuja (ei kyllä yhtä voimakkaina kuin raskausaikana).
 
Voi iso kiitos Azalea ihana! Nyt on huomattavasti sivistyneempi olo taas :) aikasemmin ei oo nimittäin tuntunut ikinä yhtään mitään, paitsi menkat :D kyllä tää vielä tästä! :)
 
Mulla nuo kaikki ovulaatioon liittyvät tuntemukset on vahvistuneet raskauksien jälkeen. Ennen ekaa raskautta "tunsin ehkä ovulaation" joissakin kierroissa ja erilaisia limoja bongailin myös osassa kiertoja, ekan synnytyksen jälkeen ovulaatio alko oikeesti tuntua jopa epämukavan voimakkaasti ja limat tulee ihan selkeästi tietyn kaavan mukaan (ovulaatiollisissa kierroissa siis) ja toisen synnytyksen jälkeen alko tuntua toi keltarauhanenkin. Menkkakivut ja vuodon määrä sen sijaan on helpottuneet huomattavasti, ennen vuosin jopa 9 päivää kuin seula ja olin vahvoista kipulääkkeistä huolimatta niin kipeä, että välillä meinas oikeesti taju lähteä ihan vaan sen kivun takia (siks mulla olikin 16v-21v koko ajan joku hormonaalinen ehkäsy käytössä, sopivan löytyminen vaan oli ongelma). Ekan synnytyksen jälkeen menkat alko 8kk päästä, olivat suorastaan niukat ja täysin kivuttomat, kesti n. 7pv. Nyt toisen synnytyksen jälkeen ne alkoi jo 6vk synnytyksestä, kesto 5pv, joista 2 ekaa runsaahkoa ja loput sellasta melko niukkaa, buranalla hoituvaa kipua ekana päivänä.
 
Tohon Azalean kertomukseen liittyen, onko muillakin jo lapsia saaneilla sellainen kokemus, että menkkakivut helpottaa ekan raskauden jälkeen? Oon kuullut aikaisemminkin väitteen, että vaikka olisi ennen ekaa raskautta ollut kuinka kipeet menkat tahansa, niin ekan lapsen jälkeen ne helpottaa. Toivon vaan hartaasti, että toi toteutuu omallakin kohdalla :smiley-angelic001
 
mimi. aivan mahtavaa että pääset tutkimuksiin! jee * näyttää peukkuja ja hymyilee* oon kyllä todella iloinen teidän ja sun puolesta, jes! <3 nyt onnistaa ja varmasti
sabetti ja muurahainen juu tänne tulin moikkaamaan :) <3 ihana kuulla myös teitä
sohwia oireista.. huhh huhh no ennen raskaustestin tekemistä 3+3 ounastelin jotain mutta olin negatiivisin mielin ja hoinkin sitä että nega se sieltä tulee.. kaveri yllytti tekemään testin ja se olikin positiivinen, voit kuvitella ehkä tunnetta kun on yli puolitoista vuotta yrittänyt.. jotkut hajut teki pahaa ja jotkut hajut vaan haisi tosi oudoille, lämpö koholla 3+4-4+6 iho kukkii, kramppaili menkkamaisesti, repäisykivut aivastaessa, alkoi rinnat olemaan kipeämmät ja valkovuotoa tuli kokoajan (tulee edelleen) ja lämpö oli koholla jälleen, 5+0-6+6 alkoi pahoinvointi ja huonovointisuus, kramppailut jatkui ja valkovuotoa tuli, rinnat tosi kipeät, masu pömpötti ja sylkeä erittyi enemmän suuhun, krampit jäänyt vähemmälle mutta välillä tuntemuksia alapäässä että raskaana ollaan, ruokatottumukset uusiksi! mikään lemppari ei maistu enää hyvältä, aamuhuonovointisuus viikko 7+0-7+6 oli väsynyttä aikaa ja voin jälleen huonosti, mielialat alkoi heitellä ja sylkeä tuli ihan liikaa, aamuisin räin sylkeä ja olo oli tosi flunssainen, alavatsaa nipistelee välillä, kramppailee ja vihloo harvoin, rinnat ei niin kipeät mutta kipeät kuitenkin, nyt käynnissä oleva viikko eli 8+1 on tuonut mukanaan ruokahalua aavistuksen verran enemmän ja syön enemmän koska jos en syö säännöllisesti tulee paha olo mutta kartan edelleen pahaa tekeviä ruokia, rinnat alkaa taas olla kipeämmät, pahoinvointia ei oo vielä ilmaantunut, oon säästynyt yrjöiltä ja pahimmilta aamu räkimisiltä varmaan suuveden ansiosta :) tämmöstä tähän mennessä.. mutta tolla rv 3-4 oli vaan aika uskomaton olo kaikesta ja oireita alkoi tulemaan pikkuhiljaa ja kun ne tuli ne tuli niin ettei jäänyt mikään arvauksen varaan.. unohdin varmaan jotain tosi olennaista mutta toivottavasti oli jotain apua :) ihan alussa oli just kaikkea pientä mihin kiinnitin huomiota ja niistä kirjoitin kaks kuukautta sitten tähän ketjuun ja viikoilla 5 6 ja 7 oksensin kerran per viikko :) plussaonnea <3
Beisla kiitos <3 toivottavasti saat työpaikan tai jotain siihen tilalle :)
Anskunen tietysti tulen ja minä oon kaivannut teitä! sähän olet plussannut! ONNEKSI OLKOON <3 missä välissä? :) oonkohan ihan dementoitunut tästä väsymyksestä ja hormooneista vai oonko jo onnitellut hehe, ainakin sun la on aiemmin kuin mun (syyskuun puolessa välissä 2015)
pepeXXL mites teillä menee? <3
Mariska kiitos oi ihanaa, oletko sinä plussannut kans? <3
Larissa kiitos samoin ihana kuulla sinusta <3 mites sulla on mennyt muuten?
Be:lle kaikki sympatia, kovin on inhottava tilanne :/
Azalea mahtavaa pupuilua <3
Silv ompas kivat tapetit <3 :)
Taikatuuli kiitos <3
 
Muokattu viimeksi:
IiIiina Täällä menkat alkoi myös 6 vkoa synnytyksestä. Olin niin ollut siinä toivossa, että ovat poissa vielä seuraavat 9 kk... Ja ovat siis nyt ekan päivän runsasta tiputtelua, toinen päivä on todella rasittava ja erittäin runsasta vuotoa. Tarvitsee melkein tunnin välein käydä vaihtamassa tamppooni ja side.. loput 3-4 pv normaalia/ niukahkoa vuotoa. Ennen synnytystä oli hieman pidemmät mutta siedettävemmät menkat. Ei muuten nyt kauheesti valittamista, mut tuon tokan päivän megavuodon antaisin kyllä pois..
 
Kiivimami, hyvää kuuluu! Olen käynyt kyyläämässä sun kuulumisia muissa ketjuissa :wink Aloitin tammikuun alusta uudessa työssä (mammaloma määräaikainen sijaisuus), joka on ihana paikka! Viime ja tämä kierto mennään kumeilla oviksen aikaan ettei vaan käy niin, että ennen sijaisuuden loppua jäisin mammalomalle. :grin Tämän kuun loppuun sain ajan lääkärille, kun on noita tiputteluvuotoja ollut jo 8 kiertoa ainakin. Jospa siihen saisi jotain apuja :)Eli kovat on odototuksen ensi kiertoon :wink Ja kiva kuulla sun ensimmäisiä oireita, harmi että on ollut paljon pahoinvointia :sorry:
 
Mummokin joskus kertoi kun itkua tihrustin kun ei buranat auttanut kipuihin, ett sen nuoruudessa kun ei mitään pillereitä ollut, niin kaikki joutuivat vaan odottamaan ekaa raskautta ja synnytystä, ett sitten helpottaa menkkakivut.. Meikäläisellä kans 8pv sellasta vuotoa ett esim koulussa nolotti ain kesken tuntien joutua lähtee vessaan vaihtaa tamponia ja sellaset kivut ettei aamupalaksi edes 1500mg buranaa ja 1000mg panadolia auta mitään. Joskus oon siitä kivusta yläasteella pyörtynytkin. Sen jälkeen pillerit ja sitten jopa pärjäsi tolla "aamupala"annoksella ja päivän mittaan lisää särkylääkkeillä. Nyt on onneksi helpottanut viimesen vuoden aikana ihan uskomattoman paljon kivut, tai sitten plussan toivossa nainen pystyy mihin vaan :D täytyy itekin toivoa ett ekan raskauden jälkeen helpottaa kivut :)
Ja nyt alkoi lorinat taas, eli ehkäpä se oviskipuilua olikin :):)
 
Kiivimami: Kiva, kun sinä jaksoit kertoa noista sun oireista ja minkälaisia oireita sinulla on minäkin viikkona tullut. :) Voin vaan kuvitella miten onnellinen olo sulla/ teillä oli kun saitte plussan pitkän yrittämisen jälkeen. Olet kyllä niin ansainnut raskauden! :)
 
Takaisin
Top