Täällä oli puhetta akupunktiosta, joten ajattelin kirjottaa omasta käynnistäni, kun juuri eilen kävin ensimmäistä kertaa:)
Hoitaja oli kiinalainen nainen, jonka suomenkielen taito oli vähän heikohko, joten en häneltä hirveästi kysellyt mitään. Tai hän vaikutti kyllä ymmärtävän erittäin hyvin suomea, mutta itse en aina ymmärtänyt hänen puhettaan.
Ensin laitettiin neulat ja niiden annettiin olla ehkä 45 min. Vatsassa olevat tuntui alkuun aika inhottavilta, mutta ei mitään kovaa kipua kuitenkaan. Vatsan päälle laitettiin myös lämpötyyny. Kun neulat otettiin pois, käännyin vatsalleni ja jonkin aikaa makasin peittojen ja lämpötyynyjen alla. Tämän jälkeen hoitaja hieroi sellaisella rullalla (?) ensin jalat ja myös selän + kuivakuppasi selästä, ainakin siltä se vähän tuntui. Hän ei tosiaan paljoa kertonut, mitä milloinkin tekee, joten vähän arvailuksi jäi

Muuten kyllä erittäin mukava ja varmasti ammattitaitoinen nainen.Tämän jälkeen istuin tuolille ja hän hieroi niskat sellaisella lämpimällä putkentapaisella jutulla. Myöhemmin hieroi vielä käsin niskaa ja päätä, kun olin ensin juonut teetä. Kokonaan aikaa meni sellainen 1h 45 min.
Sain myös ruokavalio-ohjeet ja happamia ruokia pitäisi välttää. Olin juuri ajatellut, jos kokeilisin nyt litkiä greippimehua, mutta greippi on siis kiellettyä. Samoin esim. ananas, kiivi, marjat ja maitohappobakteerit. Seuraavan kerran kun alkaa kuukautiset, niin mun pitää heti soittaa eli tuossa 3 viikon kuluttua uusi käsittely, jos ei tämä kierto tuota tulosta.
Mielenkiinnolla odotan, millainen Pepen käynti on. Hauska kuulla, kuinka hoitajakohtaisia nämä on.