Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lissufin: Aika ihanaa, että esikoiset meillä saman ikäisiä!! :) Meidän poika täytti maaliskuun lopulla 12vee eli meidän lapsukaiset on syntyneetkin aika lähekkäinkin. Plussatuulahduksia puhallan sulle ja kaikille muillekin :signs003

helou frendit!!!

jenni: vihdoinki pääset kunnolla nauttii menkoista, jännäilee ovista ja plussailee joten pikaista plussaa sinulle!!!

freyja: kyllä sieltä plussa tulee ++++

hansu_79: mullaki kaikki heti nyt asenne ja sit myös petyn jos ei mee niinku aatelin

zorro86: ootko käyttänyt clomeja? ei kun jos olis ollut sulla kokemusta niistäkin... pitääpä huomenna kysyä lääkäriltä noista femareista? kun oon melko herkkä ollut näille hormooni tabuille saamaan oireita...

elmiina: lähtekää vaan johonki reissuun niin varmaan käynnistyy synnytys... mut elkää lähtekö kuas :)

Myyh: plussaa plussaa

gatusa: nautihan kuitenki olostas... älä liian urheilulliseks heittäydy... taitaa aika hyvää jumppaa tuo rukoilu olla... itse kun vähän saman tapasta liikettä yritin paitsi punnerruksen kans niin kyl otti koville :) voisko sitä rukoilua silleen soveltaa että tekis sen etunojapunnerruksen siinä samalla... Monestikko pitää käydä alhaalla?

lissufin: Tänään sitten anopin luona.... :smiley-angry002:sad015:angry5:angry4:sad010tollasta oli... poika oli väsynyt ja tosi levoton... huito millon milläkin ja veitsiä haki laatiskosta ja alko sahailla pöytää ym... komensin.. yritin ottaa veitsiä pois ja kenkälusikkaa jolla mätki... yritin keksiä muuta tekemistä mut ei siin tilassa olevalle lapselle voi ehdottaa mitään kun huutaa ja kitisee vaan ja on tosiaan väsynyt... siihen sit mummo alko mua valistaa kuinka täytyy toimia ja kuinka sanoin väärin ja kerto vielä ettei poika ole koskaan tollanen kun ovat keskenään pojan kanssa täällä (niinku ettei minä ja mun mies ole läsnä)... tein aivan samalla lailla kuin olis mummoki tehny... en antanut periksi mutta en myöskää raivostunut... loukkaannuin siitä sitten ja tuntui pahalle... tuli just niin paska äiti olo kun voi olla.. yritin jättää asian sikseen ja kasata ajatukset... mut en voinut.. käytin koiran lenkillä ja itketti ja kurkkua kuristi... pakkasin kamoja...mieski kävi kyselee et millon lähdet... ja totesin vaan että kohta.. en jaksa muuten ajella... mies kyl toivoi että olisin jääny... en vaan voinut.. ahisti niin paljon... menin sit yläkertaan ja jo rappusissa kuulin et mummolla oli jotai sanottavaa... ja sanoikin että tuuppa tänne niin puhutaan kun huomasin että nyt loukkaannuit.... Voihan SITÄ kun meikäläinen parahti sellaseen itkuun että huh huh... sanoin vaan että eiku oon vähän masentunut ollu...ja tuo stressi... jotai yritin ämpyttää siihen... kun siitähän se johtu, ei todellakaan siitä ettei mummo sais ohjeita antaa.. oli vaan niin paska olo itsellä... sit se halus et mä puhun sille mun elämästä ja mistä moinen olo johtuu... no mitähän kaikkee siihen vois sanoo ettei mitään sellasta ajattelematonta tuu sanottua. Sit se sano että mä oon sille tosi tärkee ym. ym. ja hyvä äiti eikä millään pahalla neuvoja antele ja ei haluu puuttuu toisten asioihin ym...ja pitäis nauttii niistä hyvistä asioista joita on ja niit on paljon.... NO NIINHÄN MÄ NAUTIN JOKAISESTA SELLASESTA HETKESTÄ KUN MUL ON MIELEKÄSTÄ/VAPAAEHTOISTA TEKEMISTÄ JA ON ILOISIA IHMISIÄ YMPÄRILLÄ... niistä hetkistä kun voi unohtaa kaiken ikävän... en mä jaksa kirjoittaa...'

mut joka tapauksessa jäi vähän paska fiilis tuosta vaikka hyvää tarkoitti... mutta se on mun anoppi, ei sellanen jolle mä haluisin itkee mun murheet pois ja avautua...ei jäänyt hyvä mieli... nyt oon kotona ja yksin... vain tuo karvainen lapsi seurana... miehen kainaloon olis tehnyt mieli jäädä mutta nyt se paikka ahdisti... kyllähän se jo hormooneista kysyi että onko mitää hormonaalista lääkitystä... enhän mä voi sille mennä sanomaan että joo... ja kohta on lisää että saatais ovulaatio tapahtuu...

antakaa mun kaikki kestää... ihana ihminenhän se on... vahvat mielipiteet omaava ettei siin kyl uskalal mennä vastaan väittämään...

tänään siis kp14... eilen pupuiltu ja melkein jääty papalle kiinni :) jännää :) alavatsaa jomottelee mutta tein negatiivisen ovistestin... huomennahan tuo selviää mitä tuolla nyt tapahtuu... empäs ota huomenna viel terolutia ennenkuin näkee tilanteen... mä haluun nyt nukkumaan. :) väsyttää tän päivän tapahtumat... ihanaa on kun huomenna tulee kodinkoneet.. sit pääsee luovutusta odottelee johon ei ole enää kauaa, mikäli se musta on kiinni...:)

Muokattu viimeksi:
lucky87 noi kuoppaiset tiet tuli testattua matkalla anoppilaan ja takaisin... Sehän se ois ollu täydellinen tuolla täydessä korvessa, perhe pöydässä, miehen mukulat mukana ja lapsivedet lattialla tai sohvalla :grin Ois varmaan pitäny laittaa vielä parhaat pitsialushousut jalkaan ja ahtautua farkkuihin kun ei tuo muuten näemmä riittänyt.

lucky me ku rukoillaa 5krt/pvä ja eka on 2 ra'kaata jonka jälkeen on varsinainen rukous (fajr 2 ra'kaa, dhuhr 4, asr 4, maghrib 3, isha 4 + 2 safa ja 1 witr) eli yht 6-8 kertaa per rukous. kyl vatsas tuntuu jonki verran ku menee alas mut kuntoilua on ja kyl mä jo hengästyn aikalailla ku rukoilen. myöhemmin pitää sit todennäkösest istuallaa rukoilla ettei paikat repeä.

Iltaa,
Pahoitteluni kaikille joille on täti kurvannut kylään. :sad001
Onkos ketään muu kuullutkaan juttua Ceyloninkanelin vaikutuksista Pco:eek:n?

On:Hymynaama hyödynnetty :)
Alavatsa tuhannen kipeä,laittaa miettimään minkä pituinen kierto tuleekaan.Vai ovisko se laittaa irvistelemään. :confused:

Plussa puhureita +++

http://www.healthberry.fi/kanelista-apu-lapsettomuuteen/

Muokattu viimeksi:
Diku: Eiköhän se sit se kohdun limakalvon kasvu ja keltarauhanen siel nipistele :) Tsemppiä jännäpäiviin :)

zorro86: Kantsii kysäistä lääkäriltä että kantsiiko terot ottaa, koska jos nyt syöt Femareita ja niillä saadaan ovis aikaiseksi -> vuoto tulee (jos tärppiä ei käy) ilman terojakin :) Eli siis käytännössä jos ovis tulee ja se todennetaan, niin sit ei pitäis teroille olla tarvetta. :) Jaksamisia ja tsemppiä sinne! :)

Pepa: Kuulostaa lupaavalta! :) testaaminen lähestyy....

Elmiina: Oih, siellä ollaan jo lähellä h-hetkeä! ;) Onnea mukaan kun sen aika tulee! :) Eiköhän sieltä oinaslapsi tule ;)

Epäsuora: Naisen keho muuttuu alati, ja tietty aina raskaudet, synnytykset ym muokkaa sitä omaa hormonitoimintaa ja sen takia voi sit kierrot olla nyt ihan jotain muuta kuin kaks vuotta sitten esim. :) Välillä saattaa ovis olla myöhemmin ihan vaan vaikka stressin vuoksi. :)
Luteaalivaihe on just oikea sana ja sekin voi tosin jäädä lyhyeks jos kuukautiset tulee ajallaan tässä kierrossa. normisti se luteaalivaihe on sen 14vrk suunnilleen :)

Gatusa: Otas siellä nyt ihan iisisti kun kerta hikoat ja huiputat helposti kun olet nyt onnellisesti raskaana ;) Jaksamisia <3
Raskaudessahan kaikennäköisiä tuntemuksia voi olla ja kipuja ym, koska kohtu alkaa kasvaa ja limakalvot muokkautuu, kaikki muuttuu kun raskaus muovaa naisen lantiota, kohtua ym. :) Normaaleja tuntemuksia raskaudessa. :) Tietty jos kivut käy sietämättömäksi tjtn, ni sit kyl kantsii lääkärin pakeille hakeutua. :)

Lissufin: No jopas siellä onkin olotiloja pidellyt... Joko täti pakannut kamansa ja häipynyt kokonaan?
Toivotaan et tk on laittanut lähetteen nyt eteenpäin vihdoinkin! Kumma juttu ku on jäänytkin niin pitkäks aikaan matelee... :(

Hansu_79 ja aurinkoinen: tervetuloa <3

Kiwibird: Voih kun ootkin kaipaillut! :)
Turussa pulssissa katsottiin kilppariarvot. Mulla gyne pisti ne ihan automaattisesti, kun lähdettiin katseleen et onks kaikki kunnossa. Kyl yksityisel pitäis ne saada ihan hyvin. Lähetteen ne kokeet vaatii, joten suoraan labraan ei voi marssia :) Ajanvaraukseen ku soittelet ja kerrot et epäilet kilpparin vajaatoimintaa, ni eiköhän ne sieltä sule hyvät neuvot kato :) Mehiläisestä on hyvät kokemukset ku oli työterveys joskus siel... :) Tsemppiä sinne! Voi kun teil pikkuhiljaa jo alkais tärppi käymään :) Älä pety liiaksi jos niistä kokeista ei löydy mitään erikoista. Onpahan sit ainakin poissuljettu se juttu. :)

Pahoittelut tädin kohdanneille! :(

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti kierron vaiheesta huolimatta! :)
Plussia puhallan kaikille <3

omanapa: Tylsänkarsea viikonloppu takana. Perjantaista sunnuntai-iltaan riitelyä miehen kanssa. Tosin siihen väliin mahtui myös sovun hetkiä jotka meni vällyjen välissä... :D
Nyt menossa yövuoro, viimeinen sovittu työvuoro toistaiseksi, saa nähdä kuinka usein soitellaan töihin ennen kesää.. :)
KP8 näyttää tickerini mun, ja vattan puolella nipistelyjä (kohtu se siellä kasvatellee limakalvoaan jotta saan taas repiä pelihousuni toukokuun alussa) :) Tiistaina tai keskiviikkona olis sit ovistestien teko taas :) Aamulämpöjä olen mittaillut ahkeraan (jopa muistanutkin!) ja greippimehua latkinut lasin päivässä. Tänään aamulla kyllä jää aamulämpö mittaamati kun yössä on mut ei se ovis näin aikaisin varmaan vielä kuitenkaan tule (JOS edes tulee).

Lucky:Mä asun paritalossa ja naapurissa asuu anoppi, joo tää on todella eriskummallinen tilanne, mutta piti tehä silloin (1,5v ) tälläinen ratkaisu ku meijän kämpän vuokra oli niin kallis ettei millään olis voinu aatellakaa omaa kotia jos siinä oltais asuttu. Ihana anoppi mulla välillä vaan todella rasittava, onneksi miehenikin välillä haluaa ottaa äitistään etäisyyttä niin voi mennä viikkojakin ettei nähdä. Anopit on ihania, mutta ei niille todella voi kaikkea sanoa. Meillä varsinkin tieten mennää tietyissä tilanteissa oman pojan puolelle ja tuntuu et se minkä mielipiteen mä sanon se on sille hällä väliä. Tuosta äitinä olemisestakin mulla on tyttöni taapero vuosilta tilanne jota en kyllä unohda ikinä. Oltiin kauppakeskuksessa jossa naapurissa asuu mummini. Kauppakeskusreissun jälkeen käytiin mummini luona ja mummilla sitten tyttöni halusi jäätelön sanoin ei käy kotona syödään ruoka, niin silloin mummini tokaisi. Et sinä voi kieltää tuolla lailla lastasi, mä sanoin että kyllä lapsen on syötävä kunnon ruokaa. Tyttäreni tietysti kuuli tämän ja ymmärsi kaiken. Arvaas kuinka moneksi viikoksi tämän seurauksena meni äitin auktoriteetti.

Diku: Tälläsii tutkimuksia lisää :) Jos kuulet tutkimuksesta enemmän niin infoa

Madh: Täti taitaa tänään kurvata pois, olen niin iloinen nyt ainakin oli juuri niin pitkät menkat mitkä ovat yleensäkin. Olihan se joo lauantai, ei toista tollaista kiitos enää koskaan. Säikähdin jopa sitä kun olin unohtanut että mulla oli kylmä kostea pyyhe otsalla ja silmillä olin nukahtanut ja heräsin luulin että olin sokea kun en nähnyt mitään. huh. Tsemppiä oviksen metsästykseen

Freyja: Ihan semmonen tunne et sieltä taitaa plussa pärähtää tässä kierrossa :Heartred

Ite tässä kkm jälkeen on kierroissa semmonen ihme vaihe juuri ennen kun alkaa testailee onko plussa tullut nii ihan hirveä pelko. Entä jos oon raskaana no entä jos se menee kesken en mä tiiä haluanko olla raskaana jos se menee kesken taas? Onko tämä ihan normaalia, onko teillä muilla tälläistä jotka olette keskenmenon kohdanneet?

On: Kp4 ja täti kurvailee pois jes, saiski jo lähtee lähtee ja pysyy poissa koko loppu vuoden plus vähän päälle :D Terveyskeskuksesta oottelen soittoa, lissu kyl suuttuu jos se lähete vieläki majailee tk:n pöydällä eikä ole lähteny sieltä mihinkää. Mä meen lankoja pitkin :smiley-angry007 laskin että 10 kertaa oon soittanu sinne ja aina sama vastaus, ei hyvää päivää. Noh vielä ku ei soittoo oo kuulunu nii mä elän toivossa et se olis lähteny. Jos ei oo lähteny alan soittaa yksityiselle jos sais ajan sinne sitte jo vaikka ovis aikoihin. Et mikä on meininki silloin tuol alakerrassa :rolleyes::grin
Sehän tässä onki pattitilanne et jos ultrassa ei näy endoo nii sanovat vaan et ku kerta marraskuussa tärppäs nii ei siel mitää ongelmaa oo. Kuulemma hyvin yleistä mitä sanotaan endopotilaille.

Muokattu viimeksi:
oot oikees madh, nuo keskenmenot vaa pisti heti paniikkii ku eile kipui ja lisäks helppo päivä oireiden osalt...

on: ei vuotoa joten kaik hyvin inshaAllah, oireita aamusta jonki verran joten nyt vaa nautitaa olosta sit ja ootellaa et ukko käy apteekis hakees testin ja että pääsis ens viikolla lääkärii.

sori mun eiline paniikki...

Loistavaa alkanutta viikkoa naiset! :)

Tänne oli tullut vaikka mitä, mutta mä nyt vaan oma napailen tässä. Olo on nimittäin vähän töttöröö :schocked028 Tyttö sitten sairastui ekan kerran ja viime yö meni aika lailla hereillä. Ei mitään vakavaa, flussaa taitaa olla, itsellänikin oli eilen illalla hassu tunne korvissa ja kurkkua pisti, mutta nyt onneksi helpompi :) Jaksaa paremmin hoivata pientä potilasta :love017 Toivotaan että tämän päivän aikana saisi mahdollisimman paljon tuota räkää ulos ja ensi yönä paremmat unet :)

Kierron suhteen ollaan selvitty eilisestä vuodotta ja tänään kp26/25-? Tässähän alkaa jo pikkuisen nousemaan toiveet raskaudesta.... :) Meinasin jo olla hätähousu ja huomenna testata :smiley-angelic006 koetan nyt kuitenkin sinnitella perjantaihin, silloin olis kp 30/25-? ja jos raskaana, niin dpo jotain 13-14. Pitäisi jo näkyä kun viimeksi sain plussaa jo dpo 8. Ihan yhtä todennäköistä on kyllä yksinkertaisesti vain kierron piteneminen. Siksi en oikeastaan haluisi hoppuilla. Ei mulla mitään raskausoireita ole. Toi selkäjomotus on kyllä taas väistynyt...hmmn. Ja kauhee röyhtäily mulla oli eilen. Se oli ensimmäisiä raskausoireita mulla viime raskaudessa ja oikeastaan just toi sai mun pomon heittämään että "oonko raskaana?" ja siitä sitten tajusin itsekin ja plussasin 7+ viikolla... :grin Mutta tuskin tuo nyt noin aikaseen alkaisi..!?! Ihme vaan kun oon nyt tällä dietillä ja syön niin vähän, voiko sitten vesi pistää röyhtäyttään ihmisiä? Eilen illallakin söin 1/2prk rahkaa ja yhden hapankorpun kahdella kinkkuleikkeellä ja röyhtäilin varmaan seuraavan tunnin aikana 10 kertaa... :rolleyes:
Se vielä pitää sanoa kun tuo perjantaihan on Pitkäperjantai. Viime vuonna menimme kihloihin Pitkäperjantaina ja olisihan se jotenkin huigeeta jos nyt plussaisi Pitkäperjantaina... :):Heartred Noh, sinne on vielä moooonta pvää aikaa! :grin

Muokattu viimeksi:
kiitos lissufin tsempistä, nyt ku alko kunnol taas etomaa ja muutenki kummat olot ni aloin miettii et miks mä oikei panikoin taas. no kaipa ne 5 km jätti jälkensä eli pelon takaraivoon ku ite todennu ennen lääkärei ne ja sit joutun kärsii kipui sekä km takia että lääkärien toiminnan takia. elohiirellä on näköjää 2-vuorotyö ku tuli näin aamusta takas mut yöks meni pois.

sandy mä täällä röyhtäilen, kärsin pahoinvoinnist ja ilmavaivoist et on se iha mahollist, mulla alko röyhtäily enne plussatestii ja sama ilmavaivois.

Mullakin on Sandy röyhtäilyä ollut koko viikon ja samalla vähän sellainen kuvottava tunne. Mietin myös et voiko se olla oire... Aamulla kahvin tuoksu sai miettimään et otanko sitä vaiko en. Ja ennen aamupalaa oli vähän huono olo.

On: muuten olo ennallaan. Rinnoissa jotain tuntemuksia ja vatsassa nippailua. Yön nukuin jotenkin tosi levottomasti ja pyörin sängyssä koko ajan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noi oireet on kyllä niin hankalia,saa miettiä onko vai eikö :rolleyes: Itellä oli ehkä dpo 7 kauhee väsymys,nukuin päivän aikana kolmet päikkärit :grin Sen jälkeen ilmaantu jatkuva palelu,poskien kuumotus,närästys,ilmavaivat,tissien kipu ja turvotus,tietyt hajut ällöttää,alavattan omituiset tuntemukset jotka muuttu sukkapuikko viiltokivuiks ja jatkuu edelleen..:confused:

Satsa: Mä tyhmänä kysyn ku en tiiä mut millasta on sukkapuikko vihlonta? :grin Osaatko sanoin selittää?

Takaisin