Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonna- en huomannut minkäänlaista kiinnittymisvuotoa. Ainoa oire mikä oli niin menkkamaiset krampit jo kp 20 lähtien kun kierto oli yleensä kp 26-27. Kp 23 tuli lämmöissä notkahdus ja menkkakivut yltyi, joten olin silloin aivan varma, että menkat sieltä muutaman päivän sisään ilmaantuu. No eipä ilmaantunut ja lämmöt oli noussut jo heti seuraavana aamuna. Jälkeen päin mietittynä olisikohan silloin ollut kiinnittyminen. :rolleyes:

nonna yritetään parhaamme mukaan pyyä hengissä ja terveenä. mitä kiinnittymisvuotoon tulee ni ei ole ikinä ollu ei yhessäkää raskaudes. nyt valkkari joka on ovismaist ei ol loppun ja dpo 7 menossa ja luin fertilityfriendist eile et se on iha normia ku kroppa tuottaa oviksen jälkeenki viel estrogenia vähä ja se voi aiheuttaa tämän ilmiön.

freyja onnittelut muutosta :)

mitäpä elmiinalle kuuluu ja mikä vointi?

on: lääkekuuri jatkuu, ilmavaivoi enemmä ku laki sallii en tiä miks, nippailui melkei joka päivä, elohiiri joka päivä vierailee, vessas ravataa ja eiline pupuilu teki kyl niin kipeetä et oli lähel ettei lopetettu kesken. mä aloin miettiin et onkoha meil oikeest tärpänny ku iha oudot olot ollu monta päivää, ainoo missä ei mitää tuntoi on rinnat ja ne on yleensä kipeet oviksen jälkee. pms oireitkaa ei ol nyt ollu liiemmi, väsy on kyl kuten joka kierros. kp 23/29 menos.

nonna yritetään parhaamme mukaan pyyä hengissä ja terveenä. mitä kiinnittymisvuotoon tulee ni ei ole ikinä ollu ei yhessäkää raskaudes. nyt valkkari joka on ovismaist ei ol loppun ja dpo 7 menossa ja luin fertilityfriendist eile et se on iha normia ku kroppa tuottaa oviksen jälkeenki viel estrogenia vähä ja se voi aiheuttaa tämän ilmiön.

on: lääkekuuri jatkuu, ilmavaivoi enemmä ku laki sallii en tiä miks, nippailui melkei joka päivä, elohiiri joka päivä vierailee, vessas ravataa ja eiline pupuilu teki kyl niin kipeetä et oli lähel ettei lopetettu kesken. mä aloin miettiin et onkoha meil oikeest tärpänny ku iha oudot olot ollu monta päivää, ainoo missä ei mitää tuntoi on rinnat ja ne on yleensä kipeet oviksen jälkee. pms oireitkaa ei ol nyt ollu liiemmi, väsy on kyl kuten joka kierros. kp 23/29 menos.

Gatusa niiden menkkakipujen lisäksi ennen plussausta myös minulla oli aivan mahottomasti ilmaa mahassa, jota sitten piti päästellä mennen tullen. :smiley-ashamed005 Maha oli myös sekaisin, joten vessassa piti käydä kakkosella useammin. Yhä edelleenkin ilmaa tulee ja kun miekkonen valittaa ilmojen päästämisestä, niin sanon, että masuasukki siellä vain päästelee. :laughing002 Toivottavasti sinullekin plussa suotaisiin. :)

Gatusa tänään sit avasin suuni tästä raskaudesta koulussa kun mie haluaisin äitiyslomasta huolimatta valmistua samaan aikaan kuin tän hetken luokkatoverit eli kolmen vuoden päästä. Tietty oon sanonut että kun ollaan näin alussa vielä ni mitä tahansa voi tapahtua ja sieltä on reaktio ollu takasin että päivä kerrallaan otetaan ja suunnitellaan ihan siun voinnin mukaan.

Myös selvis että vaikka äitiyslomalla ei sais opiskella tai äitiyspäiväraha menee niin koulu ei kirjaa noita opintosuorituksia ennen kuin tutkinnon lopussa eli ilmeisesti saattais olla mahdollista edes muutamia kursseja saada tehtyä jo mammaloman aikanakin, olettaen tietty että tulee se synnytys ja kaikki menee hyvin ja vointi on sellainen, että kykenee yhtään kouluun keskittymään. Helpottais sillai ettei olis nii kauhee kiire sit virallisella opiskeluajalla jos sais jotain suorituksia edes lomalla. Miulla jää siis periaatteessa melkein vuosi pois ja samaan aikaan tahtoisin valmistua.

Varovasti myös kyselin että onko miun mahdollista ottaa lapsi mukaan kouluun kun päiväkotiin en ehdottomasti pienenä halua ja en usko et meil on rahallisesti mahdollisuus olemassa et mies ois kotona. Niin työturvallisuus täytyy miettiä ja on huolena mutta jos se toteutuu niin että on lapsellakin turvallista olla niin ei ainakaan opetusta tai koulun puolesta haittaa että on lapsi mukana.

(Ideaalitapauksessa tahtoisin vauvan kantoliinassa hallin puolellekin kuulosuojainten kanssa vaan senhän näkee sit että onko luonteeltaan sellainen tapaus et liinassa viihtyy ja toiminnassa mukana. Ei se sit kivaa jos vaa sekä lapsel et miul menee hermot.)

Ei kai näi pitkälle pitäis täs vaihees suunnitella, ikinä ei tiiä mitä tapahtuu voi olla ettei siellä ees ketään oo ku tuulimuna vaan tai voi mennä kesken tai mitä näitä nyt on. Mut kyl mie silti haluan ajatella sen mukaan et kaikki menee hyvin ja rukoilen sen puolesta, jos ei suju ni sit minkäs teet sitä se elämä on.

Elmiina: mä oon ymmärtänyt et mammalomalla voi käydä koulua, mut se ei oo kovin yleistä eikä kela siihen ihan tostanoin suostu. Nimittäin asun siis tällä pirkanmaa pikku pitäjäs jossa rinnakkaisella luokalla oli nainen joka odotti TOISTA lastaan ja se sai kelan kans joteski sovittua et tulee kouluu vain esikoinen oli melko pieni ja toinen vatsassa... Ja me siis aikuisopiskelijoita... en tiä vaikuttiko se mitenkään asiaann?

hyvä että koulussa on mahollisuus saada järjestyy asiat taval tai toisel ni ei venähä opinnot, inshaallah kaikki menee hyvin elmiina :) vieläkö saat nauttia oireettomuudesta?

täällä on hakattu jäätä pakastimest ku ei oikei voi alkaa sulattaa ku maitotuotteit siel mut oli umpijäässä. pikkusen tuli kädet kipeeks esikoine teki tyhmyyksiä samanaikasest joten ois tartten silmät selkää. ja koht pitää tiskata ja laittaa ruoka. naapurit yritti lähettää sukulaislapsia meille kylää mut eipä päästetty sisää, me EI olla matkailunähtävyys EIKÄ PÄIVÄKOTI, mä alan koht ottaa maksua jos mä joudun muiden lapsii ruokkii, opettaa ja kaitsee. mies sano aamulla et anna tytön tulla meille me ei tarvita ongelmii vuokraemännän kans totesin et mua EI kiinnosta ku pää kipee. no eipä mua kuunnella taaskaa ja kaks lasta kaitsettavana oli mies oli että tee mitä lystäät tytölle jne alko palaa kii mulla mut onneks se sit lähti iha itsenäisest, ku olin suihkus ni olivat lähettäneet tämän pikkutytön ja pari sukulaistyttöä mein oven taa et tulisvat tänne.
ja mies sano eile et me ei tuhlata rahaa ja vaikka saatas muuttaa heti toisee taloo ni me muutetaa kuun vaihtees koska tänne on maksettu jo se 100 dinaaria. eli mä joudun leikkii lastenhoitajaa, kuunnella naapuria jne... mä oon katellu missä hinnois maatilkut on ku mä haluun suht paljo maata et voin kasvattaa myyntii oliivei, mantelei, pistaasia, hedelmiä ja vihanneksia. oliiveist, manteleist ja pistaasist saa hyvän hinnan ku myy etenki jos ulkomaille esim eurooppaan myy. tosin se vaatii sit rahaa et saa ostettua puut ellei ne ole jo valmiina, näin yhen aivan ihanan maatilkun missä ois puut valmiina eli oliivit ja aprikoosit, persikat yms.

Kuinkas Maicylla kävi? Tuliko täti vai loppuiko vuoto?

Nonna- Burana tuli otettua tänä aamuna. Ei enää kiinnostanu kolmatta päivää kärsiä pääkivuista.. Tokihan sitä ois äkkiä läpsytelly apteekkiinkin vaan täällä on satanu nyt pari päivää niin hyvin, et ei kiinnosta lähtee rattaitten kans tuonne vaeltaan sateeseen. Ja toisaalta, kyllähän ne toiset käy viel ryypylläkin vähän ennen plussatestiä (kuten esim minä!), tuskinpa tuo yks burana saa sen kummempia aikaan, mitä viinakaan! :) Tai toki varmaan jos oikein huono tuuri kävisi!

elmiina Mullakin normaalisti on paratabseja kaapissa, vaan eipä nyt. Jäänyt alkukesän hammasoperaation jäljiltä buranaa ja ibuxinia, niin otin nyt yhden buranan.. Pitänee käydä apteekissa shoppailemassa.

Gatusa meidän oireet kuulostaa pelottavan samanlaisilta .. :eek: Mahakivut on vähentyneet, mut ilmaa on vatsassa tosi paljon, väsyä aamuisin ja alkuiltasin, ja sit tuota pääkipuakin.. On jotenki kauhean alakuloinen ja turta olo, en mä tiiä sit vetääkö tää syksy mielen matalaksi, vaikkei se sitä oo ikinä tehny! Mä kuitenki pidän syksystä.. :)

Kun joku niistä kiinnittymisvuodoista puhui, niin minullakaan ei sellaisia ole ollut. Mut plussaamisen jälkeen (ehkä viikko kaks sen jälkeen) oli niukkaa, vereksi tunnistettavaa vuotoa, siis ihan semmosta et pikkarit sotki ja vessapaperiin jäi pyyhkiessä.. Mut ihan pikkuhousunsuojalla pärjäs. Eikä sitä tullu ku yhtenä, korkeintaan kahtena päivänä..

ON: WomanLogin mukaan ens to tulisi täti kylään, mikäli on tullakseen (toivotaan että jättäisi tulematta). To-aamuna siis tikkuun pissaamista tiedossa, mikäli menkat ei ala aiemmin. Tänään kp 24/30. Kuten Gatusallekin mainitsin, niin oireita on, mut tekeekö kroppa tepposet, en tiedä. Piinaviikko alkakoon! :) Huomenna mies hakee tyttönsä vkl:ksi ja me lähetään mökkeilemään! Mukavaa vkl:a teille kaikille!

chipmunk inshaallah nää nyt tietäs plussaa vihdoin, eile totesin mul on sellai tunne et on saattanuki tärpätä. tosin oireit ei kyl ol oikei mihinkää suuntaa mun mielest, rinnat ei ol kipeet, päätä särkeny monta päivää, estrogeni pitää limat ovista muistuttavana, eile oli kipua ku pupuiltii ja tosiaa mullaki vatsa sekas ja ilmaa riittää. nyt on dpo 7 mut ei ol ainakaa viel nippaillu yhtää tänää.
mikäs on sinun vointi?

toivotaa cupcake että saat plussan. mä sain eilen selityksen tuoho mun valkkariin kiitos fertilityfriendin. eli estrogeeni joka erittyy oviksen jälkeenki pienissä määrin voi aiheuttaa ilmiön että valkovuoto muistuttaa ovista mutta se ei kuitenkaan ole enää hedelmällistä. mikäli on varma että ovis on mennyt ja silti tuota ovismaista valkkaria on niin se ei ole hedelmällistä enää oviksen jälkee vaikka siltä näyttäis. no itellä näköjää estrogeenii erittyy tässä kierrossa edelleenki mikä on uutta ja mietinki ku oon lukenu toisaalta et estrogeeni ja progesteroni ylläpitäs raskautta et oisko mahollist et ois tärpänny inshaallah mut en usko siihen ennen ku näen plussan testissä.

nii joo mä sanoin miehelle tänää et hän pääsee sit ku hänel on aikaa ni käymää postis pistää heidät ojennukseen. mä ootan pakettia ja kirjettä itelleni mut jostai kumman syystä mä ku kävin tuos aiemmi postissa miehen kans ni siel oli jonku toisen postit mun lokerossa. käytii sanomas työntekijälle ni sano et ei ol hänen ongelma, mä olin et anteeks kuinka me maksettii ja me oletetaa et me saadaa MUN postit sinne ei jonku tuntemattoman joka ei ol käyttän sitä aikoihin. postis ei näköjää liiemmi päivitetä tietoja.

Cupcake: Vuoto oli päivän aikana reilumpaa (ei edelleenkää kuitenkaan niin reilua ku normi kuukautisis), mut nyt iltaa kohden jo heikompaa. Lie mitä ollut. Itse kun luki muista et onko ollu kiinnittymisvuotoa, niin todella monella ollut :) Ja olipahan jollakin vielä sellainen kokemus et kun on tytöt synnyttänyt niin ollut kiinnittymisvuotoa, mut poikien kohdalla ei mtn :D

On nyt sen verran väsy, ettei jaksa/pysty kirjottaan ja vastaan muille.. Pahoitteluni siitä! :/

Gatusa ihan hyvä on vointi. Kummalta yhä tuntuu, että muka olisin raskaana. :) Toissapäiväinen digitesti näytti viikoja hedelmöityksestä 2-3 eli kyllä siellä masussa jotain tapahtuu. Tänään tein kaapissa olevan viimeisen puikkotestin ja siihen tuli melkein samantien yhtä vahva viiva kuin kontrolli. Yksi digitesti odottaa vielä kaapissa, johon toivon mukaan saisin sen 3+. Neuvolaan ajattelin soittaa aikaa sitten sen jälkeen. Samanlaiset aaltoilevat menkkajuilinnat mahassa on jatkunut plussan jälkeenkin. Muita oireita ei ole oikein jos ei tosiaan noita ilmavaivoja lasketa. :) Rintoja välillä jomottaa, mutta en tiedä johtuuko se raskaudesta vai tavaroiden kantamisesta raksalla. Todella lievää etomista on aamuisin herätessä, mutta se menee melkein samantien ohi kun nousee ylös ja syö hieman jotakin. Vähemmän minulla oli oireita tässä plussakierrossa kuin tavallisessa menkkakierrossa, joten täällä peukut pystyssä, että sinunkin vähäinen oireilu tietää hyvää. :) Jännityksellä odotan vahvistuuko nämä minun oireet sitten kun viikkoja tulee hieman lisää. :)

hienoa chipmunk että kaikki hyvin siellä, juu kyllähä noit oireit voi sit alkaa tulla ku viikkoja enemmä, yleensähä sitä sanotaa et siel rv6-7 alkais oireet enemmä ja rv9 alkais olla pahimmillaan ku hormonit nousee entistä nopeammin.

saapi nähää mitä vajaan viikon pääst testi näyttää jos pääsen testaamaa.

hienoa chipmunk että kaikki hyvin siellä, juu kyllähä noit oireit voi sit alkaa tulla ku viikkoja enemmä, yleensähä sitä sanotaa et siel rv6-7 alkais oireet enemmä ja rv9 alkais olla pahimmillaan ku hormonit nousee entistä nopeammin.

kizu mie opiskelen omaehtoisena opiskeluna työkkärin kautta et sinällään rahaa tulis varmaan enemmän jos sais päivärahan + äitiysminimin. Mut se kuluttais sitä 24kk päivärahakautta mikä on maksimi mitä tuetaan ja opintotuella miulla ei oo varaa olla. En tahtois sitä lyhentää jos en täyspäiväisesti kuitenkaan opiskele, menee "hukkaan." Siis voihan loman aikana opiskella silloin vaan saa minimi äitiysrahat. Enkä tahtois ihan pientä vielä tuonne mukaan (tai jättää muiden hoitoon) muutenkaan, nytkin tulis näillä suunnitelmilla olemaan alle vuotias ja miusta se on tosi aikaista. Jos sitten toinen joskus tärppää ni jos ehtis saada koulun alta pois. ;)

Gatusa aika oireetonta on edelleen, hyvin pientä. Maha on alkanut turvota, ei niin, että sitä kukaan muu huomais, mutta mä huomaan. Rinnat on kasvanut ja nännit hieman herkemmät, muttei varsinaisesti arat vielä. Ja jotain pieniä kuvotuksia ja heikotuksia nyt sit on, mut eilen ei kyl meinannu korkean portaikon kulkeminen sujua yhtään, kun siitä näki niin hyvin alas ja ei meinannu osua portaisiin kun heikotti. Tota kautta en ainakaa enää kävele, meen hissillä.

Sellainen käsitys miullakin on että 9-11 viikoilla on yleensä se huonoin olo alkuraskaudesta mut en mä vieläkään usko et miulla mitää tän kummempaa tulis ennen kuin sit varmaa ku maha alkaa kasvaa ni takuulla alkaa lonkat ja selkä reistata.

Huomenta ihanaiset!
Taas on niin paljon tullut tekstiä, että ei pysty kaikkia kommentoimaan, luettu kyllä on :)

Omaa: en ole ehtinyt juuri täällä käymään, meillä on lauantaina meidän neidin 2-vee synttärit ja niitä tässä on valmisteltu... Kp 25... vähän sellainen olo, että menkat ois tulossa.... en tiedä, viikonlopun jälkeen voipi testata jos mitään ei siihen mennessä oo tullu...jännittäääääääää

Elmiina: ok. Tiedät varmasti paremmin! :)
Elrei: huomenta! Mäkin aattelin testata dpo 8 eli sunnuntaina! Toivottavasti viiva ilmestyy edes haaleaa haalea haalea ;) (vaikka eihän se kovin tumma vielä mitenkää vois edes olla, mut ehkä ymmärsitte pointin) ;)

Takaisin