Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainut, elmiina, musicbox, piia84 ja chipmunk86: täällä ilmottautuu yks jännääjä lisää viikonlopulle :D
kp 23/25-30 (27)

musicbox: vielä EI lannistuta perkl!! *nyrkin heilutus*
Itellä kans nippailee ja menkkamaista jomotusta...mut sellasia tuntemuksia on kokoajan kans ku ON raskaana ;)

onnea mirelynille ja latelle plussista :)

ON: pitkästä aikaa minäkin tulen kirjoittelemaan kuulumisia :)
elikkäs sunnuntaina käynnistyi yk3, eli kp4 menossa.. viime kierrossa olin tunnistavinani oviksen joten tädin häivyttyä rupean sitä bongailemaan :) muutenkin tosi kummalliset menkat ollu, kun 3,5 päivää tuli järkyttävästi verta, ja tänään (eilen) iltapäivällä todella niukasti, jotenka huomenissa tod.näk. loppuvat :)

OmenaPossulle tsemppiä tähän kiertoon, toivottavasti nyt lykästää! :)

memmu84:lle kovasti voimia miehen poissaolon ajoille ja toivottavasti yhteiset hetket ajoittuisivat jatkossa paremmin ns. oikeille päiville.

Nonna-: Tuttuja fiiliksiä... mulla tosin yk1 ei ole vielä edes loppusuoralla, mutta uskomatonta kyllä miten monenlaisia ajatuksia ja tunnelmia on jo näihinkin pariin kolmeen viikkoon ehtinyt mahtua. Tosiaan, sulla vasta ensimmäinen kierto katsottu, kyllä se siitä ajallaan on tullakseen! Toivottavasti toki pian. :)

Tuosta tätistä terminä... ymmärsin kyl suht pian mitä sillä meinataan, mutta osaako kukaan kertoa miksi sitä kutsutaan tädiksi? :)

Ja itteen: Viime yönä ei nukuttanut oikein ja reippaana sitten lukaisin lähes kaikki tämän ketjun aiemmat postaukset - huh huh! "Muutama" sivu niitä jo olikin. Vähän pääs ainakin juonesta kiinni missä vaiheessa kukakin suunnilleen on, vaikka toki kaikkien nimimerkkejä ja tilanteita ei ihan ensi kerrasta muistakaan. Mutta eiköhän tässä tulla puolin jos toisin näiden asioiden suhteen tutuiksi, realistina kun uskon, että itsekin tässä ketjussa huonolla tuurilla jokusen tovin vietän...

Kaiken maailman oireita on itsellä jatkuvasti, kp 14 menossa. Kierron pituutta en osaa vielä sanoa, kun ensimmäinen kierto ilman hormonaalista ehkäisyä. Jännä kierto tämä siinäkin mielessä ollut, että ensinnäkin kaikenlaisiin tuntemuksiin kiinnittänyt ihan eri tavalla huomiota mitä aikaisemmin ja toisekseen, tuntemukset varmastikin olleet oikeastikin erilaisia nyt kun sitä ehkäisyä ei ole enää käytössä. Minkäänmoisia kuvitelmia en tosin ala vielä näistä "oireistani" elättelemään, eiköhän tämä tästä. Vaikka toki päivittäin käy mielessä, että "jos nyt raskautuisin synnyttäisin ajankohtana x" jne. :) Mutta se lienee normaalia

Nonna- pahoittelut negasta ja tädistä. :sad001 No ei muuta kuin tarmolla seuraavaan kiertoon. :)

Musicbox toivotaan, että menkat kuitenkin jättäisi tulematta. :)

Jade menkkoja tosiaan sanotaan tädiksi. :)

_chilly täältä tippuu yksi pois viikonlopun jännääjistä. :sad001

Rosebud Kävin lukaisemassa kirjoituksesi. :3some kyllä varmasti se tärppi sinne osuu. :) <3

OmenaPossu onnea oviksen bongaamiseen. :)

Sannuinen minusta sitä tätiä kutsutaan tädiksi sen takia, että se on sellainen ilkeä täti, joka saapuu aina vierailuille silloin kuin sitä vähiten odottaa tai haluaisi kylään käymään. :laughing002 Minun mielestäni myös englanniksi se on nimeltään Aunt flo. :) Kyllä minulla on vieläkin sitä oireiden tutkailemista pillerien jälkeen. Tammikuun lopussa pillerit jätetty ja ensimmäiseen kiertoon tuli vaikka minkälaisia tuntemuksia. :) Nyt neljäs kierto alkamassa ja mielenkiinnolla odotan olisiko se jo samanlainen kuin esim. edellinen. :) Aikaa ainakin minulla näköjään menee, että saan kierrot normaaleiksi.

Omaa: Kp 25 ainakin toistaiseksi menossa. Aamulla oli lämpö tippunut edelleen ja vessassa käydessä paperiin jäi ruskeaa tuhrua. :sad001 Nyt sitten odottelen tuhruttaako tuo kauankin vai saanko missä vaiheessa aloittaa tuon kierron laskemisen uudestaan. No ei muuta kuin häntä pystyyn ja kohti uusia haasteita. :happy119

Netti temppuili eilen, joten nyt työkoneella.

Nonna: Pahoittelut negasta.
Sinulla tuntuu olevan samanlainen asenne kuin minulla. Mieheni ei aina ymmarra malttamattomuuttani :)

Tuntuu ettei kaikki sukulaiset ymmärrä miksi haluan lisää lapsia, vaikka joudun heistä huolehtimaan yksin miehen työreissujen ajan. Toki välillä on raskasta, mutta kyllä me pärjätään. Lapset vaan on niin ihania <3

Chipmunk86 hyvä jos pääsit niistä mahdollisista pissatulehduksen oireista eroon :) Harmi jos sulla nyt tuli täti :sad001 Pitää toivoa että se tuhru jäis pois ja tulisikin sitten plussa! :) Eli älä luovu toivosta, ennen kuin täti tulee kunnolla :happy090

Nonna- harmi kun sinne nyt sitten täti pamahti paikalle :sad001 Mutta kyllä se vielä tärppää, usko pois! :)

Jade kysele vaan jos on jotain ihme termejä täällä :P Eli täti on sama kuin menkat :P

Sannuinen huh, mä en oo itte jaksanu kaikkia sivuja täällä lukea :grin Silloin kun itse tulin tälle palstalle, niin luin varmaan jonkun 10 sivua taaksepäin :) Onnea sulle tuleviin ovisten bongailuun ym. :)

Rosebud ihana tuo sun blogi! :love7

Hui teitähän on nyt monta jännäilijää viikonlopulle! :) Jännittää ihan itseekin! :P
Tulkaahan sitten infoomaan meille muillekin tuloksia :)

ON: Nyt kiertopäivä 9/25-26. Aloin tänään tikuttaa ovulaatiota varmuuden vuoksi jo, ettei vaan ehdi mennä
huomaamatta ohi :) Mulla on vielä 8 tikkua jäljellä, jotka on viime kuuhun ollut päiväys, mutta ei kai
nuo nyt oo ehtiny miksikää mennä :oops: Ajattelin siksi että käytän nyt kaikki :P

täällähän on monta piinailijaa nyt, toivottavasti tulee yhtä monta plussaa ku on piinailijoita ni tulis se toivottu plussa-aalto. :)

on: täällä ei ihmeitä eilen alavatsaa juili niin maan perusteellisest etten oikei tienny mist kyse mut peittoi heiluteltii vaikka tekikin kipeetä. saas nähä auttaako tää synteettinen progesteroni menkkojen käynnistämises taas aikoinaa käytin terolutia ja tulin raskaaks, sillo käytin sen takia et sais menkat käynnistyy mut tuliki plussa mikä päätty kyl keskenmenoo. onkoha tää yhtä tehokas lääke.

Lana Toivottavasti pongaat oviksen viikonloppuna! Toivomista ja odottelua tosiaan. Ja odottelun toivomista ;) Ku eiks se raskauski aikamoista odottelua sit ole! Tuskimpa tikut nyt kuukaudessa miksikään menee! Tsemppiä oviksen pongailuun!

Gatusa Toivottavasti proget auttaa!

chipmunk86 Tovotaan ettei menkat nyt ota vielä kuitenkaan tullakseen. Ja hyvä, että pissatulehdus oireet on helpottanu! Ja jos se kp1 on ovella, niin hyvällä asenteella ens kiertoon!

Nonna Pahoittelut negasta. Mikä ihme siinä onkaan, että tuntuu että monilla rävähtää menkat heti päälle, kun se nega on testiin tullu. Pidätteleekö mieli niitä jotenki ku raskautta toivoo :D Tuntuis hassulta, mutta hassu on tuo sattumaki, että negan jälkeen täti on salamana paikalla. Toivotaan, ettet ole jussia töissä, vaan pääset sillon nauttimaan perskänneistä PLUSSASTA!

musicbox toitottavasti täti ei tulis :/

_chilly Tsemppiä sinneki piinapäiviin! Kyllä se plussa sieltä tulee!! :)

Rosebud Oli kiva toi kirjotus ja samanlaisia tunteita täälläkin. Toisille se on vaan niin helppoa ja itellä ei meinaa onnistua. Toisaalta eilen päätin tehdä tässä asiassa asennemuutoksen, koska ei meillä nyt maailman pahin tilanne ole. On monta paria, joilla on tapahtunut paljon hirveempiä asioita. Ehkä mut sai ryhdistäytymään 2012-plussanneiden ketjun Catriona, joka siitäkin huolimatta, että synnytti pitkän yrityshistorian jälkeen kolmosensa liian varhaisina keskosina, jotka eivät jääneet henkiin, on päättänyt jatkaa yrittämistä positiivisella mielellä lapsen saantia. Siinä on sellanen esikuva, että pitäis kyllä kaikkien ottaa mallia. Vaikka eihän omille tunteilleen mitään mahda, kun harmittaa niin saa harmittaa. Mutta pitää muistaa nousta sieltä harmituksesta myös pois! :) Ja toivon, että teillekin pian se toinen lapsi suodaan, ja aivan varmasti suodaan :) <3 Tsemppiä sinne <3

Heippa omenapossulle hetkestä aikaa! Hyvä kun tädin vierailu on loppumassa ja pääsette uuteen kiertoon! :)

Sannuinen No sulla on ollu urakka :D Mä just yritin eilen ettiä palstalta sellasta linkkiä ku joku oli laittanu missä oli tosi söpöjä hoitolaukkuja ku pitäs kaverille ostaa lahjaks, mutta ei siitä tullu mitään, ku en ollu ees varma oliko raskaaksi 2012, 2013 vai plussanneiden 2012 ketjussa. Sivuja on niin pirusti :D Tsemppiä yk1:seen, toivottavasti se jäisi myös ainoaksi yrityskierroksi, mutta älä masennu, vaikkei heti tärppäisikään! :)

Minäminäminä
Mä tein aamulla (dpo 11) davidin liuskatestin, mutta ei näyttänyt muuta kun kontrolliviivaa. Ihmeellisen hyvä olo silti, ei suuresti harmittanut (ei tarvii pahoitella negasta :p) kun tietää, että vielä on tosi aikasta testata. Ja kun menkkatuntemuksia ei vielä ole. Voi olla, että seuraavan kerran uskaltaudun testaamaan perjantaina, jos ei täti oo viel ilmottanu itestään (toisaalta vasta vkloppuna pitäs sen tulla). Ei viitti huomenna vielä testata kun tänään oli niin selvä nega. Vaikka tiiän, että oon ehkä pahin huuhaa-oireiden keksijä, mutta jotenki tuntuu sellaselta paineistuneelta tuo alavatsa. Esim. aivastaessa tuntuu alavatsassa eri tavalla. No, saa nyt nähdä sitten miten käy! :) Toivottavasti viikonloppuna plussais mahdollisimman moni, me kans! :) Ja ainii, yks mikä kanssa on, joka voi tietty johtua aika monesta muustaki, että naaman iho on aivan älyttömän rasvanen. Oikeen inhottaa koskea siihen.

toivotaan että auttaa ainut ja mä toivon sulle plussaa :)

on: iha outo kierto nyt ku heti "menkkojen" jälkee paikat oli ovismaisest auki ja oli toissapäivänä viltävä kipu alavatsas, no eilen jäätävä kipu mut ei ollu paikat lähelläkää ovista muistuttavaa tilaa. menkkoja odotellessa. laskuri sanoo et normikierrol ovis on kuun vaihtees/ens kuun alus.
tulipa mielee et seesamiöljy on muute tehokas halujen herättäjä, meil otetaa iha terveyssyistä sitä mut se toimii myös halujen nostattajana ainaki mein miehel. lisäksi mainio yskänlääke. pari ruokalusikallist päiväs on hyväks :)

Gatusa, mulle tuli mieleen, että oliko noi alkuvaiheen keskenmenoja noi sun aiemmat keskenmenot? Tai siis jos progesteronituotannossa on ollu häikkää, niin voihan ne johtua siitä, että kohdun seinämä on vaan ollu liian ohut alkiolle kunnolla kiinnittyä ja elää. Ehkä siis toi progesteronilääkitys auttaisi siihenkin?

Chipmunk86: Tämä täti-info selvä. :D Astetta viisaampi taas.
Lohdutuksen sanoina sullekin, että neljä kiertoakin on loppujen lopuksi vähän. Vaikka voin hyvin kuvitella, että aika tuntuu pitkälle.

Tajusin just, että kaikesta hössötyksestäni huolimatta en ole muistanut ovistestejä tehdä, vaikka paketillinen niitä hommattiin ensimmäisenä päivänä. Nyt sitten kaivoin ne jo pöydälle esille, että muistan/tajuan niiden avulla seurata, että tulis mahdollinen ovulaatio bongatuksi ja sitä kautta hyödynnetyksi. Me kyllä onneksi ollaan suht. aktiivisia sen yrittämisen suhteen, joten periaatteessa ainakaan siitä ei pitäisi jäädä kiinni.

Hitusen ärsyttävää, kun yritän tässä kääntää ajatukset muualle itsetutkiskelusta (missä tuntuu milloinkin miltä), niin eiköhän just silloin ole alamaha kosketusarka, juilintaa oikealla puolella ja heikko olo. Kun nousee seisomaan äkkiseltään niin vihlaisee tuonne jonnekin ja oikeanpuolimmaiseen nivuseen jomottaa. Vaikka kuinka yrittää itselleen puhua järkeä päähän, niin ärsyttävää kun tollasia ajatuksen takaisin aiheeseen kääntäviä oireita tulee. Plääh.

Yritän lohduttautua sillä, että ainakin kahdesti olen todistetusti onnistunut (vahingossa) raskautumaan hormonaalisen ehkäisyn aikana, joskin raskaudet päättyivät varhaisessa vaiheessa.

--

Tuli muuten mieleen vielä ovulaatiosta? Eli silloin pitäisi olla lämmöt koholla? Voidaanko ajatella tylysti, että jos lämmöt ei ole koholla, ei ole ovulaatiotakaan ko. ajankohtana?

Tänne mä en olekaan vielä eksynyt, mutta taidanpa tulla kirjoittelemaan :)
Eli pikkukakkosta kuumeisesti tehdään, tosin vasta yk2 menossa. Ovis olisi kaiketi viikonloppuna. Yritän olla ajattelematta sitä ja muutenkin menkkoja, ainakin turhan paljon. Pupuillaan muutenkin lähes joka päivä niin jo nyt on kumma jos ovis menis ohi suun :)

Sannuinen. Lämmöt nousee oviksen jälkeen. Jotta "lämpökäyrästä" saa kiinni, pitää lämpöjä mittailla yleensä tarkasti päivittäin samaan aikaan (esim. heti herätessä), koska lämmöt vaihtelee päivän aikan paljonkin. Kun pistää kuukauden ajan tarkasti lämpöjä ylös, yleensä huomaa sen kuvion. Tässä kuussa oon ite esim. ollu aika laiska mittailee ja selvää kuviota ei näy, vaikka toki se, että lämmöt on oviksen jälkeen noussu. Tärppipäivien pongailussa lämpötilojen seuranta ei oo niinkään hyödyllistä, koska ovis on tosiaan ollut jo siitä kun lämmöt nousee. Ja yleensä on hyvä pupuilla jo 1-2 päivää ennenkin ovista. Mutta antaahan se suuntaa siitä millon ovis on ollut ja millon tätiä odottaa.

http://www.fertilityfriend.com/home/435942
Esim. tossa on mun fertilyfriend-ohjelman kiertokarttoja. Tossa tokassa oon maltillisesti mittaillu lämpöjä ja hyvin näkyy tuo kuukausikuvio.

Mutta taas on ne poikkeukset: kaikilla ei välttämättä lämmöt kohoa, eikä lämpöjen kohoaminen välttämättä tarkota sitä, että ovis on ollu, samoin kun lh-huipun havaitseminen ovistestillä ei ole varmuus siitäkään, että ovis tapahtuu. Mutta yleensä näin on. :)

Tervvetuloa palstailemaan shapa!

ainut alkuraskauden keskenmenojahan nuo ovat olleet. ei mul ikinä lääkäri kommentoinu limakalvoa onko liian ohut vai ei, iha ite päättelin ku menkat olemattomat ja tiputtelua aina välissä viime kierrossa, no josko se tästä hiljallee normalisoitus.

Ton englannin Aunt Flo nimityksen lisäks oon ite kuullu lapsena selityksen kuukautiset = moonikset = täti Monika. Mukavampi puhua noita lasten kuullen kun eivät seuraavan päivän kassajonossa kysele että "äiti mitä on kuukautiset?" Siksi täti on osa äititermistöä ;) Vaikka eihän kukaan täällä palstalla estä puhumasta menkoista ja nussimisesta tädin ja pupuilun sijaan niin miusta se on ainakin aika symppistä. Ihan ku kuuluis johonkin salaseuraan.

ON: Kp 26/16-29 ja täti loistaa poissaolollaan. Koko ajan pelkään, että nyt se tulee, mutta ei oo vielä näkynyt. Yritän ajatella positiivisesti: Miulla loppuu työkokeilu 1,5 viikon päästä ja jos saisin vielä sen miun pyörän huollosta ni ois loistavasti aikaa käydä kavereita kattoo pitkin Suomea ihan terassin ja saunasiidereiden merkeissä. Jos täti tulee. Tietty sama ohjelma ilman niitä siidereitä jos tärppää mutta jos täti tulee niin vapaus koittaa pian.

Ohhoh... Aikamoisia kommentteja tuli mun blogiin.

Loukkasinko mä tolla tekstillä muka oikeasti? Mähän puhuin vaan omista peloistani... O_o

Takaisin