Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin varma, että olen raskaana. Oireet jopa selvemmät kun kahdesta edellisestä lapsesta, en kiirehtinyt testin kanssa, tuntui että tiedän muutenkin. Aamulla alkoi verinen vuoto. En osannut pelätä ennalta keskenmenoa, nyt sekin on koettu. Uni ei vaan tahdo tulla. Mies lähti viikoksi töihin toiselle paikkakunnalle, itken täällä yksin.

Huomasin, että tuolla on erikseen ryhmä keskenmenon jälkeen kuumeileville, mutta jos sopii niin tulen mukaan seurailemaan teidän keskusteluja, tuntuu liian surulliselta mennä sinne ja tuo tuli kuitenkin niin varhaisessa vaiheessa. Raskaaksi 2013 on tavoite :)

Pikaisia päivityksiä tältä suunnalta, ollut niin hurjan kiireinen viikonloppu, ettei ole ehtinyt liiemmin täällä kirjoitteleen.

Mulla oli se lääkärin soittoaika perjantaina, ja mistään verikokeista tai muistakaan ei löytynyt mitään mikä selittäisi nämä mun kierto-ongelmat (so far, nimittäin papa-kokeen tulokset ei ole vielä tulleet, vaikka ei mulla kyllä niissä ole koskaan mitään ollut). Suunnitelma seuraavanlainen: katsotaan olisko tuo terolut-kuuri buustannut mun kropan oikeille raiteille ja menkat tulis nyt ajallaan. JOS menkat ei tule kp 35-36 mennessä, niin sitten taas soittoaikaa ja lääkäri laittaa lähetteen gynelle, jossa tutkitaan näitä asioita vielä tarkemmin. Pitäkää nyt siis hyvät naiset peukut pystyssä ja sormet ristissä, että ne menkat ei sitten tosiaankaan ala ennen 4.6. niin pääsisin tutkimuksiin!! :cool14 Siis jos en ole plussannut ennen sitä, mitä tietysti mieluummin toivoisin.

_mirelyn_ille vielä suuret onnittelut plussasta. :love017 Hurjasti vauvaliimaa ja kaikkia muitakin tarpeellisia aineita matkaan!

Sitten nukuksimaan ja ensi viikkoon naiset! ;)

Mielialat ihan sekaisin, olen itkeskellyt enemmän kuin varmaan monen vuoden aikana yhteensä. Vatsaa nippailee ja päähän särkee päivittäin ihan kunnolla. En tiedä voisiko nämä oireet johtua hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta. Raskauden mahdollisuutta en uskalla edes vielä toivoa.

memmu84 Voihan paska suoraan sanotusti :/ koitahan jaksella! Haleja <3

Jippiina toivotaan, että plussaisit ennen sitä :)

rosebud Mikäs pännii? :/:/

Sannuinen no voihan nyt :( toivottavasti se siitä..

ON: Ruskeaa vähäistä vuotoa ei ole tullut sen eilisen yhden vessareissun jälkeen enään ollenkaan vaikka kuinka olen silmilläni yrittänyt tihrustaa...hyvä että en omista suurennuslasia varmaan oisin senkin raahannut vessaan! :excited001 Illalla tunsin selvästi painetta alavatsassa kun makasin vasemmalla kyljellä, että ihan pelästyin tunnetta..myös menkkajomotuksia tuntuu varsinkin tänä aamuna, tunne ollut melko voimakas, mutta lämmöt on edelleen koholla eikä siis vuotoa näy... onhan sillä tädillä vielä aikaa kurvata paikalle..mutta vielä elän toivossa! :) en osaa selittää, mut ihan on sellainen tunne,että kyllä mä oon raskaana..jotenki nää jomotukset on vaa erilaisia, mutta saatan olla väärässäkin...

Paljon onnea Mirelyn!! Tosi hieno juttu! Tarrasukkia matkaan!

Pahoittelut helmiäipälle :(

Toivottavasti se plussa-aalto alkaa.

Täällä kierto jatkuu. Ovishan tosiaan oli 5-6 päivää myöhässä tässä kierrossa ja luulisi, että menkkojen tulokin siirtyy sen verran. Mutta eihän näistä tiedä. Jos täti tulee 14 pvä oviksesta, odotellaan sitä tämän viikon lopulla, jos taas vanhan kierron mukaan, niin johan se sais hetkellä millä hyvänsä tulla. Eilen DPO8, huomasin päivällä suihkuun mennessäni, että alushousuihin oli tullut pieni tuhrujälki, mutta pyyhkiessä ei tullut enää mitään. Eikä sen jälkeenkään ole merkkejä menkoista näkynyt. Mies oli jo innoissaan, että oliko tämä nyt sitä kiinnittymisvuotoa, mutta sanoin, ettei parane vielä juhlia, kun on taustalla niin outo kierto, että voi olla vaikka menkat tuloillaan. BTW kuinka moni normimies ees tietää mikä on kiinnittymisvuoto :D

Tänään tosiaan dpo9 kp27. Perjantaina olin seerumi-proge-testissä, josta pitäs selvitä, onko ovulaatiota tapahtunut. Mutta se saadaan varmaan tietää vasta ens kierron ultrassa, samoin kuin miehen simppatulokset. Vielä on jännitettävää, mutta ei tiiä yhtään kuinka paljon. Täti voi tulla siis millon tahansa tai vasta viikonloppuna. Toivottavasti ei sillonkaan. Ensi kierrosta kuitenkin clomit käyttöön.

Gatusa mites siellä menee? Saitko testin vai pääsitkö lääkärin puheille? Ikävää kun mies on tuollainen tuuliviiri ajatustensa kanssa. Ei muuta kuin kokeilet hieman kovistella, niin josko jotain tapahtuisi parempaan suuntaan. :)

Tyttötiikeri olen samaa mieltä, ettei kannata jäädä odottelemaan. :) Itsellänikin oli samanlaisia mietintöjä, kun aikomus on saada tässä kesän/syksyn aikana tupa pystyyn. En varmaankaan työmaalla pysty mahdottomasti auttamaan jos sattuisin nyt raskautumaan, kun korkeille paikoille ei saisi kiivetä, tönäisyjä massuun olisi vältettävä ja isoja kuormia ei saisi kantaa. Sitten saa nähdä ollaanko justiin saatu talo valmiiksi kun vauva tulisi tähän maailmaan jos niin hyvä onni kävisi että tosiaan olisin nyt jo raskaana. Tässä yrittämisessähän saattaa tosiaan vierehtää kauankin kun tärppää ja jos tärppää sittenkään. :( Ei olisi kiva tehdä isompaa taloa vain muuttaaksemme sinne kahdestaan. Mutta ollaan sillä ajatuksella, että jossain vaiheessa tärppää niin ei muuta kuin yrittämään! :)

_mirelyn_ kyllä saat täällä olla minun puolestani niin pitkään kuin haluat. :) Ja ei sinun omanapaisuus haitannut sitten laisinkaan. En minäkään varmaan plussan saadessani pystyisi keskittymän mihinkään. :laughing002

memmu84 voi kurjuus. :sad001 Hirveesti haleja täältäkin! <3 Tervetuloa vain tänne kuumeilemaan. :)

Jippiina täällä on peukut pystyssä, että menkat ei ala. :signs003 Saa kyllä minun puolesta olla se menkkojen tulemattomuuden aiheuttaja pieni salamatkaaja. :)

Rosebud mitäs ikävää se kroppa on keksinyt. :confused004

Sannuinen toivottavasti olo siitä helpottaa. :hug013

Nonna- täällä on peukut pystyssä, että olisit raskaana. :)

Omaa napaa: kp 23/27-28 menossa ja vau.fi sivusto ehdotti, että neljän päivän päästä voisi jo testata. Saas nähdä kerkeääkö täti kurvata paikalle ennen kuin saan edes tikkua käteen. :laughing002 Viikonloppuna voisi testata jos täti ei ole tullut. :) Tänä aamuna on ollut sellainen pissatulehdusmainen olo. Vessattaa enemmän kuin yleensä. Ihan kuin rakko olisi koko ajan täynnä. Ei kiitos sitä tautia tänne. :confused3 Olen nyt sitten taas lipittänyt enemmän nesteitä ja yhden lasillisen join c-vitamiinia. Toivottavasti ei tarvitse taas kuuria lähteä TK:sta hakemaan.

ainut Justiin samoihin aikoihin viestin laitoit etten kerennyt reagoimaan. Hihii samoissa mennään täälläkin eli dpo 9 tänään mitä luultavammin. :) Ei ainakaan minun mies tiedä kiinnittymisvuodoista yhtikäs mitään. :laughing002

Huikeat onnittelut, mirelyn! :) Ja late- myös!!!

Muutamalla muullakin näyttäisi olevan jännät ajat menossa, plussatuulia vaan!!! :)

Kiitokset tsemppauksista kaikille! Meikäläisellä käynnistyi eilen sitten yk 2, täti tuli ihan ajallaan. Tavallaan onneksi, kierto näyttää nyt tasoittuneen 26 päivään (kahdet edelliset kuukautiset nyt tällä kierrolla, ennen edellistä raskautta 22 ja 24). JEE! Ei olekaan koskaan ollut mulla vielä säännöllistä kiertoa, joten iloitaan nyt siitä.

Osa porukasta näyttäisi mittailevan aamulämpöjä. En oo ikinä harrastanut ko. hommaa, miten sen avulla bongaa oviksen? Arvaan, että lämpötiloissa jotain muutoksia? Voisko joku neuvoa tyhmää…

Chipmunk aika samoissa mennään, kp 24 täällä ja pisin kierto ollu 29 päivää. Tosin lyhyempiäkin on ollut paljon. Odotan tai toivottavasti en tätiä kylään tänään-keskiviikkona mut jos viikonloppuun malttais testaamatta, eikö se yleensä saavu just kun saa tikkuun pissattua. Ihan menkkaoireilla mennään, tuntemuksia, pieniä kipuja ja oon tosi kärttyinen. Muutamia ihme limoja lukuunottamatta ei mitään outoa.

Lämmintä kesäpäivää naiset ! :)

Päivä aloitettu pienellä lenkillä neidin kans ja samalla käyty kaupassa. Ihana ilma!! :)
Mut joo, kp 25/28 menossa. Ja mitään tuntemuksia ei sen kummemmin ole. Muka välillä rinnat aremmat ja välillä juilii alavatsaa, mutta en enää tiedä onko se vain kuviteltua vai mitä :D Ihan kamalan kova hinku olis testailla, toivoisin niin kovasti sitä plussaa mutta luultavasti joudun pettymään.. Ääh.. Stressaavaa...

chipmunk ja ainut, täällä kans mahdollisesti dpo 8 ja kierto menee jo 31/34 (tuon tuon pisimmän mukaan kun ovis oli sen 4-5päivää myöhässä). Ekaa kertaa mulla ois semmonen olo, että vois olla raskaana, en tiiä istä se tulee, oireita kun ei ole :D Ehkä se vaan juontuu tuolta oviksen bongauksesta,kun sain sen oviksenkin kerranki bongattua ja niin vahvasti vielä :excited001 :laughing005 :laughing001

Nyt asioimaan ja kauppaan... illemmalla taas :cool05

Loistavaa piia84 ja chipmunk, että mennään samoissa päivissä. Koskas meinaatte testailla, jos tätiä ei kuulu? Mun ensimmäinen päätös on taas odottaa yli viikonlopun, mutta saa nähdä jos täti ei meinaa tulla, että pitääkö taas pyörtää päätökset. Ei ois eka kerta ;)

Edit. Niin taitaapa Elmiinakin mennä aika samassa!

Gatusa koitahan nyt patistaa sitä miestäs, että pitää välillä lupauksensa ja vie sut joko ostaan testiä tai lääkäriin :) Ei me muutkaa täällä enää jakseta jännittää, että onko sulla pikkuinen kyydissä :P Halutaan jo tietää! :P
Harmi muuten ku sun mies on välillä niin negatiivinen.. siis nuos ku sano siitä käännöstyöstäki että tuskin saat rahoja.. onko hän kuitenkin välillä sitten kannustavakin ja iloinen? :) Oliko sun mies tosissaan, et sun pitäis yksin maksaa teidän vuokra?? :eek:

musicbox ai sulla tuli maitoa rinnoista! Oho! Enpä oo kuullu, et tulis, muuta ku jos imettääki :) Voiko siihen olla jotain muutaki selitystä, ku et olisit raskaana? :P Voiko hormonit tehdä tuollasta?

Nonna- ennen mulla olis kyllä kans mies nopeeta perääntyny, ku sanon et on menkat, mutta nyt se vaan sanoo että vertahan se vaan on :P En tiä millä sen asenne on nuon muuttunu laughing1 Mikäs siellä on tilanne? Onko täti pysynyt poissa?? :) Missä vaihees sulla on nyt kierto? :)

Anell haha, mua rupes naurattaan tuo sun kommentti, että ekas raskaudes sua vaan pieretti kauheesti :P Mut mikäs siinä, oirehan se on seki :P Nyt vaan pitää seurailla et kuinka usein sitä tulee piereskeltyä ja muuttuuko se jotenkin :P

Rosebud toivottavasti sun uni on enne, ku näit että oot raskaana! :) Koskas meinaat testata?? :) Mikäs sua nyt ärsyttää? Ei kai vaan täti tullut paikalle? :sad001

_mirelyn_ ONNEA IHAN HIRVEESTI!! :cheers :excited001 :happy093 Oon TOSI onnellinen sun puolesta! :blob5 :blob3 Nyt vain paljon tarrasukkia joukkoon ja liimaa ja kaikkee mahdollista! :P Ihana synttärilahja (Onnea siis synttäreistäkin). Me muut täältä tullaan vielä perässä jossain vaihees :rolleyes:

memmu84 voi tosi ikävää! :sad001 Tsemppihali sinne! :3some Koitahan jaksaa! Uutta yritystä nyt sitten vain kehiin..kyllä se sieltä tärppää ja kestää vielä loppuun saakka :)

Jippiina toivottavasti pääset tutkimuksiin! :)

Sannuinen toivotaan että nuo mielialan vaihtelut johtuu raskaudesta :) Koska pitäisi täti tulla, jos on tullakseen?

chipmunk86 voi toivottavasti säästyt nyt tulehduksilta! Itsellä ei oo koskaan ollut pissatulehdusta, mutta voin kuvitella, että on inhottavaa :confused: Mutta toivotaan että olisi jotain iloisempaa kuin tulehdus :rolleyes:

helmiäippä hienoa, että kierto on nyt säännöllisempi! :) Mua kans kiinnostaisi tietää nuosta lämpöjen seurailusta, että miten niitä seuraatte..?

ON: Täällä nyt KP 7/26. Vihdoin vasta täti poistua paikalta! Ovis olis varmaankin viikonlopun paikkeilla, mutta nyt on niin paljon menoa viikonloppuna, että saa nähdä ehtiikö miehen kanssa pupuilla! OH NO! :confused3 Pakko ehtiä! :smiley-bounce012
Ihmeen pitkään kesti nyt menkat.. 6 päivää!! Yleensä vain 4..

Aamulämpö nousee oviksen jälkeen ja pysyy koholla jos raskaana ja laskee ennen tätiä. Kahden desimaalin tarkkuudella kannattaa mittari ja joka aamu samaan aikaan samoissa oloissa heti herättyä lämpö. Ei tietty auta ajoituksessa heti kun nousee vasta oviksen jälkeen mut auttaa seuraamaan tietty kiertoa.

heis ihanaiset, terveisiä lääkäristä. en saanu miehelt testiä mutta lääkäri päätti ultrata ja totes että en ole raskaana. nyt sit pistetää kierto normaaliks progesteronilla ja kuuri alotettii heti koska menkkoihan mulla ei ole ollu käytännössä ottaen koska tuota tiputtelua ei lasketa menkoiksi. 10 päivää colprone 5mg aamulla ja illalla ja sit pitäs pari päivää kuurin lopettamisen jälkee alkaa menkat (ellei sit ovis satu mystisest samaa aikaa kuten kerran aiemmin progesteronin aikana jolloin raskauduin mutta tuli se eka km). Mulla ei näemmä progesteronia erity jostai syystä nyt normaalist ku ei menkkoi näy eikä kuulu.

Moiks Ja onnea plusanneet taas ois ovisten aika lähellä ja niiku joku varmaan muistaa lupasin tikuttaa mut miks ihmeessä se tuntuu nololta?

Nonna, sulla on hieno asenne. :> Kirves kaivoon vasta kun täti on oikeasti paikalla. Ja sittenkin sen voi nostaa sieltä ylös seuraavaan kiertoon. Pidän peukut pystyssä, että seuraavaa kiertoa ei tule enää tänä vuonna.

Onnea Catzie oviksen pongauksesta. Muut onkin antaneet jo samat pupuiluohjeet, mitkä oisin iteki antanu.

Tyttötiikeri, en suosittele tauon pitämistä töiden takia. Ehtii niitä töitä tehdä myöhemminkin, mutta vauvan saannista ei tiedä, miten käy. Ja kuten sanoit, ainahan niitä syitä löytyy lykätä.

Pahoittelut keskenmenosta memmu. :( Tietenkin saat jutella täällä meidän kanssa. En minäkään sinne keskenmenneiden ketjuun osannut mennä, vaikka varhainen keskenmeno on ollutkin. Tsemppiä!

Jippiina, pidän sormet ristissä, että täti pysyy poissa sieltä. Mieluummin siksi, että pikkuinen pitää sen poissa. ;) Toivottavasti saat kropan lääkärin avulla kuntoon, jos plussaa ei tule.

Mitäs Rosebudin kroppa puuhaa. :( Tsemppiä sen kanssa, toivottavasti se alkaa käyttäytyä normaalisti on kyse sitten mistä hyvänsä.

Voi Sannuinen, lähetän sinne voimia. Ehkä se siitä, kun keho tasaantuu ehkäisyn jäljiltä.

Ainut, ei taida munkaan mies mistään kiinnittymisvuodoista tietää. :D Toivottavasti siellä oli kyse simmosesta. Tsemppiä piinaviikolle. Toivottavasti saat lääkäriltä hyviä tuloksia.

Chipmunk, toivottavasti vierailet vessassa useammin salamatkustajan etkä tulehduksen takia. ;)

Kurjaa helmiäippä, että täti löysi sinne. Mutta hyvä toisaalta, että kierto on tasainen. :>

Elmiinallakin piinaviikko menossa, teitä taitaa olla nyt aika monta. Tsemppiä, toivottavasti täti ymmärtää pysyä poissa.

Samoin tsempit musicboxille ja piialle. Pidän kaikille sormet ristissä, että pääsisitte liittymään toukokuun plussa-aaltoon.

Kurjaa Gatusa, kun ei pikkuista löytynyt. :( Toivottavasti nyt saat viimein kehon järjestykseen.

Omanapa: Oviksen luulisin olleen pe-la akselilla. Varsinaisia oviskuvioita en onnistunut pongaamaan, testailin ehkä liian harvoin, mutta tänään ja eilen on nekin kuviot vähentyneet, mitä niihin aikoihin näkyi enemmän. Oli ovis sitten milloin hyvänsä, se on hyödynnetty ja olen iloinen, kun sain sentään rajattua suunnilleen alueen, jolla sen pitäisi olla tapahtunut. :> Kahden viikon (tuskasen hitaasti kuluva) odottelu on siis alkanut.

Takaisin