Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos, tuli vuos lisää tänää ni pitihän sen tädin tulla kylää sen kunniaks... no ainaki kroppa toimii kivuist päätellen ku mulla on yleensä kunnon kivut menkkojen alkaes ja niin on nytkin... no pää pystyssä uuteen kiertoon :) sentää aurinko paistaa toisin ku säätiedot lupaili ja lämmintäkin on.

Hurjasti onnea late-!!!! :hug007 :happy093Nyt tarrasukkia mukaan pikkuiselle! :)

Omaa: FF muutti taas ovispäivääni 7.5 sijaan 11.5 eli kp 14. Nyt siis kp 17 menossa ja reilu viikko olisi jännäiltävä pitääkö tämä laskelma paikkaansa ja toivon mukaan se plussa ilmestyisi ruutuun. Ainakin näyttäisi, että kierto jäisi siihen 27/28 päivään. Olisi se kyllä ollut hassua jos ovis olisi ollut jo noin aikaisin, joten olen tyytyväinen tähän laskelmaan, vaikka lisää odotuspäiviä tulikin. No hyvää kannattaa odottaa. :) Toivotaan, että nyt rupeaa kunnon plussa-aalto. :signs003

Late ihanaa, paljon paljon onnea plussasta!!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Vitsi mä oon nyt ihan pihalla näistä ovulaatiojutuista...Nyt siis meneillään kp20/32 ja luulin et ovis eilen...mut mut nyt sit tuntuis kuitenkin limat jatkuvan ja alavatsajomotus, et onko sitki tänään..blaaah...Tuntuu et mitään järkeviä merkkejä ei enää osaa seurata. No mies tulee huomen kotiin, et voishan sitä viel koittaa onneensa:) Sit olis myös mahdollista et ovis olis ollutki jo vajaa viikko sit, jolloin ovistikkuun tuli normaalia tummempi toinen viiva, mut oireita ei niinkää...Se olis kyl epätodennäköstä et niin aikasin...No molempiin ajankohtiin pupuilujen olis ainakin jotenkin pitäny nyt osua:)

Olen äskettäin saanut uuden työpaikan marketista, äitiysloma sijaisena elokuuhun 2014 asti. Mutta mitä tapahtuu jos itse tulen raskaaksi? Voinko saada potkut?

Yritämme mieheni kanssa edelleen vauvaa, mutta vähän pelottaa että mitä jos saan potkut jos tulen raskaaksi. Pitäisikö yritykset jättää kunnes sijaisuus on ohi? :(
Olemme kuitenkin riippuvaisia siitä että molemmilla on tuloja nyt ja sitten.

Komppaan Rosebudia, ei raskauden takia saa ketään irtisanoa. Laitonta hommaa semmonen on. Että ei muuta kuin yritystä kehiin vain :) :)

laitonta irtisanoa raskauden takia joten sen kun yritätte pikkuista. jos on jo töissä raskaus/raskautuminen ei saa vaikuttaa työsuhteeseen,

KIIITOS kaikki ihanat naiset! <3
Tiiättekö, mikään päivä koskaan ei oo mennyt niin hitaasti kuin tämä päivä! :D pakko se on uskoa kuitenkin että raskaana tässä ollaan, kun kävin ostamassa CB digitestin (joo mielisairas) ja tein sen noin 30 min sitten tässä iltapäivä pissasta ja tuli heti että RASKAANA ja viikkoja hedelmöittymisestä 1-2 :whacky011 <3

yritin tänään töissä miettiä, että mitä tein/tehtiin erilailla kuin aiemmissa yk:ssa, niin ainakin se (elkää järkyttykö) että nukuin mällit sisällä yöt. Aloitettiin mahollisuuksien mukaan tosissaan jo miltei viikko aiemmin ja vielä kun ovistikku näytti punaista vapunpäivänä. Yritettiin ajoittaa hommat iltaan, että oli helppo laittaa pyyhe lakanalle ja jäädä siihen nukkumaan satsit sisällä :laughing021 Mut niin se oli, että kylläpä toimi laughing6

Yks kysymys ois teille JO äitejä olevat.. Mitäs nyt sitten.. :smiley-ashamed005 Millon pitää soittaa neuvolaan, miten pitää käyttäytyä ja mitä välttää, tekemisiä tai ruokia??? Oon aika pihalla kaikesta. Mitä raskausvitskuja ootte syöneet?? auttakaa ihanat <3 haluan tietää

IHANAA late että digiin tuli 1-2 :) ite taisin syödä multivitan raskaus ja imetys tabui aikoinaa. voit halutessas varailla neuvolaa millo vaa. rajotuksii ei ole liiemmin, A vitamiinia vältettävä eli maksaa harvoin. juo tarpeeks vettä, salmiakkia ja lakritsia harvoin, syö mitä mieli tekee. siinä pääpiirteissää mitä neuvola tulee sanoo. elä normi elämää kuten tähänkin asti. kontakti lajei harrastuksina kannattaa välttää. tee mikä hyvält tuntuu.

late PALJON PALJON ONNEA!!!!! :hug007 Toivottavasti me muut seurataan pian perässä! :)

Pahoittelut kaikille tädin kohdaneille! :(

ON: Kp 3/30 ja täti poistui paikalta. Viime kierrossa täti viihtyi myös vain kolmisen päivää ja tämä sopii mulle hyvin. Pillereiden kanssa vuotoa tuli yleensä 5-6 päivää...
Huomenna pistän ovis- ja raskaustestitilauksen menemään ja sit vaan ovista odottelemaan ja bongailemaan...

Gatusa tuliko vuosi lisää omaan ikääsi vai yritykseen? Jos omaan ikään niin paljon onnea..:)

Late ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :talk017 :love017 Oon niin onnellinen sun puolesta!!! :)

late-: Onneaaa!! :smiley-bounce012 (Oli pakko käydä jo työpäivän aikana puhelimella tarkistaan et kuinka kävi. hihi. :grin)

catsie: Komppaan edellisiä, ei muuta kuin vauvantekohommiin vaan. :)

late-: Meitsi nukkuu AINA mällit sisällä x))) tiedän..ällöö.... mut se näytettävästi auttaa. Ja joskus oon tunnin peittojen heiluttelujen jälkeen jalat ylhäällä ja tyyny pepun alla.
Kaikki keinot sallittuja sanon minä :D

_mirelyn_: hyvä et saitte sen(kin) asian hoidettua. Onks niinku se joku vanha jenkkirauta vai?

Catsie itte esikon yrityksen kohdalla kirjoitin vuoden sopparin ja sit siitä muutaman kuukauden päästä ilmoitin et jään äippälomalle. ja sit vaan se sopimus jatkui silti siihen päättymispäivään asti jolloin sit maksettiin lomarahat ym. Itse tein kans silloin jonkun äippäloman sijaisuutta, Ei muuta kun töitä hakemaan, ei sitä elämästä koskaa tiedä:)

Late normielämää vaan tästä eteenpäin! Neuvolaan vaan varaat ajan. Kyl sen sit näkee tuleeko pahonvointi ym kuinka pahana ja rajoittaako elämää jotenki hetkellisesti toki vain. Mulla tais pahoinvointi alkaa rv7 ja päätty siellä 11 hujakoilla. Viikon olin pahimpaan aikaan saikulla, kun hoitotyössä oli paha kun kaikki yökötti eikä sit viittiny asiakkaille yökkiä:D Mut äkkiä meni ohi.

Vitsi mua niin ärsyttää nyt tää, että ei nyt sit yhtään tiiä koska niitä menkkoja vois ruveta odotteleen...Hitto olis pitäny vaan hankkia niitä tikkuja, mut sit vaan jotenkin ajatteli, että mitäpä sitä ressaileen. Mut nyt kyl ressaaa:D Ja sit taas tietää, et ku huomen iltavuoro ja seuraavaks aamu, niin vaiks huomenna oliski viel jotain mahkuja, niin petiin ei kyl mahkuja oo päätyä:/

Ja Late kaikilla ei välttämättä tuu mitään oloja! Eli oman jaksamisen mukaan, teet mikä hyvältä tuntuu:)

Miten te muut, jotka yritätte toista lasta, niin jännittääks teitä mitenkään se tuleva? Kun mä pyörittelen tosi usein päässä just kaiikkee et, miten sit pärjätään kahden lapsen kans ja miten esikoinen suhtautuu ym. Siis jotenkin tuntuu paljon vaikeammalta tää toisen lapsen yritys henkisesti kun ekan...No kyllähän sitä ekankin kohdalla jännitti et mitä tuleman pitää, mut ehkä nyt on kuitenkin se että kun nimenomaan tietää mitä tuleman pitää niin hyvässä kun huonossakin ja esim kuinka paljon siitä puolisosta on apua. Meillä on ollut melko räiskyvä parisuhde esikon syntymän jälkeen ja esikoisen ihan alkuaikoina en kokenut et miehestä olis hirveesti apua ollut. Jotenkin se sieti itkua tosi huonosti ja yösyötötki jouduin aina itte hoitamaan... Nyt myöhemmin on hieno isä ja pojan kanssa paljon, ittekin on sanonut et se vauva-aika oli vaikeaa. Mut sit jotenkin mä kuitenkin ajattelen, että kyllä me siitäkin ajasta selvittäis, koska se toinen lapsi kuitenkin halutaan. Ja onhan se odotusaika taas pitkä aika sopeutua asioihin, Mut kyl sitä kaikkee pyörittelee päässään. Tavallaan haluis jo senkin takia raskaaks, ettei tarttis pähkäillä et tehdäänkö nyt virhe jos sitä toista yritetään. Et se olis sit siinä se päätös ja sit vaan alkais sopeutua ajatukseen. Ja ehkä just jännää sekin , et kuinka elämä muuttuu kahden kanssa. Yhden kanssa monet asiat ainakin tuntuu helpoilta, mut miten sit kun on kaks. Olis kiva kuulla, josko muillakin olis samaisia ajatuksia etten kokis olevani ihan epänormaali:D

Tavallaan tarkotan sen niin, että tiedän itseni ja tiiän myös sen, että koskaan en osaa tehdä semmosta sataprosenttista päätöstä mistään (siis sillai etteikö tulis jotain ajatuksia myös sinne toiseen suuntaan) vaan just sit enemmänkin teen sitä sopeutumista asiaan kun asiaan. Et onko mikää hetki oikeesti se täydellisesti oikea, kun aina tulee elämässä kaikkea eteen. Ja ehkä luotan siihen vauvakuumetunteeseen vaan, koska ennen tätä sitä tunnetta ei ole ollut. Eli olisko se niin vaan, että sydän tietää mut pää pistää välillä pyörryksiin;D

Sekavaa sekavaa:D

Takaisin