Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kp 1/30... Eli Gautsa samoissa mennään. Mutta jostain syystä ei harmita niin paljoa ku pelkäsin. Kyllä aamulla kun ne kivut alko olin jo niin varma että menkat on tuloillaan, mittasin vielä lämmön siinä ja alashan se oli tullu, eli nukkumaan mennessä jo tiesin että näin tällä kertaa. No, helpottaa taas ens kiertoa. Nyt ainakin jonkinlainen suunta, minkä mittanen kierto on. Ja olihan tää taas opettavainen kierto, kun opin seuraamaan näitä ovisoireita yms. Tässä kierrossa nyt pitää ovis saada kunnolla hyödynnettyä! :happy090

jep jep tyttötiikeri samat ajatukset, toivon vaa etten tiputtele tässä kierrossa sitä paria viikkoa putkeen, parin päivän tauko ja taas alkaa muutama päivä tiputtelua, vähä aikaa kuivaa ja tiputtelua taas. sais tulla normi menkat vihdoin mulla mut eipä viel ainakaa tullu ku siteessäkää ei näkyny, ainoastaa ku puhistaa, ärsyttää tällänen. mä haluun normaalikierron.

Ihan sitä vaan piti sanoman ku unohtu että sain eilen illalla VAHVAN PLUSSAN OVISTESTIIN!!!! JA AAMUPISSASTA SAMA HOMMA!

JEEEIIIII!!!!

Tosin kp 23 että mitenköhän sitte pitenee kierto... varmaan viikolla, jos normi luteaalivaihe... nyt töitä jatkamaan! ja illalla lukemaan teidän kirjotukset :)

mulla joko menkat tai sit jotai muuta. kivut loppu seinää hetken jälkee, siteessä ei edelleekää näy mitää mut etoo ja vessas käydää suht usein. tiputtelun huomaa ainoastaa hyväl tuuril putsates. joten ota tästäki selvää.

Gatusa ei ehkä kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. :) Jos tuo hentoinen tiputtelu olisi kuitenkin merkki pikkuisesta, kun kerta oireetkin jatkuu. :)

Omaa: itselläni FF taas toistamiseen merkkasi ovispäiväksi kp 10, joten uskotaan nyt toistaiseksi sitä sitten eli dpo 5 menossa. Aika aikaisessa vaiheessa ovis olisi ja kiertokin menisi sitten 25 päivään. Eka oli 63 päivää, sitten 27 ja nyt on enää 25??? o_O On tämä kroppa ihmeellinen kapistus. :laughing002 Onneksi tuli pupuiltua heti kun täti suvaitsi kaikota paikalta. :) Muuten olen katsonut youtubesta pätkiä sarjasta "I didn't know i was pregnant". Aika kiva tositapahtumia kertova sarja, jota en tiedä että olisi Suomessa koskaan näytetty. Siinä on naisia, jotka ovat raskaana tietämättään ihan loppumetreille saakka. Ihan näin vinkkinä jos tuollaiset sarjat kiinnostaa. :)

Moikka kaikki!
3 päivää sitten kirjoittelin kuinka tein raskaustestin ja se oli negatiivinen.
Noh tein juuri uuden testin ja kk on siis 7pv myöhässä. sekin oli negativinen...
lämmöt edelleen 37.1 vaikka normaali ruumiinlämpö on 36.5-36.6.
Huomenna varmaan soitettava neuvolaan ja noh tekevätte siellä sitten jotakin.
Pahinta on juurikin noitten negojen tekeily kun usko menee koko asiaan.
VOIKO SIIS OLLA TOTTA ETTÄ OLISIN KAHDESTA NEGASTA HUOLIMATTA RASKAANA?? usko loppuu kesken :/

Asia rupeaa jo vaivaamaan vaikka toden teolla olen yrittänyt olla miettimättä koko asiaa. Voisiko joku ihana kertoa jotain tai sanoa jotain. mieheni vain myhäilee ja ei kommentoi mitenkään...

Aamulla ajattelin nyt sitten testata vielä aamupissistä kun tämäkin oli näin illalla teetetty. Voiko nyt siis mahdollista olla että testi ei vaan tässä vaiheessa vielä näytä plussaa vaikka olisikin raskaana tai sen takia kun ei ollut aamupissistä tehty.

On siis 3 kierto ilman pillereitä ja menkat olleet aina säännölliset söin pillereitä tai en, Ikinä edes stressin takia ne ei ole jääneet pois.

HELP ME :)

Gatusa: Pahoittelut menkoista, jos ne nyt siis sitä ovat. Jos menkat ei ala kunnolla ennen sitä tiistaita, niin kannattaahan sun varmaan kuitenkin varalta testata?

tyttötiikeri: Pahoittelut tädistä myös sinne. Hyvä että kierrot on nyt kuitenkin normalisoitumaan päin.

Piia84: Onnittelut ovisplussasta! minkä mittaisia sun kierrot normaalisti on olleet?

Chipmunk86: Hyvä jos olette saaneet oviksen kuitenkin hyödynnettyä ja toivottavasti tärppi on käynyt. :)

Mietteliäs: Kyllä kai voit silti raskaana olla, jos ovulaatio on ollutkin oletettua myöhemmin? Ja joillakin se hcg saattaa näkyä testissä vasta vähän myöhemminkin käsittääkseni. :) Jos kiertosi on aiemmin ollut säännöllinen, niin testaa vaikka muutaman päivän kuluttua taas uudestaan jos ei menkkoja ala kuulumaan. :)

nonna: Kuulostaa jännältä :) Millon sulla pitäisi menkkojen sitten alkaa, jos ovat alkaakseen?

_Mirelyn_: No joo, ehkä teillä ei remppa ole siinä tapauksessa ajankohtainen. :) Mulla myös pitäisi alkaa tuota pihaa laittamaan, olen vaan ollut aina jotenkin tosi surkea siinä hommassa. Tämä on nyt ensimmäinen kesä kun omakotitalossa asutaan, täällä on valmiiksi sieviä kukkapenkkejä ynnä muuta, mutta nyt jo hirvittää että mihinkähän kuntoon olen tuon pihan saanut pilattua syksyyn mennessä. :D

Omaa napaa: En muista montako kertaa olen itselleni luvannut että enää en ovistesteihin koske kun niitten kanssa menee viimeisetkin hermon rippeet, mutta nyt olen alkanut taas harkitsemaan josko ensi viikolla laittaisin tilauksen menemään.. Hmm. :think005

kiitos tsempistä kaikki, mietin et pitäskö vast jos menkat ei oikeestikaa ala eli jossai 19.5-20.5 testata. hirvee olo kokoajan.

tsemppiä piinailijoille ja muille kans tsemppiä kiertoon :)

Gatusa: Voi ei, ei tätiä... :sad001 Onko se nyt varmasti täti vai mikä siellä on nyt tilanne, vieläkö vuotoa vai loppuiko? Mites kivut ja muut oireet?

Tyttötiikeri: Pahoittelut tädistä :sad001 Onneksi kiertosi ei kuitenkaan venynyt, vaan täti tuli "ajallaan" ja syy kipuihin selvisi.

Kylläpä oli huonojen uutisten päivä tosiaan :sad001 Missäs ne plussat piileksii?

Nonna-: Tiedä vaikka siellä olisi salamatkustaja mukana :) Eihän tuohon nyt kovin pitkä aika ole, kun pääset testaamaan, samoihin aikoihin kuin minä (toivottavasti) ;) Tsemppiä piinapäiviin :)

piia84: Hienoa, että pongasit oviksen! Toivottavasti saitte/saatte sen hyödynnettyä :)

Chipmunk86: Toivottavasti teillä on tärppi käynyt, vaikka kiertosi lyhyt onkin. Tsemppiä piinapäiviin! :)

mietteliäs: Kokeile tehdä se r-testi aamupissasta ja jos se edelleen näyttää negaa, niin sitten soittelet neuvolaan ja kysyt pääsetkö verikokeisiin tms... Luulisi kyllä, että jos menkat on jo viikon myöhässä, niin olisi ihan sama mihin kellon aikaan r-testin tekee, mutta ainahan on olemassa se mahdollisuus, että testit on väärässä ja asian oikea laita selviää vasta verikokeilla tehdyssä testissä. Tsemppiä sinne sinulle! :)

Jippiina: Minusta tuntuu myös siltä, että en osaa tuota pihaa järkevästi suunnitella. Ideoita ja kaikkia puita ja kasveja on aivan liikaa ja kaikkea ei saa mahtumaan tai kannatattaan pihaan istuttaa... Olisi kiva jos ystäväpiirissä olisi joku puutarha ihminen, jolta voisi kysyä apuja... Muuten meidänkin piha voi syksyyn mennessä olla aika sekamelska :D :) :)
Unohdin viime viestissäni kirjoittaa sinulle tsempit juoksu-urakallesi, 10km se on paljon se, joten tsemppiä :) Toivottavasti innostus kestää myös jatkossa :D :)
Ja nuista ovistesteistä, jos sinusta tuntuu, että haluat niitä ostaa niin osta pois ja kokeile, jatkat niiden käyttöä jos niistä on apua ja jos ei niin olet ainakin kokeillut! :)

huono olo, tiputtelu samaa ku viimeks eli ei tule siteesee asti kuten ei viime menkatkaa ni en tiä mikä on. jos ei menkat ala ni sit varmaa 19.5 saatan testailla mikäli ei tiputtelua ole. mega ärsytys päällä...

Jippiina Kiertohan on vaihdellut aina, pitemmän kaavan mukaan. Tälle vuotta täti on saapunut onnekseni kylään 30-34 päivän kierrolla, mun onnekseni. Yhden oviksen olen aiemmin tänä vuonna bongannut, jolloin se oli siinä kp 19 tienoolla. Nythän on menossa kp 23, eli mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää, venyykö kuukautisten alkaminenkin viikolla... vai miten pitkäksi, tai lyhyeksi luteaalivaihe nyt sitten jää...

Muuten on tosiaan tullu tänä vuonna ihan tyylipuhtaita negoja ovistesteissä (paitsi tuo yksi aiempi kerta), ennen elisillan ja tämän aamun oikein supervoimakkaita viivoja. On kyllä ollu alamaha aivan pirun kipeä tuolta vasemmalta puolen ja tissit meinaa olla arat :( kunnon jomotuksetkin on siis olemassa... ei oo tämmössii kipuja kyllä aiemmin ollu, ei ikinä. Kun en oo koko ovistakaan olu tuntevinani.

Hyödynnetty kyllä on! ;)

Pahoitteluni tädin saaneille :/ mutta onhan meillä vielä tässä ryhmässä aikaa plussata!

Gatusa: Tsemppiä sinne, jospa ne ei olis menkat kuitenkaan, kun vaan tiputtelee ja pääsisitkin testailemaan sit 19.päivä. Miten voikaan olla sun kohdalla näin paljon kaikkia oireita ja sit kuitenkin tuota tiputtelua. Harmittaa sun puolesta ihan sikana, mut elättelen silti pientä toivoo, että ei olis menkat kyseessä... Tulehan kertomaaan sit jos tulee muutosta suuntaan tai toiseen... :)

Jippiina: Minäkin juuri mietin, että pitäiskö tilata ovistestejä tälle kierrolle, vai luottaa vaan tuntemuksiin ja pupuilla mahdollisimman paljon.... Taidan kyllä tilata niitä testejä, ja raskaustestejä samalla...
Onnea Piialle oviksen bongaamisesta! Toivottavasti tärppää! :)
Gautsalle tsemppiä kovasti! Pidetään peukkuja että kyse olis raskaudesta! Ja toivottavasti saisit ainakin pian selvyyden siihen, mistä on kyse.

Tavallaan tässä yrittämisvaiheessakin on oma viehätyksensä ja jännityksensä. Milloin alkaa kierto, millon menkat loppuu, milloin on ovis, bongaako sitä, pupuiluvaihe on yleensä aina mukavaa ja sitten se kun odotellaan, että alkaako uusi kierto vai joko se kaksi viivaa pärähtäisi näkyviin. Tosin, itsehän olen vasta vähän aikaa ollut tässä vaiheessa, nythän oikeastaan alkaa meillä vasta yk3, joten voi kuvitella että niillä joilla yritys on ollut jo pidempään päällä, niin varmasti ajatukset on vähän toisenlaiset....

Heipskukkuu! Täällä aika on mennyt töiden parissa ja vapaa-aika on kulunut aika lailla pihaa kunnostaessa ja hulivilin perässä juostessa. Pupuilut on jäänyt ihan pakon sanelemana tooosi vähäsiks tässä kierrossa:/ Poika on nyt vaan iltasin päättänyt että hän ei mene nukkumaan, ja parikin tuntia mennyt nukutuksiin. Ei siinä sit oo tullut enää mieleenkään sen jälkeen ruveta pupuileen kun aamulla kello soi 5.20. Mut muutenkin ollaan menty ihan ressailematta, ei oo katastrofi jos ei tärppää mut kiva jos tärppäis:) Mukavaa, kun ei oo toisaalta kerinnyt liikaa mietiskeleen.

Ovis on ollut vähä hukassa ja tikutki loppu sopivasti. Kolme tikkua oli ja ne käytin kp:ina 14, 15 ja 16, jolloin testiviiva näkyi selkeesti, mut haaleena. Oviksen jälkeen mulla ei oo loppukierrosta toista viivaa yleensä ees näkyny, joten tod.näk. edessä ovis vielä. Nyt olis niinku meneillään kp 18/32, edellinen pupuilu neljä päivää sitten. Limoista oon yrittäny ovista bongailla, mut nyt vasta tänään näyttäis ehkä mahdolliselta. Laskurin mukaan ovis olis huomenna. Eli tänään todennäkösesti pupuillaan, jos fiilistä on siihen suuntaan, sit mies lähtee pariks päiväks reissuun, joten nämä yritykset saakin sit riittää tälle kierrolle. Siis mä en oikeesti tajunnut, kuinka vaikeeta on järjestää aikaa koko lapsen teolle!!! Helvetin vaikeeta:D Miehen sisko koko ajan hiillostaa että joko joko, ja mä vaan aina naurahdan, et kun nyt eka kerkiäis tekeenkin:D

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)

täällä tiputtelu alko aamulla taas, nippailee alavatsaa. yöllä ei nukuttu ku ei saanu unta jostai syyst.

mitäpä muut tääl?

Huomenta,

Tyttötiikeri ja Gatusa: Voi harmi, että menkat alkoivat....Se on kyllä lähes aina pettymys. Mutta nyt vain kohti uutta yritystä. Kirjoitin siksi LÄHES aina, koska itselle oli kyllä nyt ihan positiivinen yllätys, että menkat alkoivat ilman lääkkeitä. Ja siitä puheenollen, on NIIN oudot menkat täälläkin, että! Siis ikinä ei ole tällaisia ollut. Ei mitään vatsa-/selkäkipuja. Vatsakivut ovat olleet aina senverran kovia parin päivän ajan, että särkylääkettä on joutunut ottamaan. Niin nyt ei mitään. Vuoto on TODELLA niukkaa ja pelkästään vaaleanruskeaa limaa (yäk!). Tällaista vuotoa on nyt tullut viitenä päivänä. Siteeseen asti ei oikein hirveästi tule mitään. Outoa kyllä...siis ihan uutta mulle :-) Pitkien kiertojen aikana on joskus tullut ns. välivuotoa yhden vessakäynnin verran ja se on ollut ihan kirkasta verta, joten kyllä mä nämä tämänhetkiset nyt menkoiksi lasken. Nyt siis kp 5. Eli viime kierto oli 69 päivää. Jospa se tästä alkais vähitellen jo lyhentymään ja kroppa toimimaan ilman lääkitystä. Mutta kyllä mä silti aioin ens viikolla lääkärissä kysäistä niitä Clomifenejä, jotta sais niitä muniksiakin irtoomaan :-)

Mietteliäs: Kyllä mä olen montakin juttua lukenut, jossa on kerrottu että ei ole r-testiin positiivista tullut kuin tosi pitkän ajan päästä vasta. Se on niin yksilöllistä miten ne raskaushormonit alkaa nousta. Toivotaan parasta :-)

Toivotaan parasta kaikille meille! Mukavaa alkanutta viikkoa itsekullekin säädylle :-)

JeKiira olen todella pahoillani, että teillä raskaus päättyi keskenmenoon! Olet kuitenkin ihanan
positiivinen! Niinhän siitä varmasti selviää parhaiten :) Keskityt nyt tuleviin häihin ja varmasti se
uusi tärppikin käy, kun nytkin onnistui! :)

Gatusa puhutko mitä kieltä miehesi perheen kanssa? Siis anopin ja kälyjen ym.? Ihanaa kun miehesi kanssa
teillä on niin vahva liitto, että jaksatte yhdessä, vaikka siellä ongelmia tuntuu olevankin välillä muun
perheen kanssa ym. Mites tädin kanssa? Tuliko se nyt kunnolla vai pyyhkiessä vain jotain? Ehkä vielä on toivoa, jos ei kunnolla ole alkanut :) Kummallista kyllä tuo, kun sulla on tuota tiputtelua o_O

Vargynja oletko vielä testaillut uudelleen sillä ovistestillä? Oletko saanut niihin jotain kuviota? :)

Nonna- tuon alkoholin suhteen itse olen joskus saunasiiderin ottanut kyllä. Ajattelin sen nuon, että
ovulaation jälkeen jos on jotain tuntemuksia, niin olen vähän varovaisempi, mutta sitten kun sen plussan
saa, niin sitten viimeistään stoppi kaikelle alkoholille :) Mutta sitä ennen olen ajatellut, että voi
ottaa sen saunasiiderin :)

musicbox mikäs siellä tilanne? Onko vielä kovia kipuja mahassa ja selässä? Tietysti jos on oikein kova
ovulaatio, niin joskus ne voi sattuakkin melkoisesti.. Miten sulla yleensä on, tunnetko ovulaation?

_mirelyn_ Jokaisellahan se raskaus voi olla niin erilainen, että ei välttämättä tule oireita :) Eli
vaikka sulla ei nyt olisi oireita, niin hyvin voit olla raskaana :P Olisi kiva kyllä päästä yhdessä
testailemaan! :) Itsellä vain vähän nyt pelko, että onko täti hiipimässä paikalle :sad001 Voi miten sulle kävi
tuon sormuksen kanssa!! :mad: Ymmärrän kyllä että suututtaa, koska itselle kans sormus olisi tosi tärkeä!
Sitähän kuitenkin kantaa sormessaan toivon mukaan loppuelämänsä. Olipa ihme kaivertaja, kun ei edes
soittanut ja kysynyt voiko tekstiä lyhentää jotenkin! Toivottavasti uusi on nyt sitten hyvä ja
kaiverrukset oikein!

Nyytti harmi kun täti saapui paikalle! Jospa sitten tästä kierrosta tärppäisi :)

kukka^^ onko siellä täti saapunut? Toivottavasti, niin pääsisitte uuteen kiertoon! :) Tai tulisi se
plussa!! :P

Voi elmiina! Soita ihmeessä lääkäriin, josko saisit apua noihin kiertoihin ja muutenkin puhua. Kyllä se
plussa sieltä vielä jossain vaiheessa tulee! Nää äitienpäivät vaan on siitä rankkoja, kun kaikki juhlii,
kun on äitejä ja itse vain toivoo sitä. Halauksia sinne!

late- jos sulla se kipu vielä jatkuu, niin mee ihmeessä lääkäriin. Tutkivat ainakin, ettei mitään
tulehdusta ole tai kystia tms. Mikä siellä nyt on kipujen kanssa tilanne?

Tyttötiikeri tosi harmi, kun sen täti nyt sitten saapui paikalle! :sad001 Mutta tässä kierrossa sitten vain
uutta yritystä!

chipmunk86 kiitos vinkistä tuon sarjan suhteen! Pitääpä itsekkin vilkaista sitä! :) Kaikki tosikertomukset yms on aina mielenkiintoisia :)

mietteliäs kyllähän se mahdollista on vielä raskaana olla :) Jos tosiaan raskaushormoni ei vielä ole niin korkea ja et ole tehnyt aamuvirtsasta testiä, niin ehkä ei vain ole näyttänyt oikeaa tulosta. Tai muuten vain ei vielä näy.. olen kuullut, että joillain on näkynyt raskaus vasta tosi myöhäisessä vaiheessa. Joten toivoa on niin kauan, kunnes menkat alkaa :) Toivotaan että ei ala! :P

Anell tuo ajan järjestäminen lapsenteolle voi tosiaan olla vähän haasteellista, jos on jo ennestään lapsia :P Mutta eihän se välttämättä tarvitse kuin sen yhden pupuilukerran, että tärppää, jos hyvä tuuri käy :P

ON: KP 24/25-26. Luulen vähän, että täällä joudutaan tippumaan taas korkeelta ja kovaa! :crybaby2 Alaselkää jomottaa nyt vähän siihen malliin ja aamulla tuli paperiin ihan haaleaa jotain.. :sad001 Äsken kävin vessassa ja ei tullut enää yhtään mitään, mutta luulen vähän, että täti on jo matkalla..
Harmittaa TOSI KOVASTI!! Meillä kans ei koskaan tärppää....:crybaby2

Tätihän sieltä tuli jo la en siis ehtinyt edes testata :/ Lyökää muaaa jos en tähänkään kiertoon muka kehtaa niitä ovistikkuja

Täällähän on täti kyläillyt taas oikein urakalla. Tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin! Ei oo paljon plussia näkynyt. Toivottavasti käy kuten vuos sitten, eli plussattoman alkukesän jälkeen lähes koko palsta plussasi heinäkuussa. Tosin osalla, kuten meilläkin, meni kesken myöhemmin. Mä toivon, että saatais plussa ennen kun on vuos keskenmenosta, mutta saa nyt nähdä. Tämä kierto on ollut kokonaisuudessaan niin outo. Ovistikkuihin sain plussan to ja pe eli kp16 ja 17. Aika myöhään, mutta tosiaan jos ovis ois ollu vasta la, niin folli ois ollu riittävän iso. Saa nyt nähdä. Hyödynnetty on ainakin, toivottavasti tärppää! Voisin mielelläni repiä ton clomi-reseptin, jonka on suunniteltu alkavan siitä seuraavasta kierrosta ;)

lana se on sitä samaa mitä aiemminki kierron aikana eli hyvä jos pyyhkiessä näkyy. eli lääkäri ei sanois ees menkoiks, ärsyttää jos pitää menkkojen tulla ni tulis kunnol eikä mitää tälläst on/off tiputtelua.
paketti saapu jo viime viikolla postiin mutta ei saatu ilmotusta, käytii pääpostissa kyselees et missä on. no nyt pitäs saada postilokeron avain....appiukolta voitte arvata millä mielialalla mies on asiasta. kysy siskoltansa jos vois antaa avaimen ni tokas et pyydä isältä.

Takaisin