Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
iha suomalainen alkujaan :) asunu vuosia jo afrikassa. siis jostai syyst mulla minttu on sellai mikä auttaa ei kaikilla kuitenkaa mut aina voi kokeilla et mikä tuntuu hyvält. tääl melkei oksennellaa nyt, päästii ulko-ovelle ni meinasin oksentaa heti, hain esikoisen äsken koulusta. saas nähä pysyykö mikää koht sisäl ku anoppi ja käly alkaa perkaa tonnaria. appi ja käly on taas hurmaava itsensä ja huus ku hinaaja ilman syytä ja nimitteli... sais pitää suunsa kiinni vaihteeks. tekis mieli ottaa tonnari ja huitasta molempia kunnolla naamaa sillä. saan siis unohtaa pyykinpesun tänään kunnes mies tulee koska perhe on taas tuolla mielialalla.

jekiira pahoittelut keskenmenosta, toivottavasti pian tärppää uudestaan teillä, siis mahtavaa että jaksat olla noinkin positiivinen menetyksest huolimatta.

Lana: Kiitos tsemppauksesta:blob7

Mirelyn: En varmaankaan aloita Teroja....ainakaan ennen lääkäriä. Nythän on niin, että en tiedä oliko eilen kp70 vai kp1 :confused013Eilen illalla tuli (ÄLLÖVAROITUS) verensekaista limaa yhden vessakäynnin verran. Tänään ei sitten mitään eikä yön aikaan ollut siteeseenkään tullut yhtään mitään. Menkkamaista jomotusta on välillä, mutta ei mitään kovin kovaa ja rinnat hieman kipeät. Jos menkat olis kunnolla tulossa päälle, olisi tässä vaiheessa yleensä jo alavatsa HIRRRVEÄN kipeä ja myös selkä. E-pillerit hillitsivät menkkakipuja aika paljon...nyt sen huomaa, kun pilsut ei enää ole käytössä. Mutta siis tämä on joko menkkojen alkutaivalta tai jotain välivuotoa..... Mielessä tietysti pyörii, että mitäs jos tämä olisikin ollut kiinnittymisvuotoa. Toiveajattelua :smiley-ashamed005

Pahoittelut JeKiiralle keskenmenosta. Hienoa kuitenkin että olet hyvillä mielin!
Latelle tsemppiä piinailuun! toivotaan parasta! :thumleft
Mrelynillä juhlia riittää Toivottavaan että saat plussan syttärilahjaksi! Se olis kyllä mahtavaa!
Lanalle myös kovasti tsemppiä piinailuun! Kyllähän nuo oireet ihan lupaavilta kuulostaa.. :)

ON: Kp29, ei siis saapunut täti vielä... Ja testikin näytti negaa.. :sad001 No, kuten sanottu, eihän se ollutkaan yhtään varmaa että sen tädin olis pitänyt saapua. Vastahan mulla on yhdet luomumenkat tulleet, niitäkin pillereiden lopettamisen jälkeen odottelin sen kolmisen kuukautta.. No, päätin, että odotan nyt viikonlopun yli, kun viikonloppuna yövuorot, ja maanantaiaamuna vielä teen testin, jos ei täti tule.. Sit ei kai auta kun taas vaan ootella ja ihmetellä...

Mietin muuten sitä, että kun sanotaan, että hcg:tä erittyy yön aikana, ja siks aamupissi olis paras testin tekoon, etenkin alkuvaiheessa. No, mites kun viime yönä tuli valvottua ja tein testin vasta klo 13 jälkeen kun heräsin.. Onko se enää "aamupissi"? Tai sit, jos siis valvoo koko yön, töissä, ja aamulla kun tulee kotiin, ennen kun menee nukkumaan, niin tekis testin, niin olisko se parempi? En nyt tiedä ymmärsittekö.. :happy090 Mutta siis, onko aamupissi se joka otetaan AAMULLA, esim klo 7, nukkuipa yöllä tai ei, vai se jonka ottaa kun herää, vaikka heräiskin vasta joskus puolen päivän jälkeen...?

tyttötiikeri jos olit koko yövuoron käymättä vessas ni sit kai voi sanoo. kannattaa kuitenki sillai tehä et nukut yön ja heti ku heräät ni teet.

tsemppiä kaikille yritykseen ja piinailuun. ite oon iha pihal et mikä on tilanne. oireita vähä molempii suuntii ni alkaa hermo olla kireel. saispa selvyyden mikä on, no ti sit varmaan saa viimeistää tai aikasintaa tietää.

Hyvää viikonloppua kaikille! Ja etukäteen hyviä äitienpäiviä. Ehkä me jo ensi äitienpäivänä voitaisiin viettää sitä. :>

Mirelyn, ajalla on ikävä taipumus mennä tosi hitaasti aina tossa vaiheessa. :/ Tsemppiä odotteluun ja plussatuulia. Olisi hienoa jos saisit synttärilahjaksi plussan. :>

Lana, oi pidän sormet ristissä, että noi sun oireet tarkottaa hyvää. Hyvältä ne ainakin mun korvaan (tai silmään) kuulostaa.

Butterflylle myös tsemppiä viimemetreille. Toivottavasti saat plussan.

Onnea Chipmunk oviksen pongailuun. Toivottavasti saatte hyödynnettyä.

Sannuinen, me alotettiin marras-joulukuussa. Nyt ois yk6 menossa, jos en oo sekottanu laskujani ihan täysin.

Pahoittelut Jekiira keskenmenosta. :( Mut hienoa kun pystyt olemaan noin positiivinen. ^^

Kurjaa Tyttötiikeri, kun ei tule plussaa eikä tätiä. :( Ehkä kiertosi ei ole vielä ihan tasoittunut. Edellinenhän oli tosi pitkä.. Kurjaa sekin, jos tääkin pitkittyy. Tsemppiä! Mä ajattelisin sen niin, et aamupissa on se unien jälkeinen on sit nukuttu yöllä tai päivällä, mut en mitään varmaa osaa sanoa.

Testit tuli tänään! ^^ Hätäisenä jo tutkailin ovistestiä. Taisin tosin pistää liikaa sylkeä, kun ei ollut vielä vartinkaan päästä kuivunut. Eikä siinä oikein mitään näkynyt sitkään kun oli kuivunut. Ehkä sit oviskuviot näkyy paremmin kun ne pisteet joita pitäis ohjeiden mukaan näkyä kun ei ole ovista. Ainakin toivon niin... Tai sit en vaan osaa.

HUH! onpas tullut paljon tekstiä reilussa viikossa. En ole ehtinyt käydä lukemassa, kun oltiin muutaman päivän lomalla ja ollut kaikenlaista puuhaa.. :) Ihan jokaisen tekstin luin!

Omaa napaa: Kp 20/31 menossa..Ovis tuli hyödynnettyä tosi hyvin ihan miehen aloitteesta! Mitään raskaustuntemuksia en oo ees ajatellut ja oon pystynyt olemaan tosi rauhallisesti tän asian kanssa en oo ees juuri aatellut vauva juttuja mikä on ehkä hyvä niin ei liikoja ressaile. Kevyin mielin menen eteenpäin ja toivon tietenkin parasta, että plussa tulisi! :) Ainoa asia missä vauva juttu ehkä tulee mieleen on silloin jos joku on tarjoamassa alkoholipitoista juomaa..onneks otan muutenki vähän niin ei oo kukaa ihmetellyt vaikka kieltäydyn.

Mites teillä muilla muuten? ootteko kuinka varovaisia ton alkoholin käytön suhteen näin kun on yritys päällä? Vai onko se kuinka tarkkaa näin alussa...tietysti sit ku plussa pärähtää tikkuun niin alkoholille tulee täys STOPPI...

Sannuinen, täällä on menossa yk 5, eli 2012 joulukuussa yritys aloitettu.

Jekiiralle täältäkin pahoittelut :( mutta ihanata, että olet noin positiivinen <3 Mäkin oon tässä miettinyt että lieköhän tuo pco nostelee pahankurisia sarviaan, jos en tosiaan ovuloi... Tänään kyllä taas tuli selkeä viiva, mutta niin paljon haaleampi kuin kontrolliviiva, ovistestiin...

onkos se jo kp 22.. taitaa olla 21 :D (ei jaksa kaivaa kalenteria nyt, ees tuohon näytölle :D :D)

Voi toivottavasti se toukokuisten plussa-aaltokin saataisiin aikaiseksi! sais itekkin vähän toivoa tähän pessimistisyyteen :/ nyt taas tämmöinen kausi menossa...

Viikonlopun oon tauolla tältä palstalta ;) viettelen iltavuoroja ja "juhlin" äitienpäivää :) Ensiviikkoon ihanaiset!

JeKiira: voi hanuri sentään :( Mut tosi loistava tsemppi sulla. Kyl se joka pilvestä löytyy se hopea-reunus :) me kans ollaan sillä rohkastu toisiamme, et ku kerran on onnistunu ni kyl se tärppää uudestaanki...ennemmin tai myöhemmin :)

Gatusa: ni onks sulla testi näyttäny plussaa?? oon vähän pihalla :D

chilly: ei ol ku ei ol testiä ostettu. tässä ootan et sais testin maanantaina että saa tiistaina testailla mikäli aihetta. plussaaha täs toivotaa ja oireit löytyy mut en sit tiä et onko rankat pms oireet vai raskaus.

Täällä menossa kp 15 ja nyt on tänään ollut kamala vatsakipu sekä selkäkipu :O ?? Kaikki tömähdykset ottaa niin hirmusesti kipeetä alavatsaan : / Mitähän tää nyt on olevinaan....

Täällä onkin monella todelliset piinapäivät menossa, isot tsemppaukset kaikille ja plussapuhureita kehiin! :)

JeKiira: Pahoittelut keskenmenosta. :( Mutta tuolla asenteella kyllä varmasti tärppää pian uudestaan! Ei siitä ainakaan haittaa ole. :)

JMH: Mullakin välillä tulee kausia että jaksan tosi innokkaasti ja aktiivisesti tänne kirjoitella, mutta kiertojen ja näköjään koko yritystouhun venyessä into hieman laantuu välillä. :) Onko sun mies saanut olla nyt ihan kotosalla viime aikoina?

Mirelyn: Ihanalta kuulostaa nuo häätouhut. Tuli ihan omat häät mieleen. Ihanaa, vaikkakin kiireistä aikaa. Mutta saapahan vähän muutakin ajateltavaa kuin vauva-asiat. :)

Sannuinen: Kuten tickeristä huomaakin, täällä yritystä jo kohta 10kk takana, blaah... Toivottavasti siellä onnistutaan lyhyemmällä kaavalla. :)

lana: Tsemppiä piinapäiviin. Toivottavasti ei ole mahatautia tulossa, vaan mahakivut johtuisivat ihan itse asiasta. *sormet ristissä* :)

Nonna: En mäkään hirveästi juo alkoholia vaikka eihän sillä ihan alkumereillä pitäis olla mitään merkitystä, kun ei oo yhteistä verenkiertoa. Pari kertaa on tän vuoden puolella 2-3 siideriä mennyt, mutta siinäpä se. Ei tuu ainakaan hankaluuksia olla plussan jälkeen ilman alkoholia. :D Joskus vaan harmittaa ihan hitosti, että kun juo niin vähän muutenki, niin aina kun mennään esim. kyläileen ja minä oon auton ratissa, niin näitä "onko perheenlisäystä tulossa" -uteluita riittää. Joskus tekis mieli riipasta jossain pienet kännit ihan vaan sen takia. :D

Gatusa: Kunpa tosiaan saisitte alkuviikosta plussan testiin ja oireet siitä johtuvia. :) Sulla kuitenkin on jo kokemusta noista raskausoireista niin varmaan helpottaa oman kehon lukemista niitten suhteen..?

Tyttötiikeri: I can feel you. Epäsäännölliset kierrot on ihan hanurista. :( Toivottavasti nyt tulee sullekin vähän järjellisemmän pituinen kierto. Tai siis se plussa. :)

ON: kp 11. Ei pienintäkään käryä taas milloin ovis mahdollisesti olis tulossa vai tuleeko ollenkaan. Varmaan seuraavan 2kk sisällä, toivottavasti. Turhauttaaaa.. no, ei kai se auta kun heilutella peittoja tasaiseen tahtiin ja toivoa parasta. ;)

jippiina onha mulla kokemusta mutta ku nuo mun pms oireet oli ennen aika samanlaiset ku raskausoireet mut en mä sentää pahoinvoinnist kärsiny. nyt ei meinaa siitä tulla loppua lisäks tajuton väsymys, itkuherkkyys, vessarumba jne kuten aiemmissakin raskauksissa ennen plussaa. välillä nippailee alavatsaa ni säikähän et alkaaks menkat etuajassa vai mikä on. pari päivää pitäs viel malttaa odottaa ja pakko koska rahat meni ruokaan ja vissii sunnuntaina mies saa rahaa vast.
huomenna pyykkipäivä inshaallah mikäli se mulle suodaan täs talossa. älyttömän kuuma olo kokoajan iha ku olis saunassa lämpötila ulkona n. 26oc näin alkuillasta.

Jekiira pahoittelut keskenmenosta!

Jippiina Näinhän se menee. Mies on ollu nyt vappuaattoyöstä lähtien kotona. Sormet ristissä, että saatiin ovis hyödynnettyä. Testillä en ovista saanut taaskaan kiinni... 28.5. olis lähtöpäivä taas... Mutta sormet ristissä ja peukut pystyssä, että yks työ maissa natsais. Tänään soitteli siitä ja laittaa hakemusta menemään.

Lana: On kyllä kiva, kun on joku joka pääsee testaamaan samoilla päivillä kuin minä itse, (toivottavasti) voi kun kumpainenkin saataisiin plussat testeihin :) Mietin nuita sinulla olevia oireita, että missähän minun oireet on?! En voi sanoa, että oireita olisi, onkohan se hyvä vai paha?

butterfly85: Tsemppiä sinne viimeisiin piinapäiviin, toivottavasti maanantaina tulet kertomaan plussauutisia!! :)

Chipmunk86: Tsemppiä oviksen pongailuun ja sen hyödyntämiseen!

Sannuinen: Meillä menossa vasta yk2 eli maaliskuussa jätettiin ehkäisy pois... Sen pitempään ei olla vielä yritetty. Kuumeiltu onkin sitten jo pitempään ja tää yrittäminen piti oikeestaan alottaa vasta häiden jälkeen, mutta ei millään jaksettu oottaa sinne asti, joten otettiin varaslähtö :) :) :love017

JeKiira: Pahoittelut keskenmenosta! :sad001 Mutta ihanan positiivinen asenne sinulla kyllä on, ei voi muuta kuin ihailla sun päättäväisyyttä ja optimismia. Tsemppiä uuteen yritykseen, toivotaan uutta plussaa ja kyytiläistä joka pysyy matkassa loppuun asti <3 :)

Lilla82: No jospa se lääkärissä käynti antaa selvyyttä asioihin :)

Tyttötiikeri: Tsemppiä sinne ja pahoittelut negasta, jospa se vielä plussaksi muuttuisi :)

Vargynja: Hienoa, että ovistestit saapuivat ja pääset niitä tukailemaan ja testailemaan. Toivottavasti pongaat niiden testien avulla oviksen ja pääsette sen hyödyntämään :) :)

Nonna-: Toivotaan että teillä olisi tärppi käynyt :) Meillä menossa toinen yrityskierto. Ekassa kierrossa juhlin (join) omissa polttareissani juuri ennen ovista, mutta tärppiä ei ekasta kierrosta tullut. Tässä toisessa kierrossa olen ottanut vappuna yhden siiderin, sekin siis ennen mahd.ovista. Jos/kun tärppi tulee niin nolla linjalla mennään :) En siis minäkään liiemmin ole tuon alkoholin ystävä, mutta silloin tällöin hyvässä seurassa :)

Jippiina: Kiteytit asian hyvin, eli ihanaa, mutta kiireistä aikaa, jolloin ei vauva-asiat niin kerkee mielessä pyöriä :) Mutta vielä kolme viikkoa ja sitten se hääpäivä koittaa... Mitäs sitten kun ne häät on ohi? Sittenkö ne vauva-asiat taas valtaa mielen kokonaan :D :)
Tsemppiä sinne teille oviksen odotteluun ja tasaiseen tahtiin vaan puuhailette niin ei sitä ovista välttämättä pongata tarvitse ja tärppi voi silti käydä... Itsehän en tästä kierrosta ovista pongannut, joten nyt vain odotellaan, että ollaanko saatu mah.ovis hyödynnettyä ja salamatkustaja mukaan vaiko ei...

Gatusa: Voi miten ihanan lämmintä siellä on... Täällä tämä päivä oli niin harmaa ja sateinen :sad001 Jospa se kesä tulee tänne koto suomeenkin... Sais olla 3viikon päästä jo puissa lehdet ja nurmikko vihreetä :) heh...
Edelleen tsemppiä sinulle piinailuun, ei olis enää montaa päivää :)

JMH: Nyt peukut ja varpaat pystyyn, että miehesi saapi sen työn maista ja tietenkin sille, että oisitte saanu oviksen hyödynnettyä!! :)

ON: Mun on nyt ihan pakko napista vaikka tää ei tänne kuuluis, eli kun kirjoitin aiemmin että tänään mennään shoppailemaan ja haetaan vihkisormukset niin en ihan ajatellut että tähän päivään kuuluisi itku, ahdistus ja paniikki... niiden sormusten osalta siis... :sad001 Mentiin hakemaan niitä sormuksia ja miehen sormus oli aivan ihana ja kunnossa mutta minun vihkisormuksen kaiverruksen olivat menneet sössimään!!!! :smiley-angry017
:smiley-angry002 :smiley-angry019 Voitte uskoa että kun on 3 viikkoa häihin niin pienin huolenaihe pitäisi olla sormukset, jotka piti tosiaan olla jo noutoa vaille valmiit, mutta ei... Jouduin valitsemaan uuden sormuksen itselleni, koska haluamani teksti sormukseen ei ollut mahtunut siihen kokonaan ja kaivertaja oli omin vapauksin lyhentänyt sitä (ilmoittamatta meille mitään) ja tehnyt siitä aivan kauhean!!! Nyt uusi sormus lähti kaiverrutettavaksi ja toivon todella, että tällä kertaa sinne on kaiverrettu kaikki mitä pitikin!
Huoh, kylläpä helpotti kun sai purkaa pahaa oloa...Eniten ketuttaa, että se aiempi sormus oli aivan ihana ja olin kerennyt jo "kiintyä" siihen ja kuvitella sitä sormeeni yms... On mulla tietysti joihinkin verrattuna pienet huolenaiheet, mutta tää sormus asia nyt vaan sattuu olemaan tärkee mulle...

Sittempä muihin asioihin :) Kp20/(24)28 menossa ja missä ne on ne oireet suuntaan tai toiseen?? Mulla ei oo mitään oireita, missä ne on? Muilla tuntuu olevan vaikka minkalaisia oireita, mutta täällä ei mitään, jos ei lasketa tuota tänään pitämääni itkupotkuraivaria tuolla kultasepänliikkeessä, mutta ei sitäkään raskausoireeksi voi oikein sanoa! Pitäsköhän jo huolestua, että tätihän sieltä on viikon sisään tulossa, kun ei ole mitään oireita mahdollisesta raskaudesta. No tää päivä on muutenkin ollu niin P***A, joten toivotaan, että huomenna on parempi päivä, kun on ne esikoisen 3v synttärit :)

Oikein ihanaa äitienpäivää niille jotka ovat jo kertaalleen tai usempaan kertaan päässeet äideiksi ja kaikille kuumeilijoille ja yrittäjille plussatuulia, ensi vuonna onkin sitten toivottavasti monta uutta äitiä juhlimassa äitienpäivää!! <3

mirelyn harmi että jouduitte hommaa uudet sormukset. onnittelehan esikoistasi.

täällä ollaan oksennustunnelmissa nyt näköjää kokoajan.

Niin paljon on tulluttekstiä, ettei tällä kertaa pysty erittelemään vastauksia, silmät jo ihan ristissä :)
Jekiiralle suuren suuret pahoittelut ja kovasti tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Pikainen omanapailu, kp3 meneillään. Eli perhanan täti ryntäsi paikalle muutaman päivän tuhruttelun jälkeen ja vielä varsin runsaana, mutta se on käsittääkseni normaalia km jälkeen. Pettymys oli kyllä suuri kun täti saapui, olin niin toivonut että oltais saatu samantien uusi raskaus alulle.
Jospa ensi kierrossa sitten :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

pahoittelut menkoista nyytti mut josko tässä kierrossa sit... :) kauniita vauvan vaatteita olet tehny muute (kuvat jotka laitoit tänne)

kp 31/34? ja oireet jatkuu, tajuton väsy, lähes jatkuva nälkä jne. pari päivää ja tiedämme syyn lopullisesti.

Nonna ekat kierrot miulla loppu saunasiideritkin aina ovikseen. Nyt kun on 7. kierto jo menossa otan sen mitä ennenkin, eli jos tekee mieli ottaa yks tai kaks arkena ni otan. Kunnon kumaria tosin korkeintaan tädin saapumisen kunniaksi jos silloinkaan. Hyvähän se ois olla kokonaan ilman mut en mä ala absolutistiksi kun ei ala pienokaista kuulua ja ihan ekat viikot ei ole vielä verenkiertoa edes pienellä, eihän se alkoholi hyvää voi tehdä mutta monet ottaa alussa sen pari tietämättään. Kunhan ei räkäkännejä koko raskauden ajan... Plussaan loppuu miulla.

Mirelyn voi itku noiden sormusten kanssa :( Meillä oli ex miehen kanssa vain yhdet sormukset, joihin piti lisätä päivämäärä sitten kun mennään naimisiin. Eipä ikinä saatu aikaiseksi. Ihana lueskella noita teidän hääjuttuja, ehkä itselläkin menee joskus sillai kun piti. :)

Takaisin