Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meil ei edes häitä ollu oikeestaa, käytii vaa maistraatissa 2 todistajan kans. löyty niitä ylä ja alamäkiä aika lailla mutta voitettiin nekin onneksi ja yhdessä ollaan pysytty vaikka mein välei ollaa yritetty rikkoa jopa miehen perheen toimesta. naureskeltii vaa yks päivä että ku mentii naimisii ni luvattiin pysyä yhessä niin hyvinä aikoina kuin huonoina ja ollaan pysyttykin. onneks myrskyjen aikaan ei oltu miehen perheen luona vaan suomessa ni saatii aina sovittua riidat ja ongelmat selvitettyä. vaikeudet ja vastoinkäymiset vaa on lujittan mein suhdetta tässä ja mies on sanonu ettei ikinä halua olla erossa minusta ja sama pätee minun kohdalla. nyt ku sais pikkukakkosen ja oman kodin ni kaikki ois niin ku pitää :)

Hui, miten paljon tekstiä! Olen käynyt lueskelemassa mutta en ole ehtinyt itse vastata kun on ollut niin paljon puuhaa tuolla puutarhan puolella. Jee! Sain vihdoinkin sen viherpeukalon puserrettua taas esiin ja pihahommat maistuu :) itselläkin on hyvä mieli ja unohtuu nää vauvahommat ainakin hetkeksi.

Mun viimoisin viesti on tuolla sivulla 82 eli paljon olette ehtineet jo keskustella. En ihan kaikkeen nyt taida vastata :p
Omasta navasta tietysti voin sen sanoa, että nyt kp 32 ja niukkaa rusehtavaa vuotoa tuli noin kolmena päivänä ja nyt kolmeen päivään ei ole tullut kuin vähäistä valkovuotoa. Mielialanvaihtelutkin on historiaa ja muutenkaan en voi sanoa oireilevani mihinkään suuntaan. Huomenna piti testailla mutta taitaa olla turhaa touhua :think005 pitäisi varmaan odottaa, että kierto etenee pidemmälle ja toivoa, että kierto jäisi tällä kertaa lyhyemmälle kuin viimeksi. Äitinpäivänä olisi ollut vain niin mukava saada ne kaksi viivaa.. Ehkä mä teen ihan vaan omasta mielenkiinnosta sen testin ja saan jotain mielenrauhaa ja voin alkaa odottelemaan todenteolla sitä tätiä kylään.

Yleisesti voin monelle nyt sanoa kun piinapäiviä on edessä että PLUSSAA, PLUSSAA, PLUSSAA :thumright niitä uutisia toivon pian lukevani täältä. Joillakin oli ovikset tulossa. Hyödyntäkää ne hyvin ja jännitetään yhdessä myöhemmin :)

Sitten siihen vastavuoroisuuteen:

chilly, ihana tuo tatuointi! Multa löytyy mein kissan kuva selästä pienillä muokkauksilla :) ja mieheltä mein ison koiran ja pikkukissan jalanjäljet kyljestä. Nyt otettiin tän edesmenneen koiravanhuksenki tassunjälki ja ajatuksena miehellä on ottaa se myös iholle. Tassunjäljet on oikeassa koossa, joten hyvän kokonen on ainakin se meidän suursanutserin tassun jälki :smiley-bounce022

Ihana Gatusa tuo sun vauvan makuupussi :love017 peukkuni ovat pystyssä, että ensi viikolla sulla plussa pärähtäis testiin!

_mirelyn_ , kurjaa möhlintää sormuksesi suhteen! saako udella millaisi häitä ootte suunnittelemassa? :) Meillä oli sellaiset ulkohäät ja oikeastaan vain siunaus, koska oltiin edellisenä päivänä oltu maistraatissa (en kuulu kirkkoon) vain todistajien läsnäollessa. Vihkiminen oli siis ulkona ja sisällä ruokailu. Ulkona ohjelmaa ja vapaata oleskelua. Vain lähimmät perheen/suvun jäsenet oli mukana ja siinäkin jo 30 ihmistä. Ja hyvin siinäkin jo budjetti ylittyi. Minun ja mieheni puvut olivat aitoa vintagea :)

Lilla ja Jippiina, Inhottavia nuo pitkittyneet kierrot... Olen itsekin ollut tuossa tilanteessa. Tiedä vaikka tämäkin kierto venähtäisi, toivonmukaan ei.

JeKiira, osanotot keskenmenosta :sad001 ihana tsemppi sulla kyllä päällä :) kovasti onnea uuteen yritykseen!

Nonna, toivottavasti loma meni hyvin! Mulla oli aikaisemmissa kierroissa hirveä ongelma tuon alkoholin kanssa kun en tiennyt voinko ottaa vaiko en kun kierrot vain venyi ja venyi mutta testit oli negaa. Elin plussan toivossa jo koin hi yhden lonkeron olevan liikaa. Mutta nyt olen päättänyt, etten stressaa turhaan ja otan sen yhden saunasiiderin jos mieli tekee. En usein edes juo ja kerralla menee todella vähän eli en usko sen olevan haitallista. Nollalinjaa voisin myös hyvin pitää, mutta koen sen nyt olevan turhaa. Sitten jos ja kun plussaan niin ei tee tiukkaa olla ilman. Mies joutuu kyllä koville, koska haluan sen vähentävän :grin ei sillä, että sillä jotain ongelmaa alkoholin kanssa olisi mutta olen itse kasvanut perheessä, jossa alkoholia ei juurikaan ole otettu ja haluaisin samanlaisen mallin omalle lapselle. En siis sellaista, että isi ottaa oluen kun tulee töistä, vaikka se olisikin vain se yksi olut.

Tällainen kysymys vielä teille, joilla raskaus on sujunut onnellisesti loppuun saakka. Toki muutkin voivat kommentoida :p: Rajoitettiko liikuntaa ja missä vaiheessa raskautta? Olin viime maanantaina oikeassa rääkkijumpassa ja vähän oksettikin kotiin ajettaessa.. Olen myös lukenut jostain, että salibandy ei ole hyvä laji raskaana oleville. Ja sitähän minä harrastan, mutta kuinka alkuvaiheessa pitäisi treenailu lopettaa..?

Lämmintä kesän alkua kaikille ja ihanaa äitienpäivää yrittäville, odottaville ja "oikeille" äideille :smiley-angelic003

Allison: kiitos :) tuohon sun kysymykseen vastaan et voinnin mukaan, tietenki ku vatsa kasvaa ni kannattaa ottaa varovaisemmin. mies kuitenki kerto mulle yhest naisest joka harrasti kung fua ja vast viimesillää vaihto tai chiin joka rauhallisempaa. eli iha hyvin voit harrastaa normaalist mut siel tokal/vikal kolmanneksel kannattaa ottaa rauhallisemmin, tietenki kannattaa varoa ettei törmää vastustajan mailaan tai saa iskuja vatsaan, mun kaveri aikoinaa sai keskenmenon töissä ku lapsi muistaakseni löi vatsaan, oli viikolla 9+ ja päiväkodis töis.

eli kontaktilajit on sellanen mitä kanattaa välttää jos lyhyt yhteenveto tehää.

plussatuulia kaikille ja hyvää äitienpäivää itse kullekin valmiiksi :)

Moikka kaikille! :)

Gatusa; hyvältä kuulostaa! Toivottavasti plussaa tulee :)

JeKiira; pahoittelut km:sta, mutta tsemppiä tulevaan ja toivotaan pikaista plussaa :)

Nyytti; harmittelut tädistä.. mutta jospa uus kierto toisi toivotun plussan :)

oon lueskellut tiedän juttuja kyllä päivittäin mutta nyt en kerkeä ihan kaikille kommentoimaan..
Ja kaikille paljon plussatuulia.. nyt olis kyllä hyvä aika vetää kunnon plussa-aalto :happy093

Omaa; Tässä olis kp 50 meneillään.. pari päivää tuli paperiin vähän rusehtavaa limaa.. ainoastaan kerran.. eilen kans kertaalleen tosi vähän ja nyt ei mitään.. taitaa se täti tehdä tuloaan.. jos nyt täti tulis niin olis lyhyin kierto pitkään aikaan :D negaa testasin joskus kp 33 tienoilla.. joten en tässä plussaankaan usko.. noh, odotellaan..

Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille, ja toivottavasti moni pääsee ens vuonna viettämään kyseistä päivää :flower:hello

kukka toivottavasti sulla kierrot nyt lähtis lyhenee ja mielellää tulis plussa. :)

täällä anoppi sano että hänen tytär joka oottaa voi hyvin, ei pahoinvointia eikä muutakaa. hyvä niin. katto minuu et mä sit näköjää kärvistelen tyttären puolestaki. oikeest pitääks täs oottaa tiistaihi et testaa, mul oikeest menee hermot. on niin vahvat oireet kyl. no kärsivällisyys palkitaan, jos ti tulee plussa ni syntymäpäivä on täydellinen.

Johan mie oon kaks viikkoa taas onnistunu olemaan stressaamatta. Ekat pari viikkoa menee hyvin sit ku pitäis tulla piinaviikot tai viimeisessä kahdessa kierrossa jo yllätysvierailu tädiltä 16 ja 19 päivän jälkeen ni taas on käyny vaikeaksi. Nyt vielä äitienpäivä huomenna ja mie itken itekseni suihkussa kroppaa joka ei toimi silitellen vatsaa jossa ei oo mitään. Pakko se on varmaan lääkäriin soittaa seuraavaks ku täti tulee kylään kun nää kierrot kerta heittelee.

Menin siis lukemaan vau.fistä taas näitä "milloin lääkäriin" juttuja ja alle 21 päivän kierrot tai jos miehelle on tehty kivesten alueelle leikkauksia molemmat syitä mennä jo muutaman kuukauden jälkeen. Eipä sekään et miehen nuorimmainen pari vuotta sitten tärppäs ekasta tarkoita ettei ongelmia vois olla sen tai molempien puolella, kuten se ite sanoi, se saattoi olla hänen viimeinen uimari. Ehkä oon hätäinen mut ei kestä olla, ei. :(

elmiina ei kannata miettiä noita yksin, oikeest kuten ite kirjoitit ni kannattaa käydä lääkärin puheil et saat kierrot tasaantumaa josko sit tärppäis. äitienpäivä voi olla aika synkkä välillä etenki kun sitä toivottua lasta ei kuulu. mutta älä luovuta eiköhä tilanne parane ku saat vähä selvyyttä mistä nuo oudot kierrot johtuu. me ollaa miehen kans yritetty 04/2011 asti saada pikkukakkonen alulle mutta ei vaan tule tulosta muuta ku keskenmenojen muodossa. saa nähä miten nyt käy onko menkat tulossa vai plussa.

_mirelyn_: siis apua! saitteko sen uuden sormuksen sit korvaukseksi? ihan käsittämätöntä toimintaa sielä kultasepänliikkeessä..huh. >:(

Nonna: Ite elän noin 2 viikon sykleissä: ennen ja jälkeen ov. Nyt on jälkeen ov ja yleensä en juo mitään alkoholiptosta sen jälkeen..paitsi just äsken tein poikkeuksen ku tossa pihalla istuttiin ja oli niin lämmin :) ja muutenkin se ravinto mitä odottava nauttii siirtyy alkioon/sikiöön vasta kiinnittymisen jälkeen. Joten tässä on viel mahdolliseen kiinnitymiseen aikaa 5 päivää, joten nou hätä :D

Gatusa: jos noi ei oo raskaus oireita ni en tiiä mikä on! yleensä ihminen ei oksentele muutenvaan ellei oo kipee..iih. Pakko sulle on plussa tulla :D

ON: kp 15/25-30 tiddidii.

toivotaan chilly että tulee plussa ja että sä saisit kans :) kyselin muute toisel puolel jo mut kysäsn täälläki. onko teille joilla jo raskaus/raskauksia takana ni neuvolas sanottu ettei pitäs juoda jääkylmää vettä ja että tuulettimen läheisyydest pysyttävä pois? mulle tääl on anoppi ja muutama muu sanon ettei sais juoda jääkylmää vettä ja pitäs pysyä pois tuulettimen läheltä. vähä vaikee kyl kuvitella että noita sääntöjä noudattaisin ku kesällä voi lämmöt mennä sinne n. 50 asteeseeki parhaimmillaa ja eikös se kuumuus ollu vaarallista pikkuselle?

AUTTAKAA!!! :schocked028 nyt vaan omaa napaa sori...

Ihan jumalaton kipu nyt pari päivää ollu vasemmalla alavatsassa.. sanoisin että munasarjan kohdassa mutta se on vaikea hahmotella.. Äsken seksin aikana sattu niin paljon koko alamahaan että piti lopettaa ihan kesken ja hyppäsin ylös kun sattui niin paljon!! harvoin mulle sattuu noin ja muutenkin seksi luistaa tosi hyvin mutta kipu on paineen omaista ja sattuu jopa venytellessä???? yksi päivä takaperin mietin että voisi olla joku suolisolmu tai joku muu suoliongelma mutta ei oo kun jatkunu nyt monta päivää eikä muutenkaa oo mitää ulostusongelmia :D Oikeesti oon ihan paniikissa googletohtorien kanssa kun heti on jokok kysta, kasvain tai suolistotulehdus!!! Mä en kestä tätä. .ja ei oo aiemmissa kierroissa näin kipee ollu, eikä oo muutenkaan KOSKAAN aiemmin tällästä ollu.. nyt on siis kp 29/32-37 ja menkkoja ootan tiistaina alkavaksi :( mä en kestä enää!! :BangHead :sad010 HELP!!

late: voiha se kysta/ rakkula olla tai sit keltarauhanen jatkaa toimintaa tehostetust eli oisko tärpänny kenties? voithan mennä ma lääkärii jos kipu jatkuu. mulla kerra sanottii et ois munasarjas joku nesteentäyttämä rakkula tms ja sit ku puhkee ni kivut ois hirveet, eipä niin kuitenkaa käyny.

Voi elmiina, kurjaa että mieli on maassa. Mutta kuten Gautsakin totesi, niin voisithan varmasti käydä lääkärin kanssa juttelemassa näistä asioista. Ei ainakaan tarvitsisi mietiskellä yksin ja varmasti saisit selkoakin asioihin. Voimia sinne! *hali*
Late alavatsakipuiluihin kyllä voi olla monia syitä, ja joskus noi ovis/menkkakivut voi olla yhtäkkiä olla ihan lamauttavan kipeitä. Itsellä joitakin vuosia sitten meni pari yötä sairaalassa kun oli niin kovat alavatsakivut, etten pystynyt liikkumaan. Tosin ne oli oikeella, joten sillon munasarjakystan lisäks epäiltiin umpisuolen tulehdusta. Mitään ei kuitenkaan ollu joten tultiin lekrun kans siihen tulokseen et oli ihan vaan oviskipua. Tietysti, jos kovasti koskee koko ajan, ja etenkin jos alkaa sitten olla jotain virtsaamis/ulostamisongelmaa, niin kannattaa lähteä lääkäriin. Ja ainakin voit soittaa päivystykseen ja kysyä sieltä neuvoa, jos et paikanpäälle halua vielä mennä. Mutta toivotaan että kivut hellittää pian ja että syy niihin löytyisi jostain "luonnollisesta" eikä mistään ikävämmästä. *hali* ja voimia myös sinne.

ON: Ärsyttää sanoa tätä "ääneen" mutta on kyllä hirmuisen vahva tunne että olis tärpänny. VAIKKA yritän selittää itselleni, että olis se kyllä aika epätodennäköistä ja tulen taas putoomaan korkeelta. Mut tuol alavatsassa on vaan niiin outo tunne. Ja tää alavatsan "kipuilu" on niin erilaista, kuin koskaan ennen, se ei varsinaisesti edes oo kipua, vaan ehkä painon tunnetta? tai vaikea selittää... Mutta toisaalta, oon myös ruvennut kuvittelemaan kauhuskenaarioita jostain pahemmasta ( lapamadosta tai jopa kasvaimesta) kun siis oon melko ylipainoinen ja oon tässä viime vuodet yrittäny pudottaa painoa vähentämällä hiilareita, vähähiilarista ruokavalioo noudattamalla aina paino lähteekin putoomaan, mut helposti nousee takas, jos herkut voittaa. Mutta nyt tosiaan kun on kokoajan nälkä ja tulee syötyä, oon syöny mm. pastaa, pitsaa, perunaa, leipää, yms hiilareita mut silti paino on nyt jo vajaassa viikossa tippunu yli puol kiloo... Se on oikeesti todella omituista. Ja se vähän pistää kyllä huolettamaan. Etenkin kun on näitä muitakin oireita. Ja yövuoro oli todellla tuskainen, ja kun päivällä heräsin, ja melkein heti lähdettiin kauppaan, niin kaupassa isku niin hirvee pahoinvointi aalto, että pelkäsin laatan lentävän. Onneksi sinnittelin kotiin ja paha olo helpottikin kun sain syötyä... Mutta ajattelin että sinnittelen maanantaihin, ja teen sitten aamulla testin. Ja jos oireet ja etenkin toi painon tippuminen vaan jatkuu (vaikka se onkin toisaalta hyvä että tippuu), niin pitää vissiin sitten lääkäriin uskaltautua...

Heheh... johtuupa nää oireet mistä vaan niin vois nyt hellittää.. Lueskelin täältä noita raskausoireita-ketjuja ja piti taistella ettei itku tullu. Tänään meinasin myös ruveta itkemään, kun lätkäpelissä muut pelaajat hyökkäs itävaltalaisen pelaajan kimppuun joka tyrkkäs suomen maalivahdin kumoon. Musta se oli jotenkin niin sulosta kun ne silleen toista puolusti... <3 Nyt on loputtava tän "itkeskelyn" :laughing002

Lauantai-iltaa kaikille! Onpahan ollut leppoisa lauantai. mies oli eilen viihteellä ja minähän aamuyön tunteina miehen hain baarista kotiin ja vielä kaveritkin kuskasin kaupan päälle kotiin. Tänään mies siis krapulapäivää vietellyt, mullakin päivä mennyt sitten ihan sohvanpohjalla. Välillä kiva näinkin. :happy

mirelyn: Voihan hitto tuon sormusasian kans! Tosi kurjaa toimintaa. ;( Niin, sitten häiden jälkeen.. Kannattaa aloittaa vaikkapa mittava omakotitalon remontti niin kuin me tehtiin, eipähän ehtinyt sitäkään vähää ajatella niitä vauva-asioita kuin häiden alla. :D Mutta nyt kun remonttikin on valmiina, tällä hetkellä käynnissä on kuntokuuri. Oon siis nyt viritellyt uudestaan juoksuharrastusta, ja tavoitteena olisi taas muutaman viikon päästä juosta pitkästä aikaa kymppi. Nyt oon ainakin tosi innoissanu tästä projektista, toivottavasti innostus kestäisi pitkään. :) mutta toisaalta, välillä on hyvä olla vaan rennosti ilman sen suurempia stressinaiheuttajia ja leijua jossain siellä vauvaunelmissa ihan hyvällä omallatunnolla. ;)

late-: Hui, kuulostaapa siellä jännältä. Pidän peukkuja että siellä olisi pikku kyytiläinen, joka yrittää itsestään ilmoitella. Tuskin mitään vakavaa kuitenkaan. :) Mullakin on joskus tuollaisia tuntemuksia ollut, mutta ne on yleensä nopeesti menneet ohi, ja yleensä olleet oviksen aikaan.

kukka^^: Jos täti ei nyt tulekaan niin milloin ajattelit testailla seuraavan kerran? Jospa kyse olisikin esim. kiinnittymisvuodosta?

Tyttötiikeri: Toivotaan, että tuntemukset osuisivat oikeaan. Kyllähän nainen jollain tasolla varmasti sen aavistaa että kropassa ei ole kaikki niinkuin ennen. Vaikka vaikea sanoa kun ei ole omakohtaista kokemusta. :D

elmiina: *myötätuntohalirutistus* Kannattaa tosiaan käydä lääkärissä selvittämässä tuo kiertojesi lyhyys. Voihan olla että se olisi helposti korjattavissa esim. jollain lääkityksellä ja raskauskin saataisiin nopeasti aluilleen.

Allison: Voi, kunpa sieltä plussa tulisi äitienpäivän kunniaksi. <3 Mä olen niin malttamaton, että monesti olen testannut vaikka olen tiennyt että mahdollinen raskaus ei edes millään voisi näkyä. Se on vaan niin jännää. :D Ja tiedän, olen vähän hölmö. :)

JMH: Toivon niin teidän puolesta että se työpaikka natsais! Onneksi teillä on kuitenkin nyt vielä kivasti päiviä jäljellä ennen seuraavaa komennusta. :)

Nyytti: No voihan täti minkä teki. Plussatuulia alkaneeseen kiertoon!

Gatusa: Kyllähän noi sun oireet kuulostaa jo melko hurjilta. Toivottavasti saat testin jo ennen tiistaita niin saat varmuuden tilanteestasi. :)

Muutoin tänne napaan ei mitään ihmeellisempää. Kierto tuntuu etenevän hiiiitaaaasti. :confused:

Nyytti: Pahoittelut tädistä :sad001 ja tsemppiä tähän uuteen kiertoon!

elmiina: Meillä tehtiin niin, että miehelle lisättiin kihlasormukseen tuo haluttu päivämäärä ja teksti, eli vain minulle ostettiin uusi sormus (tai siis kaksi meidän tapauksessa, mutta yhdestä olen vain maksanut) Toivotaan että teilläkin aikanaan menee asiat niinku ne pitääkin :) Tsemppiä sinne teille, jospa se lääkärissä käynti sitten olisi se seuraava askel kohti tasaisempaa kiertoa ja plussaa! :)

Gatusa: Onhan ne häät siitä huolimatta. Ei ole väliä missä menee naimisiin ja montako ihmistä sitä todistaa :) Ihanaa, että olette selvinneet niistä myrskyistäkin ja suhteenne on vain syventynyt entisestään. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin kun tietää, että yhdessä pysytään tuli eteen mitä vain :)
Ja tuosta jääkylmästä vedestä tai tuulettimesta ei kukaan ole mulle kummassakaan raskaudessa sanonut mitään...

Allison: Meidän häihin on kutsuttu n. 50 vierasta. Häät ovat ortodoksihäät (eli kirkossa) ja juhlapaikka on järven rannalla. Hääautona on ystävän jenkki ;) :) Hääpukuni on valkoinen violetilla kirjailulla (teemavärit violetti ja valkoinen).
Budjettia meillä ei tarkalleen ole, mutta itse olen mielessäni miettinyt että n. 3500€ on suunnilleen se summa joka tulee loppujenlopuksi häihin uppoamaan... Se kuulostaa itsestäni melko vähältä verrattuna joihinkin muihin häihin, mutta meidän häät on semmoiset kuin me halutaan ja sellainen summa niihin käytetään joka tuntuu sopivalta. Kuitenkin tarkoitus on mennä naimisiin vain kerran elämässä <3 :)
Kysyit tuosta liikunnan rajoittamisesta, esikoista odottaessani liikuin normaalisti (samalla lailla kuin ennen raskautta) melko pitkälle raskautta, mutta itselläni ei ollut mitään "rankkaa" harrastusta tms eli lenkkeilin koiran kanssa ja uin siihen asti kunnes loppuraskaudessa oli pakko hidastaa tahtia ison mahan ja hengästymisen takia. Toisessa raskaudessa olinkin sitten jatkuvassa tarkkailussa, koska kyseessä kaksoset. Vuodelepoon tms en ikinä onneksi joutunut, mutta käskivät ottamaan rauhallisemmin ja lepäämään usein. Loppuajasta joka paikkaan kolotti niin pahasti, ettei lenkkeilystä tms todellakaan tullut mitään. Mutta sanoisin, että omien tuntemusten mukaan se on mentävä ja sitten raskauden edetessä vaihtaa vaikka vähän rauhallisempaan lajiin tms :)

kukka^^: Tsemppiä, muuta en oikein osaa sanoa. Tietenkin toivon sinne teille plussaa, mutta myös sitä tätiä jos ei olekkaan tärpännyt, niin ei kierto venyisi enempää!

_chilly: Siis joo, sain valita uuden (saman hintaluokan kuin se edellinen) sormuksen ja siitä ei laskutettu enää mitään. Takkiinhan niillä tulee sen yhden (ekan) sormuksen ja kaiverruksen verran, mutta pääasia, että minä saan uuden sormuksen, uudella kaiverruksella ja olen siihen tyytyväinen! :)

late-: Mä en kyllä muuta osaa sanoo ku että käy lääkärissä jos kivut on niin kovat ettet pysty niiden kanssa olemaan. Parempi käydä tsekkaamassa tilanne, ettei sit vaan käy sulle huonosti, jos jokin on oikeesti vialla!
Toivottavasti kivut helpottaa pian ja syy niihin selviää!!!

Tyttötiikeri: Raskausoireilta kyllä kuulostaa, jospa tekisit uuden testin tai käyt lääkärissä pyytämässä lähetettä verikokeisiin josta mahdollinen raskaus ilmenisi jos kotitesti näyttää vielä negaa...

Jippiina: Muuten hyvä mutta meidän talo on vasta 2vuotta sitten valmistunut, joten keittiö tai muukaan remppa ei vielä ole ajankohtainen :) Mutta tietysti tuolla pihalla voisi tehdä kaikenlaisia istutuksia tms... Kuntokuuri pitäisi kyllä aloittaa, mutta jos plussaankin tästä kierrosta niin laihduttamaankaan ei parane rueta vielä 9 kuukauteen... No jospa tuota jotain keksii ja jos ei keksi niin leijutaan sitten hetki siellä vauvaunelmissa <3 :)

ON: Kp 22/(24)28 pyörähti käyntiin noin tunti sitten. Omassa olotilassa ei juuri muutosta, jostain syystä särkee nyt päähän ja hieman etoo/yököttää, mutta taitaa tuo yökötys johtua tuosta päänsärystä... kait... Nyt tämä lähtee nukkumaan tuon päänsäryn pois! Joten hyvät yöt kaikille muillekkin :)

Hyvää äitienpäivää :)

Kerkesin tulla näin aamusella täälläkin piipahtamaan kun poika päätti herätä tälle päivää kello 6. Kyllä vähän ketuttaa... ja iltaan pitäs vielä töihinki mennä. Jotain yleistä kommentointia...

Mulla oli tuota poikaa odottaessa aikas paljon ylipainoa ja silloin neuvolassa "nätisti" vihjasivat että ei haittais yhtään jos vähän laihtuukin, ei se vauvan ravinnonsaantia estä :) Kävin myös äippäpolilla tarkastuksissa tiheämpään verenpainejuttujen takia ja siellä sanoivat jo ennen rakenneultraa että viittä kiloa enempää ei tarttis painoa tulla koko raskausaikana. Mietin vaan että pakostahan sitä tulee melkein kymmenen kiloa (eli laihduta läski! :D)

Testailkaahan jännäilijät <3 <3 Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä teitä ajatellen!

Pikainen omanapailu: eli kun yövuoro läheni loppuaan alkoi aivan järkyttävät alavatsakivut. Eli eiköhän se täti ole jo saapunut kunhan uniltani herään. Harmittaa ihan pirusti, mutta helpottaa taas ens kiertoa kun nyt voi sitten ajatella että kierto olis sen 30 päivää suunnilleen. Mutta nyt unta!

hyvää äitienpäivää kaikillie äideille :)

tyttötiikeri ja mirelyn tsemppiä, toivottavast täti pysyy pois ja plussaa tulis teille kuten muillekin täällä toivon samaa :)

on: sama meno mikä aiemminkin. ootan et päivät kuluu ja pääsis testaa, fertilityfriend anto testipäiväks 17.5 en tiä miks. vau sanoo huomista testaamisen alotukseks.

no niin ja niinhän sitten kävi että sain äitienpäivän kunniaksi näemmä menkat. vessakäynnin yhteydessä juili jo alavatsaa sen verran paljon että tutkin tilanteen ja vertahan minä sain nähdä joten eipä tärppi käynyt vielä ja kierto lyheni entisestään 2 päivää näemmä. että hyvää äitienpäivää minullekin.

Toivotaan, että saatais plussia paljon...ja pian!

Heti kun pääsin kehuskelemasta, että en ressaa niin nyt kun oiken ajattelen niin mulla on jo viikon verran alavatsassa tuntunut välillä pientä poltetta,välillä sellaista nippailua..niinku elohiiri menis ja sen tuntee ihan mieskin jos laittaa käden mun vatsan päälle. Jotenki on sellanen tunne, että voiskohan olla...toivossa on tietty hyvä elää...:)

hyvää äiskän päivää kaikille! :)

Takaisin