Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos vargynja :) nyt sit vaa odotellaa mitä tuleman pitää. eile oli kunnon kipu alavatsas ja polttelu ni mietin et mistäköhä moinen johtu ku ei mulla tuota tunnetta ol ikinä aiemmi ollu, meni kyl kuitenki ohi ku nukku. kunpa ois hyvä merkki tai ovis vaikka kierto oiski sit superpitkä, toissapäivän tuli kuitenki pupuiltuu ni hyvät mahikset ois tärpille joka tapaukses oli ovis millo vaa, limat ei kyl ollu sellaset ku ovikses.

Moikka! :)

Tyttötiikeri, tunnistan sinusta niin itseni että ihan rupesi naurattamaan :D Oon ihan samanlainen.. Toivotaan että sun huomaamat oireet on merkki pienestä elämänalusta, eikä täti löytäisi paikalle.. Plussauutiset olis enemmän ku tervetulleita jo pitkästä aikaa tänne :bounce

Gatusa, onneksi miehesi suostui ostamaan sinulle nappeja ja varmasti ostaa muutakin kun osaat perustella hyvin että mihin tarviit mitäkin ja miksi. Ei ole reilua, jos tuollaisista asioista pitää pihistellä, kuten ruoka, terveys ja harrastukset kuten sulle käsityöt. Mä hämmästyin kun kerroit että oot neulonu grillipuikoilla, junglewoman!! :D Minä en osais ees normipuikoilla ohjeiden kera :eek:

Piia84, ei ne sänkyhommat onnistu varmaan keneltäkään ajastettuna ja "pakotettuna", nimimerkit kokemusta on... Ei ainakaan meillä. Mullaki menis ihan fiilis ja sit se ois vaan sellasta suorittamista.. Mekin ollaan miehen kanssa sovittu että siitä ei saa ikinä tulla sellaista, vaikka raskautumiseen menis 3 vuotta. Fiilis pitää säilyä! :happy093

ON: tänään vau kertoo: Tänään on 9. toukokuu, ja on meneillään kiertosi 27 päivä. Ovulaatiosi: 8 päivää sitten, 1. toukokuu, ja 5 päivän kuluttua raskaustesti voi näyttää positiivista..... Hurraa!! enää 5 piinapäivää :gen014. Tuntemuksia on vasemmalla alavatsassa, tai paremminkin munasarjan kohdalla. pistelyä, painon tunnetta ja kivistelyä. Enkä näitä kuvittele mut täti siellä on kuitenkin tulossa :sad001 Päätettiin miehen kanssa että tämä kierto loppuun. plus kaks kuukautta viel ootellaan ja sit meen sinne yksityiselle, koska sovittiin sillon vuoden vaihteessa lääkärin kanssa että jos kesään mennessä ei mitään, niin sit tutkitaan paremmin ja apukeinot otetaan käyttöön.

Ja nyt naiset oikeesti niitä plussia tänne!! Kuka aloittaa toukokuun plussa-aallot :love017

late: pakko sitä on käyttää niitä mitä on tarjolla, ei oikeit viel ni käytän mitä saan ja puiset grillitikut on ollu neulomises puikkoina. koht saa oikeet puikot inshaallah ku kaverin lähettämä paketti on jo täällä mut ootan vaa että tulis ilmotus että on saapunu postii jotta mies voi hakee sen, siel on myös vaatteit ja herkkui :)

Moikka. Toivottavasti saisin apuja :) jätin e-pillerit helmikuussa pois ja nyt 3 kierron kuukautiset on 4pv myöhässä. Raskaus on tietysti toivottu mutta mitään muita oireita ei luullakseni ole kuin lämmöt 36.9-37.01. Tein tänään liuske testin joka näytti negaa. Hermoilen kun en tiedä kasvaako sisällä pieni ihme vai ei. Vai voiko olla että se ei vaan näytä positiivistä kun päivä pissistä ilman pidättelyä sen tein.

Eikös nykyajan raskaustestit voi ottaa mistä pissasta tahansa (siis aamu-, päivä-, ilta- ja yö). Näin olen ainakin ymmärtänyt.

Itsellä alkoi nyt sitten ensimmäinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen... :)

Gatusa, toivottavasti kivut tarkoittaa hyvää. Voihan kai niitäkin olla raskausoireina. Käsittääkseni.

Tsemppiä late piinailuun. Voi kun tulisi nyt niitä plussia toukokuullekin. Ei ole vielä ainuttakaan tainnut tulla. :\

Mietteliäs, ainakin testien ohjeissa aina lukee, että aamupissasta. Siihen on ehtinyt tulla sitä mitattavaa hormonia parhaiten. Onhan ne testit nykyisin aika herkkiä, mutta pitäisin myös mahdollisena, että ei ollut ehtinyt erittyä tarpeeksi hormonia, kun päivällä teit. Suosittelen että kokeilet uudelleen aamulla. Ja pidän peukut pystyssä, että tulee plussa. :>

Lana: Tsemppiä myös sinne sinulle piinailuun ja toivotaan kaikki sormet ja varpaat ristissä, että meillä molemmilla olisi tärpännyt tästä kierrosta!! :) :)

Lilla82: No kylläpä on pitkä kierto sinulla o_O Mienasitko kuitenkin ennen lääkäriin menoa ottaa tuon terolut kuurin vai vasta siellä käytyäsi?

Sannuinen: Tervetuloa joukkoon mukaan :) Toivottavasti teillä tärppäisi pian, joten plussatuulia puhaltelen sinne teidän suuntaan. Ihanaa kun mieskin on noin innoissaan yrityksen aloittamisesta <3 :) Tsemppiä teille yk1:seen.

Gatusa: Sulla on jo ihan nurkantakana se kun pääset testailemaan... Mua jännittää niin paljon sun puolesta, toivottavasti se on plussa mikä siihen testiin tulee... Pakkohan sen on tulla, kun on sun synttärit ja kaikki <3 :)

piia84: Mä oon kans sitä mieltä, että ei pakon edessä tai aikatauluttamalla ole hyvä edes yrittää... Katoaa seksistä se viimeinenkin ilo jos se on pakkopullaa... Eli sillä mennään meilläkin, että peittoja heilutellaan sillon kun kummankin mieli tekee... Meillä yleensä minä olen se jota mielestäni vähemmän haluttaa, mutta esim. tästä kierrosta, huomasin selvästi, että mieleni teki puuhailla useammin kuin "normaalisti" :) Ja ei tuo mies siitä ainakaan huonoa tykännyt ;) ;) :)

Tyttötiikeri: Jospa testasit liian aikaisin, eli huomenna sitten uudestaan paremmalla onnella ja jos silloin tulee nega tai haamu niin sitten vaikka lauantaina tai sunnuntaina testaat uusiks jos/kun tätiä ei näy :) :) Eli älä hätäile... Tsemppiä, kohtahan tuo huominen jo on :)

_chilly: Ihanaa kuulla että pongasit oviksen ja vielä parempi, että sen pääsitte hyödyntämään <3 :) Happy happy :)
Ja kyllä tulee sinunkin vuoro puuhailla näitä hääjuttuja, vink vink sun miehelles :D :)

late-: Sullakaan ei oo pitkäaika kun pääset testailemaan :) Mut tiedän että nuo viimeset päivät on ne vaikeimmat jaksaa odottaa, joten tsemppiä odotteluun, jospa se odottelu palkitaan sillä plussalla <3 :)

mietteliäs: Kokeile tehdä testi huomenna aamupissasta. Millanen testi sulla on millä testailet? Onko sun kiertojen pituudet ollu aina samat vai onko heittoja, eli olisiko tämä kierto ollut hieman pidempi, ovis myöhemmin ja siksi testiin tuli nega? Joten älä vielä hätäile, vaan tee uusi testi aamusta ja tule sitten kertomaan miten kävi :) :)

ON: Kp 19/(24)28. Kylläpä aika menee hitaasti... :sad001 Huomenna hieman shoppailemaan hääjuttuja ja loput synttärijutut... Vihkisormukset haetaan, kun ne on ollu kaiverrutettavana <3 Sit lauantaina juhlitaan esikoista ja sunnuntaina kaikkia äitejä... Jospa mekin ollaan äitejä sitten ensivuonna äitienpäivään mennessä!!!!
Nyt tosiaan niitä plussatuulia aivan kaikille, kohta niitä plussauutisia alkaa tulemaan, eiks juu?! :) :smiley-bounce022 :p

kiitos vargynja ja mirelyn ois kyl niin täydellist jos plussa sielt tulis. paketti on matkalla mein kaupunkii, toivottavast ois huomen peril et sais sen. sit pääsee kunnol neuloo ja tekee muutaki. lisäks terveellisii herkkui ja salmiakkia (verenpainelääke mulle nautin pienissä määrissä toin esikoinen tulee kyl napsii kans ku tykkää.
tänää tuli leikittyy mekaanikkoa taas ku miehen kans korjattii vespaa. lisäks nyrkkipyykillä miehen vaatteet tuli pestyy.
huomen pitäs kuulemma putsata kalaa, no toivottavast ei miestä haittaa jos lisänä oksennus, en voi sietää kalan hajua.

Gatusa: Itseasiassa, kun tässä mietin niin jos itse pääsen testaamaan vaikka 19.päivä niin se on 2 päivää ennen omia synttäreitäni <3 Eli mikä olisikaan parempi syntymäpäivälahja, kuin plussa testissä <3 <3 :love017

toivottavasti saat plussan, teen du'aa että saisit parhaan lahjan mitä voit toivoa mirelyn :) itellä vaun mukaa 4pvä ja voi testata mut ite ootan 5pvä ni pitäs menkkojen olla jos on alkaaksee. sit onki taas lääkärissä käynti edessä jos plussa. oi ku omistais kotidoplerin ni ois turvallisempi olo. viimeks ku ehin kuulla ja nähä sydänäänet ja sit pari viikkoo myöhemmin ei enää ollu elos joten jos nyt plussa ni varmaa aika paniikis ollaa pitkän aikaa et onko elos vai ei.

piia84 mä oon kans joskus miettinyt, että mitä jos en ovuloikkaan, kun en oo saanut testeihin ovista ollenkaan.. Mutta toisaalta oon niin vähä testaillut, että ei varmaan vaan oo osunut kohdalle..

Tyttötiikeri mikä siellä on tilanne? Ehkä teit testin vain liian ajoissa :) Kyllähän raskaudessa voi olla mitä ihmeempiä oireita ja tuo näläntunne varmasti on yksi, joka voi hyvin johtua raskaudesta :) Koska ajattelit testailla? :)

late- älä nyt luovu toivosta! Hyvin voi tulla nyt plussa :) Toivotaan parasta!

Gatusa sulla on kyllä ihana ystävä, kun lähettää sulle paketteja, joissa kaikkea ihanaa ja tarpeellista :) Kiva kun saat kunnon puikot, niin ei niillä grillipuikoilla tarvi enää neuloa! laughing6

Mietteliäs kannattaa tosiaan testi tehdä aamupissasta, niin että pissa on ollut rakossa vähintään 4 tuntia. Niin on luotettavin vastaus ja tosiaan sen raskaushormonin pitoisuus korkein :) Uutta testiä vain kehiin ja tuu sitten kertomaan meillekin tulosta :P

_mirelyn_ testailen kanssa 18 tai 19 päivä :) Saadaan yhdes jännäillä! :)

ON: Reilu viikko pitäisi vielä malttaa odottaa ennen testailua :) Vähän on ristiriitaiset tunteet nyt näiden tuntemuksien kanssa. Jotenkin on ihan sellainen olo, että olisin raskaana.. niinkuin jokin alitajunnassa vain sanoisi niin. Mutta mun alitajunta nyt voi olla ihan sekaisinkin :P Mutta eniten ihmetyttää nuo oireet... Kun muutama päivä sitten oli alaselkä tosi kipeenä...jomotti 3 päivää ihan kuin menkat olis alkaas, mutta sillon oli vasta KP 16-18. Sitten KP 19 jomotus loppui, mutta yöllä heräsin, kun oikealta munasarjoista melkoista pistoa tai jotain kipua. Nyt KP 21 ja taas alaselkää juilii ja huono olo ja mahakin kipee.. Maha ei oo silleen menkkoja ennustavasti kipee, vaan jotenkin erilailla.. Äh, ota näistä nyt sitten selvää, että mikä tässä on! :confused2 :grin

Vielä pikainen omanapailu..
Nyt mulla on maha niin kipeenä, että en tiedä voisko tää olla joku raskausoire vai onko nyt joku mahatauti iskeny.. :(
Ei maha sinänsä sekasin oo tms. mutta ihan ku olis tehny hulluna vatsalihasliikkeitä :laughing002
Jotenki varsinki sivut arkana..
Ja välillä tulee aiva ihme huononolon aaltoja..
Saa nähä tuleeko täs vielä joku mahatauti vai olisko pikku matkustaja matkas :blob5:blob3

Hui kamala kun on viestejä pukannut kun viimeksi olen kirjoittanut. :) En millään jaksa kaikille erikseen kommentoida, mutta kaikki on kyllä luettu. :) Hieman omanapailua, että kp 13 menossa ja kovasti yritetään ovista bongailla ja peittoja heilutella. :) Ovis pitäisi olla varmaankin ihan näinä päivinä. Luultavasti juuri äitienpäivänä. :) Tänä aamuna vasemmalta puolelta massu oli kuin puuduksissa ja juili, mutta se meni ohi muutamassa tunnissa. Lämmöt on ollut myös ihan sekaisin, joten tuo fertilyfriendkin ehdotteli ovulaatiopäiväksi jo kp 9, mutta silloin taisin lämmön mitata aika myöhään, joten jätin sen päivän lämmöt laskuista pois. Nyt sivuston mukaan mahdollinen seuraava ovulaatiopäivä voisi olla juuri äitienpäivänä. No katotaan nyt mikä loppuviimein pitää paikkaansa. :laughing002

lana kuulostai ennenminki raskausoireilta, toivotaa että tulee plussa. :) juu viime vuonna kaveri lähetti mulle cb digital viikkonäytöllisen testin joka näytti mulle raskauden. ihanaa saada kunnon puikot vihdoin lupasin kaverille neuloa ja lähettää sukat.
chipmunk toivottavast äitienpäivästä tulee sit tuloksekas ja saisitte pikkuisen alulle sillo :)

on: täällä iha koomainen olo ja vessarumba jatkuu. mies toi 3 tuoretta tonnikalaa ja hajuhan tekeeki hyvää. viel muutama päivä ja voi testata tulispa se 2 viivaa. eile sit ruvettii parkumaa iha yhtäkkiä joten iha ihme touhua nyt.

Chipmunk toivottavasti tosiaan saatte äitienpäivänä hyödynnettyä oviksen! :) Nyt vain kunnolla peittojen heilutusta viikonloppuna :P

Voi Gatusa sunki oireet kuulostaa kyllä niin hyvälle! :happy090 Jos ennen kalanhaju tehny pahaa ja nyt tekiki hyvää, niin kuulostaa kyllä ihan raskaudelta! Taitaa pikkuinen tykätä tonnikalasta :rolleyes:

Ite kävin tuos tunti sitte syömäs, nii huono oloki helpotti. Et ei tää kyllä mahatautia voi olla, ku jos olis, niin olis ollu luultavasti heti vessareissu edes ku syö :laughing002 Tuntuu et vois syödäkki koko ajan.. jotain naposteltavaa sais olla. Voiskohan olla nyt niin, että pikkunen ilmoittelis tulostaan! Viikko pitäis jännätä vielä, ennen ku pääsee testaileen!

ei ku tonnarit on viel lana kiinni ei niit ol avattu. yleensä kalanhaju ei haittaa oikeestaa mut raskaana meinaa lentää laatta. mikäli ootan pikkusta ni minttu on se mistä tykkää koska se on suunnillee ainoa mikä auttaa etomiseen, tuli kokeiltua tictac piparmintulla, yks nappi ja meni ohi, kätin suun raikastamisee, esikoinenki tykkää niist mut jostai syyst keksit ei auta pahoinvointii, makeeta en voi liiemmi nyt sietää muistuu ku oltii käymäs mun maas tuos muutama vuos takaperin ja olin raskaana, pelkkä makean haju teki pahaa ja meinasin oksentaa kaupassa. söin aamulla purkkitonnikalaa oliiviöljyn ja leivän kera oli muute hyvää ja hajua ei ollu joten pikkunen tykkää kyllä tonnarista näköjää (tulee isäänsä koska tuo tykkää syödä kalaa tosi paljon).

ja kyllä lana kuulostais siltä että sulla on pikkunen matkassa on niin selvät oireet kyl, itellä oli joka raskaudes sama juttu jo ennen testaamista ja niin on nytteki. raaka valkosipuli ja sipuli on sellasia mistä ei tykätä kyl yhtää, meinasin oksentaa eilen keittiös ku söin minikokoisen sipulin ja valkosipulinkynnen leivän, öljyn ja tomaatin kera.

Näitä on niiin kiva lueskella, kun on monia muitakin samassa tilanteessa olevia. :) Itsellä ei ainakaan ole kaveripiirissä tms. sellaisia ihmisiä keille viitsisi tästä asiasta höpötellä, pelkään ehkä vähän sitäkin mitä muut mahdollisesti ajattelevat... Vaikka oma asiahan se on, tälläinen.

Tsemppiä hurjasti kaikille teille muillekin plussautumiseen! Saanko udella minkä aikaa olette yrittäneet? Varmasti jossain välissä se on tässä ketjussa jo ilmi tullutkin, mutta kun sivuja on se 85...

Gatusa enpä oo tuota kuullutkaan, et minttu auttaa etomiseen :) Mulla on ihan sellanen olo, et sitte ku oon raskaana, niin mä oon varmaan niitä ihmisiä jokka oksentelee koko ajan.. en tiä mistä nuon aattelen, mut jotenkin vain tuntuu siltä :biggrin Saanko Gatusa kysyä mistä maasta oot kotoisin? :)

Sannuinen meillä jätettiin ehkäisy pois helmikuussa 2012 ja nyt noin 5 kuukautta on ollut kunnon yritystä :)

Nyt on noin 1½ tuntia syömisestä, niin alkaa taas tulla tuo kuvotus :eek: Eli näyttäis siltä, että koko ajan pitäis syödä.. :rolleyes:

Ja taas täällä!! Meidän eka raskaus päätyi siis keskenmenoon viimeviikolla... MUTTA nou hätä! Positiivisesti ajateltuna, me ollaan onnistuttu jo kerran pcosta huolimatta ja vielä ilman lääkkeitä. Joten eiköhän me toistamiseenkin onnistuta :D Nyt odotellaan että vuoto loppuu, järjestetään häät ja jos sitten taas tärppäisi :) Oli ne 2viikkoa mun elämäni yhdet ihanimmat, se tunne kun raskaustesti näyttää positiivista, ekaa kertaa puikulan näkeminen ultrassa ja ne kaikki ei niin kivat vaivatkaan, kaikki oli ihanaa!! Toivottavasti saadaan kokea pian kaikki uudelleen ja mielellään loppuun asti tällä kertaa :)

Takaisin