Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
_chilly: Ihana koira <3 Ja mahtavan näköinen tatuointi :D I LIKE :)
Tsemppiä tikutteluun ja oviksen hyödyntämiseen :)

Rosebud: Tämä meneillään oleva kierto on vasta yk2 joten montaa yk:ta ei pillereiden lopettamisen jälkeen ole vielä ollut. Viimekierrosta tunnistin oviksen lisääntyneestä valkovuodosta. En siis tikuttele tai mittaile lämpöjä vaan ihan omiin tuntemuksiin perustuen. Nyt tästä kierrosta en sitten ovista pongannut, vaikka viimekierrossa sitä ei voinut olla huomaamatta... Tässä kierrossa on ainoa merkki mahdollisesta oviksesta ollut se, että minun teki mieli seksiä enemmän kuin "normaalisti" liekkö sekään sitten mikään merkki...No nyt ei auta kuin odotella ja katsoa mitä tuleman pitää. :)

OmenaPossu: No voi sitä miestä siellä teillä, mikä sitä oikein nyppii? :O Osaatko sanoa, miksi ette ole nyt puuhailleet vai onko asia siis pelkäästään miehestäsi kiinni? Toivottavasti ei ole vielä lisäksi sitä hiivaa :(
Pikaista paranemista sinulle flunssan kourista!

Gatusa: Jee, jospa se tiputtelu pysyisi NYT sitten kokonaan poissa! :) Tsemppiä odotteluun ja tiedä vaikka sieltä se plussa tuleekin, olisihan se mukava yllätys :) :)

Nyytti: Hienoa jos tulokset oli normaalit :) Nyt sitten uutta yritystä kehiin :)

piia84: Sinäpäs olet kerennyt tänään olla tehokas :) Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, toivotaan että tärppi tulee ;) :)

musicbox: Hyvä jos pääsitte hieman irroittelemaan, huono jos huono-olo vaivaa edelleen... Ja flunssakin vielä :( :( Pikaista paranemista! Eli siellä pitäisi oviksen olla tällä viikolla(ko)?? :) Jos meinaat että mahdollisia plussauutisia pitäisi olla ennen tupareita :)
Tsempit iltavuoroon, jaksaa jaksaa :)

Lana: Oishan se tosiaan aika hienoa saada lapsi aluille juurikin hääyönä :) (ei se huono vaihtoehto ole sekään, että tärppäisi jo tästä kierrosta) ;) :) Minäkö muka malttamaton! :)
Täällä peukut pystyssä, että tärppi on teillä käynyt ja pääset piinailun jälkeen testailemaan :) Täällä kans piinapäivät menossa... :)

ainut: Vitsit kun mä ymmärtäisin paremmin noista mitä kerroit! Eli suomeks, siellä on munasoluja molemmilla puolilla ja toisella puolella on kypsymässä yks, mut se on liian pieni vielä? Seuraavaan kiertoon saat jotain mikä avittaa munasolua irtoomaan vai kypsymään vai? Hyvä kuitenkin että verikokeiden tulokset on priimat :)

Tyttötiikeri: Odotellaan odotellaan :) Itsellänikin alkoi tuo odotteluvaihe, joten samassa veneessä ollaan, sinä tosin pääset testailemaan ennen minua :) Toivotaan että teiltä pysyy täti poissa ja pääsisit vklppuna testailemaan tai ensi viikon alussa, jos et vielä vkloppuna uskalla testata :) Tsemppiä!

ON: Kp16/(24)28. Piinapäivät alkakoon... Nyt ei sitten muuta kuin odotellaan ja toivotaan parasta :) Testaamaan pääsen aikaisintaan 18 tai 19 päivä, jos ei sitten täti taas tule etuajassa tai ajallaan, toivotaan että jättää tulematta!
Kylläpä tuntuu pitkälle tämä aika mahd.ovulaatiosta siihen kunnes mahd.pääsee testaamaan...
No nyt vkloppuna on meidän esikoisen 3v synttärit (äitienpäivän lisäksi) joten jospa ei tulisi mietittyä niin paljon kaikkea kun on muuta ajateltavaa :)

Mitäs muille kuuluu? Tulkaas nyt joku kertomaan plussauutisia, kun niitä ei taas hetkeen ole kuulunut!!! :)

_mirelyn_ Saat olla onnellinen, ettei sun tarvii näistä tietää! :) Juu ja oikein arvasit! eli pikkusia on molemmilla puolilla hyvin, mutta tuo, joka on lähtenyt kasvamaan on auttamattomasti liian pieni. Ovulaation aikana sen pitäs olla 20 mm ja kasvaa maksimissaan 2 mm päivässä ilmeisesti. Eli kp13 jos ovulaatio on parin päivän sisään, niin pitäisi olla jo lähellä 20 mm luo koko. Eli voi olla, että on lähtenyt kypsymään liian myöhään, tai sitten ei muusta syystä ole kypsyny tarpeeksi tai sitten ovulaatio on tässä kierrossa myöhässä. Ois outoa, jos ovis ois myöhässä, koska on ollu aika tarkka, mutta parin päivän sisään näkee, että mitä ovulaatiotestit sanoo. Toisaalta oudolta tuntuu tääkin, että siellä liian pieni folli löyty, koska LH-huiput löytyy (ovistestit antaa plussaa) ja lämpötilat nousee "ovulaation" jälkeen. Viime kierrossa olin tuntevinaniki ovulaation. Mutta nyt tosiaan verikokeella sitten viikko LH-huipun jälkeen selvitetään, että oliko sitä ovulaatiota vaiko eikö. Tuo Clomifen-lääke ilmeisesti vähän vauhdittaa munasarjoja toimimaan ja mun suhteen toiveissa ois, että kypsyttäis paremmin sen "johtofollikkelin", että ois oikeen kokonen ovulaation aikana.

Hyvää alkavaa viikkoa täältäkin. Ilmat on taas hienot ja fiiliskin on vaihteeksi sen mukainen. ^^

Gatusa, toivottavasti kyseessä ei ole pms, vaan raskausoireet. ;) Naaman palaminen, ei kyllä ole kivaa. :( Tsemppiä sinne suvun ja oireiden keskelle.

chilly, hieno tatuointi. :> toivottavasti tämä kierto olisi teillä se oikea.

Rosebud, en näköjään muistanut edellisessä viestissä kertoa sen tarkemmin mimmosta testiä tilasin. ^^; Tilasin simmosen syljestä tehtävän ovistestin. Se on siis oikeestaan pieni mikroskooppi, jolla katotaan syljestä jotain kuvioita, joita siihen tulee oviksen aikoihin (kuulostipa kummalta tollai selitettynä). Parasta siinä on se, että sitä voi käyttää useita kertoja, väittävät että kestää hyvin pidettynä vuosia. Mokoma maksoi reilu neljäkymppiä, mutta eipä tarvi ostella mitään tikkuja/puikkoja, eiköhän se aika pian maksa ittensä takasin. Loppurahalla tuli neljä raskaustestiä (ne taisi olla kahdeksan euron luokkaa). Toivottavasti siellä tulee selvyyttä asiaan. Kurjaa, jos oviksesi on siirtynyt näin kauas oikealta paikaltaan.

Pikaista paranemista Omenapossu. Flunssat on ikäviä. :( Ja kurjaa, kun ette ole kertaakaan päässeet puuhailemaan. Toivottavasti miehesi vielä ryhdistäytyy ja pääsette hyödyntämään oviksen, jos se ei ole vielä mennyt. Mielenkiintosta muuten huomata, että vaikka yleensä tunnutaan ajattelevan, että miehet haluaa useammin seksiä, ainakin täällä monet on sanoneet sen olevan toisin päin.

Nyytti kiva kuulla, että siellä keho tosiaan on normalisoitumassa. :>

Hienoa piia, että siellä alkaa mieliala taas nousta, vaikka varmasti vielä ikävöitte ja sattuu. Tsemppiä ikävän kestämiseen ja oviksen hyödyntämiseen.

Tsemppiä Tyttötiikeri piinaviikolle. Pidän peukut pystyssä, että täti pysyy poissa ja tulee plussa.

Mirelynille samaten, toivottavasti siellä olisi tällä kertaa tärpännyt. Onnea esikoisen kolmevuotispäivistä. :>

Ainut, en oikein osaa mitään sanoa noista, mut lähetän paljon tsemmpiä sinne ja toivon että hoidot auttaa ja saatte pian oman pikkuisen. Mut oonko mä ymmärtänyt jotain väärin vai mitä ihmettä kun tuo 20 mm folli (=kasvanut munasolu?) kuulostaa hurjan isolta? Sehän on simmonen 2 senttinen, jos mm tarkoittaa tässä tapauksessa millimetriä eikä jotain ihan muuta. o.o

Ainut mulla on ollut kontrolliultrat kp10-13 ja johtofolli on ollut 15-18mm. Määrällisesti on ollu 2-4 follia. Ja aikasemmin vaan jommalla kummalla puolella, viimeks oli molemmilla. Oletettu oviksen ajankohta ollut joka kerta kp14. Tikuttamallahan en oo sitä kuitenkaan löytänyt. Seuraavan kerran, jos/kun käytän clomeja, niin koitetaan saada kontrolli kp14:ksi. Nyt lääkkeetön kierto ja ovis oli varmaan huomattavasti myöhemmin. En tosin tälläkään kerralla saanut sitä tikuttamalla kiinni, mutta toivon, että osu oikeaan aikaa miehen kotiutumisen kanssa ;).
Mulla tsekattiin joulukuussa proget ja niistä näki, että ovis oli ollut. Siitä kierrostahan sain plussankin, mutta se ilo oli todella lyhyt. Eli vaikka ovistesti ei positiivista annakaan, niin omiin tuntemuksiini luotan :).
Tsemppiä sinne kovasti!

*muoks. siis ekassa kontrolliultrassa, kun otin yhden clomin päivässä kp3-7 folleja oli älyttömästi. Viikonlopun jälkeen ultrattiin uudestaan ja luku oli vähentynyt ja selkee johtofolli löyty. Sen jälkeen oon ottanut clomia vaan ½ päivässä kp3-7.

Gatusa joo sitä minäkin toivon.. tää vaan on joka keväinen riesa :/ ja siitä oviksesta en tiedä, josko toi lima olisi sen oire? vaikka sitä on nyt jo jonkun ainakin 4 päivää tullut :O

Lana kiitos :) pikku hiljaa jo alkaa oleen olo kuin olisi elävien kirjassa :D

Tyttötiikeri toivotaan, molempien asioiden suhteen ;)

_mirelyn_ jaa-a kuule, valittaa että väsyttää? milläköös hitolla, kun ei päivisin muuta tee ku istu koneella ja valita ku ei saa mitää aikaseks, huoh.. ja siis joo pelkästään miehestä se on kii.. no okei mua ei yksinkertasesti kiinnosta herätä kukonlaulun aikaan pupuileen, koska herra ei kykene muuhun aikaan päivästä asiaa hoitamaan, kun ottaa huomioon kumpi meistä nousee laittaa pojalle puuron ja hoitaa muutenkin koko päivän, niin mulla on oikeus nukkua yöni kunnolla, siis se osa minkä toi poika antaa.. mut se kans on niin oma napa välillä et ärsyttää, ja sitten jos se siirtyykin aamummalla vähän myöhempään (max.11) niin sitten valitetaan ku poika kiljuu tai huutelee ja menee halut o.O no perkele duunattas illalla ku se nukkuu, mut eih, häntä väsyttää sillonki,, perkele..

Vargynja juu kyllä se meilläkin menee niin päin että yleensä mä olen aina valmis (pakkohan se on kun kaikki pienet tilaisuudet täytyy käyttää hyväks) ja tota saa varrota ..

ON: flunssa edelleen jatkuu, "nukuttiin" tänään poitsun kans yli nejlään (siis minä nukuin ja poika riehu vieressä sängyssä) sitten herään hirveeseen migreeniin ja toi ukon idiootti ei voinu tuoda särkylääkettä ja kun itte en voinu ees silmiä avata ku vihlas heti niin peesti, sitte ku loppuje lopuks sain sen tabun, nii eihän se voinu tota poikaa ottaa siitä vierestä mölyymästä vaa häipy tietokoneelle, jumalauta.. ja si se viel ihmettelee miks raivoon sille välillä, MIEHET!!

nooh joka tapauksessa päänsärky selätetty ja ihme kyllä löysin jotai sapuskaaki täält asunnost (pitäny kolmena päivänä käydä kaupassa, mut ei vaan oo joko päässy tai voinu käydä)

ja se kuuluisa ovis.. en tiiä oisko se ny päällänsä, kun tänään vihlo toista munasarjaa sileen et täyty päästä istumaan ku sattu niiin helkutisti :O

Vargynja ja _mirelyn_: tota kuvaa mietin 8 vuotta ja vuonna '09 kävin sen sit ottaa :)
Jumankekka et sais jo pikku hiljaa niitä plussia tulla! Jos ei mulle ni ees jollekulle.

ainut: Nyt paljon tsemppiä et lääkkeet auttais ja tärppäis! Kaverin veli ja sen tyttöystävä yritti lasta 2 vuotta ennenku meni lääkäriin asian kanssa. Sai ymmärtääkseni kans ton saman hoidon ku sinä,ja heti tärppäs!

Piinailijoille paljon Plussa-ajatuksia!

ON: kp10/25-30. Viime kierrossa oli ovis oli kp 10 ja 11,mut nyt tuntuu et se ois 11-12. Ja testinkin mukaan ei ainakaan tänään ole.
Avauduin vähän omaan blogiin tänään: http://www.vau.fi/Community/Blog/MyBlog/?userId=83097&entryId=4203

Omenapossu mä niiin ymmärrän ton tilanteen. vaikkei meillä olekaan vielä yhtään lasta, niin välillä kyllä palaa pinna tohon miehenrötkäleeseen! Kun ehdotan pupuilu, niin se vaan sanoo et "eiks pitäs säästellä siittiöitä oikeeseen hetkeen (=ovikseen)?" ja sit ku olis se ovis niin "no ei just tee mieli/ei kerkee/väsyttää/ei onnistu ku on pakko" AAARGH!!! Raivostuttavaa! Sit mä aina kilahdan ja tiuskin sille että hittoako sit rupes tähän "projektiin" kun ties et sitä makuuhuonejumppaa nyt vaan pitää harrastaa että se vauva saa alkunsa! Sitten pahimmassa tapauksessa v-tuttaa niin paljon muakin, ettei tosissaan tee mieli.. Mut toisaalta, onneks riitelyn jälkeen yleensä on sitten miehelläkin tarve sovitella makkarin puolella, eli jonkinlainen taka-ajatus nahistelussakin..... :evil4

Verikoe normaali. Enpäs lannistunut! Nimittäin limaa tullut nyt kuin etanalta kaksi päivää. Vissiin ovulaatio pahasti myöhässä vaan! Katsotaan siis tilannetta uudestaan parin viikon päästä ;)

Esikoinen sai alkunsa niin, että ovulaatio oli kaksi viikkoa myöhässä. Saa nähdä käykö taas niin.

Iltaa....

Mä en sitten osaa käyttää tätä uutta sivustoa....

Onnea plussanneille ja pahoittelut tädin kylään saaneille....

Mä taukoilen kaikesta mikä liittyy vauvoihin... syksyllä sitten palaudun aktiivisesti kirjoittelemaan tänne.... On ihan pakko tehdä näin jotta pysyn järjissäni...... Kyllä mä tulen kertomaan kuulumisiani... ja lukemaan kirjoituksiani... mutta nyt taustailen :hug013

Naiset ihanaiset onnea teille, olette ihania!

ymmärrän hyvin eetula. nautihan kesästä ja ehkäpä jossai vaihees sulla onki sit iloisia uutisia meille :)

Eetulalle jaksuja ja mukavaa kesää :)

Rosebud, toivottavasti olis tosiana ovis vana myöhässä :)

Mirelyn, kiitos ja tsemppiä piinailuun :)

Vargynja, minulla on tuo samainen testi, ystävältä lainassa ja oli sielläkkin käytössä muistaakseni kahta lasta yrittäessä, eli on pitkäikäinen :)
Itse olen tykännyt kovasti, mutta tässä kkm jälkeisessä kierrossa on pistäny mut kyllä ihan ulalle näytellen plussaa ihan pitkin kiertoa.
Kuten tänään, tuli taas paljon haaraisia kuvioita ja minä kun tätiä odottelen.
Tuhruilukin päätti ottaa jotain iltataukoa ja ei tule pyyhkiessä saati siteeseen.
En sit tiedä, että jos ovis oli silloin kun se limatulppa tuli, tai siis lähipäivinä siitä, niin opikea aika testailuun olisi vasta kuun puolivälissä, eli ei perjantaisessa verikokeessa olisi mitään vielä varmaan näkynytkään. Täällä siis vaan odotellaan että mitä tää kroppa tekee. Pieniä mahatuntemuksia on jo ollu useamman päivän, mutta en tiedä mitä ne nyt meinaa. Omanapa tulikin nyt jo tähän samaan pötköön :)

OmenaPossu ettei miehelläs olis kevätmasennus tai ihan muuten masennusta / alakuloa? Miun ex mies reagoi aina just noin kun oli masentunut. Ei vaan miun patistelut tai kannustamiset auttanut vaan ilmeisesti vasta ero miusta. Joskin ite epäilen, ettei sekään oo tehny ku pienen tarmonpuuskan, kohta on samanlainen vetämätön ja masiksessa taas. Nykyään kuvailee meidän suhteen aikaa "kuin sumussa" eletyksi.

Hän siis karttoi hellyyttä kaikin keinoin mutta olisi halunnut pupuilla kyllä. Mä taas en halunnut pupuilla ilman sitä muuta hellyyttä ja tuntui että pupuilukin oli hänen tarpeitansa varten, minusta ei siinä sit niin väliä. Niin lopulta se seksielämä vaan kuoli pois ja oli molemmille sellainen "paremman puutteessa" tyyppinen ratkaisu kunnes tajuttiin erota. Väsymykseen vedottiin molemmat, kai odotettiin jotain maagista hetkeä milloin molempia haluttaa, eikä haluttu antaa sille tilaisuutta, kun toinen olis halunnut.

nyytti tuo sun tuhruilu on ku mun viime menkat, raasto hermoi lisäks välis tuli samaa mut eile oli loppun. saapi nähä tuleeko menkat vai ei. toivoisin ettei tulis, sais pysyy kauan pois ja matkustaja olla kyydis. anoppi jo kyseli et oonko raskaana.

Ainut en minäkään kyllä hirveesti ymmärtänyt mitä nuo follikkelit ym. tarkoitti :P Mutta hyvä ainakin kun kilpirauhas ja PRL tulokset oli priimat :) Toivottavasti nuo follikkeli jututkin paranee sitten lääkkeiden myötä ja olisi sopivan kokoisia follikkelit jatkossa! :)

Tyttötiikeri vaikka pupuilua olisi ollut vähäkin, niin jos se oli sopivaan aikaan, niin tärppi on voinut käydä! :P Täytyy toivoa ja jännäillään yhdessä! :) Milloin sulla pitäisi täti tulla? Niin ja ei se sun mies voi niitä siittiöitä jemmatakkaa siellä montaa päivää, ku ne ehtii sit jo niin laiskistua :gen045 Ei oo enää priimaa :P Sellasia parin päivän vanhoja, niin se on oikeen hyvä :P Et voit sanoa hänelle ettei niitä siittiöitä voi säästellä ja kyllä niitä lisää tulee aika reippaaseen tahtiin :P

_mirelyn_ no joo toki paree jos tärppää jo ennen hääyötä! laughing6 Olisi vähän kuin häälahja :P Piinaillaan nyt yhdessä! Mutta miten sun nuon kauan pitää odottaa ennen kuin voit testailla? Jos nyt on KP 17 ja kierto max 28, niin etkö voi testailla jo 18-19 päivä? Vai haluatko odottaa että täti on viikon myöhässä? :)

OmenaPossu no voi onpa miehes nyt ilkeellä tuulella :sad001 Tajusiko hän, että sulla on kova migreeni? Voisiko hänellä tosiaan olla jotain masennuksen tyylistä..? Niinkuin joku muukin tuolla meinasi.. Toivottavasti hän nyt ryhdistäytyisi tai saisi apua ainakin, jos on masennusta. Jos hän on niin väsynytkin aina.. Ja alkaisi olemaan vähän reilumpi suakin kohtaan :) Tosi harmillista tuollainen!

Eetula tsemppiä sulle! Koitahan ottaa kesä rennosti ja ties vaikka kesällä tärppäis, kun ei niin asiaa ajattele :)

ON: Täällä piinailut menossa ja JOS nyt tätiä ei näy, niin tuossa 18-19 päivä vois testailla. Voi jestas, ku pitää jaksaa vielä odottaa! :mad::laughing002 Mutta ei täällä muuten mitään ihmeellistä. Tuli tuossa muuten mieleen, ku yleensä aina puhetta, että miehet on aina valmiina seksiin ja naiset on ne jotka keksii päänsärkyä ym. mutta kyllä se todellisuus taitaa olla niin, että miehet ne niitä pihtareita on! :laughing002 Meilläki on niin, että minä olisin kyllä vaikka aina valmis, mutta mies sitten on se, joka laittaa kapuloita rattaisiin :happy8 Mutta kyllä sekin kummasti välillä innostuu, että sitten tulee nuota 2 kertaa päivässä tai 6 kertaa viikossa :downtown :wav

lyhyt omanapailu: eile sit alko pahoinvointi ja vessas ravaaminen, saapi nähä mitä merkkaa haluu saada 14.5 testin ja plussan testiin :) ois niin täydellinen päivä sit ku olla ja voi. en sentää ol oksentan mut lähellä ollu monta kertaa, lisäks huimaa. ei oikei kestä mitää hajujakaa enää. viikko piinailua viel ni ehkä uskaltaa testata. ois lyhyemmän kierron mukaa katottu ja ovisoireetki oli normi aikaan.

ei kovin hyvä kuva eikä makuupussi näy kokonaan siinä, napit puuttuu koska mies ei ole vieläkää ostan niitä mulle. tuon näkönen siitä kuitenki tuli. värikin vääristyny, se on sellai mintun vihreä oikeest.

Liitteet

• Photo on 2001-01-01 at 01.03.jpg
    Photo on 2001-01-01 at 01.03.jpg
    207.9 KB · Katsottu: 84
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Voi Gatusa tuo pussi on ihana!! :love017
Nyt vain tosissaan pidetään peukkuja, että odottaisit tuolle pussille käyttäjää, kun oireitakin on! :hello2

Omenapossu, kurja kun miehesi käyttäytyi noin. :( Toivottavasti ei ole aina yhtä välinpitämätön. Ehkä sillä tosiaan on jotain masennusta, jos on jatkuvasti väsynyt? Toivottavasti hän saa päänsä kuntoon avun kanssa tai ilman, jos masennuksesta on kyse. Paljon tsemppiä sinne. Meillä muuten saa välillä väsyneeseenkin ukkoon eloa hipelöimällä sopivasti. ;) Mut eihän se tietty aina toimi eikä varmaan kaikkien kohdalla.

chilly, luin blogimerkintäsi. Lähetän sinne paljon voimia, sitä taidetaan tarvita. Joskus ihmiset ei osaa ajatella ja päästää sammakoita suustaan. :( Ymmärrän täysin, että tuntuu pahalta. Mut oon varma että tekin saatte vielä sen oman onnen.

Tyttötiikeri, kuten muutkin on jo ehtineet sanoa, sano sille miehellesi, ettei niitä siittiöitä mitään säästellä. Huonoksihan ne menee.

Rosebud, toivottavasti siellä on kaikki kunnossa ja ovis vain tosiaan myöhästyi. Ja pidetään peukut pystyssä, että kävi samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. ;)

Paljon voimia eetula ja rentouttavaa kesää.

Nyytti, muistelinkin että joku on täällä puhunut ko. testistä, se olit sitten sinä. :> Tulen tänne sitten huutelemaan apua, jos en osaa käyttää tota. :D Ehkä siellä on keho vielä keskenmenosta sen verran sekasin, ettei se näytä oikein.. Toivottavasti tasaantuu pian.

Tsemppiä Lana piinailuun.

Gatusa, noi sun oireethan kuulostaa hyvältä. :) Tsemppiä sinne odotteluun. Pidän peukut pystyssä, että saat testin ja siihen plussan viikon päästä. Toi makuupussi on upea. <3

kiitos lana ja vargynja :) koko on 6-9kk eli 67cm koska haluun et voi käyttää pidempään ja myöhemminhä tuo voi mennä kylpytakkinakin pikkuselle. tekemiseenkä ei mene kauaa mikäli on tarpeeks lankaa ja napit valmiina sekä kunnon puikot, ite neuloin grillitikuilla joten piti vaihella muutaman kerran katkennu tikku ehjään.

Takaisin