Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu toivottavast löytyis talo ja pian koska ei tääl asumisest tul koht yhtää mitää. aikaero on kesäaikana 2h eli ootte meit eellä sen 2h talvella 1h. työstä kuulu sen verran etten saanu paikkaa mutta ei muuta ku uusia haasteita kohti.
piia pahoittelut koiran menettämisen johdosta.
tsemppiä piinailijoille. siis mul tuli nyt ne tutut pms oireet vissii takas, eile paruttii melkei nukkumisee asti, sanoin illal myöhää etten haluu syödä vaa nukkua ku ketutti niin perusteellisest ni meinasin saada raivarin ku mies toi ruuan jonka hänen äiti oli vaivoin laittanut. teki miel heitellä tavaroi ku olin niin turhautunu ja vihanen. esikoinen katto et paree olla hiljaa ja antaa äipälle tilaa. mies valitettavast ei ollu yhtä välkky illalla. ja mul on taas iho-ongelmia eli naama rupee kukkii vissii. eilen yritin pimees neuloa et sais rauhotettuu itteää mut ei oikei onnannu. enää napit ja sit vois ottaa kuvan valmiist makuupussist, väri mintunvihree ihanan keväinen väri.

Ihmejuttuja..

Viime kiertoni oli 27 päivää, normaalisti 30 päivää. Eli sen 27 pv. kierron mukaan mulla on nyt menkat 3 päivää myöhässä, mutta ei minkäänlaisia raskausoireita. Huomenna sunnuntaina olis se normi 30 pv et katotaan alkaako huomenna.

Mitä ihmettä? :D

Siis ihan mun omaan tekstiin toi ihmejuttuja kuului :D En tarkoita ketään muuta kuin vaan mun menkkajuttuja :D

Oon Vargynja samaa mieltä, että byrokratia todellakin helpottuu ja samoin muiden suhtautuminen. :) Varsinkin meillä kun oltiin 21 v. kun mentiin naimisiin. Taloa ostaessakin oli jotenkin varmempaa kun saman sukunimen alla ollaan ja lainakin myönnettiin kohtuu helposti (tosin en tiedä mikä vaikutus siviilisäädyllä siinä on). Ja hauska sattuma oli pari viikkoo sitten kun oltiin peräänajossa eli joku ulkomaalainen ajo auton peppuun. Kutsuttiin poliisit kun haluttiin vakuutusasiat varmasti hoitoon. Ei tullut suuria vaurioita mutta huoltoon menee kummiskin. Poliisisedät oli vähän närkästyneitä kun sellasen tehtävän takia joutuivat tulemaan. Auto on mun nimissä ja he jututtivat ensin miestäni, jolle poliisi oli todella töykeä. itse menin myöhemmin ja huomasi, että ollaan naimisissa niin suhtautuminen mieheenikin muuttui. Eikä poliisi tainnut tajuta, että mieheni on myös auton virallinen haltija.

Kurjia noi mielialanvaihdokset. Varsinkaan kun ei niille mitään mahda. Vaikka tietää kiukuttelevansa turhasta niin ei, sitten tulee itkupotkuraivarit jne. Joskus mietin todella, miten noi miehet jaksaa meitä naisia :grin

Mä tuolla jo aikaisemmin pohdiskelin omaa kiertoani ja nyt taas jotain uutta! 8 h työpäivä ja sen jälkeen pissalle niin pöksyihin oli tullu rusehtavaa valkovuotoa. Pyyhittäessä ei taas mitään. Kummaa, ei mulla ennen oo ollu mitään tällaista muutaku ehkä ennen menksuja o_O ja outoa, jos se täti nyt tupsahtais kun on kp 25 ja aikasempi kierto oli 46 pvää ja sitä ennen vielä pidempi. Ja muistaakseni silloin, kun keho toimi normaalimmin niin kierrot oli siinä kolmenkymmenenpäivän hujakoilla. Joopajoo. Ehkä laitan sen siteen varmuuden vuoksi yöksi..

piia84: Itkuhan tässä tulee. :crybaby2 Pahoittelut koiravanhuksen sateenkaarisillalle siirtymisestä :( Nuo päätökset on vaikeita :( Voimia <3

Allison: Häistä, itsekin mietin, että miten osaan vastata puhelimeen uudella sukunimellä tai mitä jos/kun pitää allekirjoittaa jotain (monestikkohan kirjoitan vanhan sukunimen) :) Jospa tämän uuden oppisi nopeasti :) ;)
Tsemppiä sinulle odotteluun, toivotaan että täti pysyy poissa ja pääset testailemaan äitienpäivänä sen plussan <3 :)

Vargynja: Kiitos onnitteluista :) On muuten totta, että tämä paperisota ennen häitä on oikeasti aika kamala... Miten voikaan olla niin monta paikkaa jossa pitää käydä tai näin monta paperilappusta jotka pitää täyttää yms...
No jospa se tästä helpottuu, kunhan ollaan naimisissa :)

Gatusa: Harmi ettet saanut sitä työpaikkaa, mutta toivotaan, että jotain muuta työtä ilmenee :) Kuulostaa oikein ihanalta tuo sinun tekemä makuupussi, laitahan sitten kuva kun se on valmis :)

Catzie: No sulla ei oo enää pitkään ku pääset testailemaan :) Toivottavasti täti pysyy poissa ja testiin tulee plussa! :)

ON: Kp 14/(24)28. Jokohan mulla oli se ovis vaiko ei... Itse en sitä ole tästä kierrosta ainakaan vielä pongannut :/ hmm... Jos kierto on tuon 28 päivää niin laskurien mukaan oviksen pitäisi olla huomenna?! No ei auta murehtia... Menenkin tästä kellistämään tuon miekkosen makuuhuoneen puolelle ;) :)
Hyvät yöt ja palataan asiaan taas huomenna!
Ps. Olipa hyvä peli tänään Suomen jäkisjoukkueella :gen014 :)

Anteeksi taas tämää kauhea omanapaisuus... kommentoin paremmalla aikaa yksityiskohtaisemmin! :)

Voi kiitos teille KAIKILLE, kyllä vaan voimia antaa! <3 AIna vain varmempi että se oli oikea ratkaisu(eihän siinä nyt oikeasti enää mitään muuta olisi voinut tehdä), mutta jotenkin sitä itse säpsähti niin kun se niin yllättäen sitten tuli, ja vieläkin se yhtäkkiä tulee mieleen, tai kun silmät kiinni laittaa niin mieli pongahtaa heti la-aamuun. Kyllähän se murunen vaan mielessä pyörii, onneksi kuitenkin hyviä muistoja on pajon. Eilen otettiin koppi pois paikaltaan ja nyt mies laittaa siihen kattoon jotain uusia osia, toivottavasti syksyllä tulevaa uutta tulosta varten :) vielä ei tiedetä onko astutus tuottanut tulosta....

Eilen nukuin yövuoron jälkeen 14.15 saakka jonka jälkeen pyyhkäisin ylös ja ulos tuulettumaan. Pestiin sauna ulkoapäin, laitoin jo pieluksille uudet mullat, vielä kun työkaverilta sais ne liljan sipulit.... Viime yönä nukuin 10 tuntia ja ois kyllä nukuttanut enemmänkin, mutta jottei mene ihan rytmit sekasin niin tempasin itteni ylös. Tänään ajattelin vielä iltapäivällä lähteä hakemaan kukkia lisää... vaikka nyt vähän (vielä) vettä ripotteleekin :)

taas ihan off the topic mutta kauhea ressi jo tulevista siskon pojan ristiäisistä! pitäs löytää jostain itelle vaatteet ja mikä eniten ahdistaa, niin kengät! meniskö vaasaan vai seinäjoelle... vaasaan ois kyllä lyhempi matka muttaku, en tiiä! missä enemmän valinnanvaraa?? (vaikka toisaalta se vähempi valinnanvarakin voi vaan helpottaa ;))

Ensiviikon aikana pitäs sen oviksenki sitte olla mikäli haluaa ajallaan tulla :D tsekataan löydänkö ajankohdan tikuttelemallla =P

Kp siis tänään 16/33

Vaaleanpunaisia & vaaleansinisiä tuulia kaikille ! :)

tuo on stressaavaa piia kuten on myös jos tulee kutsu häihin. muistan hyvin millai rumba oli ku piti ettii vaatteet pikkukaupungist ja lahja hääparille. tuli matkustettua sillo 136km että löys jotai sopivaa.

täällä päänsärkyä vaihteeks, käytii pelaas niityllä lentistä ja nautittii picnic samalla oli aivan mahtavaa ku lämmintä ja aurinko paistaa. tiistaina saakin vast vissii napit ku mies ei vieny mua vanhaa kaupunkii ostoksille vaan raahas mut ettimää langon mopoo jotai osia, sit säikähin et astuinko lasiin mut ku päästii takas anoppilaan ni sain huokasta helpotuksest koska kenkä ehjä, terävä kivi vaa vissii oli koska sukka on ehjä eikä verta ole tullu jalasta.
ovis ollu joten nyt vaan odotellaan ja suku on näemmä taas metsästysretkellä (eli ettii syytä alottaa tappelu ja hyökätä meit vastaa taas)

plussatuulia kaikille :)

Catzie, toivottavasti täti pysyy sieltä poissa ihan kokonaan. ;)

Allison, mietin välillä tota samaa, et miten miehet meitä kestää. Ensin ollaan ihan iloisia ja tyytyväisiä ja sit voidaan ärähtää jostain ihan turhasta. :\ Ja seuraavaksi ärsyttää, kun äksyilee toiselle syyttä suotta eikä voi asialle mitään. Mikä siellä on nyt tilanne? Onko täti tullut kylään vai jäikö se tuhru pelkäksi tuhruksi. Pidän peukut pystyssä, että jäi ja saat vielä plussan testiin.

Mirelyn, toivottavasti ovis tulee siellä hyödynnettyä on se sitten milloin hyvänsä.

Voimia gatusa suvun kanssa. Toivottavasti saatte pian oman kodin. Kurjaa kun sitä yhtä ette saaneetkaan. Ja työpaikkakin meni nenän edestä. :( Mut onneksi sulla on sentään työ, joka ilmeisesti on myös ihan hyväpalkkainen. :>

Täti on pakannut täällä laukkunsa ja lähtenyt ja uusi yritys on alkanut uudella tarmolla. Menin tilaamaan donnaovistestin ja siinä samalla muutaman r-testin. Rahaa meni yli viisikymppiä, mut ehkä se on sen arvoista. Kohta ei toivottavasti tarvitse enää arvaille oviksen ajankohtaa ja tuskailla, että pitäisikö tädin tulla nyt vai viikon päästä... :D Ja raskaustestit oli tuolla paljon halvempia kuin apteekissa, joten eiköhän ollut kuitenkin ihan kannattava tempasu.

vargynja: no sillo ku on asiakas ni n. 8h tuo vähintää yleensä sen 100-200 mut jos saan sijoittajia asiakkaalle ni min 1000 riippuen paljonko sijoittaa ku saan sen 10% summast. hirvee päänsärky, nippailuu jne. lisäks mielialanvaihteluu. pms ei ol kiva ellei nyt ol jotai muuta ku pms. pahoinvointiaki ollu välil ja nälkä lisääntyn. poltin muute naaman auringos tänää eli poskipäilt ja nenält oon ko tomaatti.

piia84: Pahoittelut hauva-vanhuksen puolesta :(
Tuli ihan mieleen iskän koira: Sillä oltiin pari vuotta hoidettu välilevyn pullistumaa. Yks aamu ku iskä oli lähössä kauppaan ja kutsu Ankaa ja kun se ei tullu ni iskä meni kattoo mikä sillä on ja huomas et rassu ei enää päässy pedistään ylös (Anka nukku alakerrassa viimeset ajat ku se ei enää jaksanu mennä portaita ylös.Iskä kyl kanto sen aina ylös (45kg pikku wuffe) ku Anka vaan osotti et hän haluaa tulla ylös,mut jos ei ni iskä jätti sen nukkumaan iltasin alas), ja oli muutenki tosi tuskasen olonen ja näkönen. Iskän oli pakko tehä se päätös siinä ja heti: soitto eläinlääkärille ja koira autoon.
Lääkäri sit totes et Ankalla on varmaanki ollu syöpä koko sen ajan ku oltiin luultu et sillä on välilevynpullistuma.
Mut hyvän elämän ehti elää 13 vuoden aikana <3 Ikävä on vieläkin vaikka on kulunu jo 5 vuotta.
Ankan tassut on tatuoitu mun jalkaan. Ei tosin oikeessa koossa ku muuten ois menny puol kintuu siihen.. :D
1974_58991525551_4627_n.jpg
tassut.jpg

Tatska kuva on otettu pari tuntii leimauksen jälkeen joten siks aika kiiltävä :)

ON: kp 9 (kohta kp 10). Tätiä poistu talosta eilen kokonaan. Nyt vaan tikutellaan :)

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Piia84/ Otan osaa, tosi kurjaa kun menettää tärkeän lemmikin :(

_chilly/ Hieno tatska :)

Vargynja/ Mä en ite oo vielä alkanu ovistesteillä testaa. Ei kai vielä niin kiire oo, kun poika on 6kk jne, mutta vähän silti houkuttais :D Paljon sait ovistestejä tolla rahalla?

_mirelyn_/ En taas muista, oon varmaan kysynyt :smiley-ashamed008 MUTTA siis kuinka hyvin yleensä tunnistat ovulaation?

Täällä ei tietoakaan menkoista ja pahimmat maha-oireetkin kadonneet kokonaan. Limaa kyllä tuli senkin edestä. Onkohan mun ovis vaan siirtynyt näin myöhälle :O

flunssan takia, pelkkää omanapailua luvassa:

on menossa yk2 kp17 :O joks se niin paljon on ja me ei _kertaakaan_ olla heiluteltu peittoja tässä kierrossa :( tyhmä ukko!! mä kyllä vähän esitin sille jo uhkavaatimusta, et se on joko koiranpentu tai vauva ;) (vihaa kaikkia eläimmiä ja niistä lähteviä karvoja yms.)
taitaa jäädä tässäkin kierrossa tärpit saamatta :( ja olen ehkä(?) havaitsevinani hiivatulehduksen oireen(?), kauheasti tulee limaa, siis ihan tolkuttomia määriä, mutta ei mitään muuta ole :O sanoinki ukolle et jos se terkka ei ois siitä verikokeesta sanonu et normaali (edelleen ?), niin oisin sata varma raskaudestani..
toisiaan järkyttävä flunssa päällänsä, niin ei liiemmin jaksa keskittyä mihinkään, sitten kokoajan toi poika haluaa sylitellä ja leikkiä ja tää äiti on räkäpäissään kuoleman oma, niin eipä auta kun istua lattialla ja miettiä et oisko sittenki paree maata :D

toivottavast paranet pian omenapossu, harmi ettei ukko ollu yhteistyhaluinen. oliks ovis jo vai? jos ei ni toivottavast ees kerran ehtisitte ja oikeesee aikaa.

täällä iha ihme olo. tiputtelu loppu jee!!! taas vaihteeks, nälkä useemmin ja vessaki alkan tulla vakkari paikaks käydä suht usein. oudon seesteinen olo, ei unia mikä on positiivista. naama kukkii ja on palanu ei kiva, alan hiljallee toivoo et josko sittenki ois tärpänny aiemmin mut joka tapaukses kattotaa nyt kuun loppuu jos ei näy menkkoi ni sit testataa. tänää ostoksille toisee kaupunkii. toivottavast ei kulkuneuvo hajoo kesken matkan viitaten miehen, esikoisen ja langon reissuu. nyt ei kuitenkaa mennä ku n. 60km päähä kotikaupungist. sää on kaunis ja linnut laulaa.

Pikainen omanapailu, teveydenhoitaja soitti verikokeen tuloksen eli mitattiin viime pe se hcg kkm jäljiltä ja tulos oli normaali, joka tarkoittaa että lukema on alle 5, minulla se oli 2. Eli kaikki raskausmatsku on niukasta vuodosta huolimatta poistunut.
Joku täällä mietti mitä se "normaali" tarkoittaa, niin tuli samalla varmaan nyt selvyys hänellekkin :)

Chilly <3

Nyt ulos, koirat häkistä poies, pyykit kuivumaan, kukat multaan ja sitten lenkille :) hyvää alkanutta viikkoa tyttöset! tästä lähtee taas uuteen nousuun, oviksenkin pitäis olla viikon keskivaiheilla ;)

Täältä kans omanapailua.
Päästiin miehen kanssa perjantaina vähä irrotellemaan, vähä juu.... :smiley-angelic006 :D Mut nyt itellä sit ollu koko viikonlopun järkky krapula ja flunssa. Edelleen heikko olo, yök... Seuraavan kerran pitäisi juhlia omissa tupareissa alle kuukauden päästä, toivottavasti silloin olisi jo vauvauutisia niin ei tarttisi juhlia niin railakkaasti :P

Mäkin eilen miehelle sanoin että millä ihmeellä se jaksaa kattella mua kun mun mielialat vaihtelee ihan järkyttävän usein nykyän :O Tuumas vain että te ämmät ny ootte kaikki tuollaasia, ei oo siis mitään uutta xD

Pupuiltu on ja paljon :D Eipä tuo haittane yhtään, koska nyt siihen on mahdollisuus kun saman katon alla asutaan :D Kyllä se varmaan tasaantuu tästä aikaa myöden. Ja vauvakuume senku kasvaa päivä päivältä !!

Ähh, pian pitäisi lähteä iltavuoroon, ei nyt kyllä yhtään nappaisi :s

Ainut koita ihmeessä yrittää siirtää ne kirsikka- ja luumupuut :) Ne on niin ihania! Ja ei siinä ainakaan mitään häviä, jos sitten ei selviäkkään.. Oot sitten ainakin yrittänyt :)
Ootko ollut jo siinä ultras tänään? Mitä sanottiin??

Gatusa tosi harmi kun ette nyt sitten saanut sitä taloa! Tylyä, kun ensin sanottu, että vuokrataan ja sitten eivät vuokraakkaan :( Mutta kyllä te varmasti vielä löydätte talon! Ja vielä paremman kuin mitä tuo oli! :) Älä luovu toivosta! Sitten saat sinne istutella ja tehdä kaikkia ompeluksia ja huonekaluja ja kaikkea :) Laita muuten tänne tosiaan kuva siitä makuupussista, kun olet saanut valmiiksi :)

elmiina toivottavasti pääset haluaamasi kouluun! :)

_mirelyn_ jaah, niinpäs tuo horoskooppi näköjään muuttuuki juuri tuossa! :whacky011 No et sää sitte oo härkäpää :P Sulla häät vain lähenee, ihanaa :) Olishan se hienoa saada lapsi alulle hääyönä :P Tuollaiset pienet häät muuten on juuri ihanan intiimejä ja tunnelmallisia :)

Rosebud oletko saanut tulokset verikokeista??

piia84 olen TODELLA, todella pahoillani teidän koiravanhuksen vuoksi!:sad010 Mutta ehkä sen on nyt parempi ja odottelee teitä vihreillä laitumilla :hug013 Tuttu kans kerran kertoi, että oli perheen lapsien edessä vielä esittänyt urheaa ja sitten kun lapset meni nukkumaan, niin se oli perheen isän ja äidin lähelle mennyt ja vaipunut ikiuneen <3 Nuo koirat ja muutenkin eläimet on kyllä suunnattoman viisaita.. ja ikävä niiden perään vielä isompi..
Itse muuten olen huomannut, että löydän Seinäjoelta paremmin vaatetta ja kenkiä kuin Vaasasta :)

Allison toivottavasti saisit äitienpäivänä plussan! Olisi kyllä aivan mahtavaa! :) Onko vielä tullut rusehtavaa? Toivottavasti oli jotain kiinnittymisvuodon tyylistä!

Catzie koska ajattelit testailla, jos ei tätiä näy?? :)

_chilly ihana tuo Anka! <3 Ja tosi hieno tuo tatuointi! :)

OmenaPossu voi harmi kun ette ole päässyt pupuilemaan ollenkaan.. Toivottavasti nyt ei sentään hiivatulehdusta tule :/ Pikaista paranemista sinne!

Nyytti hienoa, että se hcg oli nyt kkm jälkeen normaali :) Uutta yritystä nyt sitten vain :)

OMAA: Mies teki mulle viikonloppuna niitä puutarhalaatikoita, niin sain istutella vihanneksia :) Mietin tuossa, että ollaan viime viikon aikana pupuiltu ainakin 6 kertaa :rolleyes: Ovulaatio ehti kyllä varmaan jo olla, mutta jos oli viime viikolla, niin hyvä! :blob5 Nyt KP 17/25-29. Voi hyvinkin olla, että ovulaatio oli viime viikolla laughing6

Lana Pitää varmaan yrittää! :) Ei ainakaa myöhemmin harmita sitten!

Mä olin tosiaan tänään turussa Fertinovassa ja oli follikkeli-UÄ. Tänään on kp13 ja ovis yleensä kp14-15. NO, Toisella puolella 17 munarakkulaa, ei johtofollikkelia ja toisella puolella 12 ja 1 johdofollikkeli 10 mm. Limakalvo 5 mm. Verikokeiden tulokset (kilpirauhas ja se PRL) priimat. Eilen testasin ovisksen ja nega toistaseks.

Johtofollikkelin pitäs ovulaation aikaan kuulemma olla 20 mm ja mun tuo oli puolet liian pieni. Jatketaan niin, että tikutan ovista ja otan päivän ylös ja meen tossa 10 päivän päästä taas verikokeeseen, josta katotaan proget, jotta saadaan tieto onko munasolu irronnu. Seuraavaan kiertoon kp3-7 clomit ja sitten follikkeliultra kp11, että näkyy onko ne vaikuttanu mitenkään. Miehen simppistesti on myös ens viikolla, joten siitäki saadaan varmaa tulokset sitten.

Fiilis ihan ok. Toisaalta kiva, että jotain nyt voidaan yrittää lääkkeillä. Toivotaan että vaikuttavat! :)

Oliko muut ollu noissa follikkeliultroissa? Mitkä on ollu teiän johtofollikkelin koko esim.?

Piia oon tosi pahoillani koiruuden menettämisen vuoksi! tku tuli silmään kun luin tekstisi. Mutta aina pitää yrittää ajatella, että se on varmasti koiralle helpotus, eikä se onneksi jää suremaan tapahtunutta. Mutta onhan tuo tilanne silti aina raskas, vaikka oikean päätöksen tekeekin. Voimahalit sinne! :)

Chilly tosi upea tatuointi! Ja tsemppia oviksen bongailuun!

Gautsa onpa kurja homma, ettette saaneet taloa. Toivataan että löydätte pian oman kodin. :)

Lana toivottavasti pupuilut osui oviksen kanssa yksiin ja tärppi olis käynyt! Nyt ei auta ku odotella ja jännäillä. :)

Omenapossu toivottavasti flunssa hellittää pian! Ja toivotaan nyt että se miehes siitä vielä reipastuu! Itsellä välillä ollu samanlaisia ongelmia miehen kanssa....Harmi, että sitä on tässä vauvantekoasiassa niin riippuvainen tuosta miehen osallistumisesta... :grin

Ainut pidetään peukkuja pystyssä, että siellä testeissä olis kaikki ok ja että lääkkeistä olisi apua! Tsemppiä!!

Tsemppiä myös kaikille muillekin tilanteesta riippumatta!

ON: Nyt menossa kp 25/?, epämääräisiä alavatsakipuja, etenkin sellaista "repivää" (?) kipua, jos vaikka aivastaa tai ponnistaa... ja rinnat ja alavatsa turvoksissa. Jotenkin sitä taas ajattelee, että joskohan olis tärppi käynyt, mut epäilen silti samalla niiiiin vahvasti. Tuli niin vähän sitä pupuilua... :sad001 Tää on kyllä ärsyttävin vaihe, kun ei vielä viitsi testailla, ja oletuksena on että täti saapuis aikaisintaan tänä viikonloppuna. Mutta siitäkään nyt ei voi olla varma, kun vasta yhdet luomumenkat on pillereiden jälkeen tullu... Niitäkin sai sen pari kuukautta odottaa.. No, ei auta kun yrittää pitää pää kasassa ja malttaa vain odottaa. :happy090

Takaisin