Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ärsyttää nyt kun en oikein tiedä, missä mennään ja onko saatu ovis hyödynnettyä ja ja ja..Nyt siis on menossa ilmeisesti kp 21/?. Monet oireet viittaisivat siihen, että se ovis on viikonlopun aikana ollut, mutta liian vähälle jäi kyllä pupuilut, eli taidetaan nyt vain odotella tätiä saapuvaksi... Mahdollisesti ensiviikon lopulla jopa, jos nyt ovis tuntemukset ja muut osuivat oikeeseen.
Alavatsa nippailua on kokoajan, ollu nyt jo ehkä viikon ajan, eilen taas huomasin et nännit on niiin arat, että melkein itku tulee jos ne johonkin koskettaa. Ja alavatsa tuntuu ärsyttävän turvonneelta.. Ja kaiken muun kivan lisäksi taitaa flunssaa pukata päälle. Tai no, nenä on tukossa, ja aivastuttaa, muita perus flunssanoireita ei oo (vielä) näkyny.
Mutta kuten monesti muutenkin todettu, tää odotteluvaihe on tuskastuttava...
Olishan se kuitenkin tosi iloinen yllätys, jos se täti tosiaan tulis ensviikon lopulla, olis sitten jotenkin toivoa, että nämä kierrot olis tasottuneet...

Multa meni vappu vähän ohi nukuin vaan , mietin että josko ensi vappuna ois joku uus syy juhlia vapuakin . Täällä tosiaan ovis oli viikko sitten ja tuli hyödynnettyä , milloin ois vähänkään ideaa testailla?

Gatusa ollaan sitten tosi samanikäisiä :D Itsellä kans reilu viikon päästä synttärit :D Onkohan meillä edes samana päivänä..itsellä synttärit 11.5. Toivotaan nyt yhdessä, että saadaan kummatkin plussat! ;)

musicbox hienoa, kun pääsitte muuttamaan saman katon alle miehen kanssa! Toivottavasti pikkuinenkin parantuisi pian!

Tyttötiikeri toivotaan, että nuo oireet viittaa raskauteen:hello2

butterfly85 koska sulla pitäis täti saapua? Kyllä se kannattaa odottaa edes niihin menkkojen oletettuun alkamispäivään ennen kuin testailee :) Saat varmemmin ainakin oikean tuloksen :)

Chipmunk86 en käynyt lekurilla, kun puhelimeen vastannut terkka sanoi, että parmpi eka tarkistaa raskaus asia ja sitten vasta alkaa miettimään, mistä muusta voisi johtua ja kirjoitti lähetteen verikokeisiin :)

ON: verikokeissa käyty ja tuomio saatu: näyte oli "normaali" eli mitä ilmeisemmin nega, mikä on kyllä tosi omitusita kun tänään alkoi närästääkkin (ei ole aiemmin närästänyt kuin esikkoa odotellessa) ja valtaisa yökkiminen :O
huomenna täytyykin sitten soittaa sille lekurille se aika, että päästään kartoittamaan, mistä tää kaikki johtuu, josko elämä jossakin vaiheessa palailisi normaaliksi (toivon mukaan!!) :D

lana: 14.5 mulla eli muutaman päivän ero :) oisha se siistiä jos plussa tulis mutten usko täl kropal siihe ku sekasin ku pelikaani... tsemppiä kaikille kiertoon ja piinailuun :)

Gatusa: Me meinattiin laittaa 2 pensasta punaista, mustaa ja valkoista viinimarjaa, pari pensasta karviaisia sit varmaan 2-4 omenapuuta (2 eri lajiketta). Perunamaa on jo, samoin niitä mansikoita... Omalta pihalta löytyy myös "villinä/luonnostaan" mustikkaa, puolukkaa ja metsämansikoita. Näitä ei kerätä pakkaseen asti ole, muttei ole tarvekkaan :) On oikeesti aika ihanaa, kun omalta pihalta löytyy vaikka mitä. Tuosta naapurista eli mummolasta löytyy sitten isompi kasvimaa, josta saadaan hakee porkkanoita, salaattia, herneitä, kaalia, sipulia, avomaakurkkua ja mitä muuta lie tuleva anoppi laittaneekaan täksi kesäksi kasvamaan :)
Mä jännäilen sun puolesta tuosta taloasiastakin, tuu sit kertoo, et millanen se oli :) :D
Ja iästä vielä, kun teillä oli keskustelua siitä niin mullakin on synttärit reippaan parin viikon päästä :) :)

Nipa-70: Tervetuloa joukkoon. Teilläpä on jo sitten pidemmän kaavan mukaan yritetty, pahoittelut tuosta kokemastasi keskenmenosta :( Missä vaiheessa kiertoa olet nyt menossa?

Rosebud: No voihan sanonko mikä... Oireet vois viitata raskauteen, mutta toisaalta taas tulossa olevaan tätiinkin... Ei varmaan auta muuta kuin odotella ja toivoa tätiä, ettei kierto veny kamalan pitkäksi. Tai sitten jos sitä tätiä ei edelleenkään kuulu, niin tehdä uutta testiä ja jos edelleen testi näyttää negaa niin soitella jo lääkäriin, että mitä siellä sanoovat.

Chipmunk86: Tsempit tähän uuteen kiertoon, toivotaan että täti on iltaan mennessä häipynyt ja pääsette miehesi kanssa puuhailemaan :)

Nyytti: Kiitos tsempeistä :) Ihanan unen oot nähny, voi kumpa se olis enneuni <3 :)

Lana: Hienoa, jos ovis tuli hyödynnettyä kunnolla :) Nyt sitten tsemppiä piinapäiviin! Sinullekkin pitää sanoo, et mulla on kans "kohta" synttärit, eli 21.5 :) Meitä on aika monta toukokuista täällä :)

musicbox: Menikö muutto hyvin? Onnea tähän kiertoon ja toivotaan että lapsi tervehtyy ennen huomista ainakin sen verran että pääsette lähtemään lapsivapaalle :)

Tyttötiikeri: Harmi jos puuhailut ei sattunu oviksen aikoihin tai ovis ei sattunu puuhailujen aikaan olemaan :/ Ja vielä että flunssaakin pukkaa... Jospa välttyisit kuitenkin pahimmalta flunssalta ja toivotaan että jos täti on tullakseen niin tulee edes ajallaan!! :)

butterfly85: Toivotaan, että teillä tosiaan on ens vappuna muutakin syytä juhlaan kuin se vappu :D :)
Ja tsemppiä piinapäiviin ja sille sunnuntaille jos sillon meinasit testailla :)

OmenaPossu: Harmi, ettei sitä plussaa nyt niistä verikokeistakaan tullut :/ Eli nyt seuraavana sitä lääkäriaikaa soittelemaan. Toivotaan, että sieltä löytyy sit jotain syytä nuille oireille!

mirelyn ehdottomast kerron ku tiedän. tein puutarha ja kasvimaa kuulostaa unelmalta mä haluun kans. tosin meil ois mahis appelsiineihin ja muihi sitrushedelmii, vesimeloni, kurkku jne... mul on suunnitelmat selvillä jos tulee lupa viljellä mikäli saadaa vuokrata se talo.

heippa!

MIRELYN!! NYT MUISTAN! :greet025 olin jo kirjoittanut sun nimen mutta en ollut enää varma :/ voih minua..Teidän vappu kuulosti kivalta :) minä kävin vähän tanssimassa piiiiitkästä aikaa :)

JA kiitos kaikille muillekkin kun vastasitte! Tuli heti rauhallisempi mieli kyllä kun kaikki oli sitä mieltä että ne simpat siellä oottelee :) JA mies pääsikin eilen illalla jo 10 lähtemään kotiin. oli rättipoikkiväsy.. Minä ajattelin että käyn oikein suihkussa ja odotan sitä raikkaana pyyhe päällä :D Ja sitten kun se tuli niin niiskutti vaan kun hirvee flunssa päällä ja ihan väsy.. Tiedän etten ois saanu mut vähän harmitti ja menin vaan makkariin "nukkumaan" . Sitten se tuli viereen ja pyyteli anteeksi kun nyt ei jaksais harrastella kun huomasi että minä oikein oottamalla ootin :sad001 Noh, sitten itku tuli ja se lohdutteli ja sano että ens oviksessa on kotona 24h koko ajan.. Noh minä käperryin kainaloon ja sanoin että kyllä mä ymmärrän, mutta harmittaahan se kun näitä päiviä on niin harvoin. Noooooo sitten yksi asia johti toiseen MIEHEN aloitteesta :love022ja sitten oli taas rauha maassa :Dkamala dramagueen... :oops: Mut sitten jäin nukkumaan lastit sisällä kun olin niin rättiväsynyt itsekin.. OONKO ihan kamala akka?? minä olin jo asennoitunut ettei mitään tapahdu, enkä vetäny kohtausta kun ihan vaan vähän itkin :/ Itse se rupesi hipeltämään... puuh. noo tämän päivän nyt kp20 sattunu edelleenkin vasemmalle mut limat on vähentynyt, että toivossa on hyvä elää seuraavat pari viikkoo! :)

Gatusa: ihana kun sä neulot. minäki neuloisin jos vaan osaisin :)

Kiitos kaikille pahoitteluista koiravanhuksemme takia kaipuu on kova mutta hyvin on arki taas lähtenyt käyntiin. Uusi koiravauva taitaa tulla kesän aikana.
Veljelle syntyi kaunis tyttövauva, jolla on jo nyt kamalan paljon tukkaa :) Hän on hurmaava ja niin pieni

Pahoittelut niille, joille on täti tullut vierailemaan. Ja monella taisi ovis olla juuri näinä päivinä, eli toivottavasti pian kuullaan plussauutisia :thumleft Tietysti toivon myös selkyyttä niiden tilanteeseen, joilla testit näyttää negaa mutta kroppa jotain muuta. Se epätietoisuus on jotain niin tuskastuttavaa! :smiley-angry003Ja tervetuloa Nipa-70 itsekin uutena täällä vaihtelen kuulumisia :)

Mullakin piti ovis olla näinä päivinä, nyt kp 23, mut ei sitä oo ainakaan mistään limoista voinu bongata. Kropassa ei muutenkaan minkäänmoisia muutoksia eli ota tästäkin nyt selvää. Pari päivää olen tosin ollut todella v****mainen tolle miehelle, kun pikkuiset asiat on ärsyttäny. Huoh, tulee oikeen itsellekin pahamieli kun ei toinen ole ansainnut tätä kiukuttelua niskoilleen.

Täällä oli puhetta neulomisesta ja puutarhan laittamisesta. Voi, kun olen niin kateellinen niille, jotka jaksaa :rolleyes:. Itsekin niin mielelläni neuloisin noille veljen pienokaisille mutta eipä ole oikein inspiraatiota. Samoin tuolla olisi iso piha, jota voisin laittaa mutta mies joutuu siellä suurimman osan tekemään. Chilit ollaan kyllä saatu hyvälle alulle ja perunat ovat itämässä.. Ehkä vielä saan otettua itseäni niskasta kiinni..

Monella oli suunnitelmissa peittojen heiluttelu, ja ehkäpä minäkin tuon miehen kallistan sänkyyn. Jospa tekisin ensin kaalipadan valmiiksi niin ehkä se ei enää muistele mun kiukuttelua :p Oikein mukavia ja antoisia hetkiä itse kullekin!

Heipähei naiset!
Oon pitäny paripäivää taukoa tän kanssa ja tekstiäki tullu sen mukasesti x))

Koko Vappu meni duunissa. Aivan sekopäistä hommaa.Huh! Ja EHKÄ, ja vain ehkä, myös se, et olin pienoisessa darrassa ke voi kans vaikuttaa asiaan. Enkä muutenkaan enää IKINÄ oo vappunpäivänä töissä.EVER! Haluisin nukkuu viikon verran...mut onneks on pidennetty vkl :)

kp 6/25-30. Menkat ihan sekasin..luulin et ne olis loppunu tos paripäivää sitten (joka aika outoo ku yleensä kestää non stoppina 6 päivää,ja nyt vaan 3 päivää??) mut tänään ku oli matkalla töistä kuotiin: *humps*! eikä mulla ollu sidettä...kaikki lapi...toooosi kiva. >_<

Kaverilla oliki sillon viime vkl väärä hälytys sen synnytyksen kanssa.
Mut tänään sit klo:10.29 synty pieni poika, 2,9kg ja 47cm <3
Kuvia odotellessa ku mun kaveri on meksikolainen ja sen mies kunnon blondi (lähes albiino jopa suomalaiseks) elovena-mies. Varmaan aika mielenkiintosen näkönen poju :D

_mirelyn_ sielä aikasemmin kyseli tatskasta. On se jo 95% parantunu. Kutisee ku iho on sen verran kuiva vielä ja muutamasta kohdasta pitäis vielä ihoo lähtee ni paranis kokonaan :)

Tyttötiikeri ja butterfly85: Plussia! Plussia!

Oli tääl näytettävästi kans pihan hoidostaki puhetta. Kans pitäis nyt vkl sitäki herätellä talviunilta,ku kerran ruohoki kuivunu et voi lehdet haravoida :)

nyt o hupun neulonta alotettu joten huomena projekti on valmis :) mies menee huomen katsastaa talon. totes et sit ostetaa muutama kana ja kukko ni saadaa poikasia ja tietenki munia. lisäks alko intoilee vuohesta ja pukista. mä vaa kuuntelin että jaahas tietää tälle naiselle aika paljo duunia. oma työ, kodinhoito, puutarha, vihannesmaa, kanat, kukko, vuohi ja pukki. no maidost voin tehä juustoa sit :) villasta lankaa :) tarttis vaa rukin sit ni saa langaks ja karstat et saa villan harjattua ennen rukkia. kunnon vanhanajan maalaiselämää, onneks kasvoin maalla, esikoisen tuntien se menis ärsyttää elikoita samantien ja pukki puskis sarvilla ekan parin päivän sisää sitä takamuksee sarvilla ( en missää nimes vihjaa et joltai 7v ikäselt puuttus itsesuojeluvietti eläinten kohal) no oppiipaha ettei ärsytä eikö?
vois kyl opettaa sen puskee tiettyi ihmisiä esim. mun kälyt (paitsi 2 jotka nykyää mukavia)

Ei voi kun vaan ihmetellä. Ihan jäätävä alavatsa kipuilu alkoi aamulla ja jälleen olin varma, että täti tulee. Laitoin jopa siteen valmiiksi. Olo on kuitenkin kuiva ja ei mitään tuntemuksia että vuoto alkaisi. Mahasta vihloo enemmän selkeästi jostain sisältä ja silleen jomottaa. Täti kivut on vaan yleis ällö kipuileva aallokko mahassa ja tää kipu on selkeästi jossakin tuolla sisällä. Tavallaan... Tosi samaa kun se kohdun kiinnikkeiden kipuilu. Tosin raskauden jälkeen kroppa muuttuu ja kaikki tuntemukset myös! Kysyn huomenna lähetettå vielä verikokeisiin varmuuden vuoksi.

Nipa-70 tervetuloa mukaan!

Vargynja pahoittelut tädistä :(

Mirelyn Miun ajokorttiin tulee iso A sen olemassa olevan B:n lisäksi. Pidemmän kaavan kautta oon menny, eli toukokuussa 2012 ilmoittauduin tunneille, heinäkuussa uskalsin jo ajamaan, elokuussa kaaduin kevarilla ja mursin olkapään, lokakuussa otin käsittelystä hylsyn ja lumet tuli. Oma pyörä on jo hankittuna ja muutama tunti vielä varattuna ennen koetta. Aika tarkalle vuosi siitä kun tunneille ilmoittauduin tulee.

ON: Kp 7 menossa ja vuoto loppui eilen. Yleensä kestää 3-4 päivää ja nyt jo himmaili ja alkoi sitten pupuilun jälkeen kp 5 uudelleen. Lisäks on huimaillu ja ollu kylmiä ja kuumia aaltoja, mutta taidan olla flunssassa... Joka tapauksessa oon tulkinnut tän nyt niin että miulla on hormonit päin sanonko mitä kun kierrot on sen 16 ja 19 päivää ja vuoto pidempi kuin ikinä.

Lääkäriajan varailun sijaan oon nyt päättänyt jättää yrityksen tauolle, eli yritän pysyä palstaltakin poissa. Kattoo josko hormonit tasaantuu vai tarviiko ne apua mut oikeestaan eipä tässä oo mikään kiire. Oon tosiaan moottoripyöräkorttia ajamassa ja ens viikolla saan oman pyörän huollosta. Taidan keskittyä tän kesän ajamiseen ja reissaamiseen ja varailla sitä lääkäriaikaa sit syksyllä. Tekee liian kipeää päästä tää lapsiasioiden pyörittely ni vois parhaansa mukaan yrittää unohtaa asian ja taustalla toivoa, että stressaamattomuus ja valoisa kesä tekee tehtävänsä.

_mirelyn_ teilläpä on ihanasti omas pihas ja anoppilas kaikkia marjoja ja vihanneksia ym. :) Ihanaa! Ku
sais itellekki laitettua kunnon kasvimaan ja jossain vaihees istutettua omena- ja kirsikkapuita ja
marjapensaita ym. :) Marja-aroniaa laitan varmaan raja-aidaksi. Siinähän on TOSI terveellisiä ne marjat.
Jaa sä oot kans toukokuinen :D Kylläpä meitä härkäpäitä on paljo :devil07 no okei, tuo kuva on piru, mut kai se vähä härkiä kuvaa? :P

late- hih, et oo kamala laughing6 Ethän sä sun miestä pakottanut, itsehän se sitten päätti, että haluaakin vähän puuhailla :rolleyes: Tein itseasiassa tässä kierrossa myös niin, että oltiin jo edellisenä päivänä puuhailtu ja sitten seuraavana iltana kysyin että josko taas vähän puuhailtais :rolleyes: Mies meinasi ensin ettei jaksa, mutta sanoin sitten kans, että kun olisi niin kiva, jos saisi hyödynnettyä oviksen, niin sitten hän siinä innostui itsekin, kun vähän lämmitteli :laughing5

Allison eikös se niin mene että tie miehen sydämeen käy ruuan kautta laughing6 Että ehkä me voidaan ajatella, että tie miehen kanssa petiin käy, kun ensin ruokkii sen :P Onnea veljellesi tyttövauvasta!

_chilly onnea kaverillesi pojasta! :)

Gatusa voi että kun toivon, että se talo on mieluinen ja pääsette pian omaan rauhaan! :) Vois oikeesti auttaa raskautumisessakin, kun ei tarvi enää stressata niiden miehen sukulaisten kanssa saman katon alla! hehe, joo eiköhän se esikoinen opi, jos pukki pari kertaa vähän puskee laughing7 voi appelsiinipuut olis vähä mahtavia! Ei taida täällä suomenmaalla vaan menestyä :P

Rosebud toivottavasti sun tilanne selkiytyy. Kannattaa varmaan varmuuden vuoksi tosiaan soittaa lääkärille vielä ja pyytää verikokeita.

Omaa: En tiedä johtuisko nyt tän kierron ovulaatiosta, joka justiin varmaan oli, että naamakin yrittää kukkia.. Eilen huomasin poskessa karseen finnin! :confused: Ja mulla ei oo vuosiin ollut finnejä!

Ihanaa , että täällä muutkin piinailee mun kanssa yhdessä <3 Oon jo useamman päivän selaillu raskausvitamiineja , haluan siis monivitaminin , mutta mulla on aina ollu ongelmia tabujen nielemisissä , mitkä ois suht pieniä ja sillei liukaspintaisia ?

Heippa kaikille!
Vastailen nyt vähän aiheittain, kun on monessa viestissä keskusteltu samaa.
Ihanaa, että tulee kesä ja kaikki alkaa kasvaa! Me saatiin vappuna vähän hoidettua meidän kasveja. Mun pitäis siirtää 4 viime kesänä istutettua viinimarjapensasta toiseen paikkaan ja ostaa vähän uusia lisäksi. Omenapuita meillä oli entuudestaan 2 ja ostettiin 2 viime vuonna lisää, mutta kiireiltä jäi suojaaminen ja eikös rusakot ollu toisen pistäny poskeensa! Viime vuonna oli kova yritys saada kasvimaata pystyyn, mutta remonttikiireet vei kaiken ajan. Tänä vuonna oon vähän "luovuttanu" jo valmiiks, koska talo ei oo vieläkään valmis. Kyllä sitä sitten myöhempinä kesinäki ehtii! Jos noi pensasasiat sais tänä kesänä kuntoon ja ostais pari omppupuuta lisää. Luumu- ja kirsikkapuita meil on pari, mutta on ihan väärässä paikkaa ja kuormurit jyrää ne kohta. Oon koko ajan kahen vaiheilla, että pitäskö ne siirtää vai ei, ku on varmaa jotai 3 vuotiaita, ettei enää mitää ihan pikkusia ja toisaalta viime kesänä niissä oli joku ötökkäkin. Toisaalta jos sellasia joskus haluaa, ni säästäis rahaa (ja aikaa) ku ei noita tuhoais.

Neulomista en oo viel alottanu, vaikka se Gatusan tekemä makuupussi oli aivan ihana! Ehkä sitten joskus kun plussa saadaan ni pitää verestää muistoja senki suhteen! Ompelukoneen ostan kyllä heti sitten, ja alan ommella ite vauvanvaatteita :) Vaikka toisaalta en tiiä kuinka kannattavaa se on, koska nykyään saa kirpputoreilta niin hyväkuntosia lastenvaatteita niin halvalla, että pelkät kankaat jo maksaa enemmän.

Meillä meni vappu oikeen mukavasti, tosin hyvin rauhallisesti :) Remppahommia ja grillaamista!

Eilen tuli miehelle ohjeet ja kyselylomakse simppatestiä varten. Vähän tais alkaa jännittää taas ku niitä lueskeli ;) Mulla on maanantaina se ultra kp13 ja kyllä muaki vähän jännittää, vaikka uskon, että ovulaatiossa ei olis ongelmia. Ja tosiaan, ovulaatio on jo oven takana, joten pitää kellistää äijä taas viikonloppuna!

Elmiina, ehkä pieni huilitauko tosiaan tekee ihan hyvää :) Mulla on kanssa iso A ajettuna, ajoin sen samaan aikaan kun ihan tavan ajokortin joskus 24v eli apua 8-9v sitte :D Omaa pyörää ei ikävä kyllä ikinä oo ollu, ei vaan ole rahaa sellaiseen ja harmistus on ollu suuri. Mies on kans ihan prätkähullu ja ajellu ties kuinka kauan, nyt sillä ei kyl omaa ole ja kun on vähän sellanen "reikäpää" nii ei haittaa vaikkei hommaiskaan..

Lana, hormoonit voi juu aiheuttaa noita finnejä, mulla tuli viime raskaudessa jo ennen plussa ayks sitkeä finni leukaan ja jälki siitä on vieläkin :D

Butterfly, mulla on nyt multitabsin raskaus ja imetys vitskut, on aika littania ja pyöreitä, mun mielestä ihan helposti nieltäviä kyllä :) Seuraavaksi otan multivitan vastaavat käyttöön, kun saan niitä siskon kautta halvemmalla :)

Ainut, ei ompelu kyllä halpaa ole, mutta aivan ihana harrastus ja on se kiva kun lapsella on uniikkeja äidin ihan ite tekemisä vaatteita :) Mulle tuo on ihan tärinäterapiaa ja poika tykkää vaatteistaan kovasti, itellekki tule ejonkin verran tehtyä, tunikoita varsinkin. En edes uskalla ajatella paljonko mulla on "rahaa kiinni" tuolla kangaskaapissa.. Mut eipä tarvi ostella mitään ;)

Mä kävin tänään kontrolliverikokeissa ja maanantaina kuulen mikä tän hetkinen hcg on. Lääkärille ei ollu soittoaikaa ennen perjantaita mut hoitaja lupas et hän voi ite soittaa, ni ei tarvi sinne pe asti odotella tietoa :)
Alamahassa on ollu pari päivää lievää juilintaa ja plussaa on taas testiin tullu, joten liekkö vasta nyt tosiaan ovista päällä vai mitä tää on. Kp on 29 ja jatketaan ihmettelyä ja sillon tällön pupuilua :)

Takaisin