Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
OmenaPossu toivossahan on hyvä elää ;)

Anell no meillä kans ihan sama juttu, että ei me kovinkaan paljon kuukaudessa makkarin puolella puuhailla ja jos puuhaillaan niin enimmäkseen minä teen aloitteen. Mutta oletan miehen kyllä ymmärtävänkin minua jos nyt vähä enemmän haluan makkarissa peuhata..eihän tulostakaan saada jos ei kunnolla panosta tehtävään! ;) Vaikka kyllä mieskin on tässä jutussa mukana, mutta luulen, että sitä jännittää tää asia aikalailla ja on se varmaan kyllästynytkin jo kuuntelemaan mun vauva juttuja... :D Vaikka oon huomannut,että se katsoo lapsia aivan erilailla kuin ennen. Ennen saatto valittaa kaupaski ollessa jos joku laps huusi niin nyt se vaan ihailee vauvoja ja miettii varmaan tulevaa..

Oli pakko tulla vielä näin illalla kirjoittelemaan, kun tuli hieman paha mieli erään ystäväni lausahduksesta. Ystäväni tuskin sanoi sitä loukatakseen minua eikä varmaan osannut aatellakkaan, että se lause kolahtais mun päähän niin lujasti. Hän ei tiedä juuri vauvakuumeestani mitään ja pitää minua ehkä juuri sellaisena ihmisenä joka ei nyt juuri haluaisi edes lasta... Vaikka lauseessa ei millään tavalla sanottu, että ei susta olis äidiksi tai vastaavaa, mutta jotenkin tuli sellainen olo itselle,että aijaa enkö sais haaveilla tai eikö sun mielestä musta olis nyt äidiksi jne..

kiitos kaikki, täällä flunssa pahenee. kuume, päänsärky, kaikki paikat kipeet ja ovis lähestyy näköjää. ei voinu pahempaa aikaa tulla kipeeks.

Hui ku tänne on tullu paljon tekstiä :D

Rosebud: voi kökkö sen tädin kanssa >=/

Gatusa: pikaista paranemista sinne. Ei oo yhtään kivaa tollanen :(

Nonna-: Ei kannata ottaa liikaa itteensä noista. Voit sanoa ystävälles ihan suoraan että susta tuntu pahalta sen kommentti.
Vuosia sitten eräs ystäväni laittoi blogiinsa kyseisen tekstin:" Katso lapseni. Jonakin päivänä tämä tuhoutuva maailma on sinun." (Tai jotain sinne päin.) Ja laittoi tän tekstin seuraavana päivänä kun olin ite kirjottanu silloiseen blogiini et ollaan ruvettu miettimään lasten hankintaa...arvata varmaan saattaa että se satutti. Ja sanoinki siitä,kaveri pyys anteeks ja eikä kuulemma ollu tarkottanu sillä mitään mua vastaa. Joskus vaan kaverit on ajattelemattomia. Ja ihmiset tekee virheitä :)

ON: Kiitos tsempeistä :D Myönnän: olin hätähousu ja tein testin tänä aamuna ja negahan sieltä tuli (ylläri!). Mut en nyt laske mitään sen varaan. En lannistu,mut oli se hyvä herätys et otappa nyt se pää pois sieltä pilvistä ennenku putoot ja taas sattuu.
Ajatukset on ihan sekasin..en enää oikeen tiiä mitä tuntemuksia on ja mitä ei. Ehkä sitä yrittää liikaa kuunnella kroppaansa ja alkaa häröilee.
Pari tuntii ruoan jälkeen iski aivan tajuton heikotus ihan yhtäkkiä: tuntu et sydän hyppää ulos rintakaheästä ja et taju lähtee. Mut onneks se pahin meni ohi parissa tunnissa,nyt vaan vähän mahaa kivistää ja pientä heikotusta.

2 tuntii sit se mun toinen kaveri, joka on raskaana, laittoo facebookkiin viestin et on Kättärillä!! Iiiiiiiiks! Sil olis ollu la 1.5. Apuva!! <3 <3

Moikka!

Lana; tosiaan mulla kierrot heitelleet jo ennen esikoista, jolloin kierto oli aika tarkalleen aina 60päivää.. tällä hetkellä viimeisen kahden vuoden aikana kierrot heitelleet 28-90.. että sellasta.. edellinen kierto oli sen 60päivää..

_chilly; pahoittelut negasta :/

Rosebud; harmittelut tädistä.. :/

Vargynja; toivottavasti täti on pysynyt poissa! :)

Nyytti; tsemppiä uuteen nousuun ;) toivottavasti kroppa ei mennyt kovin sekaisin..

Omaa; täällä siis kp36, kun näköjään ollaan jo lauantain puolella.. teen 3-vuorotyötä eli tällä hetkellä juuri töissä olen :) Uudellamaalla asustellaan.. :)
en oo vielä testannu.. ens viikolla varmaanki, vielä oli muutama yövuoro tämän jälkeen niin ei kauheesti kerkee testailuja ajatella.. rintoja välillä ns. pakottaa.. ja reippaalla kävelylenkillä piti ihan toppuutella ja hidastaa tahtia kun niin rupes kiristää alavatsaa ihan pirusti.. tiedä sitten.. menkkoihin liittyviä asioita en vielä ole havainnut, kuten äkkipikaisia mielialan vaihteluita ja suklaan himoa.. täytyy pysytellä maan pinnalla, ettei murtais taas siipiään, niitä kun on aika paljon jo ommeltu kasaan..

Palaillaan pian, toivotaan että täällä nyt kaikki plussais ja urakalla ;)

Chipmunk, nyt täytyy kommentoida että nuo sinun oireesi kuulostaa kyllä lupaavalta :) Minulta tuli raskautuneessa kierrossa ruskeaa tuhrua kp26(oisko ollu dpo 13-14paikkeilla) hetken ajan ja sit se loppui eikä menkkoja koskaan tullutkaan. Leukaan tuli täälläkin muutama näppy kun raskaaksi tulin :)
Toivotaan että sieltä plussa pärähtäisi!

Chillyl, harmi että sieltä nega pärähti :/ Mut eletään vielä toivossa et oli vaan aikaista testata :)

Omenapossulla jännät kuuloista "touhua" kropalla :O Toivottavasti joku selvyys tulee :)

Mirelynille tsemppiä kiertoon, iloisella mielellä varmasti onnistuukin paremmin :)

Musicbox, pahoittelut tädistä :/

Jekiira, Onnea! :)

Rosebud, harmittelut ikävästä tuloksesta :/

Tyttötiikeri, toivottavasti tuntemukset oli oikeassa testistä huolimatta! :)

Ainut, olipas kalliit kokeet! Toivottavasti saat hyvä tuloksia :) Hauska tuo ettei tissejä saa hieroa, ihan kun se nyt olis peruskauraa kokeisiin mennessä :D

Allison, täällä sama homma ettei ole oikein tietoa kropan tän hetkisestä tilasta ja kierrosta. Mut jospa siihen selvyys tulis. Kovasti tsemppiä :)

Elmiinalle tsemppiä piinailuun :)

Nonnalle tsemppiä tähän kiertoon, jospa tämä olisi juuri SE kierto :)

Lilla, ompas sulla ikävän pitkät kierrot :( Toivottavasti saat apuja ja kierrot normalisoitumaan :)

Vargynja, harvemmin joo näin päin mutta tuo oli hyvä homma :)
Mä teen samoin, että selaan toisella välilehdellä ja toisessa vastausikkuna auki, johon sit kirjottelen sitä mukaa kun luen. Ei tuu muuten mitään kommentoinneista :)
Sullahan onkin piinapäivät meneillään! Toivotaan että olis tärpänny :)

Kukka, kiitos kovasti♥ Toivotaan tosiaan ettei tää mun kroppa ihan kuutamolla olis, vaik vähän siltä näyttää :D
Vitsit, siellä onkin jännät paikat! Kaikki jäsenet on sojossa että plussa pärähtäisi :)

ON: Täällä ei siis kierrosta tietoa, lääkkeellisestä tyhjennyksestä on nyt 3viikkoa ja päivä. Ovistestiin on tullut plussaa ja negaa, on ollut limaisempia päiviä, mut enimmäkseen kuivia. Pupuiltu ollaan silloin tällöin, mut ei mä ota tästä kropasta selvää että onko se ovis ollu, päällä, vai tulossa. Parina päivänä on ollu ikäviä polttavia vihlasuja munasarjoissa. Toissapäivänä tuli testiin negaa ja eilen taas selkeä plussa,mut limoja ei nyt oo. Jouduin kyllä lopettamaan greipin juomisen muutama päivä sit, kun tuli maha kipeäks kolmena perättäisenä päivänä, tosi ikävää särkyä koko päivän jos aamulla joi :/ Ei vissii kroppa enää kestä moista hapokkuutta. Ennen greippien vetämistä en mitään limoja edes huomannu, joten kai ne mulla autto siihen.
Ens viikon pe menen verikokeisiin vielä, jossa tuo hcg mitataan verestä kkm jäljiltä. Oispa ihanaa jos siellä olis jo uutta nousua ;) Mut liian aikaista varmaan olis et siellä mitään näkyis.
Täällä siis vaan odotellaan ja ihmetellään ja lypsetään miestä ;)

Ei tartte piinailla, täti löysi kylään... Kp 1 / ??? edellinen jäi 19 päivään. 22, 21, 29, 16, 19. Ois kai aika soitella lääkäriaikaa, näinköhän kunnallisella puolella kiinnostaa. No se selviää sitte, mies kyllä puhui, että yksityiselle sitten, jos ei tutkita.

Noh ei se täti tullukaan - vielä. Olin sata varma tuntemuksien puolesta että nyt alkaa o_O Ja sama juttu aamulla. Mutta aina se tunne katoaa Mitä tapahtuu ? :O Noh katellaan. Jos ei oo alkanu vois testaa su-ma.

tsemppiä kaikille :)

on: täällä käyty tänää lääkärillä ja nyt voi oikeest sanoa et on lääkäri joka tutki. katto ultral tarkast munasarjat ja kohdun kaikki just niin ku pitää, ma sit verikokeisii sairaalaa jossa katotaa kilpirauhasarvot, kromosomit ja muut mitkä voi aiheuttaa keskenmenoi eli tutkimukset pistetty nyt pystyy ja totes että ovis ei ole ollu viel kuten arvelinki ja anto avoimen ajan eli voin mennä millo vaa sinne hänen puheille ja jos tuun raskaaks nyt sit ni mua tarkkaillaa heti ensimetreiltä asti ja lääkitys on päätetty, miniaspiriini ja antikoagulaatti eli veri halutaa tehä entist ohuemmaks vaikka mulla ei paksu veri olekaa. eli nyt vaa ovista odotellaa ja toivotaa tärppiä :)

täällä taas oma napailua.. kp8 yk2: "oireet" menkkojen jälkeen osa kolme; puskasta tullut oksetus jota jatku pari minuuttia ja meni ohi, ja kun sen jälkeen tuttipulloja pesin (siis se vanha maitohan haisee normaalisti ihan karseelle) ei mitään reaktiota :O ihan samanlailla siis kun ekan raskauden aikana o.O ettei normaalisti yököttävät hajut yökötä..
aikasempina "oireina" huimaus ja pahoinvointi,, mitähän sitte seuraavaks, huoh..

Jaa-a ihme touhua kropalla täälläkin suunnalla. Eillinen tuhruttelu on hiipunut lähes kokonaan, mutta tänä aamuna lämmöt oli tipahtanut reilusti normaalin lämmön rajoille eli menkkojen siis pitäisi alkaa hetkenä minä hyvänsä. :confused004

Työpäivä lopuillaan ja pitäis lähtee kotsaan, mut piti vielä tulla tänne kuikkiin:D

Nonna kurjaa et tuli paha mieli ystäväs sanomisista :sad001 Aina sitä ei vaan tajua mitä tulee sanottua...

Gatusa paranemisia flunssan kourissa!

Chilly Toivoa on toivoa on negasta huolimatta:rolleyes:

Nyytti vitsit on jotenkin niin nostalginen fiilis, kun taas ollaan yhdessä täällä samalla foorumilla jännäilemässä ja höpisemässä:) Aatella että siitä on yli kolme vuotta kun viimeks täällä ollaan kohdattu. Tiedät kyl varmaan kuka tääl höpöttelee, vaiks nimimerkki muuttunut onkin. Kaikki peukut ja varpaat pystyssä tärppiiinn! Ja kiva kuulla että km alkaa jäädä jo taka-alalle ja mieli virkeämpänä kohti uutta yritystä:)

kiitos Anell :) onneks ei näytä olevan mikää pitkäkestonen flunssa ku helpottaa jo hiljallee, eilinen oli se pahin päivä. onneks ovis vasta tulossa ni josko sais sen tärpin nyt ku on hoitava lääkäriki sit raskauden ajaks löytyny. kuulemma joudun tehovalvontaan eli ultra todella usein mikäli tärppää ja lääkitystä kuten edellä mainitsinkin. jotenki on helpottun olo sen takia et tietää et joku oikeest nyt otti asian hoitaaksee eli ei tartte mennä sairaalaa aina tappelemaa et pääsiskö lääkärille ja ultraa jos jotai on vialla.

Omaa napaa vaan mut mää en ymmärrä mun kroppaa :( koko ajan on semmonen menkkamainen olo mut sit ei kumminkaa ala.. pientä tuhrua on näkyvissä mut siiis vaan vessapaperiin ja sit aattelin et teen testin ja negahan se oli :( mut siis munhan piti vasta vapun jälkeen testata ku kierrot mitä sattuu...

Vielä on siis toivoa :)

Kaikille tsemppiä ja se plussa aalto vyörymään ;)

tsemppiä saiski87 :) toivotaa että plussa sielt tulis ja että tuo ois ollu vaa kiinnittymisest johtuvaa vaikka. tuo sun tuhruilu kuulostaa mun viime menkoilta.

jippii tutkimukset pistetty pystyyn ja mut tutkitaa kromosomei myöten eli jos must ei löydy mitää ni sit mies tutkitaan. jos tärppää ni hyvä ja sit jatkuva kontrolli ja lääkitys loppuun asti kunnes pikkunen syntyy. mult kysyttii onko suvussa sairauksia jotka vois vaikuttaa, ei, mitä nyt kilpirauhasen vajaatoiminta.
nyt ku oon kipee ni meidät taas halutaa potkia pihalle vaihteeks ja toivotaa kaikkee pahaa meille. huippu oli et mun mies ostaa perheelle ruuat, nyt sen isä eile sano et mein pitää lähtä, lisäks mun miehen pitää maksaa 10dinaaria joka viikko sille ja 200dinaaria sähkölasku revi tästäki huumoria. mun mies ostaa ruuan lisäks lääkkeet vanhemmilleen ja vettä koko perheelle ja muuta tarvittavaa. no eipä heittän kuitenkaa pihalle mut noi sen vaatimukset on jotai uskomatonta.

eiks kuulostaki, no ihmisiä on monenlaisia ja nämä tietyt ihmiset sattuu oleen ahneita. täs mies muisti just et pääkaupungis on ulkomaalainen koulu ja opetus englanniks mikä helpottas mein elämää koska esikoinen puhuu hyvin englantia ja mä voisin opettaa helpommin, alettii miettii et jos muutettas pääkaupunkii mut sit muisti ei hitsi mistä hän sit saa rahaa ku pääkaupungist ei löydy työtä. saa nähä, ite muuttasin kyl mielellää täst kaupungist pois mahollisimman nopeest. no kunha saa tienestei ni elämä helpottuu huomattavast, mitä enemmä asiakait sitä paremmin tienaa ja saa mainetta.

jännääminen loppu: menkat alko.
2 päivää etuajassa ( :wtf) ilman minkään näköstä ennakko varotusta.
Ainoo et tänä aamuna ku siivosin tuli se tuttu menkkoja edeltävä tuskan hiki. Yleensä tulee edeltävänä päivänä pinetä tuhrua ja alavatsa on turvonnu..Aamulla alavatsa oli niin littee, niiiiin littee,ni vähän ihmetytti ku alkkareihin lorahti ruskeeta verta.
Ei siis ollukkaan korppa palautunu normiin niinku luulin :/

Mutta en kauaa ehtiny märehtiä ku parin minuutin sisään oikeessa kädessä oli grillimakkara ja vasemmassa siideri ja aurinko nassulla ;)

Hui, miten paljon vastattavaa ja mielenkiintoisia kommentteja!!

Vargynja
lle samat toivotukset kuin toisessakin ketjussa! Kerro sitten tuloksista!

OmenaPossulle tsempit muuttoon ja asunnon hakuun! Se on samalla sekä kivaa, että turhauttavaa :) Lottovoiton kun sais niin voitais mekin aloittaa meidän pienesti haaveilema rakennusprojekti. Toisaalta nyt meillä on hyvä ja tilava asunto isolla pihalla ja kokonaan oma (tai no, pankin :rolleyes:) eli ei tästä vielä kiire pois ole. Paritalossa asustellaan. Hassuja noi sun oireet heti menkkojen jälkeen..

Anell, hienoa kun kierrot on normaalisoitunu eikä tiputtelua oo esiintyny. Koetappa rauhassa siis nauttia tuosta ajasta ennen ovista :cool01 ja myöhäiset synttärionnittelut pojallesi!

Nonna-, kurjaa kun ystäväsi on ollut tahditon. Luulen, ettei ole ymmärtänyt minkälaisen sammakon on päästänyt suustaan. Varsinkaan kun ei tiedä vauvakuumeestasi. Toivottavasti saatte välinne selvitettyä. Haleja!

Gatusa, paranemisia sulle! Tää kevät on niin petollista kun on lämmin mutta silti pitäis muistaa pukeutua niin, ettei vilustu. Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä :thumleft ihanaa, että ootte saanu hyvän lääkärin ja asioille vihdoin tehdään jotain. Ja kummallisen kuuloista touhua miehesi suvun puolelta..

_chilly, pahoittelut negasta. Hyvä ettet lannistunut ja pääsit nauttimaan kevätauringosta :cool01

Nonna-, saakos udella miten suunnitelmat on muuttunu, et tipatonta pitää viettää? :) :wink
kukka^^, jaksatpa sä odotella testaamista. Mä olen paljon hätäsempi :smiley-bounce012 tsempit ja plussatoivotukset sinne!

Nyytti, toivotaan todella, että meille tulis selvyys oman kropan toimintaan :) hassulta kuulostaa, että ovistestit näyttää välillä plussaa ja välillä negaa. Ton takia en oo itse vielä lähetny ovista testailemaan.. Ehkä pitää luottaa enemmän niihin omiin tuntemuksiin, vihlontaan sun muuhun liman eritykseen.

elmiina, pahoittelut tädistä.

Rosebud, plussatuulia sinne :)

ON: täällä ei mitään erikoista. Mies on hyvin mukana lapsenteossa ja oviksen pitäisi olla kaiketi siinä vapun tienoilla. Eli nyt peitot heilumaan :dance011

Allison mulla oli näitä oireita jo kolme viikkoo ennen ku menkat alko :D ja eipä tossa ukon tykö muutossa oo mitää ihmeellistä, kun on ens kuu aikaa muuttaa niitä tavaroita, mut se et löydetään se parempi ja isompi sekä budjettiin sopiva omakotitalo vuokralle voi raastaa "pikkasen" hermoja :D

täällä taas ennen töihin lähtöä kirjoittelen :)

Ihan kauhea väsymys kun eilen heräsin pojan kanssa jo viideltä!(en tiedä mikä sen niin aikaseen herätti, aamuryttmi ei oo ikinä ollu noin aikanen) ja sitten meninki iltavuoroon töihin ja olin puolikymmeneen saakka, nyt siis seittemään pitäs taas paahtaa mennä.

Mulla kansovistesti eilen illalla näytteli haamuja. Ei mitään viivan paikkaa vaan ihan viivaa, hailakkaa sellasta, mutta selkeästi havaittavissa. Minä vaan mietin että hä? Kp 9/33, periaatteessa oviksen pitäs olla vasta noin kymmenen päivän päästä. Eilen kuitenkin päätin, että alan tikuttelemaan näin aikaisin jotta mahdollisesti bongaisin toivotun vieraan a ehkä myös tunnistaisin kunnolla ja oikeasti mahdolliset ovisoireet...

Pahoittelut tädin saaneille :( kyllä me tästä vielä noustaan!

Eilen otin töistä mukaan aiwan ihanat vauvan tossukat, joita työkaveri tekee <3 Siskon pojalle otan, vaikka autossa jo hetken pienesti mietin etten niitä taida raskiakkaan antaa ;)

Chilly, mulla tiedossa makkaranpaistoa tänään! Tosin siideriä saan vasta vappuna :D Jospa se aurinko kuitenkin paistaisi kun töistäkin pääsee aikanaan poies!

Täällä oli pohjanmaaltapäin porukkata ihan jonnin verran, uskaltaako kukaan kuiskata tarkemmin mistä päin? ;) vai ootellaanko me mahan kasvuja ennenku huudellaan? :smiley-ashamed005

Takaisin