Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille!

Vähän hiljais eloa ollut.. en oo jaksanu kirjoitella..

Tosiaan miehen kanssa menee taas vähän paremmin.. jätetty vauvahommat nyt sivummalle.. itse tietty toivon koko ajan tärppiä.. sentään muutaman kerran tässä kierrossa puuhailtu.. mutta tuskin ne kerrat meidän kohdalla riittää.. lapsettomuustutkimuksia varmaan jatketaan.. oli pakko soittaa sinne ja sieltä tuli heti ohjeet että seuraavien menkkojen eka vuoto päivä niin täytyy soittaa polille.. mä niin toivon ettei sinne tarttis mennä!!!

Joo, on se kumma kun täytyy rupee kyttäilee itteensä vaikka en usko että tärppi ois käynny.. koko ajan yritän toppuutella ajatuksiani.. ois niin helppoo jos tulis kunnon oire ettei olis epäilystäkään.. tällä hetkellä alavatsa tuntuu turvonneelta ja välillä jomotteleeki, rinnoissa tuntuu välillä kuumotusta ja nipistelyä.. ja mies kysy yks päivä miks oon näin väsyny.. vaikka omasta mielestä en oo, nukkunu oon mielestäni hyvin mutta kappas, nukuin kolmena päivänä peräikkäin pommiin.. *huokaus* näin se mieli tekee tepposia ja pieni toivonpilkahdus näyttäytyy.. mutta täytyy TAAS varautuu pahimpaan ja siihen ettei plussaa taaskaan tule.. nyt menossa kp 34 joten menkkojen odottelua vaan..

Toivottavasti moni nyt plussais, jotenkin tuntuu palsta olleen hiljainen plussien kannalta.. Plussatuulia kaikille! :)

Edellinen viesti oli siis mun.. luulin kirjautuneeni sisään mutta en näköjään ollutkaan.. :D

Moikka kaikille!

Vähän hiljais eloa ollut.. en oo jaksanu kirjoitella..

Tosiaan miehen kanssa menee taas vähän paremmin.. jätetty vauvahommat nyt sivummalle.. itse tietty toivon koko ajan tärppiä.. sentään muutaman kerran tässä kierrossa puuhailtu.. mutta tuskin ne kerrat meidän kohdalla riittää.. lapsettomuustutkimuksia varmaan jatketaan.. oli pakko soittaa sinne ja sieltä tuli heti ohjeet että seuraavien menkkojen eka vuoto päivä niin täytyy soittaa polille.. mä niin toivon ettei sinne tarttis mennä!!!

Joo, on se kumma kun täytyy rupee kyttäilee itteensä vaikka en usko että tärppi ois käynny.. koko ajan yritän toppuutella ajatuksiani.. ois niin helppoo jos tulis kunnon oire ettei olis epäilystäkään.. tällä hetkellä alavatsa tuntuu turvonneelta ja välillä jomotteleeki, rinnoissa tuntuu välillä kuumotusta ja nipistelyä.. ja mies kysy yks päivä miks oon näin väsyny.. vaikka omasta mielestä en oo, nukkunu oon mielestäni hyvin mutta kappas, nukuin kolmena päivänä peräikkäin pommiin.. *huokaus* näin se mieli tekee tepposia ja pieni toivonpilkahdus näyttäytyy.. mutta täytyy TAAS varautuu pahimpaan ja siihen ettei plussaa taaskaan tule.. nyt menossa kp 34 joten menkkojen odottelua vaan..

Toivottavasti moni nyt plussais, jotenkin tuntuu palsta olleen hiljainen plussien kannalta.. Plussatuulia kaikille! :)

Nyytti hyvä, että sait nyt sen toivotun negan, niin pääsee taas normi kiertoon. Toivottavasti saisitte pian uuden plussan ja kaikki menisi onnellisesti loppuun asti <3

ainut hienoa, että lääkäri soitti ja pääsitte tutkimuksissa nyt sitten alkuun! Ai lääkäri puhui vaihdevuosioireista?! :eek:Ohhoh.. et sitten kysynyt että mikäs ikä sulle lukee siellä papereissa? :grin Vaikka oon kyllä kuullut, että jollain on tullut vaihdevuodet alle 30-vuotiaana.. tosi harvinaistahan se on, mutta vissiin mahdollista :confused3

Gatusa Oi kun siellä on lämmin! Tulisi nyt tänne edes se 20 astetta, niin olisi jo oikein ihanaa :excited001 Toivottavasti et tuu kipeeksi! Kyllä se teilläkin vielä tärppää! Varmasti se kyllä raskasta on, kun muut saa lapsia ja itsellä 4 keskenmenoa takana :(

kukka^^ tuotahan ei koskaan tiedä jos vaikka tärppäisi nyt kun jätitte yrittämisen vähän taka-alalle ;) Mikä sulla yleensä on kierto, kun nyt kerran on KP 34?

Jei!

Eilen ja tänään ollut jotenkin hyvä päivä :)!! Kp 6 ja täti poistui takavasemmalle :gen053 Ilmeisesti mies sai eilen nuohottua viimeisetkin pois valuttelemasta *reps* :laughing025

Vaikka minä meistä kahdesta touhotan täällä tästä vauva"projekstista" niin onneksi on päästy vielä etemään näiden peiton heiluttelujen kanssa niin että kumpaakin tuntuu hauttavan aika useasti, eikä homma oo muuttunut semmoseksi tekemällä tekemiseksi... No siinä mielessä tieten on, että minä kyllä tästä kierrosta lähtien alan tikuttelemaan ovista itapäivisin kunhan se on lähenemään päin! Eilen saunassa sanoinkin että se pelko mulla ehken on ollut tämän asian kanssa että kaikki se hauskuus jää pois ja yrittäminen muuttuu kilpajuoksuksi ja sitä kautta stressaamiseksi. Ja stressaanhan minä, en vaan kerro sitä miehelle :smiley-ashamed005 ........

Mulla on tosiaan yksi lapsi, nyt 2,5 vuotias poika (entisestä avioliitosta) Kirjoittelinkin aiemmin (kun poikaa odotin) tuolla laskettuaika syyskuussa 2010 osiossa. Miehelle tämä tuleva lapsi olisi ensimmäinen. Ollaan tehty tämmönen himoharppaus tuolta savonmaalta tänne läntiseen suomeen pohjanmaalle :hello

Ei muuta kuin uuteen nousuun!! ja nimenomaan kunnon plussa-aalto jotta päästään kaikki tuonne tammikuisiin vielä! :sign19 :sign17 :sign19 :blob5 :wav

tsemppiä kaikille tähän kiertoon, ois se siistiä jos mahollisimman moni meist plussais täst kierrost :) ite ootan mielenkiinnol millai kierto nyt on ku ajoittain vähä nippailee munasarjaa, onko ovis taas normi aikaan vai heittääkö paljonki. eli kp 15/34-38 menossa...3-9 päivää ovikseen laskujen mukaan. kumma ku sitä oikei on alkan laskeskella kaikkea, ihan ku ei töitten puolest laskeskelu riittäs ni pitää kiertoa ja ovis ajankohtaaki laskea jo heh...

Kirjoitin vaikka kuinka pitkän tekstin melkein teidän jokaisen asiaa kommentoiden,mutta sainpas jollakin konstilla sitten koko tekstin poistetuksi!! :BangHead en jaksa enään uudestaan kirjoittaa... :sad001

Joku kysyi, että kuinka monetta yrittää... Meillä yritetään ensimmäistä... :)

Heippis! Ollut vähän hulinaa sen jälkeen kun ruvettiin uudestaan yrittämään enkä ole juuri yhtään kerinnyt täällä kääntymään :/ No mutta, nyt on käynyt niin että olen tämän yritystauon aikana tullut raskaaksi!! Ja siirrynkin tuonne joulukuun keskusteluhin. PALJON PLUSSATUULIA teille kaikkille ja toivottavsti täältä vielä tienne löydätte noihin raskaus keskusteluihin! :D<3

Olen tuonne äidiksi ensi kertaa -ketjuun vähän kirjoitellut mutta täälläkin on niin hyvää keskustelua ja samoin ajattelevia, että ehkäpä uskallan sanasen täälläkin vaihtaa :) Ensimmäinen siis yrityksessä.
Ihanaa lukea kun osalla on jo plussauutisia :hello2 ja muutenkin asennoituminen on positiivista vaikka harmitustakin mahtuu tietysti mukaan. Antaa toivoa itsellekin. Eea:n kommentti sai minut hymyilemään. Niinhän se on, että todennäköisempää on, että se plussa vielä pläjähtää testiin kuin, että sitä ei tulisi koskaan.

Mulla on tällä hetkellä menossa kuukautiskierron tutkiskeluprojekti, kun kerran toivon tämän nyt olevan ensimmäinen normaali kierto. Vuosi sitten jätettiin hormonaalinen ja loppuvuodesta aloitettiin yrittämään ilman minkäänlaisia paineita. Kierrot kun eivät olleet kunnossa niin emme uskoneetkaan onnistumiseen. Nyt kuitenkin toivon sen vihdoin tasottuvan. Viime kierto kun tuli ilman keltarauhashormonia (jota olen kerran syönyt kuurina sitä edeltävän kierron aloittamiseen). Ovis on ehkä tulossa viikon päästä kun tuntuu valkovuoto hieman lisääntyvän. Tähän saakka (kp 16) ja valkovuodon määrä on ollut olematonta.. Sanoisin tämän kuukauden olevan toinen varsinainen yk.

Täällä kans sama juttu piia84, että minä olen se joka stressaa vaikka ei sitä myönnäkkään. Tai no voihan se olla, että mieskin stressaa. Hyvin se vaan sen piilottaa. Onneksi se on valmis petipuuhiin aina kun mainitsen vauva-asiat :love022

On taas hieman positiivisempi fiilis yleisestikin. Ehkä se johtuu osittain tuosta kevätauringosta, joka jo niin mukavasti lämmittää :cool01

Lana: Ei menkkoja näy. Koko päivän ollut ilman menkkatuntemuksia mutta nyt on taas sellainen olo että menkat voi alkaa millä hetkellä tahansa. Nyt siis kp: 28/27-34.

Mulla on aiemmasta suhteesta yksi lapsi, odotusajan olin yksin. Lapsen isä ei siis halunnut olla kuvioissa, eikä ole juuri nytkään. Pian vuosi yhteistä taivalta nykyisen miehen kanssa, ja yritetään meidän ensimmäistä yhteistä lasta. :) Toki mun tytärtä pitää melkein kuin omanaan <3

ainut: Hyvä, että lääkäri soitti ja sait selvyyttä asioihin. Onhan se hyvä testeissä käydä ja miehesikin varmaan rohkaistuu alun jännityksestä päästyään :) :) Vai että vaihdevuosia sinulle ehdotteli?? No ompas, ei vielä "meidän" iässä niitä pitäisi todellakaan olla, ei edes niitä oireita... Joten olikohan sillä tosiaan sun oikee ikä siellä papereissa?? :)

kukka^^: Ompas mukava kuulla, että teillä miehesi kanssa menee paremmin. Taisi olla sitten oikea päätös jättää yritys hetkeksi taka-alalle ja keskittyä muihin asioihin... Eihän sitä tiedä vaikka nyt olisikin tärpännyt, juuri sen takia kun ette paineita siitä ottaneet ;) se selvinnee aikanaan :)

piia84: Meillä myös minä touhotan enempi, mutta kyllä mieskin ihan samallalailla on kiinnostunut yrityksestä ja peittojen heiluttelusta kuin minäkin (vaikka ei sitä niin usein ääneen sanokkaan). Meillä haastetta tuo nämä kolme jo olemassa olevaa lasta, joten aikaa (spontaaniutta) ei enää samalla lailla ole kuin "ennen vanhaan", mutta kyllä sitä aikaa ollaan saatu järjestymään :D :) <3

Gatusa: Tsemppiä sinne oviksen pongailuun ja hyödyntämiseen... Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että saatte oviksen hyödynnettyä :)

Nonna-: Mulle on kans käyny noin, että oon pitkän tekstin jo kirjottanu ja sit vaihdan sivua tms ja oon unohtanu kopioida ton kirjottaman tekstin ja puff... koko teksti savuna ilmaan :( Sillon ärsyttää!! :smiley-angry002

JeKiira: Onnea, onnea paaaaljon ja tarrasukkia matkaan <3

Allison: Tervetuloa myös tälle puolelle jutustelemaan :) Tsemppiä tutkiskeluprojektiin, toivottavasti pongaat oviksen ja pääsette hyödyntämään sen :)

ON: Kp 5/(24)28 Täti on lähtenyt ja tästä kierrosta lähdetään tärppiä hakemaan hyvissä fiiliksissä. Pettymys ekan kierron epäonnistumisesta (oviksen missaamisesta, koska kierto oli normaalia lyhempi) on taakse jäänyttä elämää.

Meillä siis yritetään neljättä lasta, jos se on joltain mennyt ohi :) :)

Eea: Kiitos ihanista kannustus sanoista <3

Nyytti: huomasin omalla kohalla et se henkinen paraneminen alko siitä ku kierto normalisoitu. Kyllä se siitä vielä iloks muuttuu ;)

ainut: ai kauhee ku repesin lääkäris kysymykselle xDDD ei juma! sil tais olla luvut sekasin.... mut hyväet pääsette asiassa eteenpäin. Nyt vaan sormet ristiin :)

Nonna-: sipuli on nyt muuttunu pakokaasun hajuks...yyh.....no on se kyl muutenki herkistyny.
Mulla kans tosi pitkät menkat..hyvä et ne ehtii alta pois ku ovista jo tunkee

Ekaa meillä yritetään.
KUULEMMA meille on tulossa vähintään 4 lasta..jep jep. Kiva ku multa kysytään :P

Joo! Mä kans ilmottaudun Tammi- Helmikuussa Paljon Vauvoja-projektiin _o/

ON: Tosiaan aikasemmin totesin et toi hajuaisti on herkistyny...eikä kyl yhtään autta asiaa ku pomolla taas yökötys vaihe menossa,ni se yökkäilee kaikille ja ku ite kans yrittää pitää eväät sisällä. Hoh.
Äsken ku syötiin ni meinas oikeesti tulla ylös..hyihyi.
Alavatsa nippailee vähän väliä ja tissit on edelleen turvonnut. Ei oo tosin kipeet O_o
Teen kyl su sen testin. Piste. :D

kiitos mirelyn nyt iski viime yönä kevät flunssa. lämmöt nous, nokka tukos ja nielu kipee...just ku pääsin eroo melkei vuoden kestäneest yskäst.

täti se jaksaa _vieläkin_ valutella o.O vähäisesti, mutta silti.. ja siis se kp6 menossa :D lisäksi tänään jälleen kuvioihin palasivat mukaan pahoinvointi ja mahan sekaisuus o.O että mikäköös ongelma tällä mun kropalla on, ku en mukamaki oo tikkujen mukaan raskaana, täti edelleen hiukan kiusii ja raskausoireet alkaa pukkaan takaisin :D

Aamulla mahassa outoa polttelua.. meni pois. Illalla sama... meni pois.

Turvotusta ei oo, valkovuoto ei oo lisääntynyt. Perus menkkaoireet puuttuu.

On kovin varma olo, että nyt tärppäs. Siis kun pissattaa koko ajan, ne hirveet finnit vaan triplaantunut (kuten edellisessä raskaudessa)
Sen lisäks mun verensokerit heittelee urakalla. Kuitenkin varmaa tunnetta varjostaa nippailu munasarjoissa :S

piia84 jaa sä oot kanssa Pohjanmaalta :) Tai siis nykyään täällä :D Meitä onki täällä aika monta ;)

Gatusa toivottavasti sulla nyt lähtis kans se kierto normi urilleen, niin olis helpompi sitte tietää millon on ovulaatio ym. Ja muutenki helpompaa. Paranemisia sinne!

Nonna- ARGH! Tuo on niin ärsyttävää ku teksti katoaa! :smiley-angry019

JeKiira Onnea ihan hirmuisesti!! :binkybaby Hienoa! Ehkä me muut tullaan perässä sinne odottajiin myös ;)

Allison onnea kierron tutkiskeluprojektiin ;)

_chilly voi kun jännittää sun puolesta! Tuu sitte sunnuntaina heti kertoon, ku oot testaillu, et miten kävi! Toivottavasti tulee plussaa!! :smiley-bounce012

OmenaPossu ohoh, no onpa outoa sulla tuo pahoinvointi ym. Toivottavasti se nyt selviäis että mistä johtuu..ootko ajatellu lääkäris käydä, jos ne ottais ees jotain verikokeita, et onko kaikki ok? Jos on joku vitamiini puutos tms. niin voihan seki aiheuttaa huonoa oloa. Tai kilpirauhasen vajaatoimintaa tms..? Tai sit oot raskaana! :D Kyllähän niitäki on, että on tullu menkat vaikka on raskaana :D

Rosebud voi toivottavasti olisit raskaana! Kyllä se munasarjojen nippailu on varmaan ihan normaalia :) Voi olla kiinnittymisestä aiheutuvaa nippailua tms. :) Ja ku sikiö alkaa kasvaa, niin kuulemma aluksi voi silleen nipistellä. Koska meinaat testailla, jos tätiä ei näy? :)

Täälläpä ei itsellä mitää uutta.. samaa rataa mennään ja ovista ootellaan :)

Ootteko muuten huomannu että osa nuosta "hymiöistä" on aika kamalia :D
Tää moorrorisahajuttu on kaikista kamalin :D
Tää nyt ei mitenkää tänne kuulu, mut tulipa vain huomioitua :D
:violent006:smiley-angry026 :violent025 :violent4 :smiley-angelic008 :devil14 :computer012

Nonna- tuo tekstien häviäminen on kyllä niin peestä kuin olla voi. :angry9 Toinen mikä ärsyttää on noi hymiövälilehtien kokoaikainen vaihtuminen. Justiin kun saa valkattua kivan hymiön, niin välilehti vaihtuu. Saakohan sitä mitenkään stopattua???

JeKiira Onnittelut plussasta! Tarrasukkia matkaan mukaan. :)

Allison tervetuloa tännekin puolelle keskustelemaan. Olen käynyt lukemassa :lurk sitä äidiksi ensi kertaa ketjua :laughing002 ja monta kertaa olen meinannut sinnekin kirjoitella kun ensimmäinen täälläkin olisi haaveissa. :)

Rosebud toivotaan että saisit plussan. :)

Omaa: Kp 26/28-63 menossa ja luultavasti dpo 11. Eillen pupuiltiin miehen kanssa ja paikat oli jotenkin arkana, vaikka ei voi kuivuudesta syyttää. :) Tänä aamuna vessassa kun pyyhkäisin, niin ihan hennon vaaleanruskeaa vuotoa tuli ensimmäisellä pyyhkäisyllä. Laiton siteen pöksyihin mahdollisien menkkojen varalta, mutta toistaiseksi ei siteeseen ole tullut kuin hento vaaleanruskea viiva. Jaa-a alkaakohan menkat vai mitä tämä on? :confused005 Yhtään ei ole menkkajuilintoja ollut, mutta leukaan on ilmestynyt muutama sitkeä hormoninäppy. Taitaa se täti kuitenkin pyyhältää paikalle. :sad001

Heipä hei :)

Täällä kans harmittelen sitä ettei nimimerkit jää mieleen :( Olisi kiva antaa henkilökohtaisia kommentteja :) Ainakin itse tykkään niitä lueskella, jos joku on kirjoitellut suoraan minulle. Minulle menossa kp57! Eilen testailin viimeksi ja negahan sieltä taas vaan tuli. No en jaksa jäädä sitä murehtimaan....bileet tiedossa vappuna, joten kivaa on tiedossa:hug007 Ei ole menkkaoireita eikä paljon muutakaan. Lääkärikäyntiä odotellessa.... Jos jotain hyvää pitää tästä menkattomuudesta hakea on se, että ei kulu ainakaan kuukautissuojia :) Kaveripiirissä ihan älytön vauvabuumi menossa....tuntuu et jokatoinen kavereista on "kumpu pystyssä". No jospa se meilläkin olisi jo kohtapuoliin, olisihan se ihanaa.

Aurinkoista päivänjatkoa ja ennen kaikkea plussatuulia kaikille!

Takaisin