Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos mirelyn. lääkäri määräs väliaikaseks avuks verenvuodon lopettavaa lääkettä mutta en ole ottan koska viimeks ku otin viime vuonna ni kärsin paljo enemmän. ja olin ku häränkurkku sillo joten en näe tarvetta. kohtu oli puhas ja tyhjä, munasarjat oli kuulemma kunnos kans. mitä pikasest ultralla katto. ei tiä mistä vuotaa ja miksi. eli ei sitä limakalvoakaa siel tinnu näkyä mikä vois tulla menkkoina ulos.

juu toivotaa parasta mut on sen verra kilpailua paikast että ihme tarvitaa et mut palkkaavat vaikka onha mullaki tietty niitä meriittejä ansioluetelos jonki verran ja kielitaitoa.

Ei oo lääkäri vielä soitellu, vaikka tänään piti :/ hmph! Se on vaan osan ajastaan tolla yksityisellä asemalla ja jos ei tänään soita ni oliko ens viikon maanantaina seuraavan kerran tms.. Mälsää!

Piia84 Toivottavasti miehen vatsakipujen syy selviää pian...ikävää tuollainen :/

_chilly Toivotaan, että terävöitynyt hajuaisti tietäisi vain sitä yhtä..vauvaa masussa...:)

Rosebud Pidän peukut pystyssä, että täti ei tulisi kylään!

Gatusa tsemppiä työrintamalle sekä vauva puuhiin! :)

Vargynja Toivotaan kuitenkin parasta, että menkat eivät kuitenkaan eksyisi luoksesi vaan jäisivät pois hyvästä syystä ;)

_mirelyn_ Oispa itelläkin noin lyhyet menkat..minulla on niukat menkat, mutta yleensä ne kestävät sen 5-7 päivää..ärsyttävää.. Mutta onnea seuraavaan yritykseen! :)

Lana mä kävin luontaistuote kaupassa kysymässä siitä foolihaposta ja se nainen sano että perusterveelle ihmiselle riittää on 400 mikrogrammaa (mahtaako olla oikee yksikkö) ja jos käyttää jotain päivittäisiä lääkkeitä, niin silloin 1000 mikrogrammaa :) tosin sanoi että voi ihan hyvin syödä sen 1000 mikrogrammaa vaikka olisikin terve, ettei haittaa pitäisi olla :) eli katsoppa purkkiesi kyljestä mitä niissä lukee noista määristä :)

ON: edelleen pientä vuotoa tulee, josko se tästä iltaa kohden loppuisi ja huomenna kaupasta ostamaan niitä ovistikkuja (ukko mahtaa tykätä hyvää :D ) ja huomenna on muutenkin jänskä päivä, kun mennään poitsun kanssa ekaa kertaa vauvakahvilaan, toivottavasti siellä ei ole ihan pipipää-äitejä ;)

Omenapossu toivottavasti täti tajuais poistua hyvän sään aikaan ;) Sun poika onkin ihanan pieni vasta:) Meidän poitsu kun oli tuon ikänen, niin vauvakuume oli jossain toi kaukana:D Mut kaikilla toki niin yksilöllistä:) Vauvakahvilat oli mukavia ja paljon käytiin myös perhekerhoissa.

Gatusa toiv. selviää pian mikä siellä oikeen vuotelee:/ Onneks sait selvyyden kuitenki jo moneen asiaan. Inhottavaa kun joutuu oleen epätietoinen, kun kyse omasta terveydestä. Ja tosiaan tsemppiä työrintamalle!

Mirelyn siis teillä on jo kolme lasta? Whaat, Sun täytyy olla kyllä supermom!;) Mulla on harmaita hiuksia jo tästä yhdestäkin vaikka hur mycket :D

Hmmm tänään kp 32/30, ei tädistä merkkejä. Alavatsakipuja ei taas ollu yli vuorokauteen, mut nyt taas tuntuis jotain. Ärsyttävää kun saa koko ajan ravata vessassa että joko nyt alko...mut ei sit kuitenkaan vielä. Toisaalta nyt on ollut aika hyvä ja keväinen fiilis, just oltiin poitsun ja vaarin kans pitkällä luontoretkellä ja päätteeksi grillattiin takapihalla makkaraa. Paras keino kyl tyhjentään työpäivän pehmittämät aivot:) Nyt on just semmonen fiilis, että pahimmat paineet ja toiveet on ohi ja jos nyt jotain plussan suuntaan tapahtuu,niin se on aina vaan mukava yllätys ei niinkään pakko. Huomenna tai ylihuomenna vois taas yrittää testailla aamupissasta, jos ei mitään ala tapahtuun.

Täällä 27/27-34. Tein huvikseen aamulla testin ja puhdas nega. Tänään ihan järkyttävän kovia menkkamaisia alavatsakipuja, tätiä siis odotellessa :/
Hohhoijaa..

Jaahas, siinähän se sitten oli että just kun kerkis viestin kirjottaan, niin menkat näyttäisivät saapuvan:/ No kierto oli siis 32/30, ja ovis todennäkösesti oli silloin kun veikkailinkin, aika lailla tasan kaks viikkoa sitten ti/ke paikkeilla. Petiajoitukset vaan meni päin persettä:D Mä just sanoin miehelle, että paree olla sitten ens kierrossa aina saatavilla:D Ei muuta kun uuteen nousuun eli tästä lähtee kp 1/30 .

Toisaalta kiva huomata, että kuparikierukan poiston jälkeen menkat jatkuu näin säännöllisenä. Täähän oli vasta eka kierto ilman kierukkaa.

Muille jännäileville peukut ja varpaat pystyssä!!! mää tipuin nyt kyydistä, mutta toivottavasti vain tällä kertaa.

Voi että, arvostan teitä, jotka osaatte pitää tän keskustelun niin hallussa että pystytte vastaamaan kaikille yksilöllisesti. :) Itse ei pysy nimimerkit niin pitkään päässä, että kaikille pystyisin vastaamaan. Mutta
Chilly ja Rosebud pidetään peukkuja pystyssä että täti jättäisi tulematta! Tsemppiä odotteluun!
Gautsa hyvä että sait lääkäristä selvyyksiä edes joihinkin asioihin, epätietoisuus on se pahin. Paljon paljon tsemppiä työn suhteen. Toivotaan että tärppäisi! :)
Anell pahoittelut tädin saapumisesta.
Chipmunk toivottavasti oireet johtuisi jostain muusta kuin alkavasta flunssasta ;)

Mutta eikös nyt koko tyttöporukalla oteta tavoitteeksi "hirmuisesti uusia vauvoja tammikuussa 2014" ja ruveta kaikki nyt plussailemaan oikein urakalla? Mulle ainakin kävis! :D

tiputtelu loppu jippii!!! toivottavast ei tuu takas, kiitoksia tsempistä kaikki :) ny kroppa normi koska sain ukkospäänsäryn ennen ukkosta. la sit testei toivottavast et missä mättää.

ainut: Soittiko lääkäri? Vai maanantaillekko meni?

Nonna-: Kiitos :) Yleensä mulla kestää menkat sen 5 päivää, mutta nyt näyttää kyllä siltä, että nämä jäi 4 päivän mittaiseksi, tosin vuoto oli nyt mielestäni hieman runsaampaa, kuin aikaisemmin joten sekin voi olla syynä...

OmenaPossu: Tsempit huomiselle, jospa siellä kahvilassa olisi mukavasti väkeä ja löytäisit juttukavereita :D

Anell: Pahoittelut tädistä :( :( No yk2 on sitten se meidän tärppikierto, eikös? :)
Juu, meillä tosiaan on jo kolme lasta <3 Esikoinen (poika) kohta 3v ja kaksostytöt kohta 2v2kk. Esikoisella ja toisella/kolmannella lapsella on ikäeroa muutaman päivän vajaa 10kk, kun tytöt syntyivät n.1kk etuajassa.
Tytöt syntyi 22min ikäerolla. On se vaan kumma miten aika kultaa muistot synnytyksistä ja niistä ensimmäisistä kuukausista syntymän jälkeen. Ne kun ei meidän kohdalla ainakaan ole olleet helpoimmasta päästä :/
Mutta kaikesta huolimatta meistä tuntuu, että vielä on tilaa yhdelle meidän perheessä. :) Jos nyt jossain vaiheessa tärppi käy ja tuloksena siitä on vauva, niin ollaan kyllä enemmän kuin tyytyväisiä <3

Kysymys:
Onko täällä joku jo kysynyt aiemmin, että yrittääkö täällä porukasta kuinka moni ekaa, tokaa, kolmatta, neljättä jne lasta? Osalla on tickerit joista asia selviää, mut suurella osalla ei niitä ole, joten siksi mietin...

musicbox: Siihen asti kun täti pysyy poissa on toivoa :) Ja jos tuntemukset pitää paikkansa ja täti tuleekin, niin täältä (minulta ja varmasti muiltakin) saat kyllä virtuaali halauksen ja tsempitykset uuteen kiertoon! :)

Tyttötiikeri: Mä oon niin mukana tossa sun tempauksessa, henk.koht. jos nyt tästä kierrosta tärppää niin laskettuaika tulee olemaan ihan tammikuun lopussa, mutta ei se huono kuukausi ole helmikuukaan ;) Kunhan olisi joku kuu :D :D :)

Gatusa: Hienoa, että tiputtelu vihdoin loppui... Nyt sitten uutta yritystä kehiin ja peitot heilumaan :)

Ketkäs täällä vielä jännäilee? Ilmoitelkaanhan itsestänne, olisi niin kiva kuulla plussauutisia, kun niitä ei ole tainnut kovinkaan montaa tässä kuussa vielä tulla... :(
Meille muille, joille täti on salakavalasti tai hieman isommalla rytinällä saapunut, lähetän tsempit tähän uuteen kiertoon!! Ei leidit lannistuta, meidän kaikkien vuoro koittaa vielä, vaikka aina ei siltä tunnu! Plussatuulia <3

Hei kaikille :)

ilmottelen itsestäni. Yrityskierto numero 8 (!!) lähti käyntiin eilen. Kierto jäi 22 (!!) päiväiseksi. Lyhentyy näköjään päivällä joka kuukausi.. Äh. Nyt siis 2/22-26.

Pettymys selätettiin miehen kanssa keskustellen ja toisiamme tsempaten. Kyllä se tästä. Taas. Haluan sanoa jokaiselle pettyneelle, että et oo yksin. Tälläkin hetkellä joku nainen jossakin itkee katkerasti, kun saa negatiivisen tuloksen tai saa pyyhkiessään paperiin tuoretta verta. Totuus on kuitenkin se, että on hyvin epätodennäköistä, että sitä päivää ei tulisi, kun surun kyyneleet vaihtuvat ilon kyyneleiksi. Ensin plussan nähtyäsi ja lopulta silloin kun työnnät viimeisen kerran ja lapsi on syntynyt. Se on vaan niin paljon varmempaa, että tulet raskaaksi ja lopulta saat nyytin syliisi. Luota tähän.

Pahoittelut kaikille, tiedän että sattuu (ihan niinku muakin). Onnittelut plussanneelle! Nyt sitten toivotaan tammi -ja helmivauvoja hurjan paljon! :)

Mirelyn/ Minä jännäilen..

Pahoittelut menkoista kaikille!

Gatusa/ Jee, hyvä että tiputtelu loppui!

MÄ: Kp 26 ja kahden päivän päästä pitäs menkat alkaa jos rytmissä mennään ;) Menkkatuntemuksia ei ole, vaikka synnytyksen jälkeen menkat on ilmottaneet itsestään selkeästi.

joo-o, täti pikku hiljaa hiipuu pois ja toivon mukaan viimiset pisarat tulee unien aikana :D
aamulla taas herätys kasilta, niin mitäköös hittoa mä teen vielä hereillä o.O ja tosiaan kp6 ja yk2 menossa :) vauvailujen jälkeen ostaan ovistestejä :D

tuosta vauvakahvittelusta vielä, mulla koko ajan pyörii mielessä et mitä jos sinne ei tulekkaan muita?! en mä kyllä sinne yksinäni si jää istuskeleen, se on ihan varma.. mut tosiaan ois kiva saada uusia tuttavuuksia kellä suht saman ikäsiä vauvoja, kun kaikilla tutuilla ja sukulaisilla on lapset jo sen verran vanhempia, ettei niistä hirveesti seuraa oo :/ nooh josko sieltä huomenna saisi poitsulle vaikka tulevan leikkikaverin tai vaikka useammankin :)

Chipmunk86 hihii, hyvällä tuurilla ollaan jopa samasta kaupungista :D Eipä tuota koskaan tiedä, maailma on pieni :happy3 Toivottavasti säästyt flunssalta!

_chilly tarkistin eilen ja nyt otan foolihappoa 600 mikrogrammaa tms. päivässä :) Otin ennemmin 800, mutta vaihdoin nyt niin että tulee vain 600 :)

Gatusa toivottavasti saat sen työpaikan! :) Hienoa, että tiputtelu vihdoinkin loppui! Jospa pääsisit nyt sitten takaisin normikiertoon. Toivottavasti kuitenkin selviäisi mistä tuo johtui.

Ainut tylsää jos lääkäri ei soittanut :( Joutuu sitten maanantaille odottamaan..höh..

OmenaPossu oho ai saa ottaa 1000 mikrogrammaa, jos on lääkityksiä. Sitte mä saisin syödä senki verran.. vaikka paketis lukee, että otetaan yksi päiväs.. Toivottavasti vauvakahvilassa saatte uusia tuttuja ja pojalle kavereita! :)

Anell harmi kun siellä täti tuli, mutta nyt sitten vain bongailemaan uutta ovista ja hyödyntään se! :) Täytyy se mies vaan saada pysymään kotona, kun häntä tarvitaan :D

musicbox onko täti saapunut?

Tyttötiikeri joo otetaan vain tavoitteeksi, että vauvoja tammi-helmikuussa! ;) Eli nyt sitten sitä plussaa tänne! :gen045 Vappupuuhastelut odottaa :hello2

_mirelyn_ meillä yritetään ihan ensimmäistä lasta :)

Eea oho, sinullapa on lyhyt kierto! Luotetaan tosiaan siihen, että jokainen saadaan se oma pikkuinen vielä syliin :) Ei nuo testit nyt aina voi olla negaa :rolleyes:

ON: Täällä nyt ei oo tapahtunut mitään uutta. Ovulaatiota odotellessa :)

Hyvää huomenta kaikille :)
Olen taustaillut hissukseen ja odotellut kropan normalisoitumista kkm jälkeen. Tänään tehty puhdas nega r-testistä(harvoin sitä negaa toivoo, mutta tällä kertaa niin) eli vanhat r-hormonit taitaa olla poissa, jei :)
Ovistakin taitaa pukata päälle, pari päivää sitten tuli sellainen limatulpan tapainen ja tänä aamuna juilii munasarjoja jo jonkin verran. Eli ei muuta kuin uutta yritystä kehiin :)

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneilla ja tsemppiä piinaileville! Toivotaan että päästään kaikki rytinällä tammikuisiin :)

nyytti tsemppiä kiertoon, toivottavast tärppää. :)
pahoittelut niille jotka kokenu pettymyksen.

kohti uutta ovista kunha on sen aika, toivottavast täs kierros on ne tutut oviskivut sit että tietää oviksen olevan. eile tuli kylää ukkospäänsärky eli kroppa normi. tulipa eile pupuiltuaki sit iha huviksee ja kivaa oli pitkästä aikaa. mieski tyytyväinen, vihlas eilen illal tuota vasenta munasarjaaki aikas ilkeen tuntusest, josko se ois täs kierros sit ovuloiva puoli. haluu plussan (mielellää eläväl ja terveel lopputuloksel)

Vargynja toivotaan, että täti kuitenkin jättäisi tulematta! :)

Anell pahoittelut tädin saapumisesta :(

Tyttötiikeri kyllä minullekin kelpaisi tuo sinun tavoitteesi. :happy119 :laughing002

Gatusa hienoa, että kroppa normalisoitui. Minullakin meinaa olla aina kesäisin pää kipeä kun on ukkosta ilmassa. Siellä päin taitaa olla vain pahemmat ukkoset, ainakin luulisin niin... :rolleyes: Nyt sitten vain ovista bongailemaan ja pupuilemaan. :) Kivaa, että työrintamallakin näyttää paremmalta, toivotaan että saat sen paikan. :)

_mirelyn_ täällä jännäillään eli kp 25/28-63 menossa, mutta luulisin että nyt olisi dpo 10. Ja ensimmäistä täällä kuumeillaan. :)

Eea pahoittelut tädistä! Olipas ihana tsemppausviesti meille kaikille! :signs001

Rosebud toivotaan, että saat plussan. :)

Lana voidaan hyvin ollakin aika läheltä toisiamme. :p

Nyytti kovasti tsemppiä yritykseen. :)

Heippa kaikille taas!

Pahoittelut niille, joita täti on kohdannut. Ja tsempitykset vielä niille, joilla kierto on käynnissä ja toivoa on!

Me yritetään ekaa lasta molemmille, itelle ja miehelle. Taustalla tosiaan yhteinen keskenmeno. Mies on n. 10 vuotta sitten alaikäsenä abortoinut tyttöystävänsä kanssa vahinkolaukauksen, joten värkit on ainaki toiminu todistetusti 2 kertaa.

Eilen puol 7 aikaan lääkäri soittiki. Luulin, että niilläki on vähän lyhemmät työpäivät, mutta toki olin tosi ilonen puhelusta. Ehdotti, että tutkitaan miehen sperma ja multa verikokeessa tsh ja prolaktiini ja meen perjantaina ne tekemään. Lisäksi meen kp11 ultraan, jossa katotaan miten munarakkulat on kehittyny. Tai oikeestaan varmaan kp10 tai kp13, kun 11 taitaa olla lauantai ja putiikki taitaa sillon olla kiinni. Vielä ei kuulemma tekis munanjohtimienaukiolo-tutkimusta, kun todistetusti toinen on ainaki auki, kun kerran on raskaaksi tultu. Ihan hyvä mieli tuli ja tuntuu hyvältä päästä tutkimuksiin, vaikka toki ne maksaakin aika paljon. Mutta ainaki saa jotain selville sittten, joko sen, että löytyy jotain syytä lapsettomuudelle tai sitten sen, että ei löydy ja voi jättää murehtimisen siitä pois ja yrittää täysillä :)

Miestä vähän alko jännittää simppatesti, että jos löytyyki jotain huonoa, mutta yritin sitä rohkasta, että jos siellä jotain epänormaalia on, ni onhan se hyvä, että saadaan siitä tieto ja että luultavasti kaikki on kuitenki ok.

Eilen oli tosiaan kp1 ja kierto jäi 26 päivän mittaiseksi. Ainut mikä ihmetytti lääkärin kanssa puhuessa oli, että se kysy multa, että onko mulla muita vaihdevuosioireita, kun sanoin, että kierto tuntuu lyhenevän... VAIHDEVUOSIOIREITA?!?! Oon 27 vuotta!!! eikai nyt ihan vielä sentää!! :D

juu uutta yritystä kehiin vaan nyt ja fertilityfriend taas käyttöö, ei vaa ol kuumemittaria et vois mittailla lämpöjä, no eiköhä se ilmanki onnistu :) eilen oli taivas ihan oranssin punertava ku oli hiekkamyrsky, tuuli yli 30m/s, satoi vettä ja hiekkaa yhdessä ja ukkonen. kyl täytyy sanoa et ukkoset tääl on ihan omaa luokkaansa, toivottavast pahimpien ukkosten aikaa oon sit jo raskaana jo ettei tartte kärsii päänsäryst, mitä voimakkaampi ukkosrintama lähestymäs sitä pahempi päänsärky, suomessaki kerran meinasin oksentaa ukkosen takia. nyt meinaa vaa lisäks puskee kevät flunssaa vaihteeks eilisen takatalven takia otsa on lämmin ja nielu kipee. haluu takas ne n. 30oc lämmöt mitkä oli jokin aika sitte alle 25oc tulee kipeeks. kesäki vois mun puolest tulla jo ni ois ympäri vuorokauden reilu 30oc.

kälyn raskausuutinen otti koville sunnuntaina vaikka olenki iloinen hänen puolestaan ja toivon kaikkea parasta hänelle ja hänen miehelleen, kyl pääs itku ku kerto että raskaana ku itellä tammikuus oli 4. keskenmeno siinä sit selitettii et oon vaa niin onnellinen hänen puolesta.

anteeksi omanapaisuus.

Takaisin