Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lana: kyllähä se ois kiva saada selvyys kaikkeen, nyt sit ei ol limaa seas vaa iha puhast verta niinku verisuonissa tosi kivaa. alkaa hiukka menee hermot. toivottavast teil onnistuis nyt sit täs kierros ku menkat loppuu.

late: toivottavast teillä tärppäis ja nuo sairaudet ei haittais raskautta eikä tulis sulle tai lapsille.

mies sano et jos oonki raskaana koska tuhruilu ei tule ku korkeintaa pyyhkies. aikoo mennä ostaa testin mulle ja aamulla testaan onha tässä nyt normi 34 kierrost jo aikaa ja 38 kierrollaki 11 pvä ollu jo tätä. ite sanoin et varmaanki hormonit sekas tai jotai. maanantaina yrittää tk:ssa saada puhuttuu ultran ja verikokeet ja jos ei auta ni etitää joku halpa yksityinen joka ultralla kattoo mikä tilanne tuli plussa tai nega huomen pakko saada tietää. ja ihmeellisint on se et mies teki alotteen testin ja lääkärin suhteen en minä :)

Hyvää viikonloppua arvon naiset. Mihinkään mitenkään liittymättömästi oli kiva lauantai. :>

Chipmunk, kiva jos kiertosi on nyt tasaantunut. Toivottavasti se sivusto ja tuntemuksesi on nyt oikeessa.

Pahoittelut tädistä piia, OmenaPossu ja Lana. Onnea seuraavaan kiertoon.

Late, toivottavasti noi sukurasitteet ei ois periytyny sulle ja ne mitä on, ei haittais liiaksi lapsen tekoa. Ja toivottavasti pikkuiselle ei tulisi niitä ollenkaan.

Gatusa, toivottavasti kaikki selviäisi siellä mahdollisimman pian. Ja toivottavasti ei ole ainakaan mitään vakavaa häikkää. Pidän peukut pystyssä, että sieltä tulee kuitenkin plussa. Hienoa että ootte saanu puhuttua asioita halki ja miehesi on oma-aloitteisesti hankkimassa testiä ja tutkimuksia. :>

Heippa taas kaikille :greet025 ja oon pahoillani joilla menkat alkaneet juuri :/ Täällä eletään kp 1/31...Kiertoni on siis venynyt kahdella päivällä...kaksi kertaa menkat alkaneet jo pari päivää myöhässä ja ihan hirmu kipee oli vatsa aamulla kun täti saapui paikalle...hmm... no mutta kuitenkin iloisempiin asioihin elikkäs meillä alkaa ensimmäinen yritys!!!!! Heti vain kun on menkat ohitse niin raahaan miehen makkariin joka päivä :wink

Pitäkäähän kivaa Nonna. ;) Toivottavasti teillä tärppää pian.

Rosebud, sama juttu täällä. On olevinaan huimausta, pissahätää tavallista useammin, janoa, nälkää... Ja kumminkin vaan kuvittelen. En jaksa uskaltaa elätellä toivoa. Vielä. Mutta varmaan se toivo nousee oletetun menkkojen alkamispäivän lähestyessä ja sit kun alkaa saan taas pudota.

Nonna onnea yritykseen! :)

Rosebud, Vargynja sama täällä.

Asiaa ei auta, että mulla ilmeisesti PMS-oireet vaihtelee kuukaudesta toiseen. Yks kuukausi oikeesti rinnat kasvoi ja oikein kuumotti monta aamua oviksen jälkeen. Ekat pari kuukautta tuli ruokatorvea pitkin ilmaa (ei röyhtäyksiä vaan vaan ilmaa) ja sen jälkeen seuraavissa alkoi joku ihme kuplinta.

Tässä kierrossa miulla on ollu vajaa viikon joku... Tuntuma? kohdun takaosissa ja pari päivää nyt on kasvoja ja korvia kuumottanut. Kp 14/21-29 ja pidemmän mukaan ovulaatio olis vasta tulossa, lyhyemmän mukaan voinu mennä jo viikko sitten. Veikkaan että meni kp 11 mut hitostako tätä tietää, kuukaus kuukaudelta epäluotettavampi kroppa.

mä nyt tässä pohdiskelen et jos sitä ovista rupeisin tikutteleen, jahka täti on häipynyt kiusaamasta.. niin tietääkös joku netissä jotakin sivua jossa myydään niitä, mielellään suht edukkaita ja paikkansa pitäviä, vai tyydynkö hakemaan vain kaupasta ne tikut?!

late- Tuntuu nuo lääkärit kyllä muutenki yrittävän että naiset tekis lapset mahd. nuorena ;) Ja onhan se tietty totta, et on riskejä, jos on esim. 40 vuotias synnyttäjä. Mulle sano lääkäri jo ku olin 18 että kannattais alkaa harkita niitä lapsia jos meinaa! Se oli mun mielestä kyllä aika varhaista, varsinkaa ku en sillon ees seurustellu :D Nyt oon 27 ja vieläkää ei lasta. Välillä kyllä miettii et onko tullu ootettua liian kauan, mut eikö se vielä jossain vaihees tärppää :) Mun itteni pitää ottaa lääkkeitä sairauksiin sellaset 20 päiväs ja oonki sanonu et onneksi miehellä ei oo mitää sairauksia, niin on ehkä toivoa, että meidän lapsista tulee jokseenki terveitä :D

Gatusa ootko tehnyt vielä testin?? Jos oot, niin mikä oli tulos?? Toivottavasti pääset sinne ultraan ja kokeisiin, niin josko tulis sunki tilanteeseen selkoa!

Nonna- onnea petipuuhiin! :P

_chilly onkos kaveris saanu jo lapsen?? :) Kumpi tuli? :) Ihanaa!

Omaa: Täällä sitä edelleen täti on vierailulla.. tajuais nyt jo lähtee! ;) Sitte sais alkaa taas yrittämään. Oon miettiny, että pitäiskö yritää ottaa itteensä niskasta kiinni ja alkaa laihduttaan.. jos sais ees jonku verran pois.. Sitte jos joutuu aina pettyyn, ku ei oo raskaana, niin vois aatella sitä siltä kantilta, et sai lisäaikaa painon pudottamiseen.. auttaiskohan se..siis ettei niin aina masentuis ku ei oo raskaana..
Onko täällä muuten porukka mistä päin? Itte oon Pohjanmaalta :)

Lana, late: Oon minäkin monesti miettinyt että onkohan miussa jotain vikaa. Äidillä tärppäs minä ja pikkuveli molemmat ekalla yrittämällä, miehen nuorimmainen tuli ekalla kierrolla ihan vahingossa. Ultrassa on ollu miulla kaikki ihan normaalia, yks nestekysta joskus, ei kuulemma syytä olla huolissaan. Oon perusterve, normaalipainoinen, alkoholia menee kyllä jonkin verran ja kahvia peräti kolme kuppia päivässä. Se vaan että nyt on yk6 menossa ja neljä kuukautta jo hyvinkin kertoo että kierrot ei ainakaan oo ihan kohdillaan. Toisaalta, on sitä paljon hullummillakin kierroilla ihan luomuna monella tärpännyt. Ja vaikka harmittaa, että olen jo 29, niin on tässä kuitenkin periaatteessa vielä se kymmenisen vuotta aikaa. Tavallaan turha huolehtia, ei se hyödytä mitään. Mut kyl sitä silti välillä miettii...

LANA: niin tuntuu yrittävän :D se vaan on jääny niin selvästi mieleen kun olin kuitenkin 16!! Ja vielä oma äiti oli mukana ja sehän oli ihan kauhuissaan :DD haha... Kauhee määrä lääkkeitä!! :O Minäki oon joutunut parhaimmillaan 8 päivässä ottamaan suolistosairauksien takia, mutta nyt on onneksi tilanne rauhottunut eikä tarvii enää syyä mitään muuta ku vitamiineja.. Oon sanonu miehellekin (joka onneksi on terve kaikinpuolin :) ) että en varmaan tunnistais raskauspahoinvointia, koska vatsaongelmien takia mua oksettaa joka ikinen päivä ja ruoka nousee kurkkuun.. onneksi TOSI TOSI TOSI harvoin tarvii ihan oksulle rueta.. :/ Mut näiden kanssa oppii elämään...

ON: tänään kp 10/32-37 ja odotettu ovis olis 9 päivän päästä :) odottavan aika on piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä.... :bounce
Kivaa viikonalkua! Onneksi on töitä niin saa ajatukset pois hetkeksi tästä kuumeesta laughing7 .
Ja niin, mä oon savon mualta ;)

ELMIINA: kyllä uskon ja tiedän mitä käyt mielessäs läpi.. Me mennään aika samoissa. meillä alko yk 7 10 päivää sitten... On keretty miettiä kuule kaikki asennoista asti miehen siittiöihin että missä mättää, mut mä uskon siihen että kaikella on tarkoituksensa ja eikö se niin oo että hyvää kannattaa oottaa ;) ;) Ja jos lääkäri toteaa että on kaikki kunnossa, niin sillon uskotaan sitä. Kyllä ne yleensä osaa hommansa ;D Ootetaan vaan niin kesä voi olla ihmeiden aikaa kun ilmat lämpenee ;) syksyyn mennessä ollaan molemmat raskaana!! :P :3some

Heips kaikille!

Kääks tänään kp 30/30, pitäis menkkojen ruveta alkaan. Viikonloppu meni juhlahumussa, eikä paljon kerinnyt mitään miettimään. Jopa sain semmosen ajatuksen,että en usko että tärppi olisi käynyt. Nyt kun ei oo itteään tarkkaillu niin paljoa, niin eipä oikeen enää mitään oireitakaan keksi :( Nyt on semmonen fiilis alamasussa, et menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. No tänään kuitenkin testin ostoon! Esikosta muistan menneeni apteekkiin ostamaan raskaustestin ihan varmuuden, vaikka olin sata varma että nyt ne menkat alkaa kivuista päätelleen.No ei sit salkanutkaan <3 Eli toivoa vielä on:) Mukavaa päivää kaikille! Nyt herätteleen poika ja iskää hakeen lentoasemalta kotiinn, ihanaa päästä taas arjen makuun! Muiden juttuihin täytyy palailla myähemmin:)

Elmiina sepä siinä onki, ku tuntuu aina, että miksi mulla kestää, ku muut meidän perhees on tullu raskaaksi niin nopeeta. Toinen sisko tais tulla raskaaksi ekasta kierrosta, mutta toisella meni puolisen vuotta. Mut kaippa se tärppää sitte, ku on sen aika :) Pitää vain uskoa niin... Jospa tää kevät ja kesä tois ihmeitä mukanaan :wink

late- joo nuota lääkkeitä on vähän kertynyt.. itsellä kans suolistosairautta, munuaissairautta, kilpirauhasen vajaatoimintaa ja vähä kaikkee muutaki. Tunnen itteni ihan joksiki mummoksi aamuisin ku otan lääkkeet :laughing002
Koitahan late parantua!! :)

Anell toivottavasti nyt kävisi yhtä hyvin kun esikoisen aikana, että olisitki raskaana, vaikka ei siltä tunnukkaa! ;)

Pahoittelut kaikille, joilla täti tuli kylään. :( Onpas ollu hiljasta plussien suhteen taas viime aikoina.

Mä menin aamulla tekee testin, vaikka tiiän et on liian aikasta, enkä oikeen tiiä mikä muhun meni, ku oon päättäny olla testaamatta aikasin. No davidin-liuska anto niin tyylipuhtaan negan ku voi olla. Nyt siis dpo10. Viimeset 2 kiertoo on ollu 27 päivää ja sitä ennen 2 kiertoo 29 päivää. Vuos sitte kierrot oli aina 32 päivää, ilman heittoja. No, äsken kokeilin kohdunsuuta ja sieltä tarttu käteen ruskeeta tuhrua.. Ei taida meille vauvaa tulla ens tammikuussa (ois ollu kyl aivan älyttömän hienoa, kun la ois ollu miehen sairauteen kuolleen isän syntymäpäivänä).. Tuli mieleen seki, että taasko tää kierto tästä lyhenee sitten, koska nyt on vasta kp25 eli lyhimmänki kierron mukaan pitäs menkkojen alkaa vasta torstaina. Seki on outoa, kun monesti ihmisillä vaihtelee toi vaihe ennen ovulaatiota, mutta mulla tuntuu ovulaatio olevan aika tarkasti kp14-15, mutta luteaalivaiheen pituus vaihtelee (= lyhenee). Jos ens kierron vielä kokeilis ja sitten varais aikaa tutkimuksiin, kun ei näytä omin konstein onnistuvan..

_chilly kumman ystäväsi sai? =)

Täällä ei mitään uutta vielä..vapaapäivää vietän ja haaveilen tulevasta. Ajattelin juoda nyt perjantaina pitkästä aikaa vähäsen ja sitten taas saakin riittää jos vaikka se vauva ensimmäisestä yrityksestä tulisi :dance008 Toivossa on hyvä elää...eikös se niin mene. Olen niin kauan ollut kuumeilemassa jo täällä foorumilla, että en kyllä oleta tulevani heti raskaaksi,koska olen huomannut, että ei se aina ole niin yksinkertaista... mutta saas ny nähdä kuinka käy.... :smiley-bounce012

Mä juttelin miehen kanssa ja päätettiin nyt ainaki soittaa lääkärille, josko lähettäis ihan oikeisiin tutkimuksiin jo nyt ens kierron alusta. Lääkäri on sama, joka sen lievän endo-diagnoosin mulle teki ja tosiaan yksityinen, vaikka periaatteessa kunnalliselleki pitäs jo päästä. Molemmilla oli vaan sellanen tunne, että mennään sille samalle, kun oli mukava ja luotettavan olonen ja sellanen innostava, jos noin voi lääkäriä kuvata. Jätin soittopyynnön ja keskiviikkona varmaan soittelee mulle päin. Mites te, jotka ootte tutkimuksissa olleet, mitä siellä ekalla kerralla tapahtuu? Ilmeisesti jutellaa ainaki ja käydää yritystaustaa läpi, mutta entäs tehdäänkö jotain testejä jo sillon?

Elmiina, kuten sanoit, kyllä se tärppi voi tulla epätasaisellakin kierrollakin. Kunhan ovulaatio tapahtuu ja niin pois päin. Ainakin elän siinä toivossa. Uskon että sinullakin vielä tärppää. Ymmärrän kyllä täysin ajatuksesi. Iteki välillä mietin, et onko mussa jotain vikaa kun ei tärppää, vaikka vasta viiden kierto menossa.

Chilly, apua ihanaa. :> Joko on syntynyt ja tuliko tyttö vai poika?

Lana, ohoh, sinullahan on aikamoinen määrä lääkkeitä. Oon kotosin Varsinais-Suomest.

Anell, siellähän on jännät paikat. Pidän peukut pystyssä, että menkat pysyy poissa.

Ainut, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Oli liian aikaista testata ja tuhru voi olla ties mitä kiinnittymistuhrua tai muuta. Toivottavasti saatte hyvää hoitoa, jos nyt ei tärpännyt.

Täällä ei mitään uutta. Huomenna lähdetään laivalle vähän tuulettumaan. :>

Tumma tukkanen tyttö (se nyt on tiedetty aikoja sitten ;)) tuli klo:7.02, 3,2kg ja 48cm <3 <3 <3
Toinenki kaveri on viittävalla sanomassa *poks* x)

Itteä kans alkanu pelottaa et oonko alottanu tän "projektin" liian myöhään. Mies alko puhuu lapsista jo sillon ku olin 22...eeeeei ihan napannu viel sillon lapsi-hommat. Kaipa ne lääkärit olis sanonu et jos jotain poikkeavaa joskus ois löytyny...ja varmaan teki kaikki testit alkuvuodesta...

Ihan malttamaton oon! Ei millään jaksais oottaa viel reiluu viikkoa! Saman päivän aikana mieli muuttuu 5 kertaan et oonko vai enkö oo raskaana. Elilen illalla olin melkeen satavarma et oon..ja aamulla et en todellakaan.
Ku pitäis tyhmän nyt lopettaa se vertailu edelliseen kertaan (tässä vaiheessa viimeks mun rintsikat jo hiers.Tässä vaiheessa viimeks alavatsaa ei turvottanu,...jäpä jäpä jäpä!!! >_<). *huoh*
Enkö mä periaatteessa vois jo tehä sen testin 3 päivää ennen menkkojen alkua ku kerta ovis oli 3 päivää etuajassa? ku eiks se "muhimis vaihe" eli se et sitä hormonia olis tarpeeks oo se 14 päivää? et testi vois näyttää positiivista??

PK-seudulla pyörin :)

JOO! NYT NIITÄ PLUSSIA JUMALAUTA!!! ettei ihan toivottomaks menis tää homma... ;D

Takaisin