Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elmiina en usko, että mahdollinen keskenmeno voi siitä johtua, jos alussa vähän juo. Monethan ei kuitenkaan tiedä olevansa edes raskaana, kun juo vaikka kuinka paljon ja mitään ei ole vauvalle käynyt :) Voisiko tuo vuotosi nyt olla loppuvuoto? Jospa olisitkin raskaana ;) Vai oliko ihan runsas vuoto? Koittakaa vielä malttaa edes muutama kuukausi. Kuitenkin niin hetken yrittänyt. Jospa se plussa sieltä tulisi vielä normi keinoilla :)

_mirelyn_ mahtaisikohan se muutama tippa verta olla kiinnittymisvuotoa :) en usko että pari juomaa voi lapselle aiheuttaa hallaa. Tuo on hankalaa vähän teeskennelläkään juovansa, jos muut kuitenkin helposti polttareissa tarjoaa juotavat. Muutenhan voisi itse pullottaa vaikka siideripulloon omenamehua ;)

Gatusa ihanaa, jos teille on tulossa vauva! :) Jospa miehesikin siitä muuttuisi kun saatte sen positiivisen tuloksen ja raskaus varmistuu ;)

piia84 siellä taisi olla onnistunut ilta eilen ;)

Tyttötiikeri toivottavasti sinullakin nyt tilanne selkeentyisi!

ON: Itse ehdin jo toivoa, että olisi raskaana. Alaselkäkipua ollut ja huonoa oloa ym. Rinnoissakin olin huomaavinani muutoksia. Samoin nippailua mahassa. Lämpö on vähäsen koholla. Mutta nyt meinaa alamahakin olla vähän kipeä, että mahtaako se nyt sittenkin vain täti tulla :(

suuret kiitokset onnitteluista teille kaikille, täällä laskurin mukaan ollaan raskausviikolla 4+5, niin ihan alussa <3
toivottavasti vielä nähdään tuolla joulukuun odotuspuolella varovaisesti siirryn sinnepäin, käyn toki täällä välillä lueskelemassa mitä teille kaikille kuuluu :)

ihanaa kevättä teille kaikille, ja plussa tuulia

kiitos noni ja tule ihmees moikkailee :) ite pysyn tääl kunnes saan varmistuksen tilanteesee ja maholliset turvalliset viikot...

Noniin soitin avalle ja sanoivat että perjantaina on turvallista testata :) joten silloin sitten pissitään tikkuun..... Rinnat on edelleen ihan sika kipeet. Ja nuha siis olo on ihan hirvee...... Vetopois ja silleen....

toivottavast pe tulee selvä plussa ja kaikki menee hyvin.

on: nyt on nivuissa inhottavaa kipua ja iho kosketusherkkä kaiken muun lisäks ja alavatsan molemmat sivut aristaa, onkoha tää ny iha normia? siis niin ärsyttävää ku kaikki maholliset vaihtoehdot hormonihäikäst ja km:sta kohdunulkosee pyörii mieles.

^jos totta puhutaan en usko että sieltä plussa tulisi.... Mutta en saa aloittaa terolutteja ennenkuin raskaus on pois suljettu varmasti.Älkää ymmärtäkö väärin, haluan raskaaksi mutta tässä on nyt ollut kaikenlaista..... pahaa. En todellakaan tiedä ollaanko yhdessä vai ei ja kuinka eteenpäin. Saadaako parisuhde kuntoon vai kaatuuko koko pakka jne. Joten en jaksa juuri nyt mietti muutakuin nuhaa ja parisuhdetta..sekä tupakkalakkoa

Iso kiitos kaikille♥
Käyn lueskelemassa, mutta taustailen varmaan ensimmäkseen siihen asti että vuoto loppuu ja päästään uuteen yritykseen. Eipä tässä tilanteessa paljon päivitettävää sinällään olekkaan.
Paljon onnea plussanneille, tsemppiä piinailevilla ja pahoittelut tädin kohdanneille.

Heips kaikille! Täältä ilmottautuu kans kuumeilija pahemman kerran. Esikoinen täyttää tässä kuussa kolme ja toisesta nyt haaveillaan. Tai varmaan mä haaveilen ja mies peesaa:) Odotusaikana täällä vauss et juttelinkin, mut sit on vaan jääny aika kortille. Mut nyt on pakko päästä jakaan ajatuksiaan, kun tuntuu et muuta ei pysty enää ajatteleenkaan:D Kummasti se kuume vaan iski, vaikka minkäänlaista vauvakuumetta ei ole aiemmin ollut. Meille molemmille oli kyllä selvää että ei haluta kovin pienellä ikäerolla ihan oman jaksamisenkin takia. Esikoisen vauva-aika, ainakin se alku oli raskasta koliikkeineen ym, joten halunnut ihan rauhassa kypsytellä ajatuksia. Mut nyt tuntuu siltä et halluuuuuu! Tuumasta toimeen siis ja kuparikierukka poistettiin 12.3. Menkat alkoi sit 24.3 ja nyt sit ekaa ovista yrittäny bongailla. Kierron tarkasta pituudesta ei oo kun pientä hajua, koska kierukan kans tuli usein välivuotoja et oli mahdoton hahmottaa, koska se itse kunnon vuoto oikein alkoi. Mut veikailisin et kierto olis siinä 30-32 päivää. Nyt olis menossa kp 17 ja melko varma olen että tänään olis ovulaatio ollut, kun alavattaa särkenyt ja limaa tullut huolella. Viime viikolla ollaan puuhailtu parin pöivän välein ja mies onkin ihmeissään, et mitä on tapahtunut meidän kaks kertaa kuussa puuhailuille:D No nyt lähinnä kiukuttaa se, että just sitten eilen illalla miestä ei huvittanut ja aamulla hommat meni ihan reisille, et jos se ovis oli tänään niin MUR! la su välisenä yönä sit edellisen kerran puuhailtu, joten täytyy toivoo että siimahännät olis jaksanu tuolla elellä pari päivää:D kyl noi miehet kans osaa noi ajotukset just nappiin! Mun mies on viel semmonen perus mörökölli, että jos rupeen yhtään painostaan tai höpöttään vauvajutuista ja oviksista, niin mahkut vaan vähenee. Siis kyllä sekin lapsen haluu mut ei jaksa mun hössötystä. Ja huomen sit lähtee aamulla työreissuun viideks päivää, joten ei voi muuta kun toivoa. Ajateltiin tosiaan aluks, et tulee sit kun on tullakseen mut äkkiä se ajatus muuttuu et haluukin mahd pian. Esikoinen tuli heti ekasta kunnon yriryskierrosta, mut tais se seksin harrastaminenkin olla silloin hieman helpompaa:D

Plussatuuulia kaikille tasapuolisesti! ja kiva että tuttujakin löytyy, Nyytin kans ainaskin tunnetaan paremmin ku hyvin ;)

Voi kyllä voi ihmismieli tehä tosiaan ihan omiaan. Tänään muka silloin tällöin rintoja aristellut :D jep jep sanon minä, ja mitä enemmän muka jossakin kolottaa sitä varmemmin olen raskaana ja sitä korkeammalta sitten putoan kun ne kuukautiset taas alkaa... voi hitsi kun sais mielensä ja ajatuksensa ihan jonnekkin muualle kun tähän itse asiaan.....

Tänään kävin taas sokeroinnissa ja perjantaina olis sitten kampaajan vuoro, saa tukkatohtori tehä taikojaan :)

Tervetuloa anell! :) tännehän mahtuu

Nyt näin tähän aikaan aamusta:

kp 25/ n.30-34 (tai jotain sinnepäin;))

noni ihanaa odotusaikaa sinulle! :)

Eetula pidetään täällä peukkuja perjantaille! Plussatuulia sinne! voi toivottavasti teillä nyt selviäisi parisuhdeasiatkin parhain päin! Jaksamisia sinne! <3

Gatusa aika rajulta nuo sun oireet kuulostaa, jos ihokin on kosketusherkkä, mutta kai me kaikki vähän reagoidaan eri tavalla raskauteen :) Onko sulla aikasemmat raskaudet ollu millasia, et onko ollu samanlaisia oireita? Voisko sinne yksityiselle klinikalle soittaa ja kysyä et onko tuo normaalia jos on raskaana?

Anell tervetuloa taas mukaan! :) Tuollaisia nuo miehet vähän on ;) Mulla kans mies ei juuri välitä vaikka olis ovulaatio..hän puuhailee ainoastaan tasan silloin, kun häntä huvittaa :D

piia84 toivottavasti on raskausoireita, eikä vain mielen tepposia ;)

ON: Mua nyt pelottaa, että tipun ja korkeelta... Ku on ollu ihan mun mielestä raskausoireita (tiä sit onko vaan mielen tuotoksia) ja pelkään et jos alkaa menkat ja saan taas pettyä :( Nyt on 3 päivää ollu alaselkä tosi kipee ja nytki vasemmasta reunaa alaselästä ottaa melkosen kipeetä.. Rinnat tuntuu vähä erilaiselta ja sitä huonoa oloa.
Sit en tiedä mistä johtuu, ku muilla töis on ihan sopivan lämmin ja musta tuntuu et keityn pian ku kananmuna :D Ja välillä taas on kylmä... Perjantaina aattelin testailla, et saa nähä mikä on tulos. Toisaalta ku en nyt tiedä kumman kierron mukaan pitäis testailla, ku voi olla että menkat alkais vielä ens viikollaki heti alkuviikosta...

mul ennen km ollu nivusis kipuu ja iho kosketusherkkä eli nyt sit periaattees asennoidun siten että mikäli olen/olin raskaana niin se päättyy koska joka kerta sama tunne. noh sit vaa ootellaa vuodon alkamist. kyl mä varmaa kinuan itteni klinikalle tsekattavaks piakkoin koska mä oikeest haluun tietää missä mennää, voiha se olla että tää ol kemiallinenki tai tuulimuna tai sit iha hormonihäiriö johon saa helpost hoidon.

no nii ja nyt ku kokeilin ni ihan vähä verensekast limaa tuli sormee ja sattuu alavatsaa vasemmalle puolelle. toivottavast tulee nyt sit ite ulos mut ongelma on se että mun pitää olla tänää esikoisen koululla klo 13-17. alkaa herää epäilys onko kyseessä kenties kohdunulkoinen sit. menkat ja km sattuu koko alavatsaa mulla, tää on nyt iha toispuoleist eikä vuoto ol alkan ku iha minimaalisena että limassa näkyy jotai rusehtavaa/punertavaa. mies töis eikä tasan vastaa, ja päiväl toteaa korkeintaa et ootetaa ja katotaa vaikka oon sanon et oireet eli kipu solisluussa, armoton väsy ja toispuoleinen kipu voi viitata siihe ja se on hoidettava ajois ettei mun elämä pääty.

Gatusa älä vielä lannistu! Kuitenkin nuo samanlaiset oireet on ennenkin sulla tarkoittanut raskautta, joten voisit siis nytkin olla raskaana :) Ja eihän se välttämättä tällä kertaa mene kesken! Toivotaan parasta! :)

Oletteko muuten kokeillut nuota Sofi Ultimate halppisraskaustestejä?
Itsellä niitä olisi tulossa postissa 5 ja ajattelin nyt, että mahtaako ne olla ollenkaan luotettavia...

pika-avautuminen.
Raskausuutinen pilasi päiväni. Tiiätte varmaan tunteen.
No laskurin mukaan huomenna pitäs olla ovis, testi näytti äsken negaa, et saa nähdä meneekö perjantaille. Ehkä meiän raskausuutisten alkulähde ois vaiks tää kierto sit.

lana mutta onko raskaus oikeessa paikassa ja mä oon nyt aika realistinen tän suhteen et koska mulla tuli vähä tuhrua ni kyl mun kohal nyt oli taas tässä toivon vaa että tulee itestää ulos ettei tartte sairaalaa taas koska mä en voi sietää sitä paikkaa ja sit saan taas kuulla "taasko sä oot/olit raskaana ja meni kesken, älä nyt yritä sitä raskautta enää" viimeks just enne kaavintaa leikkuris hoitaja lauko meinaan tollasia, sit ruvettii puhuu mulle kuinka paljon verikokeet maksaa että selvitetää mistä keskenmenot johtuis, no ottivat sairaalan puolest testin ja sit ku miehen piti viedä se labraa (siis hoitajatha ei vie testei täällä labraan vaan omaiset) ni labra oli kiinni ja tämä tapahtu tammikuussa siis. lääkärit ja hoitajat vihaa mua ja mä en voi sietää niitä eli tunteet on molemminpuoliset. josko sitä alkas harkita että kinuais miehelt että vie klinikalle lääkärin juttusille. jos siel todetaa kemiallinen tai hormonihäiriö ni mies 100% varmast saa raivarin ja suutuspäissää voi ottaa eron. se on niin kyllästyn keskenmenoihin ja komplikaatioihin koska ne tulee meille hiukka kalliiks ku joka kerta toistuu.
kipu laantu ja näköjää myös tuhru loppu vissii hetkeks, saa nähä miten tässä edetää, testi ois halvempi ku klinikka mut testiä mies ei halua ostaa. hermot menee!!!

sori omanapaisuus :/

Tutut menkkaoireet nostavat päätään..... :( no ei voi mitään... Siis vuotoa ei ole vielä

elmiina: Voi harmi, että se vuoto oli kuitenkin se  huonompi vaihtoehto eli täti :/ :( Tsemppiä sinne teille uuteen kiertoon.

Tyttötiikeri: Sulla on kyllä ihan älyttömän pitkä kierto. Onko sulla aiemmin ollu sit pitkiä kiertoja? :/ Saisi nyt tulla se plussa sieltä tai sitten huonompana vaihtoehtona se täti niin pääsisitte uuteen (lyhempään) kiertoon!

Eve79: Pari päivää meni, joko teit testin ;) Täällä odotellaan malttamattomana uutisia!

Lana: Nyt ei sitten ole taas ollut mitään kipuilua tai vuotoa moneen (3) päivään... Itse en oikein usko että ovulaatio olisi ollut nuin aikaisin, mutta eihän sitä tiedä, kun vasta jätin pillerit pois ja tämä on ensimmäinen luomu kierto... No oli mitä oli, vuoto on onneksi loppunut ja kivut helpottaneet :) Ps. Mulla on nuita samoja r-testeja odottamassa muutama tuolla, vielä en ole niitä kokeillut (ei ole vielä aikakaan), mutta niillä testailen sitten jos/kun menkat on myöhässä... Luulisin kyllä että ne toimii, ihan siinä missä muutkin saman hintaluokan testit.
Onnea perjantaille, toivottavasti pääset sitten kertomaan meille plussa uutisia, ainakin nuo sinun oireet viittaa siihen että saatat hyvinkin olla raskaana :D

ainut: Tiedän tunteen :/ Nyt kova tsemppi teillä päälle ja peittoja heiluttelemaan... Tämä kierto on se, josta teille tulee plussa!!! :D

Eetula: Voi, mä en oikeen tiiä että mitä tässä sinulle vastaisin :/ Toisaalta on harmi jos se täti sieltä tuleekin ja et ole raskaana, mutta toisaalta teidän tilanteessa voi olla ihan hyväkin jos se täti nyt tulee niin saatte käyttöön ne terolutit. Toivottavasti parisuhteenne kestää ja jatkatte yhteistä taivalta eteenpäin. Ja hienostihan sulla on tuo tupakkalakkokin tainnut alkaa, onko ollu rankempaa kuin luulit? Tsemppiä sinulle ja pikaista paranemista!

Anell: Tervetuloa joukkoon mukaan :) Voi sitä sinun miestä, toivotaan että siimahännät on jaksanu ootella mahdollista ovista ja tärppi on käynyt :) Tsemppiä alkaviin piinapäiviin ;)

Gatusa: Sinullakin on kyllä melko monimutkainen tilanne siellä... :/ Toisaalta kuulostaa ihan selvästi siltä että olet raskaana, mutta siihen saa vain varmuuden joko uudella testillä tai sitten siellä sairaalassa käymällä... Joten ehdotankin jompaa kumpaa nuista, tilanteen selvittämiseksi tässä piakkoin, jos ei sitten täti päätäkkin tulla kylään tuon tuhrun perusteella :/ toivottavasti ei tule tätiä... Ja onhan se ihan sinunkin kannalta parempi käydä tsekkaamassa tilanne, ettei sinulle itsellesi sitten käy huonosti jos kyseessä olisikin sitten esim: se tuulimuna tms... Sitten mitä mieheesi tulee niin, ompas se nyt oudon oloinen... Miksi ihmeessä miehesi ottaisi sinusta eron sen perusteella jos raskaus meneekin kesken? Ymmärrän kyllä että rahan menoahan se tietää jos lääkäriin asti pitää mennä, mutta kuten jo sanoin se on sinun oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta välttämätöntä ja entäs jos siellä kohdussa majaileekin joku, niin olisihan sekin hyvä varmistaa. Ja tietysti nämä aiemmat menetykset on miehellesikin kovia paikkoja, mutta ei saa antaa periksi. <3

ON: Täällä menossa kp 13/28. Kivut ja vuoto tiessään, joten nyt odotellaan ovista, heilutellaan peittoja ja lauantaina juhlitaan niitä polttareita :D

Minulla on tunteet vähän taas tasaantunut. Löysin yhden hyvän artikkelin jossa väännettiin rautalangasta, että joka kuukausi on vähän kuin rulettia pelaisi. Jos on nuori ja terve ja kaikki kunnossa on 25% mahdollisuus tulla raskaaksi. Jokainen "riskitekijä" tiputtaa mahkuja puolella ja ne kertaantuu, eli jos vaikka miehellä on huonolaatuinen sperma, nainen ovuloi vaan joka toinen kierto ja toinen munajohdin on tukossa, niin on 0,5x0,5x0,5=12,5% mahkut NORMAALISTA eli joku kolmen prossan mahkut joka kuukausi.

Tuskin se ihan nii yksiselitteistä tietty oikeesti on, mutta kun nyt tiedossa ainakin on, että mulla on epäsäännölliset kierrot, ja epäillään, että miehellä ei tuu uimareita kuin toiselta puolelta, ja hänellä on ikääkin yli 40, niin nyt oon sitten vihdoin alkanut suhtautua hieman realistisemmin tähän asiaan. Eli kattoo nyt pari kiertoa tasaantuuko omat kierrot vai tarviiko käydä sit vaikka niitä teroluteja pyytämässä terveyskeskuksesta. Ja ihan vuoden loppuun ainakin katsoo ennen mitään muita tutkimuksia.

Aika vähän aikaahan tässä on kuitenkin oikeasti vasta mennyt, 4 kk yritystä. Nyt kun ei enää tälle vuodelle ehdi eli toissavuoden tuloilla ei saa äitiyspäivärahoja vaan minimille joutuu niin eipä sillä ole enää mitää väliä. Tulee sit kun on sen aika ja vuoden päästä tutkimuksiin jos ei ala kuulua. Eihän miulla muuten mikään kiire ole ja tosiaan kun on niin tuore parisuhdekin niin varmasti ihan hyvä jos vähän kestää, ehtii sitä vauva-arkea sitten KUN (yritän ajatella positiivisesti) niitä lapsia alkaa tulla. Iän puolestakaan ei ole oikeasti kiire, itellä vaan kriisi siitä kolmestakympistä. Kuitenkin periaatteessa seuraavat 5 vuotta hyvin aikaa, 10-15 tuurilla.

täällä vuoto on iha kirkast verta nyt eli kierto on sen 38pvä nyt näköjää. kohti uutta yrityskertaa.

tsemppiä piinailijoille ja jaksamista pettyyksen kokeneille.

Takaisin