Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia :)

uusi viikko ja uudet kujeet (vitsivisi!!) ;D samoilla vanhoilla täällä jatketaan ja oikein kunnon piinaviikko, tai puolitoista alkaa tänään.... Kyllä se ihmismieli tekee pahojaan kun oikein jotain haluaa! muutama päivä ollut AIVAN VARMA että olisin raskaana tai että jotain tuolla alakerrassa nyt tapahtuisi.... Tälle aamua ei sitte mitään.

Chilly: Juu, aika karultahan tuo kuulostaa, että vauvan saaminen menee ensivuoden puolelle, jos itelläkään tästä kierrosta tärppiä tule... se tuntuu ajatuksena niin kauhean pitkältä :/ pari päivää taaksepäin pureskelinkin oikein olan takaa tämän foorumin otsikkoa ja se vähän tosiaan helpotti: raskaaksi 2013. saa tosiaan pitää sitä 31.12 yhdenlaisena "rajapyykkinä" raskautumisen suhteen :)

JMH no teillä siellä on taas pitkä väli ennenkuin näette miehen kanssa toisenne :/ Voimia ja jaksuja sinne! Täällä me edelleen ollaan, että eikun tänne vaan meidän seuraan aina välillä :)

Gatusa, sillä mieki niitä kulttuurieroja kyselin kun mustakin siellä tuo elämä kuulostaa jänältä ja erilaiselta. Tokihan myös silmiini pisti esim. tuo rahan arvo, kun täällä ta tuolla toisella(muistaakseni) palstalla puhuit siitä testin ostosta, onko se 5 dinaaria paljon siellä? kun ei osaa ollenkaan ajtella mitä siellä mikäkin maksaa, mikä on paljon ja mikä vähän :)  *sisäinen blondi*. JA IHAN vain UTELIAISUUTTANI kyllä kysyn:D :D :D jos tuntuu ettet halua kertoa niin en ota siit itseeni :)

Töihin on lähdettävä :( aamuvuoro kutsuu...

Catzie kaikki aina sanoo vain sitten kun on tullut raskaaksi, niin ei oo arvannut, että ihmisillä oikeesti voi olla niin paljo ongelmia tuon raskaaksi tulon kanssa.. :( Ja sitte ei itellä meinaa tärpätä.. Mutta ei heitetä kirvestä kaivoon! Kyllä se vielä nappaa ;)

Elmiina ai sulla kans on ollu jotain kylkikramppia? Ku mulla on kans täs kierros ollu jotain sellasta vähä ja ihmettelinki et mitäs tuo nyt oli :D Toivotaan et se oli kiinnittyminen meillä kummallaki! ;)

Voi TMJ :( Uskon, että on rankkaa! Ja tuo odottaminen on kaikista kamalinta, ku ei tiedä miten asiat on.. Toivotaan, että siellä on kaikki hyvin ja pikkuinen olisi tuloillaan <3

Toivottavasti late- siellä olis tulossa hyviä uutisia, ku pääset piinaviikon loppuun ;)

JMH voi varmasti raskasta, ku mies on niin pitkiä aikoja pois :( Onko hän sitte pitkään aina väleis kotona?

Voi Gatusa uskon että teille on nyt tulossa vauva! <3

ON: En tiedä oikein koska sitä uskaltais testailla, jos ei tätiä näy, ku viimeksi sen kystan ja primolutin takia meni nuo menkat niin hassusti. Ku oli menkat 15-18.3 JA 23-25.3. Kierto yleensä 24-25 päivää ja yleensä menkat kestää noin 5 päivää et varsinki jälkimmäiset oli ihmeen lyhyet. No pitää kai malttaa oottaa.
Tekis vaan niin mieli testailla, ku on ollu niin MUKAMAS kaikkia oireita :D Nuota nyt ei kyllä tiedä tekeekö vaan mieli kepposet..tai sit on taas kysta :(
On ollu nyt huonoa oloa, ihme nippailuja ja kramppeja tuolla vasemmalla puolella ja kyljes. Väsymystä ja ärtymystä ja alaselkäki on ollu kipee.
JOS olis raskaana, niin tuon aikasemman menkkojen mukaan LA olis 17.12 ja tuon myöhäsemmän mukaan 25.12 :) Mutta sit meneeki ens vuodelle, jos ei oo nyt tärpänny..varmaan siis ens vuodelle menee..

:) )))))
uskaltaako jo hihkaista, ihan hiljaa.....
sain plussan <3 eilen aamulla!!! <3
siihen se rämähti heti parin sekunin sisällä, ei tarvinnut edes odottaa....aivan sekaisin...

noni ONNEA!! :D
Mahtavaa!
Paljoko on nyt viikkoja? :)
Ihanaa, kun täällä alkaa ihmisille tulla plussaa <3
...jospa uskaltais itekki elätellä toivoa ;)

Noni onnea!! Aattelin testata torstaina..... Vaikka ei muuten kiinnosta yhtään... Aivan hirvee nuha :( rinnat on ihan sika arat ja finnejä naamassa.... Tietty unohtamatta menkkamaista olo tilaa....

Minä ilmoittaudun takaisin mukaan kuumeilemaan! Tauko on nyt lusittu! :P Jestas tänne on tullut paljon tekstiä 3kkssa!  Toivottavasti moni tutuista ja myös tuntemattomista on tältä palstalta jo muille siirtyneet! Meille muille paljon plussatuulia ja iloista kevät mieltä! Kyllä mekin täältä vielä pinnistämme<3

Onnea noni ! <3 ihanaa että hyviäkin uutisia tulee :)

on: tein nyt ekan ovulaatiotestin ja siihen tuli jonku näkönen haamuviiva kontrollin lisäks (jonka tietysti hetivarmistin mieheltä)... mutta mitä se niinku tarkottaa onko se jo merkki et ovulaatiotulos vai jatkanko huomen tikuttamista??
Auttakaa joku tietämätöntä :D

Saiski87 mulla lukee nuos onni ovulaatiotesteis, että jos on vähintään yhtä vahva tai vahvempi se tulos, niin on ovulaatio, mut jos siinä ei oo mitää tai on haaleempi ku testiviiva, niin ei oo ovulaatiota.
Mut en sitte tiedä vaihteleeko testeittäin..
Kannattaa lukee siitä pakkauksesta, jos sulla on se tallella vielä ja sielä se "käyttöohje" et mitä siinä lukee :)

Ihme nippailua ja välillä aika kovaaki pistoa tuolla alamahas..
Äskenki täällä töis aiva säpsähdin, ku nippas yhtäkkiä niin kovaa!

Onnea Noni!

Saiski kannattaa tarkistaa sun testin ohjeet. Usein testiviivan tarttee olla yhtä vahva kuin kontrolli mutta monet kyllä on sanonut ettei saa muuta kuin haamuja niihin testeihin että se on heillä varmaan se oikea taso sitten.

ON: Nyt on pelko peffan alla. Kp 17/21-29 ja mie vuodan. Töistä olin lähössä kotiin ja kävin pissalla ja meinasin laskea vessan ku huomasin pöntön pohjalla verta. Paperi oli jääny reunalle ni siinäkin oli ruskeeta ja ku pesin kädet ja laitoin sormen sisään sieltä tuli iso klimppi hyytynyttä verta ja limaa. Anteeksi yksityiskohdat mutta pelästyin. Nyt on ihan liian aikaista kuukautisille ja jotain pientä kramppia on kyl tuntunut mahassa eilen ja tänään mut en ajatellu siitä mitään. Pikkasen huono olo, sellanen ku ois tulossa kipeeks.

Mie oon tän vuoden aikana juonu tasan kerran ja senkin menkkojen alun kunniaks ja nyt sit eilen menin juomaan puol pulloa viiniä ja kolme pientä siideriä. Tiedän ettei millään voi tietää mut kyl ensiajatus oli että oonko nyt sit juonu itelleni spontaanin keskenmenon, ihan kamala olo (ei oo krapula). Vaikka toihan voi olla edellisistä menkoista jäänyttä verta tai voi olla et o nestekysta puhjennu (niit on ainaki aiemmin joskus ollu) tai voi olla vaikka kiinnittymisvuotoakin. Pointti on että just tällä hetkellä en voi millään tietää mistä toi vuoto johtuu ja ei voi muuta ku odottaa ja kattoo että jäikö se vuoto siihen vai tuleeko kohta kunnolla. Ahdistaa. Voi kunpa se vuoto loppuis tohon ja olis viikon päästä tikussa kaks viivaa...

Hei taas kaikille!

Ihanaa, kun olette jaksaneet olla näin aktiivia vklopun aikana!
Vkloppu oli ja meni ja häiden kutsukortit sainkin postitettua jo perjantaina ( kun olin ensin valvonut to-pe yönä 2.30 asti niitä tehdessä ). Tänään on jo yksi vastaus tullut, että kutsukortti on perillä, joten muidenkin vieraiden pitäisi saada postia tänään tai huomenna... Jännää... Anteeksi aloitukseni joka ei mitenkään liittynyt forumin aiheisiin, mutta nyt siis asiaan...

Gatusa: Mikäs siellä tilanne? Harmi että ensimmäinen testi näytti negaa, mutta tosiaan jos ei menkkoja näy, niin onhan se plussan mahdollisuus silti olemassa :) Odotellaan... ja jos minulta kysytään niin hitot tuosta negasta... Sulla on niin paljon raskausoireita, että uskon ja toivon todella, että olet raskaana <3

Catzie: Pahoittelut tädistä, jos se nyt sitten täti oli... Mutta pääsette ainakin uuteen kiertoon nopeammin, kun kierto on lyhentynyt :) Tsemppiä!

_chilly: Jep, samaan lopputulokseen päädyin minäkin, eli se lahjakortti on varmaan paras idea ja eipähän tarvii muuta 30-vuotis lahjaa sit miettiä :) Ps. Johan tuo olisi teidänkin aika sanoa tahdon ( tosin meillä on ortodoksi häät, joten me ei sanota tahdon ), kun olette pitempään olleet yhdessä kuin me ;) Mutta jokainen ajallaan! Tsemppiä oviksen pongailuun...

TMJ: Tsemppiä odotteluun, joka tuntuu varmasti tooodella pitkältä sinun tilanteessasi, mutta se ultra ( toivottavasti ) kertoo sitten asioiden oikean laidan ja sitten saat selvyyttä asioihin. Toivon hyviä uutisia sinulle :)

Rosebud: Jännä, että mulle ei asiasta mainittu mitään... Liekkö uskoivat, että kaksosten kanssa ei ensimmäisenä mielessä käy haave uudesta/uusista vauvoista?! ;) :D Ja meillä siis A syntyi alakautta ja B hätäsektiolla.
Mutta teillähän on nyt siinä mielessä hyvä tilanne, varoaika on ummessa ja nyt eikun yritystä putkeen vaan :D

Voi ei Nyytti!! Mä oon niiiin pahoillani teidän puolesta :'( Ihan itkuhan tässä tulee, kun on niin paha mieli tapahtuneesta :(

Eve79: Tsemppiä sinne teille, joko teit testiä ;)

Lana: Hyvä se on ajoissa aloittaa suunnittelu ;) Mekin/minä olen suunnitellut jo viime syksystä asti näitä meidän häitä, mutta tämän vuoden puolella oikeastaan vasta on vauhti kiihtynyt... Mutta jospa se kosinta siellä teilläkin tulisi tässä lähitulevaisuudessa, plussan lisäksi :)

Piia84: Joko siskosi on jakautunut? Sinulle tsemppiä piinapäiviin! :)

JMH: Myöhästyneet onnittelut syntymäpäivän johdosta. Täällä peukut pystyssä, että viikon päästä testiin ilmestyy plussa. Toivottavasti miehesi saa töitä muualta niin ei tarvitsisi enää sinne laivalle töihin lähteä!

Eetula: Hassua tosiaan, mutta tsemppiä sinne teille, toivottavasti plussa tulee!

kukka^^: Mukava kuulla sinustakin. Harmi että edellinen kierto venyi nuin pitkäksi, mutta tämä kierto, kun on jo nuin hyvässä vauhdissa niin peitot vaan heilumaan. Jospa tämä kierto olisi se josta saatte plussan :)

elmiina: Kiitos :) Lyhyt on aika häihin, mutta toisaalta onneksi, on näitä suunniteltukin jo viime syksystä asti niin puolestani saisi suunnittelu jo riittää ja haluaisin viettämään sitä hääpäivää ja sen jälkeistä elämää saman sukunimen alla <3
Onnittelut sinulle maaliskuussa olleista synttäreistäsi! :) Hyvin ehdit vielä synnyttää ennen kuin täytät 30v. Ja hienoa jos saitte hyödynnettyä oviksen ;) 
MUOKS: Toivotaan että vuoto loppuu ja selviät pelkällä säikähdyksellä. Mä pidän sulle niiin täällä peukkuja, että kaikki kääntyy parhain päin!! Vuodollehan voi tosiaan olla monta syytä ( niin kuin itse sanoit ), ei se aina meinaa, että kesken menee jos on tärpänny! Tsemppiä!

ainut: No teidän häät on sitten ensivuonna (ehkäpä), jos ette tälle vuotta enää niitä saa järkättyä... Meidänkin häiden piti olla jo viime kesänä, mutta siskoni ilmoitti, että he menevät naimisiin, joten suosiolla siirsin sitten meidän häitä vuodella (en halunnut meidän häitä jostain syystä samalle vuotta kuin siskoni ) eli nyt on sitten meidän häiden vuoro :D
Tsemppiä oviksen pongailuun :)

pikkutonttu: Tsemppiä sinne teillekin, toivotaan että tärppi olisi käynyt ja täti jättää tulematta!

Kyllä teidän jotka olette jo pidemmän kaavan mukaan yrittäneet, olisi jo korkea aika saada se plussa ja päästä tuonne raskautuneiden puolelle... Mä niin toivon teille plussia, siis kaikille muillekkin tottakai, mutta eritoten niille jotka on jo pitemmän aikaa yrittäneet!!

Late-: Toivotaan että täti pysyy teiltä poissa ja testiin tulee plussa :)

noni: Onnea, onnea, onnea!! Plussa uutiset on aina niin ihania <3

JeKiira: Tervetuloa tauon jälkeen takaisin!

saiski87: Tsemppiä tikutteluun ja oviksen pongaamiseen... Oviksen hyödyntämisestä sitten puhumattakaan! ;)

ON: Täällä menossa kp 11/28. Peittoja heilutellaan ja tärppiä toivotaan.
Laskureiden mukaan oviksen pitäisi olla 12 päivä, mutta mene ja tiedä siitä sitten...
Taitaa kiertokin olla hieman sekaisin sillä menkat oli pääsiäisenä ja nyt viimeviikolla torstaina ja perjantaina tuli paperiin vessakäyntien yhteydessä verta. :/ Siteeseen asti ei kuitenkaan tullut kuin tippa tai pari. Samoin oli kipuilua alamahassa perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina... Joten mitähän tuokin lienee...

Kaiken kukkuraksi sain tänään tietää, että minulla on POLTTARIT ensi vkloppuna!!?? Kertokaas nyt miten ihmeessä selviän niistä? Jos en juo niin kaverit ihmettelee, että mitäs kummaa ja jos juon niin teenkö silloin mahdollisesti hallaa tulevalle lapselle ( jonka olemassa olosta ei ole mitään varmuutta tuossa vaiheessa) ?
Siis kyllä menee vaikeeks... En siis liiemmin ole mikään alkoholin ystävä, mutta olin kyllä aikonut juhlia polttareissani jos minulle semmoiset järjestetään...
Vinkkejä otetaan vastaan... Mitä tekisitte asemassani?

Gatusa joo, laivalla on ollut koko ajan. Alkuvuodesta vaan vaihto tohon firmaan, jossa törnit noin pitkiä. Aikasemmin ollut 2 viikkoo töissä ja 2 kotona. Kovasti on hakenut maihin töihin, mutta ei ne tunnu merimiestä huolivan :/.
Toivottavasti sun tilanteeseen tulee pian selvyys!

piia84 kiitos, on tosiaan joo, liian pitkä! Juu, kiva kun ootte, tai no, ei niin kiva teidän kannalta, mutta kyllä sä tiedät ;). 

Lana on se raskasta. Vaikkei lapsia ookkaan, niin kyllä arjen pyörittämien on helpompaa kahdestaan. Koirien kanssa melkosta säätöö välillä, kun töissä venyy ja paukkuu jne jne. On kyllä sitten 28 päivää kotona, kun tulee kotiin. Nyt se ainakin meni ihan liian nopeesti, mutta onneks mulla oli vähän lomaa kanssa :).
Tsemppiä odotteluun...

Onnea noni!

Eetula jännää! Pidän peukkuja :).

elmiina no voihan! Mikäköhän nyt, ei vaikuta ollenkaan mukavalta. Toivottavasti vaan jotain "jäämiä". En kyllä usko, että toi juominen tollai voi vaikuttaa?!?

_mirelyn_ kiitos :). Toivotaan todella, että saa! Tai pääsee kouluun...
Noh, mun on pakko myöntää, että join meidän häissä jonkin verran. Olin raskaana, mutta en tiennyt sitä. Tottakai myöhemmin omaatuntoa kolkutti, mutta tehty mikä tehty. Keskenmenon syyksi en ole sitä edes epäillyt... Mukavia kemuja!

ON: poskia kuumottaa ihan sikana, lämpö oli 36,6, joten kuumetta ei oo. Mulle toi kyllä on jo lämpöö, koska normilämpö 35-36. Vähän hömelö olo. Kiva, jos tähän nyt vielä flunssan tyrkkää. Viime viikollakin oli parina päivänä flunssaolo, mut meni ohi. Aattelin senkin johtuvan clomeista =P.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

sainpa todeta että kyllä se kipu on ihan normaalia koska se meni ohi onneksi. valitin langolle selkäkipuu, hän katto ja tokas että ootko sä raskaana kenties. voitte vaa arvata alkoko mun naama loistamaa ku naantalin aurinko, hänellä itellää on 3 lasta ni tietää hyvin nää asiat.

oi ku oma mieski ois yhtä positiivisilla mielin asiast, tuntuu pikemminki että mun mahollinen ja näemmä aika todennäkönen raskaus aiheuttaa kipujen takia riitaa joten onnellista ja tasapainoista odotusta vaan mullekin. onneks näin viime yönä unen joka ei ollu huono vaan aivan ihana :)

noni Onnea!!! ihanata <3

_mirelyn_ ei oo vielä, pirskatti,koko ajan katton puhelinta etä millon tulee viestiä =P tuntuu nyt junnaavan paikallaan homma, vaikka suppreita on!

JMH, tiedän ;)

Nyt pitää mennä, valitin tuossa että tuloo kuiva kausi jos tänään ei saa, huomenna alkaa yöt ja seuraavan kerran sitte vasta pe iltana päästään hieman lähekkäin :/ mies totes kylmän viileesti että, "oota ku käyn suihkussa, sitte saat kyllä aivan varmasti" :D :D että tämmöstä taas täällä, jutut lentää... no hyvä kun ees ne =P

Hyveli yöteli teille!

niin ja noni onnea ja tonni liimaa ja tarrasukkia :)

mä alan ite uskoo raskautee nyt viimeöisen unen jälkee, siin tuli sitä positiivist testiä ja onneks ei muuttun punaseks eikä muutakaa. toi uni tuli piikin jälkee enne sitä oli uni joka ei ollu niin mukava. toivottavast jos nyt oon raskaana ni pikkune kehittyy normaalist, kasvaa ja pysyy mukana menossa täysaikaseks asti. ja syntyis terveenä. nyt ois 4+2 ja mahd. la 14.12 mikäli positiivinen tulee sit joskus ku testaan.

No miulla ei paniikkia enää. Eilen illalla loppui se ruskean tulo ja tänä aamuna tulikin sitten verta ihan kunnolla. Ihan normimenkoilta vaikuttaa, paitsi mulla ei yleensä ala tuhrulla - mut eipä mulla yleensä kierto oo 17 päivää?! Joku hormonihäiriö täytyy olla, lievä PCOS tai liian vähän keltarauhashormonia kierron lopulla tai jotain. Mutta eipä sitä julkisella tutkita ennen kuin on vuosi täynnä tai jos täti tulee jatkossakin kahden viikon välein.

Kauhee pettymyshän toi oli ja kivat miun miehelle ku sen aamu alkoi sillä et tungin kainaloon itkemään. Tai siis kerroin että täti tuli ja eipä sille mitään mahtanut että kyynelet seuras. Sentään lohdutti ja alkoi jo kysellä että mitähän se maksais sit yksityisellä käydä tutkimassa. Ja kysyi et oisko voinu olla keskenmeno. No, eipä sitä millään oikein saa tietää. Kauheeta että melkein toivois että tulis edes keskenmeno että tapahtuis edes jotain... Eipä sitä oikeesti toivo itelle tai kenellekään mutta höh. Miksei kroppa voi vaan toimia normaalisti.

Itekin tiedän että turha ees tutkia tällä hetkellä, järkeäkö maksaa tutkimukset jos sitten kuitenkin heti tärppää. Puolen vuoden jälkeen vois alkaa harkita yksityiselle menoa, eli pari kuukautta vielä ainakin. Ja toisaalta mikäpä kiire miulla on. Mut ainakaan tänä vuonna ei oo nyyttiä tulossa ja näinköhän ennen niitä kolmikymppisiäkään. Eipä tässä kuitenkaan onneksi oikeesti ole kiire mutta kyllähän se sattuu kun on näin tärkeästä asiasta kyse. Pari viikkoa menikin jo nätisti etten täälläkään juuri pyörinyt tai ylipäänsä asiaa miettinyt ja nyt taas on hermoraunioina.

elmiina jaksamisia varmast rankkaa ku yhtäkkiä saa huomata et kierto totaalisen sekasin jostai syyst. toivottavast nyt normalisoitus että pääsisitte yritää ihan kunnolla. mul aikoinaa kyl oli sillai että ku valitin et testi negaa menkkoi ei näy ni määräs terolutit. kylhä sä voit ihan tk:n puolelle tai työterveytee mennä ja vähä ehkä liiotella että on pari kertaa tullu 2vk välein ni voipi määrätä terolutit esim tasottaa kiertoa.

on: sama tilanne ku aiemmin eli odotellaa ja katotaa mut mies tais olla eile illal kotii tulles niin väsy tai miettin oikeest asioi et sano että oota muutama päivä ni voidaa mennä käymää lääkärin juttusil ja inshaallah tutkimuksis et mist johtuu ettei menkat ol alkan, tarkottanee et katotaa ultral et onko raskausmateriaalia ollenkaa ja jos on ni onko oikees paikas vai ei sillo ois rv 5+0 suunnillee ni pitäs näkyy ainaki pussi. ootan mielenkiinnol muistaako mies tuota eilisiltaista puhettansa.

Onpas täällä taas sattunu ja tapahtunu!
Onnittelut plussanneille, tsemppia kovasti niille jotka vielä jännitätte tuleeko plussa vai täti, ja pahoittelut tädin kohdanneille ja keskenmenon kokeneille.
Mutta valtavasti voimia jokaiselle, olipa tilanne mikä hyvänsä! <3

Itse oon nyt ollut taka-alalla, kun eipä täällä mitään kummempia ole tapahtunut.. Oliskohan nyt jo kp 70... No, katsellaan nyt vielä pari-kolme viikkoa. Jos se ovulaatio tosiaan viikko sitten oli, vaikka ei kyllä päästy peittoa heiluttelemaan ku kerran, ku mies oli täys urpo.. :(
Mutta kassellaan ja ootellaan...

noni: Mahottomasti onnea! Ihana kuulla hyvästä tuloksesta.
Hyvää raskausaikaa, kerro kuulumisia miten menee ja mikä on olotila.

_mirelyn_ En ole vielä uskaltautunut testiä tehdä. Taidan vähän hannata.... Odotan pari pv varman päälle... :)

Takaisin