Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis hassua.... Et olin raskaana... Silti voin tulla samasta kierrosta uudelleen raskaaksi hih....

eetula tsemppiä ja toivottavast tärppää tästä, olis kyl aika hienoa jos tulisit raskaaks ja pikkunen pysyis kyydissä. :)

Heippa pitkästä aikaa!

Tervetuloa kaikille uusille! :)

TMJ; tsemppiä sinne! Toivottavasti kaikki on pienellä hyvin <3

Nyytti; voi ei, olen pahoillani.. paljon voimia <3 toivotaan että pian saatte uuden plussan ja pieni tarraisi kiinni loppuun saakka..

Gatusa; harmi kun testi näytti negaa.. jospa se vielä plussaksi muuttuisi ;)

Eetula; toivottavasti olisi tärppi käynyt ;) koska ajattelit testailla? :) Paaaljon plussatuulia!

Mitäs ainut ja pikkutonttu? missäs vaiheessa siellä mennään?

Eea; samoissa menee vähän fiilikset.. tuntuu että kaikki sikiää ympärillä.. taas muutama päivä sitten kuulin että yksi tuttu odottaa vauvaa.. missä se meidän pieni nyytti on??

Omaa; kp 15.. edellinen kierto siis venyi 60 päivän mittaiseksi.. periaatteessa aika normiin jäi nyt.. tämä kierto siis jo kovassa vaihdissa.. tänään huomattu vähän enemmän olevan valkovuotoa/limoja mutta en ole ajatellutkaan mitään että olisko ovista.. kierto kun on epäsäännöllinen niin mistä sitä tietää milloin ovis on.. tikkuja en ajatellu käyttää.. nyt taas huomaan kun kierto jo tässä vaiheessa niin alkaa toivon kimpaleet loistamaan.. olisko tämä nyt meidän kierto? OLISPA! Kevät porskuttaa tulemaan.. toisko se valoa tähänkin risukasaan? :)

Tsemppiä kaikille ja toivotaan tälle keväälle paljon plussia ja alkuvuodelle paljon ihania pikku-nyyttejä <3

Pahoittelut tädin saaneille ja onnea plussista!

Eetula:
Tosi hyvä päätös toi elintapojen muuttaminen. Ite oon alkanu ajatella noita elintapoja niin, että jos en antais esim. jotain roskaruokaa lapselleni, niin miksi söisin sitä itse? Kai minä (ja sinä) ansaitaan se sama rakkaus ja huolenpito mitä myös lapselle varattaisiin?

Vargynja yk5 menossa täälläkin... Toivottavasti sullakin kierrot tasaantuu. Mullakin ihmeen pitkä viimeks ja nyt oon laittanu kalenterit kaikki pisimmän mukaan, voi tulla täti viikkoakin aiemmin mut ainakaan ei tuu "ylimääräistä" piinaviikkoa.

Minuakin väsyttää keväisin... Mieliala heittelee ja uni menee kevyemmäksi ja levottomammaksi. Siitä se kesää kohti helpottaa. Ihanaa, kun paistaa aurinko.

Lana tsemppiä kovasti ja toivottavasti se kierto tasoittuu.

ainut ihana asenne siulla ton "the lasketun ajan" suhteen. Surut on surtu ja kohti aurinkoa ja kesää. :)

Tyttötiikeri niinhän ne väittää että pillereiden jälkeen voi mennä parikin kuukautta ennen kuin alkaa ovuloida. Hyvä jos olis ollut ovis nyt. Jos ei silti ala tätiä kuulumaan niin taas uutta testiä kehiin ja sit jo lääkärille aikaa että saa selvitettyä tilanteen..

Nyytikki isosti onnea! Oonkin seuraillu joulukuun jutustelujakin kun tältä palastalta tuttuja on siellä (ja marraskuisissakin, vaikka ei tule sit sinne kommentoitua kun itse on yhä täällä kuumeilijoissa). Sormet ristissä että on sitkeä sissi matkassa loppuun asti.

TMJ voi ei :( Pahoittelut vuodosta. Vuotohan tosiaan voi johtua melkein mistä tahansa. Mahtaa olla piinaavaa odotella.

chilly hyvä että kierto taas normaali. Ja uus tatuointi, jee! Miulla on niitä kanssa "muutama" eli kolme raajaa, puoli selkää, kaula ja rinta täynnä. Kova yritys on saada tatuointien määräksi vain yksi, eli koko kroppa... Ei kyl haittaa yhtään pitää parin vuoden taukoa kuvien ottamisesta jos osuis hyvä syy kohdalle.

Miehen suunnitelmiin liittyen, eihän tatuoinnin ottaakseen tarvitse olla täydellinen kroppa. Ite ainakin aloin aikanaan ottamaan kuvia kun kroppa oli kaikkea muuta kuin täydellinen, niin oli sitten peiliin katsoessa edes jotain, mikä oli varmasti omaa, ja mistä pidin.

Eea miekin puuskahtelin jo ennen kuin yritys edes alkoi et miks kaikki muut on raskaana paitsi minä :( Hauska itse asiassa sanoin ton yhdelle kaverille jota olin onnitellut pari tuntia aiemmin ja heilläkin ilmeisesti hetki meni että tärppäs niin jännä miten tuollainen voi lähentää ihmisiä.

Jos miulla tärppäis tästä kierrosta menis LA ihan joulukuun loppuun. Vähän huono aika tulla maailmaan, vaikka voihan se aikaistua tai venyä. Mutta miekin oon alkanu asennoitua että ens vuoteen menee ja onhan se raskas ajatus, taas yksi rajapyykki ohi ilman että on raskaana. Meillä alkoi yritys joulukuussa ja onhan se oikeasti vielä tosi lyhyt aika... Mutta odottavan aika on pitkä varsinkin kun on niin tärkeästä asiasta kyse ja lapsi olisi todella toivottu.

butterfly mie vedän pirkan monivitamiinia tällä hetkellä, siinä on foolihappoa hyvin ja muutenkin aika sama listaus ku multivitan äitiysvitamiineissa. Tärkein ero että siinä on myös a-vitamiinia, jota taas raskauden aikana ois syytä välttää suurissa määrin. Eli periaatteessa heti ku plussa näkyy ni mulla vaihtuu mammavitamiineihin, mut sitä ennen syön noita tavallisia pois kun niitä oli muutenkin jo käytössä. Sit varmaa pysyn mammavitamiineissa ku toi purkki loppuu ni eipähän tarttei ihmetellä. Vaikka kalliimpiahan ne on.  Lisäks otan yhden vahvan kalaöljykapselin per päivä, enempää en viitti ku monivitamiinissa jo e-vitamiinia. Ja magnesiumia syön jos on kramppeja.

Foolihappoahan suositellaan että alkaa syödä jo 3 kk ennen yrityksen aloittamista että sitä on varmasti kehossa tarpeeksi.

lilla82 vuosi täyteen... Toisaalta siitä aukeaa uusi mahdollisuus sitten hoitojen kautta, josko vihdoin tulis teidän vuoro :)

mirelyn onpa teillä lyhyt aika häihin! Riittää varmasti tekemistä. Onnea!

Jomael ihanaa, että syke kuului! Vuoto mahtoi pelästyttää, toivottavasti on kaikki hyvin ja kaikki jatkuukin hyvin. Hankala tilanne teillä miehen kanssa. Hetken jo saa toivoa ja menee mukavastikin asiat ja sitten toi, ei halua isäks. Eiköhän se siitä selviä, suuntaan tai toiseen...

Eve79 tervetuloa mukaan! Onnea tulevista häistä.

Nyytti pahoittelut :(

Gatusa pahoittelut negasta ja toivottavasti sitä plussaakin vielä näkyis.

ON: Oon taas vuotta vanhempi eli 29v. pärähti mittariin maaliskuun lopulla. Vieläköhän ehtii ensisynnyttäjäksi ennen kuin täyttää 30? Yk5 ja kp 15/21-29. Laskureihin lykätty nyt se 28 päivää eli ne ilmoittaa että ovulaatio on tänään, mut veikkaan et meni jo. Kp 12-13 akselilla pieniä nippailuja ja kunnon kylkikramppi jossain syvemmällä, ja jotain ihme naurukohtauksia sen seuraks. Vois olla pidemmässä kierrossa ovis tai lyhyemmässä jo kiinnittyminen. Veikkaan ovista, en testannut sitä. Oli ovis milloin tahansa edellisen parin viikon sisään niin hyvin on hyödynnetty. Nytpä taas odotellaan se viikko tai pari.

eipä niitä menkkoja vielä näy...mikäköhä oikein on. testiä en pyydä miehelt, se sais raivarin, odotan kiltist suu kiinni et alkaako vai ei ja kuun lopus sit mahollisest klinikalle jos ei menkkoi näy ni vilkasee miksi niitä ei näy.

Eetula. Aivan ihanaa että sä olit raskaana! Niin siistiä! Mun lääkäri tossa kun endo todettiin, sanoi, että vaikka kuulostaa hurjalta, niin tavallaan keskenmenokin on onnistuminen! Seuraavalla kerralla sitten loppuun asti vaan :)

Gatusalle
tsemppiä tilanteeseen! Pidä nyt vähän puolia, että saat iteki nauttia ansaitsemistas rahoista!

Kiva nähdä kukkaa^^! Toivottavasti kevät tuo mukaan iloisia uutisia sinnekin! Mä ainaki itessä huomaan, että fiilis on kaiken suhteen paljo parempi, kun on valosaa ja lämpimämpää ja asiat tuntuu menevän eteenpäin, vaikkei välttämättä menis yhtään erilailla ku talvella. Josko tää sisäinen fiilis nyt synnyttäis sen plussanki vihdoin!

elmiina Toivottavasti saisit synnyttää ennen 30 v. synttäreitä! Mulla ois vielä pari vuotta matkaa siihen, mutta toivon kyllä, ettei niin kauan tarttis odottaa..

Tsemppiä mirelynille häävalmisteluihin. Meiän piti kans mennä tänä vuonna, mutta ei oikeen olla saatu aikaseksi, ni varmaan venyy. Mä en oo ees ihan varma et haluunko juhlia vai ei. Mies on ollu aikasemmin naisimissa ja jotenki en haluis et joudun miettii ja vertailee, et kuinka paljon hienommat juhlat sillon on ollu tms. Vaikkei tälläsii pitäs miettii, mutta jotenki tuntuu, että helpointa ois vaan käydä maistraatissa. Toisaalta vaikka se nyt tuntuu ihan ok-idealta, ni kaduttaiskohan se sitten joskus, ettei juhlia järjestäny.. Vaikka oon kyl ehkä luonteeltani vähän sellanen, etten jaksa olla missää valokeilassa ja prinsessajutut ei oo oikeen mun juttu. Toisaalta eihän niitten pakko ois mitkää prinsessa+prinssi-juhlat ollakaan..

Nyytille pahoittelut :(

TMJ:lle tsemppiä odotteluun! Toivotaan, että aika menee nopeesti.

Jomael Voi hitot sen miehen kanssa :( Nyt vaan rauhassa sitten eteenpäin. Yritä olla ottamatta stressiä siitä, vaikka varmaan on hankalaa.

Lana mä oon tilaillu testejä raskauskeijusta. Tulee nopeesti kotiin.

Tänne ei ihmeempiä, kp9 ja rauhallista. Aattelin maanantaina alkaa testailee, ovis luultavimmin kp14 eli torstaina. Kiireistä on, pitäs tehdä vaikka mitä koko ajan, mutta eiköhän ne suju. Varsinkin jos saa ittestään niskasta kiinni... Se on yleensä kaikista vaikeinta :D

Moikka, Kukka kiva kuulla susta. Hyvä, että siellä rentoa asennetta löytynyt. Nyt vaan kevyin mielin ovista hyödyntämään ja jos tämä kevät aurinko toisi meille pitkään lasta toivoneille lisävirtaa ja samalla kaivatut plussat testiin. Tänne ei mitään uutta, paitsi tässä kierrossa oli ekaa kertaa kokeella clomifen jolla tohostettiin ovulaatiota ja ainakin hyvältä näytti kun toisella puolella oli 1 tai toisessa 2 munasolua tuloillaan. Nyt on kp 24 dpo 9 menossa ja hetken jo aattelin, että josko olisi tärpännyt kun niin on nippaillut vatsalla, mutta se nippailu loppui jo joten aattelin, että taisi olla vaan  lääkkeistä johtuvaa. No yritän olla lannistumatta jos ja kun menkat taas alkaa. Tuleehan niitä kiertoja vielä monen monta, eteenpäin. :)

Ainut: pidän peukkuja, että siellä kanssa tärppää!! Ihanaa kevättä sinne ja mennään rennoin mielin, musta tuntuu et kyllä me vielä plussataan jos ei nyt niin ainakin kesän aikana ja mikäs kiire tässä nyt on kun ollaan jo pitkään odoteltu. :)

Kaikille muillekkin ihanaa kevättä naiset, nautitaan elämästä ja kaikille kovasti plussapuhureita. :)

Hiphei. Pitää käydä aina lueskelemassa teidän kaikkien kuulumisia :) Paljon paljon jaksamista ja voimia vaikeassa tilanteessa oleville :) :) Ja uskoa tulevaan, vielä se tärppi tulee. Oma tilanne on edelleen sama. Pientä vuotoa silloin tällöin wc-käynnin yhteydessä... Ei siteeseen asti. ARGH! Tää odottelu tässä eniten hermoon ottaa ja se ettei tiedä miten asiat on :/ Onko menny kesken / menossa kesken? Onko vuoto tosiaan jotain harmitonta? Vielä yli viikko pitäis tätä jaksaa. Enkä mä kyllä tiedä miten mä sitten niistä ultratuloksista selviän jos siellä ei mitään näy. Äskenkin jo rupesin itkemään kun mies yritti kai lohduttaa? sanomalla että sattuuhan niitä keskenmenoja muillekkin ja että ei se maailma siihen kaadu yms... Mutta kun kyllä mä tiedän että mun maailma tasan tarkkaan kaatuu ainaki hetkellisesti jos niin on käyny. Anteeks tämmönen vuodatus mutta jotenki tuntuu ettei oo oikeen ketään kelle pystyis avautuun kunnolla :/ Kyllä mun lähimmät ystävät tietää tilanteen mut eipä sitä vaan koko ajan viitti heitäkään häiritä. Tämmöstä. Olis jo vaikka maanantai, olis työpäivä niin ei ehtis tätä miettiä :/

tmj mä tiedän oikeestiki niin hyvin miltä sust tuntuu. mulla oli joka kerran ihan sama tilanne eli käytännössä ottaen yksin asian kanssa ni yritä siinä sitten jaksaa. sitte ku vuoto lakkas vähäks aikaa ni huokaset helpotuksest ja kun lopulta pääsee ultraan ni saa huonot uutiset. toivon oikeesti että saat viikon päästä hyviä uutisia ultrasta, ehkä siel on hematooma häiritsemäs elämääsi.

nyt epätietosuuden vallassa mietitää mistä nippailut johtuu, mikä tilanne ollaako raskaana vai ei kas siinä vasta pulma, mies haluis käyttää mut otattaas sen piikin iha varoiks jos satun olee raskaana, tiedä häntä jos en olekaa miten keho reagoi 500mg progesteroni piikkiin. menkat ei kyl ol alkan viel ja etomist välil vähä, väsymys 24/7.

Kiitos Gatusa :) On tää oikeesti jotain ihan hirveetä... Ku tosiaan koko ajan heilahtelee ajatukset laidasta laitaan. Ekaks aattelet et no joo, ei tää varmaan oo vakavaa kun ei oo mitään kipuja ja vuotoki tosi niukkaa eikä oo koko ajan. Mut sit ku se vähänenki määrä tulee ni oot valmis heittämään viimesenki toivon ja aattelet et no niin, tää oli tässä. Voi h*lvetti, hulluks kai mä tulen ennen ens viikon sunnuntaita. Sit ku sitä alkaa spekuloimaan vielä että voisko toi minimaalinen vuoto tosiaan johtua ponnistelusta... Ku eilenki oli 13-21.30 duunis, olen sairaanhoitaja tuolla vanhuspuolella ja oli ihan sairaan rankka ja kiireinen vuoro. Se kätilö kun mainitsi siitä että ihan hyvin voi aiheuttaa verenvuotoo tuommoset ponnistelut kun ne saa jtn verisuonia puhkeemaan... Huoh.. En tiijä :P Ihan mahotonta. Mää en oikeesti osaa edes kuvitella miltä se tuntuu kun keskenmenoja on ollu jo useempi... :/ Vahva täytyy olla että selviää <3

tmj muhun voi aina ottaa tääl yhteyttä jos tuntuu silt et haluu purkaa jotai ja me kaikki ollaa täällä sun tukena :)

mä yritän ajatella et mua testataa ennen ku saan lisää lapsia, miten siedän pettymykset jne... kyl se ottaa koville joka kerta ja välil tuntuu et uskaltaako sitä enää ees yrittää mut aina se halu saada lisää lapsia voittaa ja uutta yritetää. 

asiasta kolmantee huh mikä sade täällä oli, oikeest varsinainen myrsky. ukkosen havaitsin vast ku alko jyrisee mut toi sade ja tuuli oli jotai iha hirveetä . onneks oon sisällä :)

millai sää siel on? oikeest suomessa en ol elämäni aikana ikinä tainnu kokee yhtä kovaa ja nopeest ilmaantunutta myrskyä, tuuli jotai 30-50m/s ja sade sekä ukkonen.

TMJ Voi pjärse ku ärsyttävä tilanne..argh! Päivä kerrallaan (varmaa helpommin sanottu ku tehty). Jos nyt vaan joku testaa sua ja et loppujen lopuks kaikki ois hyvin :)

Nyyti Eikä :( Nyt vaan annat itelles aikaa toipua ja sit taas nokka kohti uuttaa yritystä. Täytyy vaan uskoa et kyl se sieltä joskus tärppää <3

elmiina No sullahan niitä löytyy :D Hurja mimmi ;)
Itelläni kans on päähänpinttymä et 30.v mennessä ois se esikoinen. On tässä viel 1½ vuotta aikaa siis. Mut pitäsi kyl oman mielenterveyden kannalta unohtaa tommoset.. ei se pakottamallakaan tapahdu.
Hyvä jos ovis  on hyödynnetty jokatapauksessa, ilman tikkuttelujakin.

ON: kp 6/27. Ja alavatsa on ihan outo: yleensä kun on menny paripäivää menkkojen alkamisesta, ni se on ollu sellanen iiiihanan tasainen,ei turvotusta yms. MUTTA nyt sit ollu kokoajan samanlainen ilmapallo ku jos menkat ois alkamassa. Arvatkaan alakaako pienen tyhmän ihmisen mieli tekee kepposia....
Mieliala on heitelly laidasta toiseen ja oon ollu tooosi väsyny (varmaan näillä on yhteys x)) viime yönä nukuin 15,5h.
Oviksen pitäis olla 15. päivä, mut alan tikuttaa jo 12.päivä ettei vaan taas mee huti.

aurinkoista sunnuntaita leidit! :)

Oon lukenut kaikkien viestit vaikka en niin kauheasti ite kirjoittele. Kaikkia nimimerkkejä on mahdoton muistaa, jos ei kirjoita ylös ensin itelle, kuka sano mitäkin :/
Mutta Gatusa: sinulla on kyllä mielenkiintoinen elämä siellä afrikassa. Olisi kiva kuulla lisääkin, mikä on historias suomessa ja sen jälkeen afrikassa :)

Onnea ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti oviksen bongaajille ja niille, jotka saa kohta rueta testaileen :))

Omaa napaa: tänään kp 27/33-37 ja menkkojen pitäis alkaa perjantai/lauantai... Toivottavasti ei siis ala.:D. Tuntemuksia on, mutta ne on varmasti omaa mielikuvitusta! Vituttaa ihan, kun mieli tekee kepposia ja on yhtä ylä ja alamäkee  :/... Kylkeen ja selkään pistää oikealla puolella.. alavatsaa juilii, välillä ihan reippaastikin. Sekä tosi huono olo parina aamuna nyt ollu. Oon pystyny syömään, mut ruoka nousee kurkkuun ja oon ihan oksentanutkin.. Voi myös olla että on jotain vatsaoiretta, sillä siellä on ollut vikaa monella saralla.. HUH! piinaviikko lopu jo. Tämä on ihan hirveetä!! :/ Oon tosi pessimistinen ja tuntuu ettei meille sitä vauvaa tule, ainakaan jouluvauvaa :/, ei sitten millään. JOKU siitä mainitsikin että hirveeltä kuulostaa että "hei me saadaan EHKÄ vauva 2014" :''/ Tämä on jo yk 6 ja seuraava jo 7 !!!! MIHIN SE AIKA ON MENNYT??? 

late:  suht normia kotiäidin elämää vietän.  toivottavast sulla nyt tärppäis ja oireet enteilis hyvää :)
kuten joskus joku sanonu "nallekarkit ei mene aina tasan" tai jotai sinne päin. ite totean että jos haluaa lapsen ei pidä luovuttaa vaikka siltä välil tuntuis, mul ollu monta alkuraskauden keskenmenoa mut silti viel haaveilen et saisin lisää lapsia. eli vaik tärppi käyny ni jotai menny vikaan. kokeilen sit apukeinoi jos ei ilman niit tunnu onnistuvan eli lääkkeet käyttöö.

gatusa: juu ei tässä pysty luovuttamaan,kun se vauva on suurin toive, ja eihä se muuten toteudu, kuin "yrittämällä"..Täytyy jaksaa päivästä toiseen, viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen. Elämä ei ole tosiaankaan reilua, mutta uskon että kaikki menee niinkuin pitää ja kaikella on tarkoituksensa.. Ehkä meidänkin pitää vain odottaa... Onneksi on ihania ihmisiä ympärillä, työ ja muu arki, ettei kaikki aika pyöri vaan "epäonnistumisien" ja omien jokohan/eipäs juupas- ajatusten ympärillä :)

late- Mulla on nyt päämääränä se et oon raskaana 2013. Vaikka sitten 31.12, mutta kunhan oon tän vuoden puolella! :D Koska mulla meni jo juna siihen et LA tänä vuonna..jos tässä kuussa tärppää ni LA 6.1.

Kai mäkin välillä täältä taustalta huutelen... Niin kamalasti on kaikkee tapahtunut teille, että en taaskaan ala pahemmin erittelemään. 

Onnea plussanneille ja sitkeitä tarrasukkia matkaan!

Jaksuja kaikille, jotka on tädin kohdanneet. Sitkeesti vaan uuteen yritykseen!
Voimia keskenmenon kokeneille <3.

Ja tervetuloa uusille... Mä oon jo aika pihalla täällä, vaikka päivittäin käynkin lukemassa. Kun ei kommentoi, niin ei pysy kunnolla mukana, vaikka lukeekin :P.

Eetula tsemppiä terveellisemmän elämän alkuun ja kovasti peukkuja tulevaan :)

Jomael hyvä, että kaikki hyvin. Kurjaa, kun mies ei innostunut asiasta :(

Nyytti voimahali <3

ON: kp26/30-32. Oireita on vaihtelevasti, mutta en kuvittele mitään. Clomit tekee kiusaa, ihan niin kun tammikuussakin. Viikonpäästä nähdään onko menkat alkanu vai ei... 
Pitkänäperjantaina täytin 34... Eli ikää tulee ja kello senkun tikittää tikittämistään. 
Mies lähti maanantaina töihin. Se masentaa. Seuraavan kerran kotimaan kamaralla vappuaattoiltana :/. Toivottavasti sitten ei enää samalle laivalle lähde.

jmh: toivottavast sulle se plussa tulis sielt :) vi että mies laival töis, varmaa aika yksinäist, ite totesin miehelle aikaa sit ku ehdotti et menis kalastusalukselle töihi että et muute varmast mene. eikä menny, oli kyl hyvät perustelutki.

on: pahoinvointi yltyy, rinnat kipeet välil, väsyttää 24/7 ja vessas käydää tiuhemmi, käviköhä nyt se tärppi sit kuitenki. otatin sen piikin varoiks ku ei menkat alkanu edelleekää. nyt katotaa miten käy. mies meni tiuskasee tänää ettei usko raskautee ennen ku näkee ku kysyin et haluisko se tietää sukupuolen ennalt mikäli tässä raskaana ollaan ja kaikki menis hyvin. hirveest aloin tänää miettii kaikkee ennalt ku mulla ollu koko viime vuoden säännöllinen 34pvä kierto ja vika km ei sitä muuttan ku laskeskelin.

Valitin aikaisemmin hulluja menkkoja.. ne hiljeni hieman parin pvän päästä ja sitten vuoto loppui kuin seinään.. omituista! Nyt siis odottelemaan koska saa piiitkän ajan päästä testaa. Mitenhän oviksen voi tunnistaa?

Late/ Mikä tilanne? Onko menkat alkaneet/alkamassa? Mitä.tuntemuksia? Gatusa/ Oletko siis raskaana/onko vahva tunne että olisit? Anteeksi jos kyselen tyhmiä.. Yritän kännykällä seuraa tätä foorumia :D

Takaisin