Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tänään vuoto ja kivut helpottaneet onneksi.. ei siis tarvitse lähteä minnekään lääkäriin ihmettelemään.

Uutta yritystä sitten nyt. Onneksi nyt on samalla 6kk synnytyksestä eli sektion varoaika ummessa.

_mirelyn_

Pillereiden aikaan mulla oli aivan sekaisin mun kierto, saattoi olla kahden viikon väleinkin kuukautiset.
Nyt pillerit ovat olleet pois kuvioista pari kuukautta ja tähän astiset kierrot on ollu 34 & 27 päivää :)

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista ja tsempeistä :) Itse alan vähän kallistua kemiallisen raskauden puoleen... Kun nyt tosiaan on alkanut menkkamainen vuoto, tätihän olis siis periaatteessa nyt sen 5pv vasta myöhässä mun kierrolla. Mutta en tiijä, ei ole kokemusta tämmösestä aiemmin. Pitää katella että mihinkä päin tää menee. Kun eipä tämmöselle näin aikasin mitään voi,niinkuin joku mainitsikin. Ehkäpä tää oli vaan luonnon tapa hoitaa pois epäkelpo alkio :/ Tai jotain. Huoh. No, jälleen leuka rintaan ja sitä rataa. Onneksi meillä on tuo 2v 4kk ikäinen aarre meidän elämässä jo, siitä olen onnellinen <3

TMJ pahoittelut vuodosta.
_mirelyn_: saa nyt nähä miten tässä käy. juu no opettajat tienaa ehkä sen 500dinaaria ni kai siinä sitte on hiukka sitä ajatusmallia eihän mua enempää saa tienata. ei ol eka kerta ku kyseinen opettaja puhuu ohi suunsa mulle. eka se luuli voitonriemuisena että ollaa muuttamas jenkkeihi ja sit ku sanoin miten nii muuttamas ni alko se tehdas puhe. hiukka katkeruutta havaittavissa?

on: kp 31 ja pari päivää pitäs malttaa viel ennen testausta, piinaa, onneks ei ol testiä kämpillä. samat oireet ku ennenki eli ei muutosta. jännittää kyllä mut asennoidun että mulle tulossa menkat, en haluu pettyä mut taka-alalla on kyl toive että pienokainen tekis tuloaan :) jos tärpänny ni laskurin mukaa ois 14.12 la.
ja makuupussin takakappale valmis ja etukappaletta tehään jo :) muutamia päiviä ja pitäs olla valmis inshaAllah. sit on pienii projektei enää eli nuttui, sukkii, mahd. potkupuku, myssy.

Pahoittelut TMJ:lle. :( Ei osaa oikeen muuta sanoa.

Oon lueskellu ahkerasti muiden kirjoituksia, mutta oon yrittäny pysyy pois näistä kirjotushommista. Pientä taikauskoa ilmoilla ;D 8 päivää pitäis malttaa odotella ennen testaamista. En kyllä jaksa uskoa, että olis tärpänny. Pessimisti ei pety.
Pakko kyllä kysyä, että millaista on kiinnittymiskipu, missä kohdassa tuntuu? Ja kauan se yleensä kestää?

Tarrasukkia plussanneiden pikkuisille ja tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin ja oviksiin! :)

TMJ <3 <3 <3

Täällä taas valmistaudutaan iltavuoroon... ÄLLÖVAROITUS:  Kunnon venyvää kirkasta limapalloa tullut nyt pariin kertaan... onko tuo sitä ovisimaa nyt sitten ?? ei oo ikinä ollut, tai ainakaan oo kyllä tuommosta huomannu! yhhyh...
Tänään tuli postissa myös r-testit  varuiksi puolellevälin kuuta, että saapi kattoa JOS kuukautisia ei sitten näy...
Oon nyt koittanut olla ressaamatta raskautumisen kanssa ja koitan saada itelleni nyt taas päälle kunnolla tuon ruokavaliohommelin, kun on päässyt pikkasen lipsumaan ja sen kyllä myös itte huomaan kun peiliin kattoo... pienimmät farkut myös alkaa olemaan hiukka kireät :/ eli siis vasta kuukauden päästä aikasintaan sitte ostelemaan itelleni kesvaatteita... toisaalta helpotus ja toisaalta ei :D

Täällä jäi ovis hyödyntämättä huoh ! No tätiä odotellessa v****nun kun nään vaaveja saankohan omaa nyyttiäni koskaa

Heipä hei ja onnittelut plussanneille!

Kuulin, että taas yksi ystävistäni on raskaana. Olen onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla kateellinen :( EI, ei taaskaan tullut plussaa minulle... Nyt kp 34. En usko menkkojen alkavan tässäkään kierrossa ilman avustusta enkä kyllä usko raskautumiseenkaan. Enää ei oikeastaan ole edes raskausoireiksi luokiteltavia oireita. Kaikennäköisiä pieniä tuntemuksia on alapäässä ja väsymys painaa...mutta en jaksa edes luokitella niitä minkään maan oireiksi. Testin ajattelin kuitenkin tehdä vielä tulevana viikonloppuna, ihan varuiksi vain. Sitten aloitan taas Terolut-kuurin jotta päästään taas lähtötilanteeseen. Turhauttaa, mietityttää, itkettää, masentaa.... ovat ehkä tämän hetkistä mielentilaa kuvaavia sanoja. Toukokuussa ajattelin mennä kyselemään lääkäriin niitä hormonitabletteja jotka auttavat ovulaation tapahtumisessa. Yritystä tulee silloin vuosi täyteen.

Voimia kaikille yrittäjille <3

_mirelyn_ Laitan oikeen käden kyynärtaipeeseen tommosen aika oldscool-tyylisen pääskyn ja kaksvärisen tähden. Tähti on musta-pinkki ja ite lintu muuten mustaharmaa mut et siihen tulee sit muutamam liila kohta (et sopii mun vanhan tatskan kanssa hyvin yhteen) Laitan sit kuvan tänne ;)

butterfly85 Mä oon syöny mamma multivitamiineja ja omega3 tammikuun lopulta asti. Meinasin eka lopettaa niitten syömisen km jälkeen,mut sit täällä joku sano et se voi olla avuks jo yrittämis vaiheessa :)

Rosebud: Hyvä jos vuoto ja kivut ovat helpottaneet. Ja tosiaan uutta yritystä vaan kehiin :) Annettiinko sinulle sektion jälkeen joku varoaika jonka sisällä et saisi tulla raskaaksi uudelleen, kun tuosta 6kk mainitsit?

musicbox:
Ompas sinulla ollut erikoiset kierrot pillereiden aikaan, mutta hyvä jos ne ovat nyt tasoittuneet tai tasoittumassa... :)

TMJ: Onneksi teillä on jo yksi ihana lapsi, joka tuo iloa teidän elämään. Nyt sitten vaan tädin jälkeen uutta yritystä kehiin. Positiivista on se että tulit raskaaksi, joten sen ei pitäisi olla ongelma jatkossakaan. Pidetään vaan peukkuja, että seuraava matkustaja pysyy sitten matkassa loppuun asti :)

Gatusa: Joko huomenna meinasit testailla? Ei sillä että minäkin jännäilisin täällä sun puolesta ;) :) Jätä tuon opettajan puheet omaan arvoonsa. On ilmeisesti kateellinen sulle ja tyytymätön omaan asemaansa ja työhönsä. Sun työ kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta! Ja ihanaa, kun osaat tehdä tulevalle pienokaiselle kaikenlaisia vaatteita itse... Minulta voisi ehkä jotkut villasukat onnistua, mutta ei muuta ;) Tosin eipä tuota aikaakaan, saatikka välineitä olisi ommella tai neuloa :/

Reipuli: Minä en taas millään meinaa malttaa olla poissa täältä, vähän väliä käyn kurkkimassa josko joku olisi päivän mittaan kuulumisia päivittänyt tänne ;) :) Tsemppiä piinapäiviin!

Piia84: Ovislimalta kuulostaa. Minä sorruin tänään tilaamaan muutaman r-testin, no ompahan jo sitten hyvissä ajoin valmiina jos/kun tarve tulee testailla :)

butterfly85: Harmi jos ovis jäi hyödyntämättä, ensi kierrosta sitten tsemppaatte ja heiluttelette peittoja tämänkin kierron edestä!
Vitamiineista kyselit, minulla käytössä Multivita raskaus ja imetys vitamiinit. Ottanut niitä olen jo parin kuukauden ajan. Aikaisemmissa raskauksissa olen aloittanut nuiden vitamiinien syönnin vasta, kun olen ollut jo raskaana. Nyt siis aloitin ajoissa, ei siitä ainakaan haittaa taida olla :)

Lilla82: Voi harmi jos ei plussaa tullut tästä kierrosta ja tosiaan kannattaa ehkä mennä lääkärin tykö jos yritystä tulee kohta vuosi täyteen, eikä vielä ole tärppiä tullut... Nämä on vaikeita asioita ja hyvähän niitä on rueta selvittelemään, jos ei yrityksestä huolimatta tärppiä tule. Tsemppiä sinne teille!

_chilly: Kuulostaa hienolta. Onko sinulla sitten jo useampi tatuointi, ilmeisesti ainakin yksi jo ennestään? Ja laita toki kuva tänne... Itselläni ei tatuointeja ole (vielä). Mieshän tuo haluaisi ottaa tatuoinnin itselleen, jotain lapsiin liittyvää, nimikirjaimet ja syntymäajat tms... Mietin josko tuolle ensi vuonna kolmekymppisten kunniaksi ostaisi lahjakortin jonnekkin tatuointiliikkeeseen. Saapi mies sitten lunastaa puheensa ja ottaa sen tatuoinnin... heh... Minulla on sinne asti aikaa miettiä, josko itsellenikin löytyisi joku mieluisa ;)

ON: Tilasin tänään muutaman r-testin netistä. En ollut vielä itse edes miettinyt testien ostamista, mutta mies tänään kysäisi, että joko olen testin ostanut varalle... :) No nyt olen :D

Ja asiasta toiseen, sain tänään taas yhden asian häihin liittyen hoidettua, eli hääkutsut yms tykötarpeet pitäisi olla postista haettavissa viimeistään perjantaina, joten vkloppu menee kutsukortteja väkertäessä, osoitteita kirjoittaessa ja postimerkkejä liimaillessa. Maanantaina viimeistään sitten ne lähtee posteljoonin matkaan!!! JEE... :)

Taas sama juttu, 7 päivää oviksen jälkeen tuli tosi niukka verenvuoto (kiinnittymisvuotoko?) ja 9 päivää oviksen jälkeen ruskeeta vuotoa! :(

Näin kävi viime kierrostakin.

Masentaa ihan hirveesti.

Preknyl pistos saanu. Joska saan testata? Eli mä olin raskaana mutta miksi en vuotanut enempää oli että alkio vain tuli ulos ja munasarjoissa oli wrmm rakkula joka päästettiin vapaaksi.......

huomenta kaikki :) mitä kuuluu?
 toivottavast niillä jotka jännittää tärppääkö saa plussan, pahoittelut niille jotka saaneet tädin kylään.

on: eipä sitte tulekaa testiä ku mies joutu tas käyttää kaikki rahansa muihin ja osti itellee sandaalit. no en saa siteitä ku ei ole rahaa, ei raskaustestiä samasta syystä. no nyt kp 33 menossa eikä menkat ole alkan, menkkaoireita ei ole mut yliherkäks oon tullu taas. mies ku sano et hänel ei ol varaa ostaa testiä mä aloin parkumaa ja paruin myöhemminki muutamaa otteesee, iltasin on iltapahoinvointia ja vaikka nukun niin kokoajan väsyttää tosin nyt tuli sit herättyä ennen klo 5 vessaan. mikäköhä täs nyt oikein on homman nimi. tänää mennää sit ottaa varoiks se piikki jos onki tärpänny, mikäli ees sitä oikeest saan. lääke on mut maksaa dinaarin laitattaa se pistos apteekissa. että tällainen pitkä omanapailu. en tiä uskoako tärppiin vai oottaako menkkoja, pitäsköhä olla pessimisti ettei tipu niin korkeelt vaik pää sanooki että raskaana oltais. vatsaki turvonnu ku ilmapallo tosin löytyyhä sitä ilmaaki sielt.

Heips tänne :)

Vargynja, Lana, ainut, Tyttötiikeri, Gatusa, chilly, Eea, mirelyn, kiitos ihanista tsempeistä ja toivotuksista <3

Ainut, hyvä että olet noin positiivisella mielellä, kyllä tämä auringonvalo auttaa todella paljon myös :)

Nyytikki, hirmusti onnea plussasta!

TMJ, olen pahoillani uutisistasi, haleja <3 Onneksi teillä on siellä jo ihana kullanmuru piristämässä jokaista päiväänne :)

Chilly, kiva että kierto on normalisoitunut :)

Eea, haleja sinulle <3

Rosebudille tsemppiä uuteen yritykseen!

Butterfly ja Lilla82, voimia ja haleja teille <3

Mirelyn, koskas te nyt sitten menettekään naimisiin? Varmaan mukava puuhata kaikkea häihin liittyvää, ja huokaista helpotuksesta aina kun saa jonkin asian taas hoidettua :)

Catzie, voihan se ruskea vuoto olla kiinnittymisestä johtuvaakin? Sehän ruskea väri kertoo sen että on vanhaa verta. Tsemppihalit <3

Hei Eetula, miten muuten noitten pregnyl- pistosten kanssa on, kun ne kai sisältää istukkahormonia, niin onko sanottu että miten voi vaikuttaa mahdolliseen testaamiseen?

Koita jaksella siellä Gatusa, ja toivon sinulle kovasti plussaa <3

Mulla on ollut vähän raskaat pari päivää, kun ekaks alkoi tulla pieniä määriä rusehtavaa vuotoa. No tietysti huolestuin aika tavalla. Sitten eilen mies soitti kun olin töissä. Hän oli tuota vauva-asiaa pyöritellyt mielessään ja oli ihan sekaisin ja todella vahvasti sitä mieltä, ettei halua mitään vauvaa :( Koitin vaan rauhotella ja sanoin, että ei sitä edes tiedä onko siellä joku vielä elossa, kun sitä vuotoakin on. Ja muutenkin, koittais nyt vaan rauhottua ja katsotaan rauhassa tätä eteenpäin. Mieli ei ollut kovin hyvä, kun aamulla menin neuvolakäynnille. Pyysin että koittais kuunnella sydänääniä, vaikka onkin kovin epätodennäköstä, että näillä viikoilla vielä mitään kuuluis. Mutta sellanen ihme tapahtui, että kuului kuitenkin, sellasta 170 oli syke. Voi ihana, ainakin siellä kaikki hyvin! Nyt vaan pikkuhiljaa eteenpäin ton miehen kanssa....

Mukavaa päivää kaikille!

Tyttötiikeri on aika omituinen tuo sinun tilanne. Toivotaan nyt kuitenkin että se plussa sieltä kuitenkin vielä ilmestyisi ;) Mutta kannattaa varmaan mennä lääkäriin jos ei tätiä ala näkyä ja testit näyttää negaa..

Nyytikki ONNEA ihan hurjan paljon! Tosi ihanaa!! :)

TMJ todella ikävää.. :( En oikein osaa sanoa muuta tällaisessa tilanteessa.. onko vielä toivoa vai tuliko täti oikein kunnolla kylään? Mutta ihanaa kun teillä yksi rakas jo löytyy, niin saa hänestä lohtua! :)

_mirelyn_ voi koska olette menossa naimisiin? Ihanaa! Onnea! <3

Gatusa saanko kysyä missä maassa te asutte? Harmi kun teillä on niin tiukkaa, ettet saa edes testiä :( Onko siellä minkälainen sairaanhoito politiikka, että saako terveyskeskuksessa raskaustestin ilmaiseksi vai maksaako? Kuulostaisi kyllä hyvältä nuo sinun oireet :)

Jomael voi ikävää, kun miehesi sanoo ettei haluaisi vauvaa.. :( Voisikohan hän vain aluksi jotenkin pelätä niin kovaa vastuuta ym. ja tarvitsisi vain vähän aikaa tottumiseen..? Toivottavasti teillä nyt asiat selviäisi. Olen joka tapauksessa onnellinen puolestasi ja että vauvalla on kaikki hyvin :) Koitahan olla stressaamatta hirveästi, vaikka tilanne onkin varmasti vähän vaikea miehen kanssa.. Halauksia sinne! <3

Mistä muuten olette tilannut netistä nuota raskaustestiä? Ajattelin että voisi kans tilata netistä, kun ei viitsi aina pienellä paikkakunnalla hakea apteekista, kun ajattelevat varmaan jo, että olen ihan epätoivoinen, kun haen aina testejä :D

Itsellä täällä nyt ei ole mitään uutta.. Pitää vain odotella, että tuliko pääsiäisen aikaan mitään tulosta ;) Tuossa 20 päivä ajattelin testailla, jos ei ole tätiä näkynyt ;)

kiitos tsempistä kaikki :) täällä nyt sit kärsivällisest ootellaa et mitä tuleva tuo tullessaa, pelottaa kyl et tulenko putoomaa korkeelta.

Jomael: siis mitä mitä häh!!!? sun miehes sano ettei haluu lasta!!!? toivottavast sen ieli nyt muuttuu ja mies rauhottus. Alhamdulillah sait sentää hyviä uutisia että sydänäänet kuului selväst, varmast suuri helpotus.  

Lana: täällä terveyspolitiikka on se että hommaa testi, jos positiivinen ni onnea vaa ja menestystä, sairaalas korkee riski saada ongelmia, potilaist ei välitetä voin sanoa omasta kokemuksesta.  mähä oon yliopistollises sairaalas huutan monet kerrat lääkäreille täällä et tehkää ny jotai ku kaikki ei ole kunnos. "lääkärit" sano vaa toivottavast kaikki hyvin, älä huolestu. kesäl oli kuollu vauva 5vko sisällä ennen ku tehtii ultra vuodon takia, sit epäonnistun kaavinta viikkoja myöhemmin ja 3kk vuoto jonka jälkee olin taas raskaana, no sit tuli taas km mutta ei vuotoa, sanoin sairaalas tammikuus et kaikki ei ole kunnos, pitivät hulluna, tuttava vei kaverinsa luo joka yksityinen lääkäri, totes että sori mut vauva on kuollu kun ultras mut. sit takas sairaalaa sanomaa et tässä teidän oot kunnossa. että tälläinen terveydenhuolto. Pohjois-Afrikassahan me.
Täällä ihmisen pitää olla ite oma lääkärinsä, onneks tuli opiskeltuu alaa vuosia sitten ja tykkään lukea uusimpia tutkimuksia jne.

Hermot pinnas kokoajan tänää en tiä miks, sit säikähin et onko kn pehmentyn ja avautun joten nyt sit pelonsekasin tuntein odotellaa mitä tapahtuu huomenna, toivottavast menkat ei ala. valkkariki vähentyny mut vielä sitä löytyy jonkin verran. onkoha mul nyt sittenki menkat alkaas huomen, no eipä ainakaa tulis tuhlattua rahaa... :/

Gatusa, mä pidän sulle peukut pystyssä, että sun oireet on tosiaan plussan merkki. Saatpa tehtyä testin lähiaikoina tai et... eli toivon todella, ettei täti tule yhdeksään kuukauteen vierailulle.
Mä koitan pysyä tuolla LA joulukuussa-porukassa. Ihan ei vielä uskalla iloita raskaudesta, niin vähän aikaa tammikuun km:sta. Neuvolaan soittaessani hoitaja sanos alkuun vähän töykeesti, et "ei noin alkuvaiheessa raskautta vielä tarvii aikaa varata ekalle käynnille"...tarkotus oli siis saada varattua aika tuonne toukokuulle rv8, että voi suunnitella työt sen mukaan. Jäi sellanen olo, et "odota nyt eka pari viikkoa vielä, et jos ei sit tarviikkaan tulla...". Tais kyl huomata, et sanoi hiukan hölmösti. Mut aika kova murhe tässä alkuvaiheessa on. Mulla on muutenkin kamala stressi meidän taloprojektista, kun pitäis saada muutettua jo kesäkuun alussa...elä siinä sitten tasapainoista ja terveellistä elämää.
Joskus ihmetyttää, miten ne pienet ihmisalut pysyy kaiken maailman narkkareiden ja muiden hampuusien mahassa sen 9kk, kun itse ei siihen ole vielä pystynyt... Mur!!!

Tulen mukaan tähän ryhmään, kun ei vielä 2012 tärpännyt.

Olen avopuolisoni kanssa syksyllä menossa naimisiin ja tottakai lapsikin on haaveena.
Olen 79 syntynyt, eikä lapsia vielä ole. Joulukuussa mieheni kanssa yhdessä päätettiin, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Harmi vain ettei ole vielä tärpännyt.
Moni sanoo ettei kannata asiaa liikaa ajatella... Noh onhan se välillä aika vaikeaa.
Aikaisemmin en osannut ajatella itselleni lasta. Mutta kun tulevan mieheni tapasin, se oli molemmille rakkautta ensi silmäyksellä. Samantien oli asia aika selvä, että lapsi on enemmän kuin tervetullut. Siispä harjoitellaan niin pitkään ennen kuin tärppää! 

Takaisin