Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirmusesti onnea kaikille plussanneille! Mulla tilanne seuraava: kävin luovuttamassa munasoluja 9.1, samalla poistettiinkierukka. Touhuiltiin sunnuntaina sekä päivääennen poistoa ja päivä sen jälkeen. Ovulaatio piikin pistin ma 7.1. Nyt on sitten eilen alkanut ihme oireet. Eilen alkoi menkkamaiset tunteet, samoin nännikivut. Yöllä heräsin kun nivusiin veti ja sitä myös nyt päivällä.En iikein tiedä mitkä kaikki voivat aiheutua kierukan poisotosta. Nyt on menossa siis kp 20. Aikaisemmin kierron pituus ollut 28-30. Myöskin on sellainen ilmapallo olo ja alavatsa suht turvoksissa. Aikaisemmassa luovutuksessa ei tällaista ole ollut.. en tied ö miten ajatella..

Jepsis tepsis, täällä alkoi tänään iltapäivällä menkat. saapahan taas yrittää laskea kiertoaan.. Onnea plussaneille kuitenkin! :)

Silkki: Mä sain lääkäriltä ohjeet syödä 10 kpl kymmenen päivän ajan kiertopäivästä 15 kiertopäivään 24. Tällöin se siis auttaisi, Jos oviksesta (ihannekierrossa kp 14) tärppäisi, keltarauhasta tuottamaan tarpeeksi hormoonia jotta kohdun limakalvot olis otolliset ihmeelle. Jännä että sä aloitat jo kp 10... onko sulla sitten "epänormaalin" pituinen kierto? Mulla Terot tuli mukaan kuvioon kun kierto lyheni yhtäkkiä 29 päivästä 25een ja ennen oikeaa vuotoa tuli 3-4 päivää tiputtelua.

OMMK  mikä sulla tilanne?? onko lämmöt noussu? tai ootkoo tehny jo testiä? :) eilen illalla ajattelin että jee lämmöt nousussa kun oli 36,8 (norm. 36,5-36,6) mutta tänä aamuna oli 36,2.....!! tänään siis olis kp 26/36   ootko mittaillu aijemmissa kierroissa lämpöjä? eli onko sulla noussu lämmöt aina? olo ainakin on semmonen että tässä kierrossa ei tärppiä käynyt :(

Heissan!

Uusi äippä ilmoittautuu mukaan keskusteluun, vaikka olen tuolla joihinkin viesteihin vastaillutkin. Olen siis 31-vuotias ja edellisestä parisuhteesta mulla on 9-vuotias tyttö. Nyt sitten nykyisen kanssa aloitettiin yrittäminen. Hänelle lapsi olisi ensimmäinen. 
Nyt on toinen yrityskierto menossa, mutta ensimmäisellä ovis meni vähän ohi. Nyt ollaan sitten enenmmänkin puuhailtu ja toivotaan että tärppäis. Itse olen kyllä hieman epäilevällä kannalla, että onnistuis heti, mutta toivossa on hyvä elää! :)

Nyt on menossa kp 24/28. Kierto on aika säännöllinen. Noin viikko oletetun oviksen jälkeen tunsin oikealla alavatsalla villtävää kipua (kiinnittyminen?) Sen jälkeen on tuntunut vatsassa nipistyksiä ja eilen aamulla + päivällä oli hieman etovaa oloa, vilun väristyksiä ja ruoka maistuu. 17.päivä pitäis tulla menkat... Hirveesti haluttais tehä jo testi, mutta yritän malttaa! :) Mieskin nauraa ku kerron hänelle näistä tuntemuksista, että mulla on kuulemma koko ajan näitä tuntemuksia.

Liljasofia taidamme olla samassa veneessä! Tulehan tänne sitten kertomaan tuliko plussa!

Onneksi olkoon kaikille plussanneille ja muille tsemppiä yrittämiseen!

hehel: Mul on kierto 23-26, eli toisaalta hieman lyhyeks jää. ja mä otan sitä tosiaan kaks kertaa päivässä. Taidan itte vähä sorvata noita päiviä, eli kokeilen tolla kp 15 alkaen ohjeella. Nyt on toinen kierto menossa ja tän lisäks obn vielä' yhteen kiertoon Terot. Viimeistään sillon, jos ei oo tärpänny ni yksityiselle suunittelemaan jatkoa..

No enpä minä syyskuisiin siirry :(

Oltiin eilen miehen kanssa piiitkästä aikaa syömässä ja leffassa, kun esikoinen oli mummilassa yökylässä. No eiköhän sit täti pyyhältänyt paikalle kruunaamaan yhteisen illan. Puuh. Eli nyt menossa kp 2/28 ja yk 2 (takana siis km 11/2012). Ovulaatiota odotellessa...

Ja tervetuloa uusille raskaudesta haaveileville :) Tuutte huomaamaan, kuinka kiva on tilittää ja iloita kanssasisarien kera tärppäämisistä ja tätipäivistä :)

Pahoittelut kaikille teille joilla alkoi menkat. :( Teitä onkin aika paljon. Toivottavasti plussiakin tulisi tasoittamaan tilannetta.

Nannannaa, ompa sulla täti tullut kylään harvinaisen ärsyttävällä hetkellä, huoh! Oikein pistelee vihaksi sun puolesta...

Täällä on kp 20/22-28 ja jännät paikat alkaa olla... Viimeiset kaksi kiertoa ovat olleet 22 päivää, joten odottelen menkkoja saapuvaksi keskiviikkona, jos ovat tullakseen. Testata aion tiistaina, jos maltan vielä huomisen odottaa. Nyt on dpo 8 ja tiistaina olis dpo 10. Mitään tuntemuksia ei ole. Oon henkisesti varautunut menkkoihin ja huomaan koko ajan psyykkaavan itseäni siihen, että plussaa ei tule.

Plussatuulia, plussatuulia :) +

Etk: nyt kp34 ja lämmöe ei vieläkään nousseet. Tänä aamuna 36,05 ja eilen illalla 36,3. Kirkasta valkovuotoa tulee edelleen runsaasti ja se ihmetyttää. Tuskin on tulehdusta kun se on kirkasta ja hajutonta? Aiemmista kierroista on lämmöt kyllä nousseet kun ovis on tapahtunut ja siinä keskenmenneessä raskaudessakin lämmöt oli 37. Liekö joku häiriö nyt elimistössä, että ovista ei ilmeisesti tapahtunut ja kierto venyy ja venyy :( ärsyttää ku muutenki pitkät kierrot ja harvoin pääsee yrittämään niin sitten vielä tämmöstä että ovulaatio jää tulematta :(

OMMK mulla ihan sama juttu siis. viimekierrolla jossa siis raskauduin niin lämmöt oli kokoajan 36,9-37,2. mullakin tuntuu välillä oikeen holahtavan ja ajattelinki että ovis oliskin myöhemmin mutta haaleita viiva enää.. harmittaa kyl jo ihan sikana! ja aijemmissa kierroissa on ollu järkyt oviskivut mut ny ei ollu ku pientä jomottelua tos alkuviikolla. noh sitä tosiaan saa odottaa pitkää kiertoa :(

Heippa, pieni tauko tässä taas :) Onnea plussanneille ja harmittelut tädin kohdanneille!

kukka^^ -  En oikein tiedä vielä, viim. kierrot olleet 42-44 pv.

elenna - Olen tässä miettinyt tutkimuksiin menoa, mutta ihan vielä en ajatellut mennä. Miehellä ei varmaan mitään vikaa ole, hänellä on yksi elävä todiste :)

ON: Täällä ois nännit ja rinnat kipeet neljättä vai viidettä päivää. Kolme päivää mulla on ollu ihan järkkyjä menkkakipuja, yöllä herään niihin ja itkenykkin olen muutan kerran. Ajattelin lekurilla käydä jos ei kivut kohta lopu!! Aina mulla menkkakipuja on ollu mutta ei ikinä aikaisemmin mitään vastaavaa.

Kp 39

Yk 9

Oikein paljon onnea plussanneille!! :)

Suuret pahoittelut Nannannaa sekä muut uuteen kiertoon joutuneet! Paljon tsemppiä! <3

Uusille oikein paljon tervetuloa mukaan! Toivottavasti ette viihdy täällä kauaa! ;)

ON: Terolutit siis söin ja perjantaina otin viimesen ja tänään alkoi vuoto! Huomenna siis pääsee soittamaan polille aikaa, sitten aloittamaan pistelyt ja oottamaan inssiä! =) Johon ei kyllä ole mitään suuren suurta luottoa, mut kokeillaan ny! =)

Moikka kaikille! Kopsaan oman juttuni toiselta palstalta :) Mahtuuko mukaan kuumeilemaan? :) Olen pian 23 vuotias nainen, joka on jo pidemmän aikaa sivusta seurannut muiden kirjoituksia ja nyt rohkenin liittyä mukaan :) En jaksa yksin omassa päässäni pohtia näitä kaikkia asioita, ja suurinosa ystävistäni ei ole lähelläkään tätä tilannetta, mitä minä käyn läpi. Yritystä minulla ja miehelläni on vasta vähän, pillerit lopetin 10/12 joita olin syönyt noin 6 vuotta. Kierrot tuntuvat tietenkin pitkiltä pilleriaikaan verrattuna, mutta en edes muista millaiset ne olivat ennen pillereitä. Nyt siis kierto on ollut 35-36 väliä ja vielä tähä mennessä en osaa sanoa onko vuoto normaalia. Ovulaatiosta ei ainakaan ole tietoa, sillä ei mitään limoja tai kipuja odotetun ovulaation aikoihin ole, ainoa "oire" on että nännit on IHAN SIKA KIPEET loppukierrosta, ei siis pysty edes koskemaan ja auta armias kun ottaa rintsikat illalla pois! auts! Mutta kipeys loppuu muutaman päivän jälkeen ja menkkojen aikana ne on ihan normaalit.O___o?Meille vauva olisi toivottu ja odotettu, vaikka itse jahkasin päätöstä pillereiden lopettamisesta juuri saamani ylennyksen takia. Mutta tässä sitä nyt ollaan kp 9 taas meneillään ja yk nro 3 ja kovasti tulevaa odotan :) . Hassua vaan huomata itsestä kuinka pilleriaikoina oli joskus ihan paniikissa, jos unohti yhden ottaa, mutta nyt ilman pillereitä huomaa, ettei kaikki ole niin yksinkertaista.. Olisi kiva saada juttuseuraa muistakin ihan aktiivisesti ja jännätä yhdessä :) Ovistikkuja olen hankkinut, mutta mikä päivä ne kannattaisi aloittaa jos kierto ei ole säännöllinen?

Heippa taas...
Palaan takaisin tähän ketjuun. Viime sunnuntaina siis plussasin ja tiistaina testasin uudestaan ja plussa oli sekin. No, torstaina alkoi vuoto. Eli todennäköisesti varhaisraskauden keskenmeno ennemmin kuin menkat. Tätä mieltä oli gynekin, koska noi plussat nyt kuitenkin tuli.
Eli tää vuosi alkoi samoilla linjoilla, kun edellinen loppui. Nyt on takki aika tyhjä, mutta kai tää taas tästä. Uutta yritystä, kun sen aika on. 

Voi kurjuus, JMH... olen pahoillani puolestasi, voimahaleja sinulle <3  Olisin niin toivonut sinulle että olisi pysynyt kyydissä vihdoin se pieni...

Hei kaikki!

Olen jo lueskellut tätä keskustelua aktiivisesti ja ehdinkin jo ilmoittautua juuri ja juuri tuonne Raskaaksi 2012 -ketjuun. Mutta kopsaan tähän vielä kirjoitukseni tuosta toisesta ketjusta:

"Liittyisin minäkin mukaan tähän ryhmään tai varmaankin sitten vasta tuon seuraavan vuoden ryhmään. Olen lueskellut tämän ryhmän juttuja itse asiassa jo kesästä asti ja vain haaveillut pääsystä tähän keskusteluun mukaan, mutta viimein olen saanut isännästä taisteluvoiton ja jätin pillerit pois marraskuussa. Ekat menkat 20.11. Jonka jälkeen ehtinyt olla jo kahdet menkat. Eli siis yk 3 nyt menossa(?).

Meillä on ennestään 3-vuotiaat kaksospojat ja poikien odotusaikana tuli kirjoiteltua silloinkin täällä vau:n keskustelupalstoilla. Oli tosiaan aika homma saada mies innostumaan, mutta nyt siis ollaan samalla aaltopituudella! Tosin itse taidan olla innostuneempi ja yritän seurata ovista jne. mies on mukana ajatuksella tulee, jos on tullakseen. Kierrot on aiemmin olleet mitä sattuu ja nytkin lähdettiin liikkeelle 19 ja 26 pvä:n kierroilla! Mutta siis aiemmin kiertoja ollut jopa 41 pvää, joten en osaa yhtään sanoa, millaiseksi muodostuu. Ja ikää minulla on 32-vuotta."

Hirmusti onnea jo plussanneille! :-)  Sekä pahoitteluni kaikille ei-toivotun tädin kylään saaneille.  :-(  Toivotaan, että jatkossa tädin vierailut vähenisivät radikaalisti tämän keskustelun osanottajien joukossa!

Voimiia sinulle JMH! Todella kurja juttu, miksi elemä ei aina voi mennä niinkunin saduissa?

Itsellä tänää kp 12 ja huomenna gynelle, jännää :P  Ovistestin tein tänään aamulla, tuloksenaa hyvin haalea viiva, täytynee siis tikutella viellä muutama päivä. Oon vähän alkannu miettimään et sopiiko nää clomit mulle sitttenkään, viime kierrosta saatinxannos kohdalleen mutta ovistestiin enn saanunt viivaa vaikka kuinka monena päivänä koitin ja kiertokin venyi tosi pitkäksi 43 päivää. Täytynee huomenna vähän kysellä.

Hei, yksi uusi yrittäjä täällä vilkuttelee ja toivoo että mahtuu ketjuun mukaan. o/ Tuonne toiseen ketjuun (Äidiksi ensi kertaa) kerroinkin tarinani, mutta jos tähän lyhyen kertauksen naputtelisi niiden iloksi, jotka ei sitä sieltä lue/ole lukeneet.

Eli olen 21-vuotias naimisissa olevan nainen. Nyt on menossa yk3 ja kp4. Vauvakuume iski hieman ikävämmällä tyylillä. Oltiin mietitty miehen kanssa vauvaa, mutta oltiin vielä hieman kielteisellä mielellä kun tulin vahingossa raskaaksi. Ensihämmennyksestä selvittyämme olimme iloisia asiasta. Se kuitenkin päätyi nopeasti keskenmenoon. Jäljelle jäi suru ja vauvakuume. Muutenkin ongelmaa ollut tässä välissä, mutta nyt yritän pitää itseni koossa ja odottelen että kolmas yrityskerta pääsisi kunnolla alkamaan.

Takaisin