Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Uusia tullut mukavasti mukaan.. Tervetuloa ja parempaa tätä vuotta kaikille! :)

Peikko83; kyllä mä sut muistan ainakin :) Tsemppiä teille ja hyvää alkanutta vuotta :)

JMH; Onnea plussasta!

Josma; koska oot ajatellu testailla? :)

Jippiina; on tuntemuksia joo.. valkkarai tulee nyt aika reippaasti ja olo on kuin menkat alkais.. eilen esimerkiksi oli uutta että joka kerta ruokailun jälkeen jos menin pitkälleen niin tule huono olo.. tai sitten mielikuvitus tekee tepposia :D viime viikolla hätähousuna testasin, ja viel illalla ja ehkä n. tunti edellisen wc:ssä käynnin jälkeen.. ja negahan se tietty oli :D mutta en tiedä missä napsahti ku piti silloin se testi tehdä.. mies muka siinä jotain näki mutta minä näin vain puhtaan negan.. en tiedä koska uskaltaisin uudestaan testaa.. jospa ne menkat tuliskin ihan oikeesti normisti kohta..

Omaa; kp 33 meneillään.. tuntemuksia olis mutta voi olla että mielikuvitus tekee tepposia.. viime viikolla tein testin kp 28 tai kp 29, en tarkalleen muista ja silloin tuli niin puhdas nega vaikka mies jotain luuli näkevän mutta kyllä se oli ihan nega.. tosin tein sen testin hölmönä illalla ja viime wc:ssä käynnistä oli n.tunti :D hölmönä tietenkin ajattelin että äkkiä testi vaan alta pois niin ei tartte mitään toiveita taaskaan herätätellä.. :D mut joo oireita kyllä olis..  nyt uutena tullut enemmän valkkaria ja äklötystä ruokailun jälkeen ja varsinkin kun menee maate.. nämähän voi enteillä myös menkkoja, niin oon yrittänyt pysyy pessimistinä.. enää ei jaksais kovin korkeelta tippuu ja lujaa.. eilen sain tietää että yks tuttava pariskunta odottaa lasta.. ai että kun kirpaisi taas ja lujaa.. täytyy myöntää että oon katkeroitunut :( mutta ei sitä vaan voi käsittää että meillä sitä toista haikaraa ollaan odotettu jo yli pari vuotta.. mutta jospa edes menkat tulis nyt oikeesti ajallaan.. kun tosiaan ne kierrot olleet 28-90..

plussatuulia kaikille!

Heippis hei! Mäkin pitkästä aikaa voisin vähä tilanne päivittää :)
Edellinen kieto veny masentavasti 47 päiväiseksi, raskaustestejä ten 3 ja kakki negatiivisia. Nyt mun clomifenhoidolla jälleen uusi annostus, 3 kiertoa vielä näillä ja sit jos ei onnaa niin  sitten jotain muuta. Mä niin kovasti toivon että tällä annoksella ja meidän panostuksella saadaan jotain aikaan :) Tänään tuli postista pre-seed-liukkari, ihan piruutaan ostettiin ja päätettiin kokeilla, tiedä sitten että toimiiko vai ei :P Onko kellään mitään kokemusta?

JeKiira: Meillä kokeiltiin viime kierrossa eka kerran, ja siitä kierrosta saatiin r-testiin jopa haamuviivat. Jostain syystä mahdollinen raskaus ei kuitenkaan edennyt sen pidemmälle. Mutta sitä ennen meni muutama kierto ilman, eikä ilmeisesti edes yrittänytkään tärpätä. Muutenkin käytössä tykkäsin kyseistä liukkarista. Ne asettimet oli ihan käteviä ja niillä sai liukkarin ainakin "perille" asti. Toki voi käyttää ihan perinteisestikin. Eniten siitä on tietenkin vauvantekopuuhissa hyötyä jos tikuttaa ovista ja oviksen aikoihin käyttää, mutta me ollaan käytetty välillä silloin tällöin muutenkin, vaikkei varsinaisesti tarvetta olekaan. :D

Mulla on tällä hetkellä NIIN kivuliaat menkat, alkoi eilen...ottaa päähän ihan saakelisti :(  Edellisen keskenmenon jälkeen polilla sanoivat, että seuraavat menkat voivat olla kivuliaat, mutta silloin ei varsinaisesti tullut kunnolla mitään ennen seuraavaa raskautta. Mutta nyt sitten saakin kärsiä ihan kunnolla! Ei oikeen töissäkään ole pystynyt tekemään tänään mitään, kun ei paljon huvita olla kaksinkerroin jossain kopperossa asennushommissa tän vatsan kanssa... Pikkasen meinaa masentaa tällä hetkellä, mutta eiköhän tää taas tästä :)

Moi!
Minä olen kovasti toivonut, että ei tarvitsisi tähän ketjuun enää lähteä kun 2011- ja 2012-vuosina on tullut täällä odoteltua plussaa. Ja nyt näyttääkin hyvältä sen suhteen :) Eilen ilmestyi raskaustestiin toinen viiva, haalea kyllä mutta selvä ja värillinen. Olen aika hämmentynyt enkä meinaa tajuta mistä on kyse. Takana meillä on 1v 5kk yrityksiä joihin sisältyi yksi raskaus, josta tuli kumminkin keskeytynyt keskenmeno (tuulimunatyyppiä).

kukalle kiitoksia, kun olit minusta kysellyt :) Tsemppiä kovasti ja toivottavasti haikara löytäisi jo pian tiensä teillekin. Harmi että pitää sinut vielä tänne kuumeilupuolelle jättää. Mutta teehän nyt ihmeessä se uusi testi!

peikko83n minäkin muistan hyvin, hienoa että teilläkin menee nyt asiat eteenpäin!

KasKummaa, teillä on ollut kyllä tosi rankka polku tähän asti :( Toivottavasti muuttuu valoisammaksi jo pian!

Korpille ja muille keskenmenon kokeneille pahoittelut :(

Josma, pahoittelut, että teillekin on jo tullut vuosi yritystä täyteen :( Ootteko harkinneet lapsettomuustutkimuksia?

JeKiira, meillä oli pre-seed käytössä ekan kerran tässä kierrossa mistä tuli plussa (yleensä ei käytetä mitään). Uutta oli myös tyrniöljykapselit mitkä olin aloittanut edellisen kierron puolivälissä. Mutta viime vuoden ketjussa useempi muukin pidempään yrittänyt plussasi kokeiltuaan ekan kerran pre-seediä. Hyvältä se vaikuttaa tulosten suhteen. Minusta se vaan tuntui "liian märältä", vaikka laitoin vaan sen 1 mg vai mitä olikaan. Eli ehkä kannattaa aloittaa varovasti.

Jomael, ootko ottanut mitään särkylääkettä? Jos ei niillä pysy kipu siedettävänä niin onhan siinä jo syy kysyä lääkäriltäkin jos siltä tuntuu.

Kommentoin tässä kaikille ketkä muistin lukematta uudestaan. Mutta valtavasti tsemppiä kaikille ja etenkin kaikille niille, joilla on ollut hankalaa ja vaikeaa ja raskasta ja pitkällistä.

Uusille yrittelijöille haluaisin sanoa, että kannattaa antaa tälle asialle aikaa ja ottaa ihan rennosti ja nauttia tästäkin ajasta. Parhaimmillaan yritysaikakin voi olla sellaista aikaa joka vie teitä parina lähemmäs toisianne ja valmiimmaksi lapsen tulolle. Näin meille ainakin on käynyt. Aluksi oli vaikea jutellakaan näistä jutuista miehen kanssa, mutta nyt hänkin on mukana ja se on ihanaa. Muutenkin tuntuu siltä, että taaksejäänyt aika on ollut hyvää aikaa, vaikkei koko ajan ollutkaan helppoa. Vastoinkäymiset yrityksessä ja etenkin keskenmeno ja senjälkeiset harmit ovat myös auttaneet jotenkin ottamaan rennommin ja olemaan luottavaisempi (hullua kyllä). Nyt tuntuu, että olen valmiimpi kaikkiin raskaushuoliin ja pystyn ottamaan raskaudenkin rennommin. Ehkä olen vähän oppinut sitä, että murehtiminen on turhaa...toivon ainakin. Tän puolentoista vuoden aikana olen myös huomannut, että lähes kaikki täällä foorumilla kyllä plussaavat ennemmin tai myöhemmin (useimmat ennemmin, mutta valitettavasti tuo 1,5v ei riittänyt ihan kaikille). Eli huoli pois ja iloisesti eteenpäin :)

Joo kyllä kai tää särkylääkkeiden voimalla tästä talttuu, unohdin vaan ottaa töihin mukaan, niin oli aika tuskallista...
Silloin kun olin viime loppukesästä raskaana, niin aikoinaan odotin poikaani ihan samoihin aikoihin, ja laskettu aika oli 28.03. Poika tupsahtikin jo tammikuun lopulla maailmaan, ja mietin silloin elokuussa, että olisko mulla yhtä jännät paikat tässä tammikuussa...No, ei nyt sitten ole...voi kun olisin taas pian raskaana, huoh....
Johonkin ketjuun laitoinkin jo onnittelut, mutta ei lisä pahaa tee :D Joten paljon onnea sinulle elenna ihanista uutisista <3

Hei kaikille. Onnea vielä kerran Elenna ja JMH. :)

Täällä on menossa kp 14/22-28 ja DPO 2. Neljä päivää peittojen heiluttelua takana ja tuntuu siltä että tähän kiertoon on annettu kaikki mitä oli antaa.. :) Ihmetyttää hieman tämä kierron pituus, joka näyttäisi jälleen jäävän aika lyhyeksi, koska pongasin oviksen jo kp 12. Oma olo tällä hetkellä aika tasainen tämän odotuksen odottamisen suhteen. Kovasti toivotaan sitä plussaa tähän kiertoon, mutta tuntuu siltä, että maailma pysyy kasassa, vaikka niin ei kävisikään vielä. Nyt on siis kolmas yrityskierto ja ekaa kertaa käytössä tuollanen pre-seediä vastaava liukkari, nimeltään Conceive plus. Oli muuten hiukan halvempaa kuin pre-seed. Tilasin sen netistä, kotitesti.fi:stä.

Huomenna alkaakin sitten arki ja lomailut on takana päin. Jään odottelemaan teidän plussauutisianne ja tuun kertomaan omat kuulumiset viimeistään sitten kun on aika testailla eli tuossa reilun viikon päästä ;)

JeKiira Toivotaan että liukkarista olis apua, näyttäis toimivan hyvin kun aika moni sen avulla plussannut. Taidan itsekkin ottaa testiin ensi kierrossa jos ei nyt tärppää :)

elenna Onnea plussasta!! Tulee aina niin paljon uutta toivoa kun joku pidempään yrittänyt plussaa :)

Eea Plussatuulia :)

Täällä ei oikeastaan mitään uutta, kp 7 menossa ja tätikin tajusi viimein lähteä matkoihinsa. Kohta pääseekin tikuttelemaan ovista, saa nähdä löytyykö tässä kierrossa. Pari kiertoa sitten kun tikuttelin niin ei vahvistunut viiva ollenkaan..

Kiitos kaikille vastauksista! :) Kiva kuulla että pre-seedillä saatu noinkin pian tulosta aikaan, saa nähdä miten meillä käy. Olisi ihan kiva 1,5v jälkeen saada testiin muutakin kun negaa :D

Niian, Jomael ja Korppi: hiukan valitettava jälleennäkeminen ex-heinäkuisten kesken :(... Me oltiin käyty rv6+jotain varhaisultrassa, jossa syke löytyi ja kaikki oli hyvin. Joulua edeltävällä viikolla oli nt-ultra rv11, jossa todettiin kehityksen loppuneen rv7. Uh, vähän on ollut tekemistä tässä surutyössä/ ihan fyysisessäkin toipumisessa, mutta jotekin kuitenkin alkaa elämä pikkuhiljaa voittaa...

Elenna: suuren suuret onnittelut plussasta :)!!! Mä oon pyöritellyt samankaltaisia ajatuksia, vaikka yritystä on takana minimaalisesti teihin (ja moniin, moniin muihin) verrattuna. Me ollaan nyt 36-vuotiaina miehen kanssa jahkattu viimeiset n.4vuotta kahden vaiheilla, että haluammeko lasta ensinkään vaiko eikö. Kun sitten pitkän pohdinnan jälkeen päätettiin alkaa yrittää, niin tärppäsikin heti toisesta kierrosta. Nyt kävi kuitenkin näin. Vaikka fiilikset on ajoittain hyvinkin apeat ja surulliset, en kuitenkaan malta odottaa että päästään yrittämään uudestaan. Nimenomaan olen kokenut, että olemme aivan uudella tavalla puolison kanssa läheisiä ja keskustellaan asioista avoimemmin. Erityisen kiitollinen olen siitä, että tämän kokemuksen jälkeen mulle on todella valjennut kuinka paljon miestäni rakastan ja kuinka mielettömän ihanaa oli odottaa hänen lastaan. Kaikki se epäily, että haluanko sittenkään äidiksi jne jne on aivan täysin pois pyyhkäisty. Jotenkin huomaan usein ajattelevani, että tämä ensimmäinen raskauteni oli jonkinlainen "harjoitus", jonka tarkoitus on selkeyttää ajatuksia ja valmistaa tulevaan - juuri niinkuin sanoit, tehdä "valmiimmaksi lapsen tulolle".

Toivon tosiaan, että pystyisin pitämään mielen rauhallisena ja ottamaan rennosti. Tsemppiä meille kaikille ja iloisia uutisia vuodelta 2013 odotellen :)!

Voi Metris, olen pahoillani, olisin toivonut sinun saavan olla siellä onnellisten heinäkuisten odottajien joukossa :(    Meitä on jo niin monta siirtynyt takaisin yrittäjiin...
Voimia sinulle, onneksi teillä on suhde läheinen ja hyvä :) Tsemppiä vaan uuteen yritykseen, törmäillään taas täällä ja vaihdetaan kuulumisia <3

heips! Minäkin liityn joukkoon suureen..Toista lasta yritämme ja yritystä takana 8kk :\ 1 lapsi on siunaantunut 6\09 :)

Itse olen pian 25 vuotias ja mieheni pian 24.

Täti lähti eilen kylästä,joten eikun yritystä kehiin..taas.

Täällä kans ilmoittautuu matkaan "uusi" immeinen toivoen kovasti toista lasta :)

Täällä siis aiemmin kirjoittelin tuolla 2010 syyskuisissa :)

Itsellänihän jo vuosia sitten todettu myös pco kierukkaa laittaessa (laitettiin nuorena siksi etten saanut syödä yhdistelmäpillereitä verenpaineen takia, minit eivät taas sopineet).

Entisessä liitossa  päätksestä antaa vauvan tulla tärppäsikin heti, mitä kovasti ihmeteltiin neuvolatädinkin kanssa kun koko menneen vuoden kiertopäiväni olivat vähintään 45-50, kuukautisetkin siis tulivat vain muutaman kerran vuodessa.

Nyt uuden mieheni kanssa olemme päättäneet että lapsi saa tulla kun on tullakseen, lääkärissä sanoivat että se vuosi kuitenkin julkisella pitää yrittää, ennenkuin saa apukeinoja käyttöön. Verenpainelääkkeet nyt tietenkin menivät taas vaihtoon.

"yrittäminen" alkanut siis 12/12. Joulukuun alussa kuukautiset kestivät jopa PÄIVÄN (mitä lie töhryvuotoa ollutkaan). Ja vielä edelleenkin uusia kuukautisia odotellen.... Yhden testin olen tässä parin sisään tehnyt ja se näytti negaa. Ihanata kun on hormonit sekasin. Sen kyllä huomaa kun aknea pukkaa ja tuntuu että karvojakin ilmestyy sinne minne ei pitäis

Olen siis yhden lapsen äiti, 28-vuotias ja uusioperhe  :)
Miehelle tämä lapsi on ensimmäinen. On kyllä niin kultainen tuon pojan kanssa!

Piia84: Voi kun sulla onkin käynyt tuuria ja ilman mitään apua olet ekan lapsesi saanut PCOsta huolimatta :) Me toivoimme miehen kanssa samaa muttakärsivällisyys ei riittänyt:P

Tänään alkaa se kuuluisa uudenvuoden-kuntokuuri! Heikkona hetkenäni hain eilen salikortin, onneksi sain siskon houkuteltua mukaan myös :) Toivottasti tästäkin jotain hyötyä raskutumisen suhteen, kunto ainakin kohenee  jaksaa enemmän vällyjen välissä kun yrityksen aika taas koittaa :DD

Jaahas..Tänään siis kp 3/32 ja aamulla heräsin hirveään vatsakipuun,joka kohdistui oikealle puolelle,ja vessakäynnin yhteydessä oli housuihin tullut pieni määrä rusehtavan punaista limaa/eritettä...Mitä kummaa

Heips!

Tervetuloa uusille yrittäjille :)

Suuret pahoittelut teille jotka olette kokeneet suuren surun keskenmenosta johtuen. Toivottavasti saatte uuden plussa mahd nopeasti ja pikkunen pysyy tiukasti kiinni.

Peukut pystyyn teille joilla on kierto lopuillaan! Ja muillekkin joilla ovis lähestyy. :)

Omaa: Mä bongasin oviksen 22.12 (tai ainakin tikut niin näyttivät) ja pupuiltu on useaan kertaan tuohon aikaan. Tädin olis pitäny tulla sunnuntaina kylään, mutta eipä näy ja testit näyttää negaa.. Raskaus oireita luulin huomaavani, nännit turvonneet ja kipeet (ennen ei ole ollut) alavatsaa nipisteli, väsymystä ja mieliala vaihtelee sekunnissa :) Oireet ovat kyllä nyt hävinneet parissa päivässä kokonaan pois. Kierto on ollut epäsäännöllinen imetyksen lopetuksen jälkeen (08/12) mutta kierto on ollut lyhyttä 14-28 päivää. Ärsyttää tällänen "sekoilu"! Tulis täti sitte että pääsis uuteen yritykseen. Tai sitte ovistestit näytti vääri ja ovis on ollu millon vaan tai jääny tulematta!

Aikamoinen ihme se tosiaan kyllä oli.. että heti kerralla sitten nasahti. Pääsimmekin silloin varhaisultraan katsomaan missä mennään, kun periaatteessa ei ollut mitään hajua, milloin tämä olisi voinut sattua :) Sen muistan kyllä kun tammikuun loppupuolella olin bongaavinani oviksen ja testasinkin tikuttamalla (positiivista näytti). Kun olo oli ollut viikon samanlainen, tikutin uudelleen ja positiinen edelleen, sisko siihen sitte mainitsi, että miten ois jos vaikka raskaustestiä tekisit ??! Ja ihan paniikissa apteekkiin sellaista hakemaan!... Rehellisesti sanottuna ensin kyllä järkytyin aika pahasti siitä että olinkin heti raskaana. Kun henkisesti olin valmistautunut siihen, että voi mennä se vuosikin ja toinenkin. Nyt tätä toista lasta yrittäessä olen sitten arvatenkin todella kärsimätön! ja voi että se sitten ärsyttää ihan itteäänkin :/ jospa sitä jollain kumman keinolla sais ittensä siihen mielentilaan vielä ku tuon ensimmäisenkin kanssa...

Juu, ei kuulu täällä vielä kuukautisia, kele. Kylläpä voi ihmislasta sitte turhauttaa :D:D
Kai se pitää viikon kuluttua tehää testi vielä varuiksi jos ei sittenkää näy menkkoja niin huudan lääkärille asiasta! :)

Mitäs nyt?
Tein tuossa Clearblu digital testin ja se näytti RASKAANA 1-2.... (:
aivan mielettömän hieno asia ja oomme tosi onnellisia. Mutta pakko on myöntää, etten uskalla iloita ennenkuin raskaus etenee, pelkään niin, että tää menee kesken. Vaikka ei oo syytä epäillä, mutta siitä huolimatta.
Tällä hetkellä en ihan ymmärrä todellisuutta.. on ihan outo olla. Ihan outoa.

Nyt kun ensimmäinen kyseessä niin ei muutakuin neuvolaan yhteyttä ja sopimaan ensimmäistä aikaa :) itselläni eka nauevola tais olla joskun 6-7 viikon välillä :)  Viikolla 9 päästiinkin sitten jo ekaan ultraan varmistamaan että onko joku kyydissä ja minkä ikäinen oikeestaan onkaan:)

Voi kun nopeesti vaan sais itekkin puhkuttua plussia kehiin <3 ja tottakai kaikki muutkin täällä yrittävät :)

Takaisin