Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips tytöt!
Ei täälläkään mitään uutta. Paitsi et oon ihan hurahtanu tohon fertilyfriendiin. Latasin sen tosiaan kännykälleki ja nyt oon kaks aamua alottanu lämmön mittaamisella ja heti kännykällä lukema talteen. Sitten siellä on kaikkea muuta mitä voi pistää ylös ja se on ku joku tamagotchi, jota pitää koko aja tarkastella ja ihmetellä. Ja nyt joku älähtää että ei saa ottaa liikaa stressiä, muuten ei raskaus ala. Mutta voin oikeesti puhtaalla omalla tunnolla todeta, että tää ei stressaa yhtään enempää, oikeesti tuntuu tekevän tästä yrityksestä paljon hauskempaa! Mieski illalla halus tutkia muiden käyttäjien käyriä ja kuvioita ja "tulkita" niitä :D

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kp 29/21-?? eikä merkkiäkään tädistä tai mistään muustakaan. Tai on - ruokatorvessa "kuplii" ja rinnat ja alapää todella herkät. Hassua miten nopeesti joka päivä tikuttamisesta vaihtuu nyt tähän, eli en oo uskaltanu testata. Ehkä huomenna tai ehkä odotan ens viikkoon. Jos ei tätiä kuulu. Oon alkanu enempi uskoo siihen haikaraan ni nega tiputtais jotenki korkeammalta kuin täti.

kiitos, sitä mekin toivotaan ja päätettii et mä kokeilen nyt progesteronia kierron aikana ja sit jos tärppää ni kuten viimeksikin varoiks miniaspirin ku ei tietoa mistä tosiaan johtuu mun useat vastoinkäymiset.
jotain positiivista sentään on tapahtun, musta on tullu virallisesti itsenäinen konsultti jenkkifirmaan, otin yhteyttä netissä ihan välittäjänä tuotteille ja ne totes (siis omistaja) että minähä voisin olla niiden konsultti ja soppari tehty, mulla elämä hymyilee :) nyt on sit kirjaimellisest varaa uuteen pienokaiseen.

Iltaa naiset!

Laurushka!! ONNEA!! <3<3<3 ihania uutisia!

NYT toivotaan muillekki hirrrrrveästi plussatuulia! :)

ON varoitus!Tänne ei mitään uutta..kp 11/33-37 ja oviksen pitäis olla ens viikon la-su. Sitä siis ootellaan.. Toiveet ei oo kovin korkeella, mut en ole masentunut :D Miehellekin sanoin että lupaan, etten juo mitään mehuja, hössötä, tikuta ovista ja laske päiviä tässä kierrossa.. tai muutakaan... Ihan omasta tahdostani, pitäis nimittäin varmaan vähän rauhoittua vaikka se vaikeaa onkin :/ Sit voi taas ens kierrossa hössöttää kun/jos taas yritys jatkuu.. :DD Musta on vaan NIIIN outoa! Mikä siinä voi olla niin vaikeaa!! Nuori ihminen, perusterve ja kaikkea, lääkärinkin mukaan superhedelmällinen yms niin ei! (kuitenkin lääkäri huijasi :D ) Alan kohta epäillä miestä :(  aargh... sori angstipurkaus...

Pari päivää sitten tuttuni kertoi mulle, kun hänelle oli käynyt "vahinko", ja hän haluaa päästä siitä eroon... Voin myöntää tässä, että hetken teki mieli kuristaa hänet! Ihan vaan sen takia, kun se on niiin helppoa muille tulla raskaaksi. Mutta ne, jotka sitä oikeesti haluaa ja toivoo, täytyy odottaa  :/

Mutta nyt naiset! Niitä plussauutisia tänne!! Ne piristää päivää :) Ihanaa viikonloppua! :)

late- Ollaan kans töissä (mulla ja pomolla vauva-projektit meneillään. Pomo itseasiassa plussas viikko sitten,mut on tosi varuillaan ku 3 km takana,viimesin 6 vuotta sitten)  keskusteltu siitä, et on se kumma ku tyypit jotka ei haluu lapsii/on sellaset elämäntavat (alkoholistit,nistit...) jotka ei oo suotusia lapselle, saa lapsii tosta vaan. Ja vielä jatkaa elämäntyyliinsä loppuun asti ja synyttää terveitä lapsia.
Ja me ketkä niitä oikeesti haluu ja arvoistais, ni saa vastoinkäymisiä peräjälkeen tai on muuten vaan vaikeempi niitä hankkia (sairauksia yms).
Kaveriki tuli raskaaks puol vuotta esikoisensa syntymän jälkeen ja valitteli sitä (mitäs jätät ehkäsyn pois.Ei ne vauvat itekseen tuu!) ku on se edellinen synnytys niin tuoreesssa muistissa. Teki kyl mieli läimästä...

ON: kp 18/27-? menossa. Ei mitään spessuu..odottelua. Eilen nipisteli kohtua, et saapi nähä onki sielä joku,vaiko vaan lihas-kramppeja.
Sain tällä viikolla tiedon et saan duunista siirron toiseen pisteeseen. Oon tosi tyytyväinen ja innoissani siitä (meinasin pillahtaa itkuun ku sain sen soiton) :D
"Uus" duuni on paljon kevyempää ja stressi vapaampaa ku samassa luovuin esimies-asemastani (palkkaki kyl tosin tippuu n. 300€, mut omalle jaksamiselle ja työviihtyvyydelle ei voi laittaa hintaa ;)). Joten ehkä sitten mahdollinen tuleva raskaus, sit kun se sieltä joskus tulee, menis oikein alusta loppuun.

Late: Samoja ajatuksia itelläkin. No maailma kun ei ole oikeudenmukainen tai reilu, kaikki on sattumaa jolle voi sitten itse antaa haluamansa merkityksen...

ON: Meinasin jo testata kp 30 mut se olikin sitten kp 1 eli ei tarvinnu. 21-29 sit heittelee kierto, hieno juttu. Miul kans loppuu tikutus ja yritän pysyy täältäkin poissa (no okei, ees käydä harvemmin) ja keskittyy muihin asioihin. Tekee liian kipeetä. Menkat merkkaan ylös ja that's it. Nyt vielä kun noi miehen poissaolotkin sotkee...

Laurushka onnea tätäkin kautta!

Gatusa hieno homma :).

late- & _chilly toivottavasti kukaan ei tuu mulle avautuun tommosesta. En ehkä pysty pitään mielipiteitäni sisälläni >:I. Niin epäreilua, kertakaikkiaan.

elmiinaa no hyvä, että uus kierto vihdoin alko. Raastavaa tommonen odotus ja pähkäily. Tiedän niin sun tunteen... Siks oon nyt täällä ollut taka-alalla.

Vastaan nyt vaan näille viimesille, koska oon taas ollu monta päivää taustalla. Tsemppiä ja plussatuulia kuitenkin tasapuolisesti kaikille.

ON: nyt kp11 ja eilen ultrattiin. Vasemmalla kolme ja oikeella yks folli, joten hyvältä näyttää. Ovis gynen oletuksen mukaan tiistaina. Pregnyliä ei tällä kertaa käytetä, annetaan irrota luonnollisesti. Luget käyttöön kp17 ja jatketaan seuraavaan kiertoon asti tai jos plussa, niin sit yhteensä 30 päivää. Aspiriini ja greippimehu mukana myös. Koitan olla miettimättä liikaa ja petipuuhista en aio ottaa nyt paineita. Noi lääkkeet nyt on vedettävä kaiken varalta, mutta muuten mahdollisimman rennolla otteella.
Pää kipuilee, prkl. Pitäis laittaa toi miekkonen hieroon selkää. Oli hommannu hierontaöljyäkin :D. 
Niin ja niille, jotka toivotteli mukavaa reissua, kiitos! Oli kiva reissu, ainoo, että Tukholmassa oli karmee keli. 

Heippa :)

pikaisesti vain omaa napaa.. vihdoinkin kp1.. ei tarttenu testiä tehdä.. kierto onneks jäi vaan 60 päivään.. eli samaan mitä ennen esikoistakin oli.. oon niin helpottunut kun pääsee uuteen kiertoon ! :)

Onnea plussanneille <3

Pahoittelut Tädin kylään saaneille :(

Mä: Ei vuotoa edelleenkään, ei kipuja.. aattelin tänään tehdä vielä kerran testin... Ens viikon torstaina käynti menee kohti Ava-klinikkaa. 

_chilly: Tuo on niin totta, että aina ne jotka ei halua/on vain muuten ihan sairaat elämäntavat, niin saa sitten lapsia.. Ja sitten on niitä jotka elää miten sattuu ja sitten keskeyttelee raskaudet.. Sitten henkilöt, jotka toivoo raskautta tyyliin enemmän kuin mitään muuta, niin ei tule raskaaksi sitten millään :( Mutta elämä on tällaista...
Mutta hei onnea siirrosta toiseen pisteeseen! :)

Eetula: Toivottavasti viimeistään klinikalla tulisi sinunkin tilanteeseen selkoa! :)
Toivotaan hyviä uutisia ;)

Itsellä on nyt niin sekava olo.. ei tiedä enää yhtään missä mennään ja tuntuu et tekis mieli itkeä... Mullahan oli se kysta ja Primolut kuurilla käynnistettiin menkat.. No menkat alkoi viikko sitten perjantaina ja loppui nyt maanantaina. No eilen sitten alkoi uudelleen menkat ja on ihan mahdoton vuoto! Nyt en enää tiedä mitä tämä oikein on..
Ensin niitä ei tule ja nyt tulee sitten heti monet peräkkäin.. Onko kun ensin mekat ei tullut ja sitten ne käynnistettiin, niin onko toisen puolen munasolu irronnut kumminkin normaaliin aikaan ja sen vuoto tuli nyt sitten heti perään..? Pitää kai vain odotella vielä ja katsoa alkaako tämän jälkeen mennä normaalisti kierto...

Ovutestit kovassa käytössä taas, 2 kertaa päivässä. Toivotaan parasta. :) Toinen testipäivä tänään, eka testi tänään näytti haalean plussa viivan. Peukkuja.

Eilen ei taas ehtinyt sanaakaan sanoa tänne. Viestejä sentään tullut sen verran vähän, että pysyy vielä jotenkin homma kasassa ja pystyy kommentoimaan.

Pahoittelut Mohveli tädistä. Mutta hyvä että se viimein tuli eikä tarvinnut enempää odotella. Myöhäsäs olevaa tätiä on inhaa odottaa.

Toivottavasti Nyytikki pääsette vielä synnyttämään omaan sairaalaan. Ihan pöljää tuo, että lopetetaan synnäreitä sillai et ihmiset saa mennä jonnekin kauas synnyttämään. :(

Gatusa, kiva että pääsette taas yrittämään. Toivottavasti pian tärppää ja kaikki sujuu hyvin. Onnea konsulentin sopparista. :)

late, toivottavasti siellä oli mukava viikonloppu ja ovis tuli hyödynnettyä. Maailma on kyllä todella julma, kun ne jotka ei halua lapsia tai eivät ole kunnon vanhempia (alkoholistit, huumehörhöt...) kyllä lisääntyä, mutta niille, jotka haluaa ja pystyy kasvattamaan lapsensa tulee kaikenmaailman vastuksia. :(

Onnea chilly uudesta työstä. Toivottavasti stressin väheneminen vaikuttaa toivotulla tavalla.

Pahoittelut elmiina tädistä. Olisi se plussa olisi paras uutinen, mutta hyvä ettei tämän enempää tarvinnut tätiä enää odottaa.

Tsemppiä JMH kiertoon. Alku ainakin lupaava. Sääli että se ei riitä. Liian paljon tämmöset asiat tuurista kiinni. Toivottavasti sitä riittää siellä tällä kertaa.

Onnittelut uudesta kierrosta ja pahoittelut haikaran puuttumisesta kukka. Aika hurja tuo kiertosi.

Tsemppiä Rosebud odotteluun.

Eetula, toivottavasti torstaina tulisi asiaan jotain selkoa viimein.

Voimia Lana. Kuulostaa tosi kurjalta tilanteesi. Toivottavasti se keho ja kierto siitä tasaantuu pian. Tuohon kysymykseen en kyllä osaa mitään vastata.

Onnea Catzie ovulaation pongaukseen (ja hyödyntämiseen).

ON: kp 32/30-?? menossa. Ovulaation olin pongaavinani päivän myöhässä eli jos pongasin oikein, tädin pitäisi tulla (tai mieluummin olla tulematta) tänään. Jos ei tule, huomenna olisi tarkoitus testata.

heipsan tytöt!

kaikille pahoittelut tädistä ja onnea uuteen yritykseen..
onnea ja tarrasukkia niille kenelle se on ajankohtaista !

meillä primolut menossa että saadaan täti kylään ja päästään hormooni verikokeisiin .. tuloksia saa kyllä odotella vasta toukokuussa että pitkää odotusta tiedossa :(

Jotain positiivista on se että pääsen lapsen kanssa kesällä sukuloimaan kanadaan että loma olis tiedossa <3

Catzie onnea täältäkin bongailuun :)

Vargynja on tämä tosiaan vähän kurja tilanne :/ Kun ei oikein ole nyt edes ollut tilannetta yrittää.. meinasin alkaa testata ovulaatiota, niin alkoikin menkat. Vähän ihmetytti :D Noh..mutta eikö se ovulaatio tule nyt sitten tämän jälkeen normaalisti. TOIVON MUKAAN!
Mites Vargynja teillä itsellä? Tuliko tätiä vai oletko päässyt tänään testailemaan?? :)

Saiski87 Voi tuo odotus on kaikista inhottavinta! Mutta jaxuja sinne! :) Kyllä se siitä :)

Täällä tilanne sama.. odotellaan että nämä menkat loppuisi ja sitten toivottavasti saisi alkaa odotella sitä ovista. Saas nähdä..

Catzielle ja muillekin ovistikuttelijoille. Muistattehan, ettei ovistestiä kannata tehdä heti aamusta, kun hormonia ei erity yöllä ja aamulla näyttää usein negaa siksi!

Vargynjalle
tsemppiä. Mitäs testi sano?

Lanalle jaksamista oviksen odotteluun. Kyllä se sieltä onneksi pian tulee :)

Voi Eetula :( Ihme juttua siellä. Toivottavasti asiat selviäis. Tai parastahan olis jos testi vielä plussaa näyttäis! Oisko se kuitenki mahdollista, vai onko kaikki toivo siitä jo menny?

kukka^^ Harmit tädistä, mutta kivaa, että pääset uuteen kiertoon. Parempi täti kuitenkin, kun liiaksi pitkittynyt kierto. Toivottavasti ens kierto ois teidän!

JMH Toivottavasti tärppäis! Kuulostaa ainaki hyvältä! Miten toi aspiriini vaikuttaa?

Omaa Tädin pitäisi tulla viikon lopullla. Pe/la/su mahdollisesti. Tarkkaa en tiiä, kun viime kierto oli poikkeuksellisen lyhyt juuri oviksen jälkeiseltä vaiheelta.. Mutta odotellaan odotellaan. Jos nyt jotain oireita vois olla, niin sen oon huomannu, että eilen ja tänään on rinnat olleet tosi kipeet. Oikeen kosketusarat. Aiemmin on nännit kipuilleet monessakin kierrossa, mutta tällästä tunnetta ei oo muistaakseni ollu. Tosin mies tietty oli muistavinaan, että viime keskenmenoa ennen ois ollu, mutta vähän veikkaan, että aika ja toiveet kultaavat muistot.. Hän ilmoitti jo eilen, että sais se lapsi jo tulla, kun hän on jo valmis isäksi, ei tarvis enää antaa odottaa...

kiitos Vargynja, täällä ollaan super iloisia vaikka ympäristö yrittää saada stressaa ei onnistu :)
ainut: jos käyttää miniaspiriinia kuten oletan niin lisää verenvirtausta kohtuun, ohentaa verta ettei tulis tukosta kohdun suoniin. itellä viime raskaudes käytös ja meinaan nytteki jos tärppää ni käyttää ja mahollisest progesteronipiikkei tai muuta apukeinoa ettei menis taas kesken.

on: kevät on saapunut, lämpötila +24 iltapäivällä mikäli ennuste pitää paikkansa. en tiedä oliko ovis eilen tai toissapäivänä kun ei niitä tuttuja kipuja ole ollu mut limat oli. superonnellisena neulotaan maholliselle pikkuselle jo jotain, mahollisest makuupussi jonka vuoraan fleecellä kun valmis ja sivulle vetoketju tai sit villatakki. en tiä mikä on mut oon niin onnellinen vaikka ympäristö yrittää saada stressaa ja masentuu. 
ei ole edes ainakaa vielä niitä tuttuja pms oireita mitkä oli ainaki viimekuus iha hirveet, en kyl niitä kaipaakkaan ettei sen puolee, nyt ootellaa ja katotaa mikä on lopputulos. :)

Ainut Ai ovistesti pitää tehdä joskus päivällä/illalla? Muistaakseni testissä nimenomaan luki, että aamuvirtsasta, että siinä tämä hormoni on korkeimmillaan...? Mutta näinkö ei ole?
Voi nyt tämä viikko jännitystä! Toivottavasti oot raskaana! Peukkuja täältä! :)

Gatusa toivottavasti sielä nyt plussattaisiin! :)

Itse soitin nyt sitten kuitenkin Mehiläiseen lääkärille soittoajan. Hän soittaa tänään jossain vaiheessa. Aloin miettiä, että voiko tuo nyt olla normaalia minunkaan tapauksessa, että alkaa toiset menkat jo samalla viikkoa, kun edelliset loppuu :D Että onko nyt kaikki mennyt sekaisin sen kystan myötä vai mikä tässä nyt on. Toivottavasti tänään saa vähän selvyyttä asiaan..

juu itsekin toivon että tulis plussa...jälleen kerran mutta nyt sit onnistuvalla lopputuloksella. mul näköjää on sittenki tainnu eilen alkaa piinaviikot eli kierto taitaa sittenki olla se 35pvä jipii :) ennen km oli 34-37pvä mut ei ole ollu nyt kivuliast ovist, eilen pikasee nippas ja sen jälkee ei mitää eli josko oli kivuton ovis tällä kertaa. ainaki peiton heiluttelut ois osun sit just nappiin, saa nähä ens kuussa. :)

Lana: toivottavast tulee selko että mikä on. mulle joskus selitettiin kun mulla oli munasarjas kuulemma jokin nestettä sisältänyt pallo että se kun räjähtää ni tulee joko vettä tai verta mitä sattuu sisältää ja kivuliast. voihan olla että sulla tyhjenee kysta mikäli se sellainen on. toivottavasti pääsette pian yrittää raskautta ja saat positiivisen tuloksen.

Lana Toki kannattaa noudattaa testin ohjeita! Jos siellä lukee, että aamupissasta, niin tee siitä, testit voi tietty olla erilaisia.

Ite sekoilin aluksi noiden kanssa, kun raskaustestiin piti nimenomaan käyttää aamupissaa ja sitten ihmettelin, kun ovistestit oli vaan aina negoja..

Tälläset ohjeet oli mammaksi-sivun testillä:
http://www.mammaksi.fi/info_pages.php/ovulaatiotestien-tekeminen-i-15

VIRTSANÄYTTEEN OTTAMINEN

- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Paras aika virtsanäytteen ottamiseen on klo 10-20.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH-huippua.

Toivottavasti kysta-asiaankin saat selvyyden! 

Takaisin