Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole pitkään aikaan käynyt täällä, osaksi pienten pettymysten vuoksi kun täti tulee kylään kuukausi toisensa jälkeen osaksi siitä että töitä riittää ja koti vie aikansa. onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille :)

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille :)

Hannele, varovaiset onnittelut sinne :)

Vargynja, ei ole täti vielä tullut ja tuhruttelukin loppui. Maha on kuin ilmapallo, että eiköhän se sitten huomenissa rymäytä paikalle ;)
No joo, ei kyllä naurata, masentaa lähinnä, vaikka eihän tätä yristystä oo kauaa vielä takana, kun viides yk lähtee käytiin piakkoin.
Mä olin tänään jo maani myyny ja miehellekkin ruikutin, että miksi ei onnistu. Että ei jaksisi edes yrittää. Mies oli kyllä ihana ja sanoi että pitää vaan jatkaa yrittämistä ja jos mitään ei ala tapahtumaan, niin sit mentävä tutkimuksiin.
Kovin pettyny oli sekin kun tänään kerroin, että vaaleanpunaista jo paperiin tuli..

Mutta nyt kone kiinni ja isännän kainaloon, se on jääny tosi vähälle hellyydelle jo jonkii aikaa kun mulla ollu näitä ihme oloja ja sisäänpäin käpertymistä.

Nyytti :( :( voi että! Taitaa olla turha lohduttaa. En uskalla tuosta vielä iloita. Tuota testiä en koskaan käyttänyt tai tehnyt + testiä ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa....

pikkutonttu: Vuosi yrittämistä keskenmenon jälkeen.. Kaikkialla pauhataan,että Suomessa pitäisi saada syntyvyys nousuun, mutta noin huonolla tolalla on auttaminen asiassa, jos joku haluaisi perheen perustaa, mutta saattaisi apua kaivata. Uskomatonta! Ymmärrän kyllä,että terveydenhuollossa yms. on rahat aina loppu, mutta kyllä tuo silti pistää harmittamaan. :(  Onneksi teillä kuitenkin syksyssä häämöttävät järeämmät keinot, jos kesä ja aurinko eivät riitä avuksi. Paljon jaksamista projektiin!

ainut: Hyvä,että nyt taas hieman positiivisempi mieli. :)

anhe: Niimpä, talvi on paras! Tosin en minä sentään kesällä palele vaan hikoilen. ;)  Mutta talvi, viileys, pimeys ja lumi ovat ihan parasta! <3  En osaisi elää ilman vuodenaikoja. =)

Hannele#30: Minä sain haamun 5pv ennen kuukautisten alakamispäivää ja seuraavana päivänä haamun. Mahdollistahan tuo siis on. Taisit arvata oikein. ;)  Varovaiset onnittelut ja toivottavasti viiva alkaa vahvistumaan.

Pahoittelut niille joilla on täti tullut kylään ja tsemppiä niille jotka jännittävät saapuuko täti vaiko haikara. =)

Hannele#30:
Jännittää ihan sun puolesta..toivotaan, että viiva vahvistuu päivien edetessä! :):)

Ja tervetuloa kaikki uudet!!

Täällä sivustolla on joka päivä pakko käydä lukemassa vaikka ei itsellä olisi edes mitään uutta kerrottavaa. Luen kyllä kaikkien jutut, mutta en jaksa ihan kaikille aina erikseen vastata...:) Muutenkin huonosti jää nimimerkit päähän!

Ai niin...sain juuri äsken tietää, että yksi teiniäiän poikäystävästäni saa syyskyyssa tyttöystävänsä kanssa vauvan! Voi, että olen iloinen ja samalla ottaa päähän, kun kaikki ovat mahat pystyssä..minäkin haluan jo! :D

Itsekin tulee luettua kuulumiset, mutta on jo niin monta kävijää että en pysy kirjoitlla kommentoida kaikille.
Pahoittelu kaikille joille on täti tullut kylään ja toivottavasti haalean saaneet saisivat vahvemman plussan.

ON: tänään kp29/28, tein testin ja se haalee viivahan siinä. Olisi vain luullut jo että olisi vahvistunut enempi kun sunnuntaina se eka haalee tuli... En kovin optimistinen jaksa tässä olla joten tätiä ikävä kyllä dottelen mahatuntemusten perusteella...

Niian, älä nyt heitä kirvestä kaivoon. Alkuraskauden tuntemukset voivat olla samanlaisi akun menkkatuntemukset. Ja kerta haamujakin olet jo saanut, nii jotain siellä tapahtuu :)

täällä kp28/27 ja vielä ei ole täti saapunut ja tuhrutkin loppui silloin eilen iltapäivällä. Ehtiihän tuo vielä päivän aikana paikalle karauttaa. Onneksi tänään on mukavaa puuhaa. Lähdetään poitsun kerhon jälkeen tuonne viereiseen kaupunkiin koko poppoo, mäkkäriin, hoploppin yms. Saa ajatuksetkin muualle ja toki toiveissa on, ettei täti sittenkään saapuisi ;)

Tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat, hyvin mahtuu mukaan ;)

Nonna- Itsekin oon huomannut, että ympärille on ilmestynyt puolessa vuodessa enemmän vauvoja kuin viiteen vuoteen yhteensä. Katkera en ole, mutta välillä tuntuu rankalta kun kaikkien elämät pyörii vauvojen ympärillä ja itsellä on syli tyhjä. Onneksi on pari vauvaa lähipiirissä joita saan "lainata" jos siltä tuntuu.

Hannele#30 ja Niian toivon että epävarmuus muuttuu vielä iloksi.

Nyytti, meidän miesparat ;) Pettymys on ihan kamala tunne, epätoivo seuraa sitä niin sitkeästi että luovuttaminen on aina lähellä. Mutta tästä pääsee vain ylöspäin, vai mitä? ;)

Varovaiset onnittelut Hannele#30 ja Niian :)
Toivotaan, että viivat vahvistuvat...
Yritän tässä vielä päästä "kartalle" mikä kenenkin tilanne on, joten vielä ei pysty kommentoimaan kaikille... pikku hiljaa.

omaa: tilasin juuri clearbluen ovulaatiotestejä netistä ajattelin niillä varmistaa jos saan tikuilla positiivisen tuloksen, onko teillä kokemuksia mitkä olis parhaat ovistestit? Itse oon aikaisemmin käyttänyt precheckiä ja olleet loistavia, nyt tilasin netistä olikohan Sofi..-joku? en muista tarkasti, vähän jännittää saanko ne toimimaan vai pitääkö mennä cittariin hakemaan noita tuttuja. Aikaisemmin kerran oon kokeillu noita digitaalisia ja silloin masennuin täysin kun ei tullut hymynaamaa lainkaan. Ajattelin jo, että en ovuloi ollenkaan. Mutta gynellä on ainakin kerran nähty (joulukuussa) tilanne ultrassa, että munasolu oli hyvin kasvamassa, joten kyllä siellä jotain toimintaa on :))
ikää kun alkaa olla 41, niin ei tää homma oo ihan helppoo.

Kiitos onnitteluista, :) vaikka en vieläkään tiedä onko siihen aihetta. Davidin erittäin herkät liuskatestit tuli juuri postista. Testasin yhden jo nyt vaikka pissa oli kuin vettä eli haaleaa. Näytti 5min sisään tooodella hentoa viivaa. Onko tuossa testissä viivanpaikkaa? Kokemuksia muutenkin tuosta?

Ohoh elmiina, oletpas tilannut ainakin riittävästi niitä liuskoja :D Mutta toivotaan ettet tule montaa tarvitsemaan :)

Kide, mikäs tilanne siellä?

Entä laurushka, kun noista oireista puhuit, mites siellä tällä hetkellä?

Vargynja, mullakin on tuonkaltaisia kipuja ollut aina, muistan ihan niistä ajoista asti, kun aloitin noi sextailuhommat. Siis aina välillä, jokin tietty asento sen tekee, toisena kertana sitten taas ei. Olen ajatellut sen johtuvan vaan siitä, että jossain vaiheessa kuukautta on paikat vaan normaalia herkemmät, milloin mistäkin syystä, kun tää naisen kroppa on niin monimutkainen :D Eli en vielä huolestuis :) Tietty jos kipuilut jatkuu ja se sinua häiritsee, kannattaa oman mielenrauhan vuoksikin jo mennä lääkäriin :)

memmu80, tsemppiä sinulle kiireiden keskellä ja plussan odotteluun!

Hannele ja Niian, älkää nyt vielä surko niitä haaleita viivoja, ei se hormonituotanto ihan hetkessä näin alussa vielä singahda pilviin, tsemppiä!

Elrei, se on aina kiva saada vähän vahvistusta sieltä gyneltä, että kroppa toimii ja kaikki silleen ok :)

Mulle ei mitään uutta, muuta kuin että sain eilen ihan sairaan hammaskivun, siis se oli jotain aivan tajutonta! Ajattelin että jo kivun takia varmaan tulee keskenmeno, ja sitten pelkäsin sitä tulehdustilaa myöskin...aamulla pääsin sitten valvotun yön jälkeen hammaslääkäriin, siellä oli hammasytimen tulehdus, ja laittoivat lääkepaikan, juurihoito edessä...Mutta kivut hellitti onneksi :)

Jomael, täällä näköjään piinaillaan edelleen, eli täti ei ole saapunut.. Kiitos kysymästä :)
Joka vessareissu pelottaa, mutta tänään ei ole tullut edes tuhrua. Ootan vaan että päivä menis nopsaan ohi! Mutta aina on huominen, voi ihan hyvin olla että alkaa vasta huomennakin..Mulla on nyt muutamassa kierrossa täi saapunut dpo16. Tänään olis se kun kp12 oli vahvin ovisplussa, mutta kp13 näkyi myöskin plussaa, vähän vähemmän mut kuitenkin ja sit kp14 häipyi kokonaan, eli jos ovis kesti pari päivää, niin huomenna olis vasta se 16pvää loppumisesta kai. En oikein tiedä aina miten näitä pitäis laskea ja ajatella. Hassua kyllä tuollainen, että ensin tulee muutamia tunteja tuhruja ja sit loppuu päiväksi kokonaan. Tiedä nyt sit että alkaako taas vai ei, todella piinaavaa! Mutta niin kauan kun ei ole vuotoa, on toivoa vai mitä :)
Hammaskipu on kyllä jotain ultimaalisen kamalaa!! Onneks pääsit lekuriin ja helpotti :)

Anhe, näin juuri ;)

Hannele
, mä testasin noilla esikoisesta ja haamuja sain, en kyllä muista olik viivan paikkaa vai ei, mut haamut tuli vaik menkat oli jo useamman päivän myöhässä. En sit tiiä nouseeko mulla se raskaushormonitaso vaan niin hitaasti, ettei selkeitä tummia plussia edes tule.

Nyytti, onpa sulla todelliset piinapäivät siellä, mutta se on totta, että niin kauan kuin täti pysyttelee pois, on toivoa :) Joo, hammaskipu on kyllä todellakin aivan järkyttävä tila!

No mulla oli ne perusjutut, eli rinnat tuntu yhtäkkiä että olis kasvanut yhden kuppikoon :D ja vähän arkuutta myös, ja sitten alavatsaa kouristeli, niin ja jano on yks oire kans joka alkaa mulla melkein saman tien kun on raskautunut. Ehkä vähän myös tuota alaselkäkipua....

Hellurei ! ja tervetuloa uudet , täällä tapettu kuumetta opiskeluun mutta turhaan .. Nyt on iskenyt se vaihe kun ei pysty iloitsemaan ystävienkään raskauskista.

Heippa vaan teille :)

Olen uusi täällä, ilmottaudun tänne teidän mukaan :)

Seuraavat menkat pitäis alkaa maanantaina 11.3, en tiedä miten maltan odottaa testipäivää. Ei mulle silleen oo ollut mitään oireita joten en usko olevani nyt raskaana mutta toivotaan parasta! Jokune pahoinvointikohtaus ja vessan halaus siinä samalla, viime yönä ristiselkä ja alavatsa kipuja jotka tulivat ja menivät pari kolme kertaa.
Ilmavaivoja koko viikon.

Kyl nää päivät menee hitaasti. :)

Nyytti lutenisoivan hormonin piikki tulee 2-3 päivää ennen ovulaatiota. :) Eli ovis parin päivän sisään viivasta.

Toivottavasti ei ketään hämää tää nimimerkin vaihto. Jätin toistaiseksi allekirjoituksen ja profiilikuvan samaks mut ehkä muutan niitäkin kun tulee juteltua täällä niin henkilökohtaisia niin ei toivottavasti ihan heti googlesta löydy samalla nimimerkillä kaikki. Kp 14/21-24 ja nää mielialan vaihtelut ja mahanippailut tänään voi olla taas ihan mitä tahansa, en tiiä mutta ketuttaa. Antaa olla mä lähen kävelylle jos raitis ilma auttais.

Mies ei tänää päässy taas töihinkään ja viikonlopuks suunniteltu reissu peruuntui, exä taas sairaana ja pojalle ei hoitajaa. Ny tekis jo mieli sanoo rumasti. Maanantaihin mennessä pitäis selvitä tilanne tai sitten ottaa pojan tänne on exä siitä mitä mieltä tahansa ei meillä ole varaa tällaseen, päivittäiseen 110km bensoihin, peruttuihin työvuoroihin jne mitä ei valtio tai työnantaja korvaa kun ei ole hänellä edes huoltajuutta. Ja talo lämpiää sähköllä kun öljylämmitys reistaa eikä ole aikaa sitä laittaa kuntoon jne kalliiksi tulee. Saati sit että kotona ei oo miehen viereen päässy yli kahteen viikkoon nukkumaan.

Elmiina, en käytä ovistikkuja vaan Donnatestiä. Siinä ei mene saman lailla kuin tikuissa, vaan kertoo sen hetkisen tilanteen syljen muodostamien kiteiden avulla joita tulkitaan :) Kivut ja limat osuneet joka kerta yksiin tämän kanssa myös.

Tervetuloa Catzie ja muut uudet tulokkaat :)

Täällä piinaillaan aina vaan, pää hajoo kohta :D Alkais nyt jos on alkaakseen, masu on kyllä  kipeä ja aamulla tuli oksu aamupalan jälkeen, mut musta tuntuu et koko luomukiertojen ajan kroppa ollu tosi herkillä. Oon oksennellu paljon tavallista useammin. Yleensä oviksen aikoihin, mut nyt pari kertaa myös sen jälkeen.
Ei auta kun ootella.. Mieskin alkaa vissii olemaa tulisilla hiilillä. Illalla sano et hän kyllä niin tahtois vauvan ja vessareissujen jälkeen kyselee että joko? ja kun ei niin sit hymyilee että hyvä hyvä :)
Pettymys ois kyl molemmille suuri, jos/kun huomenna täti paikalle rysäyttää..Kyl tää mahakipu siihen ikävä kyllä viittaa, olo on aika epämukava ja kipeä :/

Ah :) Kiitos vastauksesta, jollain jenkkipalstoilla kanssa on mainittu, että sylki muodostaa saniaismaisia kuvioita lasiin ihan mikroskoopilla katsottuna ovulaation aikaan. Teilläpä on tosiaan jännitystä.

Takaisin