Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille ihanaisille naisille!

anhe Voi rähmä!

late- Paranemista miehellesi! Toivottavasti teidän pupuilut riitti ja pääsette testailemaan. Mie oon kans käyny vauvanvaatteita hypistelemässä, mutta vielä on kaikki jääny onneksi kauppaan! :)

musicbox Onnea uuteen kotiin ja ei muuta kuin tsemppiä uuteen kiertoon! 

Nyytti Tsemppiä piinaviikkoon! 

Jippiina: Älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Uutta testiä vain kehiin muutaman päivän päästä! Pidän sulle peukkuja! Ja todellakin toivon, että tämä olisi se meidän kierto. Ainakin kaikki mahdollinen tehtiin oviksen aikaan.

Chipmunh86 Täällä on peukut pystyssä sunkin puolesta! 

Jomael Voimia sinulle kotioloihin! Haleja!

Niian Millä testillä testasit? Toivottavasti viiva vahvistuu muutaman päivän päästä! +++++tuulia!

piia84 Pikaista paranemista! Jännätään sitten yhdessä puolivälissä kuuta tuloksia!

Inala Jännätään mekin yhdessä kuun puolessa välissä!

Tänne ei mitään ihmeempiä... Kp14/26 ja nyt on eka päivä oviksen jälkeen ettei oo tuntunu mitään eli ilmeisesti dpo1. 16.pvä pitäis tulla täti ja toivottavasti jättää tulematta... :)

Täälläkin toivotaan,että + vahvistuu kellä näyttikin vielä haaleaa ja vuodot loppuisi. Olen kuullut siitäkin,että mahdollista tiputella raskauden loppuun ja terve vauva syntynyt. :) Yhtä raskasta aina menkkojen alkaminen :( IIISOT voimahalit täältä ja kumisaappaat jalkaan... Kyllä sieltä suosta noustaan. Kiitos vastauksista plussanneille!!! kun kerroitte oliko aavistusta ennen + testiä. Nyt sen uskallan sanoa...musta tuntuu,että olen raskaana! Täysin Sama tunne kuin tytöistä ennen + testiä. Menkkojen alkuun vielä viikko aikaa,mutta joku tuolla olkapäällä kuiskuttelee plussasta. Onkohan se vain vauvakuumeen pirulainen, mut tämä tuntuu ERILTÄ. Siks tuota kyselyäkin laitoin. Tässähän tulee hulluksi!!! Vielä viikko piinailua ollakko vai ei! En uskalla ääneen sanoa edes miehelleni,mutta tänne helpompi kirjoittaa. Mulla on muuten nimimuisti huono! Samoin en muista teidän nimimerkkejä. Siksi kommentoin kirjoituksia yleisesti. Sitä kun on hattarapää :\

Kirpsakkaa pakkasaamua kaikille, -18 sanoo mittari. Lapsi laulenee hämähämähäkkiä ja mies koisii vielä.
Kp25 ja viimosia päiviä viedään tästä kierrosta. Näin oireeton olo kertakaikkiaan hämmästyttää, ei satu mihinkään :D

Jomaelille piti vielä kirjoittaa, että ei se elämä vauvan kanssa kaksin yhtään "kamalaa" ole, vaikka sellainen sulle eteen sitten tulisikin (jos miehesi ei järkiinny). Minä jollain tapaa jopa tykkäsin, sillä sain keskittää kaiken huomioni lapseen, ei ollut parisuhdekoukeroita siinä sivussa, ei ajan jakamista ja kaikkien tasapuolista huomioimista, ei erimielisyyksiä kasvattamistavoista ja tekemisistä. Toki oli paaaljon asioita, jotka olisi ollut ihana jakaa jonkun kanssa ja kun lapsi oli kovin kipeä ja pelotti, niin silloin olisin kovasti kaivannut toista aikuista. Puolensa ja puolensa, nyt toki toivon kovasti että saisin olla raskaana yhdessä ja kokea vauva-arjen ja uusien asioiden oppimiset yms yhdessä toisen kanssa. Mutta en siis ole millään tapaa katkera ja surullinen, koska yh olen tuolle lapselleni. Voimahaleja sinne♥

anhe pahoitteluni negasta. :(

Niian toivottavasti se viiva siitä vahvistuu! :)

piia84 toivotaan, että pupuilut osui nappiin sairastelusta huolimatta ja saat ruveta kohtpuoliin testailemaan! Pikaista paranemista sinne koko porukalle!

Lotte kyllä juuri lopetin pillerit ja veikkaus olikin, että kierto heittelee aluksi. :( Kyllä kropassa varmaankin jotakin tapahtuu kun jonkin verran oireilee myös fyysisesti. Kyllä pikkuhiljaa saisi jotakin tapahtua, että pääsisi tästä jännäilystä. Onnittelut vahvistuneesta plussasta! :)

Inala kiva kun laatuaika miehen kanssa maittaa ja peitot heiluu! :D Toivotaan, että tuottaa tulosta! :)

Hannele#30 toivotaan, että tuntemuksesi ovat oikeassa! :) Itse taas en usko millään, että voisin olla raskaana. Enemmän uskon siihen, että nämä omat pikkuhiljaa heräävät hormonit sekoilevat. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... :)

Nyytti kirpsakkaa huomenta sinnekin. Täällä mittari näytti aamulla -16. Toivotaan, että oireettomuus tarkoittaa jotakin erityisen hyvää. :) Jännää, jännää...

omaa: kp36/28-?. Ei hitsin pimpulat tässä menee hermot odotellessa. :D Tässä odotellessa pohdin olisiko se ovulaatio voinut osua silloin päiville 22-26.2 kun koko viikonlopun juili nivusia ja silloin 26.2. se oikein innostui kunnon jomotukseksi huonoine oloineen. Silloin menkat tulisivat vasta ensiviikolla. Jestas kun pitkä aika odotella! No ehkä tänään töiden jälkeen yritän metsästää sitä testiä ja huomenna testaan aamusta, jos sen testin löydän. :)

Onnea kaikille plussaneille <3 Nauttikaa meidän muidenki puolesta! :)

Täti tuli kylään lauantaina. Kaksi päivää odotettua aikasemmin. Kierto jäi 27 päivän pituiseksi ja luteaalivaihe oli 12 tai 13 päivää. Harmittaa tämäki, että kuin se nyt sitten alko vaihtelee toi kierron pituus. ÄRS!

Ens kierto meneekin niin, että ovis taitaa olla 15 tai 16.3., jos oletan että on kp14 tai 15, niinkun ollut. Ite oon reissussa 10-16.3., joten hiphurraa vaan. Periaatteessa vois olla mahdollisuus tulla hätäsenä Suomeen perjantai-illalla/yöllä (15.3.) ja sen varmaan tekisinkin, jos ovis ois vaikka viikonloppuna, mutta kun se saattaa olla jo menny ni tuntuu tyhmältä kiirehtiä kotiin ja jättää se viimeinen päivä, eli "vapaa shoppailupäivä" käyttämättä ja tulla yksinään eri matkaa muiden kanssa kotiin. Yritin jo järjestää meille yhteistä viikonloppua, niin että mies tulis reissuun perjantaina ja oltais yhdessä vaikka se viikonloppu ulkomailla, mutta sillä on jotain tärkeitä pelijuttuja, ettei millään pääse tulemaan. :(

Me ei taideta siis saada lasta edes vuonna 2013, niin tylsältä kun se kuulostaakin. Oishan se isänpäivän laskettu aika olluki liian ihanaa ollakseen totta. 

Raikasta talvi maanataita kaikille.

Plussan kunniaksi sain vatsataudin kunnon kuumeen kera, la illasta tähän aamuun en ole päässyt sohvalta juuri lainkaan ylös, pelkäsin ensin pahinta että, nyttenkö mullekin se raskaus pahoinvointi tulee ja vielä niin rajuna mutta, "onneksi" olikin vain pöpö josta pikkuhiljaa aletaan toipumaan :)

Hannele#:Onnea, toivotaan viivan vahvistumista, meitä tässä kuussa plussanneita alkaa olla ihan kivasti!

Nyytti: Peukut pystyssä!!!

Lotte: Paljon onne, ja tarrasukkia!

Niian: Täälläkin sormet ja varpaat ristissä puolestasi että, sunkin haaleat voimistuisivat!!

ahne: suuret pahoittelut negasta :(

Jomael: Nyt niitä tarrasukkia, eihän se pieni vuoto epänormaalia ole! Toivotaan parasta ja toivotaan että, saat asiat miehen kanssa kuntoon tavalla tai toisella, mutta niin ettei se stressais ainakaan!!

Chipmunk86:  Toi menkkojen venyminen se on niiiin ärsyttävää, toivotaan että plussaisit. Tiedän tunteen kun pienellä paikkakunnalla käy vähän väliä raskaustestejä ostamassa, hmm.

Jippiina: Onnea haaleaisesta antaa edes toivoa! Mikä testi, en tiedä muista mutta itse en ikinä ole saanut apteekin testiin sellaista ihan tummaa viivaa. Usein koitankin kahdella erimerkillä samana tai perättäisinä päivinä.

musicbox: peukkuja uuteen kiertoon!!

JMH: Mietin itsekin paljon tuota joulukuuta, jotenkin se että joutuisi odottamaan "juhlaa" koko vuoden saattaisi harmittaa. Toisaalta kai se on siitä kiinni että, kunhan vanhemmat jaksaa pitää synttärit ja joulun erikseen vaikka kuinka osuisi lähekkäin niin... 

Mohveli: peukut että täti tekee oharit eikä saavu 16 päivä :)

Joku ihan varmasti jäi listasta, ei ollut tarkoituksellista.
Lisää plussatuulia kaikille, hienosti niitä on tällekuulle tullutkin toivotaan aallon jatkuvan ja kaikki vielä tämän vuoden odottajiin!!

Niin paljon tullut tekstiä mun laivareissun aikana et ei kyl millään pysty kaikille vastaamaan, mut tuli kuitenki luettua kaikki. :P 

Ihanaa kuinka täällä on tullu taas monelle plussa! Paljon onnea tasapuolisesti ja toivottavasti haamut vahvistuu.

Oliko se Mohveli, joka kyseli et oliko ovis nyt viikonloppuna niin mulla oli :) 

Ja joku kirjotteli tosta et pian on niin et laskettu aika on joulukuussa. Oon aina sanonu et en haluis et mun lapsi syntyy joulukuus, mut nyt on kyl mielipide vaihtunu. Ei oo enää mitään väliä koska syntyy jos vaan saadaan joskus pian se terve lapsi. 

ON: Olipahan reissu taas.. huh! ei kyl tarvi hetkeen lähtee mihinkään :) tosiaan ovis tais olla tos perjantaina ja sillon sain miehen ruotuun ja pupuiltiin. Ongelmaks tuli et oltiin molemmat aika kaljois et ei mies tullu ollenkaan, joten ei kovin suuria odotuksia raskautumiseen. Mut pieni ääni pään sisällä sanoo et jospa sittenkin olis onnea matkassa. Tosiaan perjantaina tuli limoja ja paljon, mut ne loppu kun seinään heti pupuilun jälkeen, mikä on jotain aivan uutta. Mene ja tiedä taas näistä kierroista. :D

JMH: No juu vähän huono sana valinta, toki tarkoitin haittavaikutuksia. Kurjia vaikutuksia kuitenkin lääkkeellä ollut, toivon ettei tulisi vastaavaa vaikka eihän sille mitään sitten voi. Siellä taitaa miehen kotiinpaluu olla aika lähellä! :) Ihanaa yhteieloa sinne! <3

Mohveli: Meillä on yritystä kaksi vuotta takana pian. Tähän mahtuu kaksi luonnollisesti alkanutta raskautta jotka eivät kovin onnellisesti päättyneet. Nyt viimeisen km: n jälkkeen yk on muistaakseni 6  meneillään. Edelliset plussat tulivat pillereiden lopetuksen jälkeen yk 8 ja toinen yk5. Clomit sain yksityiseltä klinikalta tukemaan kiertoa, jotta ei tarvisi enään pitkään odotella uutta raskautta. Mulla on oikeastaan ollut loppu vuodesta sellainen olo ettei kolmas plussa tule helpollla, tosin en tiedä on tämä vieläkään se ratkaisu, että plussa saadaan. Fiksuinta olisi varmasti saada tressitaso laskemaan, mutta kovin vaikealta tuntuu. :/ Toivotaan ettei sinne tarvita mitään tukihoitoja ja saat plussan ihan luonnollisesti. :) Toivotaan, että sinne täti ei tle enään kylään! :)

Jippiina: Nyt pidetään puekut pystyssä, että viiva vahvenee ja raskaus jatkuu normaalisti! +++  Ihanaa, kun siellä onnistutaan raskautumaan! :)

Niian: Upea juttu, että siellä on plussattu! Kuinka mones clomikierto tämä nyt oli sulla? Kävitkö ultrassa, että kuinka monta follia sulla oli? Utelen vaan jos clomit sattuisi toimimaan täälläkin jahka pääsen ne aloittamaan! :) Onnea! Tarrasukkia matkaan! +++

Onnea plussasta myös Lotte!! :)

Ainut: Pahoittelut tädinpirulaisen saapumisesta! Kuulostaa kyllä mälsältä, että kierto jää nyt hyödyntämättä! :( Sitten vaan uudella tsempillä metsästämään plussaa vuodelle 2014 onhan tässä aikaa saada se plussa ruutuun! Jaksamista sinne!

Ellalaa: No olipas harmi että pupuilu ei raskautumisen kannaltas päättynyt hyvin, mutta onhan se niin, että eihän sitä varmaksi voi tietää vaikka olisi vähän tullutkin ja joku valioyksilö olisi perille löytänyt. Ja jos joku olisi selvinnyt aiemmista pupuiluista ja raskaus alkaisikin! Pidetään peukkuja! :)

Täällä on ohitettu nyt toisenkin raskauden LA, joten mieli apea kun uutta raskautta ei alkanut ennen laskettua aikaa. :/ Hiljaiseksi vetää tuleeko tähän taloon koskaan perheelisäystä. Ei auta kun toivoa, että maailmassa olisi joku kohtuus. Mietin miten edes voi olla niin, että meissä kummassakaan ei mitään vikaa löydy, mutta silti en tule uudelleen raskaaksi. Ovuloin ja joka kuukausi ovulaatiotesti on positiivinen eli munasolu irtoaa, miehen simpat on kunnossa ja mulla tosi säännöllinen kierto ollut aina. Onkohan se vaan niin että saadaan olla selittämättömästi lapsettomia loppuelämme. Sanoin kyllä miehelle, että saa etsiä jonkun joka saa hänelle lapsia ettei mene molempien elämät ilman lapsia. Ei luvannut vielä lähteä, mutta voihan olla että mieli muuttuu kun tajuaa etten vain saa lasta. Kyllä jotenkin vaan itkettää ettei saa kokea äidiksi tulemista ja täyttää tätä meidän parisuhdettä onnellisella tapahtumalla. Minkäs teet. Anteeksi vuodatus tuntuu vaan niin kurjalle! kamalaa, että on tälläinen olo jo 4 päivää ovulaation jälkeen! :( Kun kaikki toivo on menetetty, mistä sen löytää?

Pikkutonttu: ajatuksiin kans hiipii et jospa sinne joku valioyksiö olis kuitenkin päässy mut aika epätodennäkoiseltä se tuntuu joten katse ens kiertoon mikä onki sit taas kuukauden päästä.. blaaah.. :/

Tänään käyty lääkärissä ja epäilevät a-virusta. Näytettä eivät kuitenkaan ottaneet. torstaina uudelleen, mikäli ei helpota ennen sitä. Kyllä on paska tauti, ei voi muuta sanoa.

Luin jostain että ovulaation tienoolla pitäisi harrastaa seksiä (saman vuorokauden aikana) useammin :) kun simpoilla on muutenkin pitkä ja kivikkoinen tie päästä perille niin useamman kerran harrastettu seksi saman vuorokauden aikana, eli miehen eri satsikerrat auttavat toinen toisiaan jokseenkin niin, että ekat simpat jää seinämille sitkuttelemaan :D ja ne seinissä sitkuttelevat simpat auttavat sitten seuraavaa lastia ja simppoja eteenpäin ja pidemmälle ja niin edelleen. Oli hauskaa lukea, mutta toisaalta hyvinkin järkeenkäypää :) vitsit kun en muista mistä tämänkin jutun luin...

JMH:lle toivottelen kovia miehen litistelyjä, kunhan muru kotiutuu ;) nauttikaahan toinen toisistanne!

pikkutonttu, on varmasti TOSI raskasta....Koita kuitenkin jaksaa ja tänne saa tulla aina purkautumaan jos siltä tuntuu että tarvii oksentaa pahaaoloa pois :)

Ellalaa, itse totesin samaa parin viikon takaisesta iltamasta, että eipä varmaan tee mieli ihan heti uudelleen ottaa :D

Lapsena/teininä/sinä vuonna kun 18 tuli mittariin, itse ajattelin että lokakuussakin on turhan myöhään syntynyt :D mutta käsitys on siittä muuttunut iän myötä ;) Siskon lapsi on syntynyt 21.12 mutta he ovat osanneet hyvin eriyttää joulun synttreistä, joten jos nyt itsellä sattuisi onni käymään että raskautuisi niin että edes joulukuussa olisi LA niin mallia ottaisin kyllä ehdottomasti heistä! :) ainoa mikä mietityttää seuraavan talven kohalta on se, että eihän mulla menis mikään talvivaate päälle!

Nyt pitää lopetella, anoppi tuo kohta lapsen kotio, eikä saa nähdä että täällä kirjoittelen ;)

sii juu göölssit!

Paljon onnea plussanneille! :)

Itsellä aika hölmä fiilis... Meillähän siis oli tilanne se,että ei olla vielä kertaakaan yritetty, suunnitelmissa oli, että ennen kesää, mutta nyt mies on alkanut jo puhumaan, että jos jätettäis ehkäsy pois. Noh... kuulostaahan se hyvältä,mutta mua on alkanut jännittämään! Mitä jos hätäilenki enkä ookkaan valmis äidiksi? tai, että osaanko sit hoitaa sitä ja mitähän kaikki ajattelee jos tuun raskaaksi... En tiedä miks mulle on tullut näitä ajatuksia, kun kuitenkin vauva haaveet olleet jo reilu puolivuotta eikä ajatuksesta pääse päiväksikää eroo. Miehelle sanoin, että odotetaan nyt vielä.. Onko muilla ollu tällaista?

Kiitos tsempityksistä pikkutonttu. Ja pakko sanoa, että mua ei yhtään haittaa lukea epätoivoisia vuodatuksia. Niitä ei tarvitse pyydellä anteeksi. Teen itse ihan sitä samaa koko ajan. Tuntuu niin tutuilta noi ajatukset. Se, että täällä saa purkaa tuntojaan on oikeesti tosi tärkeetä ja auttaa ainaki mua tosi paljon. Kaikista heikoimmilla hetkillä mieluummin lukeeki näitä muiden yhtä epätoivosia kirjotuksia, kun niitä hehkutuksia, niin se vaan on. Nyt kun meilläkin on vajaa kuukausi enää "laskettuun aikaan", en oo oikeen pystyny enää itkemättä käydä lukemassa tuolla raskaaksi 2012-raskautuneiden palstaa. Vaikka tietysti oon onnellinen kaikkien siellä olevien puolesta, niin samaan aikaan oon aivan sairaan katkera ja surullinen ja vihanen, siitä, että miks meillä ei onnistunukaaan loppuun asti. Se olen minä, jonka pitäis just olla viettämässä äitiysloman ekoja päiviä ja silti täällä roikun, tietämättä tulevaisuudesta varmaksi mitään...

Jos on mahdollista päästä tutustumaan "maailma on mustavalkoinen" sarjakuvia lapsettomuuden surusta -kirjaan, niin suosittelen. Vaikkei varmastikaan millään tavalla piristä, mutta on jotenkin monessa kohtaa niin osuva ja vaikkei nyt lapsettomaksi itseään voi vielä kutsua, niin moni asia tuntuu tosi tutulta. Blogissa on vielä osa kuvista, mutta suurin osa taitaa olla tuossa kirjassa, kun se on julkaistu. 

http://www.maailmamustavalkoinen.blogspot.fi

Megasti onnea kaikille Plussanneille!! <3 Annatte meille muillekkin toivoa ;)
Ja kovasti tsemppiä ehkä-plussanneille!

ON: kp 28/27-? Mulla menee hermo! Super-menkkamainen olo..alavatsa viisin kertanen JA EI VAAN HALUA TULLA ULOS!!!! Yhyy... (okei pienen pientä rusehtavaa limaa tulee mut that is it)
Jos joku viittis painaa mun alavatsaa tarpeeks voimalla ja tasasesti ni varmana lähtee virtaa xD (hyi)
Järjetön (ilkeä) puoli aivosta usuttaa tekee raskasutestiä ja järki puoli taas nauraa räkäsesti (ei sata varmana mitään plussaa näy). Tiedän 100% millasia oireita pitää odottaa ja mulla ei oo niistä yhtäkään. Ja menkatkin on tosiaan sen takia myöhässä kun km kk sitten.
Mä en kestä tätä paineen tuntua! posahadan ihan just...

Huhhuh ja eikun kirjottamaan taas :D!

Niian mielenkiintoisia aikoja, saa nähä mitä tapahtuu :). Peukkuja! Meiän nuorempi narttukoira käyttäyty mun ekan raskauden aikaan oudosti...

Nyytti
noniin, mä arvasin etten oo ainoo, joka tätä on miettinyt... Meilläkin mies sano, että mitä sitten, annetaan palaa vaan :). Ihana mies sulla(kin), jos en oo sitä aikasemmin jo sanonu :D.

Lotte Hurrrjasti ONNEA plussasta! Tarrasukkia paljon matkaan! 
No juu, mikä tahansa kuukausi on hyvä syntyä... Kunhan vaan olis kyse siitä omasta pienokaisesta <3
Mäkin kiehahdan, mutta vanhasta tottumuksesta sulkeudun. Oon kyllä vähän oppinut pois siitä. Mies taas osaa sanoo niin pirun rumasti, jos sille päälle sattuu. Ei meilläkään isoista asioista vängätä, niissä ollaan samoilla linjoilla. Typeristä pikkuasioista vaan =P. Sovitaan tosi nopeesti aina. En oo kuulemma vielä koskaan edes nähnyt, kun miehellä menee oikeesti hermo! Sen mielestä mä oon helppo ja eksä sano mua tosi vaikeeks...
Mies on hakenut maista töitä koko meidän yhdessäolon ajan. Yhteenkään haastatteluun ei ole päässyt :(. Sähkömies se on ja niitä haetaan jatkuvasti, mutta ilmeisesti eivät usko, että merimies pysyy maissa? Tai sitten palkkapyynti on liian kova =P.

Mohveli hyvää lomaa! Mut helkkari sen polven kanssa :/. Tsemppiä piinaviikkoihin!!!
Mä en itseasiassa oo miettinyt muut, kun että loppuvuosi on vähän tylsää aikaa... Työkuviot ei voi siinä vaiheessa vähempää kiinnostaa, jos tärppää ;D. Ja kiitos tsempeistä <3 enää yks yö ja päivä!!! 

late- no hui! Toivottavasti mies jo paranemaan päin! Mä en uskalla katella mitään vauvoihin liittyvää, alkaa ahdistaa... :/.

musicbox no voihan rähmä :(.  Mutta onneks oot sinut asian kanssa, eikä alkanu ahistaan, niin kun meitä muita =P. 

Jippiina ONNEA haamusta!!! Toivottavasti lähtee vahvistumaan nyt. Mikäs on kiputilanne? Me ollaa miehen kanssa molemmat synnytty pari viikkoo etuajassa, joten sitä väkisin ajattelee sit, että omakin syntyy =P. Miehen piti siis syntyä -77, mutta siitä tulikin -76 :D.

Chipmunk86 ihanaa ihanaa! Mieheltä tuli aamulla viesti, että"huomenna huomenna!!!" :D Niinpä <3. Mulle olis ihan sama, vaikka oliskin viikolla pois välillä. Kunhan pääsääntösesti olis yöt ja viikonloput mun viekussa... 
Toi sun tilanne ei oo kyllä kovin ihana... Tsemppiä odotteluun!

Voimia Jomael ja tietysti hurjasti onnea plussasta edelleen!

anhe tosi kurja juttu :(. Mä niin toivoin, että siellä olis tärpännyt. Jaksuja <3.

piia84 no voihan... pikaista paranemista! Hienoa, että ovis tuli kuitenkin hyödynnettyä :D.
Kiitos <3. Siinä on onneks reilu satakiloa miestä rutistettavana :D. Nautitaan varmasti!
Sitä mäkin jo aloin alkukesästä funtsia, että ei mee talvivaatteet päälle! Mutta ikävä kyllä sitä ei tarvinnut kauaa miettiä :/.

Inala peukut pystyssä, että tärppäs! 

Hannele#30 tsemppiä piinailuun!

ainut Prkln täti! Meitä taitaa olla muitakin, jotka ei sitä lasta saa tänä(kään) vuonna :/. Toinen toistamme tukien mennään eteenpäin!

Korppi eikä! Voihan yrjö =P. Joo, ei se joulukuu niin paha oo, kunhan nyt ei ihan aattona syntyis... Itsestähän se hyvin pitkälti on kiinni miten lapsikin siihen suhtautuu!

Ellalaa jotenkin kummasti se mieli muuttuu ;). Ja tärpin suhteen pidetään peukkuja nyt kuitenkin...

pikkutonttu kyllä mä taisin ite kans puhua oireista ensin =P. Ononon!!! Ihanaa, enää yks yksinäinen yö! No joo, vähän toista, mutta sen kestää, kun tietää, että aamulla herää kuitenkin rakkaan vierestä :). Kiitos <3.
Ei saa menettää toivoa! Vaikka tiedän kyllä mitä käyt läpi :(. Viikonlopun aikana taas kävin läpi koko tunneskaalan... Ja tuli myös pelko persiiseen, että "vanha vaiva" haittaa tätä nyt. Ei pitäis miettiä liikaa!

Nonna- itehän sä parhaiten tiedät miltä tuntuu. Mut älä mieti liikaa, vaan anna palaa! Usko kun... meinasin sanoo täti, mut en sanokaan... kokeneempi neuvoo ;). Kyllä noita ajatuksia on ollut itelläkin, mutta asioilla on tapana järjestyä :)!

_chilly ärsyttävää! Koita kestää!!!

ON: Tää selkäkipukin jää sen varjoon, että huomenna, tai no, keskiviikon puolella yöllä, mä saan vihdoin miehen kotiin <3!!!
Alamaha on ollu inhottava jo monta päivää. Välillä juilinu kovemmin ja välillä ollu kauhee paineen tunne. Ei kiva! Nyt siis kp 24/30. Tässä lähipäivinä pitää olla yhteyksissä gyneen seuraavan kierron suhteen.
Viikonloppuna mietin taas liikaa asioita. Tai googletin... Mulla on ollut kakarana syyliä ja näyttäis, että on tullut taas sormeen. Papilloomavirushan sitä aiheuttaa. Ihan niin kun kohdunkaulan syöpääkin... Mun taustahan on semmonen, että 07/2011 papassa löyty jotain. 10/2011 otettiin koepala kohdun suulta. Olin sillon jo jättänyt pillerit pois ja se oli kuulemma hyvä. Raskaaksi ei olis ehdontahdon saanut tulla ennen tuloksia, mutta yritettiinhän me. Koepala oli puhdas ja kontrolli keväälle 2012. Kontrollin aikaan olin raskaana ja pääsin samalla varhaisultraan. Silloin 6+5. Jouduttiin taas ottamaan koepala, koska kohdunsuulla näkyi marmoroitumista. Papa oli puhdas ja niin myös koepala, onneksi! Toi nyt kuitenkin kaihertaa mielessä ton syylän takia :/. Kun se virus veressä on ja pysyy?!?
No, mies taas rauhotteli mua tuttuun tyyliinsä. Mutta aion kyllä tästäkin gyneltä kysyä. Vois olla paikallaan ottaa taas papa, koska edellisestä on kohta vuosi. Mutta väkisinhän sitä miettii, että mitäs jos toi vaikuttaa jotain... Vaikka ei kuulemma pitäis.
Että semmosta täällä.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille ihanille <3!

Niian: Oletko uskaltanut tehdä uutta testiä vai maltatko odotella vielä?

Nyytti: Eikös niin sanota,että poikkeus vahvistaa säännön!  ;)  Kohtahan sitä on taas kesä sulle nautittavaksi. :)  Mulla on lähes aina kesällä niin kuuma,että ei oikein jaksaisi tehdä mitään järkevää ja kuumuden takia nukun todella huonosti, siksi kesä ei ole varsinaisesti lempivuodenaikani. Keväällä on kyllä ihanaa kun aurinko paistaa ja voi vähentää vaatteita ja kaikki alkaa kukoistamaan, mutta sitten alankin jo kohta odottaa syksyä ja viileyttä sekä pimeyttä. :D

Hannele#30: Kuulostaa hyvältä! :D  Toivottavasti ounastelusi osoittautuvat oikeiksi! Paljon tsemppiä odotteluun!!!!!

pikkutonttu ja ainut: Paljon jaksamista teille molemmille! Teillä on ollut todella rankkaa, toivottavasti teidän odotuksenne pian palkitaan. pikkutonttu: Ettekö vielä halua itse kokeilla hedelmöityshoitoja (en tiedä miksi sitä oikeasti sanotaan,mutta että munasolu hedelmöitettäisiin kohdun ulkopuolella) vai ettekö vielä pääse hoitoihin, koska raskauksia on kuitenkin alkanut luonnollisestikin?

Nonna- : Onhan se ihan hyväkin,että asiaa miettii eikä suin päin lähde "matkaan", mutta oletko miettinyt milloin uskot olevasi enemmän valmis tai tilanteen täydellinen? Mikä saa sinut miettimään,että et ole vielä valmis? Ja jos lasta ei ennakkoon osaa hoitaa, niin kyllä varmasti matkalla oppii ja neuvoja ja opastusta saa (liiankin kanssa.. ;)  ).

JMH: Vähään käy, mutta kohta on sinulla muru taas kainalossa! :)  Hankalaa jos ei pääse edes haastatteluihin asti. =/  Haluaisiko hän sitten harkita mitään muuta alaa tai ruveta tekemään hommia toiminimellä?

ON: Aamulla pohdittiin,että kun asiaa ei tahdo oikein uskoa kun viivat haaleita ja pari kertaa ollut "väärä" hälytys. Sovittiin sitten,että haen digitestin joka sitten kertoo selkeästi kyllä tai ei. Ostin töistä tullessa testin enkä malttanut odottaa aamuun. Testasin ensin liuskalla ja kun siihen tuli haalea plussa, niin digi myös uimaan ja kyllähän siihen pärähti jo parissa minuutissa raskaana ja kohta perään 1-2, eli oikeilla lukemillakin. Kyllä tämä sitten varmaan on uskottava!  =)  Mieskin katsoi testejä ja totesi,että nyt rupeaa pelottamaan ja pitää varmaan ruveta katselemaan isompaa autoa. ;) Vielä apteekintesti odottaa kaapissa loppuviikkoa.

Ainut: Mäkin olen tuota samaa blogia lukenut, blogin pitäjästä oli joskus haastattelu jossain lehdessä kun odotin gynen polilla ultraan (km takia), hän sai muistaakseni 3 km ja neljäs raskaus onnistui. Onnellinen loppu oli siis hänelläkin. Itselle on kolahtanut eniten se sarjakuva jossa pingviinit miettivät miksi ihmiset jotka saavat lapsia lähettävät lapsettomille omistaan jouluna joulukortin jossa lapsi pälyilee. Voisin allekirjoittaa tunteen miltä tuntuu saada ystävän lapsesta jouluna kuva tonttulakki päässään ja oma sydän on rikki. :( Käsittämätöntä, vaikka tiedänhän hyvin itsekkin että asioilla on se toinenkin puoli. Ja onhan heillä oikeus olla onnellisia lapsestaan, mutta itse en lähettäisi km kokeneelle lapsesta joulukorttia vaan jonkun muun. Muakin kylmii lukea välillä sitä plussanneiden ryhmää, etenkin kun olin niin tyhmä että sen itse perustin, ärsyttää että olin niin naivi että luulin olevani siellä plussanneissa. Plääh. Tuntuu pahalta. :(

JMH: Juu ei pitäisi lamantua näin, mutta minkäs teet, eikä ole vielä edes kierron loppu..:/ Onko sulla nyt siis sormissa syylä? Voiko papilloomavirus aihettaa käsiinkin syyliä? Oon aina luullut, että vaan genitaalialueelle? Toivottavasti gyne osaa auttaa ja kaikki on hyvin nyt ja tressaat turhaan!

Lotte: Ei kunnalliselle pääse hoitoihin ennenkuin tulee vuosi edellisestä keskenmenosta, yksityisellä suosittelivat korkeintaan inseminaatiota, koska heidän mukaan raskaudet ovat alkaneet niin "nopeasti". Juupa juu, siltähän tämä tuntuu. Nyt mennään sitten jatkossa kevyimmillä hoidoilla ja syksyllä sitten siirrytään järeämpiin vaikka koeputkeen jos plussaa ei kuulu. :) Hyvä, että siellä plussa vahvistuu.

JMH papilloomaviruksia on kymmeniä erilaisia. Sormien syylät on eri kuin kohdunkaulan syöpää aiheuttavat, niitä on vain muutama tyyppi. Vähän samaan tyyliin kuin vesirokkoa aiheuttaa herpesvirus, mutta jos olet sairastanut vesirokon se ei todellakaan tarkoita, että sinulla on sukupuoliherpes. :) Älä huolehdi siitä sormen syylästä.

Pikkutonttu: clomit alkoi viime keväänä. toisella kierrolla tulin raskaaksi mutta se päätyi kkm. Viime syksynä sama homma, toisella clomikierrolla plussasin mutta jälleen kkm. Nyt sit ekalla clomikierrolla ehkä... Nyt oli tuplaannos clomeja käytössä eli kaks tablettii. Ei olla kertaakaan käyty ultrassa katsomassa saako clomit jotain aikaseks mut ilmeisesti saa :D nyt sit lisänä Lugesteron

Lotte: uutta testii en ole uskaltanut tehdä... Kissa nukkuu mun rinnan/masun päällä jos menen päikäreille sohvalle :D oikein syliluuha ja tassuttaja

Onnittelut kaikille plussanneille tasapuolisesti! :)
Kunpa sitä itse joskus voisi liittyä plussa-kerhoon...... huoh.
Alkaa kyllä vahvemmin ja vahvemmin tuntumaan siltä, että kyse on nyt vaan pillereiden lopettamisesta tms.. Nyt on kp 34/27-29, menkkoja ei kuulu.... "oireita" on kyllä, pari työkaveriakin kyseli jo että oonko raskaana.. Heh.
Mut kyllä rehellisesti on vähän mielimaassa, vaikka toisaalta tätä koko ajan oletinkin..

Mut hei, kertokaahan nyt tyhmälle. Miten tästä nyt jatketaan yrittämistä? En oo ovulaatiotestejä vielä koskaan käyttänyt, mutta kannattaako tai voiko niitä edes käyttää, kun ei oo menkkoja tullut? Kannattaako laskeskella että milloin ovis nyt olis JOS ne menkat olis tullu vai.... Ja tuleeko sitä edes? Vai onko parasta nyt vaan heilutella peittoa niin paljon kun vaan pystyy ja toivoa parasta? :D

Ja joku vois takoa nyt realismia mun päähän että loppuis tää asioden päässä pyörittely.. :D

Lotte niinpä :). Sen pitäis hommata luvat, niin vois tehdäkin toiminimellä sähkärin hommia. Itseasiassa on kyllä semmoseen jatkokoulutukseen hakenutkin nyt just. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

pikkutonttu Inalan kommentti kertoo aika paljon :).

Inala no juu, sen verran mäkin tajusin, että ei oo sama virus :D. Mut siis tosta sormen syylästä (?) tää kaikki sai alkunsa, kun aloin googlaan... Muistin ton epäilyn sitten, muuten se on kyllä ollu aika hyvin unholassa... On ollu vesirokko, mutta ei koskaan sukupuoliherpestä :D.

Takaisin