Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille vertaistuesta! Tää on kyllä mahtava porukka. Saa jauhaa asiasta ja asian vierestä niin paljon kuin haluaa, eikä kukaan pyörittele silmiä tai vaihda puheenaihetta. Saa kuumeilla, haaveilla, surra ja ilostua niin paljon kuin haluaa! Olette ihania! :)

Inala: Oon itekin miettiny sitä tosiasiaa, että se torjutuksi tulemisen pelko on mulla kyllä niin vahva, että sen vuoksi varmaan odotan kokoajan, että mies tekisi aloitteen. Ite saatan tosin vihjailla ja muuta, mutta se todellinen aloitus taitaa tosiaan tulla aika usein mieheltä. Pitää varmaan itsekin olla hieman aktiivisempi. Mulla on kyllä itellä niin paljon itsetunto-ongelmia, että senkin vuoksi aloitteen tekeminen on niin vaikeeta.

Ellalaa: Tuotakin mahdollisuutta olen myös miettinyt, että mies ei vaan taida olla ihan valmis. Haluaa kyllä, mutta se ajatus ei vaan ole siirtynyt vielä käytännön tasolle. Mie kun kuitenkin olen ollut valmis jo monta vuotta! Pitää antaa hänelle vaan aikaa tottua ajatukseen ja yrittää olla liikaa painostamatta. Helpommin sanottu kuin tehty!

pikkutonttu: Tsemppiä lekurikäyntiin!

Eetula: Tsemppiä teillekin! 

anhe: Kiitos paljon tuesta ja voimia sinullekin! Teillä on varmasti ollut todella raskasta enkä voi yhtään kuvitella miltä teistä todella tuntuu. Voimahaleja täältä!

JMH: Voi elämä! Pettymys on aina kova kun niin kovasti jotain odottaa! Toivottavasti olosi helpottuu ja viimeinen viikko menisi kuin siivillä! Halit!

Jippiina: Taidankin seuraavana palkkapäivänä lähteä shoppailemaan jotain kivaa päälle pantavaa/ riisuttavaa! ;) Niin ja ehkäpä pitäis myös vähän keskustellakin asiasta...

Vargynja: Pitää vaan yrittää kovemmin houkutella tuo mies saman peiton alle! Oon kyl huomannu, että mitä useammin seksiä harrastetaan sitä enemmän sitä haluaakin, molemmat. Pitää vaan saada kone käyntiin taas...

kukka^^: Tsemppiä testailuun!!! Mielenkiintoisia "oireita" sulla ainakin on! ;)

Korppi, _chilly, ainut ja Chipmunk86: Plussatuulia teillekin! Toivottavasti täti jää naapuriin kylään eikä eksy teille!

ON: Täällä nyt tosiaan kp9 ja tärppipäivät alkais olla käsillä, joten nyt ootan kyl tosissani sitä ovista ja intoa meiltä molemmilta peittojen heilutteluun! Tytär on vaan nyt kipeänä ja yöt menee hänen kanssaan valvoessa... Onneksi olen itsekin nyt saikulla tuon jalan takia niin voin hoitaa häntä kotosalla. Alkaa vaan hieman epäilyttämään, että oisko hänellä taas keuhkokuume, kun on niin samankuuloinen yskä kuin reilu vuosi sitten. Toivottavasti paranee pian! 

Aurinkoista tiistaipäivää teille kaikille!

ainut kun kyselit tuota ovispäivää, niin ???. :) Otin viimeisen pillerin 24.1 ja tyhjennysvuoto alkoi 28.1 josta olen sitten ruvennut laskemaan tuota kiertoani. Ovislaskurin mukaan ovis olisi pitänyt olla 11.2, mutta mitään ihmeellisiä oireiluja en silloin tuntenut 14.2 iltapäivällä tuli sellaisia isoja limaklönttejä pyyhittäessä ja nännit oli arat muutaman päivän samoihin aikoihin, joten ajattelin, että silloin 14.2 olisi ollut se ovis. 15.2 mies tuli kotiin ja siitä lähtien ollaan peittoja heiluteltu ahkerasti. :) Sitten siitä kahvista...sitä tulee juotua 1-3 kuppia päivässä ja tummaa teetä myös saattaa mennä 2 kuppia. Pystyisin varmaan elämään tuon 1 kuppi aamuisin kahvia. Olen huomannut, että saan pääni kipeäksi jos en edes hieman kofeiinia saa. :( Limua en juo ollenkaan.

iita hyvä, että olo on paranemaan päin. :) Toivotaan, että se oikein kunnon viiva ilmestyy. :)

Eea ihan samaa mieltä. Ihanaa kun on tälläinen paikka jossa pääsee keskustelemaan kanssaihmisten kanssa.

JMH Höh kun mies ei vielä pääsenytkään. Tuo on niin kiduttavaa kun saa kuulla, että vielä ei pääsekkään toisen viekkuun. :(

late- samanlainen limalöytö mullakin oli vessassa 14.2 ja itsekin oletin, että se ovis se varmaan on. :D

Jippiina tuossa aikaisemmin kerroin epäilykseni oviksesta, mutta kaikkihan saattaa heittää häränpyllyä kun juuri olen pillerit lopettanut. Jos ovis olisi ollut 14.2 niin eikös sitten se 4+0 tule täyteen 28.2? Ihan ensimmäistä tässä yritetään, niin olen ihan ulapalla kaikesta uudesta ,koskee myös noita laskureita. :D Justiin ehkä ensimmäistä kertaan bongasin tuon oviksenkin, jos bongasin. :D

Mohveli päälle 10 vuotta pillereitä syöty, niin ehkä 2-3 kertaa viikossa pupuiltiin. Alkuaikoina kun tavattiin, niin tottakai silloin peitot heilui ahkerasti. Nyt päälle 7 vuoden jälkeen on tasaantunut. :) Kun mies on reissuhommissa välillä 2-3 viikkoakin putkeen, niin silloinhan ei tule mitään tehtyä. Nyt kun lopetin pillerit, niin halutkin on tullut takaisin. Mies on ymmällään, että tämä on joku tilapäinen muutos, kun yleensä se on ollut se halukkaampi osapuoli. :D Uskonpa, että sitä jo hieman pelottaa, että tämä ei olekaan vain väliaikaista. :D

anhe voi surku. :.( Kovia olette joutuneet kokemaan. :( Voimahalit täältäkin!

omaa: kp30/28-?. Eillen illalla vatsaa kramppasi jo niin kuin menkat olisi alkamassa ja miehelle jo vinkkasin, että nyt on se viimeinen hetki heilutella peittoja ennen kuin ne alkaa. :D Siteen laitoin jo yöksi valmiiksi, mutta pisaraakaan ei ollut tullut eikä myöskään nyt päivän aikana ole tapahtunut mitään. Kyllä on ärsyttävä täti jos noin pitkään kiusaa tulemisellaan. :)

^^kukka, noi on niitä raskauskeijusta tilattuja, davidin liuskatestejä.. Mohvelille tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, toivotaan että kaikki taivaan ja kuun kappaleet on oikeessa asennossa ja mihellä lähtee sellaiset pikakiiturit matkaan, että nyt se tärppää!! Toivottavasti pikkutonttu sai lääkäristä hyviä uutisia <3 ja voi kurjuus mitä uutisia jmh, nyt sitten sait :( ei kyllä ole kiva, kun nuo tuollain muuttelee sitä päivää!! saas nyt nähdä kuin käypi, tänään on aamulla kuvottanut kaikki ja äkkinäiset venytykset juilii nivusissa.. ja luoja, että mä oon itkee pillittänyt ;) tuntuu, että kaikissa tv ohjelmissä joku kuolee tai sairastuu tai on vaan niin helyyttäviä vanhuksia ja vauvoja ja ja ....mut nyt meinaan ottaa sitten ihan tosissaan varman päälle ja testaan aikaisintaan su tai jopa ens viikon puolella. itsehän myös kuulun siihen porukkaan, jolla kierrot on ennen esikoista ollut jopa 47pv pisimmillään, esikoisen jälkeen ei pillereiden kanssa tullutkaan kun muutamat joten tiedä näistä nyt sitten taas.. ja niin se vielä, että just soitti niitä viljelytuloksia ja ne oli aivan puhtaat?! waat? siis ei mulla sen mukaan edes mitään tulehdusta ollutkaan.. kyl on kummaa! (ja taas pahoittelut tästä pötköstä, syytän tätä padiä, joka ei nähtävästi osaa edes isoja kirjaimia tekstiin säilyttää )>

Sopiiko joukkoon mukaan yksi kuumeilija lisää?

Itse olen 26-vuotias ja mies on 28v. Meillä on jo ennestään 3 ihanaa lasta ja neljännestä ollaan haaveiltu jo tovi. Varsinainen yritys alkaa vasta ensikuussa, kun pillerit loppuvat, eikä uusia käydä ostamassa ;) 
Meillä on häät reippaan 3 kuukauden päästä, joten siinä yksi syy miksi yritystä ei olla aloitettu aiemmin. Ajattelin aiemmin etten haluaisi olla raskaana häissämme, mutta jos raskaus nyt alkaa näiden muutaman kuukauden aikana, niin se on enemmän kuin hyvä uutinen.
Aiemmat raskaudet ovat alkaneet hyvin nopeasti/helposti ja tällä kertaa mietityttääkin, että tapahtuuko kaikki yhtä nopeasti, kuin aiemmilla kerroilla vaiko ei. Ikää on tullut lisää, yksi sektio takana ja stressiä pukkaa näiden häiden takia. Ja kun siihen lisäksi on kolme lasta jaloissa vilistämässä niin aikaakaan ei ole seksin harrastamiseen samallalailla kuin ennen. Meillä touhuillaan normaalisti pari-kolme kertaa viikossa, riippuu aina vähän vaikka mistä. Aiempia raskauksia yrittäessä puuhailtiin joka toinen päivä ja näin on tarkoitus tehdä myös tällä kertaa. Olen aloittanut syömään raskausajan vitamiineja, mutta juuri muuta asian edistämiseksi ei olla vielä tehty. Yhteiseloa meillä on takana hitusen vajaat 10 vuotta, eli toisemme ollaan tunnettu jo pitkään. Asutaan omakotitalossa, täällä Savon sydämessä ;)

Luin jokusen sivun taakseppäin teidän muiden juttujanne, mutta perehdyn niihin paremmin ajan kanssa. Monella tuntuu olevan yritys päällä ja osalla on tainnut olla niin jo pitempään, ilman toivottuja tuloksia. :/ Toivon omalta osaltani paljon plussia tähän porukkaan jokaiselle. Toivon myös saavani itse jakaa ilot ja mahdolliset surut teidän kanssanne, sillä neljännen lapsen yrityksestä ei kukaan läheisistämme tiedä ja jos niin ihanasti käy, että meille vielä neljäs lapsi suodaan, tulee se olemaan lähisuvulle melkoinen uutinen/yllätys. Monet ovat ilmeisesti sitä mieltä, että meidän perheen lapsiluku on jo täynnä ja ylitettykin, ainakin saamistamme kommenteista päätellen. :/
Joka tapauksessa päätös on tehty ja se pitää, lopputulos tullaan näkemään sitten ajan kanssa :)

Tervetuloa Mirelyn! Aina mahtuu mukaan kuumeilemaan. Teillä on varmasti vilskettä kotona kolmen pienen lapsen kanssa.

Anhe, otan syvästi osaa menetykseenne :/ Lasta en ole itse menettänyt, mutta nuoruuden kihlattuni jouduin hautaamaan ja elämän uusiksi rakentamaan. Onneksi teillä on toisenne ja positiivinen asenne kuultaa tekstisi läpi. Toivottavasti saisitte plussan pian :)

Chipmunk, toivottavasti se täti nyt jättäisi tulematta kokonaan :)

Mohveli, toivottavasti saatte tärppipäivät jollain konstilla hyödynnettyä :)
Meillä oli alussa hyvin aktiivista, muutamankin kerran päivässä ja tuntui että aina halutti, mutta siitä seon pikkuhiljaa lähtenyt tasoittumaan. Välillä on kausia että touhutaan päivittäin tai lähes päivttäin, välillä menee viikkokin. Näin oviksen jälkeen kun oon kellistäny miestä urakalla, niin oon antanu huilitauon ;)

Kukka, sielläpäs on jännät paikat!! Jospa se plussa pärähtäisi ja aloittaisit uuden plussa-aalloon =)

Eetula, harmi että epikriisi oli ikävää luettavaa, mutta jospa se kuitenkin olisi myös pieni toivon pilkahdus, että jos kaikkea ei oikein ja parhaalla tavalla tehty, niin vielä olisi mahdollisuudet :) Tottakai pysyt täällä meidän kanssa kuumeilemassa!

JMH, voi hitto että jouduit pettymään taas ja ikävä sen kun kasvaa.. :(  Jaksuja!

Pikkuntonttu, tsemppiä hoitoihin/niiden suunnitteluun! :)

ON:. Tänne ei ihmeitä. Kp19 meneillään ja oviksesta viikon verran. Oireita ei oo, mitä nyt tolkuton väsymys ja vähän normia runsaampi valkkari. Mutta tulihan viime yönä taas lapsen kanssa valvottuakin. Tunnin välein heräili, taisin kolme kertaa käydä uusiksi nukuttamassa ja sitten luovutin ja otin viereen. Sain kyllä aamulla onneksi lepäillä kasiin, kun mies nous pojan kanssa. Jotenkin kyllä veto tosi tosi poissa..
Vähän on pessimistinen olo tän kierron suhteen, mutta reilun viikon päästähän se nähdää.

Plussatkaa nyt joku antamaan toivoa meille muillekkin :)

Helou! vkl takana ja perjantaina tuli sitten nollattuakkin ihan kunnolla, eipä harmittais, jos nyt tästä kierrosta raskautuisi ;) Töissä sais tehä ympäri pyöreitä, jos vaan jaksais. Huomenna kuitenkin vapaa ja torstaina tuplavuoroon. Tällä viikolla oviksenkin pitäis olla kahden edellisen kierron mukaan ensiviikonloppuna, mutta tottahan se nyt jo juilii tonne alamahaan... ja harmittaa tottakai, kun päivä, tai kaksi menty nyt kiltisti nukkumaan illalla.

Tuosta seksistä, ei siitä ressiä oteta(vaikka just ylemmässä kappaleessa mainitsin että harmittaa), montako kertaa, millonko ja mihinkä kellon aikaan, mutta tottahan tuota on tullut harrasteltua hieman tiheämpään :) johtuen osaksi varmasti aiemmasta suhteesta jossa sitä ei ollut, eikä mies kyllä saanut minua oikein syttymäänkään (toisinkuin nykyinen!), vaikka siitä suhteesta sitten tuo lapsikin on saanut alkunsa (ihmettelen kyllä suuresti miten sieltä on tärpännyt niin helpolla ja tässä ei...)

Mutta pitää jatkaa paremmalla aikaa! poju kinuaa syömistä, ja alkaahanuo itelläänkin olla jo nälkä!

iitalle harmittelut negasta, mutta toivottavasti muuttuu vielä plussaksi! 

Inala Oishan se hyvä, jos sieltä kohdunsuulta jotain koodia tulis, et nyt on tärpänny, kyllähän se siellä suunnilla jo tiedetään samalla ku ite joutuu vielä arpoo ja jännittää :D

Eea Nyt vaan plussaa hyödyntämään! 

Vargynja Sullahan on sitten helppoa kun raskautuu, kun ei tarvitse "paheista" luopua :) 

JMH
Se oiski hyvä, jos kahvi alkais tökkimään itestään! Helpottais siitä eroon pääsemistä. Ihana toi kolme koiraa ja poika - juttu! Pisti hymyilyttämään <3 Toivottavasti niskat paranee, mulla ihan sama homma. Eilen olin tunnin hierojalla ja vähän autto, mutta taas vähän pääkipu hiipii ja veikkaan, että on oire just noista niskoista.. Panadollia oon ottanut, mutta ei tunnu auttavan. Buranaa en oo uskaltanu ottaa "jos kuitenkin..." 

Toivottavasti laten- ovulaatiopongaus oikea ja josko sieltä se elämä lähtis aluilleen! Ja tosiaan odottavan aika on pitkä, mutta vielä pidempi on odotusta odottavan!!

Jippiina Mä tein toissapäivänä päätöksen, että jos en saa juoda paljoa kahvia, ni ainaki juon ne vähät kahvit hyvää kahvia! Ja samalla pistin rahani pressopannuun ja espressoon! :D 

Mohveli Mäki lueskelin noita pupuiluja vähä kateellisena, kun ei meillä peitot heilu yhtään tohon tahtiin. Meillä se on mies, joka sitten torjuu tai yleisimmin "siirtää" hommat aamulle, tai huomiselle illalle ja sitten sillon taas eteenpäin. Toki sillä on paljo kaikkea, että on väsynyki, mutta tietty sitä välillä miettii, että onkohan mussa jotain mikä ei toimi, kun häntä ei haluta. Seksi on kyllä tosi kivaa sillon kun sitä on ;) Vähän oon joskus turhautunu myös siihen rutiiniin ja että itse saa olla se alottajaosapuoli. Oikeestaan ihan superaktiivista meidän pupuilu oli sillon kun alettiin virallisesti seurustelee, sitä ennen monta kuukautta kyl oltiin yhdessä melkeen joka yö, mutta se "riehaantu" vasta sitten hetkellisen eron jälkeen. Oon tästä muutaman kerran puhunuki, mutta mies sitte helposti ottaa itteensä, ni oon antanu olla. Nyt yrityksen aikana on ihan kiltisti aina suostunu ja ollu iteki laskemassa, et nyt pitäs peittojen heilua. Samanlainen fiilis muuten kyllä kun sulla, että mun mielestä meidän parisuhde on kunnossa mitä nyt stressiä meillä kyllä tosin on ollut mun opintojen loppuunsaattamisessa ja talon valmiiks saamisessa. Mutta ei mitään sellasta keskinäistä kriisiä :) Toivottavasti teidän tyttö parantuu pian!

pikkutonttu tsemppiä lapsettomuusklinikalle. Tai taidat olla ollutkin siellä jo. Kun jaksat ni kerro kuulumisia, että miten meni!

Eetula, höh epikriisestiä. Toivottavasti saatte jatkossa parempaa hoitoa!  

anhe Oon tosi pahoillani teidän menetyksestä :/

kukka^^ Voi hitsit miten jännät paikat! Toivottavasti!! Miten maltat olla testailematta!

chipmunk86 Mulla on sama juttu, kofeiinin orjia täälläkin! Siellä on kans siis tosi jännät päivät. Millon meinaat testailla?? On teillä naisilla kyllä raudanlujat hermot ton testailusta pidättäytymisen suhteen :D

Tervetuloa _mirelyn_ Ja kyllähän jokainen saa oman lapsilukunsa päättää, jos vaan luoja niitä suo! Toivottavasti tärppää pian!

Kiva kuulla piia84kin kuulumisia! Toivottavasti ehditte vielä hyödyntää oviksen, jos se nyt sitä sitten oli.

ON. Täällä nipistelee ajoittain vatsasta, mutta ei auta juhlia, kun voi hyvin olla niitä endometrioosikipuja :( Toivottavasti ei! Toivottavasti kroppa on nyt ymmärtänyt lääkärin ohjeen, että paras lääke on tulla raskaaksi! :)

late- ainakin saitte oviksen hyödynnettyä :D. Toivottavasti nyt tärppäs! Toi reissuhomma on kyllä vähän "kökkö", mut voithan sä olla vaikka antibioottikuurilla jostain käsittämättömästä syystä... ;D. Ymmärrän kyllä ton pointin, että haluisit testata miehen läsnäollessa...

Jippiina kyllä vaan, poikanen on suloinen. Pelkäsin kovasti, että olis musta mustasukkainen tai jotain, mutta eipä ole ollut :). Saa nähdä miten jatkossa, varhaismurkkuikä alkaa lähestyä...
Turvotus... tiedän tunteen!!! Ruoka ja herkut, varsinkin toisten tekemät, maistuu vähän turhan hyvin :D.
Kiitos <3. joo, molemmat oltiin ihan täpinässä, että lauantaina päästään toisiimme kiinni... ja mitä vielä. Uutinen oli kyllä hetkellisesti musertava.

Inala joo, on kyllä :). Mä en usko, että vieraita lapsia niinkään jaksaisin... Mutta kun mies on äärettömän rakas, niin väkisinhän se poikakin sitten on. Joo, kyllä toi särky lääkkeellä pysyy pois... Nautitaan toisistamme, kunhan se mies sieltä (VASTA) viikon päästä (yöllä) kotiutuu :/.
Mulla meni edellisessä pitkässä suhteessa jo niin hyvin, että tahti saatto olla kerran 2 kuukaudessa! Meilläkään ei oikein halut kohdannu... Eikä lopulta sitten mikään muukaan, paitsi koiraharrastus. Ja mies oli ihan tyrmistynyt, kun halusin erota, vaikka vaikeeta oli ollut jo vuosia =P.
Meilläkään ei tarvi vongata :). Kyllä se, että toinen näyttää haluavansa sua, tekee osansa. Kun tuntee itsensä halutuksi, niin miksipä sitä ei sitten antautuisi... Niin kun kai jo jossain aikasemmin kirjotin, niin mulle riittää se tietty katse ja oon valmis ;).

Mohveli toivottavasti nyt kuitenkin pääsette hyödyntämään oviksen :). Pidän peukkuja!
Meillä toi pupuilu on kyllä aktiivista. Molemmat on parhaimmillaan iltapäivisin, kun tuun töistä. Iltasin mä oon sitten jo nuupahtanu ja meen aikasin nukkuun. Viikonloppusin aamut on parempia kun illat, mutta molempi parempi. Meillä tää on helppoo, kun ei oo lasta kotona. Poikanenkin on vaan viikonloppusin, eikä edes joka. Tietty meidän määrään vaikuttaa pitkät erotkin, tulee touhuttua enemmän, kun tietää, että kohta pitää taas olla pitkään ilman. Mutta sanotaanko näin, että joillain viikoilla lähes joka päivä ja joillain maksimissaan kolme kerta... Joinain päivinä sitten monesti, jos siltä tuntuu... 
Kiitos <3. Toivon todella, että menee siivillä. Ikävä!!!

pikkutonttu mahtavaa, että pääset nyt tutkimuksiin :).

Eetula no justiinsa :/. Hyvä, että et jätä asiaa tähän!

anhe joo, niin oonkin. Edelleen mieli maassa, mutta tähänkään ei voi jäädä rypemään. Täytyy yrittää olla positiivinen... Nyt kun tulee myöhemmin, niin on pääsiäisen kotona, eli näin ollen voidaan juhlia mun synttäreitäkin yhdessä :). Mutta kyllä silti har-mit-taa.
Mäkin kyllä järkytyin nyt. Suurensuuri suru kohdannut teitä :(. Voimahali <3!

Eetula, anhe ja kaikki... Kyllä mullekin eilen tuli semmonen olo, kun kävin valittamassa miehen pitkittyneestä työreissusta, että onhan täällä monella paljon "kovempiakin kohtaloita". Hetken aikaa jopa hävetti, mutta helpottikin. Kiitos kun olette olemassa!

Vargynja kiitos :). Kyllä tää voimia vaatii... Vähän turhan moni sanonut lähiaikoina, että ei kyllä pystyis samaan. No ei tää helppoo ole mullekaan!!!

kukka^^ peukut pystyssä, että täti pysyy poissa!

Chipmunk86 no joo, varsinkaan, kun sitä ei oo odottanut tähän mennessä kun 26 päivää... Nyt venyy 33 päivään.
Jospa se täti ei sitten sieltä tulekkaan... ;)

Tervetuloa _mirelyn_

Nyytti kiitos <3
Voi noita sun öitäs :/. Ei ihme, että on tosi väsy. Toivottavasti siihen väsymykseen on muukin syy ;).

piia84 kunnon nollaus tekee välillä oikein hyvää!

ainut juu, poika on ihanan suorapuheinen, ihan niin kun isänsäkin <3. Mulle ne ei nyt fyssaria vielä tarjonnu. Maanantain lääkäri kyllä mainitsi akupunktiosta... Mä syön nyt "hyvillä mielin" ibumaxia (600mg) 2-4 päivässä. Ei oo syytä epäillä, että olisin raskaana =P.
Pidän kovasti peukkuja :)!

ON: tosiaan, eilinen ilta meni ihan pieleen ja sitä myöten yökin :/. Mä niin odotin, että olisin saanut sunnuntain kölliä kullan vieressä... Nyt se tulee tiistaiyönä ja mulla keskiviikkona herätys 5.20. Ei yhtään kivaa! Vapaan olisin siihen pyytänyt, jos olisin aikasemmin tiennyt. No, näillä mennään, kun ei muuta voi.

Mukavaa viikon jatkoa ja plussatuulia :)!

anhe voi apua :( Kiitos kun jaoit vaikka varmasti voimille ottaa ja tunteita herättää yhä. Mikä on liian aikaista ja aikaista, jos teille on aika sopiva älkää antako muiden mielipiteiden vaikuttaa. Toivottavasti nappaa pian ja kaikki menee hyvin.

Chipmunk vielä taitaa päästä hetken jännittämään. Plussatuulia :)

iita oho ai ei mitään löytyny... Jo on outoa. No aika tuo tilanteeseen selvyyttä.

mirelyn tervetuloa mukaan. Vau teillä riittää vipinää! Älä maalaa piruja seinälle ennen kuin on niiden aika, hyvin se menee... ;)

nyytti no ihmekö tuo jos väsyttää. Paranemisia pikkuiselle.

JMH mullakin tuli miehelle puun takaa, hänen mielestä kaikki asiat oli hyvin. No nyt sit kun jälkikäteen on jutellu hänen mielestä ei oo ollu mikään hyvin. Jännä, miten aika muuttaa näkökulmaa. Samoin kyllä itselläni, kun on yhdessä, etsii niitä yhteneviä asioita ja pitää niistä kiinni. Kun ero tulee näkee toisin.

Inhottavasti kyllä kääntynyt aikataulut, toi aikainen herätyskin vielä. Siinäpä sitten yrität nauttia rakkaan seurasta kun töihin saa juosta ilman unia... Tai olla jo nukkumassa, kun mies tulee, eikä oo nähny ikuisuuteen.

ON: Mies tuli ja meni. ( ;D ) Miehen exä pääsi eilen sairaalasta, mutta ei ole vielä sellaisessa kunnossa, että vajaa vuotiaan kanssa kotona pärjäisi. Positiivista tietenkin nyt että kun äiti on paikalla niin voipi pärjätä sukulaistensa avustuksella hyvin. Ei ollut pikkuinenkaan malttanut edes nukkua, kun äiti oli vihdoin kotona. Isi oli vähän väsynyt... Yöheräämiset, lopulta herätys viiden jälkeen ja tunnin työmatka kahdeksaksi tänne. Onhan tää outoa, että mies elää tällä hetkellä toisaalla sitä vauva-arkea, mitä minä haluaisin niin kovasti tänne.

Mutta pyysi minua varaamaan junaliput, käydään hakemassa sen ostama auto ja lupaili kylpyläviikonloppua kahdestaan tämän viikon viikonlopulle. Ovis on laskurin mukaan maanantaina mutta jos on lyhyt kierto voi osua jo sunnuntaillekin. Aika nappi ajoitus kylpyläviikonlopulle. Josko tässä kierrossa ois meidän vuoro. Ihana mies. <3

kukka^^: Testasitko?? :)

Mohveli: Voi ei, toivotaan, että olisi vaan normiflunssa ja pian ohi. Paranemisia sinulle ja tytöllesi!

Chipmunk86: Juurikin niin. :) Onhan näissä raskautumispuuhissa ihan omat kielensä ja matemaattiset kaavansa. ;D

iita: melkoista luonteenlujuutta. :) Mulla olisi torstaina se "neljä päivää ennen oletettuja kuukautuisia" ja varmana heti kaivan testit kaapista. :D

_mirelyn_: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan. Toivottavasti tämäkin raskaus alkaisi yhtä nopeasti kuin sinun aiemmat raskautesi! :)

Nyytti: Nyt on kyllä tosiaan tällä palstalla ollut plussat karkuteillä. :/ Toivottavasti saat ensi yönä nukuttua paremmin. Väsyneenä on aika kurja olla.

piia84: Hyvä että sait nollattua, se on joskus ihan paikallaan. ;) Nyt vaan reippaasti peitot heilumaan! :)

ainut: Oi, vähän ihanaa! Ja fiksusti ajateltu. :) Meilläkin on tuollainen monitoimikeitinmikälie, mutta enimmäkseen sillä tulee normikahvia keiteltyä. Ehkä sitten vois itsekin alkaa samalle taktiikalle, JOS tässä joskus raskaaksi tulisi..

JMH: Onneksi teillä ei vissiin ovis mene kuitenkaan ohi miehesi myöhäisemmän paluun takia? Kyllähän tuollaiset kuukauden erot ajoittain pitää varmasti parisuhteen virkeänä, sitten kun viimein näkee. ;D Kuinka pitkään miehesi saa muuten olla kotona?

ON: Vielä pari päivää pitäis malttaa odottaa. Torstaina vois jo testailla herkällä testillä, silloin dpo 10, jos nyt ottaa varman päälle ja olettaa että viime maanantaina olisi ollut ovis.

Kiitos kaikille myötätunnosta <3 Mun elämänasenne on aina ollut aikas positiivinen ja siitä on ollut hyötyä kyllä surun kohdatessa. Tiedän että tulevaisuudessakin tulee vaikeita asioita eteen ja välillä mietityttää uskaltaako edes yrittää (oon paljon lueskellut lastensa menettäneitten blogeja ja yhdelläkin äidillä oli takanaan kohtukuolema, keskenmeno ja raskaudenkeskeytys kromosomihäiriön vuoksi, eli aivan uskomattomia vaikeuksia voi joutua kohtaamaan ennen kuin saa pitää sylissään ensimmäistä lastaan).

_mirelyn_ tervetuloa mahtavaan joukkoomme, hyvin tänne mahtuupi :D. Täällä saa tosi ihanaa vertaistukea. Minustakin perheen lapsiluku on ihan omasta itsestä kii (omilla vanhemmilla on viisi :D) ja on ikävää jos muiden pitää asiaan puuttua. Mutta kaikella kotiseuturakkaudella ei yllätä jos muutama pesunkestävä savolainen asiaa onpi kommentoinut ;)

Inala, ihanaa etä teidän tilanne on hiukan helpottanut. Loistavaa kylpyläviikonloppua ;)

Jippiina, aikas samanlaisessa aikataulussa mennään. Mie yritän oottaa ainaskin viikonloppuun, vaikkakin epäilenkin sortuvani aiemmin :D

JMH, kuten oon aiemminkin muillekin todennut, ei oo niin pientä murhetta etteikö täällä voisi jakaa <3

Elikkäs täälläkin oisi torstaina se neljä päivää ennen oletettuja kuukautisia ja kovasti toivotaan plussaa. Olot on kyllä enteilyt kuukautisia aivan samaan kaavaan kuin edellisinäkin kuina, joten taitaa jäädä haaveeksi se plussa tässä kierrossa.

Paljon iloa ja plussapuhureita kanssakuumeilijoille <3

Iltaa kaikille! Täällä on tullut niin hirmusti tekstiä. :) Kiitos kaikille kun jaksatte kannustaa mun lääkärikäynnille menoa, noh nyt se on ohi  ja ihan hyvin tuloksin. Eli mulle tehtiin aukiolotutkimus ja auki olivat molemmat puolet, sanoivat ettei olisi tarvinnut välttämättä kysesitä tukimusta tehdä, koska raskauksia alkanutkin, mutta varmuuden vuoksi haluasin, koska onhan sekin mahdollista, että olisi esim. toinen puoli tukossa. No ei ole ja hyvä niin, mies antoi spermanäytteen ja vastausta voi soitella torstaina. Mulla kaksi follia tulossa toinen 17 mm ja toinen pienempi 14-15 mm molemmat oikealla puolella. Limakslvo oli hyvän vahvuinen 9.8 mm. No mitään vikaa ei siis vielä ainakaan ole löytynyt. Ensi kiertoon sain reseptin clomeista joita sitten syön kp 3-7 1 tabl päivässä, vaikka hän oli kyllä sitä mieltä ettei ovuloinnissa mulla vikaa oliskaan, mutta päätettiin ensi kierrossa kokeilla inseminaatiota joten sitä tukemaan ne sitten sain. Iik, nyt kyllä jännittää.

Jippiina:
Täällä pidetään peukut pystyssä, että kaksi viivaa piirtyy torstaina tikkuun. :)

Inala:
Sulla on kyllä joustamista, kun mies huolehtii perheestään ja joutuu olemaan pois luotasi. Vaikea tilanne, mukava että teille on tulossa kahdenkeskistä aikaa ja vielä sopivasti oviksen aikoihin. :)

JMH: Voi sinua, kurjaa kun joudut miestäsi vielä odottamaan extra aikaa, miten voikin olla tuollainen tuuri. :/ Toivottasvasti hän viipyy nyt hyvän aikaa luonasi kun saapuu vihdoin. Jaksamista!

ainut: mikäs siellä tilanne, toivottavasti nipistelyt kertovat uudesta tulokkaasta. :)

Nyytti: Toivotaan, että siellä oireet enteilevät alkaneesta raskaudetsa. Itsellä ainakin juuri valkovuodon lisääntyminen kertoi raskaudesta. Plussatuulta! :)

mirelyn:
Tervetuloa mukaan kuuleilemaan, toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi. :)

Chipmunk86:
Toivotaan, että täti jää tulematta. Koskas ajattelit testata? :)

Mohveli: Pikaista paranemista tyttäreille, toivottavasti kysessä ti ole keuhkokuume. Toivotaan, että jää aikaa oviksenkin hyödyntämiseen. :)

Kukka^^: Jokos testasit? :)

Vargynja:
Kiitos kannustuksesta, sitä kyllä täälläkin odotellaan,että raskaus alkaisi mahdollisimman pian, ei jaksaisi millään enään odottaa. :D Täällä on kyllä ihana kun saa tukea toisilta samassa tilanteessa olevilta. Tästä ryhmästä on kyllä tullut tärkeä. <3

Eetula: Teillä mennäänkin vaikeamman kautta kertakikkiaan, onneksi teillä on ihmisiä ympärillä jotka auttavat, hieno ele ystävältä lahjoittaa munasoluja, että pääsette aiemmin hoitoihin. Kalliin kuuloisia hoitoja, mutta varmasti joka euron arvoisia, kun sitten syksylä onnistutte. Paljon voimia vaikeantilanteenne keskellä, eiköhän teille vielä onnellinen loppu saada. <3

Pahoittelut kenelle jäi kirjoittamatta, Yritän pysyä paremmin jatkossa kärryillä, täällä on niin monta kirjoittelijaa. =) Kiva kun ootte niin aktiivisia. :)

Iltaa kuumeilutoverit. :)

kukka, testasitko jo? Jännitän täällä tulostasi ja pidän sormia ristissä plussan puolesta. :)

Mohveli, joo, sit kun vielä  itse pysyis hereillä. :D Tänäänkin ollut koko päivän väsynyt ja nytkin haukottelen täällä. Mut ehkä tää tästä. Joko stressin poiston ja kunnon yöunien tai sitten lääkityksen myötä. Riippuen väsytyksen syystä. Sen olen kyllä huomannut, että mitä enemmän puuhailee, sitä enemmän tekee mieli. :) Toivottavasti pikkuisesi paranee pian. Ja toivottavasti tämänkertainen ovis tuottaa toivotun tuloksen. ;)

Chipmunk, ilkeä täti kyllä jos odotuttaa. Mut ehkä saatkin odotella 9kk. :) Tsemppiä! En myöskään ole vielä kovin hyvin perillä noista laskuista, mutta luulen että laskit oikein.

Jopas on Iitalla kummallista. Mut pääasia varmaan kumminkin, et oot ainakin nyt terve. :) Toivottavasti herkkyys ja muu viittaa plussaan. Jännään täällä jo puolestasi ja pidän peukkuja pystyssä. Olisi hienoa jos taas joku saisi plussan, viimeisimmästä on taas aikaa.

Tervetuloa mirelyn, aina mahtuu mukaan. :) Hassu suhtautuminen sukulaisillasi. Ihan niinkuin se niille kuuluisi, kuinka monta lasta teille tulee. Kyllä se on jokaisen oma asia.

Nyytti, tuli ihan paha mieli tuon nuoruuden menetyksesi takia. Vaikka siitä onkin varmaan jo aikaa, se on täytynyt olla kamalaa, en uskalla edes kuvitella. Pahoittelut. :( Voimia väsymyksen kanssa, toivottavasti siinä olisi takana jotain mukavampaakin kuin huonot yöunet.

ainut, joo, oon täällä naureskellu että saan jos/kun raskaudun hyvän syyn kieltäytyä aineista, joista en pidä. Kahvin lisäksi mm. graavilohi ja maksa ei maistu ja niitäkään ei suositella odottaville. :D Toivottavasti kipuilusi on raskautta eikä endoa. Tsemppiä odotuksen odotukseen.

JMH, voi pöh, kun vielä aikainen herätyskin miehesi paluuta seuraavana aamuna. :(

Inala, mukavaa ja rentouttavaa kylpyläviikonloppua! Toivottavasti saat miehesi nyt muutenkin enemmän kotiin, kun lapsen äiti on sentään sairaalasta päässyt.

Jippiina, jännää. :) Toivottavasti saat plussan. Anhe samoin!

Hieman tuli jo omia kuulumisia sanottua (eli vä-syt-tää), mutta omanapaillaan nyt vielä hieman. Fiilis alkaa olla jo aikaista parempi. Ts. ei ahdista ihan niin paljoa. Täti on taas lähtenyt ja lipittelen täällä Godmorgonin appelsiini-verigreippi mehua. Eli ainoaa kaupasta löytämääni mehua, jossa on greippiä. Tämä on peräti ihan juomakelpoista. :) Perjantaina pääsee toivottavasti viimein myös tästä piinasta, kun ei tiedä mikä mua vaivaa. En tosin taida päästä jakamaan tietoa ennen kuin ensi viikolla tänne. :/ Lähdetään perjantaina anoppilaan hänen syntymäpäiville. Olisi edes tiedossa rentouttava viikonloppureissu, mutta ei.

Nyt on tilattu: Omalääkärille aika, Gynelle aika ja vyöhyketerapiaan aika! Jos se tästä lähtis emoticon uusi nousu....

Huh huh, olipa paljon tekstiä! :D  ..ja olin vain pari päivää poissa. :)

Mirelyn: Tervetuloa!

anhe: Teillä on ollut todella rankkaa. Otan osaa. Mutta parisuhteesi ja elämänasenteesi kuulostaa lähestulkoon kadehdittavalta. Itse olen niin herkästi negatiivisuuteen taipuvainen,että pitäisi kyllä ottaa mallia tuollaisesta eteenpäin menevästä elämänasenteesta. :)  Toivottavasti haikara löytäisi pian teillekkin ja asiat menisivät hyvin loppuun asti.

JMH: Inhottavaa tuollainen , kun odottaa ja odottaa ja sitten odotusaikaa vaan pukataankin urakalla lisää. :( Ota muutama pala suklaata mukaan sinne peiton alle, josko se hieman helpottaisi. :)

Mohveli: meillä heilutellaan peittoja n.1-4pv välein, joskus useamman kerran päivässäkin. Mies on tässä asiassa selkeästi aktiivisempi. Joudun myöntämään olevani jonkunlainen "pihtari" tai torjuja, mutta olen vain usein illalla niin väsynyt,että haluan nukkua enkä harrastaa seksiä. Ja aamulla tai päivällä ei aina /usein ole aikaa tai tilaisuutta. Suhteemme alussa asuimme eri paikkakunnilla ja kun näimme,niin silloin harrastettiin seksiä MONTA kertaa päivässä ja jokapäivä. Nyt kun ollaan saman katon alla, niin tilanne on jotenkin rauhoittunut. Osa "ongelmaa" tuntuu kyllä olevan myös pillereiden lopettaminen. Sen jälkeen limakalvoni ovat olleet herkemmät ja kovin tiheä sekstailu tuntuu epämiellyttävältä tai jopa kivuliaalta. Olen tämän miehelleni kertonut, jotta hän ymmärtäisi miksi en enää halua seksiä niin usein kuin ennen. Ovulaation tienoilla ja kuukautisten jälkeen limoja on kyllä sangen riittävästi, joten varsinaista kuivuutta ei ole, vain herkät limakalvot. Tilanne on kuitenkin mielestäni parantunut tässä ajan kanssa, joten ehkäpä mieskään ei enää jossain vaiheessa joudu vonkaamaan turhaan. :)

pikkutonttu: Ihanaa,että asiat lääkärillä etenevät noin nopeasti. :)

ON: eipä mitään oloja tms. mikä on toisaalta jopa outoa, koska niin useassa kierrossa on ollut kaikenmaailman "oireita" vaikka kuinka paljon. Tai sitten valeoireet eivät vain ole vielä alkaneet, nythän on kuitenkin vasta kp 21/28.  Töissä taas säätöä töiden jatkumisen suhteen, joten olisi muutakin ajateltavaa kuin piinaviikko jos vain osaisi siihen keskittyä. Mutta rehellisesti sanottuna ei oikein jaksaisi. Olisin ehkä jopa valmis vaihtamaan työpaikkaa, jos vain löytyisi joku hyvä paikka. Työnkuva kun ei ole vastannut aivan sitä mihin syksyllä hain.

Osasyynä nuihin sukulaisten kommentteihin on varmaan se että meidän lapset syntyivät tosiaan pienellä ikäerolla, molempia sukupuolia löytyy ja sitten se kolmas/iltatähtikin syntyi samaan syssyyn. Eli porukka ajatteli että lapset on nyt sit siinä. Onneksi mummot ja ukit eivät kuulu tähän porukkaan, jotka näitä kommenttejaan viljelee. Osa tutuistakin (sinkkuja) on sitä mieltä, että kolme lasta on jo enemmän kuin tarpeeksi, mutta he ovatkin sinkkuja. ;)

Nyytti ja Inala: Meillä tosiaan on aika vilskettä, mutta silti on tilaa vielä yhdelle pienokaiselle jos meille sellainen vielä suodaan. Luulen, että elämäni olisi melko tylsää ilman nuita lapsia. :)
Inalalle
: Ihanaa kylpyläviikonloppua!!!

ainut, Vargynja ja anhe: Olen täysin samaa mieltä tuosta, että perheen lapsiluku on jokaisen perheen oma asia ja se ei ulkopuolisille kuulu, mutta Savolaisilla on tosiaan tapana puuttua aika herkästi toisten asioihin, ihan niin kuin anhe jo sanoitkin :) Vertaistukea toivonkin teiltä kaikilta saavani, sillä tosiaan en vielä vanhemmilleni tai ystävilleni tästä neljännen lapsen yrityksestä halua kertoa.

Jippiina: Täälläkin peukut pystyssä!
pikkutonttu: Hienoja uutisia lääkärillä käynnistä :)

Anteeksi lopuille joille en mitään kirjoitellut, pitää perehtyä paremmin kaikkien taustoihin, ennen kuin alan mitään kommentoimaan :)

Vargynja voiko tuosta viestistä tulkita, että anoppila ei ole sun suosikkipaikka? :D Vai ihan vaan sukulaiset syntymäpäivillä ei oo se tervetullut viikonlopun piristys...

Eetula oikea asenne sulla on ainakin. Kyllä se siitä :)

Lotte minusta oli jotenkin ihana ajatus noista "valeoireista" että eihän ne oo valeoireita vaan kroppa on aina optimisti ja valmistautuu joka kuukausi siihen lapsen tuloon, niille oireille on syynsä.. Vaikka ei sitten tärppäiskään lopulta sillä kertaa. Kurjalta kuulostaa työtilanne, mutta tosiaan onpahan muuta ajaltetavaa.

Sori kun karkaan taas keppihevosellani sotaan toisen aiheen kanssa mutta noista mirelynin saamista kommenteista tuli mieleen: Kuinka monta lasta te ootte "aina" halunnut?

Mä oon halunnu kolme lasta (poikaa) siitä asti kun ekaa kertaa aloin lasta haluta joskus 14-vuotiaana. Ihme, että oon selvinny näinkin vanhaks aiemmin yrittämättä. Nyt on ajatus muuntanut muotoaan niin, että ihan kuin monta lasta meille haluaa tulla, niin jokainen on tervetullut. Hormonaaliseen ehkäisyyn en ajatellut enää ikinä koskea, kyllä se on jommalta kummalta piuhat poikki sitten kun alkaa olla liian vanha jo lapsentekoon. Tusinasta olen vitsaillut mutta kun oon kohta 29 ni taitais vaatia muutamat kaksoset :D Vaan eipä sitä mahda etukäteen tietää saako yhtäkään. Itse en oo tietenkään noista lapsihaaveista ikinä kummemmin huudellut niin voi tulla monelle yllätyksenä että ylipäänsä haluan lapsia, saati sitten, että toivoisin suurta perhettä.

eipä taaskaan.. "Ei raskaana".... :( vähän on maailman lopun meininkiä.. oikeestaan en usko enää raskautumiseen.. Eikö nyt olis ollu jo meidän vuoro? ARGH!!!!! no perjantaina lomalle.. jos sieltä nyt sais vähän voimia..

toivottavasti teillä muilla on parempi onni.

JMH Minkäslaisia koiraharrastuksia sulla on? Kivaa, että meitä koiraharrastajia on täällä useampia! Mulle lääkäri määräs molempia panadolia ja buranaa siihen endometrioosiin ja sano, että ennen kuukautisia ovulaation jälkeen vaan pandolia, mutta sitten kun kuukautiset alkaa ni saa ampua ittensä täyteen buranaa, siis näillä sanoilla :D Se lääkäri oli kyl muutenkin niin erikoinen, mutta tosi mukava ja jotenki sellanen, jonka kanssa oli helppo olla ja puhua.

Inala Ihana kylpyläviikonloppu <3 Voi että oon kade. Mulla mies lupas jonkun pienen reissun vikalle viikonlopulle, ennen kun pelikausi alkaa ja se on kyllä ihan oikeutettuakin, kun sitten on taas monta kuukautta, kun on kaikki viikonloput ympäri Suomea pelaamassa. Mutta siihen menee vielä pari kuukautta! On ainaki aikaa suunnitella! :)

Jippiina mennään lähes samoissa lukemissa, mulla torstaina dpo11. Mietin, et jos ei mitään menkkaoireita oo ni jos lauantaina uskaltais testata..

anhe Sama juttu, viikonloppuna jännät paikat!

pikkutonttu Täällä vaan jännätään. Pientä nipistelyä välillä tosiaan, mutta en uskalla vielä yhdistää sitä plussaan, vaan katellaan viikonlopulle. Toivon kyllä niin kovasti. Laskettu aika ois vau-sivujen kalenterin mukaan isänpäivänä! <3 Voin hyvin antaa kohtalolle anteeks meidän viime raskauden, jonka la oli aprillipäivänä, jos nyt saadaan vauva isänpäiväksi! Ja tosi hieno juttu, että sulla on putket auki ja siinä mielessä hommat kunnossa. Toivottavasti simpatkin voi hyvin! Mihin nuo clomit nyt vaikuttikaan, monilla niitä on ollut, mutta en oo tainnu niistä koskaan lukea, että miten ne vaikuttaa. 

Vargynja Oi hitsi, olin unohtanu ton graavilohen! Ois pitäny tankata sitä. Mutta tankkaan sitten ensi kierrossa, jos ei nyt tärppää. Ja jos tärppää ni en valita! Vaihdan mielelläni graavilohen vauvakalaan masussa, jos niikseen tulee! :D Kiva että täti on häippässy, toivottavasti jälleennäkeminen on vasta 9 kk kuluttua! :)

Hienoa, että Eetulalle on nyt ajat varattu vaikka minne! Kyllä se tosta lähtee se uusi nousu, aivan varmasti!!

Lotte Sulla on sitten ens viikolla jännät paikat! :) Tsemppiä odotteluun. Toivottavasti työasiat myös järjestyy parhain päin :)

_mirelyn_ Joskus nuorempana mietin (siis alle 20 v.), että jos haluais 3 lasta ja vikana saiskin kaksoset ni se ois sitten ihan kamalaa kun ei mahtuis autoon ja sitä ja tätä ja tota. Nyt asenne on vähän muuttunut siitä ja tietty monesta muustakin jutusta. Oikeen naurattaa välillä ku miettii miten naiivi sitä on nuorena ollut monenki asian suhteen. Ja tietty tietänyt kaikki maailman asiat sillon! Vanhemmiten sitä on tyhmistynyt, kun ei ookaan enää niin vakuuttunu, että juuri mun mielipide on se ainoa oikea ;D 

Inala Mä en oo oikeen osannu päättää. Oon aina miettinyt kahta, mutta mies puhuu aina kolmesta. Ite oon ajatellu et kahden kanssa on sitten helpompi mennä ja matkustaa ja harrastaa yms., mutta mulla itellä on kaks sisarusta ja en mä nyt toisaalta koe, että mistään ollaan paitsi jääty. Ei tietty ulkomailla olla paljoa matkusteltu, mutta en mä tiedä onko se yhden lapsen lipunhinta nyt ollu meiän vanhemmille se este vai mikä. Koen kyllä, että oon päässyt ja saanut tehdä just niitä asioita ja harrastuksia mitä oon halunnu ja kyllä mulla on ihania muistoja Suomessa matkustelemisesta. Neljässä on tietty jo se, että tarvii sitten autot yms. sellasia, että mahtuu, mutta onhan niitä. Eiköhän sekin oo vaan järjestelykysymys. Veikkaan kuitenkin, että me mietitään sitä 2-3 lukua, kuhan nyt saatais se 1! :) Toisaalta haluisin kyllä useamman kun yhden, kun mekin asutaan niin maalla nykyään, ettei täällä niitä kavereita oo samalla tavalla ku mitä helsingissä oli ku oon siellä nuoruuteni asunut. Samassa pihassa oli lapsia vaikka muille jakaa ja kavereita riitti. Täällä tilanne on vähän eri. Ite oon paljon miettinyt sitä, onko lapsia parempi kasvattaa maalla vai kaupungissa. En oo oikeen tullu mihinkään päätökseen, molemmissa on hyvät puolensa ja huonot puolensa. Mutta sitä en allekirjoita, kun monet puhuu, että lapset pitäis ehdottomasti kasvattaa maalla eikä kaupungissa. Kyllä mun mielestä kaupungissa on paljon hyviä puolia!

kukka^^ Voi paska :/ Ois kyllä ollu jo teidän vuoro ehdottomasti! Toivottavasti loma tuo parempia fiiliksiä, vaikka tosta on aina niin vaikea nousta :(

Olin jo hehkuttamassa, että ehkä tässä käy samalla tavalla kun viime kesäkuussa, jossa plussia ei tainnu juuri tulla ja sitten heinäkuussa rytisi lähes koko palsta samaan aikaan! (tosin osa niistä, niinkun meidänkin, päättyi sitten hyvinkin nopeesti). Mutta kukan tulos taas palautti maanpinnalle, että ehken vielä hehkutakaan. Mutta nyt on niin monta meistä ihan loppukierron päivillä, että ois kyllä kohtuullista, että edes JOKU saisi sen plussan. Toivottavasti kaikki! :) Kertokaahan miten aiotte testailla tai jos ootte jo testaillu!

moikka pitkästä aikaa :) ensiksi pahoittelut kaikille jotka saaneet negan tai tädin. ja peukkuja niille joilla on piinaavia päiviä edessä, itse liityn myös pian niihin :)
täälä olis kp 24 ja dpo7 KAI :D viimeviikolla oli semmoset poltot alaselässä että uskon oviksen olleen sillon. eilen nippaili ja jomotteli alamahaa, joten sormet ristissä että tärppi käyny :) viimeviikolla alotin työt joten vauva-asiasta en stressannut kyllä yhtään,hyvä näin.
joo toivotaan että päästäis rytinällä odottajiin :)
plussia kaikille!! ;)

Takaisin