Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sunnuntai-iltaa! Toivottavasti kaikilla oli mukava ja rentouttava viikonloppu. Tää ainaki kävi vähän maalla rentoutumassa ja päätä tuulettamassa raittiissa ilmassa. Nam. :)

ellalaa:
Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Ei varmasti ole helppoa ja varsinkin näin alussa voi tulla hankaliakin päiviä vielä. Mutta eiköhän se lopulta ole sen arvoista. :)

JMH: Siellähän ei oo enää montaa piikkiä merileskeys-aamukammassa, jee! ;) Toivottavasti lääkkeistä on nopeasti apua tuohon jumiin. Mäkin voisin toivoa lääkäriltä tuollaista siivouskieltoa. ;) Mutta liikkumiskiellolle :(.

Vargynja: Viisaudenhampaan poisto. Not nice. :( Pahoittelut menkoista sinne. Ja ennen kaikkea plussatuulia tähän kiertoon. :)

iita: Sulla on kyllä raudanlujat hermot, kun noin pitkään maltat odotella. Toivottavasti sieltä tulisi plussa ja niin selkeä, ettei mitään jää arvailujen varaan. Mä kans just tilasin noita davidin testejä. Hitto jos ne on ihan paskoja. :D Niin ja saitko muuten mitään tietoa mahdollisesta raskaudesta labravastausten ohessa?

Mohveli: Voi eiii! toivottavasti et nyt joudu sen polven takia leikkaukseen ja vauvatekohommat pääsee jatkumaan. Tsemppiä sinne!

Maikki92: Eiköhän se paras "taika" olekin kun säännöllisesti vaan touhuilee. :) Ja sitähän  mun piti viimeksikin kirjoittaa, että ensisijaisesti siis toivon mahdollisimman pikaista plussaa sinne, että ei edes tarvi muita apukeinoja miettiä. :)

Inala: Pahoittelut menkoista! Itselläni kierrot on aika pitkät, mutta ymmärrän kyllä että ei tuo liian lyhyt kiertokaan mukava juttu ole. :/ Hyvältä kuulostaa toi teidän setti, ei voi ainakaan yrityksen puutteesta tosiaan syyttää. :D

Lotte: Mäkään en ole vielä ihan perillä tuosta greipin tarkoitusperästä, mutta ilmeisesti sen tehtävänä olisi parantaa limakalvojen/limojen olosuhteita raskauden alkamisen edistämiseksi. Mä kun täällä huutelin apuja mahdollisiin kiinnittymisongelmiin(?), niin tuota sitten vinkattiin. Tiedän, olisi ehkä viisaampaa käydä ihan lääkärin juttusilla, mutta kun se maksaa ja 8-16 työpäivästä on hankala irrottautua missään käymään, niin kokeillaan sitten ensiksi näin. :D

Nyytti: Ihanaa, kun teillä mies niin täysillä mukana vauvakuumeilussa. :) sitä samaa täälläkin, odottelua ja odottelua. Menis nämä päivät nopeemmin..

Tyts: Voi itku. Toivottavasti jaksatte vielä yrittää uudelleen, jos toisella kerralla onnistaisikin. Tai jotenkin muilla keinoin? Voimia sinne. :'(

late-: Samaa neuvoisin kuin Ellalaa, testi vaan mukaan reissuun niin ei tarvi siellä hermoilla. :)

ON: Nyt olis menossa dpo jotain 6-8, en ole aivan varma kun ne ovistestit tuli liian myöhään. Mutta melko varmasti ovis on siis viime viikonlopun aikana ollut. Onko muilla ollut noita davidin raskaustestejä käytössä, kokemuksia? Kun iita tuolla mainitsi että olivat näyttäneet haaleaa viivaa vaikka raskaus oli ollut melko pitkällä? Niitä mulle just siinä paketissa tuli..

Ellalaa onneksi olkoon päätöksestä! Mä lopetin myös aikanaan yhdestä päätöksestä seinään ja yhtään tupakkaa en ole polttanut nyt yli seitsemään vuoteen. Viime keväänä teki vaikeaa ni ostin sähköröökin ja siihen nikotiininestettä. Helpotti sitä röökin himoa ja sit nikotiinittomaan nesteeseen kun vaihtoi ni jäi taas koko tapa. (Ihan off topic mua vähän väliä hämää sulle kirjoitetut viestit ku oon käyttäny omaa nickiäni myös muodossa Iinalaa).

late ihana mies siulla :) Ota testi mukaan reissuun... Voi tuska vaan mikä ajoitus silti!

Lotte tsemppiä vikalle piinaviikolle! Toivottavasti tuntemukset merkkaa hyvää.

Yleisesti kaikille tosta greipistä: Oonko mä ainoa, joka suorastaan rakastaa greippejä? Tos meidän lähikaupassa ei käpykylässä ole greippimehua ja kohta ei varmaan oo greippejäkään jos niitä yhden päivässä vedän ni loppuu hyllystä. Mut mä oon aina tykänny, teininä söin ihan lusikalla noita, nyt oon puristanu yhden greipin aina mehuksi. Tosin ihan lapsena mun suurin herkku oli raaka sitruuna että... :D

Toivon edelleen ihmettä jolla saisin oman vauvan syliini tänä vuonna!! 
Ajattelin silti käydä täällä juttelemassa..... Vaikka hoidot on lopetettu.. Sopiihan se kaikille?

Inala: Oon varmaan täs vuoden sisällä yrittäny lopettaa tupakan polttoa joku 4 kertaa ja joka kerta on ollu sit toi sähkörööki käytössä. Jotenkin on sit taas tullu siirryttyä takasin oikeeseen röökiin. Nyt sit lopetin enkä siirtynykkään sähköröökiin, mut nikotiini purkat on kuitenki käytössä. Toi tropical fruit on tosi hyvää. :D Muakin muuten häirittee tää mun nick ku ei oo mitenkään mun omaan nimeen viittaava vaan oon ajatellu jos saan tytön niin laitan sen nimeks Ella ja siitä se tuli :D

Eetula: Sopii hyvin, että kirjottelet täällä :) Sormet ja varpaat ristissä, että plussa tulee teillä tämän vuoden aikana :)

Ihanaa Mohveli, että olet saanut miehen takaisin kotiin! :) Toivottavasti saatte peittoja heiluteltua Lapissa, vaikka salaa muilta. ;) Höh, tuo polvi saisi kyllä parantua pian!

Mitäs iitalle kuuluu? Onko tulehdus selätetty, vai vaivaako vielä?

Olen niin pahoillani Tyts :( Hurjasti voimia sinne!

Hienoa Ellalaa, että lopetit tupakanpolton. Itse olin sellainen seuratupakoitsija nuorempana eli bileissä ja kavereiden kanssa tuli poltettua. Lopetin kans heti siltä seisomalta kun tapasin mieheni päälle 7 vuotta sitten. :) Mies ei polta ja katsoi minun polttamistani hieman nyrpeästi ja huomauttikin asiasta muutaman kerran. Onneksi huomautti ja lopetin tupakoinnin kokonaan. :) Alussa hieman kirpaisi kun kaverit polttivat ja yrittivät saada minut uudelleen huonolle tielle, mutta onneksi pysyin päätöksessäni. En ole katunut sitä päivääkään!

JMH Jännää, saat kohta miehen kotiin. :) Halitkaa, pusutelkaa ja heilutelkaa peittoja sitten oikein urakalla! ;)

Inala et ole ainoa joka tykkää greipeistä. :) Itse myös pienempänä pöllin äitin sitruunamehutiivisteen ja hörpin sitä. :D Myös tuo valion greippimehu menee minulle. :)

Eetula tottakai sopii, että tulet mukaan juttelemaan. Toivottavasti saat sen oman vauvan! :)

Omaa: kp29/28-? menossa. Koko viikonlopun on juilinut nivusia ja päätä on särkenyt. Sellaisia menkkamaisia kipuiluja on ollut masussa ja selässä silloin tällöin, mutta tosiaan täti ei ole vielä kerennyt tulemaan kylään. Pilleriaikaan kun aina torstaisin otin viimeisen pillerin levystä, niin aina maanantaisin alkoi se tyhjennysvuoto. Pitää varmaan 2.3. testata jos tätiä ei siihen mennessä ilmaannu paikalle. Laskurin mukaan 3+3 olisi viikot jos käyttää tuota hedelmöitysajankohtaa. Jotenkin on sellainen tunne, että se täti kuitenkin kurvaa paikalle, vaikka sitten hieman myöhässä. Olen jo seuraavaa kiertoa varten varannut jääkaappiin sitä greippimehuakin valmiiksi. :)

Inala Mä en ainakaan voi sietää greippiä! Ne mehut puistattaa niin etten voi juoda, en tiedä oisko mahdollista, jos itse puristaisi. Verigreippiä voisi ehkä sietääkin, mutta ite en oo vielä "greipitelly", mutta ehkä seki päivä vielä tulee, jos plussaa ei kuulu.. Ja kuulostaa muuten tutulta tuo "repsahdus" vaivattomasta yrittäjästä oviksen tikuttajaan :D Niin tuttua! Mutta onneksi huumorilla vielä, ettei ihan sentään verenmaku suussa.

Eetula Oot ehdottoman tervetullu juttelemaan tänne mukaan <3

Chipmunk86 Toivottavasti täti kuitenkin jättää tulematta! Niin millon sulla olikaan ovispäivä? 

Tervetuloa Lotte! Toivotaan, että oli kiinnittymiskipuja!

Nyytille tsemppiä odotteluun!

Tyts Voi hitsi, että oon pahoillani teidän puolesta! :( Jaksamista sinne!

Ellallaa Tsemppiä tukakoimattomuuteen!

late- Tsemppiä reissuun ja toivottavasti se täti ei tule! :)

Jippiina Meillä viime raskaudessa (josta km) david anto haalean, mutta kyllä se erottu selvästi haamusta. Tai ei tarvinnu sillä tavalla arvailla. Varmistettiin sitten digillä vielä ja plussa oli.

Mites muuten kun tupakka puhututti, niin tuo kahvinjuonti? Nythän oli järkyt lööpit, että jo 1 kuppi voi tehdä huonoa. Onko muissa kahvinjuojia? Mä tykkään kahvista ja juon sitä 2-4 kuppia päivässä. Yhteen kuppiin voi olla ihan ok siirtyä, mutta kokonaan pois kahvista vaatii totuttelua. Ja jos tumma teekin on kiellettyä, kun sisältää yhtä lailla kofeiinia. Hyvää vihreää teetä en oo vielä löytäny ilman hirveetä määrää hunajaa ja sekään nyt ei kovin terveellistä ole. Sitten limut. En juo paljon limua, mutta jos juon ni juon pepsiä/kokista, muita en voi sietää. No, ei tarvii jatkossa paljo niitäkään sitten juoda!

Täällä mennään rauhallisesti dpo 8 ja loppuviikkoon pitäs vielä malttaa odottaa. Arvatkaa vaan malttaisko. Eilen kun miehen kanssa ajeltiin kotiinpäin ni mietittiin, että tää yrittäminen menee samaa kaavaa:
1 viikko oviksen odottelua
1 viikko maltillista kuumeilua, että josko tärppäis
1 viikko aivan järjetöntä kuumeilua ja haihattelua vauvoista
1 viikko ankaraa vitutusta ja pettymystä
-> ja sama alusta uudestaan.

Aurinkoista maanantaita leidit :D

Eetula: Tietenkin haluamme kuulla edelleen kuulumisiasi, toivotaan että, ihme sulle vielä kuitenkin ilmaantuisi! Kaikki peukut pystyssä ja varpaat myös!
ainut: Toi viikko aikataulu on niiiiin totta, ja nyt mennään aika samoissa järjettömissä kuumeiluissa :D Ja noi greippimehut on mielestäni paaaljon kamalampia kuin oikeesta puristettu, varsinkin tuo verigreippi, kannattaa kokeilla!!
Tyts: Mä olen niin pahoillani :( Kamala kokemus muutenkin, tuossa todellakin soisi että muutaman saisi pakkaseenkin ettei ihan aluillaan tarvis taas lähteä :(
Ellallaa: Ensimmäiset 2viikkoa pahimmat toiset kaks aika pahat, kyllä se siitä alkaa helpottaa! Hienoa että, sait aikaiseksi lopettaa ennen raskautta!!! Itse lopetin edellistä odottaessani kuin seinään 14-15v polttamisen jälkeen, minulla kävi tuuri kun ihana mieheni teki myös niin tukeakseen ja savuttomina ollaan pysytty, enkä taatusti ala polttamaan enää. Oon jostain kumman syystä alkanut nähdä painajaisia että olen polttanut ja herännyt siihen kauheeseen tunteeseen miten saatan olla niin idiootti :)

Taas niin paljon tekstiä että varmasti unohdin jonkun/jotkut joille piti kirjoitella, anteeksi siitä!

On: Täällä kp 28/n.31 Piinapäiviä siis pitelee. loppuviikosta testailen sitten fiilispohjalta, nyt vedän päässäni pitkää tikkua oisko edes toivoa raskaudesta, tosin ei tunnu ainakaan vielä menkkamaiseltakaan. Toivotaan että tällä kertaa oviksen jälkeinen huimaus ja lisääntynyt vessassa juoksu olis jotain muuta kuin kierron kiusaamaa. ;)

Ainut kuulostaa tutulta sykli! Mulla vitutus alkaa jo pari päivää ennen menkkoja kun tuntuu että ne alkaa. Ja sinällään en tiiä miks tikutan, kai vaa haluun nähdä sen viivan tikussa ni sen enempää en voi kotikonstein ovista varmistella vaikka kierto säännöllinen ja oireet selvät. Sinällään yrityksen määrään tai aikaan ei vaikuta, vähintään kerran päivässä yleensä jos on vaan mahdollisuus. Ni tavallaan turha tikuttaa. En tiiä viä millo otan käyttöön tulee joko just myöhässä tai sopivasti ajoissa tähän kiertoon.

Oon vähän pitäny hiljais eloa,mutta on kaikki tekstit tullu luettua joka päivä ;)

eetula: ihmeessä tulet tänne midän kanssa höpöttelemään. Oon itseasiassa lukenu sun blogia ja toivon vilmpittömästi että tiellä jossain vaiheessa onnistaa <3

ainut: itse en juo kahvia (tyyliin 1 kuppi/kk) mut sitäkin enemmän teetä. Ja oon nyt tässä viimesen 3kk aikana siirtyny miltein kokonaan vihreeseen teehen. Juon mustaa teetä ainostaan jos mennään kahvilaan tai kylään. Kannattaa kokeilla noita maustettuja vihreitä! itse tykkään kovasti Twiningsin Green Earl Graystä: se on maustettu bergamontilla ni se maistuu aika normi Earlilta :) ja sit toinen mitä juon jos tekee mieli makeeta Green Chaita:siin on inkivääriä ja kanelia (aika jouluset maut). Mies juo ihan maustamatonta valkosta teetä (huhhuh mitä litkua....)

ON:nyt menossa kp 22/27-? et jänniä aikoja, taas vaihteeks, eletään. En usko et on tärpänny ku ei oo mitään raskaus-tuntemuksia yms. Mut eihän sitä koskaan tiedä ;) Mutta en rakenna mielessäni pilvilinnoja . Oon 99% varma et täti tulee kylään viikon vihteessa.
Mut seuraavalla kierrolla sit! Tilasin raskauskeiju.fi sitä pre-seed-liukkaria ja pari CB digi-raskaskaustestiä (47€ hulahti sinne! enkä kehannu kertoo miehelle x))
Piti laittaa tohon kp 27-? ku ei mitään hajuu mikä toi kierto nyt on km jälkeen..hmm

Korppi Pitänee siis kokeilla noita puristettuja! Sulla on jo tosi jännät paikat! Toivottavasti <3

Inala Juu kyllä se tikuttaminen toisaalta on monesti turhaa kun periaatteessa laskeakin voi, mutta on se jotenki kiva varmistus itelle! Ja jotain tekemistä odottelun sijasta :D

_chilly Sielläki jännät ajat! Tsemppiä! Toivottavasti CB:t pääsee pian käyttöön! ;) Aika samoissa mennään, mulla tänään kp23, mutta vähän pidempi kiertoki (29). Pitää ostaa noita sun mainitsemia teelaatuja ja kokeilla! 

Onko teistä kukaan niin malttamaton, että kokeilee niitä kohdunsuun limoja ennen kun kuukautiset pitäis alkaa? Mä oon ite monesti sellanen, vaikka yritän pidättäytyy siitä, kun kyllähän ne menkat tulee kun on tullakseen. Oon kuitenkin huomannu, että 1-2 päivää aikasemmin alkaa jo kohdun suulla olla ruskeeta tuhrua, kun tädin pitäs tulla. Sillon ku olin viimeks raskaana, ni siitä sen jo ekana vähän arvasin, kun oli pelkkää kirkasta vaan. 

Hei vaan leidit, onpas täällä taas keskustelu käynyt kuumana, hyvä niin ;)

Chipmunk86, kiitos kysymästä, vointi alkaa paranemaan! Ihmeen pitkään siinä kyllä menikin, eilen aamulla oli oikeastaan ensimmäinen kerta, kun vessassa pystyi käymään, ilman suurempaa tuskaa! Hoitaja, jolle pääsin perjantaina, sanoi, kyllä että jos on raskaana, voi tulehduskin "jyllätä" pahemmin kun on kuulema jotenkin otollisemmat oltavat siellä. (onpa taas asiantuntevan kuuloinnen selitys :) ) tai jotain sinnepäin.. toivossa on siis hyvä elää!

Paljon tsemppiä Ellalaa!! Nää on nyt ne pahimmat päivät, taistele!! Itse poltin 7 vuotta ja lopetin plussan jälkeen kuin seinään. Kerran maistoin sitten esikoisen syntymän jälkeen, että vieläkös se maistuis mutta onneksi, se oli aivan kamalan makuista! Eipä ole sen jälkeen käynyt edes mielessä, että aloittaisi uudestaan.

Eetulalle, voimahali ja kiva vaan jos haluat käydä täällä rupattelemassa.

Joku kyseli kahvin juonnista. Minähän juon kahvia noin 3 kuppia päivässä ja meinaan kyllä tehdä niin, jos joskus vielä raskaaksi tulen! Ei varmaankaan ole muuten mitään toivoa päästä yhdeksään kuukauteen vessaan ;)

Ja voimia kaikille, jotka jännittävät loppu viikkoon! Malttia sanon mä...

Omaa napaa sitten... No eilenhän mä sitten jo malttamattoma, puoliksi miehen pakottamana, testasin ja negahan sieltä sitten napsahti. Tai no niin mä ainakin luulin.. Olin heittämässä testiä roskiin ja mies pyysi nähdä, että millainen se on.. Ja siinähän se sitä sitten ihmetellessä, hihkasi, että kaksi viivaahan tässä on!?! No joo, se toinen "viiva" oli kyllä sellainen haamun henkäys ,joka näkyi juuri oikessa kulmassa ja valossa, että en nyt menisi sen pohjalta neuvolaa tilamaan! Epäilenkin, että se oli se viivanpaikka vaan.Sitten kun luin testin ohjeita tarkemmin, niin niissähän sanotaan, että yli 10min kun on kulunut ei testi ole enää todenmukainen. Tämä aamuinen episodi oli kyllä ehkä 20 minuuttia testin tekemisen jälkeen. Illallahan mun sitten oli pakko vielä tuolta vessanroskista se testi kaivaa ja viiva oli silloin jo ihan selkeästi havaittavissa. Osaakohan kukaan sanoa nyt sitten, että voiko nega muuttua plussaksi testissä kun aikaa kuluu ja siksi onkin laitettu niihin ohjeisiin, että ei voi enää 10min jälkeen tulkita todenmukaisesti?
Nyt olenkin päättänyt, että en tee uutta testiä, ennenkun loppu viikosta, jos ei muuta ilmene...

Ainut mie tarkistan kyl ihan joka aamu limat. Toivon varmaa et ne kirjottais sormen ympäri että "raskaana" tai jotain ;) Siitä on tullu tapa. Iita sitä ei saa lukee myöhässä siks että ku kosteus haihtuu ni voi tulla "haihtumisviiva" joka näyttää haalealta positiiviselta. Siks roskishaamuihin ei voi luottaa. Mut voi toki olla et ihan istukkahormonin pien pitoisuus on viivan tehny.

Kiitos Inalalle infosta, näin mä kanssa asian oletin olevan. Elikkä eipä siinä siis mitään ollut. Nega mikä nega... No tätiä ei vielä näy, jos jotain postiivista!

Pakko sanoa, että te naiset ootte niin tärkeitä ja korvaamaton tuki! Eilen tulin illanvietosta myöhään kotiin ja oli huojentavaa päästä lukemaan teidän juttuja. Ilman teitä olisin aika yksin, koska kukaan ystävävistäni ei tiedä yrittämisestä. Tottakai miehen kanssa saan puhua niin paljon kuin haluan, mutta naisten maailma on kuitenkin niin erilainen.

Meillä mies on yhtä messissä tässä vauvahaaveiluissa kuin itsekin olen. Jutellaan paljon ja suunnitellaan tulevaa.. Perhe-elämää siis. Se on meidän yhteinen unelma, joka tuntuu vielä niin etäiseltä ja kaukaiselta, jopa mahdottomalta. Usein ihmetellään lapsen tulevassa huoneessa ja ei voida uskoa, että siellä joskus asuisi meidän oma lapsi! Mies on huolehtimassa jopa enemmän kuin minä noista pupuilumisien oikeista ajoituksista. Kaikki se tuki, mitä saan häneltä on korvaamatonta ja koen vahvasti sen, että tää on meidän yhteinen toive.

Luin tänään jostakin kuumeilupalstalta siitä, että jotkut parit ovat kokeneet hyväksi sen, että yrittämiseen meni kauemmin aikaa, koska se valmisti heitä raskautta varten. Huomasin siinä mietiskellessäni, että ollaan miehen kanssa uudella tavalla kasvettu yhteen tässä yrittäessä ja että nyt en koskaan enää pysty pitämään lapsen saamista itsestään selvyytenä. Tietenkään en toivo, että meillä menisi vielä kauan aikaa siihen, että raskaudun, mutta jotenkin tuo ajatus tämänkin vaiheen tarkoituksesta lohduttaa. Oon huomannut myös sen, että arvostan muita ihmisiä enemmän, koska ymmärrän syvemmin sen, että jokainen heistä on ihme.

Just sain ihanan ovulaatioplussan :) Kp 15/22-25. Kierrosta tule siis jälleen päivän tai pari pidempi kuin edellinen. Tuossa 9.3 lauantaina pääsee testailemaan!

Ainut, meidänkin elämä pyörii tuollaista samanlaista rataa. :)

late- sun sanat "Kyllä me vielä ne plussat saadaan ! :)" piristi mua tuossa eilen, kun luin ne. Oli juuri sellainen fiilis, että ei tästä tule mitään ja sun rohkaisu osu juuri oikeaan saumaan, kiitos! :)

Nyt niitä plussia kehiin! Tuntuu, että edellisestä on ikuisuus. Kukahan on seuraava? Jännää ;)

Eetula, ehdottomasti tahdotaan kuulla kuulumisia. Mulle kuumeilu on sitä että toivoo lasta ylipäätään, ei tartte olla aktiivinen raskautumisen yrittäjä :D

Ainut, täydellinen kuvaus kierrosta :D Täälläkin menossa kolmosvaihe.

Inala, mie kuulun kanssa "greippi maistuu hyvälle"-ihmisiin. Muutenkin oon happaman perään, mieskin aina ilmoittaa että joku on liian hapanta, eikä ollenkaan minun makuun oo. Toisaalta mie taas en tykkää tulisista mauista kun mies taas on niitten perään. Greipittelyyn en oo vielä ryhtynyt, mutta seuraavassa kierrossa sitten mahdollisesti.

Ellalaa, toivottavasti tupakoimattomuus sujuu hyvin :D

Tyts, minnuu surettaa siun puolesta, voimia.

Chilly_, itsekin kävin parikymppiä pistämässä raskauskeiju.fin testeihin. Mies istui toisella koneella ja alkoi googlettamaan millaisilla hinnoilla milläkin sivustolla myyvät testejä. Loppuviikosta olis meillä sitten mahdollisuudet testailla tärppäskö vai ei :D

Pitääpäs vielä lisätä Eealle, tsemppiä oviksen hyödyntämiseen. Ihanaa kun miehes on niin mukana puuhassa. Onnekkaita me joilla miehet ovat asiasta innostuneet.

Ihana ilma tänään ainakin täällä päin. Toivottavasti te muutkin olette saaneet nauttia auringosta. :)

Jopas on latella ärsyttävä ajankohta tädillä. Testi sitten vaan mukaan, jos vaikka jättäisi kiltisti tulematta. :)

Inala, voi kurja allergioitasi. :/ Mut ehkä hyvän asian takia kärsii muutaman päivän.

Lotte, toivottavasti rutistelut oli tosiaan kiinnittymistä. :) Tsemppiä odotukseen, tuo vaihe menee aina tuskastuttavan hitaasti.

Jippiinalle samaten tsemppiä odotteluun. Toivottavasti täti pysyy poissa. :)

Eetula, totta kai voit käydä juttelemassa kanssamme. Kuumeilua se silti on, vaikka lapsen saantia vaikuttaisikin mahdottomalta. Toivottavasti saat vielä jotenkin oman pienokaisen.

Chipmunkillahan on jännät paikat. Toivottavasti täti nyt pysyy poissa. :)

Ainut, tuo viikkorytmi on kyllä niin paikkansa pitävä. :D Täällä menossa vaihe neljä. Taidan olla siinä suhteessa hyvätapainen, että en polta enkä juo kahvia. Kumpikin vain maistuu pahalta. Teetä juon harvakseltaan, lähinnä kylässä, jos ei ole muuta kuin kahvia ja teetä tarjolla.

Teitä tädin tulemattomuutta odottelijoitahan on monta. Tsemppiä Korppi, toivottavasti oireet on todellisia oireita ja täti pysyy poissa. :)

chilly, toivottavasti oot väärässä ja täti pysyy kuitenkin poissa. ;) Jänniä aikoja sielläkin.

iita, pahoittelut negasta. Nega se tosiaan taisi olla, ainakin apteekin raskaustestien ohjeessa lukee ihan suoraan, että nega voi muuttua vääräksi positiiviseksi määräajan jälkeen. :\ Mut toivotaan vielä, että hormonia olikin vielä liian vähän ja täti pysyy poissa.

Nyytti toi sun tilanne ei kyllä kuulosta yhtään kivalta! Krooninen päänsärky = auts! Mä koitan nyt lääkitä itteni kuntoon, että ei tarvi sit ens kuussa, kun on yritystä raskautua taas :).

Tyts voi ei, niin väärin :(. Voimia kovasti sinne!!!

Ellalaa onnea lopettamispäätöksen tekemisestä ja tsemppiä sen pitämiseen! Ite oon lopettanu poltettuani 6 vuotta (olin 18v. kun lopetin) ja lopetin ihan seinään. Olin niin kipee, että en yksinkertasesti pystyny polttaan. Pari vuotta sitten, kun ero exästä oli käynnissä, polttelin välillä. Lähinnä sillon, kun otin punkkua. Lopulta tulin siihen tulokseen, että ei oo mun juttu ja lopetin sen satunnaisenkin sauhuttelun :). Miestä oon koittanut tukea lopettamisessa. Kotona se onkin polttamatta ja töissä taas repee =P. Tällä hetkellä on kyllä ollut sielläkin jo monta päivää ilman tupakkaa!

late- mä oon kans sitä mieltä, että testi laukkuun ja reissuun! Ei tartte sit panikoida :D.

Inala sä oot ainakin valmistautunut hyvin! :D Mä tykkään greipistä. Varsinkin verigreippiä oon mäkin opiskeluaikana vedelly lusikalla. Ekan raskauden aikaan en pystyny juomaan mitään makeita mehuja. Veriappelsiini, -greippi ja normigreippi oli ainoot mitkä maistu. Nyt oon juonu Valion greippimehua ja se on mulle ihan jees :). Mutta että sitruunaa... No juu, mäkin tykkään siitä! :D 

Lotte peukut pystyssä, että oireet tarkottaa jotain muuta, kun tätiä :).

Jippiina no ei oo ei! Ei malttais odottaa, kun käy niin vähiin... Sain tänään ibumax-kuurin, kun voltarenit ei sopinu mulle. Nyt saan liikkua ja jopa jumppailla lääkärin määräyksestä :).

Eetula tottakai sä jatkat meidän kanssa täällä! Älä ees mieti muuta :).

Chipmunk86 No siitä voit olla ihan varma! Niin kauan sitä kotiinpaluuta on odotettu... Taitaa mennä sunnuntaipäivä hyvin pitkälti sängyssä :). 
Pidetään nyt kuitenkin loppuun asti peukkuja, että täti pysyy loitolla!

ainut mä en enää nykyään juo kahvia kun maksimissaan pari kuppia päivässä. Kaikissa kolmessa raskaudessa, vaikka kaks on päättynyt jo varhain, on alkanut kahvi tökkimään. Tee on kyllä maistunut sitten sen sijaan. Limua mä en juo, ellen sitten lantrinkina.
Toi teidän yrittämisen kaava vaikuttaa tutulta...

Korppi ja _chilly tsemppiä piinapäiviin! 

iita hyvä, että alkaa pikkuhiljaa helpottaa! Ja voihan nega! Mutta ei oo tätiäkään, vielä, joten malttia, malttia... :)

Eean kanssa täysin samoilla linjoilla! Tärkeitä ja korvaamattomia olette :). Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!

Mahtava ilma tosiaan!

ON: olipas rankka viikonloppu. Ei ollu enää eilen illalla energiaa kirjotella tänne, vaikka lukemassa kävinkin. Kyläily on kivaa ja tärkeitä ihmisiä ihana nähdä, mutta kyllä koti on aina koti. Samalla reissulla poikkesin siskolla, äidillä ja ihanalla ystävällä yökylässä. Viikonlopun kruunas vierailu muorille poikasen kanssa... Saanpa nyt olla edes äitipuoli, kun en omaa vielä ole saanut. Mulle on tärkeetä, että poika viihtyy mun kanssa ilman isäänsäkin. Mies monesti jättää meidät saunaan "juttelemaan äiti-poika-juttuja" :D. Mun mielestä se on suloista. Kun oltiin oltu muutama kuukausi yhdessä, niin poika totesi mulle yllättäin että: "iskä sai kolme koiraa ja sä sait pojan!" Siinä vaiheessa meni kyllä vähän pasmat sekasin :D. No tulihan vuodatus =P.
Pää on ollut ihan ok, mutta selkä ja niska-hartiaseutu jumissa. Lääkärin määräämää voltarenia en oo ottanut perjantain jälkeen. Niistä tuli ihan järkyttävä olo! Tänään toinen lääkäri määräs ibumax-kuurin ja jumppaa. Jumppa sopii mulle huomattavasti paremmin, kun liikuntakielto.
Heiii!!! 25/30!!! Ihan kohta mä saan miehen kotiin! <3

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

Eetula tottakai! Mukaan vain ja toivoa pitää aina olla. Mahtavaa! Täällä tupakoinnin lopettaneita. :) Minun isä lopetti tupakoinnin seinään kun sai infarktin. Takana 30savuista vuotta joten jos tahto ja motivaatio kohdillaan onnistuu.

Takaisin