Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
V*tuttaa nii ettei veri kierrä. Kp 1/21-26. Miestä ehdin nähdä ehkä hetken huomenna aamulla (piti olla meidän treffiviikonloppu ku o ollu nii paljon "just tätä" ja kuinkas kävikään taas vaik ei tietty tahallaan) ja miun maha on näemmä päättäny asettua jalkapalloks sitte. Iha kiusallaa et pyörittäisin näitä "entä jos tää ois kuitenki vaa alkuraskauden vuotoa" ajatuksia ja tekisin testin tai kolme vaikka mikää ei viittaa et ois enempi ku yks viiva. Mulla o allergiatutkimuksien takia lääkäriaika varattu ni vois kysyy et onkohan täs mun kierros jotai vikaa ku näi lyhyt mut tiedän kyl iteki et normi rajoissa vaik lyhyt eikä aleta tarkemmin tutkia enne ku vuos täynnä. Luteaalivaihe n. 13 päivää ja ovis selkeästi tunnistettavissa ni ei kai pitäis olla hätää. Ostin silti kaks kiloo verigreippiä ku ei tääl käpykylässä oo greippimehua. No ei muuta ku panadolia naamaa ja jos taas o tää 21-22 pvä kierto ni johan se reilu viikon päästä o yk 4 ajankohtainen.

iita no ei oo totta, sullakin! Tositosi kurja vaiva! Toivottavasti helpottaa pian!

Mohveli kiitos! Ei taida toi tulehduskipulääke sopia mulle, tulee ihan älyttömän huono olo :/. Ja kyllä! Reilun viikon päästä jo odotan, että voin lähtee hakeen miestä asemalta tai kentältä, kummalle se sitten tuleekaan...
Ihanaa kun sait miehen kotiin :). Toivottavasti se polvi tokenis ilman leikkausta!

Inala voi harmitus tädin takia :(. Tylsän lyhyet kierrot sulla. Kannattaa kysyä lekurilta, kun kerran oot menossa. Mut tietty peukut pystyssä, että olis sitä alkuraskauden tiputtelua :). Toi teidän tilanne on kyllä tosi kurja. Jaksamista kovasti <3.

Perjantai-iltoja kanssakuumeilijoilleni <3

Inala, voimia vaikeaan tilanteeseen, hankalalta kuulostaa.

Vargynja, nyt kun täti on sinut löytänyt, on varmasti helpompaa taas jatkaa eteenpäin. Tyhmää ettei ollut parhaita uutisia, mutta uudestaan vaan tulta päin ;). Ja kuulostaa tosiaan siltä että teilläkin on mieheen tarttunut vauvakuume.

Piia84, on teillä ollut kyllä välimatkaa :D Mie kärvistelin ekan vuoden kun meillä oli 70 km välissä. Eihän se meillä ollutkaan matka eikä mikään :D

JMH, hankalaa jos tulehduskipulääke ei käykään ja viikonloppu on eessä. Meinaatko käydä viikonloppuna päivystyksessä jos olo ei parane? Mie pidän peukkui että olosi helpottaa.

Iloista viikonloppua kaikille!!!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! =)

Niiiin paljon juttuja,että ei meinaa kestää perässä kun vasta ruvennu teidän tarinoita seuraamaan. :)  Mutta yks asia pisti silmään, miks teistä niin moni juo greippimehua/syö greippejä? Mihin sen pitäisi auttaa?

Minäkin meinasin aiemmin,että en rupea ovista tikuttelemaan, kun kuitenkin ovisoireita on ja peittoja heilutellaan melkosen säännöllisesti 1-3pv välein. Toisaalta nyt noilla tikuilla sai kuitenkin itselle vahvistuksen oviksen ajankohdasta ja siitä,että jotain todellakin tapahtuu eikä vain minun mielikuvitusta. Samalla sai myös puhtia yrittämiseen, kun pessimismi uhkasi päästä voitolle tässä yrittämisessä. Ja vielä yhtenä motivaattorina oli,että jos sinne lekurille asti jossain vaiheessa joudumme menemään, niin voin todeta tikuttaneeni jo ovista ja kertoa milloin se oli. :) Eli en voi sanoa,että ainakaan meillä olisi tämä tikuttaminen ja  sen mukaan pupuilu ollut ikävä kokemus. Mutta hyvin mahdollista,että tuosta menee maku ja pupuilu muuttuu "pakkopullaksi", jos useammassa kierrossa tuota testailee.

Ompa teistä usealla virtsatietulehdus. Toivottavasti lääkkeet helpottavat vaivaa pikaisesti!  Itselläni on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen 2 kertaa hiivatulehdus vaikka pillereiden kanssa vain 1 kerran n.10 vuoteen. Ilmeisesti limakalvoilla meni aika paljon aikaa tottua olotilaan ilman pillereitä. Silloin pohdin samaa asiaa, eli voiko nuo alapään tulehdukset yms.aiheuttaa alkuraskaudessa keskenmenon? Itse en käynyt noiden takia lääkärissä vaan hoidin ilman reseptiä apteekista saatavilla voiteilla ja tableteilla, joten en päässyt asiaa valkotakkisilta kysymään.

JMH: Toivottavavasti niskakipusi alkavat helpottaa, jotta päänsäryt ja nukkuminen helpottaisi. Kehottiko lääkäri menemään hierojalle vai onko sinulla niskoissa tulehdus joka tarkoitus hoitaa ensin?

anhe taidanpa napata jotain muuta sitten, jos niin pahaks menee... Yöks nyt pari sirdaludia taas. Huomenna oon menossa ystävälle yökylään ja koitan selvitä ilman lääkkeitä. Tarkotus nautiskella muutama lasillinen punkkua, fresitaa ja baileysia :).

Lotte greippimehu lisää limoja. Kannattaa alottaa juomaan heti kierron alussa ;).
Päänsärky on jo hellittänyt. Mitä nyt päivällä meinas jostain syystä iskee migreeni. Johtuu ehkä sekin tosta tulehduskipulääkkeestä?! Meen maanantaina taas lääkäriin. Katotaan sitten taas miten jatketaan. Uskoisin, että fyssari vois tehdä terää. Tää koneella käkkiminen ei kyllä yhtään auta selän/niskan tilaan... 

Mä kerkeen seuraavan kerran kirjotteleen tänne varmaan vasta sunnuntai-iltana, kun olen kotiutunut... Näin ollen oikein mukavaa viikonloppua kaikille :)! 

Tervetuloa taas uusille :)

Samperin täti, kun on taas jokusen kuumeilijan löytänyt :/
Harmi myös että virtsatietulehdukset ovat iitalla ja chipmunkilla riesana. Luitko muuten Iita vastaukseni donnatestin suhteen ja jäikö kysyttävää?

JMH, Mulla on kanssa tooosi usein pää kipee. Panacodia olen syönyt jo vuosikausia, kun ei muulla lähde. Neurologit yms kierretty ja mulle on sanottu että on krooninen päänsärky. Olin estolääkityksellä ennen esikoista, mutta nyt siis ollu jo muutaman vuoden ilman. Niska-hartaseutu on kyllä tosi usein jumissa, et sieltä kans varmaan suurelta osin johtuu.. :/
Tässä kierrossa päätin olla ottamatta lääkkeitä oviksen aikaan ja siitä eteenmpäin, ettei niistä nyt ainakaan haittaa olisi :)

Lotte, greippimehu tosiaan lisää ns. hedelmälistä limaa jolloin simppasilla pitäis olla vähän paremmat edellytykset päästä päämääräänsä :)

Inala, voi kurjuus ettet miestäsi kerkeä kunnolla näkemään, ihan hanurista kyllä :/ Lyhyeltä kiertosi kuulostaa, mutta luteaalivaihe taas ihan ok. Verigreippiä minäkin puristin ovikseen asti, ne mehut on niin ytyjä ettei mee ees alas :)

Maikki92, tsemppiä tähän kiertoon ja oviksen odotteluun! :)
Mä kirjoitan blogia, mut ei kyllä liity tähän aiheeseen mitenkään :D

Vargynjalle kovasti tsemppiä uuteen kiertoon, harmistus oli suuri kun luin että täti saapui sittenkin :(

Mohveli, varmasti ihanaa saada mies pitkästä aikaa kotiin! :) Tuo yhteismajoittauminen vaatii jo hiukka kekseliäisyyttä oviksen hyödyntämisen suhteen ;)

Hannele#30 kyseli aiemmin miehen kuumeilusta. Meillä oli tosiaan alusta asti selvää että yhteinen lapsi halutaan. Oltiin suunniteltu että alotettas yrittäminen tän vuoden alusta, mutta marraskuun alussa mies ehdotti, että lopettaisin jo pillerit♥ Meillähän yhteistä taivalta on takana vasta viime kesästä, mutta eipä sitä aina tarvi vuosikausia yhdessä ensin olla ja asioita jahkailla, varsinkaan kun molemmilla jo ikää jonkin verran(32 ja 39).
Kovasti on mies mukana kuumeilussa, lastaa greippiä kaupassa kärryyn, puristaakin niitä mulle välillä. Yhdessä tutkaillaan donnatestin tuloksia ja foolihappollisia vitaamineja syö mieskin. Pupuilun jälkeen kysyi viimeksikin että haluatko nostaa jalat seinälle ja mietti että jos tästä sessiosta tärpää, niin kumpihan vauvasta tulisi :) Kun mahaa juilii, niin ääneen miettii että jospa siellä nyt jotain tapahtuisi :)
Koen siis olevani hyvin onnekas, kun on mies jonka kanssa voi asioista todella puhua ja joka toivoo lasta kovasti. Edellisen raskauden olin yksin.

Jippiina, kiva että paketti vihdoin tuli, minä vain hiukka myöhäsäs kirjoitteluni kanssa :)
Nyt sit vaan tsemppiä piinaavaan loppukiertoon ja toivotaan että plussa pärähtää testiin :)

ainut, hyvä että ovis tuli hyödynnettyä ja nyt vaan kovasti tsemppiä piinapäiviin! :)

Täällä alkaa ipana käymään niin kierroksilla, että pakko lähteä ulkoilemaan. Puoli kuudelta taas mut herättäny ja ekat tunnin meni ihan kohmeessa.
Omassa tilanteessa ei ihmeitä. Kp16 meneillään ja pieniä vihlaisuja silloin tällöin.
Odottelua ja odottelua vaan :)

Mukavaa vkl kaikille :)

Nyytti kurkkaas viesti 539 ;) tänne tulee niin valtavasti kokoajan viestejä, et menee sivut sellaista vauhtia eteenpäin, ettei meinaa perässä pysyä! Oma olo alkaa ehkä pikkuhiljaa paranemaan, jännitän tässä nyt, että onkohan toi lääke nyt sit oikeeta, kun 4 tabua jo ottanut, eikä vielä merkittävää muutosta.. Muistelen, että ennen on melkein ekan pilsun jälkeen jo alkanut paranemaan. No kaupasta lähti äsken taas pari litraa karpalomehua mukaan, kyllä niillä sit maanantaihin pärjää, jos ei ab autakaan. Hyvää vkon.loppua tasapuolisesti kaikille, itsellänikin aika hulina vkon.loppu edessä.. Huomenna saan kunnian toimia sylikummina, ihanalle pikku prinsessalle <3 eli ei se vauvakuume ainakaan helpota! ja jos sitä sit vaikka maanantaina uskaltautuisi testailemaan, tänään pitäis olla aikalailla se 14pv ovulaatiosta ;)>

Ensinnäkin ISO kiitos kaikille tsempeistä ja kannustuksesta.

Eilen oli meillä munasolujen keräys, jonka jälkeen piti tehdä niiden hedelmöitys. Niin piti tehdä. No kuinkas kävikään; Rakkuloita saatiin 12kpl, joissa viidessä oli munasolu. Toimenpiteen jälkeen lääkäri tuli sitten kertomaan että yksikään niistä ei ollut kunnollinen. Ei yksikään!
Eli koeputkihedelmöitystä ei voitu tehdä. Täällä on taas itketty silmät päästä ja mietitty miksi meitä taas koetellaan näin. Kaiken sen vaivan, hormonipiikkien, ultrassa käyntien, kivun, odottamisen ja toivon pilkahdusten jälkeen ollaan taas lähtöpisteessä. Tuntuu niin kohtuuttomalta kun on taas antanut kaikkensa ja se ei lähellekkään tunnu riittävän. Katkeraksi vetää väkisinkin. Ja nyt en tosiaan tiedä miten tästä eteenpäin. 
Pitää varmaan perustaa oma ryhmä; "Raskaaksi ei varmaan koskaan".
 emoticon

Iita toivottavasti +maanantaina :) haa!! Ei ollakaan ainoa pari kuka urheilee joka ilta. Tuntuu vaan toivottomalta,että VAIN 20% mahdollisuus joka kuukausi raskautua vaikka kaikki menisi nappiin. :\ Onpa täällä paljo pissatulehduksia, mistä moinen?? Mulla oli kummassakin raskaudessa ennen+hiiva. Nyt en muista nimimerkkiä, mutta ihanasti teillä miehet mukana kuumeilussa. =)

Iita, no en tosiaan ollut vastaustasi nähnyt, vaikka kävin mukamas ihan erikseenkin kattelemassa! :)
Voi olla ettei se ole kuivunut tarpeeksi, mä annan ainakin 10-15min olla ja oon huomannu että ihan sama tulos on aamulla, jos en ole illalla sit vikan testin jälkeen putsannu. Aamunäytteestä en ole ite saanu kertaakaan positiivista tulosta, eli kai sylki on yön jöliltä jotenkin erilaista? Vaikka olis varmasti ovis päällä, niin aamusta näyttää aina negaa, mut päivällä, iltapäivällä ja illalla sit plussaa. Ite siis testailen iltapäivisin ja iltaisin ainoastaan :) Sitä korkkia kun ei laita kiinni, niin silloin sen saa hyvin ylöalaisin, niin että sylkipuoli jää ylöspäin. Eli se musta osa tasoa vasten :) Oletko huomannu, että sitä mustaa osaa rullaamalla saa terkennettua kuvaa, eli kannattaa sitä vähän käännellä ees taas samalla kun kattelee, niin kuviotkin vähän muuttuu. Mutta kyllä niistä oviksen aikana ihan selkeästi haaraisia ja pitkulaisia tulee, kun muulloin tosiaan palluroita vaan.
Kerrohan jos saat tuloksia sillä aikaan :) Mulla näytti tässä kierrossa ennätykselliset 6pvää positiivista, koko ajan enenevissä määrin ja sit kp14 taas ihan selkeä nega, eli ite tykkään tuosta testistä kun ennakoi aika hyvissä ajoin tulevaa ovista, ainakin mulla :)

Tyts, sanattomaksi vetää.. On varmasti TODELLA raskasta ja otan syvästi osaa vastoinkäymisiin! Voisiko tuota tehdä uudelleen, jos kelvollisia munasoluja sitten löytyisi?

Tyts :'( en tiedä mitä sanoa. Olen tosi tosi pahoillaan teidän puolesta. En osaa edes kuvitella vaikka haluaisin mitä on käydä kaikki tuo läpi. Voima halaus täältä ja toivon pilkahdus huomiseen.

Tyts voi ei :( Mikä pettymys... En osaa ees kuvitella kun itellä tosiaan luomuna yk4 ja nyt jo tuntuu ettei tapahdu mitään, ikinä. Kauheesti voimia ja hyviä ajatuksia sinne päin...

Harmittaa Tyts tosi paljon teijän puolesta.. Paljon voimia!

Tullu taas niin paljon tekstiä et ei pysty kaikille vastaamaa, mut joku kysyi et miten mies suhtautuu vauvan tekoon. Täällä ei oo miehellä mikään vauvakuume, mut haluaa kyl lasta. Ei vaan haluais vissiin sitä ruveta oikeen tekemällä tekemään tai stessaamaan sen tekemisestä niinkun mä.. :)

ON: Verigreippä tuli ostettua kaupasta, mut ei oo viel tullu maistettua. Meinasin oksentaa ku maiston valion greippimehua.. :D Jotenki ollu aivan outo alku kierto. Yleensähän on ollu kuiva kausi limojen suhteen, ennen kun menkat alkaa ja sit kun ne on loppunu. No täällä ei sellasta kuivaa kautta oo näkyny. Kp11/30-32..  

Tuli muuten lopetettua tupakan polttaminen tos 3 päivää sitten. 2 ensimmäistä päivää oli helppoa kun oli vapaa päivät töistä, mut nyt ku tulin töihin niin meinaan koko ajan mennä tupakalle. Ainakin vielä oon saanu pidettyä itteni kurissa. Tarkotushan oli lopettaa viimeistään sitten kun saan plussan mut ajattelin et järkevämpihän se on lopettaa ennen.. Polttaako joku muu tai on lopettanu?

Ellallaa, minä poltan. Lopetin 15v polttamisen jälkeen "ihan seinään" kun esikoisesta plussasin. Olin kolmisen vuotta polttamatta ja ratkesin taas viime kesänä.. Mä tarvin todellisen pakon, että motivaatiota riittää. Eli lopetan taas heti jos/kun plussaan.

On niin aktiivista keskustelua, että huh! :) Kiitos kaikille keskustelun ylläpitämisestä.

Ellalaa, hieno homma että oot lopettanut tupakoinnin. Onneksi olkoon! :) Mä oon ollut savuton kaksi ja puoli vuotta ja oon ollut todella tyytyväinen päätökseeni lopettaa. Se ei liittynyt mitenkään raskaudesta haaveiluun, vaan lähinnä siihen, että halusin pitää itsestäni huolta. Suosittelen kirjaa nimeltä Stumppaa tähän!. Luin sen kolme kertaa ja voin sanoa, että ei ole huolta siitä, että enää koskaan alkaisin polttamaan. Olen vapaa! :) Koita kestää se tupakanhimo, koska sen on kyllä sen kaiken arvosta. Mieti, sä oot jo nyt savuton!

Plussatuulia ja ihanaa viikonloppua! Täällä menossa kp 12/22-25 ja ovulaatio on varmaan huomenna. :)

Pahoittelut Inala tädistä. :( Ei ehkä lohduta tässä tilanteessa, mutta ainakaan sinun ei tarvitse odottaa kamalan kauaa seuraavaa yritystä, kun tuo kierto on lyhyt. Ja kun kerran ovis on tunnistettu ja sen jälkeen on oikea määrä päiviä tätiin niin ei kai tuossa hätää pitäisi olla.

Nyytin mies kuulostaa kanssa ihanalta. Huolehtii ja on mukana noin söpön paljon. :)

Toivottavasti tulehdus ymmärtää jättää iitan rauhaan. Kurja, kun ei vielä lääkkeet ole tehonneet. :/

Tyts, osan ottoni ja todella paljon voimia tuon kaiken kestämiseen. Ihan tässä jää sanattomaksi. *hali*

Hienoa Ellallaa, että onnistuit jättämään tupakan. :> Toivottavasti hyvä alku jatkuu.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille.

Iltoja aktiiviset naiset!

On ollut sellaiset hulinat päivät tässä että nukkumaan mennessä oon lukenut teidän kommentit nopsaan läpi, että jotenkin edes perässä pysyisi :D Tervetuloa uudet ja pahoittelut tädin kohdanneille, ei oo kiva ei... :/

Täällä kp 16/33-36, kokoajan tullu kierto "alemmas" eli en tiiä yhtään miten tässä kierrossa käy, olispa jo jopa 32 :) Ovis pitäis olla ens viikolla ke tai to. Sitä ootetaan kyllä miehen kanssa molemmat. Mainitsin asiasta niin totes vaan, jaa pitääpä ladata kunnon satsit valmiiksi niille päiville :D Ihana <3 Juteltiin muutenkin asiasta yksi ilta ja yleensä se on sitä että minä. "entä jos meille ei tulekaan ikinä vauvaa!? :O" mies: "älä höpötä, siellähän on kaikki priimakunnossa lääkärinkin mukaan, rauhotu!"

Mies sanoi että odottaa tosi paljon sitä että tärppäis, ois jo ihanaa odottaa <3 Sillekin oon saanu aamuvitskut hyvin tavaksi nyt. Itse ostin sekä verigreippimehua sekä syön greippejä. Yritän ainakin lasillisen vetää joka aamu vaikka hirveetähän se on.. Ja sen lisäksi tilasin preseed liukkarin ja sitä nyt kokeillaan :) oon paljon rauhallisemmalla mielellä jotenkin sen lääkärikäynnin jälkeen, vaikka töissä sama hektinen tahti jatkuu päivästä toiseen.

Laskeskelin tässä että tädin pitäis saapua JUST sillon kun on firman reissu ulkomaille... Pelottaa jo nyt, jos ei tulekkaan "ajallaan" niin hermoilen reissussa, että oonko vai enkö vai oonko sittenkin... turhaa hätäilyä etukäteen mut en voi itelleni mitään...

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille <3 Heilutelkaa peittoja ja plussatuulia joka ikiselle <3 Kyllä me vielä ne plussat saadaan ! :)

Vargynja joo olen mä lyhyestä kierrosta ihan kiitollinen. Mulla on periaatteessa siihen 12 kuukauteen 14-15 yrityskertaa verrattuna monella se ehkä 10 tai huonolla tuurilla vähemmän jos on kovin epäsäännöllinen (kuten alta näkyy - yritystä 2kk 1 vko ja yk4 aluillaan). Ovista oon bongannu pistelyn ja kuivien päivien kautta - jos ei kuuteen yritykseen tärppää ostan tikut ihan vain varmistaakseni. Vaan oireet kyllä ilmoittaa että hormonitoiminta pelaa että jos on kierrossa jotain vikaa se selviää sitten tutkimuksissa eikä kotikonstein. Ainoo harmi näissä superlyhyissä kierroissa on, että jos se kierto venyykin nyt sinne 26 päivän hujakoille, ni ehdin takuulla olla jo ihan varma, että oon raskaana. :D

Muoks: Omaa napaa lisää mut nyt repes. Tilasin preseediä ja ovistestejä ja raskaustestejä vinon pinon (jos en tartte kaikkia laitan tänne postikulujen hinnalla myyntiin :) ). Allergialääkkeet saa luvan jäädä pariks päiväks ennen ovista jos ne haittaa hedelmöittymistä. Raavitaan sit nahka verille. Greippimehua vaan joka päivä ja kahvia korkeintaan 2 kuppia päivässä ja teen vaihto kofeiinittomaan. Ihme kyllä mieskää ei nauranu mun jutuille, otetaan nyt tää yritysaika sitten ihan tosissaan ja täysillä ja nauretaankin tälle touhulle vähän ni ei voi yrityksen puutteesta moittia. Ja jos joskus seuraavaa yritetään niin sittenpä on jo elämäntilanne toivottavasti niin eri että nautitaan tästä nyt.

Kiitos kaikille tuesta :P Jo neljäs päivä savuttomana ja tuntuu olevan koko ajan helpompaa. Tuli jotenki tos torstaina sellanen fiilis et nyt lopetan ja siihen se sit loppu. 

Inala: Tollanen lyhyt kierto on kyl varmasti mukavaa. Mulla on n.30-32 päivän kierto ja se on ärsyttävää odotella sitä yhtä päivää kuukaudes kun se raskautuminen on mahdollista.. 

late-: Oon kans samanlainen et ressaan kaikkee etukäteen :D ota r-testi varmuudeks mukaan reissuun ;)

Eea: Oon kans kuullu tosta kirjasta. Pitää varmaan lukee se jos tästä retkahdan uudestaan polttamaan.

Nyytti: Oon kans ihan varma et olisin lopettanu ku seinään viimestään sillon ku plussaan. 

Tyts: Ei tuohon osaa oikein muuta sanoa, kuin osanottoni ja toivottavasti voitte yrittää mahdollisimman pikaisesti uudelleen ja toivottavasti tulos on silloin kaikkien noiden hoitojen ja pettymysten arvoinen, eli vauva. 

Hannele#30: Lohduttavaa kuulla,että sinulla on ollut hiiva ennen plussaamista eli ainakaan sinulla se ei ole aiheuttanut alussa keskenmenoa. :)

Greippimehusta/greipeistä:  hyvä että selvisi tämäkin "mysteeri"! ;D

Oma napa: täällä kp 19/28. Viikko pitäisi vielä jaksaa jännittää. Tänään on vähän rutistellut vasemmalta alavatsasta. Toivon niin kovin,että se olisi kiinnittymistä tms., mutta sehän selviää vasta sitten aikanaan. Odottavan aika on aina pitkä. Niinkuin te kaikki hyvin tiedätte! :D

Takaisin