Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mohveli: Voi harmi tuo jalkasi. :( Toivottavasti jalka paranee pian, lepohan on usein hyvä lääke. :)

Chipmunk86: Kurja juttu, tuo pissatulehdus on kyllä kettumainen riesa. Mulla joskus oli useita peräkkäin, nyt ei onneksi vuosiin ole ollut *koputtaa puuta*. Jotkut pienet hiipivät oireet olen myös saanut häädettyä runsaalla vedenjuonnilla ja karpalomehulla, mutta makeita sokerisia mehuja kannattaa välttää silloin. Kyllä mäkin ehkä lähtisin sille linjalle, että odottaa esim puoli tuntia tai tunnin seksin jälkeen, ja sitten pisulle ja pesulle? :)

etk: Verigreippiä ostinkin, ja ihan hyvää oli. :) I can feel you, mulla kans pitkät kierrot, se alkukierto ovikseen asti menee niiiiiin hitaasti. huoh.

Ellalaa: Tsempit oviksen tikutushommiin. :)

White Christmas: Kannattaahan se varuilta koittaa. Yrittänyttä ei laiteta, vai miten se olikaan. ;) Ja toi liukkari on muuten hyvä. :)

JMH: Toivottavasti kiertosi olis nyt kivuton ja pian ohi, jotta pääsette taas tositoimiin ensi kierrossa. :)

Vargynja: Toivottavasti pääset huomenna sinne labraan niin saisit jonku selvyyden tuohon tolkuttomuuteen. Mielellään positiivisen sellaisen. :)

ON: Ei tullut testit ja foolihapot vielä tänäänkään.Tänään ollut mahassa juilimistuntemuksia, olisin niin halunnut testata olisiko ne olleet merkki ovulaatiosta. Mutta eipä sitten, kun ei ole millä testata.. Piru.

Käyny pitkin päivää lukemassa taas teidän juttuja ja aattelin et illalla vastaan... Ja nyt on miehen exä sairaalassa ja mies lastaan hoitamassa ja mie itekseen ja maha näyttää siltä ku sinne ois muuttanu jalkapallo asumaan ja oireita ei oo mihinkään suuntaan paitsi välillä alkavia menkkakipuja ja nyt en ookaan yhtään varma et ne menkat ei tuu ja tulis tai ei mut aikaisintaan varmaan perjantaina ja myöhäisintään keskiviikkona... Voi hitsin pimpulat mie en ala en saa takuulla lapsia ikinä johan tässä on yk3 menossa :D

Kai mie yritän nukkumaan...

White Christmas ovulaatiotesti näyttää kohonneen lutenisoivan hormonin tason, ovulaatio tapahtuu pari kolme päivää positiivisesta tuloksesta. Eli n. vuorokausi positiivisesta testistä on paras aika hyödyntää ovis ja vielä ovulaation jälkeen munasolu elää n. vuorokauden (jos ei hedelmöity). Onnea!

Hei! Olen lukenut näitä klubeja taustalla jo aika kauan. Nyt ajattelin rohkaistua tulemaan mukaan kirjoittelemaan. :) Ensimmäistä yritetään ja ollaan oltu itseasiassa jo kaks vuotta ilman ehkäisyä...mutta ekana vuotena asuttiin eri maissa, joten oikeastaan  yritystä takana vuosi, josta nyt ei aina olla ovisaikana yritetty. Mies lupaili jo että voisi mennä testaamaan sperman ensi kuussa. Katoin että maksaisi 75e yksityisellä spermatesti.hmmm...katsoo nyt.

Toisaalta elämäntilannekaan ei ehkä ole mikään järkevin hankkia vielä lapsia ja meen kesäksi etelään töihin, mutta toisaalta kyllä tässä 30v lähestyy reilun vuoden päästä, että silleen olisin ihan valmis jo äidiksi ja vauvakuume meillä molemmilla niin iso! Nyt oon saanut ovistikkuihin viime kuussa ja tässä kuussa viivat näkymään tummina oikeastaan ekaa kertaa koskaan, ne ei oikeesti kestä niissä tikuissa sen illan ja seuraavana aamuna jo ihan ohi, ei viivan viivaa!?

Harmi vain meni toi ovis nyt viikonloppuna vähän huonosti kun aiheutti ilmavaivoja tai pistelyä (jes), jota en saanut pois vaikka detox joogasin ja kävin lenkillä ja söin terveellisesti ja vaikka mitä niin ei onnistunut helpottaa. Ei toi mieskään sitten pystynyt vielä aamullakaan ku pelkäs, että satuttaa mua ku vähä yritettiin vaikka olisi ollut iha ok mut kai se katseli mun tuskailua sunnuntaina niin sain sen alitajuisesti panikoimaan sitten. :D Niin hommailtiin sit vaan su aamuna, illalla viivat, ja sitten vasta ma illalla seuraavaksi. Harmittaa kyllä niin paljon että meni ihan ohi koko juttu. Mutta kyllä se tästä! Nyt vain sitten muuta ajateltavaa ja uudestaan ens kuussa yritystä päälle. Mukava tulla mukaan jännäileen teiän kanssa!

Hui, miten hirmuisesti täällä on taas juttuja! Ja paljon uusiakin, tervetuloa tasapuolisesti! Kommentoidaas nyt sitten edes jotain.. Susuna, täällä odotetaan jännityksellä ;) Jippiina, mistä tilastit? Oma paketti raskauskeijuilta, tuli 3pv tilauksesta.. Toivottavasti ne nyt tänään tulisi niin pääset tikuttamaan.. Ja voihan sitä vähän varmuuden vuoksi peittoakin heilutella! Vargynja, toivottavasti lääkäri osaa edes jotenkin auttaa! Sienna, en ole mikään ekspertti, mutta jossakinhan lupaillaan, että miehen siittiöt olisi 72h valmiita hedelmöittämään munasolun, joten jos ovis oli su iltana, niin su aamu ja maantaina taas vehtailut, luulisi osuneen ihan nappiin? Tietty olettaen, että ne miehen uimarit on toimivia.. Peukut pystyssä, että tärppäsi!! Etk, tosi tosi mälä tuo hirmu pitkä kierto! Johan siinä alussa tuleepi hulluksi! Mutta eikös tässä ala olemaan taas pian h-hetki käsillä? Ostin eilen jo kaupasta verigreippejä, jotta taas tottuisi makuun.. ON , siis olen heittänyt kirveen kaivoon ja valmistautunut henkisesti tädin saapumiseen millä hetkellä hyvänsä! Launataina juili selkää ja eilen oli niin selvästi menkkamaista mahakipua. Naama on kuin teinillä ja tukkaa sais pestä ammuin ja illoin. Joten eiköhn se viikonloppuna kun aikakin olisi sieltä tule! Elämme siis jotain kp 22-26 ja dpo11-13.. (Muoks, kivasti ei taas ymmärrä tää padi noita kappalejakoja :( pahoittelut siis huonosta jäsentelystä!!)

Huomenta!

Tänne suuntaan ei edelleenkään mitään erikoista kun ollaan niin alkutekijöissä. 
Mutta kirjoittelen silti hieman omia vointejani.
Nyt on sitten ollut pari päivää aikamoista kipuilua alavatsassa ja selässä, ja paineen tuntua myös. Mulla on nelisen vuotta sitten poistettu oikea munatorvi kun se oli kiertynyt ja silloin oli hieman samankaltaiset oireet, mutta paljon pahempana. Siks oon ehkä vähä pelko persees täs.. Tänäänä soittelen aikaa gynelle, jos kävis varuuksi tutkittavana.. Onneks ei enää ole niin kovia kipuja kuin pari päivää sitten.

Onpas täällä taas ollut vilkasta keskustelua, ihanaa :D Mie yritän pysyä kärryillä mutta aina lipsahtaa ohi plussia ja uusia tulijoita, joten kaikille plussanneille onnittelut, ja uusille tervetuloa joukkoon :D (Ihan kuin itse oisin vanha... :))

Sienna, tuo ovulaation aikainen kipuilu on niin tuttua täälläkin. Hankalaa siinä on peittoja heilutella kun mies huuli pyöreenä miettii voiko edes koskea toiseen.

Vargynja, toivotaan että asiat selkeytyy ja lääkärin kautta pääset labroihin.

Voi Iita, tädin saapumiselta kuulostaa (itsekin kuulun näihin onnekkaisiin joiden naama kukkii kuukautisten saapuessa), harmi, mutta isommin asein seuraavan kiertoon ;). Ja ainahan voi olla ettei se täti sieltä saavukaan :D.

musicbox, siun tilanteessas on ehdottomasti hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Täällä ovulaatio oli eilen (ja mielettömän ihana kipu oikeassa kyljessä sen kunniaksi). Ollaan harjoiteltu vauvantekoa (ja toivottavasti myös pistetty aluilleen) vaikka viime viikolla uhkasinkin että jää ovis hyödyntämättä väsytyksen vuoksi. Onnekseni mun hormonit ovat yleensä toista mieltä kuin mun pää siitä jaksaako niitä peittoja heilutella ;). Nyt vaan sitten odotellaan tärppäsikö :D

Joo jonkinlaiset mahkut voipi olla, olisi vaan ollut kiva hyödyntää kunnolla.Mutta toisaalta en oikein usko että lapsia laitetaan alulle hampaita purrenkaan. Luin jostain että orgasmi auttaa niitä siittiöitä liikkumaan eteenpäin. 

Lueskelin kanssa tuota omaa tekstiä, ja itseasiassa oli aika herätys siihen, että taidan stressailla vähä liikaa. Kun vain osaisi rentoutua tämän asian kanssa! Onneksi sisko saa lapsia, on nytkin raskaana ja olen kyllä ihan onnessani siitä! Tietysti olisihan se ihanaa päästä yhtä aikaa äitiyslomalle ja silleen mutta on ne senkin lapset mulle niin rakkaita ja tärkeitä.

Onko muutes muut miettinyt kuinka paljon kropan olotilat johtuu menkoistaj a ovulaatiosta yms. Mä en ennen tätä vauvakuumetta edes ikinä huomannut mitään ovulaatiota tai menkkaoireita. Nyt jotenkin oppinut kuulostelemaan kroppaansa vähä liiankin hyvin :D

Tervetuloa kaikille uusille tulokkaille! :)
Ja mahdottomasti onnea plussanneille :-)

Tekstiä tullut niin paljon viime käynnin jälkeen, etten osaa nyt ruveta erikseen asioita kommentoimaan, eli pikainen omanapavisiitti vain ;)
kp13 meneillään ja aikalailla viimeinen päivä hyödyntää ovista. Silloin kp8 alkoi jo donnatestissä plussaa näyttämään ja plussa on vahvistunut joka päivä, ollen eilen huipussaan, eli taisi se ovis sittenkin kohdata huippunsa vasta kp12 ja kierto silyy ns. normimitoissa :)
Erikoinen ovis siitä, että kipuilu alkoi vasta eilen :O Yleensä siis kipuillut monta päivää. Tänään on jo vähän helpottanut, mutta edelleen pientä kipuilua. Tänään siis vielä pupuilua ja sitten alkaa se parin viikon odotus. Eilistä lukuunottamatta ovista tullut hyödynnettyä aika hyvin. Oli vatsa niin kurjan tuntuinen ja väsymys suurta, että nukahdin jo hyvissä ajoin sohvalle..

Kovasti plussapuhureita kaikille ja jännityksellä odotellaan kuka plussaa seuraavalsi =)

Eli Nyytti olet saanut donnatestin toimimaan? Itselläni patukka on myös (peritty kaverilta) ja en koskaan ole saanut oikein tolkkua, että näyttääkö se nyt yhtään mitään :( onko mitään vinkkejä?

Chipmunk, kiva että olo normalisoitui nopeasti. :) Toivon täällä myös, että tuo sipsi-jäätelö mielihalu johtui vatsassa kasvavasta pikkuisesta. Ainakin se antaa lisätoivoa ja toivossa on hyvä elää. ;) Paitsi sitten jos joutuu putoamaan takaisin maanpinnalle..

Jippiina, voi möh, kun lähetykselläsi kestää. Toivottavasti se jo tänään tulee/tuli.

Tsemppiä Inala, ehkä sinne vatsaan on muuttanut joku, joka yrittää saada sinut luulemaan että siellä on jalkapallo. ;)

Tervetuloa Sienna. :> Onnea yritykseen, toivottavasti pian tärppää pitkän odotuksen jälkeen. Kurjaa kyllä tommonen, että kipuilee oviksen aikaan niin ettei meinaa pystyä hyödyntämään sitä. :( Tohon elämäntilanteeseen voisin sanoa, että ei se taida olla ikinä hyvä, jos alkaa miettiä liikaa. Silloin kannattaa yrittää, kun on kuume, varsinkin kun siinä voi kestää kauan, niinkuin olette varmasti huomanneet. En myöskään huomannut mitenkään ovulaatio-oireita ennen kuin alettiin kuumeilemaan. Kuukautisoireita onkin vaikea olla huomaamatta. Nyt sitten olen yrittänyt opetella tunnistamaan ovistuntemuksia.

Iita, surku jos se täti sieltä tulee. Toivottavasti ei kuitenkaan tule.

musicbox, kuulostaa aika hurjalta tuo. :( Toivottavasti ei ole mitään niin vakavaa kuin viimeksi.

Sain kuin sainkin lähetteen labraan raskaustestiin. Tänään siellä jo kävin ja huomenna pitäisi tulla tulos. Tulen tänne heti kun pystyn sitten hihkumaan tai suremaan. Kiitos kaikille tsemppaajille tuesta. :)

Täällähän on taas oltu vauhdissa kirjottamisen suhteen :P White Cristmas: en usko et aamulla on liian myöhästä :) onnea oviksesta.. Vargynja: toivotaan et laivalla tärppää :P ainakin se saa ajatukset muualle oviksesta , kunhan muistaa vaan kunnolla tehdä talletukset ;D Jippiina: hae apteekista ovistikku jos ei oo paketti viel tullu. Sillon ainakin saat selvyyden et onko ovis vai ei :) Sienna: tervetuloa mukaan! :) Iita: oon jostain lukenu et siittiöt vois hedelmöittää munasolun jopa 5 päivää yhdynnän jälkeen :) mä kans kirjottelen tabletilla välillä. Inhottavaa ku tää muokkaa ton tekstin niin ku olisin kirjottanu kaikki yhteen pötköön :/ musicbox: inhottavia tollaset kivut toivottavasti siellä ei oo mitään vakavaa.. anhe: sormet ja varpaat täällä ristissä et saitte pikkusen alulle ;)

Huhuilen myös pikaisesti :)

Yövuorot menossa, siksi ei juuri ole tätä ämmäkettä näkynyt :/ Kp 9 ja nyt en sinnilläkään kyllä tikuttele ovista, katotaan osaanko sen bongailla luomusti =P Huomasi kyllä että su aamuna loppuivat kuukautiset, oli nimittäin halutkin sen mukaiset! Kolme kertaa, eikä sekään ois riittänyt *reps* =D onneksi jo tasottumaan päin (jos voi sanoa tässä tilanteessa, että onneksi)

Nyt kahvin keittoon, että alkaa tämäkin päivä hymysuin, huomenna onkin sitten "kaunistautumisaikaa" kun sain varattua itselleni ajan sokerointiin :) kevättä kohti siis lähden nyt rytinällä! Huomaa ettei oo ehken hormonit ihan tasapainossaan kun  tuntuu että aknea vaan pukkaa ja karvotuski on kauheen tummaa ja nopeesti takasin kasvavaa...

btw, onkohaan täällä kaikki yrittämässä lasta kun koitin eilen kahdesta eri kaupasta ostaa greippimehua ja kummastakin oli loppu!

Jippiina mä kans toivon, että tää kierto on ihan normaali. Saa olla lyhyempikin, ei haittais :D. Mut tosiaan on ihan kiva fiilis, kun ei tartte kuulostella itteensä koko ajan. Eikä oo mitään kuulosteltavaakaan. Ovis varmaan oli ja meni, ainakin su-ma limojen perusteella...
Jos ei voi testata, niin sit ei auta kun toimia ;). Varmuuden vuoksi!

Inala älähän nyt sekoo siellä :D

Sienna tervetuloa! Ja hyvät mahkuthan teillä nyt on!
Mä en pillereitten aikana tuntenut oikeestaan mitään koko kierron aikana. Ennen pillereitä, joskus teininä, muistan, että mulla oli välillä kovia menkkakipuja. Ekaa raskauttakaan en tajunnut heti, menkat tais olla reilusti myöhässä (vajaa 2 vkoa), ennen kun tein testin ja kunnon oireet tuli. Keskenmenon jälkeen onkin tullut kuulosteltua itteensä ihan tarpeeks! Eikä oikeestaan oo tarvinnut kuulostellakaan, koska tuntemukset on olleet niin selkeitä. 

iita sulla on ihan väärä asenne! Ei saa luovuttaa ennen kun täti on tullut ;D.

musicbox toivottavasti ei mitään kurjempaa ja toivottavasti pääset pian tsekattavaksi.

anhe hyvähyvähyvähyvä :D. Peukut pystyssä, että harjottelu tuotti tulosta!

Nyytti peukut pystyssä siihenkin suuntaan :)

Vargynja loistavaa, että saat huomenna varmuuden!

ON: järkyttävä päivä! Päätä särki aamusta asti ja kauhee väsymys, kun uni oli taas mitä oli. Vielä kun en ollu omissa hommissa, vaan ihan uudessa paikassa, niin oli tosi raskasta, kun kaikki oli hukassa jne. Mulla on särkenyt päätä lähes päivittäin koko alkuvuoden. Mä vaan aattelin, että johtuu hormooneista ja lääkkeistä. No, nyt lääkkeettömänä ja särky pahenee. Voi toisaalta johtua selkä- ja niskajumeistakin. Tai sitten on psyykkistä... No, huomenna työterveyteen ihmetteleen =P. 

Niin nää kehon olot. Mulla ei yhdistelmäehkäisypillereillä tai ehkäisykapselilla ollu oikee mitää oloja. Tai kapselilla oli sellasta PMS-tyyppistä herkkyyttä välillä mut kierto meni miten sattui. Minipillereillä oli kaikki kierron vaiheet aika normaalit, kuivat kaudet, limat jne mutta ovulaationipistelyt ei ainakaan tuntunut (tiedä estikö ovulaation vai ei) ja PMS myös. Mutta oon huomannut että kun ne lopetti ja vielä erikseen "kuuntelee" kroppaa lisää niin tuntuu vahvemmin kaikki mahdolliset oireet ja "oireet."

Sienna tervetuloa mukaan :) Ollaan saman ikäisiä, mulla tulee ihan just 29 täyteen eli 30 reilu vuoden päästä... Ite oon kanssa stressannu ihan sikana ku ei oo yritystä ollu eläessä ikinä ennen ja on kuitenkin näinkin vanha. Mut siitä se stressi kai laantuu kun tähän touhuun tottuu. Tai sit kasvaa ku ei ala tapahtua :D Ei se rentoutuminen silläkään oikee suju et yrittää pakottaa itsensä rentoutumaan.

iita ainahan sitä voi kuitenkin salaa toivoa että jos jättäis tulematta ja tuliskin iloinen yllätys...? Tiedä sitten mitä odottaa mutta jaksamisia kuitenkin.

musicbox voi ei :( Toivottavasti ei oo mitään tai saat ainakin sen lääkärinajan nopeesti...

Vargynja iih jännää huomiseen asti :)

piia84 hah hauska lukee että muillakin on mies "kovilla" noilla kolme kertaa päivässä aikatauluilla. Miulle fysioterapeutti tänää aamulla naureskeli vitsillä jotai että eipä sitä tartte oviksista välittää ku joka päivä vaa harrastaa. Mie helahdin ihan punaiseks enkä tosiaankaan kehdannu sanoo että tota monta kertaa päivässä. Toivottavasti oli hyödyksi kanssa, mie yleensä kiittelen omaani uhrautuvaisuudesta... :D

JMH ikävää tollanen. Jos mitään lohduttaa niin tuttu tunne, viime kuussa mahtoi kuun joka päivänä särkeä päätä ja nyt ku päänsärky on poissa ni unet lähti niiden mukana. Lisäks näen tosi levottomia unia sen aikaa kun nukun.

ON: On sitte PMS tai jotai muita oireita ni kyllä on kiukkunen ämmä täällä kotona! Maha yhä turvonnu ja unet hukassa. Kp 20/21-26 ja ovis ehkä kp10-12? Yleensä nippaa niin selvästi ettei mitään epäselvyyttä ja nyt ei tuntunu mitään paitsi elohiiri toisessa munajohtimessa (veikeen tuntuinen) kp 11.

Mies on yhä poissa ja kun eilen viel kuviteltiin että hänen lapsensa äiti pääsis ehkä jo tänään sairaalasta pois niin nyt näyttää siltä että on siellä ainakin viikkoja ja siitä voi kuntoutuminen kestää kuukausia sikäli kun täysin kuntoutuu. Äidillä on yksinhuoltajuus ja hän ei lasta miun lähelle haluais että saa nyt nähdä miten ihmeessä tilanne kääntyy ku miehen tartteis kuitenki olla kotona ens viikolla kun on varallaolo täällä. Huomenna mies pääsee töihin mutta takas illaks hoitamaan ku lapsen täti hoitaa päivän ajan. 55km suuntaansa... Jos oikein kaivamalla kaivaa jotain positiivista niin eipähän mee tärppipäivät hukkaan mutta tässä ku jo luultiin ettei tää asetelma exän kanssa voi mennä enää vaikeemmaks. Kunpa toipuis nopeesti ja sellaiseen kuntoon että lapsen kanssa pärjää, ihan kamala tilanne.

hui paljon tekstiä, uusia ja vanhoja!
tervetuloa uusille palstalaisille!
JMH: Toivottavasti pääsisit jo työ stresseistä, josko päänsärytkin siitä helpottaisi ja auttaisi nukkumaankin paremmin!
Inala: Hirmu hankala tilanne tuon miehesi exän kanssa, mut eihän se pidemmänpäälle voi noinkaan jatkua jos toipuminen venyy.
Vargynja: me pidetään sulle peukkuja, ja tietysti ollaan uteliaita kuulemaan tuloksia!!
ahne:elle peukkuja että, ois ovis tuottanut toivotun tuloksen!
Tuoho greippiin, minä puristan mehut hedelmistä tai syön sellaisenaan, nuo valmiit kun on jotenkin niin happamia :/ .

Onko miulta mennyt ihan ohi vai onko niin ettei meillä ole kukaan rohkea alkanut tälle vuodelle pitää kirjaa kuinka monta plussaa, km, jne...? Jotenkin oli mukava seurata kk tilanteita :D

on: täällä mennään kp 23/31, ovis oli tod.näk. viikonloppuna, aika hyvin tuli hyödynnettyä :D Nyt vaan ootellaan puoltoistaviikkoa mitä tapahtuu. Taas on puistatusta ja pahaa oloa välillä reilustikin mutta, sitäpä oli viime kierrossakin mutta kummasti tuo on jokin oviksen jälkeinen oire? Tällä viikolla tulee taas vuosi lisää tähänkin tätiin, onneksi olen ihmisiä jotka ei niin juhlapäiviä juhli, ainakaan omia ;)

Nyt toivotaan että kevät aurinko tuo plussat tullessaan ja tädit painuu sulavan hangen mukana huitsin nevadaan :D

Hei kaikille. 

Olen notkunut tuolla "Äidiksi ensi kertaa" ketjussa ja käynyt aina välillä lueskelemassa täällä teidän juttujanne. Taidampa kuitenkin liittyä tännekkin, kun täällä on näin paljon ja aktiivista porukkaa. :)

Olen 33v, olemme mieheni kanssa olleet naimisissa reilun vuoden ja nyt meillä on yk8 meneillään. Ja ensimmäisestä lapsesta siis haaveilemme.
  Nyt kp 15/28. Ovista tikuttelin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ja hyvin näyttää tuntemukseni ja tikun viivat olevan samaa mieltä ajankohdasta. Ja ajankohtaa (sekä hieman ennen ja jälkeen..) on hyödynnetty tehokkaasti. ;)

Joku aloitti keskustelun siitä miten nyt on enemmän tuntemuksia ja oireita kierron aikana, kuin ennen yritystä tulla raskaaksi. Omalla kohdallani tuntuu,että ovikseen liittyviä ja koko kierron läpi meneviä oireita ei kyllä pahemmin edes ollut aiemmin. Tosin silloin kyllä söinkin ehkäisypillereitä,että ehkä sitten ei tapahtunut ovulaatiotakaan. Nyt on kyllä sitten oireita laidasta laitaan ja harva se kierto tulee joku uusi oire joko ovulaatioon liittyen tai ennen kuukautisia,että voi jännittää olisiko tämä nyt sitä itseään vaiko vain tädin uusi juoni. =/  Mutta jos näissä oireissa nyt mitään positiivista on, niin todennäköisesti siis ainakin jotkut hormoonit jyllää kun tuntemuksia on niin paljon. :D

Heippa pitkästä aikaa! :)

Tekstiä tulee niin hurjasti ettei perässä pysy :D Tervetuloa kaikille uusille mukaan kuumeilemaan! :)

Muutamilla taisi olla ainakin jännät paikat ;) Labratuloksia odotellen ;) Toivottavasti on hyviä uutisia!

Koitan taas lueskella ja päätä kiinni missä kukin on meneillään..

Omaa napaa sitten.. Elikkä nyt menossa kp 30.. luultavasti mahdollinen ovis oli n. reilu viikko sitten.. jos kropassa nyt tapahtuikaan mitään, no ainakin tuntemuksia oli.. kaapissa olis yksi digi testi mutta en uskalla tehdä koska ei jaksais pettyä taas.. :/ ns. oireita on kyllä nyt vähemmän kuin edellisillä kierroilla.. alavatsaa on kyllä nipistelly ajoittain.. paljon vähemmän on kyllä ns. oireita kuin aikasemmin.. ehkä ei ole ollut mielikuvitukselle aikaa rakentaa mitään pilvilinnoja ;) toivo on kyllä suuri että vihdoin saatais plussa! Edellisestä plussauksesta alkaa olemaan jo kaks vuotta.. :S kauheeta ajatella miten aika menee.. ei sitä muista miltä se plussaus tuntuu? väkisinkin miettii että esikoisella olis jo pikkusisko tai veli, millainen hän olisi? mikä hänen nimi olis? mut ei.. elämä on rakaa.. no mut vähän reilu viikko vielä loman alkuun, sitä ennen ajattelin tehdä testin.. olis kyllä hienoo jos pintaan nousisi ihan oikea raskausoire, joka ei jättäis arvailujen varaan.. ääh, tää alkaa taas niin nousee tonne pilviin :D voi kun sais pidettyy jalat maassa..

Tsemppiä kaikille! Ja kevättä rintaan ;) niin magee keli oli ulkona ja aurinkokin paistoi :)

Pikana vastaus iitalle ennen nukkumaanmenoa. Ihan hyvin mä sen olen toimimaan saanut, tai en siis ole mitään suurempaa ihmeellisyyttä havainnut. Tämänkertainen vaan hämmästytti kun täytti ns.plussaa niin ajoissa ja monena päivänä :)
Sillä kannattaa testailla pitkin kiertoa ja vaikka useamman kerran päivässä, niin opit millaisia kuvioita sulle tulee silloin kun et ovuloi, joten tiedät sitten kun muutosta syntyy. Testin pitää myös kuivua kunnolla, jotta kiteet tulee näkyviin. Toki laittaa se myös niinpäin kuivumaan, että se puoli jää luonnollisesti ylöspäin, jonka pinnalla sylki on :) . Mun pakkauksessa oli ihan ohjelehtinen mukana, oliko sulla? Siinä niitä kuvioita on selitetty. Mutta kun ei ovuloi, niin siinä on vaan epämääräisiä palluroita ja soikioita yms ja kun ovis lähestyy, niin siihen alkaa muodostua sellaisia haaroittuvia kuvioita. Ohjeessa sanotaan "saniaismaisia" ja onhan ne. Mulle tulee vaan aina mieleen kaupungin kartta korkealta ilmasta kuvattuna, eli näkyy teitä ja pikkukatuja yms :)  Mulla auttaa myös se, että maha kipeytyy oviksesta ja kivut osunu yksiin kuvioiden kanssa ollen kovimmillaan, kun kuvioitakin eniten.
Auttokohan tää yhtään? Kysy ihmeessä jos pystysin viel jotain muuta selventämään. Mikään experttihän mä en ole, kolmessa kierrossa neljästä käyttäny, mut en oo kokenu sen tulkinnassa mitään suuria ongelmia :)

omaa napaa sen verran, että kp13 ja oviksen eteen nyt tehty mitä tehdä voi. Hyvin tuli kyllä hyödynnettyä ihan. Alkaa se piinaava ja pitkältä tuntuva odotteluvaihe.. Nyt nukkumaan ja huomenna lukemaan mitä muut oli kirjottanu :)

Nyytti: Kiitos :) mulla ongelma on oikeestaan ollut se, että musta se näyttää aina ihan samalle. Eli en oo kyl koskaan nähnyt mitään saniaismaisia muodostumia, vaan aina se on sellainen pikukas. Ehkä mä nyt voisin ottaa tavaksi, aamuisin sen aina tehdä, niin huomaisi miten se mahdollisesti sitten muuttuu. Uskon, että mun suurin kompastuskivi on ollut se, etten ole antanut sen sitten kuivua tarpeeksi pitkään. Onkohan se tulos, kuinka pitkään paikkaansapitävä? Ja nyt mun täytyy, kyllä myöntää, että oonkohan mä sitten aina laittanut sen väärinpäin kuivumaan?? kun eikös se tuppikin ole kovera niin, ettei sitä voi laittaa kun niin, että se "valonappi" on alaspäin? voikos sen linssin sitten jotenkin kääntää? Kyllä tulee "fiksu"olo.. Nyt kun vielä löytäisin sen jostain.... hiien pieni patukka!

Kaikille muille taas ihanaa aurinkoista aamua!! Ainakin täälläpäin on UPEA ilma ja mahdollinen tädin tulon aiheuttama synkistely on poissa! siis eipä se täti vielä tullut ole, mutta tulee tai ei, sillehän ei tässä vaiheessa voi minkään!

JMH
olen valitettavan pessimistinen luonne! Tai ajattelen mielummin aina pahinta, niin ei sitten romahda pilvilinnat niin pahasti! Pitäisi varmaan yrittää vähän muuttaa tuota ajatusmaailmaa, mutta syytän tästä Kaurismaista luonnettani!
AHNE mulla on joo aina ollut kuukautisten aikaan iho tosi huonossa kunnossa, toisaalta esikoista odottaessa, jouduin käymään ihan kosmetologilla useasti, kun meni niin hurjaksi.. Silloin myös selkään tuli näppyjä, mitä koskaan muuten ei ole ollut. (eilen oli ;) iiiiik! ) Mutta tässä vaiheessa pessimisti taas palaa pilvistä ja tuumaa, että eipä vielä yritetäkään iloita..
Korppi mikä lie tilasto onkaan kyseessä, kannatetaan! Olis kiva seurata faktoja aiheesta! Olisko kukaan halukas sellaista alkaa pitämään? Mites se on ennen tehty? kävin tuolla 2012 ryhmässä vähän kurkkimassa, mutta en löytänyt??
Lotte oon itse tykännyt tästä ryhmästä tosi paljon, kun täällä ollaan niin ensimmäisiä kuin neljänsiä yrittämässä, osalla on takana menetyksiä, osa yrittänyt pitkään ja osalla tärppää kerrasta. Ihanan monenmoista porukkaa, joten apuja ja eksperttejä löytyy asiaan kuin asiaan! Tervetuloa siis!

Inala, onpa kurja tilanne. Eihän se noin voi jatkua kamalan kauaa. Toivottavasti exä paranee pian, niin saat oman kultasi takaisin kotiin.

Tervetuloa Lotte tännekin juttelemaan. :)

kukka^^ jännään täällä sun puolesta. Toivottavasti vähäiset oireesi on aitoja. :)

Tsemppiä Nyytti odotteluun. :)

Omanapailun kopioin tuolta toisesta ketjusta:

Verikokeen tulokset tuli viimein. Nyt tietää ainakin olla toivomatta turhia. Nega tuli. On se raakaa, kun noin aukottoman varma testi kertoo, että et ole raskaana. Lääkäri antoi ensi viikolle uuden lähetteen labraan. Otetaan uusi verikoe + kilpirauhasarvot. Lähdettiin siis selvittelemään, että mikä tässä mättää. Harmi vaan, kun labra on vaan aamupäivän auki ja oon alkuviikon aamuvuorossa. Pitää katsella miten se tarkalleen on auki, että ehtisikö aamulla ennen töihin menoa.

Jossain vaiheessa oli keskustelua miehen kuumeilussa mukana olemisesta. Kyllä tuo minun ukko taitaa olla saanut aika hyvin tartunnan. Se sai Suomalaiselta kirjakaupalta lahjakortin ja mitä se ostikaan sillä: äitiyskirjan. :) Onneksi on ihana mies, luotettu ystävä ja tämä foorumi, joille itkeä kun hommat ei mene ollenkaan niinkun pitäis. Ja suklaata.

Takaisin