Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, pitikin kysyä, et kuinka pian te olette testaillut? Mulla on noita davidin liuskoja kyllä tuolla laatikossa, mut meinasin et josko sit ens viikolla olis kokeillut, jos ei sitä ennen tuu täti kylään..

Ihanaa, kun täällä on niin aktiivista porukkaa! :-)  Mä täälllä jännäilen niin kovasti teidän puolesta, että on taas ihan pakko heittää kommenttia ilmoille!

Ensin oikein paljon tervetuloa (joillekin takaisin) Nonna-, mutka, White Christmas, Tyts ja _chilly ja pahoittelut niille, jotka on kokeneet menetyksiä. Valitettavan paljon näyttäisi niitäkin sattuvan. :-(
MUTTA entistäkin enemmän onnea ja tsempistystä nyt kuumeiluun ja toivottavasti tämä vuosi on SE vuosi teille(kin)! :-)

mutka, kuulostaa hurjilta nuo sinun kiertosi heittelyt ja samoin nuo tädin vierailujen pituus! Tulisin varmaan lievästi hulluksi, jos kaksikin viikkoa saisi tätiä kärsiä! Huh, huh!

ainut, kiitos! Yritän kovasti innostua asiasta, mutta ei oikein vielä uskalla.... Tosin olen saanut kuitenkin aikaiseksi sopia jo 1. neuvolakäynnin, joten kyllä tää kait pikkuhiljaa alkaa realisoitua.

JMH, kiitos! On kiva käydä lukemassa teidän juttuja ja sitten onkin jo pakko jotain kommentoida! :-)  Sulla on vissiin jotain kevätväsymystä, kun niin väsyttää? Oon huomannut kyllä, että lenkkeily ja urheilu on yleensä mitä parhainta lääkettä vaivaan kun vaivaan. Niin, ja suklaa myös! :-)

Sli, lueskelin teidän juttuja pitkään jo tuolla Raskaaksi 2012 -ketjussa, mutta liityin porukkaan vasta marraskuussa ja nyt olenkin sitten tuolla toisella puolella, jonne toivon kovasti seuraa! ;-)  Ja mitä ilmeisimmin kyllä sinusta näytän kohta saavankin sinne seuraa! Muuten, monikkoraskaudessa voi oireetkin tulla tuplana! ;-)  Tosin, minä olen monikkoraskauden kokenut ja minulla ei silloin(kaan) ollut juuri mitään oireita. JÄNNÄÄ!

Mohveli, ärsyttävää tuollainen, kun täytyy arpoa noiden kiertopäivien kanssa! Miten sitä ikuna saa oviksen bongattua?! Mä en osaa varmasti ottaa kantaa, että mikä olis se kierron eka päivä, mutta muistaisin, että mulle on joskus kerrottu, että tuhrupäiväkin olis kiertopäivä, mut satavarma en ole... Tsemppiä uutee kiertoon!

Oih, Peikko83, mielettömästi onnea teille ja hurjasti tarrasukkia nyt matkaan! :-)
Onnea mielettömästi myös salome23 ja Vehnä! Tervetuloa raskausklubbailemaan ja tarrasukkia hurjasti odotukseen! :-)

Nannannaa, tervetuloa Raskausklubbailemaan! :-)

late_, hienoja uutisia olet kyllä saanut! Yksityisellä on kyllä niin ihana käydä. En ole enää vuosiin käynyt julkisella kuin pakosta (esim. raskauden ajan tutkimukset)... Tosin onhan se kallista, mutta niinhän sitä rahaa menee paljon turhempaankin.

Chipmunk86, kuulostaa kovasti ovis-oireilta nuo! Oviksen ajankohta voi olla hyvinkin yksilöllinen, kun käsittääkseni jo niinkin aikaisin, ku kp10 ja sitten haitari voi olla pitkäkin, riippuen kierron pituudesta.

Vargynja, mitä himettä siellä nyt oikein tapahtuu? Olisi varmaan kiva päästä johonkin suuntaan eteenpäin! :-(  ARGH! Tsemppistä ja kärsivällisyyttä odotteluun!

ON: Ihan vaan sen verran, että sain lopulta sovittua 1. neuvola-ajan, joka olis 5.3. ja sitten varasin myös yksityiseltä varhaisultran, jonka sain kyllä vasta 12.3., jolloin viikkoja pitäisi olla jo yli yhdeksän. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, kun ollaan maaliskuun lopussa lähdössä isommalla porukalla talvilomareissuun ja siellä kuitenkin heti juomattomuus paljastaa minut, niin on ainakin helpompi sitten tunnustaa, jos/kun on itse todennut ruudulta, että kaikki hyvin. Että tällaista! Ihanaa, että tälle palstalle on plussatuuliakin kantautunut! Nýt vaan sisaret raskautumaan sankoin joukoin! ;-)

Ongelmaaa.... auttakaa... tosiaan mulla alko 13.02 menkat ja ne loppuki myös jo tavallaan 16.02 jälki vuotoo oli vähän eilen. nyt olen potenut eilen ja tänää kipuja ala vatsassa. semmosia vihlaisuja?? vasemmalla puolella munasarjoissa? eikinä ennen ei ole ollut :(( vähä hätä tuli. nä nämä ei ole mitenkää menkka kipuja sen tiedän ne on erinlaisia. ja 13 päivä testi näytti negaa. onko tämä nyt ihan normaalia?

Täällä yks kuumeilija ilmottautuu mukaan! On tullu seurailtua tätä keskusteluu jo jonkin aikaa mut nyt vasta uskaltauduin kirjoittelemaan. Vähän tastaa: mä -91 ja mies -90. Vauvakuumetta on ollu täs jo kolmen vuoden ajan jonka takia jätin pillerit pois jo 2,5 vuotta sitten, että kierto ehtii tasottua. No mies ei oo ollu oikeen valmiks isäksi joten käytettiin sitten kumia muutama vuosi. Ny sit ollaan täs jo jonkin aikaan oltu ilman ehkäsyä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Viime kierrossa luulin et oon vihdoin raskaana, mut olinkin sit kuvitellu kaikki oireet ja ne hävis heti kun täti tuli käymään. Oli kyl vähän hermot kireellä kun huomasin, että oltiin pupuiltu päivän liian myöhää. Ajattelin tälle kierrolle ottaa käyttöön noi ovis tikut ku niitä tuolta kaapista kerran löytyy ettei käy samoin uudestaan ja sit tuli kans hommattua noi mama vitamiinit. Tuli täs vaan omaaa napaa.. yritän vastailla peremmin kun pääsen täs kirjottamises vauhtiin.. :D Nii ja joku kysyi et mistä alotetaan laskemaan tuo kierto niin mä alotan siitä kun side pitää laittaa.. :) Onko jollakin muuten puhelimessa sellanen WomanLog sovellus? Itte huomasin et se tosi kätevä. Ei tarvi laskeskella koska menkat alkaa ja voi laittaa ylös oireita yms.. :)

Vargynja toi menee jo ärsyttävän puolelle! Kunpa nyt pian tapahtuis jotain!

Mohveli lohduttavaa kyllä tietää, että meitä on muitakin, itseinhoojia =P. Kunhan sitä ei päästä liian pitkälle. Tänään istahdin töiden jälkeen hetkeks koneelle ja sitten rykäsin treenin. Nyt tuntuu jo paljon paremmalta, eikä peilikuva hyppää silmille XD.
Onneks ei tarvi enää arpoo, kun ne menkat alko. Vaikka harmittaahan se varmasti... Mä oon laskenut ekan kunnon vuotopäivän kp1. Mulla yleensä kans tuhruilee päivän tai pari.

_chilly hyvä, että saitte oviksen hyödynnettyä :D

Jippiina kiitos, kyllä tää tästä... eilen kyllä ahdisti suuresti, kun ei ollut verkkoo, eikä voinut soitella :/. Onneks facebookki ja WhatsApp on olemassa :). Ja varmasti on odottamisen arvoista ;).

Onnea Vehnä plussasta! Tarrasukkia matkaan!

Sli ja iita peukut pystyssä, että oireet ei oo mitään valeoireita :)!

helmiäippä kevätväsymystä varmaan joo, kun ei muustakaan voi olla kyse =P. Siihen päälle pieni alakuloisuus ja työstressi, niin siinähän se sitten onkin. Ei saa nukuttua vaikka on umpiväsynyt. No, viikonloppuna nukuin kyllä hyvin ja viimeyönäkin. Kyllä, onneks tulee ulkoiltua päivittäin hyvin ja nyt taas tullut treenattuakin. Vielä kun pääsee koirankin kanssa treenaan, kun sen saikku loppuu, niin johan on taas virtaa :). Ja juu, suklaata menee täälläkin! :D

Maikki92 kannattaa testata uudelleen... ovulaatiosta kun tuskin on kyse, niin ihan hyvin voi olla raskausoireita :). Oman mielenrauhan vuoksi voit tietty olla yhteyksissä lääkäriin/hoitajaan myös.

ON: mitäpä täällä... Vähän pirteempänä tähän viikkoon. Meillä oli oikein mukava viikonloppu miehen kanssa puhelimen ja netin välityksellä :). Se kyllä ahdisti, että eilen ei voinyt soitella, kun ei ollut verkkoa. Koirien kanssa tein pitkiä lenkkejä ja väänsin lihaskuntotreeniä. Kyllä tääs tästä... Miehen kotiinpaluu lähestyy, hitaasti, mutta varmasti =P.

Täällä oireet jatkuu, menkat kadoksissa, ja testi näyttää negaa. Kp 33. Huomenna verikokeisiin kattoo se hcg.. aamulla meen ja ip pitäis olla tulokset. Jännää...

Iitalla ja Slillä kuulostaa varsin lupaavalta. :) Toivottavasti oireet on todellisia vaikka se Slillä hieman epätodennäköisempää onkin.

Maikki minäkin testaisin uudelleen. Jospa kuukautiset olikin valekuukautiset, kun olivat niin lyhyet ja nyt oireilet. :)

Onnea Susunalle verikokeisiin. Jospa sieltä tulisikin plussa. :)
Tervetuloa Ellalaa. :)

Ja sit tyhmä kysymys. Pystyykö tuohon vaun laskuriin jotenkin muuttamaan noita kuukautistietoja? Siis sillai et siinä näkyis todellinen kp. Se kun näyttää nyt yhdeksättä kiertopäivää, kun todellisuus taitaa olla kp39.Yhyh, ehkä parempi että ei näy. Tuolla tavalla ne näyttää olevan vielä enemmän myöhässä, kuin muuten ajatellen. :D Jos ei nyt lähiaikoina täti tule, menen kyllä verikokeeseen...

Mohveli: Pahoittelut tädistä. Nyt ainakin pääsette uuteen yritykseen, jos jotain hyvää asiasta etsii. :)

Vehnä: Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! :)

etk: Mäkin jo ihan mielissäni täällä ensi kiertoa odotan (siis jos nyt ei plussaa tule) että pääsen tuota greippimehua kokeileen, kun siitä noin monella hyviä tuloksia on. :) Milloin sulla testauspäivä?

Vargynja: Voihan kurjuus. Mikä lie häiriö tädin navigaattorissa. Ja haikaran. :/  Niitä kuukautiskierron tietoja voi muuttaa sieltä omien sivujen "omat tiedot"-osiosta, kohdasta jossa kysytään edellisten kuukautisten ensimmäinen päivä ja kuukautiskierron pituus. :)

Sli: Kylläpä alkaa kuulostaan jännältä. Mullakin viime kierrossa, josta sen plussan (kylläkin vain lyhytaikaisen) sain, oli huomattavasti enemmän valkovuotoa kun normaalisti. Täällä on kaikki mahdolliset sormet ja varpaat ristissä sun puolesta. <3

iita: Tsemppiä piinapäiviin! Lupaavalta oireet ainakin kuulostaa. :) kyllä mä olen joskus testaillut jopa dpo10 (minäkö hätäinen? :) ), kun monissa testeissähän on että näyttävät plussan jo jopa 4pv ennen oletettua menkkojen alkupäivää.

Ellalaa: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

JMH: Onneksi on tää nykyteknologia mahdollistanut sen, ettei enää kirjeitä tarvii lähetellä. Pitkät olis viikot. ;) Mukavaa alkanutta viikkoa sinne!

Susuna: Tsemppiä verikokeisiin, jännällä odotamme tuloksia. :)

ON: Ei ollut vielä tänään tullut pakettia postilaatikkoon, huomista postipoikaa odotellessa. ;D Ostin myös kaupasta greippiä, vaikka ei siitä enää tässä vaiheessa kiertoa taida hyötyä olla. Koitan vaan totutella makuun ensi kiertoa varten. =)

Heissan!

Vehnä: Onneksi olkoon plussasta!!! Pitää vissiin itselläkin lähtee greippimehuostoksille! :)

iita, Susuna ja Sli: Toivotaan, että teillä ois tärpänny! Jännää!

helmiäippä: Kiitos tsempeistä! Sitä tarvitaan!

Ellalaa: Tervetuloa mukaan! Täällä saa kuumeilla oikein kunnolla ja huomaat pian, että päivä alkaa muiden kirjotusten lukemisella. ;) Ja kiitos sovellusvinkistä! Latasin sen heti puhelimeeni! :) Tuossa sovelluksessa näyttäis kyllä siltä, että kierto alkaa vasta siitä päivästä kun alkaa todellinen vuoto. Taidankin opetella uuden tavan laskea...

JMH: Ihanaa kun sulla on koiria kaverina, ettei tarvi ihan yksikseen olla. Jaksamisia!

ON: Täällä tosiaan uuden laskutavan mukaan vasta kp2. Eilen oli hieman mielenkiintoinen päivä, kun töissä liikuntatunnilla, näytin oppilaille juttuja ja onnistuin telomaan polveani jollain ihmeellisellä tavalla. Loppupäivä tuli kinkattua ja illalla piti lähteä käyttämään sitä päivystyksessä. Lääkäri oli tosi kökkö, jotenkin röyhkeä eikä edes mielestäni tutkinu polvea kunnolla. Käski pitää polvea pari päivää levossa ja lähteä sen jälkeen salille treenaamaan reisilihaksia. Diagnoosia ei oikein osannu sanoa. Minä itse, mies, tuttu fyssari ja moni muukin tuttu ku kuulivat oireista ja kivun sijoittumisesta polvessa epäilevät vahvasti kierukan repeytymistä. Nyt aamulla polvi on kyllä hieman parempi, mut yöllä heräsin useasti kun vihlaisi niin maan penteleesti jossakin asennoissa. No, katsellaan ja kuulostellaan mihin tämä kehittyy. Toivottavasti ei tarttis tähystykseen asti mennä. Nyt oon pari päivää saikulla ja yritän lepuuttaa koipea. Jos ei kivut mee ohi, ni meen sit suoraan yksityiselle. Ottavat magneetit ja arvioivat kunnolla hoidon tarpeen. Et semmosta tänne...

Mielenkiintoinen päivä oli täälläkin eillen. Aamupäivällä töissä kun vessassa kävin pisulla, niin pissaaminen sattui ja pissahätätunne jäi päälle. Arvasin heti, että pissatulehdushan siellä tekee tuloaan. Sain myöhemmäksi ajan TK:sta ja kärvistelin töissä vähän väliä vessassa juosten. TK:hon päästessäni pissanäytteessä oli jo vertakin mukana. :( Sanoivat kirjoittavansa reseptin apteekkiin, jonka saisin hakea ennen viittä. Siinä sitten kotona kärvistelin vessanpyntyllä istuen ja karpalomehua juoden. Mies heitti onneksi apteekkiin lääkkeitä hakemaan. Onneksi noin tunnin päästä lääkkeiden otosta rupesi hieman helpottamaan. Nyt ei ole oikeastaan muuta kuin hieman kirvelee vessassa käydessä ja olo on rättiväsynyt.

Saisi kyllä tämä sairastelu loppua. Näköjään virtsaputkeni ei tykännyt, että pupuilun jälkeen en mennyt heti viruttamaan itseäni ja käymään vessassa. Yleensä olen niin tehnyt ja olen säästynyt pissatulehdukselta. Mitenhän sitä lapsia pystyy tekemään, kun heti pitää käydä itsensä pesemässä. :(

Jippiina, täälä kp 15 ja ovista vasta testailtu.. limaisuus kyllä alko jo viikonloppuna ja jatkuu edelleen, vaun laskurin mukaan ovis olis 26pvä mut toivon/luulen alamaha juilinnan takia sen olevan aijemmin. loppuviikosta ajateltiin ottaa liukkarikäyttöön ;) tässä pitkässä kierrossa on niin tympeetä kun aina saa odottaa :( ja mulla tuo mehu on kyllä vaikuttanut paljon limoihinkin,positiivisesti. ja tuosta tuore greipistä, suosittelen verigreippiä, ei ole niin hapanta. ja tähän vuodenaikaan erittäin hyviä :)

Vargynja, mulla on ollu samanlaisia tilanteita kun kierto on heitelly miten sattuu, mutta oon vaan odottanu sitä kp1:stä ja sitten vasta muuttanu kalenterin uusiksi. kierronpituuttahan siihen on sitten vaikee arvioida mutta summissa minä oon sen laittanu.

chipmunk86, inhottava kyllä tuo pissatulehdus :( onko sun heti mentävä pesulle, vai olisko hyvä jos olisit esim. tunnin paikallaan ja sit pesulle? mulla tutulla tuli melkein aina seksin jälkeen pissatulehdus,lääkäri kehoitti kokeilemaan asentoa missä penis ei pääse hinkkaamaan virtsaputkensuuta. takaapäin on ainakin semmonen asento. eikä sen jälkeen ole tulehdusta tullut. ja kyllä sulla jää pakostakin spermaa vaikkakin joutuisit heti nousemaan. täälä omakohtaista kokemusta ;) isännällä tuli eilen semmoset satsit ettei voinu jäädä sänkyyn, ja ihan kiitettävästi on aamun valutellu emoticon  vaikka kiroskinkin eilen että nytkö ne tuli kaikki pihalle ;D

Mohveli: Oon melkeimpä jo muutaman viikon ajan pitäny seurata teidän kuumeilua päivittäin. :) oon kyl itte huomannu et se sovellus on tosi näppärä. Puhelin kun kulkee koko ajan mukana niin saa heti kirjotella ylös oireita ja näkee koska kuukautiset alkaa. Tos jonkin aikaa sit yritin vähä laihduttaa nii sillä pystyy hyvin seurailemaan painoa kans. :) sithän sen saa vaihdettua WomanLog pregnancyyn kun raskaudutaan ;)

Onnea kaikille jo plussanneille ja plussa tuulia meille muille! :)

ON: Täällä täti lähti onneks. Menkat olikin päivää lyhyemmät kun normaalisti. Nyt kp7/30-32. Ens viikolla sais sit ruveta tikuttamaan tota ovista ekaa kertaa :P toivottavasti ovis löytyy ja sen sais hyödynnettyä. WomanLogin mukaan olis ovis just sillon ku ollaan laivalla et kattoo ny päästäänkö kavereista hetkeks eroon.. ;D

Moikka taas =) lämmin kiitos kaikille tsemppauksesta ja onnea plussanneille <3 täällä pitäisi ovulaation osua torstaille jos laskut paikkansa pitää. Testit on vielä negatiivista näyttäneet, joten pidän peukut ja varpaat nyt ristissä=) olen syönyt kierron ensimmäisestä päivästä lähtien foolihappoa, ja käytössä on Pre-Seed liukkari. Onnea kaikille yrittämiseen!!<3

Ellalaa tervetuloa!

Susuna voi tylsyys! Kamalaa odottamista aina vaan =P.

Vargynja Jippiina jo näköjään vastaskin sun kyssäriin :)

Jippiina no sanos muuta! Eihän tästä tulis muuten yhtään mitään! Sinne myös mukavaa alkanutta viikkoa :).

Mohveli joo, ilman koiria tää olis kyllä liian ankeeta! Varsinkin kun täällä ei oo lähellä ystäviä, kavereita, eikä edes tuttuja joiden kanssa treffailis. Viikolla ei jaksa ajella mihinkään kauemmas.
Ja voihan polvi! Toivottavasti menee parempaan päin!

Chipmunk86 auts, ei kiva vaiva olenkaan. Hyvä että lääkkeet alko heti tehoon.

etk verigreippi on kyllä tosi jees. Harmi vaan, että meiän lähi Prismassa sitä ei oo mehuna, eikä tosiaan S-Marketissakaan. Muissa kaupoissa tulee harvemmin käytyä =P. Ite ei jaksa alkaa puristaan...

White Christmas tsemppiä oviksen hyödyntämiseen :D.

ON: Tänään on ollu niiiiin iso kyrsimys, että oksat pois! Töistä johtuvaa vaan, onneks. Mies on aivan ihana. Sieltä tulee mitä ihanampia tsemppausviestejä. Maltan tuskin odottaa, että päästään illemalla puhumaan <3.
Ja sitten tuntemuksia... niitä ei ole. Clomien aikaan kp11 on ollut jo hurjat juilinnat. Nyt siis ollut vaan limaa... Saa nähdä mihin tää kehittyy. Upeeta, jos säästyn hurjilta tuntemuksilta nyt, kun niitä ei ollenkaan kaivattais. 

JMH: Kiitos<3 nyt hei auttakaa! Bongasin äsken oviksen testeillä, mutta minulla on yövuoroon meno ja mies on iltavuorossa...eli näemme vasta aamulla. Onko raskautuminen silloin jo liian myöhäistä???

Kiitos Jippiina ja etk avusta. :)

Mohveli, ikävä tuo polvesi. :( Ja kurja lääkäri kun ei edes kunnolla tutkinut. :( Toivottavasti tulee kuitenkin pian kuntoon.

Chipmunk, kurja kun tuollainenkin vaiva sinulle iski. :( Voi kun se paranesi pian ja saisit olla vaihteeksi terveenä. Samaa sanoisin kyllä muidenkin kanssa, että kyllä sitä tavaraa jää vähän väkisinkin sisälle vaikka heti menisi pesulle. :)

Onnea Ellalaa oviksen tikutukseen. :) Ehkä siellä laivalla tärppää, kun on pieni maiseman muutos ja pääsette rentoutumaan. ;)

Susuna, voimia odotteluun. Julmaa, kun joudut vielä huomiseen odottamaan tietoa. :\ Toivottavasti tieto on edes positiivinen.

ON: soitin tänään terveyskeskukseen, että pääsisikö verikokeeseen tän tilanteen kanssa. Sain huomiselle lääkärin puhelinajan. Ilman lähetettä kun sinne ei ainakaan täällä pääse. Huomenna pitäisi soittaa. Hyvällä tuurilla soittaa sen verran aikasin että ehtii vielä huomenna labraan. Huonolla tuurilla pitää odottaa ylihuomiseen. Eilen oli mieli aika maassa, mutta nyt se on jo valoisampi, kun saa tämän asian sitten perinpohjin selväksi. Sellainen mielenkiintoinen huomio, että tänään teki mieli syödä jäätelöä sipsin kanssa. Ei varmaan pitäisi elätellä toivoa, kun joutuu kumminkin pettymään, mutta se tuntuu olevan sitkeä kaveri. :D

White Christmas, ei se huomenna ihan mahdotonta vielä ole. :) Ainakin omien vajavaisten tietojeni mukaan myös pian oviksen jälkeen puuhailusta voi tulla raskaaksi. Tosin hieman epätodennäköisemmin. :\ Mut raskaus ei tunnu kyselevän todennäköisyyksiä, että pitäkää kivaa aamulla. ;)

Ellalaa tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

etk voisin kokeilla tuota, että en ihan heti hyökkää pesulle seksin jälkeen vaan odottelen hetken. :) Ajattelin vain itsekseni, että se pesu ja pissalla käynti on varmaan ennen ehkäisyt pissatulehduksen kun sitä silloin pilleriaikaan ei ole tullut. Nyt kun tietää tämän jälkeen, että on vaara tulla seksin jälkeen pissatulehdus, niin voi hieman omatoimisesti ehkäistä sitä. Kuulemma karpalomehu, c-vitamiini ja runsas muidenkin nesteiden juominen auttaa myös taudin ehkäisyssä ja helpottaa oireita jos se kerkeää jo tulemaan. Olen kyllä myös huomannut, että kyllä sitä tavaraa sinne aina jää vaikka kuinka pesee. :D

Susuna täällä jännätään kans tulosta. :)

White Christmas Ei muuta kuin heti aamusta pupuilemaan! ;)

Vargynja Kiitoksia, olo on jo melkein normaali. :) Onneksi ne lääkkeet tepsivät yllättävän nopeasti. Ehkä kokeilen ennaltaehkäistä tulehdusta jollakin muulla tavoin kuin pesulle hipsimällä heti seksin jälkeen. :) Hyvä, että sait sen puhelinajan. Toivotaan, että saat mahdollisimman pian tuloksia, että saat selvyyden. Toivotaan, että siellä masussa joku on, joka haluaa sipsiä ja jäätelöä yhtäaikaa. :D

Takaisin