Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
piia84, kiva lukea tuo teidänkin kuumeilutarina... :)

Susuna, ei muuta kuin sormet ristissä ja kauheesti tsemppiä. Jännitän täällä siun puolesta.

Tyts tervetuloa mukaan! Pahoittelut vastoinkäymisistä, ollut varmasti todella vaikeaa menettää koko raskaus kun kerran vihdoin tärppäsi... Inhottavaa myös tehdä valintoja rahan ja lasten välillä, senhän tietää, mikä on tärkeintä, mutta kun rahaa on kaikilla rajallinen määrä. Toivottavasti tuo päätös palkitaan ja tämä on teidän vuosi!

Onnea salome23! Jes! :) :) :)

Tervetuloa Tyts :) Toivottavasti et kerkeä kauan olemaan täällä yrittäjien palstalla!

Oon todella pahoillani siitä, mitä ootte joutuneet kokemaan. Ei tuollaista tuskan määrää voi millään ymmärtää. *hali*

Inala toivotaan, että sun tunne on oikee :).

Hannele#30 Meillä mies suhtautuu varauksella tohon lääkitykseen... Kun on kerran luomunakin pari kertaa onnistunut. Muuten on kyllä kiinnostunut kaikesta tähän liittyvästä. Eilen aloin puhumaan liukkarista ja sehän kiinnostu heti. Ainoo vaan, että ilmankin on välillä ongelmia saada tuntumaa, kun on liian märkää =P. Mies vaan saa mut syttymään ihan kympillä... Edellisessä suhteessa jouduin kuivuuteen käyttään apukeinoja jo parikymppisenä! Mies on kyllä täysillä mukana yrityksessä ja jaksaa kuunnella mun juttuja. Ei oo kertaakaan vaikuttanut kyllästyneeltä, vaikka oviksen aikaan lypsänkin sen ihan kuiviin ;D. En vois parempaa ja osallistuvampaa miestä toivoa <3.

Inalalle vielä Mun miehellä on 10 vuotias poika. Suoraan sanottuna vahinko, pojan äidin ei pitänyt tulla raskaaksi... Mies on aina hoitanut poikansa. Ollut hänen kanssa niin paljon, kun työt on antaneet myöten. Eli poika on todella tärkeä, tottakai. Pojan äidin kanssa erosivat, kun poika oli vielä vauva. Eli mitään kuumeilua mies ei ole ennen kokenut. Neuvolassa ja muuallakaan ei ollut koskaan mukana... Pojan äidin kanssa ei olisi nykyään missään tekemisissä, jos ei poikaa olisi =P. 
Meillä taas on alusta asti ollut selvää, että halutaan yhteinen lapsi. Ilman mua mies ei kuulemma olisi varmaan koskaan toista lasta edes harkinnut. Jätinkin pillerit heti pois, kun mun avioero oli selvä. Meillä kanssa lohdutellaan, kun menkat alkaa. Ja todellakin tekee kaikkensa, että tärppi tulisi. On se vaan ihme vekotin meilläkin ;). No, miehen korvien välistähän se on kiinni. Kun aihe on tärkee, niin jotenkin se vaan aina innostuu uudestaan ja uudestaan!

anhe täysin totta!

Nyytti vietitte varmaan ihanan kahdenkeskisen illan miehen kanssa :). Luksusta!

Mohveli joko on jotain ratkasevaa tapahtunut? Ihanaa, kun säkin saat miehen kotiin...

Chipmunk86 no juu, tuleehan se... Jos positiivisesti ajattelen, niin kahden viikon päästä tähän aikaan se on jo kotona <3. Oot ihan oikeessa. Sama se on mulla. Jälleen näkeminen on aina yhtä ihana ja mahtavaa päästä rutistamaan toista oikein lujaa. Odotus kyllä palkitaan aina :).

Susuna tylsää tommonen :(. Sitä vaan tuntuu olevan liikkeellä nyt...

salome23 voi vitsi, onnea paljon, toivotaan että se siitä vahvistuu!

piia84 tiedän tunteen! Mulla väsymys-, ahdistus-, ikäväfiilikset on nyt aiheuttaneet myös tota ihoa omaa kroppaa kohtaan. Niinpä oon, väsymyksestä huolimatta, koittanut treenata vähintään kaks kertaa viikossa. Heti tulee parempi olo, kun lihaksissa tuntuu, että on tehny jotain. Siihen päälle tietty joka päiväiset lenkit koirien kanssa. Mä oon semmonen herkuttelija, että ruokavalio on mitä on...
Kummasti sen oikeen miehen löytäminen muuttaa mielen :).

Tervetuloa Tyts! Voi kuinka kurjasti teille on käynyt. Tsemppiä ja voimia kovasti jatkoon!

Täällä on sen sorttiset limat, että ilmeisesti ovis tulee nyt tosi aikasin. Ihan sama koska tulee, mutta kuitenkin näyttäis olevan tulollaan. Menossa kp9. Miestä on ihan älytön ikävä, nyt kaipaan kyllä jo joka solulla ;). Pupuiluttais niin maan perskuleesti =P. 

Meitä tädin odottelijoita näemmä riittää. Mohveli, tiedän kuinka turhauttavaa tuo on. Tässä alkaa toivoa, että se täti tulisi niin pääsisi seuraavaan kiertoon. Tietenkin mieluummin ei tulisi, mutta jos plussaa ei tule. Voimia odotteluun, peukut on edelleen pystyssä sen toivossa, että vuoto on jotain raskauteen liittyvää.

Susunalle myös tsemppiä. Kyllähän monet on saaneet tosi myöhäsessä vaiheessa plussan. Tosin 9 viikkoa kuulostaa jo aika hurjalta, mut varmaan kaikki on mahdollista. Toivottavasti pääset pian piinasta ja mieluummin plussan kuin tädin muodossa. Ehkä kuukautisoireettomuus tarkoittaa sitä, että ne ei tosiaan ole tulossa. :)

Onnea salome! Kyllä viiva on aina viiva. Ihania uutisia. ^^

iita, siinä digitaalisessa on ainakin se hyvä puoli, ettei tarvitse arvuutella, että onko siinä himmeä viiva vai kuvitteleeko vaan. :D Mut ei kai se muuten ole sen tarkempi sen suhteen, milloin alkaa näkyä. Mielestäni sillä ja cb:n viivatestillä pitäisi näkyä yhtä pian.

Tervetuloa Tyts pulisemaan kanssamme. Suuret pahoittelut kaikista vastoinkäymisistä. :( Tuon kaiken on täytynyt olla todella rankkaa. Toivottavasti se aurinko paistaa vielä sinnekin lopulta.

Täällä ei tosiaan ole tätiä näkynyt vieläkään. Tänään ja eilen illalla on tosin vatsaa nipistellyt tuttuun tyyliin. Ehkä se siis on tulossa. Tai sitten ei. Rasittavaa tämä epätietoisuus. Huomenna aion tehdä uudelleen testin. Olen myös miettinyt, että voisiko viisureiden poisto olla aiheuttanut kierron sekoamisen. Kun ennen sitä stressasin sitä ja sen jälkeen olin vähän aikaa aika heikolla ravinnolla ja vahvoilla lääkkeillä. Onko jollain kokemusta/tietoa tällaisista asioista?

Vargynja: mun piti jo aiemmin puuttua tohon hampaiden poistoon, mutten enää muistanut kuka siitä puhui ;) mut siis mehän yritettii, enemmän ja vähemmän ensimmäistä raskautta 7/10 alkaen ja 2/11 tärppäs, mulla poistettiin tammikuussa 2011 kaks viisuria, joista toinen oli vaivannut jo aikalailla melkein vuoden! Neuvolassa oli siitä sitten puhetta, kun olis vielä ne kaksi jäljelle jäävääkin pitänyt mennä huhtikuussa poistattamaan (ei tietty voinut kun olin raskaana) ja neuvolatäti sanoi, että on hyvin mahdollista, että kun ne hampaat saatiin kuntoon, tulinkin heti raskaaksi :) joten....

Heips!

Susuna ja Iina Tsemppiä odotteluun! Mulla edellisessä raskaudessa haalea plussa näkyi vasta kun menkat oli kaks viikkoa myöhässä.

Salome 23 Onneksi olkoon! Pidetään sullekin peukkuja pystyssä!!

Tyts Teillä on kyllä ollu rankkaa... Voimahali ja toivotaan todellakin, että tämä olisi teidän vuosi!

piia84 ja JMH Täällä on kans menossa tuo itseinhovaihe. Kesä tulee ja tuntuu todellakin, että oma peilikuva ahdistaa niin maan vietävästi. Joka maanantaiaamu lupaan aloittaa uuden elämän ja tehdä elämäntaparemontin, mutta sohvalle on vaan niin helppo jäädä töiden jälkeen... Pitäis ottaa niskasta itseään kiinni! :)

JMH Edelleen täällä tulee vain tommosta pientä tuhrua. Eikä ole minkäänlaisia menkkatuntemuksia. Todellakin toivon, että täti nyt tulisi niin pääsisi keskiviikkona uuteen yritykseen tai sitten loppuisi tuo ihme vuoto. Jotenkin ymmärtäisin tän pienenkin vuodon, jos se tulis menkkojen aikaan, mutta ku ne on nyt yli viikon myöhässä. No, teen huomenna aamutestin kotona ja jos tilanne on päivällä edelleen epäselvä niin meen labraan...

Positiivista viikkoa kaikille!

Tytsille isot tervehdykset ja toivotaan että teilläkin pian tärppää.

Salomelle mega isot onnittelut!! Hienoja uutisia!! ^___^

Vähän omaa napaa: Ilo oli mitä SUURIN kun eilen illalla tein ovistestin ja hymynaama siletä tuli! JESS!! Melkeen yhtä riemastunu olo kun raskaustesti näytti Raskaana 3 viikko asitten. Käskin samantein miehen sänkyyn xD
Olin näytettävästi laskenu väärin kierron..mut onneks eilen tein sen testin,muuten harmittais jos olisin vast maanataina tikutellu.
Kroppani ei siis pettänyt minua taaskaan. Wihii! :D

Hei vaan, taasen!

Ah, mukava viikonloppu takana, ei ole taas ehtinyt koneella istuskeleen. Mutta nyt taas linjoilla. :)

late-: Olipa hienoja uutisia lääkäriltä! Tuokin tieto voi varmasti jo auttaa raskautumisessa, kun on vähemmän stressin aiheita. :)

nonne: plussatoivotuksia sinne, kumpa pian tärppäisi. :)

Chipmunk86: Kuten moni muukin on jo todennut, ovikseltahan tuo kuulostaa. Mukavia pupuiluhetkiä. :)

pikkutonttu: Olen mä käyttänyt parissa kierrossa ovistestejäkin, mutta en niillä ovista bongannut kun aloitin tikuttamisen liian aikaisin, kärsivällisyys loppui ja lopetin koko homman. :D Nyt ajattelin viimeistään ensi kierrossa (jota toivottavasti ei tule) tikuttaa taas, kun on vähän parempi käry jo omasta kierrosta.

Vargynja: Pahoittelut negasta. Toivottavasti se vielä huomenna plussaksi muuttuis, kun kerta menkkojakaan ei vielä kuulu. Voihan se olla, että viisureiden poisto vaikuttaa kiertoon. Jos viisurit on poistettu esim alkukierrosta ja käyttämäsi lääkkeet ovat viivästyttäneet oviksen tuloa?

Sli: Mikäs siellä on ollut nyt olotila?

JMH: Jaksamisia sinne, kyllä se sitten on varmasti taas kaiken odottelun arvoista kun miehen kotiin saat. ;)

salome23: Onnea plussasta. Kyllähän se haalea viivakin kertoo, että raskaushormonia sinussa on. :)

Inala: Tsemppiä piinaviikkoon!

_chilly: Tervetuloa mukaan keskusteluun. Pahoittelut keskenmenosta. :( Toivottavasti pääset pian takaisin odottajien puolelle. :)

Mohveli: Onpa kyllä erikoinen tilanne siellä. :O

susuna: Pahoittelut negasta. :( Toivottavasti täti saapuu pian, jos on saapuakseen, niin pääsette uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen!

Tyts: Pahoittelut kokemistanne vastoinkäymisistä. Toivottavasti tämä vuosi olisi tosiaankin teille parempi ja hoidot tuottavat tulosta. *Voimahalit*

Hannele#30: Kyllä meillä taitaa molemmilla olla aika kova vauvakuume, mutta ei ihan hirveästi puhuta siitä. Tai siis siitä kyllä puhutaan, että halutaan vauva, ja mies saattaa ehdottaa seksiä esim heitolla "mennäänkö lisääntymään". :D Ja toki yhteisellä päätöksellä pillerit ollaan silloin lopetettu.  Siitä ei olla niinkään puhuttu, että pitäiskö ottaa jotain apukeinoja (esim vitskuja tai ovistikkuja) käyttöön, koska mies jo aluksi sanoi että en saa sitten liikaa hössöttää (heh :D). Joten ovistikut ynnä muut olen ihan omineni tilannut, enkä ilmoita sille milloin on ovis tai jos r-testin teen (paitsi silloin kun niissä on jotain näkynyt). Musta tuntuu että sillä on muutenkin vähän paineita tässä raskautumisasiassa, enkä niitä halua yhtään enempää lisätä. Vaikkakin nyt niitten parin plussakierron jälkeen mieskin on ollut vähän rennompi tän asian suhteen ja kysellytkin jopa missä mennään. :)

Nyytti: Mä tilasinkin nyt tuota foolihappoa ja greippimehut ajattelin aloittaa ensi kierrossa kun tähän kiertoon taitaa olla jo myöhäistä.  Vielä kierron-pari ajattelin tilannetta seurailla ja sitten kilauttaa tohtorille mikäli tarve vaatii. Kurjaa, ettei sielläkään ole vielä lykästänyt. Toivottavasti tosiaan ovistestisi vain ennakoi, hurjan aikaisessa on kyllä ovis jos jo kp8 alkaa itsestään ilmoitteleen. :O Mukavia hetkiä murun kanssa, jos se ovis sieltä kuitenkin on tulossa. ;)

Loppuun vielä hieman omaa napaa.. kp 19. Ei tietoa, onko ovis mennyt vaiko ei, yleensä se on ollut kp 20 paikkeilla. Tilasin raskauskeijulta foolihappoa ja ovistestejä. Aloitan foolihapot heti kunhan saapuvat, toivottavasti jo huomenna. Jos tästä kierrosta ei tärppää niin seuraavassa aseeksi myös greippimehu ja ovistestit.

Huomenta taas vaihteeksi kaikille!

Niinhän siinä kävi, että tänä aamuna ei ehtiny edes testiä tekemään, kun täti pärähti oikein kunnolla kylään. Suoraan sanottuna olen niiiiin helpottunut, kun loppuu tämä arpominen. Jos ois tärpänny, ni ois voinu sanoa, et oisin tullu raskaaksi pyhästä hengestä. Nyt saan tilattua myös lekurille ajan ja päästään uuteen kiertoon. Mieskin kun keskiviikkona kotiutuu. ;)

Nyt vaan semmonen kyssäri teille rakkaat foorumilaiset, että minkälainen vuodon määrä teillä on kun aloitatte laskun alusta eli kp1? Itellä tosiaan normaalistikin on alussa noita tuhrupäiviä ja sit pari päivää kunnolla ja lopuksi taas tuhrua. Jotku sanoo, et siitä kunnon vuodosta alkaa lasku ja joku taas aloittaa laskun jo niistä tuhruista. Ite olen laskenu ns. kovemmista tuhrupäivistä, mut oiskohan selkeempää alottaa lasku siitä kunnon vuodosta? Nyt siis kierto ihan sekaisin ja en tiiä yhtään millon tulis ovis ja millon seuraavat menkat... Tulee mielenkiintoiset 4 viikkoa...

Vargynja: Nyt kun jälkeenpäin ajattelen, ni mie olin just ennen oikeiden menkkojen aikaan kovassa flunssassa ja söin lääkkeitä, ni saattohan mulla nekin vaikuttaa siihen että menkat myöhästy. Toivottavasti sulla ois kuitenkin tärpänny!

Onpas taas juttuja tullut paljon! :)

Nyt vaan pikainen omanapailu eli toden näköisesti 9kk odotus palkitaan ja aamulla testiin tuli selvät kaksi viivaa!!!!! :) Mun pitää tehdä vielä uusi testi, koska sitä pissaa roisku yli sen nuolen minkä alapuolelle pissan pitäisi osua. Tässä kierrossa otin greippimehun käyttöön ja heti tärppäsi, oliko sattumaa vai ei, mutta autto kumminki. :)

salome23 Onnea plussasta! Nähdään varmaankin tuolla lokakuisten puolella.. :)

Nyt kaikille oikein paljon plussa tuulia ja tärppikelejä!!! :)

Salome ja Vehnä ++++++ :) ihanaa!!!!! Näitä uutisia lisää tänne. Mukava on ollut lukea teidän kirjoituksia miesten suhtautumisesta kuumeiluun. Toivottavasti tärppää meillä kaikilla pian. Täällä seksiä harrastettu hyvällä halulla joka ilta. Jatketaan samalla taktiikalla toistaiseksi. :D Ulkona paistaa aurinko ja olokin sen mukainen. Jospa tämä kuukausi olisi "Se" kuukausi. Eikö noiden ovistikkujen käyttö tunnu hankalalta tai ala stressaa?

Ihanaa salome23 ja Vehnä! Hurjasti nyt tarrasukkia ja liimaa matkaan mukaan!!! Pitääpäs Vehnä itsekin ostaa tuota greippimehua kaappiin, jos tässä kierrossa ei tärppää. :)

Tyts pahoitteluni vastoinkäymisistä. :( Tervetuloa kuitenkin mukaan ja todellakin toivon, että tämä vuosi on teidän vuosi. :)

Mohveli Harmi, että täti saapui kylään. :( Olisin toivonut, että se haikara olisi mieluummin tullut. Hyvä kuitenkin, että arvuuttelu loppui. Tuo sinun kysymys kiinnostaa minuakin, että osaan sitten laskea itsekin oikein.

Omaa: kp22 menossa ja viikonloppu on oikeastaan vietetty peittojen välissä. ;)

onnea vehnä :))))) minä kyllä suosittelen tuota greippimehua,sillä minäkin sillon plussasin :) jännäksi käy että mikä on tämän kierron tulos :)

Pahoittelut Mohvelille tädistä. Mutta hienoa, ettei tarvitse enää arvuutella. :)

Onnea Vehnä! Ja tarrasukkia paljon mukaan. ^^

Kiitos Mohveli, Iita ja Jippiina avusta. Tosin oviksen olisi ainakin pitänyt olla ennen hampaiden poistoa. Jos se ei sitten silkan stressin takia myöhästynyt. No, ilmeisesti joko se on tullut myöhemmin tai oviksen jälkeinen vaihe on pitkittynyt. Testasin taas tänään ja nega sieltä taas tuli. Tulisi sitten se täti niin pääsisi seuraavaan kiertoon.

Töistä vain pikainen tilapäivitys..postailen illalla kotoa sitten enempi.

Eli tissit on kipeet ja vessassa sais ravata jatkuvaan..no mut sit tuntuu että janottaa ihan kokoajan. Vatsassa jääntelee ja kääntelee jatkuvasti eli jtn outoa on tekeillä. Vauvaunia nään jokayö ja jeesus mikä VÄSY. Yöks osiossa tapahtuu sellaista rttä omituisesti tuollasia valkkaruhulauksia tulee..eilen olin ratsastamassa ja housut märkänä..hirmu kiva, nyt pitäisi olla kuiva kausi menossa. Tänään taas sama homma yhenäkin.

En tiiä voiko tää etenkin tissien kipeys liittyä tuohon hyperstimulaatioon mut voin kertoo että on siis todella kipeet.
Outoa..mielipiteitä?
KP 18/dpo 5

Heips Sli :)
Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta noista hoidoista ja niiden mahdollisista vaikutuksista/oireista, mutta sen tiedän, että itse tunsin viime kerralla jo, väittäisin, ihan muutaman päivän päästä hedelmöittymisestä, että olin raskaana, vaikka olin kierrossa suunnilleen varmaan noissa samoissa vaiheissa kuin sinäkin, ja testi näytti tietty silloin vielä negaa. Siitä sen pari viikkoa eteenpäin se olikin sitten jo positiivinen. Oireita oli tosiaan jo reilusti ennen sitä plussaamista. Onko teillä ollut yritystä tässä kierrossa, vai miten se meni niiden hoitojen suhteen?

Mohveli: ikävää, että täti se siellä sittenkin odotteli :( mutta toisaalta, loppuuhan se epävarmuus vihdoinkin!
Vargynja: Toivotaan nyt sullekin PIAN jotain selvyyttä tilanteeseen, kenkkua tuo odottelu, kuten Mohvelillakin oli!
Vehnälle IIISO onnentoivotus ja sormeet ja varpaat ristissä nämä ensimmäiset piinaviikot!

Sli ja Jomael nyt on pakko itsekin sitten "avautua" kun aiemmin luulin, että olen vaan luulosairas! Mieskin nauroi, että olet valeraskaana, niinkuin koiratkin juoksujen jälkeen :) :)
Mulla laskureiden ja hieman epäselvän testin mukaan ovis oli 8-9.2. ja hyvin tuli hyödynnettyä ;) eipä mennytkään kuin pari päivää, kun voimat katosi kokonaan siis väsytti, niin paljon, että nukahdin lattialle kun leikin poitsun kanssa! Sitten iski ällötys ja nyt parina iltana on maistunut suussa ihan raudalle. Naama kukkii ja mahaa julii, tissejä "nipisteli" aamusta.. Nyt eletään siis aikaa 9dpo.. että en tiedä. Toisaalta kaikki nää oireet voi myös enteillä menkkoja ja sitä että elimistö totuttelee elämään, ilman keinotekoisia hormooneja.. Mutta, hiipiihän se ajatus aina välillä (lue:5min välein) mieleen, että mitäs jos se sittenkin tärppäsi <3

Voi vitsit iita, toivotaan tosiaan että on tärpännyt!
Ja Vehnälle paljon onnea iloisista uutisista :) Niin ja jos en jo ole muistanut Salome23:a onnitella, niin paljon onnea sinne myös :)

Pikaiset vastailut..onneksi on näitä taukoja eikä työkaveri ole just nyt tässä ni ehtii 'salaa' kirjotella ;)

Jomael: Mä sain tähän kiertoon Clomifenit jotka sitten todettiin toimivan liiankin hyvin ja sain tuon hyperstimulaation -mietona mutta sen verran tehokkaana että kun kuusi munarakkulaa oli kehittymässä lääkäri kielsi yhdennyt jatkosta ja sanoi että on tosi harvinaista Clomien kanssa mutta mahdollista. Me oltiin nyt sit yksi näistä harvoista.

Kuitenkin kun olin aikasemmin lukenu netistä miten harvinaista oli saaha clomeista hyperstimulaatio niin ajattelin että no kai sitä ny muutamaa päivää ennen ovista uskaltaa sextailla. Noh, Maanantaina aamulla vielä peuhattiin mielen kans..ja tiistaina oli siis tää ultra mis oli folleja kokoluokassa 18-22mm -ovis tuli sit keskiviikko aamupäivällä. Miehellä todella liikkuvaista sakkia noi siittiöt (95%) ja määrät suuret.

Keskiviikkona mua alko huipata ja Torstaina paheni ..Perjantaina en ois ollut työkunnossakaan..vatsa oli ku ilmapallo ja olo huono..lisää voit lukee aikasemmista postauksista. ;) Mut meille hoito jatkoon on sit piikkiä kankkuun, eli pistoshoidoilla aloittaen vissiin inssistä. Mullon ollut ongelmia tiputteluvuodon kans kierron alussa (3-6vrk ennen menkkoja) ja oikee puoli munatorvi on ehkä tukossa. Varmuutta ei oo. Muut testit kaikki kunnossa ja mä ovuloinkin ihan oikein -jopa viime kierrossa jossa lekuri tuumas ettei tuu ovista. Saas nähä..omituisen varma tunne onnistumisesta, kunhan ei nyt kerralla mitään vitosia tule..kaksi menee vielä. ;)

Iita: Toivon todella että teilläkin oltaisi pieniinpäin..päästä yhtäaikaa höpisemään vaavipuolelle..;) Todella lupaavat on oireet ainakin. Testaamaan siitä..johan tuo on dpo 10 ;)

Salomelle ja Vehnälle paaaaljon onnea plussista!! <3

Takaisin