Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no en ala väitellä.Mulla ei ole ollut ainoassakaan kahdeksasta raskaudesta liitoskipuja missään muualla,ja silti todistettavasti on lantio auennut,vaan miulla nimenomaan se lantion aukeeminen tuntuu nuina sukkapuikko pistoina,jotka oikeasti lähtee häpyluun alareunasta vaikka ne tuntuukin emättimessä :D

Niin no yksilöitäpä tässä ollaan, enpä puhu minäkään kun omasta puolestani. ;) Mulla kun oli nuita liitoskipuja, mitkä tuntui kokoajan, liikkuipa tai ei. Jos liikkui paljon, niin sit ne kivut katosi, mut ne palas kahta kauheampana takas. "/ Sukkapuikot, tikkuilut ja sähköiskun kaltaiset tikasut tuli sit tosiaan viimesillä viikoilla, jolloin sit lääkäritkin sanoi, et ku oon ensisynnyttäjäksi tosi hyvin auennut. :)

joo ja mä en on koskaan kokenut mitään lantion alueen kipuja tai ylipäänsä mitään kipuja ennen synnytystä,joten en tiedä mille ne "oikeet" liitoskivut tuntuu :) Kauhulla vaan lukenut kanssasisarien kertomuksia siitä ettei liikkumaan pääse jne

Mulla oli esikoisesta kans aikanaan ihan jäätävät liitoskivut, tuntuvat selkeesti etupuolella ja se särky oli jatkuvaa ja aivan hirveetä, pahempaa ku supistukset laadultaan. Ei auttanu olla pitkällään, eikä kävellä, aimo läjä särkylääkettä ja se oli siedettävää.
ne sukkapuikkokivut jäi mulla tosi vähäisiksi kun molemmat posotteli mennä yliajalle ja paikat niin tiukasti kiinni tappiin asti että meinas usko loppua koko vauvan syntymään kun aina todettiin että "kiinteä ja kiinni". Kakkosesta muistelen hyvin pientä sukkapuikkokipuilua olleen ja sen että se todella oli kuin joku ois vetänny sukkapuikon läpi.

Miulla on myös sukkapuikot ollu tähän asti joko häpyluusta peräisin tai tollaiset pysäyttävät kivut tuntuu enemmän suolistossa pistoina. Tiiä potkiiko se sinne vai mikä sen tekee.

Late: Ei voi tosiaan unohtaa niitä sähköiskutuikkauksia :eek: Mulla oli niitä tokassa raskaudessa, ekassa ei ollut. Ja tosiaan kuten Marikki kuvaili ne ei ole vaarallisia. Ekassa raskaudessa mulla oli rv36 jo paikat auennu ja tokassa raskaudessa pysy kiinni melko loppuun asti.

Mulle noi sukkapuikkokivut ei ikinä tullu tutuksi. Liitoskipuja alko olla rv 30 alkaen mutta siihen se sitten jäikin. Saas nähä miten käy jos uudestaan raskaudun. Varmaan tulee kaikki maailman vaivat.

Freyjalle isot pahoittelut! Sitä niin toivois ettei kenenkään odottajien puolelle päässeen tarvitsisi enää tänne palata. :sad001

pahoittelut menetyksestä freyja, jaksamisia ja voimahali sinulle.

vargynja pahoittelut tädistä ois saanu jäädä tulematta.

chipmunk kiitos kiva että mä oon tervetullut. juu äippä haki eile paketin ja sano että takki ylitti hänen odotukset ja on aivan ihana kuten on sukatkin. tänää lähti ostoksille ja kahville ni laitto ulkotakin alle uuden villatakkinsa josta on superylpeä. ukko meni tänää kokeisiin ja nyt ootellaa tuloksia.

aamu mukava ettet kaipaa lomaa minusta :)

on: mulla ois vissii kierron vikat päivät menos nyt ku kp 32/30-34 menossa. ihmettelen vaa minne ne menkkaoireetki katos kokonaa. keitinpä vaihteeks aamiaiseks riisipuuroa itelle ja muksulle ku ukko meni kokeisii ja kyllä se muru veti pari lautasellist sitä ku pitkästä aikaa sai riisipuuroa :) nyt ukolle neulon villapaitaa ja sen jälkee jos mahollista ni alkaa esikoiselle se jussipaita jos saan langat ja ehkä itelle tai jollekin muulle aattelin tehä villapaidan talvisella aiheella eli tunturit, pari poroa, revontulia ja tähtiä :) kun ei sitä puutavaraakaan näy edelleenkään ni ei pääs rakentaan mitää.

ja täällä menossa kp 41/32-39. Ei mitään oloja..tai ehkä hiukan turvottaa...semmost jännää paineen tunnetta ympäri mahaa...en osa selittää..no jos täti ei kurvaa ennen vkonloppua niin pitänee tesrailla vaikka sunnuntaina TAAS...

ihana kuulla Gatusa susta...mä en voi sille mitään että aina odotan joko siultatulee taas päivityksiä (jos ja KUN raskaudut käyn varmaan lukemassa sit sieltäkin) x)

toki on paaaaaaaaljon muitakin <3

ihana ilma ollut tänään <3

kiitos bluerose sinustakin on mukava kuulla :) eipä minun elämä mitää erikoista ole, normaalia kotiäidin elämää ja uusien projektien alottamista odotellessa, muistutimpa taas että tarttis yhtä sun toista että sais kodin näyttää kodilta. ja nyt sit oottelen et millo tässä oikei menkat alkaa vai alkaako, en mä kyl ol niin väärin voinu arvioida että ois menny ja tärpänny.

on: tiistaita ja tuloksia odotellessa, sa vihdoin selvyyttä mikä on ongelmana. onpaha ollu päivä ja sää, onneks asioil käydes ei kastunu. mul on sellai tunne et taidan perjantaina tehä testin ja kattoo mitä näyttää jos ei menkat ol alkan. mut mieli on lähinnä nyt siinä että kun sais materiaalit huonekalui varten et pääsis tekeen ne, mä haluun tehä täst kämpäst kodin näkösen.

Mä otin aamulla sen tyhjennyslääkkeen ja veikkaan et keskenmeno oli jo alulla, sillä yön aikana oli vuoto lisääntynyt. Siis kun sunnuntaina alkoi tuhruvuoto eikä mulla mitään muita oireita ollut km:sta.

Enpä olis arvannut et se vuotaa ja tosi paljon, piti vartin välein käydä vaihtamassa sidettä. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tauota. 4 viikon päästä on sit jälkitarkastus ja sen jälkeen saa virallisesti aloittaa yrittämisen uudelleen. Tai no lääkäri sano et pitäis yhdet luomumenkat odottaa, mut arvatkaapa malttaako sitä :D

freyja juu tuppaa vuotaa aika reippaast, mulla oli aikalailla sama juttu sillo ku tullu itestää pois. kerran oli sillai että olin just vaihtan ja menin samantien takas vessaa alas ku asuttii aikoinaa anoppilas ni keskellä yötä vaatteet veressä vessaan puhistaa itteni ja vaihtaa vaatteet sekä siteen. toivottavast kaikki tulee sulla itestää ulos ettet joudu kaavintaan. jaksamisia ystäväiseni.

Freyja Todella ikävä kuulla tuollaisia uutisia :( Hirveästi voimia sinne jaksamiseen! Ja hyvähän tuo on, että tahtoa on heti seuraavaa yrittää, ettei ainakaan toivoa menetä lapsen saamiseen. Toivotaan et onnaa nopeesti :)

Bluerose pidän peukkuja sulle :)

Itellä kp 31 menossa. Viimeks menkat tuli siinä 35 paikkeilla. Ei mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia. Aattelin muutaman päivän päästä alottaa testailun, jos täti ei sitä ennen tule visiitille.

Minäkin muistan nuo sähköiskumaiset tuikkailut :D Ja muistan miten huolissaan olin niistä kun en silloin tiennyt mitä olivat :)

Tää ei nyt liity mihinkää, mutta kysyn silti, että onko täällä aina ollu tuo sympatiaa nappula, vai onko vasta tullut? Huomasin ainaki sen vasta nyt :D

Tsemppiä Pampero väsymyksen ja muun kanssa. Toisaalta hienoa että pystytte olemaan stressaamatta tässä vauvaprojektissa. :>

Dawwe ja Chipmunk, pidän peukut pystyssä että saatte sen parhaan joululahjan. :>

Marikki, juuri näin. Pakkohan meillä kauan yrittäneilläkin on joskus tärpätä. Jos ei muuten niin hoitojen avulla. Pitäis vaan jaksaa pysyä positiivisena. Ehkä mäkin taas jaksan kun täti häipyy.

Mukava kuulla sinustakin late. :) Kurjaa että raskausvaivat kiusaa noin paljon. Voimia niiden kanssa. Ja hienoa että siellä raskaus jatkuu. ^^ Mä luulen että osittain mulla on kyse siitä että pelkään mennä lääkäriin. Pelkään niiden tuomiota ja pitkitän sitä vaikka oisin voinu mennä jo aiemminkin vähintään yksityiselle.

Cupcake meille on myös tuli ihan kivat palautukset ja hyvä niin, ei mennä joulun ja sen jälkeisen matkaamisen takia vararikkoon. Tsemppiä piinaviikoille, ilkeä keho kun yrittää kehittää oireita liian aikaisin.

Gatusa, ei susta voi kaivata lomaa, sun juttuja on kiva lukea. :> Hienoa että villapaita löysi perille. Ei ihme että äitisi on ylpeä, se on upea. Ja kiva että miehesi onnistui viimein menemään testeihin.

Bluerose, pidän sormet ristissä että täti pysyy poissa ja nega muutuukin plussaksi. :> Tänään oli tosiaan ihana ilma. <3 Lunta täällä ei vieläkään näy, mut sentään oli jo pakkasta. <3

Hienoa Freyja että jaksat yrittää heti uudelleen. Toivottavasti saat nopeasti uuden tärpin ja kaikki menee hyvin.

Dollylle myös tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. Toivottavasti täti pysyy poissa ja saat plussan.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Päivän olin töissä, menkkakivut ei onneksi olleet niin pahoja kuin eilen vaikka välillä tuntuikin ihan tarpeeksi ikävältä. Väsytäkään ei niin paljoa kun viime yönä sain nukuttua. ^^

kiitos vargynja, juu tiistaina saa kuulemma tulokset joten nyt jännitetään. juu kyllä sekä täällä että suomessa jännitettii sitä äipän pakettia et saako äippä sen perille ja yllärinä sit tuliki et oli tiistaina iltapäiväl postissa ni äippä syöksy hakemaan sen. täällä keitellää riisipuuroa aamiaiseksi ku oon kyllästyn siihe samaa vanhaa aamiaiseen ja muruki syö erittäin hyväl ruokahalulla aamiaista toisin ku aiemmin. tulipa tehtyä aamun kunniaks testi ja onneks näytti negaa ku ei ol viel tuloksia et mistä keskenmenot johtuu ni ei tartte kokea heti uudestaa samaa mitä monta kertaa aiemmin.

tsemppiä piinapäiviin itsekullekin, täällä menkkoja odotellaan :)

tuonne toiseen jo äksen laitoinkin että saattaapi olla kp1 tuhrusta päätellen..oon oikeastaan onnellinen, sillä pari konserttia tulos ja jos tyyliin pahoinvointi ois alkanut, ois ollu huono (tosin mulla ole kskaan raskaudessa ollut mitään oireita..

Mukava kuulla myös Gatusasta pitkästä aikaa :) Tsemppiä tulosten odotteluun :)

kiitos santra tsempistä :) tsemppiä sinullekin mikä tilanne sinulla onkaan nyt.

bluerose hyvä että oot samas selvyyden asiaan eli menkat saapumassa ni ei tartte arvuutella että onko vai ei.

hihii ukko sano mulle että hakee joku päivä peräkärryn ja tuo mulle materiaalia huonekalui varten eli päsisköhä lähiaikoina tekeen vihdoinki huonekalui. listan tehtävist huonekaluist oon tehny jo mielessä. tuli vähä lisää huonekalui tehtäväks ku pitää tehä esikoiselle ja itelleki yöpöytä, muksulle työpöytä ja tuoli, sänky, vaatekaappi, olkkariin kirjahylly, tuolei, pienehkö pyöreä pöytä. pitääki sit näköjää alkaa vähä neuloo rivakammin että saa tuon ukon paidan valmiiks ennen ku alkaa puutyöt veistämisineen ja hiomisinen jne... :)

Takaisin