Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juttua tullut niiin mahdottomasti, etten millään pysty kaikkia nyt läpi lukemaan kun lapsi hoidossa  ja kahdenkeskeinen ilta miehen kanssa meneillän-- minä jumitan koneella ja tämä ei hyvä :D
Jippiinalle piti tulla huikkaamaan, että kiva kuulla sinusta!:)
Tosi ikävää kuulla, että raskaudet ei oo edenneet,alkuraskauden keskenmenoiltahan nuo kuulostaa. Toivottavasti pysysvä plussa lähiaikoina saapuisi :) Eipä siitä varmaan haittaa olisi, vaikka lekurille soittaisitkin ja selostaisit tilanteen?
Itse olen greippimehua vetänyt nyt joka kierrossa, ekasta päivästä ovikseen. Tosin ihan joka päivä en ole muistanut/jaksanut, mutta lähestulkoon :) Mä en noist avalmiita mehuja saa alas, mutta puristan vitamiinipommin aina sit tuoreista greipeistä ja appelsiineista :)
Sinkin olen jostain lukenut olevan avuksi kiinnittymisessä, tiedä sitten. Sitähän on kyllä mammavitamiineissa, kuten foolihappoakin.

Helmiäipällekkin piti jotain sanoa, mutta katos ihan täysin! Kiva kun edelleen olet täällä tsempittämässä ainakin =)

Kovasti tsemppiä kaikille piinapäiviä eläville ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!
Lueskelen paremmalla ajalla tarkemmin juttuja läpi, jos nyt hipsin sohvalle murun viekkuun :)
Omanapaa sen verran, että kierrot taitaa jatkaa lyhenemistään. Kp8 menossa ja donna testi näyttää jo tulevaa ovista. Toivottavasti ennakoi vaan ajoissa, ettei käy niin että ovikset alkaa tulla liian pian ja hedelmöittyminen ei siksi onnistuisi..
Mutta tää palailee myöhemmin taas :)

Viimein ehdin taas muutakin kirjoittamaan kuin omanapailua. :) Kaikille ei kuitenkaan taas pysty sanomaan mitään, kun on tullut niin paljon asiaa ja kellokin saisi taas olla vähemmän. :/

Pikkutonttu, onhan se niinkin, että oma keho kertoo usein totuuden. (Paitsi että se tuntuu myös huijaavan ja kuvittelevan välillä.) Toivottavasti teillä kuitenkin tärppää eikä tarvitse laittaa hirmumääriä aikaa ja rahaa hoitoihin.

Kiitos etk greippimehuvinkistä. :)

Korppi, tuo miehen sänkyyn pakottaminen ainakin sen viikon ajan kuulostaa hyvältä toimintasuunnitelmalta. ;)

Sli voimia huippauksen kanssa. Kokemuksesta tiedän, että se ei ole yhtään kivaa. :( Ja paljon voimia ja tsemppiä myös hoitoihin, odottamiseen ja yrittämiseen. Mukavaa, että olosi on sentään jo vähän parempi. Tuohon tässä viimeisen toivon rippeeni olen laskenutkin, siis siihen että plussan näkymisessä voi joskus kestää ja vasta täti on todiste siitä ettei ole raskaana. Kehoni ei yleensä kerro oviksesta, enkä testejäkään ole tehnyt, joten mitään varmuutta ei oviksen sijainnista ole. Jos kuitenkin laskee sen mukaan, mitä kierto yleensä on niin... (Jos siis osaan laskea.) Tädin piti tulla sunnuntaina eli lauantai oli kp 30. Nyt siis olisi kp 36. Eli jos kuukautisten pitäisi tulla 14 päivän päästä ovulaatiosta niin dpo 20 olisi kai vielä reilu tunnin. Laskinkohan nyt yhtään oikein?

Mohveli, mikä on tilanne?

Paljon onnea Peikko83! Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana. :)

Nannannaa, ihanaa kun viiva vahvistui. ^^

late, onnittelut mukavasta tiedosta. :)

Tervetuloa taas kuvioihin nonne. Toivottavasti pitkä yrityksesi palkitaan pian.

Chipmunk, hienoa että saat taas miehen kotiin. :) Toivottavasti ovis ei ole ehtinyt mennä vielä silloin.

Voimia anhelle väsymykseen. Toivottavasti nyt edes vähän jaksatte ovista hyödyntää.

Susuna, aika jännää että munasoluistasi on raskauduttu. :> Täällä on peukut pystyssä että saat plussan. Tulethan sitten kertomaan miten kävi. Ja jos ei plussa tule, niin toivottavasti se tulee viiveellä.

salome, toivottavasti et joudu pettymään. Jospa hormoonia ei ollut vielä tarpeeksi. Peukut on ainakin pystyssä. :)

Voimia Inalalle piinaviikkoon, toivottavasti fiilis on aiheeton.

Pahoittelut chilly keskenmenosta. :( Tervetuloa yrittämään kanssamme.

Hannele, taktiikkasi kuulostaa hyvältä. :> Meillä mies kuumeilee kanssani, ehkä kuitenkin vähän lievemmin kuin minä. Lohduttelee kuitenkin aina tädin saapuessa ja kuuntelee kiinnostuneena aina kun höpötän kaikkea vauvoihin liittyvää ja toisinaan on osallistuvampikin keskusteluihin. :) Sänkypuuhiin se ei vaan ole saanut lisäintoa asiasta.

Hyvää lauantaipäivää kaikille!

Peikko83: Onneksi olkoon plussasta! Nyt vain kaikki kiinnittymisaineet käyttöön! :) Mahtavaa!

late- Hienoa, et sait noin hyvän diagnoosin! Loppuu arvuuttelu oman kehon toiminnasta. Pitää varmaan itelläkin käydä tutkituttamassa paikat.

Nonne: Tervetuloa mukaan taas kuumeilemaan! Tämä kuume vie kyllä niin mennessään! :)

Chipmunk86: Ihanaa, et saat miehen kotiin ja vieläpä otolliseen aikaa! Mullakin mies kotiutuu keskiviikkona neljän viikon eron jälkeen, joten odotukset tälle kierrolle on melkoiset. Heilutelkaahan peittoja koko erossaoloajan edestä! ;)

Sli: Mikäs sun tilanne? Onko olo helpottunu?

Vargynja: Pahus! Joko on täti tullut vai edellenkö loistaa poissaolollaan? Onko sulla muuten säännöllinen kierto? Peukutan edelleen sun puolesta!

salome23: Sullakin on jännät paikat! Tsemppiä! :)

_chilly: Voi harmi! Toivottavasti tärppää pian uudelleen!

Hannele#30: Kuulostaa hyvältä toi sun mantra: seksiä, seksiä, seksiä! :) Mulla kans miestä lähinnä huvittaa, ku ite oon niin herkkänä näiden omien tuntemuksieni kanssa. Huomaan kyllä, että häntä myös kuumeiluttaa, ku kyselee, et oisko nyt hyvä päivä yms. Ihanaa kun ei tarvi yksin kotona kuumeilla! Saan olla vähän hölmö! :)

Lopuksi hieman omaa napaa: Täällä odotellaan edelleen kunnon tätiä saapuvaksi. Eli pari päivää on tullu pikkareihin semmosta tosi pientä tuhrua, joten en osaa sanoa, onko nää nyt menkat vai mitä. Yleensä mun menkat alkaa kyllä niin, että eka tulee 3-4 päivää ruskeeta tuhrua siteeseen asti ja sit ketsuppipullo revähtää auki oikein kunnolla ja joudun käyttään kuukuppia. Sit tulee taas pari päivää tuhrua. Nyt tuota "alkutuhrua" on tullu niin vähän, et en oikein tiedä mitä se on. Nyt kun laskee niin tänään on kp 34/26. Oviksesta ei oo nyt mitään tietoa. Outoa tässä on se, et peittoja heiluteltiin viimeksi 19.1. ennen ku mies lähti reissuun. Mulla oli just edelliset menkat loppunu. Luulen, et ovis ois ollu n. 23.1. Muistaakseni sillon tuli hieman limasempaa vuotoa ja sen jälkeen ollu tosi kuiva kausi. Laskurin mukaan oviksen ois pitäny olla 26.1. Voikohan siis olla, että uimarit ois selviytyny niinkin kauan kuin 3-4 päivää ja hedelmöitys ois tapahtunu? Viime ti ja eilen pe testit kyl näytti negaa. Joten luulis, et jos ois sillon alkukierrossa tärpänny, niin testeissä näkyis jo plussa...? Eli tulen siis tähän tulokseen, että menkat on nyt vaan jostain käsittämättömästä syystä myöhässä eikä ne meinaa alkaa kunnolla millään. Jään siis edelleen odottelemaan tilanteen selkiytymistä. Mies tulee keskiviikona kotia ni ois kyl kiva, et nää menkat tulis nyt mahdollisimman pian ni pääsis pitkästä aikaa petipuuhiin eikä ois menkat tiellä! ;) Lisäksi pääsisin tilaamaan gynelle tarkistukseen aikaa...

Mut nyt kaikille rentouttavaa viikonloppua, tämä rouva lähtee tänään laskettelemaan pitkästä aikaa! :)

Täällä kp31 ja nega pärähti.Yöllä heräsin sellaseen menkkajomotukseen ja kun olin 4 tuntia ollut pissimättä niin kävi  tekee testin. Negahan se. Takas nukkumaan vaan itku kurkussa. Kierto on pisimmillään ollut 31 päivää et kai ne koht sielt tulee. Tulis jo ni pääsis uuteen kiertoon. Seuraava ovis ois sit vissiin teneriffan matkan ekoina päivinä :/ matkalle on lähdössä myös 2v poikamme joten saas nähä.

Siis tosiaankin toivon että fiilikseen on aihetta kun tuntuu että tätiä ei tuu enää näkymään... Ei vaa uskalla sanoo että tuntuu et on tärpänny ku ei oo minkään laista syytä siihen ja hitto mikä pettymys sit jos ei... No aika näyttää, vielä en stressaa. :)

Susuna uutta yritystä vain putkeen auringon alla. Lämpö ja kesä saa ihmeitä aikaan! Inala, mietin sanonko vai en mutta sanon kumminki. Mulla oli edellisistä just tuo tunne ettei menkat ala ollenkaan :) raskaanahan olin ja tuossa ne todisteet leikkii nyt lattialla. Peukut täällä siis IIISOSTI pystyssä.

Kiitos kaikille.
Oon yrittäny lukee kaikkien viestit, mut meinaa silmät mennä solmuun ja ihmisten jutut ja nimet menee sekasin ja ja ja ja...24 sivua on paaaaaaljon tekstiä :D Ajan kanssa sitten pikku hiljaa.

Hannele#30 Joo, hyvä kysymys toi et mitä konsteja.
Itselläni ollu tapana aktin jälkeen pistää tyyny pyllyn alle ja jalat kattoa kohti,ja siinä asennossa luen sit kirjaa tunnin verran. Mies sanoo et jään hautomaan :P Eipä kai siitä haittaakaan ole ollut (näytettävästi). Toi sinkki juttu kiinnostaa...voisko se tosiaan auttaa kiinnittymisessä? Syön ite tällä hetkellä ihan normi multivitaa,rautaa,omega-3,D:tä, ja foolihappoa. Kannattaako jo nyt alottaa noi raskausajan vitamiinit? kaapistä löytyy raskausajan omega-3sta...

JMH Kyllä se sinunkin miehesi sieltä kotiin vielä tulee. Olen huomannut, kun oikein pitkän ajan on odottanut toista, niin sitten kun viimein se hetki tulee, niin olo on kuin vastarakastuneella. Perhosia vatsassa ja hymyilyttää koko ajan. :)

Inala Kiva kun en ole ainoa, joka on ihan ulapalla noiden "normaalituntemuksien" kanssa. :D

_chilly Olen niin pahoillani :( Tervetuloa kuitenkin mukaan kuumeilemaan.

Hannele#30 Täällä tuo kuumeilu on yhteistä. Tai no minä ehkä höpötän siitä enemmän, mutta kyllä se mieskin on asiasta kiinnostunut. Itse silloin ehdotti, kun olin aikani kiusannut, että lopetan pillerit, niin että eikös tuo levy ole nyt se viimeinen. Pillerilevyn jälkeinen tyhjennysvuoto alkoi juuri kun mies lähti reissuhommiin ja nyt eillen kun illasta mies tuli kotiin melkein 3 viikon eron jälkeen, niin hyvä ettei jo tuossa eteisessä vaatteet lähtenyt päältä. :) Kiusasin vielä etten muuten ole ottanut pillereitä, niin ei kuulemma haitannut pätkääkään. :)

Mohveli Kiva kun sinäkin kohta saat miehen kotiin. Tuo melkein kolmen viikonkin ero jo hieman kirpaisi, mutta 4-5 viikkoa. :/ Kivaa se on kyllä se jälleennäkeminen. :) Heilutelkaahan tekin peittoja siellä sitten ahkerasti. ;)

Jee, vaihteeksi suht ajoissa kotona. :)

Mohveli, käsittääkseni siittiöt voi selviytyä sen 3-4 päivää. :) Pidän peukkuja pystyssä, että täti jättää tulematta. Kiertoni ei ole ihan säännöllinen. Vaihtelee väliä 30-33 päivää, mutta useimmiten tuo 30. Näin paljoa ei ole ollut mies(tai nais)muistiin myöhässä ilman syytä. Tätiä ei näy eikä kuulu vieläkään. Nyt siis menossa kp 37.

Susuna, mikä on tilanne? Joko täti tuli? Toivottavasti ei tullut ja jättää kokonaan tulematta. Mukavaa matkaa jokatapauksessa. Ehkä se siellä lämmössä ja rentoutuessa tärppää. ;)

Inala, joo-o, sen siitä saa kun kirjottelen väsyneenä. Eli toisinpäin kuin ensin sanoin. Toivottavasti fiilis on aiheellinen. :>

Chilly, ei siitä ainakaan haittaa ole. Oon kai nähnyt jonkun suosituksenkin et niitä voisi jo yrittäessä syödä. Tosin sit varmaan kannattaa jättää pois kaikki simmoset mitä nyt syöt, joita on myös niissä. Oon kans ajatellu et vois simmosia syödä pelkän foolihapon sijaan.

Nyt menee kyl ihan hermot! Tulis se täti nyt kunnolla tänne tai jättäis nuo arvausleikit ihan johonkin muuhun ajankohtaan! Torstaista lähtien on tullu tommosta pienen pientä tuhrua. En saa nyt selvää onko nämä menkat vai ei. Eli kp nyt 35/26 tai 4/????. Turhauttavaa. Kaikki menkkajomotukset on hävinny kokonaan. Pitää varmaan huomenaamulla piipahtaa labrassa varuilta, jos tänään ei jotain ratkaisevaa tapahdu. Susuna ja Vargynja mikäs teidän tilanteet on? Onko vierailijoita?

Täällä ei vieläkään mitään uutta kp32. Ei menkkajomotuksia, ei menkkoja. Eilen kp31 testasin negan et ei täs sit vissiin raskaana olla, vai kuinka myöhään olette plussia saaneet? Mulla tuli ekan kanssa kp31. Tapahtuis nyt jotain..

15 päivää ovulaation jälkeen
testiin ilmestyi haalea viiva. Saatan olla raskaana<3

Susanna montako päivää sulla on ovulaation jälkee menossa? Kahden viikon jälkeen voi testeissä näkyä jotain mutta parhaiten näkyy vasta kun raskaus on jo 9 viikolla. Toivottavasti sulla vielä plussaa!

eilen just selailin poikieni neuvolakortteja ja niiden aikaan oon plussannu kun menkat on ollu viikon myöhässä. ja muistankin ne testit ja viivat on ollu tosi tummat. täähän on ihan yksilöllistä mitenkä ne näkyy. tosta km raskaudesta plussasin jo dpo8 mutta epäilyksenä on että oli kiinnittynyt johtimeen ja siksi näkyi niin aikasin. eikö tuo rv9 ole jo aika myöhään?? kun meillä päin tuo np-ultrakin on jo rv 10+jotain. uskoisin näin että jos esim. menkat on 2 vko myöhäs niin kyllä siinä varmasti edes hailuviiva näkyis.

Riippuu milloin on ovulaatio ollut edellisten menkkojen jälkeen. Jos on ovis ollut myöhään (pitkä kierto), alkio on kiinnittynyt myöhään (esim. dpo 12) ja hormonitasot lähtevät kiinnittymisen jälkeen nousemaan hitaasti voi kiinnittymisestäkin mennä se pari viikkoa, ennen kuin aivan varmasti tikussa näkyy. Ei tuo vasta viikolla 9 plussaaminen ole mitenkään mahdotonta. Mutta epätodennäköistä toki "normaaliin" verrattuna mikä sit on normaalia ja mikä ei.

Salome23, IHANAA!! <3 viiva on aina viiva, ei ne itsellänikään ensimmäisestä koskaan (tein 3 liukatestiä, varmuuden vuoksi :) ) ollut kuin haaleita, vaikka olin jo viikoilla 7+3 silloin.. muille tsemppiä odotteluun, oletteko tehneet niillä cb:n digitaalisilla testeillä? eikös ne ole ilmeiseti kuitenkin tarkempia? toisaalta, ilmeisesti sitä hormoonia alkaa elimistössä kyllä olemaan, testeille tarpeeki, viimeistään kun menkat on sen kaksi viikkoa myöhässä? tietty jos on pitkä kierto, niin eihän kp30 ole voelä myöhään.>

Ovulaatiotesti näytti hymynaamaa 29.1 eli ovulaatio ollut siitä 48h sisään. Sillon oli kp13. Nyt siis kp32. Ei kai auta kun ootella..

Täällä ollunna hiljaista, ei mitään uutta entiseen. Omaa kehoa kohtaan taas joku inhotuskausi menossa, varmaan se, että kesä tekee jo tuloaan pikkuhiljaa ja peiliin katsominen, ei tunnu yhtään kivalta. Vaikka ajatellen että olen vihdoin laihtunut entisiin mittoihini niin en näe edelleenkään peilisitä muuta kuin sen pulskemman tytön

Kp 6 tänään, Ovulaatio oli viime kierrossa hirmu myöhään joten en aio tässä kierrossa mitenkään laskeskella kyllä noita päiviä. Kalenteriin merkkasin heti kuukautisten alettua seuraavien kuukautisten mahdollisen alkamisajankohdan, että jos niillä tienoilla ei näy niin voisi sitten vaikka testailla seuraavan kerran... eli siis pitkään saapi nyt sitten taas odotella, aikaisintaan siis 17.3!

Tuosta kuumeilusta, itselläni hyvin pitkään vahvasti oli se tunne ettei toista lasta halua (vaikka poika on oli todella helppo lapsi vauvana), johtuen ehkä edellisestä parisuhteesta. Mutta melkein heti, kun uuden avomieheni tapasin, se tunne muuttui aivan täysin! Minä rupesin kuumeilemaan melkein heti ja sanoinkin miehelle ettei pidä sitä minään, että antaa mennä samatien toisesta korvasta ulos :) Vähän ehkä samalla myös testasin, panikoiko mies heti, siinähän näkee myös millä mielellä mies on suhteessa mukana ;) aina kun jotain heitin lapsista niin jäin odottamaan edes pientä paniikin poikasta mutta mies osasikin kiusata minua takaisin ja lopulta se olin minä joka panikoi tässä vauva asiassa ensin :D :D Lopulta se oli tosiaan mies joka sanoi että eiköhän ole aika jättää ehkäisy pois, kun ei kuitenkaan aio meistä ikinä irti päästää <3 Paljon me kuitenkin asiasta keskustelimme ja se onkin ollut ihanaa kun on pystynyt toiselle olemaan niin avoin kaikesta.

Oikein hyvää sunnuntaita meille kaikille! :)

Kertokaahan pian kuulumisia, toivotaan että nähdään pian myös tuolla raskautuneiden palstalla!! <3

Outoa tässä hommassa on ettei yhtään tunnu et menkat alkais. Nytkin alavatsalla paineen tunnetta, mut ei sellanen menkkafiilis. Mitään kuivaa jaksoa ei ole ollut vaan ovulaatiosta lähtien on koko ajan ollut sellainen"märkä" fiilis. Nännipihat ovat välillä kuin lautaset ja nännien päät tummuneet :/

Mäkin voisin liittyä tänne. Olen 26-vuotias ja takana yritystä kolme pitkää vuotta. 
Ollaan 2 vuotta asioitu hormooniklinikalla mun pcos:n takia. Ollaan kokeiltu kaikki hoidot klomeista menopuriin ja seuraavana olis vuorossa koeputkihedelmöitys. 
Hoitojen seurauksena (puregon) tulin raskaaksi viime talvena ja suurena yllätyksenä niin lääkäreille kuin meillekkin tuli se että odotin kolmosia. Ensimmäinen meni kesken rv15. Tämä aiheutti kohtuuni tulehduksen, jolloin pari viikkoa myöhemmin koko raskaus piti lopettaa. Kolme pientä poikaa. 

Puolisenvuotta tästä toivuttuani päätimme lähteä uudestaan yrittämään ja viime syksynä aloitimmekin taas puregon pistokset. Aikaisempi monikkoraskaus pisti lääkärit varuilleen, ja tästä syystä aloitimme huomattavasti pienemmällä annoksella. Nyt todettiin että puregon- pistelyt ovat olleen aivan turhia ja vaihdettiin lääke Menopuriin. Viime viikon ultrassa lääkäri kertoi ettei lääke ole taaskaan toiminut (eivät uskalla nostaa annosta) ja seuraavaksi olis vuorossa IVF-hoito. Kunnallisella jonot menevät ensi syksyyn ja yksityisellä hoidot ovat huomattavasti kalliimpia. En kuitenkaan jaksaisi enää yhtään odotusta joten päädytään tuohon nopeampaan ratkaisuun. Alan olla jo henkisesti aika loppu tähän. Odotuksiin, toivon pilkahduksiin ja pettymyksiin. 

Mutta pakko se on vaan yrittää. Toivotaan että vuosi 2013 olisi parempi.

Takaisin