Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jep,meillä alkoi kanssa sulaa lumi,vettä paiskoo päälle,yhyy...
Kävin mammossa ja ultrattiin meijerit,ei mitää löytynyt eli sen puoleen huoli pois.En tiä tekiskö kaarituki sen,mut miks se tuntuis vaan joskus.no ainakaan syöpää ei oo siel.

Mulle itseasiassa lekuri sanoi että ne viivalliset ovistikut voi näyttää jopa 3pv sitä plussaa,ja se on ok.En havainnut kysyä että minähän päivänä se pitää sitten laskee plussaksi.
oon käyttäny hymynaamojakin mut on ne nii kalliita,kun joka kk käyttää sen paketin jos huono säkä käy metsästyksen kanssa.

Kyllä muistan sen fiiliksen kun ekoja lapsii alkoi tehä,siis lopetti ehkäisyn ja kiva fiilis et milloin.No ekat 3 lhti ihan parissa kuukaudessa,esikko ihan heti kun pilsut lopetin.Seuraavat 4 lähti ihan suht vaivattomasti kanssa(mutta tässä setissä tuli sitte varhainen ja myöhempi km sekä yks raskaus oli kiikun kaakun kun oli hematooma joka vuoti ihan piipisti..) mutta kuopus on eka joka antoi oottaa ja "tämä seuraava" näemmä kanssa.Se ikä,se ikä...Mutta se fiilis,oih.Harmi että kyynisyys on jo tässä vaiheessa syönyt parhaan terän siitä ilosta.

loora84 en minäkään varsinaisesti mikään juhlien järjestäjä ole. Mitä nyt nuo "pakolliset" järjestän, eli ristiäiset, synttärit yms. :) Sen varmaan huomaakin just siitä, et oon miettiny noita synttäreitä jo semmoset puoli vuotta :DD Mut uskon et mua ressaa vaan se ku tulossa sellasia sukulaisia joita ei oo tosiaa melkee vuotee nähny :)

Marikki jännää että tähän aikaan vielä lämpenee, että vettä tulee. Täällä on -3 astetta ja ei kyllä pahemmin kans tota lunta ole. En viitsi nyt alkaa tätä ketjua selailla taaksepäin sivu tolkulla, niin saanko kysyä, kauan on nyt yritystä takana?

Dolly, äläs nyt. Kuulostaa just ihanalta ja voisin kuvitella ostavani samanlaisia :D Sun prinsessa saa joskus isompana vielä vaikka mitä ihania juhlia :)

Tervetuloa Pampero! Meillä yritetään tokaa ja neljäs yk menossa. Esikoista yritettiin reilu puoli vuotta. Taitaa mennä sama aika tälläkin kerralla. Ite syön sitä Multitabsin raskaus ja imetys-monivitamiinia, sieltä tulee foolihappolisä. Lisäksi otan vielä erikseen 10 mikrogrammaa D-vitamiinia ja kalkkitabletin. Mulla on myös omegat kaapissa valmiina.

Mä mietin kans pitkään sitä ovistikkujen hankintaa mutta meillä kun ei pupuilla niin usein niin haluaisin saada ajoitukset kohdilleen. Esikoisesta en tikuttanu.

Plussapuhureita kaikille! :)

Pampero ihanaa kun edes joku ei pidä mua täysin vajaana ja tärähtäneenä :DD Joo varmasti tulee kaikenmaailman teemakutsuja kun tyttö tuosta kasvaa ;)

Loora84: Mun ymmärtääkseni ne sylkitestit on monikäyttösiä, kun yks semmonen maksaa n. 40€ riippuen mistä tilaa.. Itte ehkä ottaisin sen ennen tikkuja, koska ovulaatiotaki suositellaan tikutettavaksi jopa 3 kertaa päivässä. Sillä toisilla se saattaa mennä niin nopsasti ohi. Ite en vaan oo kauheen luottavainen sylkitestiin, luulis että siihen vaikuttaa enempi suun bakteerikanta tms.
No, eipä itellä ole oleellinen "ongelma" kun en aio alkaa mokomia käyttämään.. Nostaa liikaa stressitasoa :grin

Joku lääkäri joskus oli eräälle pariskunnalle sanonut, että joka kolmas päivä petipuuhia, niin se ois optimaalisin tapa raskautua. Se jotenki perustu siihen siittiöiden uusiutumiseen, että niitä ois mahd. paljon ja "hyväkuntoisia", jokapäiväsessä hommailussa tuotanto nääs ei pysy perässä :wink

Vitamiineja ite en syö tässä "yritys"vaiheessa, sit se raskausajan monivitamiini kuhan sinne asti pääsee, kalkkilisää en ota kun esikon aikaan säikähdin istukan kalkkeutumista ja sen aika hyvin saa pidetyä ihan ruokavaliollaki.

Painostaki oli ollu puhetta, mulla ois se 12kg normaalipainoon, jota tässä yritän saada lähtemään laskuun, Tyytyväinen oisin 8kg pudotukseenkin, mutta nähtäväksi jää miten kolmas raskaus sotkee tilannetta.. Tosin nyt olen samassa painossa ku sillon ku esikkoa aloin odottaa, että taitaa olla ikuisuusprojekti minun itsekurilla tämä homma :p

Meillä esikon ja kakkosen synttäreillä on väliä kuukausi, tänä vuonna juhlittiin molemmat samassa remontin takia, mutta jatkossa varmaan erikseen. Vakiomäärä vieraita on semmonen 30 hlö joten kyllä siinä pikkusen saa leipoa ja ehtiä lisäistuimia kun koko porukka kutsutaan aina kerralla.. Ite tykkään valmistella juhlia, mut en siitä juhlapäivän aamusta kun se on aina hirveetä sirkusta kaikkinen pukemisieen ja valmisteluineen. Saatan toki pikkisen pikkutarkka olla, että rennomalla otteella vois olla helpompaakin...

Mutta niin, mulla siis kp25/23-28 ja tätiä odotellessa. Mä jo suunnittelin että lähen kattomaan Cheekiä sinne olympiastadionille, riippuen tietty sitten siitä miten mahdollinen la sattuu olemaan. Ei viitti permannolle lähtee hirveen ison mahan kans säätämään :cool:

Dawwe, meillekki tulossa suunnileen sama määrä, tai n.25hlö. Saa kyllä joo leipoa kunnolla, ja aattelin kaks kakkuaki tehä että varmastri riittää. Meillä aattelin parhaaks kutsua kahessa osassa, kun ei hirveen iso asunto ole. Ristiäiset pidettiin kyllä tässä ja kaikki oli paikalla, mut oli kyllä aika ahdasta ja sit ku toisilleen tntemattomia ihmisiä, nii jotenki ei ollu niin lepposa tunnelma kun olin toivonut :)

Ja ihan sama juttu täällä, että olis huomattavasti helpompaa kun ei pitäis aina olla niin justiin :)

Kiitos Aamu :) Näyttääkin olevan tosi yleistä, että seuraavaa muksua aletaan yrittää kun edelleen on siinä vuoden molemmin puolin.

Aiemmin luulin, että tuo foolihappo on suositeltu vain sen vuoksi, että estää sitä selkärangan kehityshäiriötä, mutta sitten luin että sillä on muitakin positiivisia vaikutuksia raskauden kannalta! Suosittelen kyllä raskautta toivoville sitä :)

Pampero mistä luit tuota? Ku täällä oli jollainn palstalla kans juttua tuosta, mutta annoin sen jotenki mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ku aattelin et se on vaan hömppää :) Mutta jos tollasella asialla oikeesti on vaikutusta niin sitten kyllä pitää alkaa kunnolla pitämään huolta vitamiinin saanneista

Anteeks ÄLLÖ varoitus.
äskön tunsin kun oikeen reilusti tuli verta siteeseen ja menin vaihtamaan sidettä vessaan. no katoin sidettä tarkemmin kun oli niin oudon näkönen juttu.siis siinä oli reilusti veri hyytymiä mitä mul on aina.ei siinä mitään mut sit siel oli.miten sen nyt selitän.sellanen noin 2cm pitkä ja sen sisäl oli ihan niinku verisuoni ja siin pääl oli sellasta ihon ja paperin näköstä mössöö..vaikee selittää.. mut siis en oo ennen huomannu et tulis tommosta.. onkohan ihan normii..

Anteeks ÄLLÖ varoitus.
äskön tunsin kun oikeen reilusti tuli verta siteeseen ja menin vaihtamaan sidettä vessaan. no katoin sidettä tarkemmin kun oli niin oudon näkönen juttu.siis siinä oli reilusti veri hyytymiä mitä mul on aina.ei siinä mitään mut sit siel oli.miten sen nyt selitän.sellanen noin 2cm pitkä ja sen sisäl oli ihan niinku verisuoni ja siin pääl oli sellasta ihon ja paperin näköstä mössöö..vaikee selittää.. mut siis en oo ennen huomannu et tulis tommosta.. onkohan ihan normii..

Täällä kyseltiin niistä testeistä, niin mä oon käyttänyt ihan halpis liuskatestejä ja hyvin olen erottanut oviksen niistä. Tosiaan voi olla vahva viiva useampana päivänä ja olen ymmärtänyt et ovis on sit 12-36 tuntia sen jälkeen kun on saanut viimeisen vahvan viivan. Mä tilasin amazonista 50 ovistestiä ja 50 raskaustestiä ja hintaa tuli postikuluineen 20 euroa. Suosittelen kyllä hinnan puolesta tilaamaan sieltä, tosin niitä joutuu odottelemaan viikon tai kaksi.

Vitamiineista olen popsinut foolihappoa, toki en muista sitä ihan joka päivä ottaa. Ja sitten myös esikoisen kanssa otetaan d-vitamiinia samaan aikaan, mutta ei sitäkään muista ihan joka päivä. En ole tottunut napsimaan pillereitä niin tuo muistaminen on hankalaa.

Voisko Loora olla mahdollista, että sulla olisi kuitenkin kyytiläinen ollut jonkun aikaa matkassa, mutta ei kiinnittynyt kunnolla ja tuli nyt ulos? Eikös sulla ollut poikkeavan pitkä kiertokin?

S1N1 vois sit itekki sieltä tilata jos noin paljon on hintaeroa. Kiitos vinkistä!

Pitää tosiaan koittaa jos nuo tikut näyttäis itellekki jotaki. Nyt vaan arvuuttelen milloin ovis mahdollisesti olis. Niinku nytki kp19 eikä edelleenkää mitää merkkejä et vois niistä arvata. Voihan olla kyllä, ettei vielä oo ees tullut, ku aika pitkä kierto itellä.

Täällä yk2 menossa.. viikon päästä jännäillään alkaako menkat vai ei. :) Tässä toisessa kierrossa oonkin syöny raskaus ja imetys tabletteja tunnollisesti kerran päivässä.. Edelliset menkat oli melkeen viikon myöhässä, mitä mulla ei oo ikinä kun kierto todellakin sen 28pv.. Jotenkin varmaan ylireagoin ja ylianalysoin kaiken mitä oon lukenu.. :D menkat alkoi seuraavana pvnä kun nuo tabletit alotin..

Nyt tässä kierrossa ovulaatio tuli niinkuin 28pv kierrossakin, tasan puolessa välin.. Himot, halut ja yritys ollut ainakin kova! :D Toivottavasti tärppäis.. Kuumeiltu on jo pitempään omaa vauvaa ja sivusta seurattu muiden lasten saantia.. Lähimpänä viimeksi kesällä syntynyt veljelle toinen poika, kaverille tyttö ja nyt miehen sisko on ihan viimeisillään...
Ite oon nyt koittanu olla kurissa kaikkien laskemisten ja viikkojen seurausten kanssa jotta stressiä ei syntyis ja pääsis pian itekki hömpöttään vauvajuttuja..

Huoh, helpottipa pieni purkaus. Toivottavasti pian jo tärppäis! :)

Lumikki voi että, toivottavasti pian tärppää! Varmaan tulee lasten kuuluisa sanonta usein mieleen "miksi kaikki muut, mut en minä" . Mutta teillä kans on niin vähä aikaa yritetty, että eiköhän se sieltä vielä tule :)

-Dolly- Kun vaan osaisi olla jännittämättä! :D Mut nääh, mullon muutenkin semmonen fiilis et nyt ei tärppää tästä kierrosta.. "/

Aamu Tilaa netistä ovisliuskat, niin säästät pitkän pennin. :) Luin tuolta toisesta ketjusta, et sulla on synnytyksen jälkeen ollut kipuja aina yhdynnän jälkeen? Mulla aivan sama homma.. Ei puhettakaan et joka päivä pystyis sekstaamaan, muuten menee niin paikat helläksi etten kävele päivään. "/ Mulla tuli pieniä repeämiä, ja suurin niistä pienistä välilihaan.. Siinä tuntuu ihan selvä arpi, ja olenkin miettinyt et onko se jotenki väärin ommeltu, vai mikä lienee.. Ei lääkäri jälkitarkastuksessa asiasta mitään kyllä sanonut.

Marikki Täälläkin on tullut lunta yön aikana <3 Mä kans tykkään. Ja niin, mulla myös menee kone sekaisin jos avaan nuo hymiöt. Ja ennenkuin kukaan kerkee huutelemaan, niin mulla jumittaa kone avasinpa mä nuo hymiöt tuolta alhaalta, tai sit tuosta työkaluriviltä! "/

Pampero Ahaa! Mä oon tässä jännityksellä odottanut, et koska joku "tuttu" lokakuussa 2012 alkaisi kuumeilemaan. Ei ole vielä tullut vastaan. :) Tikutatko sä ovista monta kertaa päivässä? Mä en ole foolihappoa nyt syönyt, ajattelin et aloitan vasta plussaamisen jälkeen. Vaan voisipa nuo kai aloittaa jo etukäteen. :)

loora84 Kuulostais siltä, et siellä on jotain yrittänyt tapahtua, kerta tuollainen hyytymä tullut ulos? :o

Mulla on nyt pari kiertoa ollut tosi säännölliset, ja molemmissa oon havainnut oviksen kp 19-21 aikoihin. Siihen tähtään nyttenkin (samalla tietty kehon merkkejä lukien), katsotaan miten käy. :) Toivottavasti hyvin. Ja just niinku Pamperokin kirjoitti jossain viestissään, että jännä ajatella et ois taas raskaana! Niin todella ois. Mä kun muistan kovin selkeästi synnytyksen jälkeen huokaisseeni ettei ikinä enää! :D Mut mä luulen muutenkin olevani pelkopolin asiakas jos/kun raskaana taas olen. Pakko päästä juttelemaan synnytyksestäni ammattilaisten kanssa, jotka voi sit sanoa et oliko se synnytys vaikea ja tuskallinen minun, vai kätilöiden vuoksi.

cupcake niimpä! Itsellä samat tuntemukset, etten usko et nyt tärppäis. Mutta aika näyttää :)

Itellä edellinen synnytys meni se verta hyvin, että en pelkää yhtään lähtee mahdollista seuravaa pukkaamaan. Vaikka jotenki mielessäni kuitenkin ajattelen, ettei se tule olemaan yhtä "helppo".

dolly,kuopus s. 2/12 ei oo ehkäisty missään kohtaa.menkat alkoi 8/12 joten siitä laskettu yritysaika...johan tota on,ja taas negatesti.

loora,mulla oli noin 6-7 viikolla km niin siinä mukana tuli sellanen kierteinen verisuonen pätkä(napanuora) about 1cm

Takaisin