Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa Tosi hieno tuo sun neuloma takki! Wau! :) Osaisinpa minäkin.. Viime talvena rupesin virkkaamaan pipoo itelleni mut enhän mä sitä koskaan valmiiks saanut :D Mulla on peukalo keskellä kämmentä, mitä käsitöihin tulee..

loora84 Potkasin tänä aamuna tädin sinnepäin! Potkasin kovasti, et jospa se tulis sinne sun tykö pian, eikä ainakaan mun luo tulisi seuraavan vuoden aikana enää. ;) Et laita sitte kiertoon se vaan! :D

Dawwe Jospa ne menkat ei sinne enää tuliskaan. :)

Nonna- Pahoittelut menkoista. :( Melkoinen ryökäle se täti taas. Miks se tulee aina silloin, kun sitä ei kaipaa?!

Rosebud Tsemppejä sinne! Jospa tärppäis nyt kun avutkin kohdallaan :) Koitat vaan olla hermoamatta (i know, helpommin sanottu kuin tehty), annatte vaan miehes kans toisillenne paljon hellyyttä ja rakkautta. <3 +++

piipuu Pahoittelut negasta! :(

Santra87 Jospa tämä kierto nyt olisi teille suotuisa! Tsempit +++

Aamu Way to go! :D Mullakin jäi edellisestä kierrosta viis digi-ovistestin tikkua käyttämättä, niillä nyt koitan sit oletettua ovista metsästää. Vielä täytyis jaksaa odotella. BLAAH, on se tää alkukierto niiiin tylsä.

Chipmunk86 Ai että, siellä kuulostaa kyllä lupaavalta! ;) Nyt joka sormi ja varvas sojottaa kattoa kohti, et tärppi ois käynyt! +++

appelsiini Tärppitsempit sinnekin! +++

Omanapa: Kp 7, täti häipyi täältäkin. Nyt sitten tätä "seesteistä" alkukiertoa. Onpa tässä tätä ohjelmaakin mukavasti, niin ei ehdi märehtimään raskautumista 24/7. Mulla kävi kummallisia ajatuksia päässä tässä pari iltaa sitten. Aloin miettiä, et onko tää raskautuminen nyt sittenkään tällä hetkellä hyvä ajatus, mut kyllä se nyt on! :D Ihmeellisiä mielenhäiriöitä.. Esitin itelleni sit vaan seuraavana päivänä kysymyksen, et no miksei se raskautuminen ois hyvä juttu nyt, niin enpä keksinyt yhtään syytä sitten kummiskaan. Kai mua epäilyttää tää mun ylipaino, et pitäskö tiputtaa muutama kilo ennen yrittämistä, mut noh.. Mennään nyt vielä pari kiertoa samalla liikkuen ja katsoen vähän mitä suustaan laittaa alas, ja jos ei tärppää, niin sit yritys jäähylle hetkeksi ja kunnon dieetti päälle. :)

Tsemppiä jokaiselle kierron vaiheesta riippumatta!

Mä tässä pohdin, että pitäiskö piruillessaan huomenna tehä jonkinmoinen testi niin ainakin tietäisin odottelenko pidempää/normaalia kiertoa vai voisko kuitenkin olla ripaus toivoa plussasta..
Digitesti on kaapissa, mut pähkäilin pitäskö hommata halvempi viivatesti jolla tehä aluksi. Digitesti kyl lupaa, että tulos näkyy aika luotettavasti jo dpo9 ja mulla on nyt siis joko dpo 13 tai se dpo9 eli huomenna vois kuvitella aamulla saavansa aika luotettavan tuloksen suuntaan tai toiseen..

Se vaan jotenki tuntuu niin karulta jos tuleeksi teksti "ei raskaana" ku mitä jos kiltisti odottelis niitä menkkoja alkavaksi.
Enkä mä tajua miks mulla on nyt niin kauhee kutina testata näin hyvissäajoin, ku aiemmin testasin ku oletetut menkat ois ollu 4pvä myöhässä eli dpo18 tienoilla. Enkä sillon ees ostanu testejä kaappiinkaan valmiiks.
Nyt varmaan leikin taikauskon kanssa enkä taatusti osta ainuttakaan tikkua jos meen testaamaan negan..

Tietty siinä voi käydä niinkin että aamulla tai jo tänä iltana havahtuu siihen todellisuuteen ettei koko testiä edes tarvita, kp 22/23-28 ja mua enemmän v*ituttaa ku jännittää.

Dawwe mä itse aina testaan ehkä siks että jos saan sen negan niin itellä on ehkä helpompi suhtautua niihin menkkoihin jotka sieltä kuitenkin tulevat. Salaa tietenkin aina toivon plussaa :) on tää oottelu kyllä ihan perseestä. Tsemppiä kuitenkin!!:)

Voi vitsi tällä kännykällä unohtaa niin äkkiä kellä oli mitäkin ja sitten ei osaa kommentoida kaikille!:mad:

Aamu sulla ihanan positiivinen ajattelu menossa olevaan kiertoon! :) mäkin ajattelin taas kokeilla tikuttaa tässä kierrossa ja nyt kyllä ostan punkkua ovis päiville!!!

Joku kirjoitteli Eino myrskystä. Aika moista jälkeä on kyllä saanut aikaan jokapuolella. Tälläkin hetkellä tuulee taas melkoisesti täällä pohjanmaalla!:confused:

Tajusin äsken, että yk8 alkoi. en oikein tiedä mitä ajattelis..toivoa en aijo menettää!!!!!:p

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Cupcake mäki aina välillä mietin kannattaako se raskautuminen edes nyt. Entäs jos en ole siksi tullutkaan raskaaksi kun joku yrittää kertoa että nyt ei ole sopiva hetki, mutta tuskin se on sopiva koskaan ja sen vauvan mä kuitenkin haluan :) sitä välillä miettii kaikenlaista.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Gatusa.Toivotaan et testi onnistuu.. :)
Santra.Tsemppiä piina päiviin.. :)
Aamu.Oot ihanan energisen kuulonen. :) Onnea oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen.. :)
Lilia.no niin hyvä et saitte oikeen hyvän ajotuksen oviksen hyödyntämiseen jospa sit tuut meille parinviikon päästä kertoo hyviä uutisia.. :)
Chipmunk.Pidän peukut ylhäällä et täti jättää tulematta sinne.. :)
Appelsiini.Toivotaan et täti tajuaa pysyä poissa.. :)
Cupcake.joo ei oo vielä tänne tullu mut jos tulee ni en kyllä sitä potkase takas vaan annan ihan jollekki muulle. :D
Dawwe.toivottavasti saat sen kivemman tekstin siihen testiin se toinen on kyllä tosi masentava.... :)
Nonna.Kiva kuulla et oot jo hiukan paremmalla mielellä ja toivoa ei saa menettää kyllä se plussa vielä sieltä pärähtää.. :)

on.täti ei oo viekään tullu. nyt kp.44. mä päätin et jos tätiä tai plussaa mihin en kyllä oikeen usko ni tuu täs noin viikkoon ni taidan varata gynelle ajan.. oon käyny viimeks yli kymmenen vuotta sitten gynegologil et ehkä sie vois käydä ihan muutenkin mut sais ainaki ehkä jotain tietoo mitä mun kropas on meneillään..tää on niin helpottavaa kun tästä voi täällä pulista kun en vois oikeen kellekkään puhua tästä tilanteesta ja sit jos en vois missään puhuu ni täytyy sanoo et pää olis varmaan ihan rikki.. Joten KIITOS TEILLE IHANAISET... :)

niin sitä piti kysyy et saako noita aikoja gynelle nopeesti?siis ajattelin men johonki yksityisel ni eik ne ota hinnan tyyliin 20min jne...tietysti varmaan paljon paikka kohtast mut jos jollai kokemust ni haluisin tietää et joutuuko kauan odottaan..?

niin ja sitä piti kans kysyy et onko niillä gynegologeilla yleensä käytös ultra laitteita??kun sillon ajat sitten oon käyny ni ainakaan mul ei sillon oo katottu mitään ultral..aattelin vaan et sil ainaki saa parempaa tietoo mitä tuo tapahtuu jos tapahtuu yhtään mitään....

Mä kävin yksityisellä gynellä 20 min ajalla ja hällä oli ultralaite, ainakin löysi sillä silloin sydänäänet :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllä mä luulen et yksityisillä gynekologeilla on ultrat käytössään, kun täällä "korvessa" oli ihan julkisen puolenkin gynellä! Ne kummiskin ultraavat paljon tutkiessaan kohtua, munasarjoja jne. :) Kyllähän se loora84 kannattaa selvittää, et mikä viivyttää. Sä kun puhuit niistä sun ovistikuista kun ne näytti plussaa niin pitkään.. Onko viimesimmästä plussa-ovistestistä pitkä aika? Jos sulla on ovis ollu myöhässä ja pitkittyny tms..? :D

Nonna- Kai se on sitten sitä, kun ei heti tärppää niin kerkee miettiä kaikenlaista. Mut täytyy ajatella, et se ottaa oman aikansa. Kyllä sinä ja myös minä, vielä joku kaunis päivä se kaks viivaa saadaan siihen maagiseen testiin. <3

chipmunk, pidetään peukut pystyssä :)

cupcake, mullakin tuppaa toi paino mietyttää ja tekis aina mieli heittää hanksat tiskiin, mut mut... Niin kauan kun jaksan katsoa edes vähän mitä syön, niin ehkä tää tästä. Käyn kuitenkin uimassa kolme kertaa viikossa ja teen fyysisesti raskasta työtä, että kuntoa riittää, harmi vaan että myös sitä massaa... (n.20kg ylipainoa...)

Dawwe, toivottavasti se plussa sieltä pärähtää kuitenkin :)

Liityn massakerhoon Santran ja Cupcaken seuraksi. Valitettavasti mullakin on sitä ylipainoa aivan liikaa, sellanen 25kg pitäis pudottaa niin olis normaalipainossa. Mitään en kadu tässä elämässä niin paljon kun sitä että oon päästäny itteni tähän kuntoon. Onneksi raskaus ei tuonut mitään ylimääräistä vaan kaikki lähti mitä tuli. Mua kyllä mietityttää sekin että miten seuraavassa raskaudessa käy. Toivottavasti ei paino nousis paljoakaan. Ensin olis hyvä tulla raskaaksi ja valitettavasti toi ylipainokin voi sitä hidastaa. Mutta ei auta, mä aion kyllä vielä normaalipainoon päästä jossain vaiheessa.

Minulla sitä ylipainoa on way too much. "/ Jos saisin 25kg pois, niin mä olisin tyytyväinen painooni. En mä normaalipainossa olisi silloinkaan, mut mä oon muutenkin niin raskasrakenteinen ja harteikas et en mä osaa itteeni laiheliinina ajatellakaan! :D Lihasta, lihasta sen olla pitäs! Mut katsotaan nyt miten tässä käy.. Viimeistään sen pikkukakkosen jälkeen tuo 25 kiloa saa luvan hävitä, piste. Ja kunhan palaan työelämään, niin sit hankin sen salikortin.

Aamu, mullakaan ei raskaus tuonut enempää kiloja, kaikki lähti synnärillä ja pari miinuskiloakin lähtöpainosta. Mut nyt ne on ropisseet takasin. Eilen kävin päivällä vaa'alla, ja painoin kaksi kiloa enemmän, entä edellisen raskauden alussa. "/ Ka-ma-laa.. Mut noh, se oli päiväpaino ja "vaan" kaksi kiloa.

Ovikset tuli hyödynnettyä jospa tästä ei tarttiskaa mihkää aukiolo tutkimuksiin edes lähtee. Mulla päinvastoin kun monella täällä on alipainoa sellanen 5-7 kiloo

Miten te pysytte kärryillä näis keskusteluissa????
Ihailin Chipmunkin (tarkoittaako se jotain,mulla on siitä hassu mielikuva) hienoo postausta,jossa hän huomioi varmaan kaikki ketä kirjoittanut- syvät rispektit hälle!!!

Valitettavasti joudun yhtymään ylipaino-porukkaan.Meillä ei ole enää toimivaa vaakaa,mutta vaatteet kyllä kertoo...mulla saattais 25 kiloa riittää palauttamaan normaalipainon,tai ainakin ihan hyvän aikuispainon.Olin nuorena -eli ennen lapsia- toosi hoikka,eli mä en voi vedota ruumiinrakenteeseen,vaan aivan yksinomaan itsehillinnän puutteeseen.Välillä yh-vuosina sain laihdutettuu itteni kivaan kuosiin,mutta enää siitä on vain kaunis muisto jäljellä.Farkut joita pidin ennen viime raskautta,ei mene päälle,vetskan ja napin kiinni menemiseen vaadittais mahan kohdalta -10cm....piippp....Eli voin sanoa samaa kuin Aamu,eniten kadun sitä että...Tietty tiedostan että tää itsehillinnän puute voi sitten olla viimeinen niitti mun arkkuun vauvautumisen suhteen.Toivon että viel kerran annetaan "anteeks"

Nonnalle pahoittelut :( Kyl se raskaasti ottaa kun venyy.
Minäkun tosiaan lekurilassa aukaisin suuni ja kun sanoin sen ääneen että ollaan yritetty 15 kuukautta,niin kyl se tuntui aika karmivalle itsestäkin!!!!Kierroissa en osaa sanoo montako kiertoo.

Gatusa oot kyl tehnyt upeen neuleen! Ois ihanaa "harrastaa" jotain muutakin kuin koneen kautta tehtävii juttuja.

Mulla ei oo nyt oikeasti mitään tajua mitä kropassa tapahtuu,ovisplussa oli kai 9.11 mut seuraavalla viikolla tuli semmonen halutus-kohtaus ja ehkä vähän toispuoleista massukipuu,joten mietin et onko se muka vasta silloin (ti-ke) irronnut???? ja se mikä on nyt jännää,niin oon "märkä" (megahihityshymiö tähän) ja eilen illal taas sattu sillee menkkamaisesti mahaa.
Eilen kävin verikokeissa,ja ekaa kertaa elämässäni verikokeen ottaminen sattui!!!Oli ku kauhee polte pistokohdassa ja kipu riisti ranteeseen saakka.Sain oikee keskittyy että kestän,mut sanoin sille tätille siitä vasta kun oli saanu näytteen otettuu :) vaatimattomat 8 putkee verta.Ja kaikista eniten mua kiinnostaa tietty se naishormooni vastaus.Päätin jo,että jos se on outo,niin kinuan uuden kokeen.Tosta oviksesta kun ei nyt voinut tietää et oliko se lauantainen plussa vaiko ei,enkä sit viime viikol enää älynny kattoo mitä tikku ois näyttänyt kun oli se himotusoire ja alavatsatuntemus toispuoleisesti...mjääh.Miksei mussa oo sellasta analysaattorii,josta vois yhdellä vilkaisulla katsoo kaikki elintoiminnot ja pitoisuudet :)

Muuten stressii pukkaa miljoonasta aiheesta,jännittää pääsenkö kouluun,jännittää muutto itsessään ja elämä toisessa kunnassa sen jälkeen (onko muuten pirkanmaalta tääl ketään?) Lasten sopeutuminen...huoooh.

Mut tällaisilla fiiliksillä tässä kohtaa.

Ainii Rosepudilta piti kysyy että "mihin vaivaan" sulla se keltsihormooni on?

Cupcake.Mulla loppu ovistestit jo joku yli kaksviikkoa sit enkä oo ostan lisää et entie mitä ne näyttäys..ja niin mä vähän aattelin et niil on varmaan käytös ultra laitteet mut vaikee tietää ku en oo yli kymmeneen vuoteen käyny... :)
Butterfly.Niinpä se olis kyl mahtava juttu ettei sun tarvis mennä niihin tutkimuksiin..toivotaan nyt et tärppäis.. :)
Marikki.Auts olipa sulla kamala verikoe.ja mä kun oon ihan sairaan piikikammonen vie ni mä en ois tota kestäny..ja aikas jännä elämän vaihe teillä siellä muutot,koulut ja muut sellaset..tsemppiä ja toivotaan et saitte oviksen hyödynnettyy.. :)

on.mä kuulun kans tohon ylipainosiin mun tarvis saada 10 kg pois ni oisin normi painoinen mut ite olisin 5 kilostaki tyytyväinen.esikoista odottaessa multa lähti 7-8 kg pois et jos nyt joskus raskaudun niin toivottavasti kävis samoin siinä raskaudessa ni pääsis normi painoon. :) tätiä ei siis viekään kuulu. huomen meinaan vie testata jos muistan aamulla tehä mut negaa se varmaan näyttää..kp.45 siis tänään ja kierto on ollu viimäset kymmenen vuotta 27-42. on se jännä miten tota painoo on itellekki kertyny kun rupesin mun miehen kans yli 12 vuottasit seurustelee ni painoin noin 50 kg ja ennen esikoista painoin 81kg.et aika paljon o tullu nyt siis painan 73kg ja sekin o liikaa.. :(

chipmunk kiva että innostan neulomaan :) minun seuraavat projektit on keramiikka ja huonekalujen teko...pitäsköhä tekasta jos saa hyvää puuta ni muutama kiva tuoliki joka pehmustettu on sellai inspiraatio tehä kaikenlaista. keramiikas aattelin tehä muutaman koristeruukun jne. ja opetan taitoni myös murulle joka on kiinnostun kaikest mitä teen jostai syystä :)

marikki kiitos mä oon sellai et rakastan kaikenlaisia käsitöitä ni tulee tehtyä kaikenlaista sormikkaista takkeihin ja sukkiin. seuraava neulontaprojekti on villapaita esikoiselle. muita on yllä mainitut rakennus ja keramiikkaprojektit.

tsemppiä kaikille ja plussatuulia.

Tulipa testattua tälle päivää nega kp 23/23-28

Tällä viikolla tädin pitäis saapua eli sitä odotellessa. Miehelle jo ilmotin että saa varautua hommialemaan yhteisen asian eteen hiukan aiempaa enemmän. Sikäli kun se nyt töiltä ja lapsilta vaan jotenkin onnistuis...

Täälläpäin tuli vähän takapakkia kun mies sai sanottua että haluaisi odottaa loppukevääseen saakka jotta ehtisi valmistua ja olla sitten täysillä mukana jos/kun lapsi tulisi. Ymmärrän häntä hyvin ja sovittiin että jätetään vauva-haaveet taka-alalle ja mennään kesään saakka fiiliksellä "tulee jos on tullakseen". Eli ei tikutella oviksia muttei ole ehkäisyäkään.

Eli siis käyn täällä jatkossa varmaan aiempaa harvemmin mutta pidän jatkuvasti sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta :)

hurjia plussapuhureita teille kaikille !!

Takaisin