Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ei mitää dolly ei tartte pyytää anteeksi ethän sinä tiennyt. meil mä oon se joka tekee vaatteet oon ikäni tehny kaikenlaista ja pienestä pitäen neulonu ja korjaillu. muistan ku kerran tein hatun kersana ku olin saanu kaverilt paksua kangast joka oli tiikerikuviollinen, se oli sillo aikoinaa suht siisti juttu mut nykyää naurattaa et oon varmaa ollu näky ku pistin sen hatun päähä etenki ku muistutti sellast perinteist arabialaist hattua. ois sopinu ehkä paremmin säilytyskopaksi :)
juu minun muru oottaa jo innoissaa et äiti saa langat ja alkaa neuloo. sukat oon neulonu jo aiemmin nyt ois paidan vuoro ja saatan muokata ohjetta sen verra että teen hupun siihe.

Musta olis kans ihana osata tehä kaikkee ite mutta oon aika laiska opettelemaan. Hienoa että sä Gatusa jaksat olla ahkera. :)

Gatusan neuloma takki on kyllä superhieno! Mä en oo mikään neuloja tai virkkaaja. Lähimpien ihmisten vauvoille on ottanu tavaks neuloo vaunupeiton, mut mihinkään sitä monimutkasempaan ei mun taidot tai hermt riitä :D
Mä sen sijaan tykkään rakentaa kaikenlaista, viimesinmpinä lelupenkit ja nukensägyt omille ja kummilapsille.. Kierrätysmateriaalista vieläpä :D

Omaa napaa sitten pikaisesti. Nyt on kp 20 (dpo 13 tai 7 jos ovis oiski ollu "normaaliin aikaan") eli menkkoja sopii odotella ensviikon aikana tulevaksi. Mitään raskauteen viittaavaa ei oikeestaan ole ollut. Vatsaa vähän jomotellut mutta niinpä se teki viimeksikin 5pvä ennen menkkoja... Eli näillä näkymin utta kiertoa kohti.

Gatusa Se on hienoa, että pysynyt tuo harrastus ja tulee vatmasti pysymään aina :) Toivottavasti pojallasikin säilyy mielenkiito :)

Gatusa aivan mahtava villatakki!!!:)

Kp30..tuhrua tuli äsken jo paperiin. Tai kello taitaa olla jo sen verran että on jo kp31. Ei taaskaan. Miks se on niin vaikeeta :( hanat aukee varmaan maanantaina. Sitä odotellessa.huoh.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Pahoittelen tuhrusta Nonna... :( Kyllä se vielä siitä! Hali!!

Täällä alkaa maanantaina kp16 taas keltarauhashormoni kuuri. Pelottaa tää kierto niin hirveesti. Esikoisella se keltrauhashormoni oli se joka räjäytti pankin.. Entä jos nyt ei käy niin? Eka kuuri vedetty ja toivo suuri, että tästä raskaudutaan. Saa nähdä...

Nonna ikävä juttu :( Mutta eiköhän teidänkin odotus vielä palkita :)

Rosebud pidän peukkuja sulle, että raskaudut.

Täällä edelleenkään ei mitään raskausoireita. :) Ehkä tästä pitää vain iloita ettei tarvitse pönttöä halailla :D Huomenna jo vkoja 7+0. Kyllä aika menee nopeasti. Peukkuja kaikille, joilla lähestyy tärppipäivät ja pahoittelut tädin vierailuista. Muillekin asioiden kanssa painiville jaksamisia! :) Vielä kerkeää plussaamaan tämän vuoden puolella, joten älkää menettäkö toivoanne.

Tervehdys tuolta pidemmän kaavan mukaan yrittäneiden puolelta. :) Lueskelen tätäkin palstaa satunnaisesti ja nyt osui silmiin butterfly85:n kommentti. Kaipailit kuulla kokemuksia munatorvien aukiolotutkimuksesta. No... Mun kohdalla se oli varsin tuskallinen kokemus, mutta en halua alkaa sua pelotella, koska monella (suurimmalla osalla?) se on varsin helppo juttu. Tuntuu ehkä hieman epämiellyttävältä ja vähäistä vuotoa voi olla sen jälkeen. Kipulääkettä kannattaa ottaa ennen tutkimusta, mutta ei sitä kannata kamalasti etukäteen pelätä. Toki kannattaa siihenkin varautua, että se sattuu. Mä oon ihan älyttömän onnellinen siitä, että mun mies viitsi ja pystyi silloin lähtemään kuskiksi mulle. Mä en olis pystynyt ajamaan takas kotio, koska en edes suorassa pystynyt kävelemään. Olin varsin kipeä jonkin aikaa, mutta lääkkeillä siitä selviää. Voin mä kertoa vaikka kaikki yksityiskohdat, mutta pelottelusta tuskin on mitään iloa. Ja vaikka tekis kipeää, niin jotain hyvää tuostakin tutkimuksesta saattaa olla: Joillain kuulemma on tuon tutkimuksen jälkeen käynyt helpommin tärppi, koska röörit on putsattu. :grin Tsemppiä tutkimukseen ja kysy toki lisää, jos haluat kuulla...

Muillekin tsemppiä ja plussatuulia.

Voi harmi Nonna ! :(

On. Täällä kp 33/34 tein äsken herkän testin (predictor early 12,5miu) ja negaa näytti :(
Näimpä siis ootellaan tätiä kylään alkuviikosta. ..

Höh, tosin olin jotenkin jo osannut arvata. Mutta ei muutakun rinta kaarella kohti uutta yritystä !!

Tsemppiä ja plussatuulia kanssasisaret!! <3

Dawwe.Toivottavsti oot väärässä ja saat plussan yllärinä.. :)
Nonna.voi ei mä niin toivoin et saisit nyt sen plussan..pahoittelut tädistä. :(
Rosebud.Toivottavasti keltarauhashormooni kuuri räjäyttäis pankin nytkin.. pidän peukut ylhäällä.. :)
Piipuu.toivottavasti nyt täti ei tuliskaan ja plussa tulis sittenkin.. Tsemppiä..

on.mulla ei oo mitään oireita ei tunnu et täti tulis eikä muutakaan oiretta.ainoo mitä on ni valkovuotoo tulee vähän.. mun pää hajoo kun sitä tätiä ei vaan tuu kylään...saatika plussaa testiin.. :( huomenna on postissa apteekin omat r-testit testaan vie ensviikolla niillä ja jos näyttää negaa ja tätii ei tuu ni entie mihkä menisin..pakko saada joku päätös tähän tilanteeseen..nyt kp.43

Mia elät kyllä ihanaa aikaa :) Varsinki ku noita oireita ei ole (ainakaan vielä) tullut, niin pystyy nauttia täysin rinnoin :)

piipuu voi harmi :( No uutta matoa koukkuun vaan! Hyvä, että positiivisin mielein mennään

looralle tsemppiä, ikävää tuollainen epätietoisuus. Toivottavasti tilanne ratkeaa pian!

kiitos nonna ja dawwe mä oon aikalailla laaja-alainen käsityöihminen neulomisest ja virkkauksest rakentamiseen, sanoin tuos ukolle et tuo mulle vasara, nauloi, puuta eli materiaalit että saan tehtyä kaapin tai hyllykön mein tavaroille ja vaatteille, haluun eroo pahvilaatikoista. haluun saada siivota koko kodin kunnolla ja tavarat järjestyksee ku ei ol ostan vieläkää yhtää kaappia meille. ja jos saa puukon ja sitiha kunnon puuta ni vois tehä kynttilänjalkoiki ja jos ukko joku päivä tois valkost savea ni vois muovailla kynttilänjalkoi ja jotai koristeit kotii, on vähä tylsää ku ei ol mitää kotona. koulus tuli aikoinaa teininä otettua keramiikkakurssi ja ala-asteel oli puutyötä ja vapaa-ajallaki kaverin luona veistelin kaverin kans puusta yhtä sun toista. :)

pahoittelut negan saaneille ja menkat kohdanneille sekä niille joilla tuhru alkanut. inshaAllah teillä tärppäis pian.

on: täällä ei ihmeitä oletan että kp 11 menossa kenties, tänää pitäs sit jaksaa illal heilutella peittoo ukon kans lääkärin määräyksest ku loppuviikost ukolla testi.
hirvee tuuli, ei liiemmi tee mieli ovee avata ja eile oli iha hirvee kaatosade, no ainaki kasvit sai vettä :)
murulla tänää liikassa koe, en tiä mitä tekevät ja kuvikses on koe kans, inshaAllah muru muistaa miten oon opettan hahmottelun että saa tehtyä kuvan kunnol.

Tsemppiä loora, toi on kieltämättä sellanen tilanne että alkaa pikkuhiljaa hajottaa...

Gatusa, käsityötaidot on kyllä niin rikkaus. Meillä mies kuvittelee osaavansa ja yleensä ite joutuu vähän korjailee perässä, sillain vähin äänin, ettei vaan loukkaannu :D

Täällä sitten ne piinapäivät alkaa :D Lauantaina tuli vielä ihan selkeä ovisplussa testiin, eilen ei tullut enää mitään. Kaikkien kalenterien mukaan tädin pitäisi tulla kylään tällä viikolla jo, mutta toivoisin että tää nyt olis pidempi kierto, kun oviskin oli niin myöhään... No onneksi se ovis sentään tähän kiertoon tuli, toisin kuin edelliseen :/

Piippu pahoittelut negasta ;( tiedän tunteen.

Täällä kp2. Täti löysi minut jälleen!!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Moit kaikille! Täällä on negoja testailtu, voi ei! :sad001 Ja Looran epäselvyydet senkun jatkuu vaan...Nonnalle iiiissoooot pahoittelut typerästä tädistä! Varmasti turhauttavaa.

Rosebud, toivottavasti saatte toivotun tuloksen taas keltarauhaskuurilla.
Mia82, nauti oireettomuudesta vaikka se olisikin vaikeaa. :)
Gatusa, peitot heilumaan illalla. Toivottavasti testi onnistuu mieheltä hyvin.
Santra87:lle tsemppiä piinapäiville!

Omatnavat: täti has left the building! Ihanaa kun pääsi taas siteistä eroon! Kp 8 menossa, kohta ovis tulee ajankohtaiseksi taas ja aion suunnitella tarkkaan pupuilut ja aion hankkia myös ne testitikut. Nyt alkaa, ladies, tosi yrittäminen eikä enää vaan sinne päin. Miehelle en tosin aio suunnitelmista kertoa, sen kun vaan kaadan sänkyyn kun on sopiva aika. Stressiä yritän olla ottamatta. :rolleyes: Katotaan miten onnistun.

Täällä taas.. Hetken pysytelin poissa, kun otti niin tädin tulo päähän. Nyt kuitenkin uusi kierto jo ja ovisplussa tänään pärähti tikkuun kp14. Vannoin että tikuttelut saa jäädä, mutta eilen juuri ennen kun miehen kans pupuiltiin ni vihlas vasemmasta munasarjasta niin kovasti et oli varmistettava ja ovishan se oli. Nyt on ainakin ajoitus kohdallaan jos ei muuta :) Aikasemmissa kierroissa pupuilut osunut vasta ovisplussan jälkeen, mutta tässä taas kaikki ollu ennen plussaa. Toivotaan, että jotain jäis kyytiin..

Gatusa: Aivan ihana tuo sinun neuloma takki <3 Mä viime raskaudesta hurahdin kanssa käsitöitä tekemään ja pienet töppöset teinkin pojalle ja itselleni villasukat :) Siihen se sitten jäi, kun vauva syntyi ja kädet täyttyi muista hommista.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!! :)

S1N1 toivottavasti talletukset oviksen yhteydessä on tuottanut tulosta. :) Inhottavaa jos joudut tähystykseen mahaoireiluiden takia, mutta parempi että tutkitaan kunnolla mikä oireilun aiheuttaa.

elmiina hyvä, että siellä alkaa asiat selkiytymään ja niinhän se on että mikä ei tapa niin vahvistaa. :) Toivottavasti mies oppi läksynsä ja olette entistä läheisempiä jatkossakin. :) Ja toivotaan että se exä olisi löytänyt uuden "uhrin". :)

Liinu2013 vielä kovasti pahoittelut sinne. :sad001 Aivan liikaa olette joutuneet kokemaan. :sad001 Toivon mukaan teille vielä pikkuinen suodaan hoitojen turvin.

Gatusa mukava kuulla sinustakin. Hyvä, että siellä ollaan sairasteluista päästy. Onko miekkonen päässyt vielä kunnon tutkimuksiin keuhkokuvien takia? Aivan ihanan villatakin olet tekaissut. :) Sinun innostamana suunnittelen itsekin kutovani ihan perusvillasukat tässä jossain vaiheessa jos aikaa löytyy. :)

Marikki toivotaan kuitenkin, että talletukset ehtivät ovikseen mukaan. Vähän samanlaiset ajoitukset oli täälläkin kun ovis oli kait 11-12.11. ja edelliset pupuilut 8.11. Ei kait se auta kuin jännäillä vielä hetken. :)

kukka^^ aivan sama juttu täällä, että kiertopäivät menee yksiin päivämäärän kanssa. :) Kun miettii kiertopäivää niin saa vain katsoa kalenteria. :)

Dawwe kun puhuit noista alkuraskauden oireistasi, niin minulla oli ennen plussaa aika aikaisessa vaiheessa menkkajomotteluja ja maha sekaisin ja ilmaa täynnä. Sitten kun plussasin alkoi tulla jatkuva etova olo ja kahvinjuonti loppui tyystin kun ei enää maistunut. Eipä siinä oksuiltakaan säästytty. :) Toivon mukaan menkat jättää tulematta ja saat plussan testiin . :)

Cupcake hyvä että siellä ollaan tädistä päästy ja onnea alkaneeseen kiertoon. :)

Catsie toivon mukaan menkat jättää tulematta. Plussatuulia! :)

Mia82 onnittelut ihanista ultrakuulumisista. :) Juu ei se pöntönhalailu mitään kivaa ole, joten ole onnellinen jos siltä säästyt. :)

musicbox täällä on peukut pystyssä, että saisitte plussan. :)

Aamu on nuo ovistikut kyllä käteviä. Jos minulla ei olisi ollut esim. tässä kierrossa käytössä niin olisin odotellut oviksen osuvan kp 15 kohdille, mutta nyt ovistesti näyttikin plussaa jo kp 11. Olisi siinä ollut ihmettelemistä kun menkat tulevatkin useamman päivän aikaisemmin. Toivon mukaan tämä olisi teidän kierto. :)

Santra87 toivottavasti teillä on ollut ihana viikonloppu ja ovis on hyödennetty kunnolla. :) Nyt vain piinapäiviä elämään. :)

Butterfly85 onnittelut hyvistä siimahännistä. :)

Loora84 toivon mukaan pääset selvyyteen tuosta kropan tenkkuiluista. Täällä kuitenkin toivonkipinä, että plussa tulisi testien temppuiluista huolimatta. :) Jos ne apteekin testit toisi lopulta selvyyden.

Rosebud toivon mukaan keltarauhaskuuri toisi toivotun tuloksen. :) Täällä on ainakin peukut pystyssä. :)

Nonna- harmi kun menkat nyt sitten joka tapauksessa tunki paikalle. :sad001 Saisi kyllä olla jo teidänkin vuoro.
Piipuu älä vielä menetä toivoasi jos kerta menkat eivät ole saapuneet paikalle. :)

Lilia hyvä, että siellä saatiin ovis hyödynnettyä. :) Tsemppiä loppukiertoon. :)

Omaa: täällä ollaan Eino-myrskystä selvitty. :) Täällä Pohjanmaalla ainakin puita kaatui useampikin kappale. Tontilla oli ainakin toistaiseksi vielä kaikki puut pystyssä. Se olisikin tuuria kun ollaan juuri saatu jo väliseinätkin pystyyn talossa, niin puu rysähtäisi niskaan. Tyhjillä naapuritonteilla ympärillä oli kyllä sitten kymmenkunta puuta nurin. Kp 18/24-28 menossa (tuo 24 sen takia kun ovisplussa tuli niin aikaisin, yleensä kierto 28 päivää) ja jänniä oireita on alkanut tulemaan. Mahaa alkoi kp 15 juilimaan menkkamaisesti ja maha on sekaisin. Samanlaisia oireita tuli silloin plussakierron aikana. Olin kyllä jo menettänyt toiveeni tämän kierron suhteen, kun pupuilutkin osuivat kolme päivää aikaisemmin kun ovisplussa pärähti tikkuun. Jos tässä nyt sitten hitusen voisi toivoa, että menkat jättäisi tulematta. :rolleyes: Toivossa on hyvä elää. :)

apua! oon ollu hetken poissa linjoilta ja te ootte kirjottanu niin paljon etten pysty mitenkään yksitellen kaikille kirjoittaa, pahoitteluni!!

Ensinnäkin tsemppiä kaikille tähän kiertoon. se voi olla just tää kierto mistä nappaa! toivokaamme parasta :)
Toiseksi pahoitteluni kaikille joille täti on tullut vierailulle , toivotaan että ymmärtää pysyy poissa tästä eteenpäin !

omaa napaa: vloppuna tai alkuviikosta tulee joko testaus tai menkat. Mitään oireita ei oo et oisin raskaana. Esikosta oli selkeet oireet jo nyt. Jään kuitenkin mielenkiinnolla odottamaan saanko testata vai en. Ajattelin tänää ostaa testin varuiks kaappiin :) iik!

Takaisin